Bijzondere combi wel, maar trekt me niet heel erg.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:39 schreef Mikeytt het volgende:
Vermicelli gekookt en dan gemixt met kaneel en suiker. Heerlijk.
Te veel vezelrijk gegeten vandaag, dus dit voldeed goed.
Rijst met kaneel/suiker/boter... ik dacht dat dat iets willekeurigs was dat mijn oma verzonnen had, maar het is dus echt een ding.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:44 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Bijzondere combi wel, maar trekt me niet heel erg.![]()
Maar vroeger kregen we van mijn oma dikke kleffe rijst met krenten/rozijnen, kaneel, bruine suiker en een klont boter.![]()
Zal je dan ook wel lusten.
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Rijst met kaneel/suiker/boter... ik dacht dat dat iets willekeurigs was dat mijn oma verzonnen had, maar het is dus echt een ding.Vind ik wel lekker ja.
Ligt wel aan de dag. Lijkt me alleen lekker als her warm is.
Hier in Den Haag ook, armenkost iddquote:Op zondag 24 mei 2026 22:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.
Ik vond het altijd heerlijk, echt troost eten. Maar ik vond het altijd meer winterkost.
Ik ging opzoeken bij welke religie een ofyr maaltijd wordt genuttigdquote:Op zondag 24 mei 2026 23:00 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag een dag met een groep doorgebracht, een jaarlijks terugkerend evenement.
Ieder jaar is er een heerlijke bbq/ofyr maaltijd, had me daar op verheugd/verlekkerd
Dit keer was de bbq-master helaas op vakantie en was er een Indonesisch buffet geregeld (van Bunga Melatti, voor de kenners)
De nasi was echt superlekker, en de kippenbillen ook![]()
Diverse saté's, boontjes, gadogado, gele rijst, garnalen in knoflookroomsaus (heel apart in deze context); teveel om op te noemen.
Nu thuis uitbuiken en windjes laten![]()
quote:Op zondag 24 mei 2026 21:33 schreef Karzai het volgende:
Nog maar eentje het is tenslotte vakantie
[ afbeelding ]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewonersquote:Op zondag 24 mei 2026 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geniet met (je) mate(n)!
Doet me denken aan een Griekse cocktail met harslikeur die ik een keer had, zalig
Leuk, mooie avonturen altijd datquote:Op zondag 24 mei 2026 23:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewoners
Halleloejaquote:Op zondag 24 mei 2026 23:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ging opzoeken bij welke religie een ofyr maaltijd wordt genuttigd![]()
TIL!
Lekker zeg!
Hier nu stokbroodje met zoute boter, voor de lekkere trek
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoorquote:Op zondag 24 mei 2026 22:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk armoede voer van vroeger. Echt iets van het platteland in Drenthe, en Groningen vast ook.
Ik vond het altijd heerlijk, echt troost eten. Maar ik vond het altijd meer winterkost.
quote:Op zondag 24 mei 2026 23:42 schreef Karzai het volgende:
[..]
Keb wel twee uur terug moeten wandelen om het hotel terug te vinden, onderweg nog een biertje gepakt met locale bewoners
Als we macaroni met smac aten stond er ook altijd een glazen fles Heinz op tafel, daar kwam of niks uit of veel te veel.quote:Op maandag 25 mei 2026 11:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoor
Dat was een 'oh JA'quote:Op maandag 25 mei 2026 12:18 schreef SoS87 het volgende:
Als we macaroni met smac aten stond er ook altijd een glazen fles Heinz op tafel, daar kwam of niks uit of veel te veel.
Ja, macaroni met smac. Oma deed er een prei en een dikke siepel in.quote:Op maandag 25 mei 2026 11:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij (Utrecht) aten dat ook vroeger vaak. Overigens veel ouderwets eten zoals doodgekookte groentjes met een sausje en elke dag aardappelen en een stukkie vlees. Mkronie (zoals mijn moeder macaroni noemde) was al behoorlijk 'buitenlands' eten. Met een blikje smac erdoor
Gewoon wat later etenquote:Op maandag 25 mei 2026 20:21 schreef Mikeytt het volgende:
Avondeten. Snap niet hoe mensen kunnen eten in dit tropische weer.
[ afbeelding ]
In je muil stoppen, kauwen en doorslikken?quote:Op maandag 25 mei 2026 20:21 schreef Mikeytt het volgende:
Avondeten. Snap niet hoe mensen kunnen eten in dit tropische weer.
[ afbeelding ]
Heb nog wat ijskoffie klaargemaakt. Ik word echt misselijk bij eten in de warmte... helft van het broodje opgegeten.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In je muil stoppen, kauwen en doorslikken?
Mijn ouders gooiden zo'n zakje er door wat eigenlijk ook gewoon ui prei en verdwaald stukje paprika was. Smac er door en dat was het.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, macaroni met smac. Oma deed er een prei en een dikke siepel in.
Mmmmquote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een aardappelsalade gemaakt en we eten daar een gebakken scholfiletje bij
Salade met bouillon, wijnazijn, mosterd en een likje mayo aangemaakt, verder met augurk, zilverui, rode ui, radijsjes, radijsblad, doperwten en kappertjes
En dille, en nog kruiderij etc.
Edit: foto's erbij gezet
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toetje, volle kwark mèt slagroom en zomerkoninkjes met poedersuiker![]()
Je avondetenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een aardappelsalade gemaakt en we eten daar een gebakken scholfiletje bij
Salade met bouillon, wijnazijn, mosterd en een likje mayo aangemaakt, verder met augurk, zilverui, rode ui, radijsjes, radijsblad, doperwten en kappertjes
En dille, en nog kruiderij etc.
Edit: foto's erbij gezet
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toetje, volle kwark mèt slagroom en zomerkoninkjes met poedersuiker![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Mmmm![]()
'foto's zeggen zoveel meer dan woorden alleen'
Dank dames, het was ook precies goed voor vandaagquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2026 13:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik tonijntataki met daarbij een frisse salade van de groentenwinkel.
Daar ben ik blij om. Je bent er goed inquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
Salade met o.a. wortel, radijs, raapsteel, spitskool, bleekselderij en mierikswortel
De bekroonde bbq-worst en kipspies van onze slagert
Stokbrood met Philadelphia
[ link | afbeelding ]
En wederom aardbeien met poedersuiker en kwark-slagroommix
[ link | afbeelding ]
Heb lol in het foto's maken
Domino's? Welke pizza's heb je gekozen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:42 schreef SoS87 het volgende:
2 pizza's besteld voor de prijs van 1. Ik eet dus 2 pizza's vandaag.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
Salade met o.a. wortel, radijs, raapsteel, spitskool, bleekselderij en mierikswortel
De bekroonde bbq-worst en kipspies van onze slagert
Stokbrood met Philadelphia
[ link | afbeelding ]
En wederom aardbeien met poedersuiker en kwark-slagroommix
[ link | afbeelding ]
Heb lol in het foto's maken
De fotoos zijn ook erg goed je krijgt er gelijk trek van en zouden niet misstaan in een kookboekquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:48 schreef Kanaroe het volgende:
Salade met o.a. wortel, radijs, raapsteel, spitskool, bleekselderij en mierikswortel
De bekroonde bbq-worst en kipspies van onze slagert
Stokbrood met Philadelphia
[ link | afbeelding ]
En wederom aardbeien met poedersuiker en kwark-slagroommix
[ link | afbeelding ]
Heb lol in het foto's maken
Dankjewel, het zijn maar gewoon telefoonfoto's eigenlijkquote:Op donderdag 28 mei 2026 05:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
De fotoos zijn ook erg goed je krijgt er gelijk trek van en zouden niet misstaan in een kookboek
Ziet er heerlijk vakantiemodes uit! Alvast welkom thuisquote:Op donderdag 28 mei 2026 07:09 schreef Karzai het volgende:
Ontbijtbuffet, ik zal het gaan missen, aan alles komt een eind, morgen weer aan de boerenkool met worst en de boterhammen met pindakaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Danku, over een paar uurtjes is het zover ik heb nog even in zwembad gelegenquote:Op donderdag 28 mei 2026 12:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk vakantiemodes uit! Alvast welkom thuis
Ik schuif graag aan!quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn laatste maaltijd deze vakantie, zwarte pasta met inktvis, garnalen en mosselen
quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:17 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn laatste maaltijd deze vakantie, zwarte pasta met inktvis, garnalen en mosselen
quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een zogenaamde mega steak, eerst in de sous vide gegaard en daarna nog even hard rondom gebakken voor karamelisering, daarbij ook een stuk kreeftenstaart met kruidenboter uit de oven (dus surf and turf) met krieltjes in de schil uit de airfryer en daarbij een frisse jonge bladsla met een vinaigrette.
Iemand heeft al van je sellerie zitten smullenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef Karzai het volgende:
vanochtend vroeg een litertje filterkoffie en banaan
nu een kopje groene thee, fruitsalade, kapje met sellerie salade en een old amsterdam tosti![]()
[ afbeelding ]
jaquote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Iemand heeft al van je sellerie zitten smullen
Lekker weer thuis ?
Je kan goed kokenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
Verrassing... ik (!) kookte vandaag.
Basmatirijst met Kip Teryiaki, de saus zelfgemaakt, verse groente en komkommer.
Goed gelukt![]()
[ link | afbeelding ]
Lekker! Nog iemand hier die advocaat met slagroom lekker vindquote:
Ziet er picobello uitquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:28 schreef Blues het volgende:
Verrassing... ik (!) kookte vandaag.
Basmatirijst met Kip Teryiaki, de saus zelfgemaakt, verse groente en komkommer.
Goed gelukt![]()
[ link | afbeelding ]
Ja ik ook, heeeeerlijk! Maar zit nu te bedenken dat je dat waarschijnlijk al wist van mequote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je kan goed koken
[..]
Lekker! Nog iemand hier die advocaat met slagroom lekker vind
Ja hoor.. mijn hele leven al. En nu heb ik ook bijna de passende leeftijd. 😀quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je kan goed koken
[..]
Lekker! Nog iemand hier die advocaat met slagroom lekker vind
Prachtig idd! Ziet er heerlijk uit zegquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:12 schreef ondeugend het volgende:
Ik verbaas me iedere keer opnieuw over de kwaliteit van foto's gemaakt met de telefoon.
Souvlaki, tomatensalade met basilicumdressing en tzasiki
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |