abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:45:03 #1
375570 crew  Cyan9
pi_220823481
De 70ste editie van het Eurovisie songfestival was één van de meest ongemakkelijke en besproken edities van de laatste jaren. We zijn nog volop aan het bijkomen van een spannende finale en er is zoals altijd genoeg om over na te praten. Maar tegelijkertijd gaat de blik ook alweer vooruit, want Eurovisie staat nooit stil. We hebben voor het eerst sinds 2017 een winnend land dat nog nooit eerder heeft gewonnen, en dat is natuurlijk Bulgarije (of Bangarangarije). Groot feest voor hun, en het lijkt erop dat de Bulgaarse omroep het graag wil organiseren. De eerste nieuwtjes en geruchten zullen de komende weken al wel naar buiten komen, en voor je het weet is het alweer december, als het Eurovisie seizoen echt begint.

Er is echter veel meer gaande, en het lijkt erop dat de EBU nog wat pittige gesprekken mag gaan voeren met de aangesloten omroepen. Er is veel onrust en ontevredenheid, en de EBU lijkt weinig open te staan om van de ingeslagen weg af te wijken. De vraag is of er dingen gaan veranderen voor 2027.

In dit topic dus alle ruimte voor nieuwtjes en geruchten over onder andere het volgende:

* Welke deelnemende landen van dit jaar geven aan mee te willen doen aan de editie van 2027, of keren juist niet terug. Wat gaan de vijf landen doen die zich in 2026 uit protest hebben teruggetrokken? Komen daar nog andere landen bij als er niks verandert?

* De regels: we zagen dit jaar de terugkeer van de vakjury in de halve finales. Blijft dit zo, of wordt er toch weer aan gerommeld? Gaat de televoting op de schop, aangezien er blijvende vermoedens zijn dat het kwetsbaar is voor manipulatie? Wordt er strenger gehandhaafd op promotiecampagnes?

* Wat voor bijzondere uitspraken gaat Martin Green komende tijd allemaal doen? Hij lijkt er een sport van te maken om de fans en delegaties tegen de schenen te schoppen, en drukt zich regelmatig behoorlijk ongelukkig uit. Hij lijkt er behoorlijk van overtuigd dat alles naar wens gaat en staat vol achter alle beslissingen die door zijn EBU zijn gemaakt.

* En al het andere dat de komende maanden naar buiten komt.

In de loop van het seizoen verschijnen er natuurlijk ook weer andere topics voor elk land en onderwerp.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  PR en moderator zondag 17 mei 2026 @ 13:55:08 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220823557
Tvp *O*
Zin in Poli Genova _O_
Fuck the EBU.
pi_220823840
De Arena 8888 in Sofia ziet er groter uit dan de Wiener Stadthalle (die mij tegenviel), dus qua venue komt het wel goed volgend jaar.
pi_220824139
Lekker overzichtelijk dat we de gaststad en stadion al weten 8-)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220824536
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 14:37 schreef TheVulture het volgende:
Lekker overzichtelijk dat we de gaststad en stadion al weten 8-)
In theorie is Boergas ook nog een optie. :P
Hotapnyc
pi_220824713
quote:
17s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:55 schreef Moira het volgende:
Tvp *O*
Zin in Poli Genova _O_
En Equinox _O_

grapjee
  zondag 17 mei 2026 @ 15:32:55 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220824759
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:13 schreef Cirilico het volgende:

[..]
In theorie is Boergas ook nog een optie. :P
Dat is wel zwáár theoretisch :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 15:40:10 #8
375570 crew  Cyan9
pi_220824821
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]
Denk je dat ze dat serieus zouden overwegen?
  zondag 17 mei 2026 @ 17:13:18 #9
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220826271
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]
Is dit ook een theoretische optie ?

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220827060
quote:
17s.gif Op zondag 17 mei 2026 13:55 schreef Moira het volgende:
Tvp *O*
Zin in Poli Genova _O_
Ik hoop dat Victoria haar 2020 nummer zingt. Tears Getting Sober. Prachtig liedje die we nooit op het podium zagen.
pi_220827889
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:13 schreef usagi414 het volgende:

[..]

[ x ]
Die heeft toch geen geschikte venue?
Hotapnyc
pi_220828599
Ik vermoed dat Bulgarije voor de fans een stuk betaalbaarder zal zijn.
pi_220828887
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:57 schreef Meridiaan het volgende:
Ik vermoed dat Bulgarije voor de fans een stuk betaalbaarder zal zijn.
Dat kan ik nu al wel bevestigen, hotel voor 6 nachten kost rond de 400/500 EUR in totaal, in Finland was dat het dubbele :D
pi_220829050
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat kan ik nu al wel bevestigen, hotel voor 6 nachten kost rond de 400/500 EUR in totaal, in Finland was dat het dubbele :D
Dat mag wel eens een keer na Zweden, Zwitserland en het VK.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:59:10 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220830817
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Denk je dat ze dat serieus zouden overwegen?
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:13 schreef usagi414 het volgende:

[..]

[ x ]
Bijna de helft van de economie en een derde van de inwoners zijn afkomstig uit Sofia.

Sofia is altijd 1 en de rest van het land is daarna aan de beurt. Dit gaat Sofia zich absoluut niet laten afpakken :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 mei 2026 @ 22:43:54 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220844017
twitter

Bulgaren hebben wel zelfspot, ik zag al meerdere van dit soort filmpjes
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:03:48 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220847261
twitter

Wanneer gaat de EBU AI muziek bannen? Azerbeidzjan dit jaar had ook al vermoedens van AI.
pi_220847395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wanneer gaat de EBU AI muziek bannen? Azerbeidzjan dit jaar had ook al vermoedens van AI.
Niet, denk ik. Hooguit aan banden leggen. Al vind ik dat eerlijk gezegd ook weer niet zo’n ramp. In een wereld waar de helft van de muziek hetzelfde klinkt dankzij een klein aantal producers, vind ik AI-gebruik geen groter probleem.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220847401
Geen Ierland volgend jaar:

quote:
The Director General of the Irish public broadcaster RTÉ has confirmed he sees no reason for the broadcaster to return to the Eurovision Song Contest currently.

Speaking on Morning Ireland on RTÉ Radio 1, Kevin Bakhurst, the Director General of RTÉ, confirmed that the broadcaster currently sees “no reason” to return to the Eurovision Song Contest. He said in the interview that:

“We haven’t started to think about next year and there’s a long way to go. Our rationale still holds, civilians are still dying in smaller numbers, but they are still dying in significant numbers in Gaza, and also in Lebanon. Journalists are still being targeted, and they still have been up to recently.

For us as a public service broadcaster, who believes in the importance of protecting journalists and believes in human rights, there’s no reason at the moment to change our decision but we will review it in the coming months.”
  woensdag 20 mei 2026 @ 16:43:36 #20
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220848377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Een echt verbod is het niet.

twitter

quote:
Eurovision Song Contest director Martin Green has ruled out any possibility of music created with artificial intelligence in the event's future.

Speaking at a special press event in Vienna, Green committed to human-created music and stressed the importance that it has for the compteition as a whole.

Prompted by a question from fan press he said:

"Songs will always be created by humans."

"That is a fundamental part of the creativity of this contest."

(..)

While ruling out this technology for music, Green did not rule out any possible use of AI for other creative areas of Eurovision, such as graphic design.

He said AI that generates using pre-existing creative work was not welcome, pointing out "the protection of creatives" will be a priority moving forward.

Individual broadcasters are currently not subject to EBU regulations regarding the use of AI in their Eurovision campaigns. Green says all the governing body can do is to watch for the respect of human creativity.
pi_220850984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:28 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Niet, denk ik. Hooguit aan banden leggen. Al vind ik dat eerlijk gezegd ook weer niet zo’n ramp. In een wereld waar de helft van de muziek hetzelfde klinkt dankzij een klein aantal producers, vind ik AI-gebruik geen groter probleem.
De muziekindustrie heeft het inderdaad deels aan zichzelf te danken dat mensen het verschil niet kunnen horen tussen AI en de gemiddelde Spotify-hit geschreven door een team van 12 songwriters met een gejat refrein van een hit uit de eighties.
pi_220854771
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 14:00:29 #23
284411 crew  heywoodu
pi_220854790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]

Er zijn nog geen berichten geweest over Nederland, toch? Of ik moet echt iets enorm over het hoofd hebben gezien :P
pi_220854845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]

Ik lees het als een standpunt dat nog wel kan wijzigen als er bepaalde zaken mbt Israel worden aangepakt.
pi_220854886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Er zijn nog geen berichten geweest over Nederland, toch? Of ik moet echt iets enorm over het hoofd hebben gezien :P
Nee, de NPO wacht officieel de evaluatie van de EBU af. Al is het meer de vraag of Avrotros het volgend jaar doet of dat een pro-Israël omroep als MAX het overneemt.
pi_220855153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:57 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Zo vroeg al bekend maken. Noord-Macedonie heeft er zin in.

(Wat was hun laatste inzending ook alweer? :@ )
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 mei 2026 @ 15:19:01 #27
284411 crew  heywoodu
pi_220855199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, de NPO wacht officieel de evaluatie van de EBU af. Al is het meer de vraag of Avrotros het volgend jaar doet of dat een pro-Israël omroep als MAX het overneemt.
Ah ok. Nou ja, iedereen blijft ondertussen hopen op of de ene of de andere uitkomst, we zullen zien :+
pi_220855374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mijn gok: de EBU gaat onder druk nog wat verder aan de televoteknoppen draaien en Nederland komt terug, met wellicht nog wat anderen.

Denk dat het schip om Israel er nog uit te kicken wel gevaren is. De enige reden dat dat nog gebeurd is wanneer Netanyahu KAN verder politiceert, dat er nog een NYT-achtig verhaal opduikt of dat er in de afgelopen stemming al zaken zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen en waar wij nog geen weet van hebben.
pi_220855667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Mijn gok: de EBU gaat onder druk nog wat verder aan de televoteknoppen draaien en Nederland komt terug, met wellicht nog wat anderen.

Denk dat het schip om Israel er nog uit te kicken wel gevaren is. De enige reden dat dat nog gebeurd is wanneer Netanyahu KAN verder politiceert, dat er nog een NYT-achtig verhaal opduikt of dat er in de afgelopen stemming al zaken zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen en waar wij nog geen weet van hebben.
Dit zeg ik nu even niet vanuit een Israel-op-het-ESF-is-kut-dus-is-alles-dat benadering. Maar ook buiten de olifant in de kamer is de televoting in de huidige vorm voor komend jaar wel een groot probleem.

Zeker als Noord-Macedonië terugkomt en België eruit gaat, heb je een nog ongebalanceerder speelveld tussen Noordwest-Europa en Zuidoost-Europa. En zoals de televotingdata uit Italië suggereerde, speelt diaspora tegenwoordig weer een stuk sterker mee.

Kroatië, Servië, Montenegro, Noord-Macedonië, Albanië, Griekenland, Cyprus, Bulgarije, Roemenië, Moldavië en Oekraïne vormen bijna 1/3 van het speelveld. Daar is op zich niet veel aan te doen. En het is ook niet zo dat Kroatië automatisch punten geeft aan Cyprus of Griekenland aan Oekraïne ofzo, maar punten blijven om culturele redenen makkelijk binnen deze regio, en er zitten een heel stel diaspora knallers tussen. Dan kan volgend jaar nog altijd een Denemarken winnen, maar je kan ook met jury’s al wel opschrijven dat de kans groot is dat je zo’n eind jaren ‘00 qualifier ceremonie krijgt, waarin vrijwel al deze landen doorgaan en landen buiten de regio minder kans maken.

In de zaal was wel veel applaus voor Davina ;(

En dat verschijnsel, samen met Israel standaard in de Top 5, sloopt op termijn natuurlijk wel de kijkcijfers, in de landen die er financieel toe doen. Dat is dan wel in het voordeel van landen die de EBU opzichtig heeft benadeeld, maar dit is financieel ook geen haalbare oplossing.
pi_220856164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dit zeg ik nu even niet vanuit een Israel-op-het-ESF-is-kut-dus-is-alles-dat benadering. Maar ook buiten de olifant in de kamer is de televoting in de huidige vorm voor komend jaar wel een groot probleem.

Zeker als Noord-Macedonië terugkomt en België eruit gaat, heb je een nog ongebalanceerder speelveld tussen Noordwest-Europa en Zuidoost-Europa. En zoals de televotingdata uit Italië suggereerde, speelt diaspora tegenwoordig weer een stuk sterker mee.

Kroatië, Servië, Montenegro, Noord-Macedonië, Albanië, Griekenland, Cyprus, Bulgarije, Roemenië, Moldavië en Oekraïne vormen bijna 1/3 van het speelveld. Daar is op zich niet veel aan te doen. En het is ook niet zo dat Kroatië automatisch punten geeft aan Cyprus of Griekenland aan Oekraïne ofzo, maar punten blijven om culturele redenen makkelijk binnen deze regio, en er zitten een heel stel diaspora knallers tussen. Dan kan volgend jaar nog altijd een Denemarken winnen, maar je kan ook met jury’s al wel opschrijven dat de kans groot is dat je zo’n eind jaren ‘00 qualifier ceremonie krijgt, waarin vrijwel al deze landen doorgaan en landen buiten de regio minder kans maken.

In de zaal was wel veel applaus voor Davina ;(

En dat verschijnsel, samen met Israel standaard in de Top 5, sloopt op termijn natuurlijk wel de kijkcijfers, in de landen die er financieel toe doen. Dat is dan wel in het voordeel van landen die de EBU opzichtig heeft benadeeld, maar dit is financieel ook geen haalbare oplossing.
Helemaal mee eens, daarom denk ik dat wijzigingen aan de televote onontkoombaar zijn, met of zonder Israël
pi_220856213
Ik weet niet of MAX een pro-Israël omroep is. Jan Slagter noemde Netanyahu de leider van een boevenbende, en wat Israël deed in Gaza misdadig. Hij vergeleek het met de concentratiekampen in 40-45.

Mja, hij zei ook dat Netanyahu niet onder de indruk zal zijn van wat we er hier in Nederland van vinden. Misschien is hij zo iemand die vindt dat je het Songfestival er los van moet zien, dat het aan de politiek is, enz. Hij zal het Songfestival vast interessant vinden om over te nemen vanwege het enorme bereik, en prestige.

Ik denk dat AVROTROS het Songfestival sowieso niet kwijt wil. Het is te groot. Als de keuze is tussen doorgaan of afgeven aan een andere omroep? Ik heb liever dat AVROTROS 'bijdraait', dan dat een andere omroep het gaat doen. Van AVROTROS weten we dat zij het lef hebben om kritiek te geven op de EBU, niet stil te blijven bij problemen en oneerlijkheid. Zie ook Joost.

En past perfect bij de missie van AVROTROS, als omroep die cultuur toegankelijk wil maken voor een breed publiek, enz. Ze doen Junior ESC, zitten in Reference Group, zijn prominente, vocale delegatie in de EBU. Ik zou dat niet zomaar opgeven, zonder te weten wat we ervoor terugkrijgen.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:58:53 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220860977
twitter
pi_220861381
Straks krijgen we het maximaal aantal deelnemers!

Noord Macedonië terug. Hongarije ook waarschijnlijk. Na Bulgarije, Roemenië en Moldavië al dit jaar. Slovenië heeft vanaf deze week een andere rechtse (pro-Israëlische) regering. Komt mogelijk ook terug.

Stel dat Nederland, Ierland, Spanje en IJsland niet terugkeren, en mogelijk België (na recente uitspraken van de VRT) zich ook terugtrekt, dan wordt Eurovisie 2027 wel heel erg overheersend Centraal- en Oost-Europees.

Je zou zeggen dat de EBU en de andere omroepen er belang bij hebben om Nederland, Ierland, Spanje, IJsland en België zo gunstig mogelijk te stemmen.

Het maximum is 44 deelnemers, toch? Of is die regel afgeschaft? Dit jaar 35, als al die landen terugkeren zit je al op 43...
pi_220861423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:44 schreef NLpop het volgende:
Straks krijgen we het maximaal aantal deelnemers!

Noord Macedonië terug. Hongarije ook waarschijnlijk. Na Bulgarije, Roemenië en Moldavië al dit jaar. Slovenië heeft vanaf deze week een andere rechtse (pro-Israëlische) regering. Komt mogelijk ook terug.

Stel dat Nederland, Ierland, Spanje en IJsland niet terugkeren, en mogelijk België (na recente uitspraken van de VRT) zich ook terugtrekt, dan wordt Eurovisie 2027 wel heel erg overheersend Centraal- en Oost-Europees.

Je zou zeggen dat de EBU en de andere omroepen er belang bij hebben om Nederland, Ierland, Spanje, IJsland en België zo gunstig mogelijk te stemmen.

Het maximum is 44 deelnemers, toch? Of is die regel afgeschaft? Dit jaar 35, als al die landen terugkeren zit je al op 43...
Volgens mij is er geen maximum. Overigens zou Bosnië ook nog kunnen terugkeren. Dit is natuurlijk wel het moment een gunstige betaalregeling voor hun schulden bij de EBU te regelen. En het zou het ESF nog meer een regionaal feestje maken.
pi_220861458
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:50 schreef Fred_B het volgende:[..]
Volgens mij is er geen maximum. Overigens zou Bosnië ook nog kunnen terugkeren. Dit is natuurlijk wel het moment een gunstige betaalregeling voor hun schulden bij de EBU te regelen. En het zou het ESF nog meer een regionaal feestje maken.
Even gecheckt, het staat nog steeds in de regels:

Ja idd, met Bosnië Herzegovina of Slowakije zou het gehaald kunnen worden. Mits de vijf terugkeren.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 16:28:24 #36
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220861861
Hoe bepalen wie er wel mag meedoen als het maximum van 44 deelnemers wordt gehaald?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:50:26 #37
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220862304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe bepalen wie er wel mag meedoen als het maximum van 44 deelnemers wordt gehaald?
Ik zie het niet snel gebeuren dat er meer dan 44 deelnemers zouden kunnen zijn.
Maar dat zou dan een luxe probleem van de EBU zijn. Geen idee hoe ze dat dan zouden dan.

Van Luxemburg zou ik wel verwacht hebben dat ze eventueel zouden afhaken bijvoorbeeld.

twitter
pi_220862492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:55 schreef NLpop het volgende:

[..]
Even gecheckt, het staat nog steeds in de regels:

[ afbeelding ]

Ja idd, met Bosnië Herzegovina of Slowakije zou het gehaald kunnen worden. Mits de vijf terugkeren.
Opmerkelijke regel. Ik denk ook niet dat die actief gehandhaafd zou worden in geval van overtreding :P
pi_220862587
De EBU kennende gooien ze dan het land dat het minst financieel bijdraag eruit :o

De keuze voor maximaal 44 hing volgens mij ook samen met de grootte (en duur) van de halve finales en finale. Dan heb je 19 landen in de halve finales. En steeds kleinere kans op kwalificatie.

Als het er echt meer zouden worden, dan denk ik dat ze de regels aanpassen, en bijv. in halve finale met 20 er 11 laten kwalificeren. Dat zou de finale nog langer maken, maar zou ik denken: schrap dan een interval act of zo.
pi_220862817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:48 schreef NLpop het volgende:
De EBU kennende gooien ze dan het land dat het minst financieel bijdraag eruit :o

De keuze voor maximaal 44 hing volgens mij ook samen met de grootte (en duur) van de halve finales en finale. Dan heb je 19 landen in de halve finales. En steeds kleinere kans op kwalificatie.

Als het er echt meer zouden worden, dan denk ik dat ze de regels aanpassen, en bijv. in halve finale met 20 er 11 laten kwalificeren. Dat zou de finale nog langer maken, maar zou ik denken: schrap dan een interval act of zo.
Ik denk dat ze in dat geval inderdaad wel iets van een noodgreep uithalen. Iets wat ook nog zou kunnen is dat bijvoorbeeld de jury en de televoting allebei vijf qualifiers kiezen. Zoals gezegd gaat met het zwaartepunt in Zuidoost-Europa de helft van de qualifiers een invuloefening worden, en sommige landen komen er anders vrijwel nooit meer door.
pi_220862828
quote:
Ik zou zeggen de laatste die zich aanmeldt (die zijn deelname bevestigt). :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Cirilico op 22-05-2026 20:13:38 ]
Hotapnyc
pi_220862934
quote:
Ik geloof wel dat landen als een Kazachstan, Monaco of zelfs Canada voorrang krijgen

pi_220863808
Mocht je het deze week niet meer bijhouden met al het nieuws, ESC Tom heeft het voor je samengevat

Bekijk deze YouTube-video
pi_220865419
https://www.ad.nl/songfes(...)gle.com%2F&slug_rd=1

Het AD zegt het precies goed. Wat AVROTROS ook besluit, kritiek komt er toch, waarschijnlijk van hen zelf :+

Jan Slagter is een vermoeiende man, wel de lusten maar niet de lasten
  zaterdag 23 mei 2026 @ 08:42:57 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220865430
quote:
“Het songfestival is belangrijk voor Nederland en eigenlijk vind ik dat we gewoon met een artiest moeten meedoen”, aldus Jan Slagter van Omroep Max. “Terwijl wij ook acties van de Israëlische regering veroordelen, hoeft dat niet te leiden tot een boycot.” Aarzelend: “Mocht AVROTROS weer niet gaan, wil ik best eens met de NPO om de tafel. Maar wij gaan dit niet uit eigen kas betalen (meedoen kost al met al een slordige half miljoen euro, red.). Dan moet de NPO een flinke duit doen in het evenementenpotje om financieel bij te springen.”
Ja en dan allemaal boomerbait sturen wat zo 50 jaar geleden had gepast op het songfestival en dan verbaasd zijn dat je niet doorgaat zeker.
pi_220865736
Nog liever 5 jaar niet meedoen dan dat Omroep Max en Jan Slagter elk jaar gaan beslissen wie er gaat. En zonder budget ook nog, want dat was altijd al zo hoog als je naar onze stagings keek.
pi_220865928
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:40 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/songfes(...)gle.com%2F&slug_rd=1

Het AD zegt het precies goed. Wat AVROTROS ook besluit, kritiek komt er toch, waarschijnlijk van hen zelf :+

Jan Slagter is een vermoeiende man, wel de lusten maar niet de lasten
Jan Slagter zelf zou waarschijnlijk de Nederlandse artiest nog hoogstpersoonlijk in een kruiwagen naar Bulgarije brengen. Maar die zal zich waarschijnlijk ook wel iets tactischer positioneren dan dat te uiten. Enerzijds om een bijdrage in de kosten te ontvangen. En anderzijds omdat hij binnen zijn omroep waarschijnlijk nog de overtuiging moet vinden om de organisatie op zich te nemen.
pi_220866409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja en dan allemaal boomerbait sturen wat zo 50 jaar geleden had gepast op het songfestival en dan verbaasd zijn dat je niet doorgaat zeker.
Een duet van Marga Bult en Lenny Kuhr, getiteld "Wat wij niet willa is nog een flotilla".
pi_220866908
Het AD-stuk van Guido Tienhoven bevat weinig nieuws. Het meeste wisten we al. Maar goed dat hij de feiten op een rij zet, en de andere omroepen on the record heeft.

Eén punt wil ik eruit lichten. Sommige critici zeggen: AVROTROS kan geen draai maken omdat hun boycot-statement (van Taco Zimmerman) te politiek en te uitgesproken zou zijn geweest. Daar ben ik het niet mee eens. Om de volgende redenen:

Een doel was ook om een sneeuwbaleffect te creëren na die EBU-meeting. Ze moesten er dus wel scherp in gaan. Dat mislukte. Alleen IJsland volgde. De EBU haalde vervolgens Roemenië, Bulgarije en Moldavië terug ter compensatie.

Logisch en terecht dat AVROTROS toen wel bij hun principiële standpunt bleef voor 2026. Maar de situatie is nu anders. De mogelijkheid van een sneeuwbaleffect van terugtrekkende omroepen is er niet meer. Het is niet het drukmiddel waarop ze hoopten. Als je veranderingen wil zal dat van binnenuit moeten. Daarvoor moet AVROTROS wel aan tafel zitten.

Wat bereikt AVROTROS met een definitieve terugtrekking? Dan verandert niks, maar benadelen ze wel zichzelf én de fans. Want weinigen zitten te wachten op Omroep MAX (die overigens leuke programma’s maakt, maar voor het Songfestival echt minder geschikt is. De ervaring en kennis van AVROTROS' team is ook niet zomaar te vervangen), en dan verliezen we ook de omroep die de ballen heeft om de EBU en Eurovisie organisatie te bekritiseren. De NOS en NTR kunnen dat nooit zo doen.

Dus ik vind dat argument een valse tegenstelling. Het is niet een zwart-witkeuze voor AVROTROS. Ze kunnen besluiten weer mee te doen zónder hun kritiek en principes los te laten.
pi_220867205
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 08:42 schreef Momo het volgende:

[..]
We kijken nu al uit naar de reünie van Teach-In.
pi_220867243
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:42 schreef NLpop het volgende:
Het AD-stuk van Guido Tienhoven bevat weinig nieuws. Het meeste wisten we al. Maar goed dat hij de feiten op een rij zet, en de andere omroepen on the record heeft.

Eén punt wil ik eruit lichten. Sommige critici zeggen: AVROTROS kan geen draai maken omdat hun boycot-statement (van Taco Zimmerman) te politiek en te uitgesproken zou zijn geweest. Daar ben ik het niet mee eens. Om de volgende redenen:

Een doel was ook om een sneeuwbaleffect te creëren na die EBU-meeting. Ze moesten er dus wel scherp in gaan. Dat mislukte. Alleen IJsland volgde. De EBU haalde vervolgens Roemenië, Bulgarije en Moldavië terug ter compensatie.

Logisch en terecht dat AVROTROS toen wel bij hun principiële standpunt bleef voor 2026. Maar de situatie is nu anders. De mogelijkheid van een sneeuwbaleffect van terugtrekkende omroepen is er niet meer. Het is niet het drukmiddel waarop ze hoopten. Als je veranderingen wil zal dat van binnenuit moeten. Daarvoor moet AVROTROS wel aan tafel zitten.

Wat bereikt AVROTROS met een definitieve terugtrekking? Dan verandert niks, maar benadelen ze wel zichzelf én de fans. Want weinigen zitten te wachten op Omroep MAX (die overigens leuke programma’s maakt, maar voor het Songfestival echt minder geschikt is. De ervaring en kennis van AVROTROS' team is ook niet zomaar te vervangen), en dan verliezen we ook de omroep die de ballen heeft om de EBU en Eurovisie organisatie te bekritiseren. De NOS en NTR kunnen dat nooit zo doen.

Dus ik vind dat argument een valse tegenstelling. Het is niet een zwart-witkeuze voor AVROTROS. Ze kunnen besluiten weer mee te doen zónder hun kritiek en principes los te laten.
Eens hoor, maar je kunt uittekenen hoe dit aan de talkshowtafels door de Johans, Tinas, Alberts en Angelas zal worden weggehoond. Dat zullen ze trouwens ook doen als AVROTROS besluit nogmaals te boycotten. Je doet het met het oog op die kliek nooit goed en ze kunnen altijd het tegenovergestelde standpunt innemen
pi_220867249
Vraagje tussendoor: Heeft de Spaanse eindbaas Jose Pablo Lopez nog iets gezegd/getweet over dit jaar? Ik heb geen X/twitter maar ik heb ook niets voorbij zien komen.
  zaterdag 23 mei 2026 @ 13:39:38 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220867344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 11:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Een duet van Marga Bult en Lenny Kuhr, getiteld "Wat wij niet willa is nog een flotilla".
De laatste heeft recent haar artistieke pensioen aangekondigd. Dat scheelt nog.
pi_220867576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:24 schreef TheVulture het volgende:[..]
Eens hoor, maar je kunt uittekenen hoe dit aan de talkshowtafels door de Johans, Tinas, Alberts en Angelas zal worden weggehoond. Dat zullen ze trouwens ook doen als AVROTROS besluit nogmaals te boycotten. Je doet het met het oog op die kliek nooit goed en ze kunnen altijd het tegenovergestelde standpunt innemen
Eens, daar moet AVROTROS gewoon maling aan hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:26 schreef NailQueen het volgende:
Vraagje tussendoor: Heeft de Spaanse eindbaas Jose Pablo Lopez nog iets gezegd/getweet over dit jaar? Ik heb geen X/twitter maar ik heb ook niets voorbij zien komen.
Ja, hij had vorige week gereageerd op de (hypothetische) uitspraak van Martin Green dat Rusland terug zou kunnen keren. Dat was puur hypothetisch, maar echt weer zo toondoof en dom van Green.

Daarop schreef José Pablo López in reactie:

"Ik heb het parlement hier in november 2025 al voor gewaarschuwd, en Martin Green bevestigt het: het Eurovisie Songfestival zou Rusland midden in de invasie weer verwelkomen, alleen maar om zijn dubbele moraal ten opzichte van Israël te rechtvaardigen.

Een flagrante belediging van de Europese waarden.

We vertrouwen erop dat @EBU_HQ deze uitspraken formeel zal afwijzen, aangezien ze het imago van het festival schaden en de terugkeer van Spanje in de weg staan. Het is tijd voor een nieuw tijdperk in #Eurovision"

Op zich een interessante reactie omdat hij gericht is op terugkeer van Spanje.
pi_220868031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:13 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ja, hij had vorige week gereageerd op de (hypothetische) uitspraak van Martin Green dat Rusland terug zou kunnen keren. Dat was puur hypothetisch, maar echt weer zo toondoof en dom van Green.

Daarop schreef José Pablo López in reactie:

"Ik heb het parlement hier in november 2025 al voor gewaarschuwd, en Martin Green bevestigt het: het Eurovisie Songfestival zou Rusland midden in de invasie weer verwelkomen, alleen maar om zijn dubbele moraal ten opzichte van Israël te rechtvaardigen.

Een flagrante belediging van de Europese waarden.

We vertrouwen erop dat @:EBU_HQ deze uitspraken formeel zal afwijzen, aangezien ze het imago van het festival schaden en de terugkeer van Spanje in de weg staan. Het is tijd voor een nieuw tijdperk in #Eurovision"

Op zich een interessante reactie omdat hij gericht is op terugkeer van Spanje.
pi_220868163
Denk sowieso wel dat Eurovision echt de laatste plek is waar Rusland ooit terugkeert, een stuk later dan bij verschillende sportbonden die ze nu in¤¤ns weer toelaten. Dat ze het willen voor de inkomsten en kijkcijfers zal vast, maar dan ben je wel veel meer landen kwijt.
pi_220868176
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 12:42 schreef NLpop het volgende:

Ik begrijp dat jij dit niet zo bedoelt hoor, maar in principe is de “oorlogsslachtoffers zijn vervelend, maar dat ik met een zak chips op de bank voor Nederland kan juichen is belangrijker”-brigade niet echt in een positie om ook nog eisen te stellen aan welke omroep het ESF moet doen.

Voor Avrotros is de situatie niet wezenlijk anders dan vorig jaar. De situatie in het Midden-Oosten is hetzelfde. En op het ESF is het onveranderd hopen dat er minstens eentje meedoet die Israel erachter houdt. Dan kan je stellen dat de boycot niet gewerkt heeft, maar het betekent niet dat je gewoon moet terugkeren en weer meedoen alsof er niets aan de hand is. De problemen zijn wel groter dan een keer een omstreden vakjuryscore ofzo, en er is geen enkel zicht op verbetering. Dan is het meest logische om je verlies te pakken, en te constateren dat het ESF is verworden tot iets waar je niet achter staat en dus ook niet wil steunen door mee te doen.

Omroep Max heeft uiteraard het recht daar anders over te denken en de organisatie over te nemen. Misschien zitten hun bestuur en hun leden anders in de discussie.
pi_220868211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik begrijp dat jij dit niet zo bedoelt hoor, maar in principe is de “oorlogsslachtoffers zijn vervelend, maar dat ik met een zak chips op de bank voor Nederland kan juichen is belangrijker”-brigade niet echt in een positie om ook nog eisen te stellen aan welke omroep het ESF moet doen.

Voor Avrotros is de situatie niet wezenlijk anders dan vorig jaar. De situatie in het Midden-Oosten is hetzelfde. En op het ESF is het onveranderd hopen dat er minstens eentje meedoet die Israel erachter houdt. Dan kan je stellen dat de boycot niet gewerkt heeft, maar het betekent niet dat je gewoon moet terugkeren en weer meedoen alsof er niets aan de hand is. De problemen zijn wel groter dan een keer een omstreden vakjuryscore ofzo, en er is geen enkel zicht op verbetering. Dan is het meest logische om je verlies te pakken, en te constateren dat het ESF is verworden tot iets waar je niet achter staat en dus ook niet wil steunen door mee te doen.

Omroep Max heeft uiteraard het recht daar anders over te denken en de organisatie over te nemen. Misschien zitten hun bestuur en hun leden anders in de discussie.
Nou inderdaad.. het is ook lekker idioot dat je volgend jaar zowat mee ‘moet’ doen door keuzes van andere omroepen/de druk van bepaalde media.

Heb niet het idee dat dit in Ierland of Spanje net zo speelt eigenlijk.
pi_220869309
Ja dat is ook weer zo. Toch vind ik de situatie nu niet hetzelfde als afgelopen december. Er is wel van alles veranderd. De boycot van de vijf landen staat voor 2026. Dat statement is gemaakt. Het is meer dan de andere omroepen deden.

AVROTROS kan volgens mij nu heel goed zeggen: 'we staan voor ons besluit om ons voor 2026 terug te trekken. We vinden het spijtig dat we daarmee de EBU en andere omroepen toen niet hebben kunnen overtuigen, maar we zouden het nu weer zo doen. Ons helemaal terugtrekken en het Songfestival aan een andere Nederlandse omroep laten willen we niet. Wij vinden dat wij meer verschil kunnen maken als we aan tafel blijven, dus voor 2027 sturen we weer een deelnemer. We blijven de ontwikkelingen zeer kritisch en onafhankelijk volgen, en zullen ons niet inhouden bij misstanden om ons weer uit te spreken, zoals van ons verwacht mag worden.'

Zoiets lijkt mij niet heel gek.
pi_220870920
Omroep Max _O_ krijgen we dadelijk weer Lenny Kuhr op het ESF.. of ze moet voor Israël kiezen natuurlijk ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220871981
Jan wil Davina of een NSF. Of allebei. In elk geval geen selectiecommissie.

twitter
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 23:49:52 #62
375570 crew  Cyan9
pi_220872477
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 22:48 schreef Fred_B het volgende:

[ x ]
Wij willen geen Jan.
pi_220872990
Nee Omroep Max zou wel de horror zijn, gelukkig zal AVROTROS dit niet laten gebeuren
pi_220878289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 22:48 schreef Fred_B het volgende:

[ x ]
En dan is de eerste reactie daar in de studio dat ze het wel bij Omroep Max vinden passen. Man man man.
pi_220879509
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
En dan is de eerste reactie daar in de studio dat ze het wel bij Omroep Max vinden passen. Man man man.
Tsja, die mensen willen gewoon een NSF met alle garanties op een enorme partij drama. Liever een enorme flop op het ESF dan iets wat onopvallend middenmoot scoort.
pi_220880999
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Tsja, die mensen willen gewoon een NSF met alle garanties op een enorme partij drama. Liever een enorme flop op het ESF dan iets wat onopvallend middenmoot scoort.
En dan straks ook het hardst klagen over de flop, die ze uiteindelijk zelf mede hebben gecreëerd. :X
pi_220883526
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:47 schreef Em31 het volgende:

[..]
Heb niet het idee dat dit in Ierland of Spanje net zo speelt eigenlijk.
Nee, gezien hun geschiedenis zullen die wel hardcore blijven (krijg nu meteen 'Rainbow to the Stars' in mijn hoofd).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 10:32:42 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220883697
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In before sympathieke talentenjacht kandidaat die ok kan zingen, geen podiumpresence heeft en met een generiek nummer komt dat ook zo in 2010 had gepast. Tenminste als ik dan altijd de comments zie bij talentenjacht video. Oh als ze jou sturen zouden we zeker winnen. Sure Truus.
  maandag 25 mei 2026 @ 10:46:34 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220883771
Een kitcherig musicalsterretje of een Suzan- of Freek-achtige (solo) vallen bij een NSF iig niet uit te sluiten. Dat die laatsten dan heel veel kans maken om te winnen, als het publiek mee mag stemmen, ook niet. "Ze zou mijn buurmeisje kunnen zijn."
pi_220883983
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:32 schreef Momo het volgende:

[..]
In before sympathieke talentenjacht kandidaat die ok kan zingen, geen podiumpresence heeft en met een generiek nummer komt dat ook zo in 2010 had gepast. Tenminste als ik dan altijd de comments zie bij talentenjacht video. Oh als ze jou sturen zouden we zeker winnen. Sure Truus.
Maar het is ook gek dat Europa niet massaal stemt op een generiek deuntje dat in Nederland een nummer 1-hit was, veel gedraaid werd op Radio 2 en geroemd werd door mediajournalisten.
pi_220884696
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 10:46 schreef Eightyone het volgende:
Een kitcherig musicalsterretje of een Suzan- of Freek-achtige (solo) vallen bij een NSF iig niet uit te sluiten. Dat die laatsten dan heel veel kans maken om te winnen, als het publiek mee mag stemmen, ook niet. "Ze zou mijn buurmeisje kunnen zijn."
Over Suzan en Freek gesproken. Het is dat zij vanwege omstandigheden niet meer kunnen anders had Jan Slagter ze wel een vrije kaart gegeven.
pi_220885609
Ik zie Omroep MAX ook helemaal niet zitten. Hoewel ik respect heb voor wat Jan heeft opgebouwd. Ze hebben ook heus goede programma's, hij komt altijd op voor belang publieke omroep, enz. Maar voor Songfestival vind ik ze minder geschikt.

De 'dreiging' dat MAX het Songfestival overneemt zie ik dan ook meer als een stok achter de deur voor AVROTROS om een manier te vinden om in 2027 weer mee te doen, en tegelijk kritisch te blijven op de EBU. Maar ze willen terecht eerst overleggen met de andere omroepen en de NPO, en daarvoor moeten ze wachten op de EBU evaluatie in juni.

Ik ben heel erg benieuwd!
  woensdag 27 mei 2026 @ 14:45:57 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220898377
Volgens de roddelkrant van Slowakije, wil Slowakije volgend ook weer terugkeren.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:27:07 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220918731
twitter
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:44:05 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220923262
twitter
pi_220928454
Een terugkerend thema dat we ook dit jaar weer zien: Kosovo vraagt aan de EBU of ze nu écht mogen meedoen
quote:
Kosovo: RTK Director Renews Call for Kosovo’s Inclusion in Eurovision and Junior Eurovision
https://eurovoix.com/2026(...)n-junior-eurovision/
pi_220935325
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik neem aan dat we dit allemaal een stom idee vinden? Want de kracht van San Remo is juist dat het winnaars oplevert die onafhankelijk van het ESF populair zijn.
  ESF Reporter dinsdag 2 juni 2026 @ 06:56:38 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_220939815
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 12:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik neem aan dat we dit allemaal een stom idee vinden? Want de kracht van San Remo is juist dat het winnaars oplevert die onafhankelijk van het ESF populair zijn.
Zal een kortere avond worden dan, ik neem aan dat de artiesten die geen zin hebben in ESC daar ook niet hoeven op te draven.
pi_220943744
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 06:56 schreef Cee het volgende:

[..]
Zal een kortere avond worden dan, ik neem aan dat de artiesten die geen zin hebben in ESC daar ook niet hoeven op te draven.
Dat is wel minder aandacht voor het liedje, dus ik denk niet dat artiesten dat willen. Gewoon meedoen en zorgen dat je niet wint, Italianen kunnen dat vast wel organiseren, lijkt me dan logischer.
  maandag 8 juni 2026 @ 17:31:49 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_220986927
Eind juli wordt de host bekend gemaakt.

Al weten we natuurlijk allemaal dat het Sofia wordt :+
pi_220987003
De hostcity is pas bekend als het Orakel Netta gesproken heeft

Inmiddels weet ze het nu wel maar houdt de traditie in stand.
pi_221145894
De zomermeeting met de EBU-delegaties is momenteel. En er is nieuws: Canada is volwaardig lid geworden van de EBU:
twitter

Dit is een opmerkelijke toevoeging. Australië is bijvoorbeeld slechts een geassocieerd lid. En Kosovo komt er ook niet zomaar bij.

Canada kan komend jaar dus meedoen aan het ESF. Gegeven dat eerder bekend werd dat de Canadese omroep budget heeft vrijgemaakt voor een ESF-deelname gaat dit naar alle waarschijnlijkheid dus ook gebeuren.
pi_221145970
Hoeveel doekoe heeft Canada hiervoor neergelegd?

donderdag 25 juni 2026 @ 16:12:16 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221146021
Niet alleen Canadezen, ook Catalaanse omroep

twitter
pi_221146168
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Hoeveel doekoe heeft Canada hiervoor neergelegd?

[ afbeelding ]
Hopelijk compenseert dit wat beter voor de afwezige landen dan al die Oost-Europese landen die terugkeerden.
pi_221146173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:12 schreef Momo het volgende:

[ x ]
Ik heb geen idee wat dit precies is, maar je mag niet aan het ESF meedoen hiermee in elk geval.
  donderdag 25 juni 2026 @ 20:20:17 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221148031
twitter
  donderdag 25 juni 2026 @ 20:47:35 #88
478909 molloot200
alles muziek.
pi_221148368
Als we Canada inwisselen voor een ander niet nader te noemen ESF-land, maak ik die ruil graag :@
pi_221148406
Ik denk eerder dat Canada een welkomscadeau krijgt in vorm van een automatische plek in de finale.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 09:51:37 #90
478909 molloot200
alles muziek.
pi_221153535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:51 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk eerder dat Canada een welkomscadeau krijgt in vorm van een automatische plek in de finale.
Zie niet in waarom ze dat zouden doen. Canada heeft geen speciale uitnodiging meer nodig voor deelname, anders dan bij Australië destijds. Nee, ik zie hier echt totaal geen reden voor en zie ook niet in hoe ze dit uit kunnen leggen aan ons :@
pi_221153873
Met het huidige aantal deelnemers is het gebrek aan landen in de semi’s één van de voornaamste problemen. Dus ik neem aan dat Canada als welkomstgeschenk alleen een gunstige startpositie in een semi krijgt.
pi_221158059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:51 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Zie niet in waarom ze dat zouden doen. Canada heeft geen speciale uitnodiging meer nodig voor deelname, anders dan bij Australië destijds. Nee, ik zie hier echt totaal geen reden voor en zie ook niet in hoe ze dit uit kunnen leggen aan ons :@
Sowieso is er geen goede reden waarom ze mee zouden doen maar bij de EBU kijk ik nergens meer van op.
pi_221204857
Officieel bekend gemaakt nu: Canada doet mee in 2027.
twitter
pi_221205175
Als Canada in de plaats komt van Israel ontvang ik ze met open armen.
pi_221205289
Ik vind de toevoeging van Canada an sich leuk, maar niet als dit is om het deelnemersveld te vergroten nu er landen afhaken door Israël.
  woensdag 1 juli 2026 @ 14:40:59 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221205308
Vraag mij af of de EBU dit had gedaan als er niet 5 landen waren uitgestapt vanwege Israël. Maar goed welkom Canadezen.
  ESF Reporter woensdag 1 juli 2026 @ 14:47:07 #97
87554 Cee
Welluk?
pi_221205337
In de afgelopen decennia heeft Canada ESF nog geen tien keer uitgezonden volgens mij. Maar tuurlijk, alles om af te leiden van de oproer. Another shiny object/afleiding voor fans en media om mee bezig te zijn.
pi_221205364
twitter
pi_221205374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 14:40 schreef Momo het volgende:
Vraag mij af of de EBU dit had gedaan als er niet 5 landen waren uitgestapt vanwege Israël. Maar goed welkom Canadezen.
Het ESF moet wel een cash cow blijven voor de EBU natuurlijk. Dat gaat niet als landen afhaken en sponsors geen interesse tonen.
pi_221205529
Waarom Canada en waarom dan niet de Bosnische omroep financieel uit de put helpen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221205610
De EBU wil het ESF echt naar de klote helpen geloof ik.
pi_221205694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:22 schreef Spablauw214 het volgende:
De EBU wil het ESF echt naar de klote helpen geloof ik.
De EBU wil vooral geld verdienen aan het ESF. Israël verwijderen betekent dat de hoofdsponsor verdwijnt, Duitsland ook, en nog wel wat andere landen (eventueel Oostenrijk, Zwitserland, Estland,…). Israël niet verwijderen betekent ook dat er landen verdwijnen en de inkomsten dalen, en landen die met een zak geld zwaaien zijn dan welkom om mee te doen, ongeacht wat de langetermijneffecten zijn, want als het ESF geen geld meer genereert, stopt het gewoon.
pi_221205695
twitter
pi_221205697
Noem het dan ook geen Eurovisie meer maar maak er iets mondiaals van, dan kunnen er meer landen meedoen, maak er dan een WK van
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221205721
Meh. Ik vind het niks. En wat mij betreft mag Australië al lang weer weg. Maar goed, wie weet kijk ik de komende jaren nog steeds niet.
Hotapnyc
pi_221205723
Tja, ik zou zeggen dat je eerst iets zou moeten repareren voordat je iets nieuws toevoegt...
pi_221205777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:42 schreef TLC het volgende:
Noem het dan ook geen Eurovisie meer maar maak er iets mondiaals van, dan kunnen er meer landen meedoen, maak er dan een WK van
Als je de ziel uit het ESF wil halen moet je dit doen.

Maar het is al te laat denk ik. De EBU is verworden tot een soort FIFA.
pi_221205867
Gewoon belachelijk :')
pi_221206195
twitter

Lekker proberen om in Vancouver of Montreal die zaal voor 9 shows vol te krijgen
pi_221206216
Ik snap niet zo goed waarom ze de hele boel naar de tyfus proberen te helpen? Wat helpt dit in godsnaam?
pi_221206271
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 16:57 schreef Em31 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom ze de hele boel naar de tyfus proberen te helpen? Wat helpt dit in godsnaam?
De kassa van de EBU. De fanbase zijn ze toch al kwijt dus dat maakt ook weinig meer uit.
  Redactie Sport woensdag 1 juli 2026 @ 18:20:39 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221206945
In Canada geven ze geen FUCK om het gedrag van Israël.

Weten we dat ook weer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 1 juli 2026 @ 21:15:34 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221208885
twitter
pi_221208947
Hoe populair is ESF eigenlijk in Canada? Van Australië weten we wel dat ze daar groot fan zijn.
  Moderator woensdag 1 juli 2026 @ 21:49:08 #116
375570 crew  Cyan9
pi_221209167
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:14 schreef Nexum het volgende:
Waarom Canada en waarom dan niet de Bosnische omroep financieel uit de put helpen?
Levert de EBU weinig op.
pi_221209459
Nu er structureel niet-Europese landen mogen meedoen is het misschien beter om de naam aan te passen naar Moneyvision. Hoeven ze daar ook niet meer geheimzinnig over te doen.
pi_221209561
Dat praatje van de hosts gaat vanaf nu ook anders:

Good evening Europe!
Good morning Australia!
And Good afternoon Canada!

Het is daar namelijk 5 tot 9 uur vroeger dan hier in Europa.
  ESF Reporter woensdag 1 juli 2026 @ 22:43:32 #119
87554 Cee
Welluk?
pi_221210187
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:24 schreef NailQueen het volgende:
Hoe populair is ESF eigenlijk in Canada? Van Australië weten we wel dat ze daar groot fan zijn.
Ze hebben het in totaal 9 keer uitgezonden, twee keer door CBC (de broadcaster die volgend jaar meedoet), waarvan de laatste keer 1988 was.
De laatste Canadese broadcast van ESF was 2021.

Ze hebben in elk geval geen moeite gedaan om het festival populair te maken.
pi_221210340
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:12 schreef Momo het volgende:

[ x ]
Vlaanderen en Wallonië dan ook maar apart sturen? :')
  ESF Reporter woensdag 1 juli 2026 @ 23:00:33 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_221210424
Hier nog een interview met Green. Ik kom er amper doorheen.
Mocht er nog iemand de illusie hebben dat er een stemming komt, nee, die was er volgens Martin vorig jaar en die is bindend.

https://variety.com/2026/(...)a-israel-1236798653/
pi_221210786
Stuart MacLean, die van Eurovision is dying, had dit er al over te zeggen in november. Ik ben benieuwd of hij hier nog een vervolgvideo op maakt.

ESF Reporter woensdag 1 juli 2026 @ 23:35:35 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_221210939
Hij is in z’n insta stories vragen van z’n volgers aan het beantwoorden, mbt zijn mening/visie hierop.
pi_221211424
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:00 schreef Cee het volgende:
Hier nog een interview met Green. Ik kom er amper doorheen.
Mocht er nog iemand de illusie hebben dat er een stemming komt, nee, die was er volgens Martin vorig jaar en die is bindend.

https://variety.com/2026/(...)a-israel-1236798653/
Het blijft een walgelijk zelfingenomen figuur
pi_221213997
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:43 schreef Cee het volgende:

[..]
Ze hebben het in totaal 9 keer uitgezonden, twee keer door CBC (de broadcaster die volgend jaar meedoet), waarvan de laatste keer 1988 was.
De laatste Canadese broadcast van ESF was 2021.

Ze hebben in elk geval geen moeite gedaan om het festival populair te maken.
Het is wat dat betreft ook wel echt anders dan Australië, waar het ESF gewoon populair is onder een fanatieke groep, en waar het ESF ook een soort bindmiddel is tussen de plaatselijke minderheden en het (Zuidoost-)Europese land van herkomst.

Bij Canada heb ik helemaal niet de indruk dat het ESF populairder is dan iets als Melodifestivalen in Nederland. Dit zet dan ook vooral de deur open naar andere landen (VS, Nieuw-Zeeland, Midden-Oosten) die zodra ze met een zak geld zwaaien mee mogen doen.
  ESF Reporter donderdag 2 juli 2026 @ 14:23:01 #126
87554 Cee
Welluk?
pi_221215549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 11:22 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is wat dat betreft ook wel echt anders dan Australië, waar het ESF gewoon populair is onder een fanatieke groep, en waar het ESF ook een soort bindmiddel is tussen de plaatselijke minderheden en het (Zuidoost-)Europese land van herkomst.

Bij Canada heb ik helemaal niet de indruk dat het ESF populairder is dan iets als Melodifestivalen in Nederland. Dit zet dan ook vooral de deur open naar andere landen (VS, Nieuw-Zeeland, Midden-Oosten) die zodra ze met een zak geld zwaaien mee mogen doen.
Ja dat precies. Ik las ergens ook een reactie van iemand dat de beslissing om Australië mee te laten doen destijds gebaseerd was op een traditie, op jarenlange aanwezigheid in een community.
De beslissing om Canada mee te laten doen is zakelijk.

Goed artikel dit overigens, ben het ook helemaal eens met de laatste alinea’s.

https://escinsight.com/20(...)eurovision-what-now/
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 11:58:23 #127
375570 crew  Cyan9
pi_221222653
Een tijdlijn:

quote:
🔸 Host city decided by 31 July
🔹 Executive producer, creative director and showrunner appointed by 30 August
🔸 Projected budget and financing model prepared by 10 October
🔹 Selection of the hosts and script team between November and April
🔸 Creative concept and visual identity prepared by 15 December
🔹 Ticket sales between January and May
🔸 Dismantling and handover of the venue between 18 and 24 May
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221226975
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 11:22 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Vooral de VS is ook zo’n land dat niet gewoon kan meedoen, maar altijd het festival zal willen domineren.

Zoals Rusland dat ook deed voordat ze niet meer mee mochten doen.
pi_221227170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 21:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vooral de VS is ook zo’n land dat niet gewoon kan meedoen, maar altijd het festival zal willen domineren.

Zoals Rusland dat ook deed voordat ze niet meer mee mochten doen.
Met uitzondering van Yulia Himalaya (2018)
pi_221231798
Sanremo nieuws: de geruchten zijn waar. Er komt een Eurovision avond.

https://eurovoix.com/2026(...)osen-on-february-19/

quote:
Stefano De Martino confirmed that the Italian representative at the Eurovision 2027 will be chosen on February 19.

The Artistic Director of Festival di Sanremo 2027, Stefano De Martino, confirmed in an interview with local media outlet Corriere della Sera that Italy will chose their representative at the Eurovision Song Contest 2027 with a specific competition, that will be held on the fourth night of the Festival.

This comes as a confirmation of the latest reports that were speculating a change in the organisation of the Festival. De Martino assured that the Cover Night, usually held on the fourth night, has not been scrapped. The Artistic Director will now allow less artists in the competition, who will perform their songs for the first time on Tuesday and Wednesday. The Cover Night will be moved to Thursday, the Eurovision night on Friday, and the Final will take place on Saturday:
pi_221234256
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 12:06 schreef NailQueen het volgende:

[..]

Meh. Don't fix what isn't broken
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:02:21 #132
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221234314
Er is inderdaad geen moeite gedaan om Bosnië terug te halen.

twitter
pi_221235320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:55 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Meh. Don't fix what isn't broken
Je weet gewoon dat artiesten nu met een zwakke eurovision bewerkte inzending aankomen terwijl we in dezelfde week zien dat ze veel beter kunnen.

Stel dat Irama met zo'n nummer komt aanzetten terwijl hij voor Sanremo een beter lied heeft zoals Ovunque sarai of La genesi del tuo colore.
(Nu denk ik niet dat Irama nu naar ESF wil maar dat even ter zijde)

[ Bericht 5% gewijzigd door NailQueen op 04-07-2026 20:22:34 ]
pi_221267246
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 12:06 schreef NailQueen het volgende:

[..]

Beetje dubbel dit, kan er wel voor zorgen dat een Annalisa, Elodie o.i.d. een keer met een uptempo nummer kan gaan, misschien is dat de gedachte ook geweest.
pi_221267889
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Beetje dubbel dit, kan er wel voor zorgen dat een Annalisa, Elodie o.i.d. een keer met een uptempo nummer kan gaan, misschien is dat de gedachte ook geweest.
Artiesten die geen schijn van kans maken op de winst maar die wel graag naar ESF willen zou dit een uitkomst zijn. Iemand als Elettra Lamborghini zie ik hier wel aan meedoen. Die wil écht heel graag.
Verder blijf ik nog steeds sceptisch.
pi_221324465
Volgend jaar wordt de 71ste editie gehouden in Sofia of Burgas. De spanning is om te snijden.

Sofia or Burgas to Host Eurovision 2027
quote:
🇧🇬 Sofia or Burgas to Host Eurovision 2027
BNT, the Bulgarian national broadcaster, has revealed that either Sofia or Burgas will host the Eurovision Song Contest 2027.
Wachten we nog op het orakel Netta of geloven we het wel?
pi_221324976
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:51 schreef NailQueen het volgende:
Volgend jaar wordt de 71ste editie gehouden in Sofia of Burgas. De spanning is om te snijden.

[..]
Ik wacht nog even op de hoogte van het dak in Burgas.
  maandag 13 juli 2026 @ 22:03:25 #138
478909 molloot200
alles muziek.
pi_221326441
Volgens RTL Boulevard-Aran zijn er achter de schermen de eerste geluiden dat Nederland in 2027 weer zal deelnemen in de uitzending van vandaag kort nadat er verteld werd dat Israël komend jaar weer meedoet. Waar hij het vandaan heeft vertelt ie er dan weer niet bij :+
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:48:11 #139
375570 crew  Cyan9
pi_221328567
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:03 schreef molloot200 het volgende:
Volgens RTL Boulevard-Aran zijn er achter de schermen de eerste geluiden dat Nederland in 2027 weer zal deelnemen in de uitzending van vandaag kort nadat er verteld werd dat Israël komend jaar weer meedoet. Waar hij het vandaan heeft vertelt ie er dan weer niet bij :+
Deductie.

En z'n dikke duim.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 12:38:38 #140
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221330345
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:03 schreef molloot200 het volgende:
Ik hoorde hem ook zeggen dat Omroep Max het graag wou doen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 20 juli 2026 @ 22:56:27 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221394975
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2026 17:51 schreef NailQueen het volgende:

[..]
twitter

Het is Sofia
pi_221395087
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:56 schreef Momo het volgende:

[..]
[ x ]

Het is Sofia
Ze weet het gewoon en het is inmiddels beetje een flauwe traditie geworden maar ik kan wel om lachen :)
pi_221410592
De eerste lading geruchten aan artiesten voor Sanremo 2027. Met o.a. Blanco, Mahmood, Elodie, The Kolors en die Napoliaanse rapper uit 2024 die met simkaarten ronselde.

https://www.reddit.com/r/(...)d_list_by_all_music/

(Meh het lukt mij niet om de afbeelding te kopiëren)

* insert Blanco en de rozentuin gifje

[ Bericht 26% gewijzigd door NailQueen op 23-07-2026 10:14:52 ]
pi_221425959
Een nieuw initiatief: niet Eurovision On Tour, maar Sanremo On Tour:

quote:
The winners of the three categories in the Festival di Sanremo 2027 will go on tour across Europe, as part of Italia 2027.

The Italian Minister of Tourism and RAI have announced that the overall winner of the Festival di Sanremo 2027, its Eurovision representative and the winner of Sanremo Giovani will perform as part of a four date tour across Europe. The three singers will head to Paris, Madrid, Munich and London the week after the Festival di Sanremo 2027 takes place, to perform for audiences across the continent.

The concert series known as Italia 2027 is part of a wider Government initiative to promote the Italian music industry and give its artists wider exposure on the international stage. The three Festival di Sanremo 2027 winners will be joined by past Italian Eurovision representatives, Sanremo participants and notable Italian singers.
Via Eurovoix
  zaterdag 25 juli 2026 @ 11:26:08 #145
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221425996
Er blijkt iig een Nederlandse Junior Songfestival-inzending te komen, vanuit AvroTros.

Tina Nijkamp:

pi_221426284
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:26 schreef Eightyone het volgende:
Er blijkt iig een Nederlandse Junior Songfestival-inzending te komen, vanuit AvroTros.

Tina Nijkamp:

[ link | afbeelding ]
Dit was vorig jaar ook al zo. Dus dat is niet nieuw.
pi_221426331
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Via Eurovoix
Hmm dit zie ik eigenlijk wel een klein succesje worden met de Italiaanse diaspora die overal verspreid is.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 12:19:12 #148
478909 molloot200
alles muziek.
pi_221426383
quote:

Tina Nijkamp:

[ link | afbeelding ]
Die Tina begint ook een vermoeiend figuur te worden :)
pi_221426401
quote:

Tina Nijkamp:

[ link | afbeelding ]
Avrotros wil niet meedoen aan het ESF vanwege de aanwezigheid van Israël.
Israël is niet aanwezig op het JESF.
Avrotros doet wel mee aan het JESF.

pi_221426407
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:12 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hmm dit zie ik eigenlijk wel een klein succesje worden met de Italiaanse diaspora die overal verspreid is.
Het is dat het niet in de buurt is, maar ik zou hier ook best naartoe willen.
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 12:38:06 #151
375570 crew  Cyan9
pi_221426557
quote:

Tina Nijkamp:

[ link | afbeelding ]
Wie is in vredesnaam Tina Nijkamp en waarom is zij belangrijk?
pi_221427749
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:38 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zelfbenoemd kijkcijferduider maar mevrouw maakt er vooral een hobby van om alles van de NPO en RTL af te zeiken omdat ze vaak bij SBS aanschuift en een column schrijft voor De Telegraaf.

Ik kan me af en toe niet bedwingen en heb haar een DM gestuurd dat het gewoon heel simpel is dat AVROTROS, Ierland en Spanje hier wel aan meedoen omdat Israël er niet is.

Maar oh boy, als AVROTROS volgende week bekend maakt wel gewoon naar Sofia te gaan is dat natuurlijk ook weer kut volgens haar :')
  ESF Reporter zondag 26 juli 2026 @ 09:27:37 #153
87554 Cee
Welluk?
pi_221434075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zelfbenoemd kijkcijferduider maar mevrouw maakt er vooral een hobby van om alles van de NPO en RTL af te zeiken omdat ze vaak bij SBS aanschuift en een column schrijft voor De Telegraaf.

Ik kan me af en toe niet bedwingen en heb haar een DM gestuurd dat het gewoon heel simpel is dat AVROTROS, Ierland en Spanje hier wel aan meedoen omdat Israël er niet is.

Maar oh boy, als AVROTROS volgende week bekend maakt wel gewoon naar Sofia te gaan is dat natuurlijk ook weer kut volgens haar :')
Bedankt voor het sturen van de dm want m’n handen jeukten ook toen ik haar story las.
Hoezo snapte ze dit niet. _O-
pi_221434409
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Via Eurovoix
:o

#cometoamsterdam
pi_221434419
quote:

[..]
Kijkcijferexpert, dat is zoiets als songfestivalexpert. Iedereen kan zichzelf dat noemen en je hoeft er ook niks voor te kunnen of te weten. Zoals iedereen in dat SBS/Telegraaf-wereldje. Gekmakend is het.
pi_221434735
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:27 schreef Cee het volgende:

[..]
Bedankt voor het sturen van de dm want m’n handen jeukten ook toen ik haar story las.
Net doen alsof je iets niet begrijpt, omdat je het er gewoon niet mee eens bent of een hekel hebt aan degene die het doet, is uiteindelijk ook maar een kinderachtig debattrucje. Alle griezels met een opinie van Wierd Duk tot Alexander Pechtold passen dat graag toe.

Het werkt meestal ook nog, omdat je initiatief bij de andere partij legt, die je hopelijk op een inconsequentie kan betrappen (“Maar dat is niet hetzelfde als wat Avrotros eerst zei”) en als ze binnenkort weer iets geks doen, Frits Sissing krijgt een late-night show ofzo, kan je het weer gebruiken (“Eerst waren ze bij het Songfestival al onnavolgbaar, en nu alweer”). Het is irritant, omdat het energie vreet voor de andere partij en iemand die het doet geen verantwoording neemt, vergelijkbaar met zo’n “Ik stel alleen maar vragen” benadering.
pi_221434763
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
:o

#cometoamsterdam
Ja toch? Ik zou hier best naartoe gaan. Misschien dat het bij een succesvolle editie ook naar België komt, want hier is een grote Italiaanse gemeenschap in Belgisch-Limburg.
pi_221435293
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja toch? Ik zou hier best naartoe gaan. Misschien dat het bij een succesvolle editie ook naar België komt, want hier is een grote Italiaanse gemeenschap in Belgisch-Limburg.
In Nederland zit ook best een aardige Italiaanse diaspora. Dat heb ik zelf in december bij het concert van Marco Mengoni ervaren. Dus een editie in Nederland is niet onmogelijk :)
pi_221435927
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:27 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk dat ze het heel goed snapt, maar ze houdt er ook wel van om alles met betrekking tot AVROTROS en de NPO aan te pakken, mede dankzij haar broodheren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 26 juli 2026 @ 13:59:17 #160
39237 crew  H_T
2733
pi_221435941
quote:

[..]
Ex-baas van SBS6, naast wat er hier al genoemd is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_221435951
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Net doen alsof je iets niet begrijpt, omdat je het er gewoon niet mee eens bent of een hekel hebt aan degene die het doet, is uiteindelijk ook maar een kinderachtig debattrucje. Alle griezels met een opinie van Wierd Duk tot Alexander Pechtold passen dat graag toe.

Het werkt meestal ook nog, omdat je initiatief bij de andere partij legt, die je hopelijk op een inconsequentie kan betrappen (“Maar dat is niet hetzelfde als wat Avrotros eerst zei”) en als ze binnenkort weer iets geks doen, Frits Sissing krijgt een late-night show ofzo, kan je het weer gebruiken (“Eerst waren ze bij het Songfestival al onnavolgbaar, en nu alweer”). Het is irritant, omdat het energie vreet voor de andere partij en iemand die het doet geen verantwoording neemt, vergelijkbaar met zo’n “Ik stel alleen maar vragen” benadering.
Amen
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 14:05:36 #162
375570 crew  Cyan9
pi_221435989
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:59 schreef H_T het volgende:

[..]
Ex-baas van SBS6, naast wat er hier al genoemd is
Niet belangrijk dus.
pi_221436081
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Niet belangrijk dus.
ik weet ook niet precies wie zij is hoor. Net als namen zoals Victor Vlam en Wierd Duk die ik nog wel eens zie opduiken.
pi_221436599
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:17 schreef NailQueen het volgende:

[..]
ik weet ook niet precies wie zij is hoor. Net als namen zoals Victor Vlam en Wierd Duk die ik nog wel eens zie opduiken.
Hoe minder je deze mensen aandacht geeft hoe beter. 😊 Ga ze ook vooral NIET googlen.
pi_221436855
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:15 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hoe minder je deze mensen aandacht geeft hoe beter. 😊 Ga ze ook vooral NIET googlen.
Ik heb Tina al een tijd geleden ontvolgd, maar ze blijft af en toe haar trucje etaleren zoals Fred zo goed omschreven heeft
pi_221438985
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zou erg leuk zijn :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')