De penniemaat is niet jouw plaatje. Jouw plaatje had ik ook en die maakte je aan de onderkant open. Jaren ‘80 was dat.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 23:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik was veel jonger, want je had die pas nodig om je Penniemaat open te maken
[ afbeelding ]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.quote:Op zondag 24 mei 2026 00:41 schreef laziness het volgende:
[..]
De penniemaat is niet jouw plaatje. Jouw plaatje had ik ook en die maakte je aan de onderkant open. Jaren ‘80 was dat.
De penniemaat was elektronisch en daar ging een pasje in maar die was van de jaren ‘90.
[ link | afbeelding ]
Toen niet elke scheet geautmatiseerd werd, mensen elkaar nog kenden en vertrouwden, je niet constant aan een scherm gekleefd was,er veel meer vrijheid was en woke nog geen woord was hier, dat vond ik echt wel betere tijden.quote:Op zondag 24 mei 2026 02:28 schreef Tink89 het volgende:
Acceptgiro’s ken ik nog, maar cheques heb ik nooit gebruikt. En ik had idd op mijn twaalfde een pinpas, die kreeg je destijds automatisch op die leeftijd bij de ABN geloof ik. En mijn ouders deden aan mobiel bankieren. Hoe vaak ik mijn vader wel niet de bank heb zien bellen om z'n saldo te checken. Was met een pincode geloof ik.
Ik vind dat trouwens niet per se betere tijden oh_oh. Maar wel tof van de foto die gelukt is.
Klopt. Je liftte dan dat hele doorzichtige deel eraf. Maar ik betwijfel of het een pasje voor de leuk was of echt een pas waarmee je geld op kon nemen. Ik heb dat laatste in ieder geval nooit gedaan. Ik ben van begin jaren 80, trouwens.quote:Op zondag 24 mei 2026 07:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.
Idem, ik had dat ding ook en herinner me ook een pasje wat erbij zat om het open te maken.quote:Op zondag 24 mei 2026 07:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik weet niet beter dat de versje die ik had ook penniemaat heette. Als je het pasje links in de opening deed kon je het plastic omhoog halen en dan ging hij open.
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 23:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik was veel jonger, want je had die pas nodig om je Penniemaat open te maken
[ afbeelding ]
Ik moet er dus als leerkracht voor zorgen dat biebboeken terugkomen.quote:Op zondag 24 mei 2026 08:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die had ik ook. Met pasje
Ik heb wel de indruk dat die pas ook werkte.
Wij zitten dit jaar op 2 sets nieuwe fietssleutels (oude kwamen dan wel eeuwen later weer boven water), een paar verdwenen oortjes, een nieuwe ov, een nieuwe pinpas, een pinpas mogen ophalen bij een aardig iemand die een cent had overgemaakt met telnr en oneindig veel "ik ben mijn x kwijt, wil je helpen zoeken" en "x ligt nog bij papa, hoe moet ik nu.."
En óók de niet op slot fiets een nacht aan de voorkant. Maar hier staat ie dan wel soort van veilig er denk ik.
Wij hebben niet zo'n kek hek, nee.quote:Op zondag 24 mei 2026 08:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die had ik ook. Met pasje
Ik heb wel de indruk dat die pas ook werkte.
Wij zitten dit jaar op 2 sets nieuwe fietssleutels (oude kwamen dan wel eeuwen later weer boven water), een paar verdwenen oortjes, een nieuwe ov, een nieuwe pinpas, een pinpas mogen ophalen bij een aardig iemand die een cent had overgemaakt met telnr en oneindig veel "ik ben mijn x kwijt, wil je helpen zoeken" en "x ligt nog bij papa, hoe moet ik nu.."
En óók de niet op slot fiets een nacht aan de voorkant. Maar hier staat ie dan wel soort van veilig er denk ik.
Goed bezig. Hier staat was 2 van heeeeeel veeeel aan.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Hier hangt was nr 3 te drogen, ik heb het hele huis schoon. En nu lekker niksen!
Je hebt er in elk geval van genoten zo te lezen!quote:Op zondag 24 mei 2026 18:34 schreef oh-oh het volgende:
Mijn lieve buurvrouw riep net op me, had ze twee zelfgebakken koeken voor me.
En allemaal kushandjes door het hek.
En nu heb ik niet gezegd dat ik diabeet ben en ze ook nog eens opgegeten.
Kokoskoeken, echt lekker!
Oeps!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |