Ja, ik was ook voor Thijs uit team Dinand.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja die winnaar was echt het bewijs dat Nederland nooit meer met z’n allen moet kiezenZaten best leuke, unieke en uitgesproken finalisten in dat programma, maar de meest gemiddelde van die vier won uiteindelijk. En dan ook nog eens van team Suzan en Freek
Naast TVOH zijn er recent ook een paar op SBS geweest.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:35 schreef Cyan9 het volgende:
Worden er nog talentenjachten gehouden? Ik ben echt compleet out of the loop.
Dit klinkt weer als een Arno Krabman-product.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
The Voice of Holland was weer terug.
En de winnaar is (in elk geval op NPO Radio 2) vaak gedraaid met een eigen nummer.
Bekijk deze YouTube-video
Deze jongen heeft wel potentie. Nog even zijn eigen weg vinden en hij komt er wel. Of het ESF materiaal is zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ja, ik was ook voor Thijs uit team Dinand.
Het doet me ook denken aan de groep Fun.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mumford & Sons belde. Ze willen hun muziek terug.
(Oke Mumford & Sons is wel stukken beter)
Oh ja die had je ook nog.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:17 schreef H_T het volgende:
[..]
Het doet me ook denken aan de groep Fun.
Oh is dat one-note non-stop geschreeuw dat ik tien keer per dag op de radio hoor van een TVoH winnaar, ik dacht dat het ‘t comeback nummer van de band Fun was.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
The Voice of Holland was weer terug.
En de winnaar is (in elk geval op NPO Radio 2) vaak gedraaid met een eigen nummer.
HA! Ja dat dusquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:17 schreef H_T het volgende:
[..]
Het zal wel zijn omdat ik een linkse elitaire snob ben, maar ik behandel alles uit de SBS stal met een hoge dosis scepsis.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Naast TVOH zijn er recent ook een paar op SBS geweest.
The Tribute: The Battle Of The Bands heeft inmiddels meerdere seizoenen gehad, en The Winner Takes It All was er ook nog. Al was de laatste meer een gezongen spelshow. - Edit: Er was op SBS ook nog Talent Unplugged.
In hoeverre er potentiële (Eurovisie-)sterretjes tussen zitten is de vraag, maar zangtechnisch blijven veel van die mensen iig prima overeind.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 09:17 schreef H_T het volgende:
[..]
3 zielen, 1 gedachte. Toen ik dit voor het eerst hoorde moest ik aan dit nummer denken. Ik wist alleen de band en de titel niet meer. Het blijkt idd Fun te zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 11:09 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh is dat one-note non-stop geschreeuw dat ik tien keer per dag op de radio hoor van een TVoH winnaar, ik dacht dat het ‘t comeback nummer van de band Fun was.
quote:AVROTROS neemt niet deel aan Eurovisie Songfestival 2027
AVROTROS neemt in 2027 niet deel aan het Eurovisie Songfestival omdat het evenement niet langer neutraal is, nu één van de deelnemende landen nog steeds in een grootschalig militair conflict is verwikkeld. De geopolitieke spanningen in het Midden-Oosten werken te veel door in het Songfestival en hebben geleid tot grote verdeeldheid. AVROTROS heeft het afgelopen jaar bij de European Broadcasting Union (EBU) aangedrongen op transparante regels voor deelname van landen in een militair conflict. Maar de recent aangekondigde aanpassingen van de EBU bieden onvoldoende vertrouwen dat het onafhankelijke en neutrale karakter van het Songfestival kan worden hersteld. Deelname strookt dan ook niet met de waarden van de omroep; betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en menselijkheid.
Het ernstige humanitaire leed in Gaza en de voortdurende aanvallen op de persvrijheid hebben de afgelopen jaren geleid tot steeds meer verdeeldheid rond het Songfestival. Zo besloten vijf landen om in 2026 niet deel te nemen, stuurden oud-winnaars hun trofee terug en riepen meer dan duizend muzikanten en cultuurmakers in een open brief de EBU op om in te grijpen. Dit onderstreept de noodzaak van een helder afwegingskader voor landen die betrokken zijn bij een militair conflict. Welke omstandigheden maken deelname wel of niet verenigbaar met het neutrale karakter van het Songfestival? Voor de omroep blijft onduidelijk op basis waarvan de EBU die afweging maakt.
Taco Zimmerman, algemeen directeur: “Het Songfestival is ooit opgericht om mensen en landen met elkaar te verbinden. Maar je kunt niet ontkennen dat een internationaal conflict steeds nadrukkelijker doorwerkt in het evenement, waardoor het zijn neutrale karakter heeft verloren. Het Songfestival is daarmee een podium van verdeeldheid geworden. Als publieke omroep blijven wij trouw aan onze waarden. Die zijn voor ons leidend, ook als dat betekent dat we een evenement dat ons na aan het hart ligt, moeten loslaten. Dat is pijnlijk, want we hadden er heel graag volgend jaar weer bij willen zijn.”
AVROTROS heeft de NPO geïnformeerd over het besluit en geeft de verantwoordelijkheid voor de Nederlandse deelname aan het Eurovisie Songfestival terug aan de NPO. De NPO bepaalt het vervolg voor 2027.
Heel goed dat Avrotros niet voor het geld overstag gaat. Respect voor Taco en coquote:Op maandag 24 augustus 2026 10:06 schreef NailQueen het volgende:
Avrotros doet in 2027 ook niet meer aan het ESF.
https://pers.avrotros.nl/(...)e-songfestival-2027/
[..]
Ik begrijp het gevoel, maar er is toch nog wel een verschil dat met het Sinterklaasfeest weinig mis is, maar buitenstaanders het proberen te slopen. Terwijl er met het ESF van alles mis is, terwijl buitenstaanders proberen om een Nederlandse deelname te pushen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik krijg hier een beetje zwarte piet vibes van. Het is zo veel gezeik dat je denkt: laat maar. De lol is er voor mij wel af.
Dit dusquote:Op maandag 24 augustus 2026 10:20 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik snap AvroTros, en ik bewonder het dat ze bij hun standpunt blijven, maar ik baal wel echt heel erg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |