abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2026 @ 00:41:56 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220872821
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik was veel jonger, want je had die pas nodig om je Penniemaat open te maken :D

[ afbeelding ]
De penniemaat is niet jouw plaatje. Jouw plaatje had ik ook en die maakte je aan de onderkant open. Jaren ‘80 was dat.

De penniemaat was elektronisch en daar ging een pasje in maar die was van de jaren ‘90.

Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 mei 2026 @ 02:28:41 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220873223
Acceptgiro’s ken ik nog, maar cheques heb ik nooit gebruikt. En ik had idd op mijn twaalfde een pinpas, die kreeg je destijds automatisch op die leeftijd bij de ABN geloof ik. En mijn ouders deden aan mobiel bankieren. Hoe vaak ik mijn vader wel niet de bank heb zien bellen om z'n saldo te checken. Was met een pincode geloof ik.

Ik vind dat trouwens niet per se betere tijden oh_oh. Maar wel tof van de foto die gelukt is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220873382
Ik heb bij mijn jongerenrekening inderdaad nog acceptgiro's gebruikt. Kan me nog herinneren dat je in ons dorp gewoon bij het bankfiliaal naar binnen kon lopen om iets te regelen. De laatste keer dat dat nodig was (een paar jaar terug) voor iets moeilijks, moest ik er voor naar een grote stad rijden :')
Ik heb de Postbank leeuwen knuffel hier nog liggen trouwens.
En ik had vroeger zo'n spaarbuis voor guldens. Elke week een gulden zakgeld en die ging dan daar in.
  Redactie Frontpage zondag 24 mei 2026 @ 07:34:27 #104
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220873478
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 00:41 schreef laziness het volgende:

[..]
De penniemaat is niet jouw plaatje. Jouw plaatje had ik ook en die maakte je aan de onderkant open. Jaren ‘80 was dat.

De penniemaat was elektronisch en daar ging een pasje in maar die was van de jaren ‘90.

[ link | afbeelding ]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 mei 2026 @ 08:01:33 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220873538
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 02:28 schreef Tink89 het volgende:
Acceptgiro’s ken ik nog, maar cheques heb ik nooit gebruikt. En ik had idd op mijn twaalfde een pinpas, die kreeg je destijds automatisch op die leeftijd bij de ABN geloof ik. En mijn ouders deden aan mobiel bankieren. Hoe vaak ik mijn vader wel niet de bank heb zien bellen om z'n saldo te checken. Was met een pincode geloof ik.

Ik vind dat trouwens niet per se betere tijden oh_oh. Maar wel tof van de foto die gelukt is.
Toen niet elke scheet geautmatiseerd werd, mensen elkaar nog kenden en vertrouwden, je niet constant aan een scherm gekleefd was,er veel meer vrijheid was en woke nog geen woord was hier, dat vond ik echt wel betere tijden.
Zo, mijn eerste was hangt alweer op, de honden zijn al uitgebreid uit geweest, ik zit aan mijn ontbijt, goedemorgen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220873540
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.
Klopt. Je liftte dan dat hele doorzichtige deel eraf. Maar ik betwijfel of het een pasje voor de leuk was of echt een pas waarmee je geld op kon nemen. Ik heb dat laatste in ieder geval nooit gedaan. Ik ben van begin jaren 80, trouwens.

Ik had dat ding voordat de 5-guldenmunt kwam, die kwamen bij de guldens terecht. Mijn zusje van 6 jaar jonger, had een aangepaste versie met ruimte voor de munt van 5.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220873560
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2026 07:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Idem, ik had dat ding ook en herinner me ook een pasje wat erbij zat om het open te maken.
Ik heb geen idee of je verder nog iets met die pas kon.
Fake it till you make it...
pi_220873581
In het kader van slordige kinderen hebben we dit jaar al twee bieuwe pinpassen, er zijn twee boeken uit de schoolboek waarvan er eentje als sinds september bij ons woont. Als klap op de vuurpijl heeft meneer laatst zijn fiets de hele nacht kn de voortuin laten staan (dat is al }:| want we hebben prima schuur maar hij is lui) en de volgende ochtend bleek dat ie niet op slot stond }:| }:| kudo's voor onze buurt dat ie er überhaupt nog was.
pi_220873612
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik was veel jonger, want je had die pas nodig om je Penniemaat open te maken :D

[ afbeelding ]
O+
Die had ik ook. Met pasje :Y

Ik heb wel de indruk dat die pas ook werkte.

Wij zitten dit jaar op 2 sets nieuwe fietssleutels (oude kwamen dan wel eeuwen later weer boven water), een paar verdwenen oortjes, een nieuwe ov, een nieuwe pinpas, een pinpas mogen ophalen bij een aardig iemand die een cent had overgemaakt met telnr en oneindig veel "ik ben mijn x kwijt, wil je helpen zoeken" en "x ligt nog bij papa, hoe moet ik nu.."

En óók de niet op slot fiets een nacht aan de voorkant. Maar hier staat ie dan wel soort van veilig er denk ik.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vanyel op 24-05-2026 08:27:58 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220873680
Ik ken die blauwe variant, die had een vriendinnetje en dat was leuker dan zo'n stomme hangmap van de rabo. Weet zelfs nog hoe die eruit zag. Donkerblauw met oranje en gele strepen.

Van de schoolbieb krijg ik een herinneringsmail dat er een boek moet worden ingeleverd.

Hans Zimmer komt volgend jaar weer naar Ziggo, al is ie er zelf niet bij... Ik wil wél heel graag maar dat kost me ook weer rond de 200 euro. Ff nadenken.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 24 mei 2026 @ 09:59:21 #111
244125 laziness
pi_220874218
Dit pasje, daar kon je niet mee pinnen.

zondag 24 mei 2026 @ 10:43:56 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220874552
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Wij zitten dit jaar op 2 sets nieuwe fietssleutels (oude kwamen dan wel eeuwen later weer boven water), een paar verdwenen oortjes, een nieuwe ov, een nieuwe pinpas, een pinpas mogen ophalen bij een aardig iemand die een cent had overgemaakt met telnr en oneindig veel "ik ben mijn x kwijt, wil je helpen zoeken" en "x ligt nog bij papa, hoe moet ik nu.."

En óók de niet op slot fiets een nacht aan de voorkant. Maar hier staat ie dan wel soort van veilig er denk ik.
Ik moet er dus als leerkracht voor zorgen dat biebboeken terugkomen.
Ik schaam me onderhand al een beetje om ouders een bericht te sturen. Bij het ene kind ligt het inderdaad altijd bij de andere ouder. Die andere ouder is het dan kwijt.
Dan is er nog de ouder die beweert dat kind het boek echt niet heeft. Om vervolgens een week later of twee weken later te komen van oh ja, sorry toch nog gevonden.
  zondag 24 mei 2026 @ 10:45:12 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220874567
Ik mocht bij godsgratie op m’n 12e een bankrekening openen. En ik koos voor de Rabobank want die hadden leuke cadeaus. En ik koos voor de videoband van de Bodyguard.
  zondag 24 mei 2026 @ 10:46:27 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220874589
In Spanje moet je dus nog steeds voor elke scheet fysiek bij de bank komen. En dat is vrij onhandig als je in het buitenland woont. Wat dus resulteert in het momenteel niet hebben van internetbankieren of een pas omdat mijn vader het daar persoonlijk op moet halen.
pi_220874644
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+

Wij hebben niet zo'n kek hek, nee.
pi_220874895
Mijn kinderen zijn een weekendje op kamp. Zo heerlijk! Lekker even een paar dagen niks doen, eten voor de tv en niet hoeven zeuren over tandenpoetsen enzo!

Natuurlijk hadden we deze tijd op kunnen vullen met allerlei nuttige klusjes die nog op de to-do lijst staan, maar we maken er gewoon een relax-weekend van met als enige to-do puntje vanavond uit eten samen en morgen de kinderen weer ophalen.
pi_220875017
Das dan toch helemaal prima, @FlyingFish? Quality time is ook belangrijk. Geniet ervan! :)

Heb een zooi werk liggen voor de jaarcijfers maar omdat de boekhouder op vakantie is, ben ik even aan het struisvogelen. Moet kunnen 8-)
If they say
  zondag 24 mei 2026 @ 13:00:01 #118
176471 oh-oh
pi_220875607
Hier hangt was nr 3 te drogen, ik heb het hele huis schoon. En nu lekker niksen!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220876028
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Hier hangt was nr 3 te drogen, ik heb het hele huis schoon. En nu lekker niksen!
Goed bezig. Hier staat was 2 van heeeeeel veeeel aan.
Kip staat in de Griekse marinade, tzaziki in de koelkast. Voorbereidingen voor T haar feest.
Straks de wc's schoonmaken.
We waren vannacht om 1.30 thuis😅
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:34:38 #120
176471 oh-oh
pi_220878564
Mijn lieve buurvrouw riep net op me, had ze twee zelfgebakken koeken voor me.
En allemaal kushandjes door het hek.
En nu heb ik niet gezegd dat ik diabeet ben en ze ook nog eens opgegeten.
Kokoskoeken, echt lekker!
Oeps!
( Groucho Marx )
pi_220879117
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:34 schreef oh-oh het volgende:
Mijn lieve buurvrouw riep net op me, had ze twee zelfgebakken koeken voor me.
En allemaal kushandjes door het hek.
En nu heb ik niet gezegd dat ik diabeet ben en ze ook nog eens opgegeten.
Kokoskoeken, echt lekker!
Oeps!
Je hebt er in elk geval van genoten zo te lezen! :*
pi_220879200
Hier lekker gaan zwemmen bij de M'veense plassen. Wel na een enorme strijd met B. Mijnheer vond 11 uur te vroeg om uit bed te komen. En we hadden gezegd dat we om 11 uur weg wilden.
Lang verhaal kort; hij ging enorm boos mee en wilde uiteindelijk niet naar huis omdat ie het zo leuk vond.

Echt pubers.

Kokoskoeken zijn wel echt enorm lekker oh oh.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:48:59 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220879632
Wij waren - in kostuum - op fantasy court in Eindhoven vandaag en ondanks de hitte was het echt prima te doen. Veel schaduw, leuke standjes. Alleen hadden ze niet gerekend op veel publiek geloof ik. Maar 3 wc’s en twee eetkraampjes. Ellenlange rijen dus, vooral voor eten. Blij dat ik met mijn kieskeurige kinderen bij de jumbo gestopt was op de heenweg om broodjes mee te nemen.

Nadeel: mijn kinderen zijn nu nog bozer dat ze volgend weekend niet mee mogen naar Runeheim.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220882262
Ik zag net mijn eerste F1 race :s)
If they say
  maandag 25 mei 2026 @ 00:08:22 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220882281
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik zag net mijn eerste F1 race :s)
Het was i.i.g. een leuke(re dit seizoen) :D ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220882352
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het was i.i.g. een leuke(re dit seizoen) :D ^O^
Zeker! Denk dat ik vaker ga kijken :Y
Zoon had lol dat ik meekeek, tot Russel eruit lag. Toen was ie sjaggo :D
If they say
  maandag 25 mei 2026 @ 08:54:15 #127
176471 oh-oh
pi_220882826
Nou ik hoop dat mijn schommelbank snel komt deze week want het goede weer blijft aanhouden!
Ik heb gisteren voor het eerst weer gelezen.
Boek met wat grotere letters en ik neem de tijd, ipv snel snel lezen zoals ik deed.
Ik denk dat ik er wel aan kan wennen als ik mezelf niet opjaag.
Maar ik heb hier veel minder schermtijd en dat merk ik ook aan mijn ogen.
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2026 @ 09:28:47 #128
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220882972
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zeker! Denk dat ik vaker ga kijken :Y
Zoon had lol dat ik meekeek, tot Russel eruit lag. Toen was ie sjaggo :D
Ow, dat wordt wat. Hier hebben we hardop staan juichen :D *O* *O* *O*
Zo'n nare persoon.

Het was een mooie race, veel leuke gevechten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220883714
Gisteravond is mijn schoonvader overleden.

Hij was al jaren ziek, Alzheimer en dementie, dus langzaam al een schim van zichzelf geworden.
Woonde al zo’n 5 jaar in een verzorgingshuis.
Vooral de laatste weken ging het hard achteruit. Dus de laatste week vaak langs geweest. Echt bedlegerig geworden.

Sinds maandag werd al gesproken van “een kwestie van dagen” dus je wacht en wacht.
Zaterdagavond uren gezeten, mijn schoonzus woont in Engeland dus die kwam ook over. Mijn man heeft haar nog opgehaald van Schiphol.
En gisteravond waren we er om 20:00, ik was met mijn dochter en nichtje in de kantine en ik werd net voor 20:30 gebeld dat hij bijna zover is.
Kom de gang op en het was klaar.
Iedereen was er verder bij. Zijn dochters, vrouw, mijn man, schoonzoon en 2 kleinzoons. O+
Precies allemaal op tijd.

En dan is er verdriet maar ook opluchting. Want hij lijdt niet meer. En mijn schoonmoeder kan rouwen. Want al die jaren toezien hoe je man veranderd en afglijdt, dat is ook al halve rouw. ;(

Mijn man heeft hem samen met zijn neef en zwager gewassen en aangekleed. Daarna zijn we bij mijn schoonmoeder wat wezen drinken en eten. Eer we thuis waren was het 3 uur!

Vandaag de uitvaart regelen.

Hij was een Surinaamse man die hield van goud, sexy see-through shirtjes _O- en had altijd een soort swag over zich heen. Goedhartig, grappig, beetje een pimp om te zien.
En iedereen was dol op hem. O+
  maandag 25 mei 2026 @ 10:42:11 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220883733
Gecondoleerd Venco. Klinkt als een fijn persoon.
Mooi dat iedereen die hij liefhad erbij was.
  maandag 25 mei 2026 @ 10:47:07 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220883775
Bij ons ging om 3 uur ‘s nachts het brandalarm. Ik was voor de verandering heel diep in slaap. Dus ik schrok wakker en raakte echt in paniek. Mijn man schrok meer van mij dan van het alarm.
Kinderen hebben niks gemerkt. Alarm weer uitgezet en weer gaan slapen.
pi_220883903
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2026 09:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow, dat wordt wat. Hier hebben we hardop staan juichen :D *O* *O* *O*
Zo'n nare persoon.

Het was een mooie race, veel leuke gevechten!
Haha, jaa, dat wordt nog wat :D
Ja, alleen al daarom was het de moeite waard om te kijken _O- Zoon riep net dat Russell de volgende keer een boete krijgt van 5k als ie weer zn auto half sloopt :+

Ach Venco, gecondoleerd :*

Oh handig, amaranta zo`n vals alarm midden in de nacht. Hopelijk was het eenmalig ;)
If they say
  maandag 25 mei 2026 @ 11:32:52 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220884121
Gecondoleerd Venco. Sterkte met alles regelen en natuurlijk voor alles daarna. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 25-05-2026 11:51:44 ]
  maandag 25 mei 2026 @ 11:43:09 #134
176471 oh-oh
pi_220884194
Gecondoleerd Venco, mooi einde, op naar een mooi afscheid 😘
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 25 mei 2026 @ 11:43:22 #135
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220884196
Gecondoleerd venco!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220884520
Gecondoleerd Venco, klinkt als een heerlijke man. Sterke en succes met alles regelen.
pi_220884646
Gecondoleerd @vencodark :*. Wat een nare lijdensweg is dat geweest. Gelukkig dat iedereen er net op tijd was, bijzonder is dat!
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 mei 2026 @ 13:50:26 #138
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220885137
Gecondoleerd @vencodark
Succes met het regelen, het verdriet en alles wat verder voorbij komt.
pi_220885708
Gecondoleerd @vencodark :*
pi_220885724
Gecondoleerd @vencodark

@amaranta Dat is altijd schrikken. En dan ebt dat nog een poos na als je geconstateerd hebt dat er eigenlijk niks aan de hand is.
Ik kan me nog goed de paniek herinneren van die keer dat de brandweer met loeiende sirenes midden in de nacht voor ons huis stopte (en er brand bij de overburen bleek te zijn).

Heel langzaam zakt er weer wat stress weg hier. Heel steady dingetje voor dingetje afstrepen en rond bedtijd omvallen van de slaap _O-
Gisteren en vanochtend 3 uur aan verslagen van het werk gezeten. Ik kreeg het ineens op de heupen toen ik zag dat de deadline dichterbij was dan ik dacht.

Jullie posts over spuien waren heel lief, trouwens :* Maar daar wil ik op internet (nu) niets over kwijt. Je weet nooit waar het terecht komt...
pi_220885806
Ik heb vloer uitgezocht en besteld, kan het afhalen als we zo ver zijn.
pi_220886177
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:37 schreef vencodark het volgende:
Gisteravond is mijn schoonvader overleden.

Hij was al jaren ziek, Alzheimer en dementie, dus langzaam al een schim van zichzelf geworden.
Woonde al zo’n 5 jaar in een verzorgingshuis.
Vooral de laatste weken ging het hard achteruit. Dus de laatste week vaak langs geweest. Echt bedlegerig geworden.

Sinds maandag werd al gesproken van “een kwestie van dagen” dus je wacht en wacht.
Zaterdagavond uren gezeten, mijn schoonzus woont in Engeland dus die kwam ook over. Mijn man heeft haar nog opgehaald van Schiphol.
En gisteravond waren we er om 20:00, ik was met mijn dochter en nichtje in de kantine en ik werd net voor 20:30 gebeld dat hij bijna zover is.
Kom de gang op en het was klaar.
Iedereen was er verder bij. Zijn dochters, vrouw, mijn man, schoonzoon en 2 kleinzoons. O+
Precies allemaal op tijd.

En dan is er verdriet maar ook opluchting. Want hij lijdt niet meer. En mijn schoonmoeder kan rouwen. Want al die jaren toezien hoe je man veranderd en afglijdt, dat is ook al halve rouw. ;(

Mijn man heeft hem samen met zijn neef en zwager gewassen en aangekleed. Daarna zijn we bij mijn schoonmoeder wat wezen drinken en eten. Eer we thuis waren was het 3 uur!

Vandaag de uitvaart regelen.

Hij was een Surinaamse man die hield van goud, sexy see-through shirtjes _O- en had altijd een soort swag over zich heen. Goedhartig, grappig, beetje een pimp om te zien.
En iedereen was dol op hem. O+
Dikke knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220886485
Gecondoleerd en sterkte venco :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 mei 2026 @ 17:28:37 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220886494
Gecondoleerd @vencodark
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220886739
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:55 schreef Phaidra het volgende:
Gecondoleerd @:vencodark :*. Wat een nare lijdensweg is dat geweest. Gelukkig dat iedereen er net op tijd was, bijzonder is dat!
Ja, die laatste dagen duurden echt te lang. ;(

Anyway, bedankt voor de condoleances. :)

Vrijdagmorgen de uitvaart. Ik begrijp vanuit mijn CAO dat ik recht heb op 2 dagen.
Ik zou zonder gedoe toch donderdag en vrijdag gewoon vrij moeten zijn? :@
Want de leidinggevende stelt voor dat ik donderdag overdag werk ipv ‘s avonds en vrijdag dan vrij ben.
Dus 1 dag.
pi_220886786
@vencodark Als je cao 2 dagen aangeeft, heb je recht op 2 dagen, zou ik zeggen. Ik zou dus aangeven dat je niet akkoord gaat met dat voorstel en donderdag en vrijdag niet komt.
pi_220886813
Gecondoleerd Venco.
Als.je belast bent met de uitvaart heb je vaak recht op 5 dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220886836
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:18 schreef Vicky het volgende:
Gecondoleerd Venco.
Als.je belast bent met de uitvaart heb je vaak recht op 5 dagen.
Mijn man is vooral belast met de uitvaart.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:13 schreef Hupje het volgende:
@:vencodark Als je cao 2 dagen aangeeft, heb je recht op 2 dagen, zou ik zeggen. Ik zou dus aangeven dat je niet akkoord gaat met dat voorstel en donderdag en vrijdag niet komt.
Het staat er zo:
1. Aan de werknemer, die in de in lid 2 genoemde bijzondere omstandigheden binnen de
arbeidstijd moet verzuimen, wordt dit toegestaan mits hij dit tijdig aan de werkgever
heeft medegedeeld.
2. Bij zodanig verzuim wordt het loon doorbetaald in de navolgende gevallen en
hoogstens over de hierbij vermelde duur:
a. Bij overlijden van:
- zijn echtgeno(o)t(e), zijn levenspartner dan wel van een
kind van de dag van overlijden t/m de dag van de begrafenis of
crematie met een minimum van : 4 dagen
- één van zijn ouders of schoonouders: 2 dagen
pi_220886877
Dus je hebt 2 dagen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 mei 2026 @ 18:44:50 #150
244125 laziness
pi_220886960
Maar je zou ook een dag er na op kunnen nemen. Als jij ze er voor wil nemen is het niet netjes dat ze weigeren maar er staat nergens wanneer ze genomen moeten worden dus je zou ook de dag er na kunnen nemen om het te laten bezinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')