abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220917216
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee. Yay voor oh!
Je hebt helemaal gelijk: Yay voor oh-oh! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:03 schreef Nijna het volgende:
Mijn hoofd maakt er steeds "duivenpuree" van als ik de titel van het bankje lees... :')

Mijn auto is weer schoon, heb me een partij regen gehad onderweg... niet te zuinig. En wind en een soort windhoos achtig iets over een weiland, er hing zoveel zand in de lucht dat het zicht op de snelweg erg slecht was. Gelukkig reed iedereen normaal.
Gelukkig kwam de meeste regen na het zand hahaha.
Dat had ik eigenlijk als tt willen doen, maar vond het wat onsmakelijk :D
Lijkt me eng hoor, zulk slecht zich in een keer. Gelukkig is het goedgegaan!
En yay voor jouw schone auto! Mijne is ook heel stoffig maar zonder stofhoos ;) Die zet ik bij de volgende regenbui wel buiten. Zo doe ik het al jaren, heb dat ding nog nooit door de wasstraat gehaald :@ Vroeger werd dat voor me gedaan, nu niet meer 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220917444
Pff. Even bijkomen van de schrik. Onze CO melder ging zojuist af. Vals alarm (ga ik van uit). Lekker begin van het weekend :')
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:13:59 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220917549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 04:32 schreef Hupje het volgende:
Pff. Even bijkomen van de schrik. Onze CO melder ging zojuist af. Vals alarm (ga ik van uit). Lekker begin van het weekend :')
Ik zou niet rustig weer gaan slapen
pi_220917555
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Deed ik ook niet.
pi_220917635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 04:32 schreef Hupje het volgende:
Knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:23:05 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220917707
Ja dat is lekker wakker worden , goeiesmorgens!

Mss komt er een vriendin uit NL een muurschildering maken hier, zij kan dat zooooooo goed, ik zou dat echt fantastisch vinden *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220917902
Ik ga zo voor het laatst dit seizoen aardbeien halen bij de kweker. Extra veel uiteraard, gooi een paar bakken in de vriezer voor in de yoghurt.
pi_220918248
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 07:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Al meer duidelijkheid over de gasgeur? :+

Aardbeien. Ligt het nou aan mijn smaakpapillen dat de aardbeien van ah dit seizoen helemaal nergens naar smaken?

Ik ga straks lunchen met zoon. Das traditie inmiddels :)

Eigenlijk moet het gras gemaaid maar het wordt steeds lastiger om om de bos :') viooltjes te maaien. Zijn er nu best veel die dan weer amper te zien zijn door het hoge gras. Onthoofden dan maar? Dillema :P
If they say
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:25:50 #84
176471 oh-oh
pi_220918268
:D Wat heb je er aan als je ze niet kan zien?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220918375
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Eigenlijk moet het gras gemaaid maar het wordt steeds lastiger om om de bos :') viooltjes te maaien.
Margrieten en klaprozen hier in het gras. En iets heel kleins met mini paarse bloemetjes. Geen last van dat het lang is en er zoemt veel in, dus ik laat het lekker zo
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220918508
Ik eet geen aardbeien van de AH dus geen idee.
Het was enorm druk bij de kweker vooral met auto's die elkaar in de weg zaten. Het is een smalle fietsstraat die ook nog eens doodlopend is. Ik slinger er met mijn fiets tussendoor, zet de fiets bijna tussen de aardbeien in, betaal contant (dan hoef je niet im de rij) en ben weer weg. De auto's die ik geen heb ontweken zijn dan nog steeds bezig met draaien, keren, toeteren etc.

En nu koffie in de tuin waar ik omringd wordt door hommels :)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:55:48 #87
176471 oh-oh
pi_220918539
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Margrieten en klaprozen hier in het gras. En iets heel kleins met mini paarse bloemetjes. Geen last van dat het lang is en er zoemt veel in, dus ik laat het lekker zo
Ja daarom laat ik ook mijn paardenbloemen nog staan, al die bijen en vlinders!
Volgens jaar wil ik echt alles vol bloemen hebben, dit jaar waren we net op een rare tijd hier.
Maar onze tuin staat ook vol met dat soort bloemen, klaver, etc ook, en het is echt niet normaal hoeveel vlinders en bijen hier vliegen, een verademing!
( Groucho Marx )
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:58:48 #88
176471 oh-oh
pi_220918559
Na al die moeite gisteren heeft Sharon, de oudste Xoloitzcuintle besloten dat ik die schommelbank speciaal voor haar in elkaar gezet heb.
Ze ligt al de hele ochtend lekker te schommelen op de oprit :D O+
Groot pluspunt dat ze kaal is, geen haar op mijn bank *)
( Groucho Marx )
pi_220918581
Wij eten geen aardbeien meer sinds de berichten dat ze enorm slecht zijn voor kinderen vanwege de vele bestrijdingsmiddelen die er op zitten. Biologisch zijn heel duur helaas bij de supermarkt (en geen andere adresjes voor in de buurt). Dus geen verse aardbeien meer hier helaas.

Vervelend zo’n melding Hupje! Vooral omdat je zelf niet goed kan testen of het een terecht alarm is of niet.
pi_220918610
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Wij eten geen aardbeien meer sinds de berichten dat ze enorm slecht zijn voor kinderen vanwege de vele bestrijdingsmiddelen die er op zitten. Biologisch zijn heel duur helaas bij de supermarkt (en geen andere adresjes voor in de buurt). Dus geen verse aardbeien meer hier helaas.

Vervelend zo’n melding Hupje! Vooral omdat je zelf niet goed kan testen of het een terecht alarm is of niet.
Dat is balen! Wij kunnen hier in de omgeving kiezen bij welke kweker we het halen.

Volgend jaar zelf kweken?

Mijn vader had altijd heel veel aarbeienplanten in de moestuin. Daardoor voor eeuwig verpest en vind supermarkt aardbeien echt niet lekker.
pi_220918613
@exode het is hommeltelweekend!
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=35354

Het zijn vooralsnog alleen bosviooltjes die er staan met een paar vergeetmenietjes O+ een paarsig en een gelig bloemetje. Gelukkig geen paardenbloemen want die heb ik er zoveel mogelijk uitgetrokken.
Ooh, ik wil ook margrieten en klaprozen. Die zijn aan komen waaien, @Vanyel?
De bosviooltjes hier hebben zich door de tuin verspreid omdat ik die op de tuintafel had staan.
Ik wacht ook even met maaien, tis alleen dat mijn tuin nu best heel erg vol oogt en dat vinden mijn hersens niet zo fijn :@
If they say
pi_220918628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:25 schreef oh-oh het volgende:
:D Wat heb je er aan als je ze niet kan zien?
Ja, nou, dat dus :P
If they say
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:16:12 #93
176471 oh-oh
pi_220918631
Als je klaprozen wil kun je zaaddozen plukken en die volgende lente in je tuin gooien, dan heb je er als het goed is jarenlang plezier van nog! Papaver is makkelijk O+
( Groucho Marx )
pi_220918635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Als je klaprozen wil kun je zaaddozen plukken en die volgende lente in je tuin gooien, dan heb je er als het goed is jarenlang plezier van nog! Papaver is makkelijk O+
Er staan er verderop een hele zooi langs een woning. Fiets ik daar straks even langs :Y
If they say
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:21:21 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220918649
Ik maai het gras tegenwoordig niet meer. We hebben vorig jaar een zeis gekocht. Het is vol met allerlei bloemen en kruiden. Hommels volop in onze tuin, bijen wel wat minder dan hommels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:22:16 #96
176471 oh-oh
pi_220918655
Ik deed dat op mijn balkon altijd en strooide het ook op plekken in de wijk.
Nu heb ik ook zaad mee, maar dat ga ik volgend jaar strooien.
Ik heb dit jaar alleen goudsbloem en lavendel gezaaid en wat bloemenpakketjes die ik kreeg.
( Groucho Marx )
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:23:12 #97
176471 oh-oh
pi_220918672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:21 schreef livelink het volgende:
Ik maai het gras tegenwoordig niet meer. We hebben vorig jaar een zeis gekocht. Het is vol met allerlei bloemen en kruiden. Hommels volop in onze tuin, bijen wel wat minder dan hommels.
Ja ik wil ook een zeis kopen, om die reden, is dat goed te doen?
Ik ga daar niet de hele tuin mee doen maar wel echt stukken!
( Groucho Marx )
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:25:29 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220918706
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja ik wil ook een zeis kopen, om die reden, is dat goed te doen?
Ik ga daar niet de hele tuin mee doen maar wel echt stukken!
Eerlijk gezegd doet mijn man het daadwerkelijke zeisen, maar hij vond het best makkelijk nadat hij de techniek onder de knie had. Je moet hem wel vaak scherpen, dus je moet er wel een wetsteen bij kopen. En onze tuin is niet supergroot, dus wel goed te doen met een zeis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220918730
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:21 schreef livelink het volgende:
Hommeltelweekend!
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=35354
Hoe vaak zeis je het nu? Ik heb maar 25m3 gras, als ik met een zeis in de weer zou gaan hak ik meer om dan gras ;)

Jammer dat mijn lavendel nog niet bloeit, die zit altijd vol met hommels O+
If they say
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:29:01 #100
176471 oh-oh
pi_220918754
Mijn buurman had besloten dat hij zich over het gras zou ontfermen.
Hij heeft al twee van die handmaaiers gekocht, oplaadbare, en er al twee gesloopt, omdat ie steeds de goedkoopste kiest. We zijn hier nog geen drie maanden :')
Ik denk dat ik met een zeis ook wel die tuin helemaal kan doen.
Je kan hier niet zo een duwmachine gebruiken omdat het op een heuvel ligt.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')