Wowquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Patat speciaal gemaakt van Gourmande aardappelen.
Hierbij nog een kalfskroket en toe aardbeien met slagroom.
Beste maaltijd sinds tijden hierquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ziet er echt lekker uitquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ontbijtbuffetquote:
quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik: gegrilde witte asperges, gebakken krielaardappeltjes, (gepocheerd) eitje en beenham met honing-mosterddressing, eerst langzaam gegaard in de sous-videbak en daarna kort nog even aangebakken.
Inderdaad ik heb even de zon opgezocht op Rhodos.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ontbijtbuffet
Fijne vakantie (vermoed ik)!
Dat bloemetje op je patat is wel lachen.
Waarom zou je dat gebruikten dan? Of zit je nu met je Hollandse eieren en Verstegen in de VS?quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Dit is gemaakt met Luncheon meat. Niet te vergelijken met de echte Amerikaanse Spam. Die had ik op de Antillen. De Antilliaanse eilanden hebben veel spullen van de Amerikanen. Spam is stukken beter dan Luncheon meat. Net zoals Hellman's mayonaise. Hier hebben ze er een rare draai aan gegeven, maar de echte Hellman's is stukken beter dan die we hier in Nederland kopen.
Aan de andere kant: De Amerikaanse kip. Die krijg je in bevroren dozen, drumstics. Maar die zitten vol met hormonen. Niet eten als man!
Als je op de Antillen woont, zoals ik in de jaren 90, heb je niets anders. Nu zit AH daar, maar dat was vroeger niet zo. Wel mis ik heel erg die Amerikaanse spullen. Ok, ik kocht toen die Amerikaanse drumsticks en ik merkte dat ik als man borsten begon te krijgen. Dus afgelopen met de kip. Hier in Nederland zijn er Europese wetten die ze in Amerika niet hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat gebruikten dan? Of zit je nu met je Hollandse eieren en Verstegen in de VS?
Klinkt heerlijk inderdaadquote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:53 schreef NoCigar het volgende:
Varkenshaasje met parmaham, rabarber en salie, gefruite raapsteeltjes en in ganzenvet gegrilde aardappels. Lekker lekker lekker.P
Het ligt op een bedje van op maat gesneden rabarber in een ovenschaal. En is ingesmeerd met een marinade van gevijzelde salie en knoflook. Plus nog wat losse blaadjes op de ham. Ik eet anders nooit varkenshaas, of rabarber.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk inderdaad![]()
Ik ben benieuwd hoe de rabarber en salie in het gerecht verwerkt waren?
Dankjewel!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het ligt op een bedje van op maat gesneden rabarber in een ovenschaal. En is ingesmeerd met een marinade van gevijzelde salie en knoflook. Plus nog wat losse blaadjes op de ham. Ik eet anders nooit varkenshaas, of rabarber.
https://www.thespruceeats(...)d-on-rhubarb-1808502
Zo, dat is even een goede bbq. Geniet ervan.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:01 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor het eerst dit jaar BBQ-en: vooraf kreeftenbisque, dan op de kleine kamado: kreeftenstaarten, langoustines, kippendij-saté, speklap, gemarineerde bloemkool op een stokkie en gegrilde little gems. Erbij satésaus, Oosterse (sesamolie, sojasaus, basterdsuiker, maizena) saus en een saus die ik gemaakt heb van de kreeften bisque.![]()
Ooooh, wat een lekkere luxe bbqquote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:01 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor het eerst dit jaar BBQ-en: vooraf kreeftenbisque, dan op de kleine kamado: kreeftenstaarten, langoustines, kippendij-saté, speklap, gemarineerde bloemkool op een stokkie en gegrilde little gems. Erbij satésaus, Oosterse (sesamolie, sojasaus, basterdsuiker, maizena) saus en een saus die ik gemaakt heb van de kreeften bisque.![]()
Dat is samen één gerecht?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:41 schreef littlemindy het volgende:
OMAD van witte rijst, sardines in olijfolie, broccoli, huttenkaas, rijpe nectarines en perziken
Heerlijk genieten Karzaimeneer! Enjoyquote:
Nu heel benieuwd wat Mylatte isquote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:50 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lactosevrij joghurt met granaatappelpitjes, honing en een Mylatte.
Sardines erbijquote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:54 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Hoe niet?
Huttenkaas met fruit is een perfect dessert
Een optie op mijn koffiemachine waarbij je zelf de hoeveelheid melk kan bepalen bij je espressoquote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu heel benieuwd wat Mylatte is
Hier net bakje Griekse yoghurt met blauwe bessen en aardbeien op
Ahhhhquote:Op zaterdag 23 mei 2026 14:50 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Een optie op mijn koffiemachine waarbij je zelf de hoeveelheid melk kan bepalen bij je espresso
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:01 schreef golfer het volgende:
Ja was me niet duidelijk, vandaar dus mijn vraag...quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:24 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Sardines met de broccoli en rijst uiteraard
Jammer van de bleekselderij, maar verder lekker manquote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:51 schreef Kanaroe het volgende:
Kip masala in bladerdeegflapjes, bleekselderij en wortel en wilde perziken
Restverwerking![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Fish en chips, ook lekkerquote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Jammer van de bleekselderij, maar verder lekker man![]()
Hier net fish and chips op, versgemaakt. Met Tomy remoulade
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 22:03 schreef Kanaroe het volgende:
Flink aan het snacken @:Moass
Moge het je welbekomen
Yes met een h idd. Ik vind de mayo met citroen lekker, de remoulade ook (moet je wel van vettige remoulade houden) en ook de mierikswortelsaus. De bearnaise van Thomy vind ik niet lekkerquote:Op zaterdag 23 mei 2026 21:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Fish en chips, ook lekker![]()
Thomy ken ik alleen de mayo van; die vind ik soms wel en soms niet lekker.
Lust jij geen bleekselderij? Jammer, tis zo lekker fris en gezond
Hmmmmmquote:Op zondag 24 mei 2026 14:06 schreef Karzai het volgende:
Vanochtend toch nog ontbijtbuffet 10 uur gehad
Daarna naar het strand geweest om te zonnen en te zwemmen.
Daarna lunch pita gyros kip en Grieks pilsje
Nu tijd voor siesta
[ afbeelding ]
Nou ik hebben oog laten vallen waar ze gegrilde sardientjes serverenquote:Op zondag 24 mei 2026 15:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Hmmmmm
Ga je ook nog gegrolde octopus verorberen?![]()
Hier Buldak dumplings, my god wat zijn die pittig![]()
#hollander
Die zijn níét pittig hahaquote:Op zondag 24 mei 2026 15:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Hmmmmm
Ga je ook nog gegrolde octopus verorberen?![]()
Hier Buldak dumplings, my god wat zijn die pittig![]()
#hollander
Voor meer frikandellen?quote:Op zondag 24 mei 2026 16:30 schreef Karzai het volgende:
[..]
Moeten we een inzamelingsactie voor je gaan houden?
Okay ik zet morgen een pallet frikadellen van de aldi bij je voor de deurquote:
quote:Op zondag 24 mei 2026 16:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond gril ik voor mijzelf een van gisteren overgebleven kreeftenstaart met ook nog wat overgebleven langoustinestaarten met daarbij patat van Friethoes en wat gemende meloensoorten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |