In theorie is Boergas ook nog een optie.quote:Op zondag 17 mei 2026 14:37 schreef TheVulture het volgende:
Lekker overzichtelijk dat we de gaststad en stadion al weten
Dat is wel zwáár theoretischquote:Op zondag 17 mei 2026 15:13 schreef Cirilico het volgende:
[..]
In theorie is Boergas ook nog een optie.
Is dit ook een theoretische optie ?quote:
Ik hoop dat Victoria haar 2020 nummer zingt. Tears Getting Sober. Prachtig liedje die we nooit op het podium zagen.quote:
Die heeft toch geen geschikte venue?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Is dit ook een theoretische optie ?
[ x ]
Dat kan ik nu al wel bevestigen, hotel voor 6 nachten kost rond de 400/500 EUR in totaal, in Finland was dat het dubbelequote:Op zondag 17 mei 2026 21:57 schreef Meridiaan het volgende:
Ik vermoed dat Bulgarije voor de fans een stuk betaalbaarder zal zijn.
Dat mag wel eens een keer na Zweden, Zwitserland en het VK.quote:Op zondag 17 mei 2026 22:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat kan ik nu al wel bevestigen, hotel voor 6 nachten kost rond de 400/500 EUR in totaal, in Finland was dat het dubbele
quote:Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat serieus zouden overwegen?
Bijna de helft van de economie en een derde van de inwoners zijn afkomstig uit Sofia.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Is dit ook een theoretische optie ?
[ x ]
Niet, denk ik. Hooguit aan banden leggen. Al vind ik dat eerlijk gezegd ook weer niet zo’n ramp. In een wereld waar de helft van de muziek hetzelfde klinkt dankzij een klein aantal producers, vind ik AI-gebruik geen groter probleem.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wanneer gaat de EBU AI muziek bannen? Azerbeidzjan dit jaar had ook al vermoedens van AI.
quote:The Director General of the Irish public broadcaster RTÉ has confirmed he sees no reason for the broadcaster to return to the Eurovision Song Contest currently.
Speaking on Morning Ireland on RTÉ Radio 1, Kevin Bakhurst, the Director General of RTÉ, confirmed that the broadcaster currently sees “no reason” to return to the Eurovision Song Contest. He said in the interview that:
“We haven’t started to think about next year and there’s a long way to go. Our rationale still holds, civilians are still dying in smaller numbers, but they are still dying in significant numbers in Gaza, and also in Lebanon. Journalists are still being targeted, and they still have been up to recently.
For us as a public service broadcaster, who believes in the importance of protecting journalists and believes in human rights, there’s no reason at the moment to change our decision but we will review it in the coming months.”
Een echt verbod is het niet.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wanneer gaat de EBU AI muziek bannen? Azerbeidzjan dit jaar had ook al vermoedens van AI.
quote:Eurovision Song Contest director Martin Green has ruled out any possibility of music created with artificial intelligence in the event's future.
Speaking at a special press event in Vienna, Green committed to human-created music and stressed the importance that it has for the compteition as a whole.
Prompted by a question from fan press he said:
"Songs will always be created by humans."
"That is a fundamental part of the creativity of this contest."
(..)
While ruling out this technology for music, Green did not rule out any possible use of AI for other creative areas of Eurovision, such as graphic design.
He said AI that generates using pre-existing creative work was not welcome, pointing out "the protection of creatives" will be a priority moving forward.
Individual broadcasters are currently not subject to EBU regulations regarding the use of AI in their Eurovision campaigns. Green says all the governing body can do is to watch for the respect of human creativity.
De muziekindustrie heeft het inderdaad deels aan zichzelf te danken dat mensen het verschil niet kunnen horen tussen AI en de gemiddelde Spotify-hit geschreven door een team van 12 songwriters met een gejat refrein van een hit uit de eighties.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Niet, denk ik. Hooguit aan banden leggen. Al vind ik dat eerlijk gezegd ook weer niet zo’n ramp. In een wereld waar de helft van de muziek hetzelfde klinkt dankzij een klein aantal producers, vind ik AI-gebruik geen groter probleem.
Er zijn nog geen berichten geweest over Nederland, toch? Of ik moet echt iets enorm over het hoofd hebben gezienquote:
Ik lees het als een standpunt dat nog wel kan wijzigen als er bepaalde zaken mbt Israel worden aangepakt.quote:
Nee, de NPO wacht officieel de evaluatie van de EBU af. Al is het meer de vraag of Avrotros het volgend jaar doet of dat een pro-Israël omroep als MAX het overneemt.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn nog geen berichten geweest over Nederland, toch? Of ik moet echt iets enorm over het hoofd hebben gezien
Zo vroeg al bekend maken. Noord-Macedonie heeft er zin in.quote:
Ah ok. Nou ja, iedereen blijft ondertussen hopen op of de ene of de andere uitkomst, we zullen zienquote:Op donderdag 21 mei 2026 14:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, de NPO wacht officieel de evaluatie van de EBU af. Al is het meer de vraag of Avrotros het volgend jaar doet of dat een pro-Israël omroep als MAX het overneemt.
Mijn gok: de EBU gaat onder druk nog wat verder aan de televoteknoppen draaien en Nederland komt terug, met wellicht nog wat anderen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, de NPO wacht officieel de evaluatie van de EBU af. Al is het meer de vraag of Avrotros het volgend jaar doet of dat een pro-Israël omroep als MAX het overneemt.
Dit zeg ik nu even niet vanuit een Israel-op-het-ESF-is-kut-dus-is-alles-dat benadering. Maar ook buiten de olifant in de kamer is de televoting in de huidige vorm voor komend jaar wel een groot probleem.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn gok: de EBU gaat onder druk nog wat verder aan de televoteknoppen draaien en Nederland komt terug, met wellicht nog wat anderen.
Denk dat het schip om Israel er nog uit te kicken wel gevaren is. De enige reden dat dat nog gebeurd is wanneer Netanyahu KAN verder politiceert, dat er nog een NYT-achtig verhaal opduikt of dat er in de afgelopen stemming al zaken zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen en waar wij nog geen weet van hebben.
Helemaal mee eens, daarom denk ik dat wijzigingen aan de televote onontkoombaar zijn, met of zonder Israëlquote:Op donderdag 21 mei 2026 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zeg ik nu even niet vanuit een Israel-op-het-ESF-is-kut-dus-is-alles-dat benadering. Maar ook buiten de olifant in de kamer is de televoting in de huidige vorm voor komend jaar wel een groot probleem.
Zeker als Noord-Macedonië terugkomt en België eruit gaat, heb je een nog ongebalanceerder speelveld tussen Noordwest-Europa en Zuidoost-Europa. En zoals de televotingdata uit Italië suggereerde, speelt diaspora tegenwoordig weer een stuk sterker mee.
Kroatië, Servië, Montenegro, Noord-Macedonië, Albanië, Griekenland, Cyprus, Bulgarije, Roemenië, Moldavië en Oekraïne vormen bijna 1/3 van het speelveld. Daar is op zich niet veel aan te doen. En het is ook niet zo dat Kroatië automatisch punten geeft aan Cyprus of Griekenland aan Oekraïne ofzo, maar punten blijven om culturele redenen makkelijk binnen deze regio, en er zitten een heel stel diaspora knallers tussen. Dan kan volgend jaar nog altijd een Denemarken winnen, maar je kan ook met jury’s al wel opschrijven dat de kans groot is dat je zo’n eind jaren ‘00 qualifier ceremonie krijgt, waarin vrijwel al deze landen doorgaan en landen buiten de regio minder kans maken.
In de zaal was wel veel applaus voor Davina
En dat verschijnsel, samen met Israel standaard in de Top 5, sloopt op termijn natuurlijk wel de kijkcijfers, in de landen die er financieel toe doen. Dat is dan wel in het voordeel van landen die de EBU opzichtig heeft benadeeld, maar dit is financieel ook geen haalbare oplossing.
Volgens mij is er geen maximum. Overigens zou Bosnië ook nog kunnen terugkeren. Dit is natuurlijk wel het moment een gunstige betaalregeling voor hun schulden bij de EBU te regelen. En het zou het ESF nog meer een regionaal feestje maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:44 schreef NLpop het volgende:
Straks krijgen we het maximaal aantal deelnemers!
Noord Macedonië terug. Hongarije ook waarschijnlijk. Na Bulgarije, Roemenië en Moldavië al dit jaar. Slovenië heeft vanaf deze week een andere rechtse (pro-Israëlische) regering. Komt mogelijk ook terug.
Stel dat Nederland, Ierland, Spanje en IJsland niet terugkeren, en mogelijk België (na recente uitspraken van de VRT) zich ook terugtrekt, dan wordt Eurovisie 2027 wel heel erg overheersend Centraal- en Oost-Europees.
Je zou zeggen dat de EBU en de andere omroepen er belang bij hebben om Nederland, Ierland, Spanje, IJsland en België zo gunstig mogelijk te stemmen.
Het maximum is 44 deelnemers, toch? Of is die regel afgeschaft? Dit jaar 35, als al die landen terugkeren zit je al op 43...
Even gecheckt, het staat nog steeds in de regels:quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:50 schreef Fred_B het volgende:[..]
Volgens mij is er geen maximum. Overigens zou Bosnië ook nog kunnen terugkeren. Dit is natuurlijk wel het moment een gunstige betaalregeling voor hun schulden bij de EBU te regelen. En het zou het ESF nog meer een regionaal feestje maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |