abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2026 @ 16:18:44 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220861815
En door... :)

ik moet nog bijlezen in het vorige deel. las nu alleen nog:

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:59 schreef amaranta het volgende:
Mijn puber is voor de verandering weer zijn id verloren. De vorige keer lag hij in de sportschool. Maar nu is hij hem verloren in het winkelcentrum.

Zelf boeit het hem niet zo volgens mij.. maar moest vandaag met school naar Den Haag, en heeft nu dus zijn paspoort mee.
Aargh. Dat is onze jongste dus ook al een aantal keren overkomen. Staat zelfs inmiddels op een soort van zwarte lijst omdat dat zo vaak gebeurd is, dat ze het verdacht vinden. :o

Duur geintje elke keer ook.

[ Bericht 82% gewijzigd door trui op 22-05-2026 16:24:44 ]
in de haak.
pi_220861885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 08:34 schreef Ynske het volgende:
Hier net het bericht gehad dat klas naar huis geldt en dat die van mij vrij heeft.
Wat betekent dat? Leerkracht ziek?

@Troel :*

@amaranta Lijkt me lastig met je vader. En frustrerend van de kwijtgeraakte spullen. Ik vrees het moment dat de mijne qua leeftijd verplicht ID mee moet nemen...

@Schanu Onze avonddriedaagse is ook over 2 weken. Er zijn hier maar 3 richtingen het dorp uit, dus meer routes vallen er niet te nemen _O- Afstanden zijn ook bij benadering.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 mei 2026 @ 16:39:15 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220861932
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:31 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat betekent dat? Leerkracht ziek?

@:Troel :*

@:amaranta Lijkt me lastig met je vader. En frustrerend van de kwijtgeraakte spullen. Ik vrees het moment dat de mijne qua leeftijd verplicht ID mee moet nemen...

@:Schanu Onze avonddriedaagse is ook over 2 weken. Er zijn hier maar 3 richtingen het dorp uit, dus meer routes vallen er niet te nemen _O- Afstanden zijn ook bij benadering.
Ja meerdere leerkrachten afwezig door ziekte en niet meer op te vangen met onderwijsondersteuners. Door dat rooster is elke dag een andere klas aan de beurt om thuis te blijven zodat niet een klas bv de hele week thuis moet blijven.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220862119
Dingen kwijt, check. Vanmorgen nog, zn sokken én zn vest. Boeken zijn ook van die items die altijd kwijt zijn :') Oortjes? Maand later pas dmv tracking gelokaliseerd, wel teruggekregen toen.
Hij moest een keer naar ah, had mijn bankpas mee, komt terug, pasje kwijt. 6x de appie doorgelopen, foonnummer bij de servicebalie achtergelaten, bank gebeld en pas laten blokkeren. En toen vond ie mijn pas terug. In zn zak, net na sluitingstijd van de bank én op een vrijdag :')
Verder is ie grootverbruiker van geodriehoeken. Ja mam, ze breken snel... En het zijn dan van die buigzame he?

Zn verstand is ie ook vaak kwijt, btw maar zoeken is nutteloos :P
Maar, hij heeft ook zo zn lieve momenten O+

Goeie tt @trui! Mehn, tis me nu al te warm.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 22-05-2026 17:27:12 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:40:42 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220862260
Geodriehoeken en passers. Die kocht ik in bulk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220862361
Geodriehoeken inderdaad. Zoon had er 2 die allebei braken. Dus ik kocht 2 flexibele.
Daarvan is er al 1 kwijt. :') Pennen kwijt, potloden half opgegeten of geslepen.

Jongens. :{w
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:46:19 #7
37150 livelink
pi_220862574
Het stomme van die flexibele geodriehoek is dat ze niet meer goed meten als ze te ver zijn doorgebogen. Ook flexibel heeft haar grens.
pi_220862577
Passers valt mee maar idd, pennen! Hij sloopt ze, raakt ze kwijt of 'leent' ze uit.
Ik ga aandelen kopen in action :')
Was ie zn etui kwijt, voor de tigste keer, heel school doorzocht. Zie ik dat ding gewoon op de keukenplank staan he?
En troep? Welke troep? Hij ziet het niet |:(
If they say
pi_220862592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:46 schreef livelink het volgende:
Het stomme van die flexibele geodriehoek is dat ze niet meer goed meten als ze te ver zijn doorgebogen. Ook flexibel heeft haar grens.
Je kan ze ook scheuren :+

Oh, hahaha! Hij komt nu trots zn laatste geodriehoek showen. Die is gespleten 8)7 _O-
If they say
pi_220862631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Je kan ze ook scheuren :+

Oh, hahaha! Hij komt nu trots zn laatste geodriehoek showen. Die is gespleten 8)7 _O-
:D Leest hij mee?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220862684
B is weer thuis van kamp, volledig gesloopt. En Juul was zo blij, ze was net met haar klas buiten aan het spelen toen de hele colonne auto's toeterend aankwam.

Ik heb hem meteen onder de douche gezet, stinkende beer.

Geen idee of het leuk was, ik ga er wel vanuit, hij is zo moe er komt geen woord uit.

En hier zijn de airco's aangeslingerd. Wekken de zonnepanelen ook niet voor niets op.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:02:43 #12
37150 livelink
pi_220862699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:00 schreef exode het volgende:
B is weer thuis van kamp, volledig gesloopt. En Juul was zo blij, ze was net met haar klas buiten aan het spelen toen de hele colonne auto's toeterend aankwam.

Ik heb hem meteen onder de douche gezet, stinkende beer.

Geen idee of het leuk was, ik ga er wel vanuit, hij is zo moe er komt geen woord uit.

En hier zijn de airco's aangeslingerd. Wekken de zonnepanelen ook niet voor niets op.
Hoe gaat het nu met J. op school? Gaat het wat beter?
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:04:51 #13
37150 livelink
pi_220862724
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die van mij tegenwoordig vaak wel. Gelukkig vooral in MUZ, want dat heeft meer zijn interesse.
pi_220862730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee :D Ik vroeg hem hoe hij toen die geodriehoek in stukjes had gekregen. Gescheurd dus :+
En toen kwam ie met zn laatste aanzetten, vol trots :')
If they say
pi_220862749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met J. op school? Gaat het wat beter?
Hetzelfde helaas. Er zijn volgende week facultatieve 10 minuten gesprekken. 1 leerkracht vroeg zich af waarom we geen afspraak hadden ingediend. Heel simpel, het heeft 0 nut.

Verloofde gaat nu elke dag een half uur met Juul aan de slag om niet met een te grote afstand aan groep 5 te beginnen.

Het is echt het jaar uitzitten.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:07:51 #16
37150 livelink
pi_220862761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:06 schreef exode het volgende:

[..]
Hetzelfde helaas. Er zijn volgende week facultatieve 10 minuten gesprekken. 1 leerkracht vroeg zich af waarom we geen afspraak hadden ingediend. Heel simpel, het heeft 0 nut.

Verloofde gaat nu elke dag een half uur met Juul aan de slag om niet met een te grote afstand aan groep 5 te beginnen.

Het is echt het jaar uitzitten.
-O-
pi_220862832
Aftellen @exode, het einde van het schooljaar komt in zicht... :*

Mijn pubers zijn tot nu toe niet heel vaak dingen kwijt, gelukkig.
We zaten net te kijken, nog 5 weken school en 1 week rommelweek (al zal die week daarvoor ook rommelweek zijn, aangezien dat de week na de toetsweek is).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:16:53 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220862843
Maar blijven jullie dat vervangen?
Mijn ouders zeiden echt koop maar zelf, nou daar had ik geen zin in dus ik was zuinig op mijn spullen.
Mijn zusje raakte wel eens wat kwijt, nu nog, maar voor de kinderen gold ook zoek het maar uit als het stuk gaat of kwijt raakt. De middelste is net haar moeder, die heeft al vaak een nieuw paspoort van dr eigen geld moeten kopen :D
Ik word hier echt gestoord van dat ik alles kwijt raak, maar het is niet weg, het heeft gewoon nog geen vaste plek.
Maar ik moet eerst een keuken hebben en een logeerkamer en meer kasten :')

Kent iemand Heilige Antonius?
Mijn oma bad vroeger echt de hele dag tot hem omdat ze altijd alles kwijt was toen ze dement was, ik baal dat ik dat beeld niet heb _O-
Het huis blijft hier zo heerlijk koel, gewoon koud nog, wat een verademing met die hete flat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:21:26 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220862878
Ik kreeg een keer per jaar nieuwe spullen als dat nodig was, de rest was eigen schuld dikke bult. Heb ik idd wel van geleerd ja. Ik was niet heel zuinig op m’n spullen, maar wel op m’n geld… ik moest er bij de c1000 hard voor werken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:34:18 #20
176471 oh-oh
pi_220862970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:21 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg een keer per jaar nieuwe spullen als dat nodig was, de rest was eigen schuld dikke bult. Heb ik idd wel van geleerd ja. Ik was niet heel zuinig op m’n spullen, maar wel op m’n geld… ik moest er bij de c1000 hard voor werken.
Dit ja, ik werkte voor leuke dingen niet voor schooltroep dus ik zorgde dat ik dat niet hoefde te kopen!
Ik heb met mijn passer en geo de hele middelbare gedaan, sterker nog, ik heb het laatst pas weggegooid met verhuizen _O-
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:35:00 #21
176471 oh-oh
pi_220862976
Ok, eerlijk is eerlijk, het was nog zgan :7
7 jaar wiskunde maar amper gebruikt :D
( Groucho Marx )
pi_220863064
Nou ja, als ik het 1 x vervang maar gelijk 2 exemplaren haal. :+
En mijn man brengt van werk gelijk een doos pennen. :')
pi_220863103
Sinds wij de aanbouw hebben gerenoveerd is het duidelijk dat er ergens vocht vandaan komt. We hadden 2 lekkages die allebei zijn opgelost maar de muur naar de buren bleef vochtig. Meerdere keren aangegeven bij ze, maar er was niets aan de hand zeiden ze steeds.

Komt net de buurman langs om te vertellen dat ze morgen de vloer gaan openbreken in hun aanbouw vanwege een lekkage....joh!

Hier nog 8 weken tot de zomervakantie. Hele drukke weken ook. Ik denk er serieus over om 4 weken vrij te nemen. 3 weken echt vrij, 1 week overlap met collega waardoor ik wel bereikbaar moet zijn.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:49:24 #24
37150 livelink
pi_220863133
Ja, als mijn kinderen het niet expres kapotmaakten, dan verving ik het gewoon. Zeker die geodriehoeken werden ook gewoon veel gebruikt en elke dag in en uit die etui hielp ook niet. En passers zijn gewoon ondingen, die gaan echt snel kapot. Ik maak echt een onderscheid tussen kapot door gebruik of kapot door misbruik.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:50:32 #25
176471 oh-oh
pi_220863148
Pennen moet je meerdere hebben en sowieso vervangen dus die tellen niet mee.
Maar ik heb ook mijn vulpen van de middelbare nog, en nog twee andere vulpennen :D

Oh lekkage is kut, ik hoop dat alles hier droog is.
Het houdt maar niet op bij jullie he?
( Groucho Marx )
pi_220863156
8 weken duurt nog ff @exode...
Fijn dat de buren nu gaan speuren naar de lekkage, hebben jullie daar schade van?
Misschien helemaal geen slecht idee om die weken vrij te nemen, als dat uitkan :*
pi_220863163
Ik baalde daarom ook dat die pinpas gewoon kosteloos werd vervangen toen die kwijt was. Hij kon ook niet meer thuis komen (pinpas zou hij voor de bus gebruiken), werd hij thuisgebracht in de 40 jaar oude Porsche van de ouders van vriend. Echt hoor. }:|

Maar in principe is het wel: vervangen op eigen kosten :Y. Hij mag ook nog een powerbank kopen voor ons. Die was ook mee naar Walibi en guess what? :X
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:00:58 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220863240
Oh maar die pas vervangt hij indd zelf. Ga ik niet betalen.

En boete(s) voor fietsen met tel in handen (werk, pizza bezorgen, route kijken) betaalt hij ook zelf. Was overigens maar 1 boete.

Logica is ver te vinden trouwens. Jas heeft 4 zakken, waarvan er 2 borstzakken zijn met rits. En ipv de pas daarin te doen, doet hij de pas in de zak waar zn hand steeds in en uit gaat. Dus hij voelde hem steeds, totdat hij hem niet meer voelde.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:03:36 #29
176471 oh-oh
pi_220863260
Vriendin van me deed haar id kaart altijd in haar pakje sigaretten want ze had meestal niks anders bij zich.
Ze heeft 7 x een pakje weggegooid met haar id er in :'(
En die kreeg ook die waarschuwing, en meteen daarna was ze hem weer kwijt.
:+
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:08:47 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220863290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:03 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin van me deed haar id kaart altijd in haar pakje sigaretten want ze had meestal niks anders bij zich.
Ze heeft 7 x een pakje weggegooid met haar id er in :'(
En die kreeg ook die waarschuwing, en meteen daarna was ze hem weer kwijt.
:+
7?! OMG :')

Mijn kind is heel zuinig op zijn spullen maar dat was ik ook altijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220863313
Ach, die pennen bij action kosten een drol, daar doe ik niet moeilijk over. Geodriehoeken koop ik ook in meervoud, doe ik ook niet moeilijk over :D
Zoon betaald alles met een app op zn foon, weet niet eens waar zijn pasjes zijn. En ID heb ik hem nog niet gegeven, gebruikt zn paspoort als nodig. En ja, ik weet het, verplicht blablabla, maar dat boeit me niet.
Was ie wél zn schoolpas een keer kwijt en de vervanging kost een paar euro. Geen idee hoe ie het voor elkaar kreeg, maar hij hoefde niets te betalen :')
If they say
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:21:29 #32
176471 oh-oh
pi_220863373
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:08 schreef laziness het volgende:

[..]
7?! OMG :')

Ja, echt.
Nou ja heel eerlijk het is geen vriendin van mij maar een vriendin van mijn broertje , zo ken ik haar.
Ik ben 1 x met haar alleen iets gaan doen en werd toen echt compleet gek van haar, ik kan slecht tegen zulke types :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn broertje lacht er nog om, jaren later, die zei ow ja, ik wist wel dat zoiets zou gebeuren :D
( Groucho Marx )
pi_220863470
Wij hebben geen schade van hun lekkage maar de muur blijft te vochtig om af te werken. Terwijl bij ons dus geen lekkage meer is.

Wij hadden een tijd geleden een waterlekkage bedrijf over de vloer en die constateerden ook dat de muur aan de kant van de buren veel te hoge waardes gaf. Die is ook bij ze langs geweest en zag zo al dat het ergens lekte. Dat namen ze dus niet serieus. Maar nu hebben ze echt water op de vloer. Dus ze moeten wel.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:41:28 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220863543
Wat een gedoe Exode!

Ik tel met jou en Juul mee af tot einde schooljaar. En dan maar duimen dat ze volgend jaar beter gaat.

Mijn man is jarig, dus we hebben fijn gebarbecued en de kinderen liggen nu rozig van de warmte en met water spelen te slapen. Ik zit te twijfelen; opstaan voor een ijsje of lekker op de bank blijven hangen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220863692
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:08 schreef laziness het volgende:
Mijn kind lijkt in dat opzicht totaal níet op mij, dus dat is heel frustrerend :')
SPOILER
pi_220863798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:16 schreef oh-oh het volgende:
Maar blijven jullie dat vervangen?
Mijn ouders zeiden echt koop maar zelf, nou daar had ik geen zin in dus ik was zuinig op mijn spullen.
Mijn zusje raakte wel eens wat kwijt, nu nog, maar voor de kinderen gold ook zoek het maar uit als het stuk gaat of kwijt raakt. De middelste is net haar moeder, die heeft al vaak een nieuw paspoort van dr eigen geld moeten kopen :D
Ik word hier echt gestoord van dat ik alles kwijt raak, maar het is niet weg, het heeft gewoon nog geen vaste plek.
Maar ik moet eerst een keuken hebben en een logeerkamer en meer kasten :')

Kent iemand Heilige Antonius?
Mijn oma bad vroeger echt de hele dag tot hem omdat ze altijd alles kwijt was toen ze dement was, ik baal dat ik dat beeld niet heb _O-
Het huis blijft hier zo heerlijk koel, gewoon koud nog, wat een verademing met die hete flat!
Mijn schoonmoeder gebruikt die zin nog steeds. Heb je geen beeldje voor nodig
Heilige Antonius mijn vriend zorg dat ik mijn .... vind of zoiets.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:58:55 #37
176471 oh-oh
pi_220863940
Weet ik maar mijn oma had het beeld op haar slaapkamer staan en bad dan echt tot hem. En ik had dat beeld gewoon graag willen hebben.
Ik ben niet gelovig hoor.
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:14:39 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220864027
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:01 schreef Hupje het volgende:

[..]
Mijn kind lijkt in dat opzicht totaal níet op mij, dus dat is heel frustrerend :')
SPOILER
-O-
Heb je een (doorlopende) reisverzekering?
pi_220864077
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:14 schreef BE het volgende:

[..]
-O-
Heb je een (doorlopende) reisverzekering?
Ja. Zou die een jas van 4 tientjes dekken op schoolkamp? Ik heb natuurlijk geen bonnetje meer.

Het gaat me ook niet echt om die jas, maar om het gemak waarmee zoiets stuk gaat. En dat ik dan dus vervanging moet regelen. Hij zou zelf namelijk gewoon nog tijden met deze jas naar buiten gaan, maar dat ziet er echt niet uit, dus dat vind ik niet goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hupje op 22-05-2026 22:32:36 ]
pi_220864131
Ben vandaag bijna van de sokken gereden door een bejaarde vrouw op een e-bike :') Ik kwam van rechts en ze zette een tandje bij ipv te remmen. Haar man was verstandiger en remde wel, en toen ik er tussendoor fietste en opmerkte dat rechts voorrang heeft, mompelde hij een sorry :D
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:37:05 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220864164
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:23 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja. Zou die een jas van 4 tientjes dekken op schoolkamp? Ik heb natuurlijk geen bonnetje meer.

Het gaat me ook niet echt om die jas, maar om het gemak waarmee zoiets stuk gaat. En dat ik dan dus vervanging moet regelen. Hij zou zelf namelijk gewoon nog tijden met deze jas naar buiten gaan, maar dat ziet er echt niet uit, dus dat vind ik niet goed.
Mja… goed punt, eigen risico ook nog natuurlijk…
Het is gewoon irritant idd.
pi_220864172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 20:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach, die pennen bij action kosten een drol, daar doe ik niet moeilijk over. Geodriehoeken koop ik ook in meervoud, doe ik ook niet moeilijk over :D
Zoon betaald alles met een app op zn foon, weet niet eens waar zijn pasjes zijn. En ID heb ik hem nog niet gegeven, gebruikt zn paspoort als nodig. En ja, ik weet het, verplicht blablabla, maar dat boeit me niet.
Was ie wél zn schoolpas een keer kwijt en de vervanging kost een paar euro. Geen idee hoe ie het voor elkaar kreeg, maar hij hoefde niets te betalen :')
Schoolpas is ook al 2 keer kwijt geweest. Die kost 6 euro geloof ik, maar heeft hij zelf betaald. Idem voor boetes van de schoolbieb.

Hij mag nog niet betalen met de telefoon, dat is pas vanaf 15/16? In ieder geval nu nog niet. Dat is wel jammer. ID moet hij volgende maand ook officieel bij zich hebben. Maar volgende maand moet zijn paspoort al vernieuwd. En voor de zomer ook echt nodig, dus ik wacht nog even met die ID. Of krijg je kwantumkorting als je ze samen bestelt? _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220864301
Dochter was haar id kaart ook kwijt. Al wisten we wel vrij zeker dat het thuis moest zijn gebeurd. Aangezien ze hem nog niet bij zich hoeft te hebben op haar twaalfde hebben we er voor gekozen om te wachten of we hem zouden terugvinden en hebben sowieso nog een paspoort liggen omdat we die vorig jaar nodig hadden. Als hij dan eind van het jaar nog niet gevonden was zouden we een nieuwe aanvragen (omdat die van zoon dan ook zou verlopen, konden we dat mooi samen doen).

Maar gelukkig lag hij ineens op tafel na een paar weken. De schoonmaakster was hem ergens tegen gekomen.

Verder hamer ik er wel altijd op dat ze op moeten letten op hn spullen. Dat gaat over het algemeen best goed gelukkig.
pi_220864799
Mijn jongste was pas zijn fietssleutels kwijt. Hij had een fiets van ons geleend, want elektrisch, en had zijn eigen in zijn voorvakje van zijn tas omdat de tag voor zijn kluisje dr in zat. Overal gezocht in huis, want hij wist echt zeker dat ze in huis waren. Maar niet gevonden. Ook nog op school bij de gevonden sleutels gekeken, maar daar ook niet. Een bosje gemaakt van de reserve, en na een week gezegd dat hij op school een nieuwe tag moet aanvragen. beetje zonde. 15 euro voor zo'n 4-5 weken, maar jammer dan. Hij was al verontwaardigd dat ie t zelf moest betalen.
Er zat van aan zijn bosje een sleutelhanger, die gekoppeld is aan ons telefoonnummer. Als je sleutels vind met zo'n sleutelhanger kan je ze gewoon in de brievenbus gooien en dan komt ie bij dat bedrijf terecht.
Dat heeft dus iemand gedaan met z'n sleutels. Net op de dag dat ik dus gezegd had dat hij die tag aan moest vragen werd ik gebeld dat zijn sleutels gevonden waren. Ik heb hem gelijk geapt, en school ook, dat die nieuwe tag niet meer nodig was. "Gelukkig" is ie van de uitstel, dus was hij nog niet geweest om m aan te vragen.
Nu worden dus een dezer dagen die sleutels per aangetekende post weer thuis bezorgd.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 23 mei 2026 @ 00:13:11 #45
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220864818
Ze hebben bij ons van die metalen pasjeshouders. Die hebben we zelf ook. Dat gaat eigenlijk heel erg goed *klopt af* Toen oudste 14 werd ook ID kaart erbij. In dat ding zitten nu ID kaart, schoolpas, pinpas, ns kaart en bibliotheekpas.

Vooral D2 is eigenlijk continu dingen kwijt of spullen kapot. Emotieregulatie is nog een ding dus er vliegt nog wel eens een tas door de kamer met als resultaat een kapotte broodtrommel of beker.
pi_220864899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Schoolpas is ook al 2 keer kwijt geweest. Die kost 6 euro geloof ik, maar heeft hij zelf betaald. Idem voor boetes van de schoolbieb.

Hij mag nog niet betalen met de telefoon, dat is pas vanaf 15/16? In ieder geval nu nog niet. Dat is wel jammer. ID moet hij volgende maand ook officieel bij zich hebben. Maar volgende maand moet zijn paspoort al vernieuwd. En voor de zomer ook echt nodig, dus ik wacht nog even met die ID. Of krijg je kwantumkorting als je ze samen bestelt? _O-
Je zou het kunnen vragen, zou handig zijn :D
Volgend jaar verloopt zoons paspoort, dan vraag ik ook meteen een ID aan. Wel makkelijk, tegelijkertijd want scheelt weer pasfoto's en een ritje naar de gemeente. Ga ik ervanuit dat zoon intussen niks strafbaars doet waardoor er om een identificatie kan worden gevraagd :+
En betalen met foon is idd vanaf 16 jaar. Ik wil niet weten hoe het kan dat zoon er al mee kan betalen :')
If they say
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:35:15 #47
176471 oh-oh
pi_220865413
Wat zijn er veel mensen die voor de kids paspoort en ID kaart hebben!
Ik heb geen paspoort meer, want ik heb dat niet nodig, alleen nog ID kaart want lekker praktisch.
Ik heb wel altijd een paspoot gehad want vroeger ging ik wel nog eens ver op vakantie maar de afgelopen 10 jaar niet meer. Gelukkig heb ik afgelopen jaar in augustus mijn kaart nog vernieuwd, dus over een tripje naar de ambassade hoef ik me voorlopig niet druk te maken :D
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:40:21 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220865420
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 00:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Je zou het kunnen vragen, zou handig zijn :D
Volgend jaar verloopt zoons paspoort, dan vraag ik ook meteen een ID aan. Wel makkelijk, tegelijkertijd want scheelt weer pasfoto's en een ritje naar de gemeente. Ga ik ervanuit dat zoon intussen niks strafbaars doet waardoor er om een identificatie kan worden gevraagd :+
En betalen met foon is idd vanaf 16 jaar. Ik wil niet weten hoe het kan dat zoon er al mee kan betalen :')
Mijn zoon had ook een loophole ontdekt en had ook al voor zn 16e betalen met telefoon….
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:50:38 #49
37150 livelink
pi_220865443
Volgens mij kan het gewoon via Google Wallet.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:08:50 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220865502
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:50 schreef livelink het volgende:
Volgens mij kan het gewoon via Google Wallet.
Dit was Apple Pay. Geen idee verder, want hij heeft nog geprobeerd het ook in te stellen bij de zoon van een vriendin ( moeder was akkoord). En bij hem lukte het niet.
pi_220865521
Opgezocht en met Google wallet gaat het via familylink. Dat hebben we niet meer dus geen idee hoe het dan werkt. Wil het ook niet weten :P

Zo even naar mediamarkt. Zoon had donderdagavond wat besteld om af te halen en wel gekeken of Harry Styles optrad. Nee, dus we reden die kant op. Staat er alsnog een file van hier tot tig. Was ie vergeten te checken of er iets bij Ziggo dome was. Jup :') Kon gelukkig de filevrije weg rechtdoor pakken. En het is een gamingstuur en die past niet achterop de fiets, helaas.
If they say
pi_220865536
Hij betaald ook in het OV met zijn foon. Wel handig want zn OVkaart is gebroken. Hij wilde kijken of die net zo flexibel was als een geodriehoek. Nee dus :')
Moet wel een nieuwe aanvragen want de jeugdkorting bij de NS werkt met een abo op de OVkaart. En de schoolfoto's zijn net vers van de pers binnengekomen dus dat scheelt ook weer pasfoto's maken. De vorige versie schoolfoto's vond meneer niet OVkaartwaardig :')
If they say
pi_220865549
Wat is het lekker weer!

Ik was al vroeg wakker dus heb voor de warmte de badkamer en keuken schoongemaakt, aardbeien gehaald bij de kweker en vleesch voor op de gourmet vanavond. Wij gaan lekker buiten gourmetten 8-)

B is poepsjago want die werd al om kwart voor 8 zijn bed uitgedrild door de buren. Sowieso wordt er veel geklust vandaag om ons heen. En verloofde deed nog even mee, ze was niet tevreden over een deel van het kozijn dus die heeft ze al geschuurd en gelakt.

En nu? Koffie en chill.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:33:57 #54
176471 oh-oh
pi_220865580
:D Ik ben ook al flink aan de schoonmaak, het is er echt weer voor, en ik heb het wintergoed van het bed afgehaald, ook de topper en zo, het wordt tijd voor het zomerspul 8-)
Ja best laat maar de nachten waren tot voor kort best nog heerlijk koud hier.
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:43:46 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220865671
Bij mijn buren stonden ook om ZES UUR de klusjesmannen de werkbus uit te laden.
Dude! Kom op
:')
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:48:48 #56
176471 oh-oh
pi_220865760
:o
Dat is echt heel aso, dat doen ze hier niet eens.
Maar de supermarkten zijn wel om 6 uur open.
Er is hier een heel ander ritme.
( Groucho Marx )
pi_220865839
Ik geloof dat mijn nieuwe buurman eindelijk klaar is met verbouwen. Heb al één week geen geboor gehoord. Mag ook wel, na 10! maanden.
Hij vermijdt me nog steeds, zegt geen gedag, ik ook niet en blijft in de auto zitten wachten als ik uit mijn auto stap. Heel weird :? En nee, ik heb nooit wat gezegd over de idiootlange verbouwing. Maar heel het straatje had er last van en weet niet of iemand anders wat gezegd heeft.
If they say
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:58:04 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220865903
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Dat is echt heel aso, dat doen ze hier niet eens.
Maar de supermarkten zijn wel om 6 uur open.
Er is hier een heel ander ritme.
Ze maken geen geluid verder. Maar wat nog raarder is, is dat de spullen nog steeds bij het busje staan…. Dus lijkt wel alsof ze de bus hebben uitgeladen en weer weg zijn gegaan of zo geen idee wat ze aan het doen zijn.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 09:58:23 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220865905
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik geloof dat mijn nieuwe buurman eindelijk klaar is met verbouwen. Heb al één week geen geboor gehoord. Mag ook wel, na 10! maanden.
Hij vermijdt me nog steeds, zegt geen gedag, ik ook niet en blijft in de auto zitten wachten als ik uit mijn auto stap. Heel weird :? En nee, ik heb nooit wat gezegd over de idiootlange verbouwing. Maar heel het straatje had er last van en weet niet of iemand anders wat gezegd heeft.
Dat is toch een soort van win-winsituatie?
pi_220865998
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat is toch een soort van win-winsituatie?
Oooh, dat zeker! En tis geen lekker ding, helaas 8-)
If they say
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:18:09 #61
176471 oh-oh
pi_220866322
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 09:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ze maken geen geluid verder. Maar wat nog raarder is, is dat de spullen nog steeds bij het busje staan…. Dus lijkt wel alsof ze de bus hebben uitgeladen en weer weg zijn gegaan of zo geen idee wat ze aan het doen zijn.
Oh als ze geen geluid maken maakt het toch niet uit?
Maar dat ze niks doen is raar ja.
Hier zaten donderdag en vrijdag de hele ochtend iets van 7 mannen aan de overkant, ook vanaf 7 uur of zo, die gingen gisteren rond 9 uur pas wat doen, dat was een hele vage situatie, ze zaten bij een leegstaand huis voor en uiteindelijk is alleen het hoge gras een beetje gemaaid.

De honden van de beide huizen aan weerskanten gingen flink te keer de hele tijd :D
Nu het zo warm is is het wel rustig hier, je hoort niks of niemand buiten.
Vanmorgen vroeg was nog iedereen gras aan het maaien en zo.
Ik heb de tweede machine was al hangen, de eerste is al droog.
( Groucho Marx )
pi_220866413
Het enige fijne aan de mm is de airco :@
If they say
  Redactie Frontpage zaterdag 23 mei 2026 @ 12:40:56 #63
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220866885
Wat een heerlijk weer mensen!

SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220867033
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:40 schreef Troel het volgende:
Wat een heerlijk weer mensen!

SPOILER
Hier ook te warm in de tuin.
Thermometer tikte een uurtje geleden 44 graden aan. Nu 35
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220867086
Als ik de tuindeur opendoe, loop ik tegen een muur van hitte op.
Ik zit ook binnen, zonder airco :P Zo wel ff de ventilator uit het stof halen. Luchtvochtigheid is wel bizar hoog in de woonkamer, 69%.
Het is ook niet normaal hoor, van winterjas naar bikini in een week tijd.
If they say
pi_220867188
Wij hebben sinds vorige week een digitale meter. Terugleveren is met de zonnepanelen niet meer leuk. Dus nu heb ik de airco boven maar aangezet. Gratis airco en minder boete voor het terugleveren :')
pi_220867276
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:16 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben sinds vorige week een digitale meter. Terugleveren is met de zonnepanelen niet meer leuk. Dus nu heb ik de airco boven maar aangezet. Gratis airco en minder boete voor het terugleveren :')
Ik heb de airco boven ook aangeslingerd, de zonnepanelen wekken anders voor onze vrienden van Eneco op.
pi_220867317
Ik ga even mn 2e wasje ophangen, ik was om 7 uur aan het hardlopen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:40:27 #69
176471 oh-oh
pi_220867353
Mijn tweede was is al zo goed als droog.
Buiten onder de overkapping is het heerlijk koel, ik heb hier altijd wel ergens schaduw. En in huis is het echt fris.
Met een beetje geluk blijven de ventilatoren in de berging staan 😎
Maar de mussen zijn rustig vandaag!
Zelfs de fazanten zijn stil.
( Groucho Marx )
pi_220867584
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:35 schreef oh-oh het volgende:
Wat zijn er veel mensen die voor de kids paspoort en ID kaart hebben!
Ik heb geen paspoort meer, want ik heb dat niet nodig, alleen nog ID kaart want lekker praktisch.
Ik heb wel altijd een paspoot gehad want vroeger ging ik wel nog eens ver op vakantie maar de afgelopen 10 jaar niet meer. Gelukkig heb ik afgelopen jaar in augustus mijn kaart nog vernieuwd, dus over een tripje naar de ambassade hoef ik me voorlopig niet druk te maken :D
We hebben een paspoort genomen ivm reis naar Engeland en nu gaan we naar Canada, dus ook paspoort nodig. Maar mooi niet dat hij die continu bij zich gaat dragen straks. Vandaar het voornemen om een aparte ID-kaart te hebben voor dagelijks gebruik. Ik heb daar mijn rijbewijs voor, maar ja :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220867611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:40 schreef oh-oh het volgende:
Mijn tweede was is al zo goed als droog.
Buiten onder de overkapping is het heerlijk koel, ik heb hier altijd wel ergens schaduw. En in huis is het echt fris.
Met een beetje geluk blijven de ventilatoren in de berging staan 😎
Maar de mussen zijn rustig vandaag!
Zelfs de fazanten zijn stil.
Vallen ze daar soms ook van het dak? :+
pi_220867613
Jongste heeft paspoort en ID. ID om op zak te hebben, paspoort omdat ze vorig jaar naar London is geweest.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 14:28:06 #73
176471 oh-oh
pi_220867681
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:22 schreef vencodark het volgende:

[..]
Vallen ze daar soms ook van het dak? :+
That was the pun I intended!

Ja als je er een nodig hebt voor een reis snap ik dat er een paspoort bij komt.
Maar goed, eigenlijk is het ook niet zo duur meer. In euros 😅
( Groucho Marx )
pi_220867886
Wammer
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220868004
Nope
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:13:43 #76
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220868032
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:28 schreef oh-oh het volgende:
Ja als je er een nodig hebt voor een reis snap ik dat er een paspoort bij komt.
Maar goed, eigenlijk is het ook niet zo duur meer. In euros 😅
In onze gemeente was het een paar geleden wel zo dat een id kaart goedkoper was als dat je geen paspoort daarnaast had. Als je een nog geldig paspoort hebt en wel een ID kaart wil dan betaalde je meer.

Is nu wel aangepast geloof ik. Want inderdaad. 2/3 hebben hier een paspoort maar vanaf 14 jaar moeten ze zich ook kunnen identificeren en dan is een ID kaart een stuk handiger dan een paspoort.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:22:29 #77
176471 oh-oh
pi_220868065
Oh ja dat snap ik, maar toch hebben ze lang niet allemaal een paspoot nodig toch?
Ik wilde naar Londen voor Hamilton maar ja, ik had geen zin om daar een paspoort voor aan te schaffem :D
Buiten in de zon is het 32 graden, en binnen net geen 20 zag ik net O+
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:43:34 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220868175
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:22 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja dat snap ik, maar toch hebben ze lang niet allemaal een paspoot nodig toch?
klopt. Mijn man heeft ook geen paspoort. Ik heb zelf nog nooit een id kaart gehad.
2 kinderen zijn naar Londen geweest en hebben dus een paspoort. Ik denk dat oudste sowieso wel wat meer van de wereld gaat/wil zien dus over 5 jaar wordt dat waarschijnlijk weer een paspoort (en wanneer hij een rijbewijs heeft, is een id kaart overbodig).
pi_220869036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:22 schreef Nijna het volgende:
Jongste heeft paspoort en ID. ID om op zak te hebben, paspoort omdat ze vorig jaar naar London is geweest.
T ook. M heeft ook beide omdat zijn ID nog geldig was. A en ik hebben nu alleen een paspoort en rijbewijs maar in december gaan er naar DLP en dan heb ik geen zin om mijn paspoort mee te nemen. Ga na de zomer een ID aanvragen.

We zijn onderweg naar Antwerpen.. naar K3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220869163
Veel plezier @Vicky!
Dochter gaat in juni voor de tweede keer, ook in Antwerpen en dan komen kleinzoon en beeb bij mij O+
If they say
pi_220869173
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Veel plezier @:Vicky!
Dochter gaat in juni voor de tweede keer, ook in Antwerpen en dan komen kleinzoon en beeb bij mij O+
Leuk!!
Ben heel benieuwd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_220869175
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
T ook. M heeft ook beide omdat zijn ID nog geldig was. A en ik hebben nu alleen een paspoort en rijbewijs maar in december gaan er naar DLP en dan heb ik geen zin om mijn paspoort mee te nemen. Ga na de zomer een ID aanvragen.

We zijn onderweg naar Antwerpen.. naar K3.
Veel plezier

e611c7d4efa9a8efea80f4d48eaddd7e6519840b.jpg?1779550887
Nu is mijn slaapkamer helemaal af
Werewolf
  zaterdag 23 mei 2026 @ 17:49:35 #83
176471 oh-oh
pi_220869221
Gezellig Pinnenmutske!
Haha mijn nichtje was ook naar K3 geweest laatst, zij vond het helemaal te gek.
Ik was er vroeger toen ze klein waren al zo allergisch als de pest voor :D :

Ik heb net EINDELIJK fotos van de smaragdhagedis in de tuin kunnen maken, met de canon nog wel.
Eerst met de telefoon, later zag ik hem weer en heb ik hem nog een keer beslopen met de canon, en eindelijk gelukt.
Normaal zie ik hem alleen wegflitsen.
Maar ik kom er dus ook achter dat het er ( minstens) twee zijn, want die eerste had een half afgebeten staart, de tweede niet.
Zo cool.
( Groucho Marx )
pi_220869718
Wij hebben alle 3 alleen een paspoort. Dochter is nog legitimatie plichtig op straat natuurlijk. Tot een aantal jaar geleden had je geen paspoort nodig voor de VK. Dan had dochter wellicht ook prima alleen een id gehad.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:07:58 #85
176471 oh-oh
pi_220870555
Ja die Brexit bracht wel nadelen helaas.
Maar ja heel vroeger waren er ook geen ID kaarten, toen had iedereen gewoon alleen een paspoort :7 :
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:13:13 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220870605
Ja, ik weet ook nog dat identificatie bij de bank op basis van herkenning ging. Ze wisten wie je was en dus kon je geld opnemen van je rekening. Daar kwam geen paspoort of id kaart bij kijken.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:13:49 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220870608
Dit klinkt wel heel erg "oma vertelt" trouwens :')
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:15:17 #88
176471 oh-oh
pi_220870627
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:13 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet ook nog dat identificatie bij de bank op basis van herkenning ging. Ze wisten wie je was en dus kon je geld opnemen van je rekening. Daar kwam geen paspoort of id kaart bij kijken.
Joh wij woonden vroeger twee deuren verder van de bank, en mijn ouders stuurden ons gewoon als klein kind, denk dat ik vanaf mijn zesde al even om liep. Papa vraagt of ik honderd gulden wil halen Marcel!
En dan kreeg ik dat mee :D
Maar ja je ging toen ook gewoon om twee zware shag met vloei in een weg door met dat geld bij de sigaretten opa een paar deuren verder.
Dat waren veel fijnere tijden!
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:16:31 #89
176471 oh-oh
pi_220870636
:D Ik herinner me nog goed dat de eerste pin automaat kwam!
Mijn vader vond het echt fantastisch en leerde ons meteen pinnen met zijn pasje.
Elke keer als we langs die automaat kwamen gingen we even centjes kijken O+
( Groucho Marx )
pi_220870648
Ik zit nu al aan de zoveelste bankkaart

Leerde in middelbaar een cheque afhalen want toen nog geen kaart

Ik denk rond mijn 18de
Werewolf
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:19:28 #91
176471 oh-oh
pi_220870662
:D Oh ja overschrijven met accept giro's ook!
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:32:17 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220870747
Ik vond het geld dat in kokers door het gebouw zoefde altijd zo leuk. Cheques weet ik nog van mijn ouders maar zelf nooit gedaan. Ik kreeg mijn eerste bankpas toen ik een jaar of 12/14 was of zo?
pi_220870755
Oh ja acceptgiro's daar betaalde ik rekeningen mee toen ik op kamers woonde.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:36:38 #94
176471 oh-oh
pi_220870772
Ik had altijd stapels cash.
Ik verdiende vanaf mijn 14e 100 gulden per week, minimaal, met mijn oppasadres, en dat had ik gewoon op mijn kamer in een doosje liggen en stapels van 25 in mijn beursje , like a pimp.
Ik betaalde ook altijd overal cash toen iedereen dat al per pin deed.
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 mei 2026 @ 20:37:42 #95
37150 livelink
pi_220870779
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:32 schreef Kyara het volgende:
Ik vond het geld dat in kokers door het gebouw zoefde altijd zo leuk. Cheques weet ik nog van mijn ouders maar zelf nooit gedaan. Ik kreeg mijn eerste bankpas toen ik een jaar of 12/14 was of zo?
Bij Peek & Cloppenburg w/
pi_220870780
Ik loop achter op leeftijdsgenoten maar ben gelukkig

Belg he
Werewolf
  Redactie Frontpage zaterdag 23 mei 2026 @ 23:24:54 #97
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220872286
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:32 schreef Kyara het volgende:
Ik was veel jonger, want je had die pas nodig om je Penniemaat open te maken :D

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 mei 2026 @ 23:36:34 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220872394
Die had ik ook, maar zonder pas. Ik denk dat je gewoon een stukje jonger bent ;)
  Redactie Frontpage zondag 24 mei 2026 @ 00:01:13 #99
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220872546
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:36 schreef Kyara het volgende:
Die had ik ook, maar zonder pas. Ik denk dat je gewoon een stukje jonger bent ;)
Geen idee eigenlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220872555
Ik wilde die spaarpot zo graag hebben… vreemd genoeg had ik wel een rekening bij de Postbank, maar nooit zo’n ding gehad.
  zondag 24 mei 2026 @ 00:41:56 #101
244125 laziness
pi_220872821
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:24 schreef Troel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De penniemaat is niet jouw plaatje. Jouw plaatje had ik ook en die maakte je aan de onderkant open. Jaren ‘80 was dat.

De penniemaat was elektronisch en daar ging een pasje in maar die was van de jaren ‘90.

zondag 24 mei 2026 @ 02:28:41 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220873223
Acceptgiro’s ken ik nog, maar cheques heb ik nooit gebruikt. En ik had idd op mijn twaalfde een pinpas, die kreeg je destijds automatisch op die leeftijd bij de ABN geloof ik. En mijn ouders deden aan mobiel bankieren. Hoe vaak ik mijn vader wel niet de bank heb zien bellen om z'n saldo te checken. Was met een pincode geloof ik.

Ik vind dat trouwens niet per se betere tijden oh_oh. Maar wel tof van de foto die gelukt is.
pi_220873382
Ik heb bij mijn jongerenrekening inderdaad nog acceptgiro's gebruikt. Kan me nog herinneren dat je in ons dorp gewoon bij het bankfiliaal naar binnen kon lopen om iets te regelen. De laatste keer dat dat nodig was (een paar jaar terug) voor iets moeilijks, moest ik er voor naar een grote stad rijden :')
Ik heb de Postbank leeuwen knuffel hier nog liggen trouwens.
En ik had vroeger zo'n spaarbuis voor guldens. Elke week een gulden zakgeld en die ging dan daar in.
  Redactie Frontpage zondag 24 mei 2026 @ 07:34:27 #104
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220873478
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 00:41 schreef laziness het volgende:

[..]
De penniemaat is niet jouw plaatje. Jouw plaatje had ik ook en die maakte je aan de onderkant open. Jaren ‘80 was dat.

De penniemaat was elektronisch en daar ging een pasje in maar die was van de jaren ‘90.

[ link | afbeelding ]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 mei 2026 @ 08:01:33 #105
176471 oh-oh
pi_220873538
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 02:28 schreef Tink89 het volgende:
Acceptgiro’s ken ik nog, maar cheques heb ik nooit gebruikt. En ik had idd op mijn twaalfde een pinpas, die kreeg je destijds automatisch op die leeftijd bij de ABN geloof ik. En mijn ouders deden aan mobiel bankieren. Hoe vaak ik mijn vader wel niet de bank heb zien bellen om z'n saldo te checken. Was met een pincode geloof ik.

Ik vind dat trouwens niet per se betere tijden oh_oh. Maar wel tof van de foto die gelukt is.
Toen niet elke scheet geautmatiseerd werd, mensen elkaar nog kenden en vertrouwden, je niet constant aan een scherm gekleefd was,er veel meer vrijheid was en woke nog geen woord was hier, dat vond ik echt wel betere tijden.
Zo, mijn eerste was hangt alweer op, de honden zijn al uitgebreid uit geweest, ik zit aan mijn ontbijt, goedemorgen!
( Groucho Marx )
pi_220873540
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.
Klopt. Je liftte dan dat hele doorzichtige deel eraf. Maar ik betwijfel of het een pasje voor de leuk was of echt een pas waarmee je geld op kon nemen. Ik heb dat laatste in ieder geval nooit gedaan. Ik ben van begin jaren 80, trouwens.

Ik had dat ding voordat de 5-guldenmunt kwam, die kwamen bij de guldens terecht. Mijn zusje van 6 jaar jonger, had een aangepaste versie met ruimte voor de munt van 5.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220873560
quote:

[..]
Idem, ik had dat ding ook en herinner me ook een pasje wat erbij zat om het open te maken.
Ik heb geen idee of je verder nog iets met die pas kon.
pi_220873581
In het kader van slordige kinderen hebben we dit jaar al twee bieuwe pinpassen, er zijn twee boeken uit de schoolboek waarvan er eentje als sinds september bij ons woont. Als klap op de vuurpijl heeft meneer laatst zijn fiets de hele nacht kn de voortuin laten staan (dat is al }:| want we hebben prima schuur maar hij is lui) en de volgende ochtend bleek dat ie niet op slot stond }:| }:| kudo's voor onze buurt dat ie er überhaupt nog was.
pi_220873612
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:24 schreef Troel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+
Die had ik ook. Met pasje :Y

Ik heb wel de indruk dat die pas ook werkte.

Wij zitten dit jaar op 2 sets nieuwe fietssleutels (oude kwamen dan wel eeuwen later weer boven water), een paar verdwenen oortjes, een nieuwe ov, een nieuwe pinpas, een pinpas mogen ophalen bij een aardig iemand die een cent had overgemaakt met telnr en oneindig veel "ik ben mijn x kwijt, wil je helpen zoeken" en "x ligt nog bij papa, hoe moet ik nu.."

En óók de niet op slot fiets een nacht aan de voorkant. Maar hier staat ie dan wel soort van veilig er denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vanyel op 24-05-2026 08:27:58 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220873680
Ik ken die blauwe variant, die had een vriendinnetje en dat was leuker dan zo'n stomme hangmap van de rabo. Weet zelfs nog hoe die eruit zag. Donkerblauw met oranje en gele strepen.

Van de schoolbieb krijg ik een herinneringsmail dat er een boek moet worden ingeleverd.

Hans Zimmer komt volgend jaar weer naar Ziggo, al is ie er zelf niet bij... Ik wil wél heel graag maar dat kost me ook weer rond de 200 euro. Ff nadenken.
If they say
  zondag 24 mei 2026 @ 09:59:21 #111
244125 laziness
pi_220874218
Dit pasje, daar kon je niet mee pinnen.

zondag 24 mei 2026 @ 10:43:56 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220874552
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Wij zitten dit jaar op 2 sets nieuwe fietssleutels (oude kwamen dan wel eeuwen later weer boven water), een paar verdwenen oortjes, een nieuwe ov, een nieuwe pinpas, een pinpas mogen ophalen bij een aardig iemand die een cent had overgemaakt met telnr en oneindig veel "ik ben mijn x kwijt, wil je helpen zoeken" en "x ligt nog bij papa, hoe moet ik nu.."

En óók de niet op slot fiets een nacht aan de voorkant. Maar hier staat ie dan wel soort van veilig er denk ik.
Ik moet er dus als leerkracht voor zorgen dat biebboeken terugkomen.
Ik schaam me onderhand al een beetje om ouders een bericht te sturen. Bij het ene kind ligt het inderdaad altijd bij de andere ouder. Die andere ouder is het dan kwijt.
Dan is er nog de ouder die beweert dat kind het boek echt niet heeft. Om vervolgens een week later of twee weken later te komen van oh ja, sorry toch nog gevonden.
  zondag 24 mei 2026 @ 10:45:12 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220874567
Ik mocht bij godsgratie op m’n 12e een bankrekening openen. En ik koos voor de Rabobank want die hadden leuke cadeaus. En ik koos voor de videoband van de Bodyguard.
  zondag 24 mei 2026 @ 10:46:27 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220874589
In Spanje moet je dus nog steeds voor elke scheet fysiek bij de bank komen. En dat is vrij onhandig als je in het buitenland woont. Wat dus resulteert in het momenteel niet hebben van internetbankieren of een pas omdat mijn vader het daar persoonlijk op moet halen.
pi_220874644
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Wij hebben niet zo'n kek hek, nee.
pi_220874895
Mijn kinderen zijn een weekendje op kamp. Zo heerlijk! Lekker even een paar dagen niks doen, eten voor de tv en niet hoeven zeuren over tandenpoetsen enzo!

Natuurlijk hadden we deze tijd op kunnen vullen met allerlei nuttige klusjes die nog op de to-do lijst staan, maar we maken er gewoon een relax-weekend van met als enige to-do puntje vanavond uit eten samen en morgen de kinderen weer ophalen.
pi_220875017
Das dan toch helemaal prima, @FlyingFish? Quality time is ook belangrijk. Geniet ervan! :)

Heb een zooi werk liggen voor de jaarcijfers maar omdat de boekhouder op vakantie is, ben ik even aan het struisvogelen. Moet kunnen 8-)
If they say
  zondag 24 mei 2026 @ 13:00:01 #118
176471 oh-oh
pi_220875607
Hier hangt was nr 3 te drogen, ik heb het hele huis schoon. En nu lekker niksen!
( Groucho Marx )
pi_220876028
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Hier hangt was nr 3 te drogen, ik heb het hele huis schoon. En nu lekker niksen!
Goed bezig. Hier staat was 2 van heeeeeel veeeel aan.
Kip staat in de Griekse marinade, tzaziki in de koelkast. Voorbereidingen voor T haar feest.
Straks de wc's schoonmaken.
We waren vannacht om 1.30 thuis😅
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 24 mei 2026 @ 18:34:38 #120
176471 oh-oh
pi_220878564
Mijn lieve buurvrouw riep net op me, had ze twee zelfgebakken koeken voor me.
En allemaal kushandjes door het hek.
En nu heb ik niet gezegd dat ik diabeet ben en ze ook nog eens opgegeten.
Kokoskoeken, echt lekker!
Oeps!
( Groucho Marx )
pi_220879117
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:34 schreef oh-oh het volgende:
Mijn lieve buurvrouw riep net op me, had ze twee zelfgebakken koeken voor me.
En allemaal kushandjes door het hek.
En nu heb ik niet gezegd dat ik diabeet ben en ze ook nog eens opgegeten.
Kokoskoeken, echt lekker!
Oeps!
Je hebt er in elk geval van genoten zo te lezen! :*
pi_220879200
Hier lekker gaan zwemmen bij de M'veense plassen. Wel na een enorme strijd met B. Mijnheer vond 11 uur te vroeg om uit bed te komen. En we hadden gezegd dat we om 11 uur weg wilden.
Lang verhaal kort; hij ging enorm boos mee en wilde uiteindelijk niet naar huis omdat ie het zo leuk vond.

Echt pubers.

Kokoskoeken zijn wel echt enorm lekker oh oh.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:48:59 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220879632
Wij waren - in kostuum - op fantasy court in Eindhoven vandaag en ondanks de hitte was het echt prima te doen. Veel schaduw, leuke standjes. Alleen hadden ze niet gerekend op veel publiek geloof ik. Maar 3 wc’s en twee eetkraampjes. Ellenlange rijen dus, vooral voor eten. Blij dat ik met mijn kieskeurige kinderen bij de jumbo gestopt was op de heenweg om broodjes mee te nemen.

Nadeel: mijn kinderen zijn nu nog bozer dat ze volgend weekend niet mee mogen naar Runeheim.
pi_220882262
Ik zag net mijn eerste F1 race :s)
If they say
  maandag 25 mei 2026 @ 00:08:22 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220882281
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik zag net mijn eerste F1 race :s)
Het was i.i.g. een leuke(re dit seizoen) :D ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220882352
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het was i.i.g. een leuke(re dit seizoen) :D ^O^
Zeker! Denk dat ik vaker ga kijken :Y
Zoon had lol dat ik meekeek, tot Russel eruit lag. Toen was ie sjaggo :D
If they say
  maandag 25 mei 2026 @ 08:54:15 #127
176471 oh-oh
pi_220882826
Nou ik hoop dat mijn schommelbank snel komt deze week want het goede weer blijft aanhouden!
Ik heb gisteren voor het eerst weer gelezen.
Boek met wat grotere letters en ik neem de tijd, ipv snel snel lezen zoals ik deed.
Ik denk dat ik er wel aan kan wennen als ik mezelf niet opjaag.
Maar ik heb hier veel minder schermtijd en dat merk ik ook aan mijn ogen.
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2026 @ 09:28:47 #128
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220882972
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zeker! Denk dat ik vaker ga kijken :Y
Zoon had lol dat ik meekeek, tot Russel eruit lag. Toen was ie sjaggo :D
Ow, dat wordt wat. Hier hebben we hardop staan juichen :D *O* *O* *O*
Zo'n nare persoon.

Het was een mooie race, veel leuke gevechten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220883714
Gisteravond is mijn schoonvader overleden.

Hij was al jaren ziek, Alzheimer en dementie, dus langzaam al een schim van zichzelf geworden.
Woonde al zo’n 5 jaar in een verzorgingshuis.
Vooral de laatste weken ging het hard achteruit. Dus de laatste week vaak langs geweest. Echt bedlegerig geworden.

Sinds maandag werd al gesproken van “een kwestie van dagen” dus je wacht en wacht.
Zaterdagavond uren gezeten, mijn schoonzus woont in Engeland dus die kwam ook over. Mijn man heeft haar nog opgehaald van Schiphol.
En gisteravond waren we er om 20:00, ik was met mijn dochter en nichtje in de kantine en ik werd net voor 20:30 gebeld dat hij bijna zover is.
Kom de gang op en het was klaar.
Iedereen was er verder bij. Zijn dochters, vrouw, mijn man, schoonzoon en 2 kleinzoons. O+
Precies allemaal op tijd.

En dan is er verdriet maar ook opluchting. Want hij lijdt niet meer. En mijn schoonmoeder kan rouwen. Want al die jaren toezien hoe je man veranderd en afglijdt, dat is ook al halve rouw. ;(

Mijn man heeft hem samen met zijn neef en zwager gewassen en aangekleed. Daarna zijn we bij mijn schoonmoeder wat wezen drinken en eten. Eer we thuis waren was het 3 uur!

Vandaag de uitvaart regelen.

Hij was een Surinaamse man die hield van goud, sexy see-through shirtjes _O- en had altijd een soort swag over zich heen. Goedhartig, grappig, beetje een pimp om te zien.
En iedereen was dol op hem. O+
  maandag 25 mei 2026 @ 10:42:11 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220883733
Gecondoleerd Venco. Klinkt als een fijn persoon.
Mooi dat iedereen die hij liefhad erbij was.
  maandag 25 mei 2026 @ 10:47:07 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220883775
Bij ons ging om 3 uur ‘s nachts het brandalarm. Ik was voor de verandering heel diep in slaap. Dus ik schrok wakker en raakte echt in paniek. Mijn man schrok meer van mij dan van het alarm.
Kinderen hebben niks gemerkt. Alarm weer uitgezet en weer gaan slapen.
pi_220883903
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow, dat wordt wat. Hier hebben we hardop staan juichen :D *O* *O* *O*
Zo'n nare persoon.

Het was een mooie race, veel leuke gevechten!
Haha, jaa, dat wordt nog wat :D
Ja, alleen al daarom was het de moeite waard om te kijken _O- Zoon riep net dat Russell de volgende keer een boete krijgt van 5k als ie weer zn auto half sloopt :+

Ach Venco, gecondoleerd :*

Oh handig, amaranta zo`n vals alarm midden in de nacht. Hopelijk was het eenmalig ;)
If they say
  maandag 25 mei 2026 @ 11:32:52 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220884121
Gecondoleerd Venco. Sterkte met alles regelen en natuurlijk voor alles daarna. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 25-05-2026 11:51:44 ]
  maandag 25 mei 2026 @ 11:43:09 #134
176471 oh-oh
pi_220884194
Gecondoleerd Venco, mooi einde, op naar een mooi afscheid 😘
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2026 @ 11:43:22 #135
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220884196
Gecondoleerd venco!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220884520
Gecondoleerd Venco, klinkt als een heerlijke man. Sterke en succes met alles regelen.
pi_220884646
Gecondoleerd @vencodark :*. Wat een nare lijdensweg is dat geweest. Gelukkig dat iedereen er net op tijd was, bijzonder is dat!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 mei 2026 @ 13:50:26 #138
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220885137
Gecondoleerd @vencodark
Succes met het regelen, het verdriet en alles wat verder voorbij komt.
pi_220885708
Gecondoleerd @vencodark :*
pi_220885724
Gecondoleerd @vencodark

@amaranta Dat is altijd schrikken. En dan ebt dat nog een poos na als je geconstateerd hebt dat er eigenlijk niks aan de hand is.
Ik kan me nog goed de paniek herinneren van die keer dat de brandweer met loeiende sirenes midden in de nacht voor ons huis stopte (en er brand bij de overburen bleek te zijn).

Heel langzaam zakt er weer wat stress weg hier. Heel steady dingetje voor dingetje afstrepen en rond bedtijd omvallen van de slaap _O-
Gisteren en vanochtend 3 uur aan verslagen van het werk gezeten. Ik kreeg het ineens op de heupen toen ik zag dat de deadline dichterbij was dan ik dacht.

Jullie posts over spuien waren heel lief, trouwens :* Maar daar wil ik op internet (nu) niets over kwijt. Je weet nooit waar het terecht komt...
pi_220885806
Ik heb vloer uitgezocht en besteld, kan het afhalen als we zo ver zijn.
pi_220886177
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:37 schreef vencodark het volgende:
Gisteravond is mijn schoonvader overleden.

Hij was al jaren ziek, Alzheimer en dementie, dus langzaam al een schim van zichzelf geworden.
Woonde al zo’n 5 jaar in een verzorgingshuis.
Vooral de laatste weken ging het hard achteruit. Dus de laatste week vaak langs geweest. Echt bedlegerig geworden.

Sinds maandag werd al gesproken van “een kwestie van dagen” dus je wacht en wacht.
Zaterdagavond uren gezeten, mijn schoonzus woont in Engeland dus die kwam ook over. Mijn man heeft haar nog opgehaald van Schiphol.
En gisteravond waren we er om 20:00, ik was met mijn dochter en nichtje in de kantine en ik werd net voor 20:30 gebeld dat hij bijna zover is.
Kom de gang op en het was klaar.
Iedereen was er verder bij. Zijn dochters, vrouw, mijn man, schoonzoon en 2 kleinzoons. O+
Precies allemaal op tijd.

En dan is er verdriet maar ook opluchting. Want hij lijdt niet meer. En mijn schoonmoeder kan rouwen. Want al die jaren toezien hoe je man veranderd en afglijdt, dat is ook al halve rouw. ;(

Mijn man heeft hem samen met zijn neef en zwager gewassen en aangekleed. Daarna zijn we bij mijn schoonmoeder wat wezen drinken en eten. Eer we thuis waren was het 3 uur!

Vandaag de uitvaart regelen.

Hij was een Surinaamse man die hield van goud, sexy see-through shirtjes _O- en had altijd een soort swag over zich heen. Goedhartig, grappig, beetje een pimp om te zien.
En iedereen was dol op hem. O+
Dikke knuffel
Werewolf
pi_220886485
Gecondoleerd en sterkte venco :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 mei 2026 @ 17:28:37 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220886494
Gecondoleerd @vencodark
Today is life -

Dale Carnegie
pi_220886739
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:55 schreef Phaidra het volgende:
Gecondoleerd @:vencodark :*. Wat een nare lijdensweg is dat geweest. Gelukkig dat iedereen er net op tijd was, bijzonder is dat!
Ja, die laatste dagen duurden echt te lang. ;(

Anyway, bedankt voor de condoleances. :)

Vrijdagmorgen de uitvaart. Ik begrijp vanuit mijn CAO dat ik recht heb op 2 dagen.
Ik zou zonder gedoe toch donderdag en vrijdag gewoon vrij moeten zijn? :@
Want de leidinggevende stelt voor dat ik donderdag overdag werk ipv ‘s avonds en vrijdag dan vrij ben.
Dus 1 dag.
pi_220886786
@vencodark Als je cao 2 dagen aangeeft, heb je recht op 2 dagen, zou ik zeggen. Ik zou dus aangeven dat je niet akkoord gaat met dat voorstel en donderdag en vrijdag niet komt.
pi_220886813
Gecondoleerd Venco.
Als.je belast bent met de uitvaart heb je vaak recht op 5 dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_220886836
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:18 schreef Vicky het volgende:
Gecondoleerd Venco.
Als.je belast bent met de uitvaart heb je vaak recht op 5 dagen.
Mijn man is vooral belast met de uitvaart.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:13 schreef Hupje het volgende:
@:vencodark Als je cao 2 dagen aangeeft, heb je recht op 2 dagen, zou ik zeggen. Ik zou dus aangeven dat je niet akkoord gaat met dat voorstel en donderdag en vrijdag niet komt.
Het staat er zo:
1. Aan de werknemer, die in de in lid 2 genoemde bijzondere omstandigheden binnen de
arbeidstijd moet verzuimen, wordt dit toegestaan mits hij dit tijdig aan de werkgever
heeft medegedeeld.
2. Bij zodanig verzuim wordt het loon doorbetaald in de navolgende gevallen en
hoogstens over de hierbij vermelde duur:
a. Bij overlijden van:
- zijn echtgeno(o)t(e), zijn levenspartner dan wel van een
kind van de dag van overlijden t/m de dag van de begrafenis of
crematie met een minimum van : 4 dagen
- één van zijn ouders of schoonouders: 2 dagen
pi_220886877
Dus je hebt 2 dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 mei 2026 @ 18:44:50 #150
244125 laziness
pi_220886960
Maar je zou ook een dag er na op kunnen nemen. Als jij ze er voor wil nemen is het niet netjes dat ze weigeren maar er staat nergens wanneer ze genomen moeten worden dus je zou ook de dag er na kunnen nemen om het te laten bezinken.
pi_220886964
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:31 schreef Vicky het volgende:
Dus je hebt 2 dagen.
Ja, als dat 1 dag vóór de uitvaart en de dag zelf is, klopt dat toch gewoon.
Doet er niet toe welke tijden je had moeten werken of welke uren je afscheid neemt.
Het overlijden was op zondag die dat valt ook niet onder 2 dagen.
pi_220886981
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:44 schreef laziness het volgende:
Maar je zou ook een dag er na op kunnen nemen. Als jij ze er voor wil nemen is het niet netjes dat ze weigeren maar er staat nergens wanneer ze genomen moeten worden dus je zou ook de dag er na kunnen nemen om het te laten bezinken.
De uitvaart is op vrijdag dus op zaterdag ben ik al vrij.
Samenzijn met de familie 1 dag ervoor is voor mijn man alleen al heel waardevol.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:48:32 #153
37150 livelink
pi_220886984
Gecondoleerd Venco.
Ik had vorig jaar toen mijn moeder stierf ook 2 dagen. Een op de dag dat ze stierf, maar dat was een zondag, dus die verviel. En 1 op de dag van de uitvaart, die ik heb opgenomen.

In de praktijk heb ik vrij genomen van haar overlijden t/m de uitvaart. De dag na de uitvaart ben ik weer gaan werken.
pi_220887002
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:48 schreef livelink het volgende:
Gecondoleerd Venco.
Ik had vorig jaar toen mijn moeder stierf ook 2 dagen. Een op de dag dat ze stierf, maar dat was een zondag, dus die verviel. En 1 op de dag van de uitvaart, die ik heb opgenomen.

In de praktijk heb ik vrij genomen van haar overlijden t/m de uitvaart. De dag na de uitvaart ben ik weer gaan werken.
Daar zat ik dus mee…vervalt het recht op die 2e dag als het overlijden op zondag viel?
Heb ik dan 1 dag over alleen voor de crematie? Dan moet ik namelijk wel donderdag werken.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:53:41 #155
37150 livelink
pi_220887026
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Daar zat ik dus mee…vervalt het recht op die 2e dag als het overlijden op zondag viel?
Heb ik dan 1 dag over alleen voor de crematie? Dan moet ik namelijk wel donderdag werken.
Bij ons stond het dus letterlijk in de voorwaarden dat het de dag van overlijden en dag van uitvaart was. Dat zie ik bij jou niet.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:57:07 #156
37150 livelink
pi_220887061
Ik vind het overigens erg karig hoor. Ik had gelukkig nog genoeg vrije dagen, maar had echt niet willen/kunnen werken in die week.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:05:21 #157
176471 oh-oh
pi_220887123
Jeetje ja dat is ook karig!
Ik kreeg van de dag van overlijden tot en met de dag van de uitvaart. Mijn vader overleed op zondag en werd op zaterdag begraven.
( Groucho Marx )
  maandag 25 mei 2026 @ 19:07:36 #158
176471 oh-oh
pi_220887131
Venco jij hebt echt een kut leidinggevende wat dat beteft hoor, mijn hemel , je vraagt toch niet last minute vrij voor de Efteling of zo?
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2026 @ 19:09:43 #159
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220887148
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:23 schreef vencodark het volgende:
- één van zijn ouders of schoonouders: 2 dagen
Gewoon twee dagen, waarbij je ze misschien zelfs wel op zou kunnen nemen rond kerst aangezien er niets gespecificeerd is :@

Maar ik zou gewoon aangeven dat je do en vr vrij wilt, wat volgens cao moet kunnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2026 @ 19:10:35 #160
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220887155
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:07 schreef oh-oh het volgende:
Venco jij hebt echt een kut leidinggevende wat dat beteft hoor, mijn hemel , je vraagt toch niet last minute vrij voor de Efteling of zo?
Begraven worden in de Efteling lijkt me best wel een ding voor sommige mensen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 mei 2026 @ 19:13:57 #161
244125 laziness
pi_220887170
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee je hebt recht op twee dagen, er hangen geen voorwaarden aan. Ik zou die donderdag niet komen werken.

Bij ons krijg je tegenwoordig 30 dagen voor ouders, partner, broer/zus en kind.
En 5 dagen als het schoonfamilie of je grootouders, oom/tante/neef/nicht is.
Heel fijn, dan heb je echt de tijd om zaken te regelen. En soms zijn het gewoon extra vakantiedagen want niet voor elke familielid moet je evenveel of had je een enorme band mee natuurlijk. Je hebt 180 dagen om het op te nemen.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:19:37 #162
37150 livelink
pi_220887201
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:13 schreef laziness het volgende:

[..]
Nee je hebt recht op twee dagen, er hangen geen voorwaarden aan. Ik zou die donderdag niet komen werken.

Heel fijn, dan heb je echt de tijd om zaken te regelen. En soms zijn het gewoon extra vakantiedagen want niet voor elke familielid moet je evenveel of had je een enorme band mee natuurlijk. Je hebt 180 dagen om het op te nemen.
Zo, dat is nogal een verschil met die ene dag bijzonder verlof die ik mocht opnemen. En dan de regel dat degene die de uitvaart regelt wel vrij mag tussen de dag van overlijden en dag van uitvaart. Officieel was dat bij ons mijn broer, maar we zijn met zijn allen bij de besprekingen geweest met de uitvaartverzorgster en ik heb het kerkelijke deel geregeld. Maar goed, hoe bewijs je dat...
  maandag 25 mei 2026 @ 19:23:26 #163
244125 laziness
pi_220887220
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:19 schreef livelink het volgende:

[..]
Zo, dat is nogal een verschil met die ene dag bijzonder verlof die ik mocht opnemen. En dan de regel dat degene die de uitvaart regelt wel vrij mag tussen de dag van overlijden en dag van uitvaart. Officieel was dat bij ons mijn broer, maar we zijn met zijn allen bij de besprekingen geweest met de uitvaartverzorgster en ik heb het kerkelijke deel geregeld. Maar goed, hoe bewijs je dat...
Dat valt niet te bewijzen dus ik zou zeggen dat jij het bent en daar was niet eens iets aan gelogen.
Een werkgever die daarover steggelt is geen knip voor de neus waard.

Hier moet de manager het formulier tekenen en dan wordt het verlof toegekend.
Bij overlijden in het buitenland krijg je 2 dagen extra om te reizen.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:32:37 #164
37150 livelink
pi_220887296
Het erge was dat mijn man meer vrij kreeg voor het overlijden van mijn moeder dan ik. En hij kreeg ook vrij bij overlijden van mijn tantes en ooms. Ik kreeg daar geen vrij voor (nam daar natuurlijk wel vrij voor) en hij kreeg daarvoor bijzonder verlof. Omdat al mijn familie in Zuid-Limburg woont moet ik voor de uitvaart echt wel een hele dag vrij nemen.

Maar goed, ik val niet onder een cao, maar wij hebben onze eigen arbeidsvoorwaarden die dus niet heel goed zijn op dit punt.
pi_220887309
Amen op alles, inderdaad gewoon donderdag en vrijdag!
  maandag 25 mei 2026 @ 19:37:39 #166
176471 oh-oh
pi_220887328
:D Toen ik net bij Moszkowicz werkte overleed mijn oma, dus ik ging vrij vragen voor de dag van de begrafenis, zei die ouwe echt bloedserieus "maar dat duurt toch niet de hele dag?" :+
( Groucho Marx )
  maandag 25 mei 2026 @ 19:50:23 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220887456
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Wauw, wat een ontzettend goede regeling! _O_

@Venco gecondoleerd!
  maandag 25 mei 2026 @ 19:53:38 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220887482
Hoezo de dag van overlijden? Dat weet je toch niet op voorhand?

SPOILER
pi_220887557
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:48 schreef livelink het volgende:
Gecondoleerd Venco.

Wat weinig. toen mijn vader overleed had ik 5 dagen (plus alle dagen daarvoor dat ik in het ziekenhuis was). Ik ben daarna nog zeker een week thuis geweest. Geen idee hoe dat destijds weggeschreven is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_220887614
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:57 schreef livelink het volgende:
Ik vind het overigens erg karig hoor. Ik had gelukkig nog genoeg vrije dagen, maar had echt niet willen/kunnen werken in die week.
Ik heb ook genoeg vrije dagen maar werk natuurlijk in de avonden. Qua regelen doe je dat vooral overdag.
Ik hoef er geen 4 avonden voor vrij te hebben.

Ik heb mij Cao nu 200 x nagelezen en kan geen voorwaarden vinden over die 2 dagen.
Mijn leidinggevende gaat het navragen aan de rayonmanager maar ik ga zelf morgen even een belletje doen. ^O^

Ik vind het wel vervelend dat er überhaupt eerst een voorstel wordt gedaan om toch donderdag te werken. Dat vraag ik namelijk niet. Zeg dan: ik ga het voor je navragen welk recht je hebt en anders heb je gewoon een extra vakantiedag.
Die beide dagen ben je vrij!
pi_220887750
Ik hoor zojuist dat de man van een gepensioneerde collega overleden is. Die lag in het ziekenhuis naast mijn buurvrouw, daarvan kwam de buurman zeggen dat de prognose nu nog enkele weken is ;(
Dat doet weer beseffen hoe kwetsbaar je bent als mens.
pi_220887759
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 20:12 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat er überhaupt eerst een voorstel wordt gedaan om toch donderdag te werken. Dat vraag ik namelijk niet.
Eens! Misschien kun je ze dat (later?) nog eens teruggeven.
  maandag 25 mei 2026 @ 22:09:04 #173
176471 oh-oh
pi_220888402
Ik zou volgende week sowieso toch eens op tafel gooien waarom jouw verlof altijd zo een probleem moet zijn daar ...
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 08:39:09 #174
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220889591
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 22:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou volgende week sowieso toch eens op tafel gooien waarom jouw verlof altijd zo een probleem moet zijn daar ...
Dit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 mei 2026 @ 08:43:05 #175
176471 oh-oh
pi_220889603
:') Ik maak me hier echt plaatsvervangend boos over, ik zou het wel weten hoor!!!
( Groucho Marx )
pi_220889710
Ik heb Hr gebeld en die zegt ook dat ik 2 dagen heb.
Dag van overlijden (stel dat hij voor of op de start van mijn dienst overleed bijv.) en de dag van crematie.
Maar ik zie het in de Cao en elke andere bron van mijn organisatie nergens gespecificeerd staan.

En mensen: ik ben geen chirurgisch specialist ofzo.
Ik werk in een kantine. :')
  dinsdag 26 mei 2026 @ 09:14:06 #177
176471 oh-oh
pi_220889769
Nou hoe beter de baan hoe beter de CAO meestal is hoor.
Maar gewoon hoe ze met je omgaan, dat is echt verre van netjes.
:*
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 26 mei 2026 @ 09:17:07 #178
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220889784
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 09:06 schreef vencodark het volgende:
Dag van overlijden (stel dat hij voor of op de start van mijn dienst overleed bijv.) en de dag van crematie.
Maar ik zie het in de Cao en elke andere bron van mijn organisatie nergens gespecificeerd staan.

HR heeft zijn zaakjes dus niet op orde...

Op basis van welke stukken beweert deze HR medewerker dat het om de dag van overlijden gaat? Als jij de stukken via de mail mail stuurt (al dan niet screenshots) waarin het niet gespecificeerd is en aangeeft dat je op basis van deze stukken aanspraak wil maken op die donderdag en vrijdag, dan sullen zij met stukken moeten komen waarin dit anders staat vermeld. 'dat doen we altijd zo', is geen reden.

Echt, als je ziek bent vragen ze je zeker ook eerst nog de uren te werken en dan in bed te kruipen :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:02:34 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220889974
Wat irritant zeg dat je er bijna om moet bedelen…
Het is niet ongebruikelijk trouwens hoor, de dag v overlijden en de dag v d uitvaart, maar als het niet gespecificeerd staat hebben ze pech en heb jij gewoon 2 dagen…
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:19:30 #180
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220890068
quote:

Wat een gedoe zeg. Het is gewoon calamiteiten verlof en als zij dat niet verder specificeren zou ik zeggen, 2 dagen vrij..

Maar de ene werknemer is echt een stuk coulanter dan de ander. Bij mijn schoonmoeder heeft mijn man 1,5 week gewaakt, daarna dus begrafenis regelen, de begrafenis en de kamer in het verzorgingshuis leeghalen. Totaal 3 weken niet kunnen werken. Mijn man zijn baas zei "we kijken later wel hoe we het administratief oplossen".. Waar dus nooit meer over gesproken is.
Mijn schoonzusje had al gedoe voor 1,5 week waken, want "ze ligt in verzorgingshuis, dus er is al zorg".. Daarna overlijden en begrafenis op haar vrije dag, dus die 2 dagen was ze "kwijt".. Ik geloof dat het daar vakantieuren en onbetaald verlof heeft gekost.
pi_220890070
Ik heb me destijds tijdens het sterfbed en na het overlijden van mijn vader ziekgemeld. Ik was echt niet in staat te werken. Vond mijn manager destijds niet ok, had ik 0 boodschap aan.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:17:48 #182
176471 oh-oh
pi_220890394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:19 schreef exode het volgende:
Ik heb me destijds tijdens het sterfbed en na het overlijden van mijn vader ziekgemeld. Ik was echt niet in staat te werken. Vond mijn manager destijds niet ok, had ik 0 boodschap aan.
Ik heb vanaf het overlijden tot de uitvaart vrij gehad en me daarna ziek gemeld, ik was weer aan het herintegreren maar toen emigreerde ik en mijn werk heeft alleen maar meegewerkt en me aangemoedigd.
Mss waren ze blij van me af te zijn , whatever, er was alleen maar begrip voor alles.
( Groucho Marx )
pi_220890423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb vanaf het overlijden tot de uitvaart vrij gehad en me daarna ziek gemeld, ik was weer aan het herintegreren maar toen emigreerde ik en mijn werk heeft alleen maar meegewerkt en me aangemoedigd.
Mss waren ze blij van me af te zijn , whatever, er was alleen maar begrip voor alles.
Heel fijn!

Ik werkte destijds voor een grote bank en daar was menselijkheid ver te zoeken destijds.

Mijn huidige manager (en mijn vorige) zijn echt wel toppers wat dat betreft. Ook nu wordt er geen druk uitgeoefend, ik bepaal het tempo en de stappen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 11:48:07 #184
176471 oh-oh
pi_220890575
:D Mijn manager volgt mijn avonturen nu op de socials en mijn coach ook en die sturen beiden berichtjes met hoe blij ze voor me zijn dat het zo goed uitgepakt heeft so far, echt zo lief!
( Groucho Marx )
pi_220890880
quote:

Maar je wilt die dagen toch gewoon vrij? Maakt t zoveel uit of dat van je eigen of van de werkgevers dagen is? Ik denk dat dat de strekking van t verhaal is en niet iets anders. Dus geef vooral aan dat je verwacht dat ze begrijpen dat het een emotionele periode is en ze je daarin faciliteren.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 12:46:56 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220890889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:45 schreef Puala het volgende:

[..]
Maar je wilt die dagen toch gewoon vrij? Maakt t zoveel uit of dat van je eigen of van de werkgevers dagen is? Ik denk dat dat de strekking van t verhaal is.
Maar als ze de dag van overlijden niet vrij was heeft ze gewoon recht op die tweede dag. Ik snap ergens ook wel dat je die dan wil.
pi_220890900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:46 schreef BE het volgende:

[..]
Maar als ze de dag van overlijden niet vrij was heeft ze gewoon recht op die tweede dag. Ik snap ergens ook wel dat je die dan wil.
Ja tuurlijk, maar nu krijg je een procedure geneuzel discussie. En die moet je gezien de situatie eigenlijk gewoon niet willen. En als je zegt; ik ben sowieso vrij, dan heb je kans dat ze snappen hoe het emotioneel gezien voor je is. En gooi je de deur over wel/niet vrij zijn in elk geval al dicht. Waardoor de kans groter is dat de reactie ook komt dat het idd op kosten van de werkgever goed is.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:09:30 #188
176471 oh-oh
pi_220891062
Maar goed, de werkgever zorgt dat ze nu procedure geneuzel moet doen, als die een beetje meelevend was zeiden ze ok, je heft do en vrij vrij en we kijken wel even hoe we dat regelen.
Niet ruilen of schipperen of wat dan ook, als je twee dagen vrij wil krijg je dat en kijken we wel hoe we het regelen!
( Groucho Marx )
pi_220891087
Die dag van overlijden was ik vrij want het was zondag (geen diensten).
Ik vind het bijzonder dat er dan maar 1 dag overblijft.

Vanmorgen zelf Hr gebeld en niet eerst gewacht op mijn leidinggevende. Ik wilde zelf informatie aanvragen en weten waar ik recht op had. Dan heb ik het van een directe bron.
Die vertelde wat er mogelijk was en wat ik daarvoor moest doen. Mailen naar HR en rayonmanager.
Gedaan en afgewacht wat wel of niet goed gekeurd zou worden.

Wat gebeurd er nou…even later stuurt mijn leidinggevende een uiterst onsympathiek appje.
Het feit dat ik HR had gemaild en gebeld kwam blijkbaar over alsof ik achter haar rug het 1 en ander geregeld had en haar niet op de hoogte gesteld.

SPOILER
Zo is het natuurlijk niet gegaan. Ik wachtte nog op antwoord en wist nog van niks.

Door het onsympathieke appje kwamen de emoties van vooral verdriet want het voelt bijna als een battle om een extra dag vrij te krijgen.
Vooral een gevoel van wantrouwen en alsof ik achterbaks bezig ben.

Totaal niet wie ik ben.

Anyway: later een nieuwe app gehad die milder was en iets meer uitleg.
Maar het kwaad was al geschied.
Feit blijft wel dat ik haar vanmiddag nog moet aflossen en heel slecht in staat ben zulke mensen te confronteren zonder een klein muisje te worden.

#loser.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:21:45 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220891152
Nou, geen loser hoor! Ik ben daar ook nooit een held in.:N
Ik snap haar wel een klein beetje aangezien zij gezegd had HR te contacten. Maar dat jij haar had moeten informeren is natuurlijk onzin, zij had al meteen vervanging moeten regelen toen jij het de eerste keer aanvroeg!
pi_220891155
Wat een troela Venco! Maar waarschijnlijk is ze gewend om geen weerstand van je te krijgen. Maak screenshots van die appjes en meld je desnoods gewoon ziek per direct (of morgen). Daar hoef je niet eens een reden bij te geven, alleen dat je hoopt volgende week weer te kunnen werken.

En ga alsjeblieft opzoek naar ander werk. Het begint bijna op wegpesten te lijken zoals ze met je om gaan.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:29:35 #192
176471 oh-oh
pi_220891202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een troela Venco! Maar waarschijnlijk is ze gewend om geen weerstand van je te krijgen. Maak screenshots van die appjes en meld je desnoods gewoon ziek per direct (of morgen). Daar hoef je niet eens een reden bij te geven, alleen dat je hoopt volgende week weer te kunnen werken.

En ga alsjeblieft opzoek naar ander werk. Het begint bijna op wegpesten te lijken zoals ze met je om gaan.
AMEN!
Echt he.
Je verdient veel beter Venco, en zo een gedrag is echt gewoon pestgedrag, en dan gaat het niet alleen hier over.
( Groucho Marx )
pi_220891205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:21 schreef BE het volgende:
Nou, geen loser hoor! Ik ben daar ook nooit een held in.:N
Ik snap haar wel een klein beetje aangezien zij gezegd had HR te contacten. Maar dat jij haar had moeten informeren is natuurlijk onzin, zij had al meteen vervanging moeten regelen toen jij het de eerste keer aanvroeg!
Ja, ik kan best indenken dat er een scheef of verontwaardigd gevoel was. Maar dan ga je niet zo’n boos appje sturen. Dan vraag je na hoe het zit.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:39:00 #194
244125 laziness
pi_220891265
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, ik kan best indenken dat er een scheef of verontwaardigd gevoel was. Maar dan ga je niet zo’n boos appje sturen. Dan vraag je na hoe het zit.
Een goede manager vindt het geen probleem dat een medewerker zelf ook uitzoekt hoe het zit. Het is enorm onprofessioneel om dit zo te uiten. Ze mag het denken maar hoort netter te blijven naar jou.

Maar een manager die er zo instaat rondom een overlijden daar moet je niet willen blijven want je compassie over dit onderwerp zegt alles over je als persoon.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:45:09 #195
176471 oh-oh
pi_220891305
Ik zou over dit, en over die zomervakantie kwestie, echt eens een heel goed gesprek willen nadat alles achter de rug is. Alleen al dat jij op zo een moment zoveel stress hebt door het vragen van verlof, terwijl je met hele andere zaken bezig zou moeten zijn.
Screw them hoor.
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:47:35 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220891321
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Eens hoor! Met dat appje laat ze zich wel heel erg kennen.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:46:29 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220891661
Nou echt hè. En nog onprofessioneel ook.
pi_220891947
Een leidinggevende die haar eigen vakantie voorrang geeft zonder overleg en een discussie aangaat over calamiteitenverlof is de term niet echt waard in mijn ogen.
Maar ik begrijp dat van de zijlijn roepen veel makkelijker is.

De Appie komt zo bezorgen en ik heb oa ijsjes besteld, zouden die vloeibaar zijn denken jullie?
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:40:14 #199
176471 oh-oh
pi_220891974
:D Ik zat te twijfelen om boodschappen te bestellen maar het wordt hier morgen ietsje koeler dus ik wacht nog wel een dagje.
Tesco wordt gewoon geleverd door Foodora, een soort van Uber Eats, echt fijn!
( Groucho Marx )
pi_220891991
Warm zeg
Werewolf
pi_220892151
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:40 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik zat te twijfelen om boodschappen te bestellen maar het wordt hier morgen ietsje koeler dus ik wacht nog wel een dagje.
Tesco wordt gewoon geleverd door Foodora, een soort van Uber Eats, echt fijn!
B wist dat de Appie kwam en ook met ijs dus die rende naar beneden toen de deurbel ging, pakte de ijsjes aan, gooide ze voor me in de vriezer, pakte er 1 en liep al etend weer terug naar zijn mancave _O-
Waar overigens airco hangt, dus die jongen heeft de beste plek in huis.
pi_220892446
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:37 schreef oh-oh het volgende:
:D Toen ik net bij Moszkowicz werkte overleed mijn oma, dus ik ging vrij vragen voor de dag van de begrafenis, zei die ouwe echt bloedserieus "maar dat duurt toch niet de hele dag?" :+
:X :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220892475
quote:

Ik zit in de OR en heb al geregeld discussies gevoerd met HR hoe onze arbeidsvoorwaarden geïnterpreteerd moeten worden. Ze snappen het echt niet altijd zelf het beste :N. Als er niks gespecifeerd is, heb je gewoon recht op 2 dagen. Punt. Niet per se dag van overlijden en/of begrafenis. Dan hadden ze dat moeten toevoegen. Dat kunnen ze dan niet leuk vinden, of een andere mening over hebben, maar dat maakt het nog niet waar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220892525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 11:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik wilde een keer kortdurend zorgverlof aanvragen omdat oudste zoon in het ziekenhuis lag toen hij 9 maanden was. Mijn leidinggevende destijds beweerde dat ik dat van tevoren had moeten aanvragen. Ja, is goed, ik zal mijn kind de volgende keer vragen om een nare infectie aan te kondigen... :') Zelf vond ze dat toch ook wel wat gek, dus heb het gewoon gekregen. Maar jeetje, altijd gezeik terwijl je al met stress etc. zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220892546
Ik heb mn verzekeringen geregeld, nu nog zorgen dat de schadevrije jaren over komen, ex zegt dat zijn verzekering zegt dat ik dat moet regelen, maar op de site van de huidige verzekering zie ik dat hij dat gewoon moet aanvragen...
Scheelt me namelijk nogal wat qua autoverzekering...
Ik heb van mijn komende verzekering wel zo'n afstandsverklaring gevonden, maar dat is als je daar al klant bent volgens mij. En we zitten nu bij een andere verzekering waar ik niet kan blijven omdat ik niet in die beroepsgroep val :+ .

Maar goed, ik heb gebaksbordjes gekocht (prioriteiten), theekopjes, koffiekopjes en 2 grappige mokken.
De glazen van hier gaan mee en het servies ook, dus ik hoop dat ex intussen iets anders aan het zoeken is. En anders eet hij van "zijn" gebaksbordjes of de bbq borden...
pi_220892585
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef FlyingFish het volgende:

En dit ^^

Nu hou ik erover op hoor :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:23:42 #207
176471 oh-oh
pi_220892758
@Nijna het laatste waar je je druk om moet maken is waar je ex van gaat eten.
Lekker hoor!
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 mei 2026 @ 17:28:36 #208
176471 oh-oh
pi_220892803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:X :')
Later kon ik prima met hem en mocht ik alles. Maar ik werkte er echt pas een paar maanden toen.
Jeez van je kind ook. Echt het moment om daar zulk commentaar bij te krijgen 🙄.
Het is hier 32 graden geweest vandaag maar binnen is het heerlijk koel gebleven!
( Groucho Marx )
pi_220892852
In zou iemand die "deeld" schrijft, sowieso als manager niet serieus kunnen nemen. In welk universum is dat überhaupt een woord :') laat staan als je zulke passief-agressieve aapjes tikt. Extreem onprofessioneel.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:16:45 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220893108
Wij zijn aan het wachten op de storingsdienst…
Wij zouden gaan bbq-en. Dus toen man thuis kwam zei ik, zet maar vast de bbq aan.
Even later denk ik. Dat ruikt wel erg sterk naar gas, denk niet dat die fles nog goed is.
Maar de bbq stond nog niet aan.
Man rook niks en zoon vond het ook een vrij heftige geur. Echt heel sterk.
Dus ik heb maar voor de zekerheid de storingsdienst gebeld en die zouden er binnen 2 uur moeten zijn.
Alles staat open nu en de geur lijkt weg…
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:18:50 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220893123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 16:17 schreef exode het volgende:

[..]
B wist dat de Appie kwam en ook met ijs dus die rende naar beneden toen de deurbel ging, pakte de ijsjes aan, gooide ze voor me in de vriezer, pakte er 1 en liep al etend weer terug naar zijn mancave _O-
Waar overigens airco hangt, dus die jongen heeft de beste plek in huis.
B heeft zijn prioriteiten gewoon goed op orde
  dinsdag 26 mei 2026 @ 18:19:21 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220893126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:00 schreef Nijna het volgende:
Ik heb mn verzekeringen geregeld, nu nog zorgen dat de schadevrije jaren over komen, ex zegt dat zijn verzekering zegt dat ik dat moet regelen, maar op de site van de huidige verzekering zie ik dat hij dat gewoon moet aanvragen...
Scheelt me namelijk nogal wat qua autoverzekering...
Ik heb van mijn komende verzekering wel zo'n afstandsverklaring gevonden, maar dat is als je daar al klant bent volgens mij. En we zitten nu bij een andere verzekering waar ik niet kan blijven omdat ik niet in die beroepsgroep val :+ .

Maar goed, ik heb gebaksbordjes gekocht (prioriteiten), theekopjes, koffiekopjes en 2 grappige mokken.
De glazen van hier gaan mee en het servies ook, dus ik hoop dat ex intussen iets anders aan het zoeken is. En anders eet hij van "zijn" gebaksbordjes of de bbq borden...
Haha en jij hebt je prios ook lekker op orde :-)
pi_220893131
Oei @amaranta dat zijn linke dingen! Goed gehandeld!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220893569
Donderdag komen ze onze wasmachine omruilen, na half 9 want tussen 8 en half 9 is het chaos en breng ik Juul naar school.
Jullie hoeven geen 3 keer te raden welk tijdsblok ik net doorkreeg he?!
Jaja, tussen kwart voor 8 en half 9. :(

Is de storingsdienst inmiddels geweest amaranta?

Gebaksbordjes zijn superbelangrijk Nijna! En maakt jou het uit waar je ex van eet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 mei 2026 @ 19:37:03 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220893591
Boh hebben jullie dat gelezen van dat ongeluk in België met die kinderen en trein. Krijg er kippenvel van. Echt verschrikkelijk
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 mei 2026 @ 19:37:27 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220893595
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 18:16 schreef amaranta het volgende:
Wij zijn aan het wachten op de storingsdienst…
Wij zouden gaan bbq-en. Dus toen man thuis kwam zei ik, zet maar vast de bbq aan.
Even later denk ik. Dat ruikt wel erg sterk naar gas, denk niet dat die fles nog goed is.
Maar de bbq stond nog niet aan.
Man rook niks en zoon vond het ook een vrij heftige geur. Echt heel sterk.
Dus ik heb maar voor de zekerheid de storingsdienst gebeld en die zouden er binnen 2 uur moeten zijn.
Alles staat open nu en de geur lijkt weg…
En zijn ze er al?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 26 mei 2026 @ 19:38:38 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220893608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:37 schreef Ynske het volgende:
Boh hebben jullie dat gelezen van dat ongeluk in België met die kinderen en trein. Krijg er kippenvel van. Echt verschrikkelijk
Oh bah…
pi_220893679
quote:
Ja
Werewolf
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:18:49 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220893950
quote:

[..]
En zijn ze er al?
Ja, was niks.
Vervolgens sta ik buiten met de buurvrouw te praten, zeg ik nou nou ruik ik het weer en toen zei ze ja, ik ruik het ook
pi_220893980
quote:

[..]
Ik heb hem hier nog staan een blauwe met een aardappelschilmesje ging hij beter open. Het het geen penniemaat volgens mij. Wel iets met pennie ik vraag het mijn man straks wel even kijken wat hij zegt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 mei 2026 @ 20:25:02 #221
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220893992
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, was niks.
Vervolgens sta ik buiten met de buurvrouw te praten, zeg ik nou nou ruik ik het weer en toen zei ze ja, ik ruik het ook
Niet bekend waar t vandaan kwam dus?
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 mei 2026 @ 20:28:45 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220894019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:23 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik heb hem hier nog staan een blauwe met een aardappelschilmesje ging hij beter open. Het het geen penniemaat volgens mij. Wel iets met pennie ik vraag het mijn man straks wel even kijken wat hij zegt.
Deze blauwe Pennierekening Spaarpot is een van de Iconen uit de historische collectie van #ING. Van 1986 tot 1996 kreeg je bij het openen van een Pennierekening (kinderrekening) bij de Postbank (rechtsvoorganger ING) deze zelfsorterende spaarpot cadeau. Muntjes rolden automatisch op de daarvoor bestemde plaats en je kon hem alleen openen met je pasje!Oorspronkelijk pasten er alleen stuivers, dubbeltjes, kwartjes, guldens, rijksdaalders en papiergeld in deze spaarpot. Maar na de introductie van de 5 gulden munt werd de spaarpot in 1992 aangepast. Dit exemplaar is dus van voor 1992!.

Today is life -

Dale Carnegie
pi_220894042
Gecondoleerd vencodark
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:39:52 #224
37150 livelink
pi_220894089
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, was niks.
Ik heb wel eens zo'n gasgeur gehad en dat bleek uiteindelijk een dode muis te zijn :@
Die geven ook zo'n gasgeur af.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 20:58:29 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220894206
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:25 schreef Ynske het volgende:

[..]
Niet bekend waar t vandaan kwam dus?
Niet uit ons huis in ieder geval
pi_220894499
Toch oppassen amaranta. Hier lang geleden gehad, was een gasleidingbreuk. Dat rook ik buiten, bij de schuur.
En korter geleden, nog een gasleidingbreuk maar die buis was door de hoge waterstand onder gelopen. Toen had ik geen gas meer in huis.
If they say
  woensdag 27 mei 2026 @ 07:52:31 #227
176471 oh-oh
pi_220895525
Je wil ook bij je buren geen gaslek hebben natuurlijk.
@amaranta meldt je even!

Dode muizen ruiken gewoon naar dood toch?
Ik had vroeger op kantoor een mega berg te archiveren dossiers op mijn kamer liggen en daar kwamen lagen wel eens dode muizen tussen :') :r
Die lucht die daar dan uit kwam, huuuuu.
Toen de honden mee kwamen was dat wel afgelopen, die hielden de muizen in elk geval uit mijn kamer _O-
( Groucho Marx )
pi_220895943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 17:28 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Later kon ik prima met hem en mocht ik alles. Maar ik werkte er echt pas een paar maanden toen.
Ik denk dan: als je er serieus zo instaat, dan zegt dat ook wel wat over je eigen sociale vermogens (of het gebrek daaraan). Eigenlijk best tragisch.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220895994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Deze blauwe Pennierekening Spaarpot is een van de Iconen uit de historische collectie van #ING. Van 1986 tot 1996 kreeg je bij het openen van een Pennierekening (kinderrekening) bij de Postbank (rechtsvoorganger ING) deze zelfsorterende spaarpot cadeau. Muntjes rolden automatisch op de daarvoor bestemde plaats en je kon hem alleen openen met je pasje!Oorspronkelijk pasten er alleen stuivers, dubbeltjes, kwartjes, guldens, rijksdaalders en papiergeld in deze spaarpot. Maar na de introductie van de 5 gulden munt werd de spaarpot in 1992 aangepast. Dit exemplaar is dus van voor 1992!.

[ afbeelding ]
Oooh die wilde ik dus zooooo graag. Ik denk dat ik in 1996 een rekening opende (toen werd ik 12) en ik weet nog dat ik heel verdrietig was dat ik 'm niet meer kreeg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220896198
Ik kreeg een reistas bij de Cera (nu KBC)

Verder weet ik er niet meer van
Werewolf
pi_220896221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:34 schreef exode het volgende:
Donderdag komen ze onze wasmachine omruilen, na half 9 want tussen 8 en half 9 is het chaos en breng ik Juul naar school.
Jullie hoeven geen 3 keer te raden welk tijdsblok ik net doorkreeg he?!
Jaja, tussen kwart voor 8 en half 9. :(

Is de storingsdienst inmiddels geweest amaranta?

Gebaksbordjes zijn superbelangrijk Nijna! En maakt jou het uit waar je ex van eet.
Oh echt he... pffff natuurlijk krijg je dan zo'n tijdsblok...
Een voordeel, je bent waarschijnlijk wel een van de eersten, dus dan zullen ze er voor half 9 wel geweest zijn. Maar praktisch is het niet.

@amaranta, gelukkig niks in huis blijkbaar?
Mysterie nog opgelost?
  woensdag 27 mei 2026 @ 09:51:47 #232
176471 oh-oh
pi_220896235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik denk dan: als je er serieus zo instaat, dan zegt dat ook wel wat over je eigen sociale vermogens (of het gebrek daaraan). Eigenlijk best tragisch.
Nu heb je het over mijn voormalige baas?
Dat was gewoon een hele aparte, maar echt een heerlijk mensch hoor.
( Groucho Marx )
pi_220896253
Venco, gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat rot dat je werkgever zo moeilijk doet, dat maakt het nog pijnlijker :{

Yay voor de nieuwe wasmachine Exode! Hopelijk komt hij alsnog op een voor jullie gelegen tijdstip.

Hier hebben we in december de wasmachine moeten vervangen, maakt sinds gisteren de droger opeens af en toe een heel raar geluid. Nu heb ik liever de droger kapot dan de wasmachine, maar toch :')

Amaranta, fijn dat de storingsdienst is geweest en dat de gaslucht niet uit jullie huis komt, maar lijkt mij toch spannend om het te ruiken en niet te weten waar het dan wel vandaan komt. Hopelijk is de oorzaak onschuldig en snel gevonden.

Mijn 7 jarige wordt zondag alweer 8 O+ Vrijdagmiddag dus een kinderfeestje, ze moest en zou een thuisfeestje geven, in totaal zijn ze met 11 kinderen dus hopelijk breken ze de boel niet af :') Zaterdag de verjaardag zelf en dan is het ook wel weer mooi geweest.
SPOILER
pi_220896276
@Schanu wat een geplan en geregel zo.
Kan me voorstellen dat je een rustig feestje wilt, hopelijk houdt men zich aan de afspraken!

Wij deden altijd al mijn en zijn familie apart, omdat het me anders veel te druk is.
Gaan we denk ik gewoon zo voortzetten, alleen dan op 2 locaties ;) .

Succes met het kinderfeestje vrijdag! :*
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:04:49 #235
176471 oh-oh
pi_220896297
Die familieperikelen zijn herkenbaar.
Succes en sterkte!
( Groucho Marx )
pi_220896355
Ah schanu, wat een gedoe. En zéker met een verjaardag klote om er tussenin te zitten. Hopelijk loopt het wel los, maar het gedoe vooraf is niet fijn.

En veel plezier met het kinderfeestje!
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:41:21 #237
176471 oh-oh
pi_220896451
Kennen jullie de grap van de auto die vandaag eindelijk naar de keuring mocht?

SPOILER
( Groucho Marx )
  woensdag 27 mei 2026 @ 10:45:19 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220896465
Wat een gedoe @Schanu Echt van die dingen die je er ook niet bij kunt hebben. Ik kan me voorstellen dat deze verjaardag voor Jewel ook lastig is en wat je er dan ook nog bijkrijgt.

Wat een gedoe @oh-oh
pi_220896473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh echt he... pffff natuurlijk krijg je dan zo'n tijdsblok...
Een voordeel, je bent waarschijnlijk wel een van de eersten, dus dan zullen ze er voor half 9 wel geweest zijn. Maar praktisch is het niet.

@:amaranta, gelukkig niks in huis blijkbaar?
Mysterie nog opgelost?
Het is ook niet even afleveren, het is de oude ontkoppelen en weghalen op de eerste verdieping dan de nieuwe uit de verpakking halen, plaatsen en aansluiten. En ik moet daarna betalen.

Dus ik moet wel echt er even voor thuis zijn zeg maar. Extra nadeel is dat normaal zou ik Juul met B naar school laten lopen als zoiets gebeurt maar Juul heeft morgen gym en dat is niet in hetzelfde gebouw. Zij moet naar de gymzaal en haar spullen naar haar klas. B krijgt meteen een error in zijn hoofd denk ik.
pi_220896720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 09:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nu heb je het over mijn voormalige baas?
Dat was gewoon een hele aparte, maar echt een heerlijk mensch hoor.
Ja. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je echt vlak na een begrafenis weer stoïcijns aan het werk kan gaan. Ik denk dat dat een apart slag mensen is, waarbij werk helemaal losstaat van jou als persoon ofzo. Aan de ene kant wel praktisch, maar ik denk dat zo iemand ook wel wat mist op emotioneel vlak. Niet dat iemand dan niet aardig kan zijn hoor. Het staat gewoon ver af van hoe ik in het leven sta, denk ik. Of misschien zoek ik er te veel achter _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220896735
@exode wat een kloteplanning zo. }:| Zal je altijd net zien he.

@Schanu sterkte met de familieperikelen. Klinkt heel vermoeiend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2026 @ 11:55:28 #242
176471 oh-oh
pi_220896791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je echt vlak na een begrafenis weer stoïcijns aan het werk kan gaan. Ik denk dat dat een apart slag mensen is, waarbij werk helemaal losstaat van jou als persoon ofzo. Aan de ene kant wel praktisch, maar ik denk dat zo iemand ook wel wat mist op emotioneel vlak. Niet dat iemand dan niet aardig kan zijn hoor. Het staat gewoon ver af van hoe ik in het leven sta, denk ik. Of misschien zoek ik er te veel achter _O-.
Ik kreeg gewoon die dag vrij hoor.
Ik blijf het achteraf wel grappig vinden, nadat ik hem goed leerde kennen.
( Groucho Marx )
pi_220897001
@oh-oh in elk geval niet saai daar ;) ben benieuwd of de buurman intussen iets heeft kunnen regelen...

@exode, dan ook net op een dag dat Juul gym heeft... is er een andere ouder die Juul kan meenemen?
Zulke afspraken komen altijd op onhandige momenten.
  woensdag 27 mei 2026 @ 12:49:14 #244
176471 oh-oh
pi_220897231
SPOILER
( Groucho Marx )
pi_220898045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 12:49 schreef oh-oh het volgende:
SPOILER
Lol. Heb je er al popcorn bij gepakt?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:42:33 #246
176471 oh-oh
pi_220898349
Nou ik heb wel een nieuwe update :D

SPOILER
( Groucho Marx )
pi_220898356
Ik heb een stalkende duif. Eerst zat ie op de markies en ging er gewoon niet af (zelfs niet nadat B hem vol raakte met zijn waterpistool), daarna zat ie op het openstaande raam (op het rand net nog buiten) en nu zit ie me aan te kijken vanaf het vogelvoederhuisje wat aan ons raam zit.

Volgens de buurman is ie vast stervende, laat hem dat even ergens anders doen!

Maar goed, jouw buurman oh oh, dat is al entertainment op zich, jij hebt helemaal geen tv nodig.
pi_220898423
@oh-oh, niet saai daar!

@exode, succes met de (al dan niet omvallende) duif...
pi_220898471
Waar is @amaranta?

Ik ben vandaag voor de 3e keer in 7 weken een afspraak voor mezelf vergeten :') En in heel mijn leven voor deze 7 weken, ben ik nog nooit ook maar één afspraak vergeten. Braincrash?

Wat een gedoe Schanu, voor iets waar je buiten staat. Hopelijk geen gedonder op die dag.

Zoon gaat vanavond bij zn oom eten, Eid al Adha en ik ben niet uitgenodigd. Helemaal prima, hoef ik niet te zeggen dat ik niet kom *)

Kan B de spullen van Juul niet in haar klas parkeren, exode? En heb je geen nerfgun voor die duif?
If they say
  woensdag 27 mei 2026 @ 15:21:52 #250
176471 oh-oh
pi_220898772
😂 hij staat nu halverwege de garage met pech. Mr Bean is er niks bij!
( Groucho Marx )
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:09:55 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220899150
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar is @:amaranta?

Ik ben vandaag voor de 3e keer in 7 weken een afspraak voor mezelf vergeten :') En in heel mijn leven voor deze 7 weken, ben ik nog nooit ook maar één afspraak vergeten. Braincrash?

Wat een gedoe Schanu, voor iets waar je buiten staat. Hopelijk geen gedonder op die dag.

Zoon gaat vanavond bij zn oom eten, Eid al Adha en ik ben niet uitgenodigd. Helemaal prima, hoef ik niet te zeggen dat ik niet kom *)

Kan B de spullen van Juul niet in haar klas parkeren, exode? En heb je geen nerfgun voor die duif?
Hier!
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:10:23 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220899156
Wij hebben ook een stalkende duif gehad.
pi_220899224
Soms kunnen andere mensen je zó dom laten voelen. Maar als ík al dom ben, dan kunnen heel veel mensen dit al helemaal niet. Echt. Helemaal geen zin om bij die toko heel veel geld uit te gaan (moeten) geven :P
pi_220899404
Update: de duif is op de ombouw van de markies gaan zitten, ik heb hem kunnen raken met een stok (nee, niet hard) en hij/zij keek me aan van 'wat moet je nou joh!'.

Dus nou ja.

Mush, B kan Juul haar spullen wel in de klas zetten maar dat zal niet met heel veel enthousiasme gebeuren en haar naar gym brengen is voor hem praktisch nogal onhandig.
Ik ga duimen dat ze er nog niet zijn om 08:15 en hang wel een briefje op dat ik om 08:30 terug ben.
Bedenk me nu ook pas dat ik natuurlijk ook alles vrij moeten maken zodat ze uberhaupt de wissel kunnen doen. :')
pi_220899512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:21 schreef oh-oh het volgende:
😂 hij staat nu halverwege de garage met pech. Mr Bean is er niks bij!
Het is nu 16.45 (hier althans, is er eigenlijk tijdsverschil?)... Wat is de status??
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220899534
@exode Duiven zijn ook echt gewoon stom. }:|
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:59:52 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220899625
Ik heb een kind in de klas en ik zeg.
+ Heb jij geen offerfeest vandaag?
-Jawel maar ik heb geen zin…
+ Oh
- weet je waarom ik geen zin heb?
+ Nee
- omdat we de hele tijd aan het lopen lopen lopen zijn. En ik heb geen zin om de hele tijd te lopen lipen lopen. En dan ligt er een kei waarover je valt en dat vind ik niet leuk
+ oh, een kei?
- ja

Ik wist even niet hoe hierop te reageren. Ehm. Oké.
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:01:09 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220899631
Ander kind loopt door de gang waar een plafonddeel ontbreekt en een best wel indrukwekkende ruimte te zien is in het plafond

“Juf dat lijkt wel een hele grote kelder”
pi_220899633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 11:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat ligt ook aan de band natuurlijk. Ik had ook na de begrafenis van m’n opa of oma zo doorgekund naar m’n werk. Maar ik begrijp wel dat veel mensen daar anders in staan, en als werkgever hoor je je zeker zo op te stellen.

Klinkt idd als een mrBean aflevering oh-oh :D

@Schanu, volgende keer niet tegen je moeder zeggen hoe laat je zus komt (of dat ze überhaupt komt), of het op een andere dag plannen. Scheelt potentieel gedoe.
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:01:32 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220899635
Bij ons had De Duif binnen op de bank gescheten
pi_220899638
2 weken geleden scheet er een duif op mijn jas en fiets, net voordat ik naar kantoor wilde fietsen. Zou dit dezelfde zijn? Is het een soort terror beest die mij nu overal gaat volgen?
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:15:13 #262
37150 livelink
pi_220899706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 07:52 schreef oh-oh het volgende:
Je wil ook bij je buren geen gaslek hebben natuurlijk.
@:amaranta meldt je even!

Dode muizen ruiken gewoon naar dood toch?
Ik had vroeger op kantoor een mega berg te archiveren dossiers op mijn kamer liggen en daar kwamen lagen wel eens dode muizen tussen :') :r
Die lucht die daar dan uit kwam, huuuuu.
Toen de honden mee kwamen was dat wel afgelopen, die hielden de muizen in elk geval uit mijn kamer _O-
Nee, dode muizen ruiken naar gas. Gelukkig ging ik eerst mijn neus achterna voordat ik alarm sloeg en vond ik toen zelf de dode muis. Zodra verwijderd was de gaslucht ook meteen weg. Maar er zijn ook voorbeelden waarbij er wel al alarm is geslagen voor een dode muis.

https://www.amstelveensni(...)lucht-maar-dat-bleek

https://www.landvenoactue(...)mstig-van-dode-muis/
pi_220899826
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hier!
Gelukkig! ;) Nog gas geroken?

Nee, das dan weer niet handig, exode. Dan zou ik idd een briefje op de deur hangen. Jaa, de boel moet ook leeg, dat wordt vroeg opstaan ;)

Ik had een keer 2 duiven in de conifeer, wilde een nest bouwen. Joeg ze steeds weg want vlakbij mn slaapkamerraam en dat gekoer vroeg in de ochtend, no thanx. Maar ze bleven terugkomen en dan zat er weer één te doen of ie er niet zat. Ik zag aan dat oog dat ie dacht: je ziet me niet, ik ben er niet :') Toen een bezemborstel op die plek gepropt en gaven ze het op.
Zaten ze daarna op mn zonnescherm. Ik steeds dat ding omlaag halen en dan vielen er weer twee takjes naar benee. En weer en weer. Maar, ik heb gewonnen *)

Duiven zijn pas dom, @Hupje ;)
If they say
pi_220899831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Nee, dode muizen ruiken naar gas. Gelukkig ging ik eerst mijn neus achterna voordat ik alarm sloeg en vond ik toen zelf de dode muis. Zodra verwijderd was de gaslucht ook meteen weg. Maar er zijn ook voorbeelden waarbij er wel al alarm is geslagen voor een dode muis.

https://www.amstelveensni(...)lucht-maar-dat-bleek

https://www.landvenoactue(...)mstig-van-dode-muis/
Whut? :o Dat is ook bizar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220899847
Zouden gewone bitterballen in de airfryer kunnen?
If they say
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:48:29 #266
37150 livelink
pi_220899861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb regelmatig per ongeluk gewone frituurdingen in de airfryer gegooid. Per ongeluk verkeerd gekocht (heb helemaal geen friteuse meer). Ging altijd goed. Duurt wat langer, ziet er wat raarder uit, maar smaakt goed genoeg.
pi_220899865
Airfryer O+
Werewolf
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:55:31 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220899892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Ja
pi_220899900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:48 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb regelmatig per ongeluk gewone frituurdingen in de airfryer gegooid. Per ongeluk verkeerd gekocht (heb helemaal geen friteuse meer). Ging altijd goed. Duurt wat langer, ziet er wat raarder uit, maar smaakt goed genoeg.
Ooh, dan komt het wel goed. Niet dat ze exploderen ofzo ;) Ze zitten er nu in dus ben benieuwd hoe ze eruit komen.
Ik heb nooit een friteuse gehad. Wok en daar gooide ik een fles zonnebloemolie in, werkt ook prima. Maar sinds de airfryer is dat me teveel werk :P

Edit: stand van bitterballen na 9 minuten: bleek. Heb er 5 minuten bijgedaan.

Edit2: stand na 14 minuten totaal: iets minder bleek maar wel leegelopen :o _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door Mushanga71 op 27-05-2026 18:10:37 ]
If they say
  woensdag 27 mei 2026 @ 18:16:39 #270
37150 livelink
pi_220899975
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ooh, dan komt het wel goed. Niet dat ze exploderen ofzo ;) Ze zitten er nu in dus ben benieuwd hoe ze eruit komen.
Ik heb nooit een friteuse gehad. Wok en daar gooide ik een fles zonnebloemolie in, werkt ook prima. Maar sinds de airfryer is dat me teveel werk :P

Edit: stand van bitterballen na 9 minuten: bleek. Heb er 5 minuten bijgedaan.

Edit2: stand na 14 minuten totaal: iets minder bleek maar wel leegelopen :o _O-
Ja, ze blijven wel bleek (misschien had ik dat moeten zeggen :D )
pi_220900008
Bitterballen en kroketten uit de airfryer zijn echt niet lekker. Melige ballen zijn het dan.

Ok de duif is verdwenen, nu ben ik bang dat ie ergens op me zit te wachten om me onder te schijten.
pi_220900024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Iew, bleke ballen. Doe mij maar gewoon bruine ballen. :{w
pi_220900055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Nou, ze waren net zo bleek als dat ze erin gingen :D Nouja, ervaring rijker zullen we maar zeggen en voortaan toch maar de airfryer variant :P
If they say
pi_220900212
Nee lukt niet met gewone bitterballen

Ervaring mee
Werewolf
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:47:20 #275
176471 oh-oh
pi_220900505
Frikandellen kan wel maar kroketten en bitterballen echt niet.
#telaat
SPOILER
( Groucho Marx )
pi_220900669
Nou ja, ik heb airfryer of oven kroketten en die smaken prima en zien er goed uit.

Hmmm, kroketten. My weakness. En chocola.
pi_220900695
Jah, kipcorns kunnen ook. En miniloempia's.
Geloof dat ik voorlopig geen bitterbal meer kan zien :P

Whaha, geen filmpje van gemaakt, oh-oh? :D
If they say
pi_220900710
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:01 schreef vencodark het volgende:
Nou ja, ik heb airfryer of oven kroketten en die smaken prima en zien er goed uit.

Ja, die wél maar had niet opgelet met wat ik in mn mandje mikte :P
If they say
pi_220900786
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:47 schreef oh-oh het volgende:
Frikandellen kan wel maar kroketten en bitterballen echt niet.
#telaat
SPOILER
Ik dacht dat de buurman een vriend van je was of in ieder geval een goede bekende. Maar nu ik het zo lees lijkt het voor mij alsof je hem niet (goed) kende. Wellicht verkeerde aanname geweest van mij :D
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:15:14 #280
176471 oh-oh
pi_220900798
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:01 schreef vencodark het volgende:

Ja die horen in de airfryer of in de oven, duh :D
Frikandellen kunnen eventueel in de airfryer als ze eigenlijk voor het vet zijn.
Maar kroketten en bitterballen moet je niet mee gaan lopen kloten dat is echt vies!
( Groucho Marx )
  woensdag 27 mei 2026 @ 20:17:26 #281
176471 oh-oh
pi_220900819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:14 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik dacht dat de buurman een vriend van je was of in ieder geval een goede bekende. Maar nu ik het zo lees lijkt het voor mij alsof je hem niet (goed) kende. Wellicht verkeerde aanname geweest van mij :D
We kenden elkaar al lang maar waren zeker geen super goede vrienden of zo.
Kenden elkaar vooral online.
Ik ben nog steeds blij dat we hier samen zitten, echt een perfecte keuze hoor, we laten elkaar ook gewoon, we hebben privacy en zitten niet telkens bij elkaar.
Maar we kletsen elke dag wel en chillen ook wel samen en we zijn inmiddels ook wel goede vrienden natuurlijjk.
( Groucho Marx )
pi_220900836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds blij dat we hier samen zitten, echt een perfecte keuze hoor, we laten elkaar ook gewoon, we hebben privacy en zitten niet telkens bij elkaar.
Maar we kletsen elke dag wel en chillen ook wel samen en we zijn inmiddels ook wel goede vrienden natuurlijjk.
Ah, op die manier! Wel fijn dat het zo goed klikt ook!

Ik vind het echt wel leuk om de verhalen van je te volgen!
pi_220900907
Hier sinds twee dagen nu ‘crisisopvang’ voor een kat van de buren met twee kittens. Deze kat werd (uit het niets, er heeft zich vast iets voor gedaan maar dat is niet gezien) door al haar andere katten geterroriseerd en aangevallen.

Ze zitten wel in de (inpandige) garage omdat meteen bij onze eigen katten zetten me niet goed lijkt, vooral onze dame is nogal eenkennig.

Maar wat zijn het een moppies! (Ze zijn 6 weken en wel al zindelijk en eten ook al vaste voeding met nog een beetje bij mama, dus het is vooral veel knuffelen en spelen)
pi_220901103
Oooh cute, Hillie O+ Geniet ervan! Wel weird dat het zo geëscaleerd is met de andere poezen. Hopelijk komt het goed en anders heb jij er een paar huisdieren bij ;)
If they say
pi_220901206
B is helemaal blij, teams van volgend jaar zijn bekend gemaakt van voetbal en hij blijft bij al zijn maatjes in een team.

Ze gaan naar een groot veld dus grotere teams, aardig wat geschoven in de indeling.

Lusten de kittens toevallig duif Hillie?
pi_220901213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja die horen in de airfryer of in de oven, duh :D
Frikandellen kunnen eventueel in de airfryer als ze eigenlijk voor het vet zijn.
Maar kroketten en bitterballen moet je niet mee gaan lopen kloten dat is echt vies!
Ik denk al: wat is het probleem maar Mushy had gewoon foute bitterballen.
Ik dacht dat airfryer kroketten gewoon werden afgekeurd. :+
pi_220901233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Zo zie je maar. Beter een goede buur dan een verre vriend. ;)
pi_220901256
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik denk al: wat is het probleem maar Mushy had gewoon foute bitterballen.
Ik dacht dat airfryer kroketten gewoon werden afgekeurd. :+
Worden ze ook (door mij). Ik vind ze niet lekker uit de airfryer. Die moeten gewoon krokant gebakken worden in het druipende vet.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:16:52 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220901342
Ik pleur gewone kroketten en bitterballen in de airfryer. Als ik heel fanatiek ben, kwast ik ze eerst even met een beetje olie. Dan worden ze al een stuk bruiner. Maar ik prak/plet kroketten ook op een broodje, dus het maakt me niks uit of ze heel blijven.

Wat een gedoe met de planningen van Schanu en Exode. Succes!

En duiven… wij hebben de dennenboom voor ons huis omgehakt nadat we het gekocht hebben en de duiven netjes hun baby’s groot gebracht hadden. Jaar erna waren ze in de war, want hun boom was weg… en uiteindelijk zijn ze verhuisd naar de tuin van de overburen. Op diezelfde plek zit nu een zwerm hommels in m’n spouw. Wat een herrie! Maar ze zijn zo nuttig en kunnen verder geen kwaad en volgens de lokale imkers lukt verhuizen nooit, omdat ze niet zonder m’n huis te slopen bij de koningin kunnen komen. Dus voorlopig blijven ze zitten. Als er hoornaars op af komen, is het wel einde verhaal. Dus duimen dat dat niet gebeurt.
pi_220901395
En dit waren geen airfryer/ovenbitterballen maar ordinaire frituurballen en dat werkt niet in de airfryer :+

Die kaasovenbitterballen zijn idd niet te hachelen. Slappe korst en de kaas smaakt ook nergens naar.
If they say
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:33:08 #291
37150 livelink
pi_220901551
Wat hebben jullie toch allemaal tegen duiven? Ik heb ze hier volop in mijn tuin zitten en heb er geen last van. Ze hebben onderling altijd mot en dat is nog best leuk om naar te kijken. Mijn buurvrouw voert ze, zij is dol op duiven en ik vind het prima.
pi_220901652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 18:24 schreef exode het volgende:
Bitterballen en kroketten uit de airfryer zijn echt niet lekker. Melige ballen zijn het dan.

Ok de duif is verdwenen, nu ben ik bang dat ie ergens op me zit te wachten om me onder te schijten.
Kwekkeboom airfryerkroketten zijn ok.
pi_220901663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:33 schreef livelink het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal tegen duiven? Ik heb ze hier volop in mijn tuin zitten en heb er geen last van. Ze hebben onderling altijd mot en dat is nog best leuk om naar te kijken. Mijn buurvrouw voert ze, zij is dol op duiven en ik vind het prima.
Hier schijten ze echt alles onder, de auto, de markies, de tuinmeubelen en ze jagen de kleinere vogels weg. Ik vind het echt rotbeesten.
pi_220901744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:33 schreef livelink het volgende:
Het geroekoe van een duif doet me altijd aan de zomers denken toen ik nog een kind was. Ze zaten altijd op het dakje van de hal en mijn slaapkamer zat daarboven.
Je hoorde ze heel vroeg in de ochtend.
Roekoe = bijna zomervakantie. O+
pi_220901766
Dat, wat exode zegt :Y
En het kutgeluid wat ze s'morgens vroeg maken. Of het moeizame geluid als ze wegvliegen als ik ze de tuin uitjaag :D
If they say
pi_220901877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:59 schreef exode het volgende:
B is helemaal blij, teams van volgend jaar zijn bekend gemaakt van voetbal en hij blijft bij al zijn maatjes in een team.

Ze gaan naar een groot veld dus grotere teams, aardig wat geschoven in de indeling.

Lusten de kittens toevallig duif Hillie?
Wat fijn van de grotere teams!

Ik ben bang dat op dit formaat de duiven eerder de kittens lusten :P

Overigens hier ook geen hekel aan duiven. In onze tuin ook nog genoeg plek voor de kleinere vogeltjes.
Bij ons vorige huis had ik wel een hekel aan de kauwen die er zaten.. met dertig of meer in de boom of op ons dak…

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 20:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh cute, Hillie O+ Geniet ervan! Wel weird dat het zo geëscaleerd is met de andere poezen. Hopelijk komt het goed en anders heb jij er een paar huisdieren bij ;)
Voor moeder heeft ze wel een plekje over een paar weken, maar die dame werd eerst geopereerd en het was nu niet het juiste moment om daar nu naar toe te gaan. Qua kittens hebben we eerste keus, onze kater is de papa. Maar we twijfelen nog. Ergens willen we er heel graag een bij. Maar aan de andere kant weten we ook wat we hebben met de twee die we nu hebben.

Verder twijfelt man ook nog over hoe het zou gaan in combinatie met onze andere katten. Je doet een kitten niet zomaar weer weg namelijk en is vervelend als het dan niet klikt.

Qua dat betreft hebben we nu dan wel de uitgelezen kans om te kijken of het aan elkaar kan wennen. En zo niet, dan is het sowieso nog niet onze kitten (maar alleen crisisopbang), maar gaat hij naar een ander baasje (en zo wel, moeten we het ook nog even beslissen hoor..)
pi_220901947
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat, wat exode zegt :Y
En het kutgeluid wat ze s'morgens vroeg maken. Of het moeizame geluid als ze wegvliegen als ik ze de tuin uitjaag :D
Je hebt een hekel aan roekoe? ;( Het is zo lieflijk en cute. Het heet natuurlijk koeren maar ik kon even niet op het woord komen. :')
Mijn kat klinkt vaak ook zo. :P
  Redactie Frontpage woensdag 27 mei 2026 @ 22:25:52 #298
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220901959
Jullie kleppen veel!

Gewone frituursnacks kunnen prima in airfryer volgens oudste. We grijpen ook wel eens verkeerde.

Verder is Londen met zijn tweetjes super. Hele dag op pad geweest en nu voor pampus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220901968
Iets anders hè…we hebben vrijdag die uitvaart.
Kan mijn dochter haar knalroze sneakers aan onder een donkere outfit of toch even een ritje Scapino? :@

Overigens zijn er natuurlijk veel Hindoestanen en Surinamers dus ik betwijfel of het issue is eigenlijk.
Nu ga ik over denken. :')
pi_220901978
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:23 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je hebt een hekel aan roekoe? ;( Het is zo lieflijk en cute. Het heet natuurlijk koeren maar ik kon even niet op het woord komen. :')
Mijn kat klinkt vaak ook zo. :P

Als ik er s'morgens van wakker word, ik het écht niet cute }:| Dat je kat dat geluid maakt is dan weer wél cute O+

Oeh, spannend dan Hillie! Je kunt op deze manier wel de kittens leren kennen. Laat je mama en babies apart of ook in huis? Dan zou je al kunnen kijken of ze geaccepteerd worden door de anderen.

En Londen O+ Geniet ervan Troel!
If they say
pi_220901980
Dicht dan maar
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')