Wowquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Patat speciaal gemaakt van Gourmande aardappelen.
Hierbij nog een kalfskroket en toe aardbeien met slagroom.
Beste maaltijd sinds tijden hierquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ziet er echt lekker uitquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ontbijtbuffetquote:
quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik: gegrilde witte asperges, gebakken krielaardappeltjes, (gepocheerd) eitje en beenham met honing-mosterddressing, eerst langzaam gegaard in de sous-videbak en daarna kort nog even aangebakken.
Inderdaad ik heb even de zon opgezocht op Rhodos.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ontbijtbuffet
Fijne vakantie (vermoed ik)!
Dat bloemetje op je patat is wel lachen.
Waarom zou je dat gebruikten dan? Of zit je nu met je Hollandse eieren en Verstegen in de VS?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is gemaakt met Luncheon meat. Niet te vergelijken met de echte Amerikaanse Spam. Die had ik op de Antillen. De Antilliaanse eilanden hebben veel spullen van de Amerikanen. Spam is stukken beter dan Luncheon meat. Net zoals Hellman's mayonaise. Hier hebben ze er een rare draai aan gegeven, maar de echte Hellman's is stukken beter dan die we hier in Nederland kopen.
Aan de andere kant: De Amerikaanse kip. Die krijg je in bevroren dozen, drumstics. Maar die zitten vol met hormonen. Niet eten als man!
Als je op de Antillen woont, zoals ik in de jaren 90, heb je niets anders. Nu zit AH daar, maar dat was vroeger niet zo. Wel mis ik heel erg die Amerikaanse spullen. Ok, ik kocht toen die Amerikaanse drumsticks en ik merkte dat ik als man borsten begon te krijgen. Dus afgelopen met de kip. Hier in Nederland zijn er Europese wetten die ze in Amerika niet hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat gebruikten dan? Of zit je nu met je Hollandse eieren en Verstegen in de VS?
Klinkt heerlijk inderdaadquote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:53 schreef NoCigar het volgende:
Varkenshaasje met parmaham, rabarber en salie, gefruite raapsteeltjes en in ganzenvet gegrilde aardappels. Lekker lekker lekker.P
Het ligt op een bedje van op maat gesneden rabarber in een ovenschaal. En is ingesmeerd met een marinade van gevijzelde salie en knoflook. Plus nog wat losse blaadjes op de ham. Ik eet anders nooit varkenshaas, of rabarber.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk inderdaad![]()
Ik ben benieuwd hoe de rabarber en salie in het gerecht verwerkt waren?
Dankjewel!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het ligt op een bedje van op maat gesneden rabarber in een ovenschaal. En is ingesmeerd met een marinade van gevijzelde salie en knoflook. Plus nog wat losse blaadjes op de ham. Ik eet anders nooit varkenshaas, of rabarber.
https://www.thespruceeats(...)d-on-rhubarb-1808502
Zo, dat is even een goede bbq. Geniet ervan.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:01 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor het eerst dit jaar BBQ-en: vooraf kreeftenbisque, dan op de kleine kamado: kreeftenstaarten, langoustines, kippendij-saté, speklap, gemarineerde bloemkool op een stokkie en gegrilde little gems. Erbij satésaus, Oosterse (sesamolie, sojasaus, basterdsuiker, maizena) saus en een saus die ik gemaakt heb van de kreeften bisque.![]()
Ooooh, wat een lekkere luxe bbqquote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:01 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor het eerst dit jaar BBQ-en: vooraf kreeftenbisque, dan op de kleine kamado: kreeftenstaarten, langoustines, kippendij-saté, speklap, gemarineerde bloemkool op een stokkie en gegrilde little gems. Erbij satésaus, Oosterse (sesamolie, sojasaus, basterdsuiker, maizena) saus en een saus die ik gemaakt heb van de kreeften bisque.![]()
Dat is samen één gerecht?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:41 schreef littlemindy het volgende:
OMAD van witte rijst, sardines in olijfolie, broccoli, huttenkaas, rijpe nectarines en perziken
Heerlijk genieten Karzaimeneer! Enjoyquote:
Nu heel benieuwd wat Mylatte isquote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:50 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lactosevrij joghurt met granaatappelpitjes, honing en een Mylatte.
Sardines erbijquote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:54 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Hoe niet?
Huttenkaas met fruit is een perfect dessert
Een optie op mijn koffiemachine waarbij je zelf de hoeveelheid melk kan bepalen bij je espressoquote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu heel benieuwd wat Mylatte is
Hier net bakje Griekse yoghurt met blauwe bessen en aardbeien op
Ahhhhquote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:50 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Een optie op mijn koffiemachine waarbij je zelf de hoeveelheid melk kan bepalen bij je espresso
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:01 schreef golfer het volgende:
Ja was me niet duidelijk, vandaar dus mijn vraag...quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:24 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Sardines met de broccoli en rijst uiteraard
Jammer van de bleekselderij, maar verder lekker manquote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:51 schreef Kanaroe het volgende:
Kip masala in bladerdeegflapjes, bleekselderij en wortel en wilde perziken
Restverwerking![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Fish en chips, ook lekkerquote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Jammer van de bleekselderij, maar verder lekker man![]()
Hier net fish and chips op, versgemaakt. Met Tomy remoulade
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 22:03 schreef Kanaroe het volgende:
Flink aan het snacken @:Moass
Moge het je welbekomen
Yes met een h idd. Ik vind de mayo met citroen lekker, de remoulade ook (moet je wel van vettige remoulade houden) en ook de mierikswortelsaus. De bearnaise van Thomy vind ik niet lekkerquote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Fish en chips, ook lekker![]()
Thomy ken ik alleen de mayo van; die vind ik soms wel en soms niet lekker.
Lust jij geen bleekselderij? Jammer, tis zo lekker fris en gezond
Hmmmmmquote:Op zondag 24 mei 2026 14:06 schreef Karzai het volgende:
Vanochtend toch nog ontbijtbuffet 10 uur gehad
Daarna naar het strand geweest om te zonnen en te zwemmen.
Daarna lunch pita gyros kip en Grieks pilsje
Nu tijd voor siesta
[ afbeelding ]
Nou ik hebben oog laten vallen waar ze gegrilde sardientjes serverenquote:Op zondag 24 mei 2026 15:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Hmmmmm
Ga je ook nog gegrolde octopus verorberen?![]()
Hier Buldak dumplings, my god wat zijn die pittig![]()
#hollander
Die zijn níét pittig hahaquote:Op zondag 24 mei 2026 15:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Hmmmmm
Ga je ook nog gegrolde octopus verorberen?![]()
Hier Buldak dumplings, my god wat zijn die pittig![]()
#hollander
Voor meer frikandellen?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:30 schreef Karzai het volgende:
[..]
Moeten we een inzamelingsactie voor je gaan houden?
Okay ik zet morgen een pallet frikadellen van de aldi bij je voor de deurquote:
quote:Op zondag 24 mei 2026 16:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond gril ik voor mijzelf een van gisteren overgebleven kreeftenstaart met ook nog wat overgebleven langoustinestaarten met daarbij patat van Friethoes en wat gemende meloensoorten.
Bijzondere combi wel, maar trekt me niet heel erg.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef Mikeytt het volgende:
Vermicelli gekookt en dan gemixt met kaneel en suiker. Heerlijk.
Te veel vezelrijk gegeten vandaag, dus dit voldeed goed.
Rijst met kaneel/suiker/boter... ik dacht dat dat iets willekeurigs was dat mijn oma verzonnen had, maar het is dus echt een ding.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Bijzondere combi wel, maar trekt me niet heel erg.![]()
Maar vroeger kregen we van mijn oma dikke kleffe rijst met krenten/rozijnen, kaneel, bruine suiker en een klont boter.![]()
Zal je dan ook wel lusten.
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rijst met kaneel/suiker/boter... ik dacht dat dat iets willekeurigs was dat mijn oma verzonnen had, maar het is dus echt een ding.Vind ik wel lekker ja.
Ligt wel aan de dag. Lijkt me alleen lekker als her warm is.
Hier in Den Haag ook, armenkost iddquote:Op zondag 24 mei 2026 22:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.
Ik vond het altijd heerlijk, echt troost eten. Maar ik vond het altijd meer winterkost.
Ik ging opzoeken bij welke religie een ofyr maaltijd wordt genuttigdquote:Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag een dag met een groep doorgebracht, een jaarlijks terugkerend evenement.
Ieder jaar is er een heerlijke bbq/ofyr maaltijd, had me daar op verheugd/verlekkerd
Dit keer was de bbq-master helaas op vakantie en was er een Indonesisch buffet geregeld (van Bunga Melatti, voor de kenners)
De nasi was echt superlekker, en de kippenbillen ook![]()
Diverse saté's, boontjes, gadogado, gele rijst, garnalen in knoflookroomsaus (heel apart in deze context); teveel om op te noemen.
Nu thuis uitbuiken en windjes laten![]()
quote:Op zondag 24 mei 2026 21:33 schreef Karzai het volgende:
Nog maar eentje het is tenslotte vakantie
[ afbeelding ]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewonersquote:Op zondag 24 mei 2026 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geniet met (je) mate(n)!
Doet me denken aan een Griekse cocktail met harslikeur die ik een keer had, zalig
Leuk, mooie avonturen altijd datquote:Op zondag 24 mei 2026 23:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewoners
Halleloejaquote:Op zondag 24 mei 2026 23:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging opzoeken bij welke religie een ofyr maaltijd wordt genuttigd![]()
TIL!
Lekker zeg!
Hier nu stokbroodje met zoute boter, voor de lekkere trek
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoorquote:Op zondag 24 mei 2026 22:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.
Ik vond het altijd heerlijk, echt troost eten. Maar ik vond het altijd meer winterkost.
quote:Op zondag 24 mei 2026 23:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewoners
Als we macaroni met smac aten stond er ook altijd een glazen fles Heinz op tafel, daar kwam of niks uit of veel te veel.quote:Op maandag 25 mei 2026 11:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoor
Dat was een 'oh JA'quote:Op maandag 25 mei 2026 12:18 schreef SoS87 het volgende:
Als we macaroni met smac aten stond er ook altijd een glazen fles Heinz op tafel, daar kwam of niks uit of veel te veel.
Ja, macaroni met smac. Oma deed er een prei en een dikke siepel in.quote:Op maandag 25 mei 2026 11:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoor
Gewoon wat later etenquote:Op maandag 25 mei 2026 20:21 schreef Mikeytt het volgende:
Avondeten. Snap niet hoe mensen kunnen eten in dit tropische weer.
[ afbeelding ]
In je muil stoppen, kauwen en doorslikken?quote:Op maandag 25 mei 2026 20:21 schreef Mikeytt het volgende:
Avondeten. Snap niet hoe mensen kunnen eten in dit tropische weer.
[ afbeelding ]
Heb nog wat ijskoffie klaargemaakt. Ik word echt misselijk bij eten in de warmte... helft van het broodje opgegeten.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In je muil stoppen, kauwen en doorslikken?
Mijn ouders gooiden zo'n zakje er door wat eigenlijk ook gewoon ui prei en verdwaald stukje paprika was. Smac er door en dat was het.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, macaroni met smac. Oma deed er een prei en een dikke siepel in.
Mmmmquote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een aardappelsalade gemaakt en we eten daar een gebakken scholfiletje bij
Salade met bouillon, wijnazijn, mosterd en een likje mayo aangemaakt, verder met augurk, zilverui, rode ui, radijsjes, radijsblad, doperwten en kappertjes
En dille, en nog kruiderij etc.
Edit: foto's erbij gezet
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toetje, volle kwark mèt slagroom en zomerkoninkjes met poedersuiker![]()
Je avondetenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een aardappelsalade gemaakt en we eten daar een gebakken scholfiletje bij
Salade met bouillon, wijnazijn, mosterd en een likje mayo aangemaakt, verder met augurk, zilverui, rode ui, radijsjes, radijsblad, doperwten en kappertjes
En dille, en nog kruiderij etc.
Edit: foto's erbij gezet
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toetje, volle kwark mèt slagroom en zomerkoninkjes met poedersuiker![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Mmmm![]()
'foto's zeggen zoveel meer dan woorden alleen'
Dank dames, het was ook precies goed voor vandaagquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik tonijntataki met daarbij een frisse salade van de groentenwinkel.
Daar ben ik blij om. Je bent er goed inquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
Salade met o.a. wortel, radijs, raapsteel, spitskool, bleekselderij en mierikswortel
De bekroonde bbq-worst en kipspies van onze slagert
Stokbrood met Philadelphia
[ link | afbeelding ]
En wederom aardbeien met poedersuiker en kwark-slagroommix
[ link | afbeelding ]
Heb lol in het foto's maken
Domino's? Welke pizza's heb je gekozen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:42 schreef SoS87 het volgende:
2 pizza's besteld voor de prijs van 1. Ik eet dus 2 pizza's vandaag.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
Salade met o.a. wortel, radijs, raapsteel, spitskool, bleekselderij en mierikswortel
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De fotoos zijn ook erg goed je krijgt er gelijk trek van en zouden niet misstaan in een kookboekquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dankjewel, het zijn maar gewoon telefoonfoto's eigenlijkquote:Op donderdag 28 mei 2026 05:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
De fotoos zijn ook erg goed je krijgt er gelijk trek van en zouden niet misstaan in een kookboek
Ziet er heerlijk vakantiemodes uit! Alvast welkom thuisquote:Op donderdag 28 mei 2026 07:09 schreef Karzai het volgende:
Ontbijtbuffet, ik zal het gaan missen, aan alles komt een eind, morgen weer aan de boerenkool met worst en de boterhammen met pindakaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Danku, over een paar uurtjes is het zover ik heb nog even in zwembad gelegenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk vakantiemodes uit! Alvast welkom thuis
Ik schuif graag aan!quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn laatste maaltijd deze vakantie, zwarte pasta met inktvis, garnalen en mosselen
quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn laatste maaltijd deze vakantie, zwarte pasta met inktvis, garnalen en mosselen
quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een zogenaamde mega steak, eerst in de sous vide gegaard en daarna nog even hard rondom gebakken voor karamelisering, daarbij ook een stuk kreeftenstaart met kruidenboter uit de oven (dus surf and turf) met krieltjes in de schil uit de airfryer en daarbij een frisse jonge bladsla met een vinaigrette.
Iemand heeft al van je sellerie zitten smullenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef Karzai het volgende:
vanochtend vroeg een litertje filterkoffie en banaan
nu een kopje groene thee, fruitsalade, kapje met sellerie salade en een old amsterdam tosti![]()
[ afbeelding ]
jaquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Iemand heeft al van je sellerie zitten smullen
Lekker weer thuis ?
Je kan goed kokenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
Verrassing... ik (!) kookte vandaag.
Basmatirijst met Kip Teryiaki, de saus zelfgemaakt, verse groente en komkommer.
Goed gelukt![]()
[ link | afbeelding ]
Lekker! Nog iemand hier die advocaat met slagroom lekker vindquote:
Ziet er picobello uitquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
Verrassing... ik (!) kookte vandaag.
Basmatirijst met Kip Teryiaki, de saus zelfgemaakt, verse groente en komkommer.
Goed gelukt![]()
[ link | afbeelding ]
Ja ik ook, heeeeerlijk! Maar zit nu te bedenken dat je dat waarschijnlijk al wist van mequote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je kan goed koken
[..]
Lekker! Nog iemand hier die advocaat met slagroom lekker vind
Ja hoor.. mijn hele leven al. En nu heb ik ook bijna de passende leeftijd. 😀quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je kan goed koken
[..]
Lekker! Nog iemand hier die advocaat met slagroom lekker vind
Prachtig idd! Ziet er heerlijk uit zegquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik verbaas me iedere keer opnieuw over de kwaliteit van foto's gemaakt met de telefoon.
Souvlaki, tomatensalade met basilicumdressing en tzasiki
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was goddelijkquote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond ribeye van de grill, plakken foie gras erop, maiskolven met kruidenboter en een gemengde salade.
Ik heb steeds de indruk dat je wil opscheppen met wat je eet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond ribeye van de grill, plakken foie gras erop, maiskolven met kruidenboter en een gemengde salade.
Hoe calvinistisch, wij eten gewoon vreselijk goed.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb steeds de indruk dat je wil opscheppen met wat je eet.
Bij mij valt het prima.quote:De foie gras valt ook bij mij verkeerd vanwege dierenmishandeling.
Dat boeit toch allemaal niet in dit topic. Leuk juist om alle soorten en maten en keuzes te lezenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb steeds de indruk dat je wil opscheppen met wat je eet.
De foie gras valt ook bij mij verkeerd vanwege dierenmishandeling.
Je dacht er gisteren al aan of het lekker zou blijven. Jammer.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:14 schreef Kanaroe het volgende:
Kipdijspiesjes met paprika en ui op de bbq gegrild
Met een restant kikkerewtencurry, rauwe spinazie, taugé, naan (ook op de bbq), verse ananas en raita
Lekker buiten, met onze oudste zoon die spontaan aan kwam waaien
(Is de ene naar zijn vriendin, komt de andere ineens aankakken)
De kip had helaas geen lekkere structuur meer doordat ie 24 uur in de yoghurtmarinade had gelegen
Toetje mini Gruvi ijsjes in diverse smaken
Jep, helaas maar weggooien vond ik not donequote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je dacht er gisteren al aan of het lekker zou blijven. Jammer.
Je eindigt goed met Gruvi's
Lekker!quote:Op zondag 31 mei 2026 14:22 schreef Blues het volgende:
Koffiestop in Brabant, dus met worstenbroodjes![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Waar is dit?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Napolitaanse pizza, de enige echte
San Marzano tomaat D.O.P., fior di latte, Grana Padano D.O.P., parmaham, truffelroom en rucola.
[ link | afbeelding ]
San Marzano tomaat D.O.P., fior di latte, burrata, pepperoni, groene peper en chili-honing.
[ link | afbeelding ]
Beide grote pizza's en onwijs lekkere smaken. Die truffelroom is dik en veel en wordt de hele avond opgeboerd.
Pizza Beppe in Gouda, maar zit ook in o.a. Delft, DH, R'dam, A'dam en Utrecht. Dikke aanrader en je mag ook 1 pizza met meerdere delen. Handig als je een kleinere maag of kleine honger hebt.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar is dit?![]()
Hier melanzane, lekker![]()
En bubble tea toe want moest van kind hier
Leuk he, ook gedaan en niks mis mee. Met mooi weer op een bankje, uit de doos, geen gedoe en geen afwasquote:Op zondag 31 mei 2026 20:00 schreef Kanaroe het volgende:
Dagje weg geweest met familie, en ergens geborreld met bittergarnituur. Top gyoza's!
Terug naar huis overvallen door honger een dorp ingereden en een pizza gehaald, New York Pizza vegetarisch.
Samen met mijn man op een bankje aan het water uit de doos gegeten
Forever young![]()
![]()
Dank, ziet er top uitquote:Op zondag 31 mei 2026 21:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pizza Beppe in Gouda, maar zit ook in o.a. Delft, DH, R'dam, A'dam en Utrecht. Dikke aanrader en je mag ook 1 pizza met meerdere delen. Handig als je een kleinere maag of kleine honger hebt.
[..]
Leuk he, ook gedaan en niks mis mee. Met mooi weer op een bankje, uit de doos, geen gedoe en geen afwas
Ik maak veel gebruik van de portretstand van mijn telefoon. En Snapseed om te editen, fijne gratis app. Afgelopen zaterdag wezen uiteten en deze foto's zijn ook gewoon met mijn mobiel geschoten. Thuis maak ik graag gebruik van mijn spiegelreflex. Maar ik vind fotografie, eten en koken, en de combinatie daarvan dan ook erg leuk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik verbaas me iedere keer opnieuw over de kwaliteit van foto's gemaakt met de telefoon.
Souvlaki, tomatensalade met basilicumdressing en tzasiki
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat doe ik ook allemaal wel eens , maar in dit geval was het onbewerkt met erg mooi resultaat. Vind ik zelfquote:Op maandag 1 juni 2026 09:22 schreef Molleman het volgende:
[..]
Ik maak veel gebruik van de portretstand van mijn telefoon. En Snapseed om te editen, fijne gratis app. Afgelopen zaterdag wezen uiteten en deze foto's zijn ook gewoon met mijn mobiel geschoten. Thuis maak ik graag gebruik van mijn spiegelreflex. Maar ik vind fotografie, eten en koken, en de combinatie daarvan dan ook erg leuk.
Mout & Hout, Vessem (in de buurt van Eindhoven)
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Zeker, was mooi scherp zo direct uit de 'camera'. Heb zelf nog een mooie macro lens besteld zodat ik thuis nóg betere close ups kan makenquote:Op maandag 1 juni 2026 11:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat doe ik ook allemaal wel eens , maar in dit geval was het onbewerkt met erg mooi resultaat. Vind ik zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 juni 2026 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit was lekker (ja ik eet op Nederlandse tijden, half zes, heb de tijd en dan heb ik voor mijn gevoel een langere avond en dat vind ik fijn)
Broodjes met ei en ui en paprika en prei en knoflookHeerlijk hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zo burrito's met gestoofd rundvlees in adobosaus met groenten, crème fraiche en kaas
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Je bent nu wel een gevalletje baas boven baasquote:Op maandag 1 juni 2026 18:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk hoor!
Hier zo burrito's met gestoofd rundvlees in adobosaus met groenten, crème fraiche en kaas
Er wordt voor me gekookt net, ik mag vooral geld aanleverenquote:Op maandag 1 juni 2026 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je bent nu wel een gevalletje baas boven baas
Klinkt super lekker wat jij kookt!
'k ga nu wel even adobosaus googlelendeze barbaar heeft er nog nooit van gehoord
Edit: Omg die ga ik een keer proberen
Heb nog nooit echt Egyptisch gegeten. Was het wat? Lekker goedkoop zeg.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:54 schreef Karzai het volgende:
https://www.hawawshi.nl/
Ik neem de rib eye hawashi met knoflook paddestoelen en de geroosterde aardappel salade
quote:Op maandag 1 juni 2026 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit was lekker (ja ik eet op Nederlandse tijden, half zes, heb de tijd en dan heb ik voor mijn gevoel een langere avond en dat vind ik fijn)
Broodjes met ei en ui en paprika en prei en knoflookZiet er lekker uit, moet wel gesmaakt hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik kwam niet meer van de bank gisteren, vanavond ga ik er direct na mijn werk langs.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb nog nooit echt Egyptisch gegeten. Was het wat? Lekker goedkoop zeg.
[..]
Ziet er lekker uit, moet wel gesmaakt hebben
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik, wegens succes geprolongeerd, confit de canard met spitskool en krokante aardappels.
Niet gezienquote:Op woensdag 3 juni 2026 17:16 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dat was een leuke aflevering van Frank Visser.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik weer eens paddenstoelenrisotto met porcini en gemengde paddenstoelen. Daarbij kropsla-melange met een vinaigrette.
Waar haal jij pasta gevuld met venkelworst?quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:04 schreef Molo het volgende:
Pasta gevuld met venkelworst
Geen groenten bij want geen zin in vandaag
Crispquote:Op woensdag 3 juni 2026 20:13 schreef Smallish het volgende:
[..]
Waar haal jij pasta gevuld met venkelworst?
Vervelend voor jequote:Op donderdag 4 juni 2026 15:12 schreef junkiesietze het volgende:
Beetje depresief de afgelopen week, geen zin om te koken, gister pizza, vandaag denk ik een pastasalade van de appie ofzo
Goed van jou dat je voor jezelf zorgt en lekker eet. Hou vol en later worden de dagen wat neutraler/beterquote:Op donderdag 4 juni 2026 15:12 schreef junkiesietze het volgende:
Beetje depresief de afgelopen week, geen zin om te koken, gister pizza, vandaag denk ik een pastasalade van de appie ofzo
quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:13 schreef drakin het volgende:
Tucjes
Van die dingen waar je tegen zegt 1 of 2, nee toch 3 en even later er nog een half pakje over is.
Nu heb ik dorst
Mooi gehaktbrood! Maak je nog (bbq)saus of glazuur?quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:43 schreef Kanaroe het volgende:
Ben al aan de kokkerel, mijn moeder komt lekker eten voor ze op vakantie gaat
Ik vind het fijn om ook voor haar te koken
Heb een venkelsalade met sinaasappel en een gehaktbrood omwikkeld met spek klaarstaan.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog gebakken aardappeltjes en rauwe wortel er bij
Kwark met slagroom en aardbeien na
Dankje! Nee, geen saus ofzoquote:Op donderdag 4 juni 2026 15:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooi gehaktbrood! Maak je nog (bbq)saus of glazuur?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Toelichting: Ik lust wèl sausjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...maar ik maak ze niet![]()
Een blijvertjequote:Op donderdag 4 juni 2026 15:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond sticky biefstukreepjes met Oosterse stamppot.
De gewone tucjes, ze zijn inmiddels allemaal op.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goed van jou dat je voor jezelf zorgt en lekker eet. Hou vol en later worden de dagen wat neutraler/beter
[..]![]()
Ik kan mij de Salt & Pepper variant herinneren en die was zo zout, zeker vergeleken met chips. Chips vind ik te flauw maar Tuc Salt & Pepper heeft 3,2% zout. Welke variant had jij?
Gelukkig lust je ze tochquote:Op donderdag 4 juni 2026 16:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Toelichting: Ik lust wèl sausjes
...maar ik maak ze niet![]()
Paksoistamppotquote:
Lekker hoor, ik ben ook dol op kapucijnersquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Capucijners met spek, man wat is dat zalig. En nog gezond ook. Ik had geen trek meer in een toetje.
Met krootjes?quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Capucijners met spek, man wat is dat zalig. En nog gezond ook. Ik had geen trek meer in een toetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |