Ja, als dat 1 dag vóór de uitvaart en de dag zelf is, klopt dat toch gewoon.quote:
De uitvaart is op vrijdag dus op zaterdag ben ik al vrij.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:44 schreef laziness het volgende:
Maar je zou ook een dag er na op kunnen nemen. Als jij ze er voor wil nemen is het niet netjes dat ze weigeren maar er staat nergens wanneer ze genomen moeten worden dus je zou ook de dag er na kunnen nemen om het te laten bezinken.
Daar zat ik dus mee…vervalt het recht op die 2e dag als het overlijden op zondag viel?quote:Op maandag 25 mei 2026 18:48 schreef livelink het volgende:
Gecondoleerd Venco.
Ik had vorig jaar toen mijn moeder stierf ook 2 dagen. Een op de dag dat ze stierf, maar dat was een zondag, dus die verviel. En 1 op de dag van de uitvaart, die ik heb opgenomen.
In de praktijk heb ik vrij genomen van haar overlijden t/m de uitvaart. De dag na de uitvaart ben ik weer gaan werken.
Bij ons stond het dus letterlijk in de voorwaarden dat het de dag van overlijden en dag van uitvaart was. Dat zie ik bij jou niet.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar zat ik dus mee…vervalt het recht op die 2e dag als het overlijden op zondag viel?
Heb ik dan 1 dag over alleen voor de crematie? Dan moet ik namelijk wel donderdag werken.
Gewoon twee dagen, waarbij je ze misschien zelfs wel op zou kunnen nemen rond kerst aangezien er niets gespecificeerd isquote:Op maandag 25 mei 2026 18:23 schreef vencodark het volgende:
- één van zijn ouders of schoonouders: 2 dagen
Begraven worden in de Efteling lijkt me best wel een ding voor sommige mensen!quote:Op maandag 25 mei 2026 19:07 schreef oh-oh het volgende:
Venco jij hebt echt een kut leidinggevende wat dat beteft hoor, mijn hemel , je vraagt toch niet last minute vrij voor de Efteling of zo?
Nee je hebt recht op twee dagen, er hangen geen voorwaarden aan. Ik zou die donderdag niet komen werken.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar zat ik dus mee…vervalt het recht op die 2e dag als het overlijden op zondag viel?
Heb ik dan 1 dag over alleen voor de crematie? Dan moet ik namelijk wel donderdag werken.
Zo, dat is nogal een verschil met die ene dag bijzonder verlof die ik mocht opnemen. En dan de regel dat degene die de uitvaart regelt wel vrij mag tussen de dag van overlijden en dag van uitvaart. Officieel was dat bij ons mijn broer, maar we zijn met zijn allen bij de besprekingen geweest met de uitvaartverzorgster en ik heb het kerkelijke deel geregeld. Maar goed, hoe bewijs je dat...quote:Op maandag 25 mei 2026 19:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee je hebt recht op twee dagen, er hangen geen voorwaarden aan. Ik zou die donderdag niet komen werken.
Bij ons krijg je tegenwoordig 30 dagen voor ouders, partner, broer/zus en kind.
En 5 dagen als het schoonfamilie of je grootouders, oom/tante/neef/nicht is.
Heel fijn, dan heb je echt de tijd om zaken te regelen. En soms zijn het gewoon extra vakantiedagen want niet voor elke familielid moet je evenveel of had je een enorme band mee natuurlijk. Je hebt 180 dagen om het op te nemen.
Dat valt niet te bewijzen dus ik zou zeggen dat jij het bent en daar was niet eens iets aan gelogen.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo, dat is nogal een verschil met die ene dag bijzonder verlof die ik mocht opnemen. En dan de regel dat degene die de uitvaart regelt wel vrij mag tussen de dag van overlijden en dag van uitvaart. Officieel was dat bij ons mijn broer, maar we zijn met zijn allen bij de besprekingen geweest met de uitvaartverzorgster en ik heb het kerkelijke deel geregeld. Maar goed, hoe bewijs je dat...
Wauw, wat een ontzettend goede regeling!quote:Op maandag 25 mei 2026 19:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee je hebt recht op twee dagen, er hangen geen voorwaarden aan. Ik zou die donderdag niet komen werken.
Bij ons krijg je tegenwoordig 30 dagen voor ouders, partner, broer/zus en kind.
En 5 dagen als het schoonfamilie of je grootouders, oom/tante/neef/nicht is.
Heel fijn, dan heb je echt de tijd om zaken te regelen. En soms zijn het gewoon extra vakantiedagen want niet voor elke familielid moet je evenveel of had je een enorme band mee natuurlijk. Je hebt 180 dagen om het op te nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat weinig. toen mijn vader overleed had ik 5 dagen (plus alle dagen daarvoor dat ik in het ziekenhuis was). Ik ben daarna nog zeker een week thuis geweest. Geen idee hoe dat destijds weggeschreven isquote:Op maandag 25 mei 2026 18:48 schreef livelink het volgende:
Gecondoleerd Venco.
Ik had vorig jaar toen mijn moeder stierf ook 2 dagen. Een op de dag dat ze stierf, maar dat was een zondag, dus die verviel. En 1 op de dag van de uitvaart, die ik heb opgenomen.
In de praktijk heb ik vrij genomen van haar overlijden t/m de uitvaart. De dag na de uitvaart ben ik weer gaan werken.
Ik heb ook genoeg vrije dagen maar werk natuurlijk in de avonden. Qua regelen doe je dat vooral overdag.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:57 schreef livelink het volgende:
Ik vind het overigens erg karig hoor. Ik had gelukkig nog genoeg vrije dagen, maar had echt niet willen/kunnen werken in die week.
Eens! Misschien kun je ze dat (later?) nog eens teruggeven.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:12 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat er überhaupt eerst een voorstel wordt gedaan om toch donderdag te werken. Dat vraag ik namelijk niet.
Dit!quote:Op maandag 25 mei 2026 22:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou volgende week sowieso toch eens op tafel gooien waarom jouw verlof altijd zo een probleem moet zijn daar ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |