Bijzondere combi wel, maar trekt me niet heel erg.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef Mikeytt het volgende:
Vermicelli gekookt en dan gemixt met kaneel en suiker. Heerlijk.
Te veel vezelrijk gegeten vandaag, dus dit voldeed goed.
Rijst met kaneel/suiker/boter... ik dacht dat dat iets willekeurigs was dat mijn oma verzonnen had, maar het is dus echt een ding.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Bijzondere combi wel, maar trekt me niet heel erg.![]()
Maar vroeger kregen we van mijn oma dikke kleffe rijst met krenten/rozijnen, kaneel, bruine suiker en een klont boter.![]()
Zal je dan ook wel lusten.
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rijst met kaneel/suiker/boter... ik dacht dat dat iets willekeurigs was dat mijn oma verzonnen had, maar het is dus echt een ding.Vind ik wel lekker ja.
Ligt wel aan de dag. Lijkt me alleen lekker als her warm is.
Hier in Den Haag ook, armenkost iddquote:Op zondag 24 mei 2026 22:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.
Ik vond het altijd heerlijk, echt troost eten. Maar ik vond het altijd meer winterkost.
Ik ging opzoeken bij welke religie een ofyr maaltijd wordt genuttigdquote:Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag een dag met een groep doorgebracht, een jaarlijks terugkerend evenement.
Ieder jaar is er een heerlijke bbq/ofyr maaltijd, had me daar op verheugd/verlekkerd
Dit keer was de bbq-master helaas op vakantie en was er een Indonesisch buffet geregeld (van Bunga Melatti, voor de kenners)
De nasi was echt superlekker, en de kippenbillen ook![]()
Diverse saté's, boontjes, gadogado, gele rijst, garnalen in knoflookroomsaus (heel apart in deze context); teveel om op te noemen.
Nu thuis uitbuiken en windjes laten![]()
quote:Op zondag 24 mei 2026 21:33 schreef Karzai het volgende:
Nog maar eentje het is tenslotte vakantie
[ afbeelding ]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewonersquote:Op zondag 24 mei 2026 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geniet met (je) mate(n)!
Doet me denken aan een Griekse cocktail met harslikeur die ik een keer had, zalig
Leuk, mooie avonturen altijd datquote:Op zondag 24 mei 2026 23:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewoners
Halleloejaquote:Op zondag 24 mei 2026 23:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging opzoeken bij welke religie een ofyr maaltijd wordt genuttigd![]()
TIL!
Lekker zeg!
Hier nu stokbroodje met zoute boter, voor de lekkere trek
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoorquote:Op zondag 24 mei 2026 22:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.
Ik vond het altijd heerlijk, echt troost eten. Maar ik vond het altijd meer winterkost.
quote:Op zondag 24 mei 2026 23:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewoners
Als we macaroni met smac aten stond er ook altijd een glazen fles Heinz op tafel, daar kwam of niks uit of veel te veel.quote:Op maandag 25 mei 2026 11:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoor
Dat was een 'oh JA'quote:Op maandag 25 mei 2026 12:18 schreef SoS87 het volgende:
Als we macaroni met smac aten stond er ook altijd een glazen fles Heinz op tafel, daar kwam of niks uit of veel te veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |