abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221556828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)-conflict-mogen-niet

Een manier om boycotten de landen terug te halen?
Ik lees het vooral als een oplossing zoals alleen de EBU ze naïef kan bedenken. "Als we landen in conflict het recht ontzeggen om te organiseren zullen ze vast de boel niet meer willen bedonderen" :')

Ben ook benieuwd hoe men uiteindelijk gaat reageren als Armenie of Azerbaijan ineens wint volgend jaar, want die zouden dan officieel ook niet mogen organiseren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221556835
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)-conflict-mogen-niet

Een manier om boycottende landen terug te halen?
Door Israël gewoon nog steeds te laten deelnemen? Aint gonna happen. Nl België Spanje Ierland slovenie komen volgend jaar met n eigen festival. Aankondiging na de zomer
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 12 augustus 2026 @ 17:10:50 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221556846
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik lees het vooral als een oplossing zoals alleen de EBU ze naïef kan bedenken. "Als we landen in conflict het recht ontzeggen om te organiseren zullen ze vast de boel niet meer willen bedonderen" :')

Ben ook benieuwd hoe men uiteindelijk gaat reageren als Armenie of Azerbaijan ineens wint volgend jaar, want die zouden dan officieel ook niet mogen organiseren
Definieer conflict ook. Maarja dan kan Israël niet hosten. Stel Israël wint en Kroatië wordt tweede ofzo dan gaan die hosten. Veranderd niet veel aan de wedstrijd zelf.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 17:11:42 #179
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221556849
quote:

[..]

Dit dus.

En de regel is ook heel ruim geformuleerd:

quote:
Daarnaast wordt de komende organisatie van een winnend land automatisch ontnomen als dat land in een gewapend conflict is, er een gevoelige geopolitieke situatie speelt of een andere situatie speelt die de veiligheid en stabiliteit van het land of de regio in gevaar brengt. In dat geval zal de EBU zelf een omroep/land aanwijzen die het festival zal organiseren. Dat zal dan niet meer namens de winnende omroep gebeuren zoals in Liverpool 2023 nog het geval was. Mocht er twijfel zijn dan wordt een onafhankelijk onderzoek gedaan. Aan de hand van die resultaten nemen de EBU en de Reference Group een beslissing of het festival kan doorgaan in dat land.

https://www.songfestivalw(...)-landen-in-conflict/
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_221556857
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Definieer conflict ook. Maarja dan kan Israël niet hosten. Stel Israël wint en Kroatië wordt tweede ofzo dan gaan die hosten. Veranderd niet veel aan de wedstrijd zelf.
Nee precies, zit je nog steeds naar een splitscreen met Israelische vlag of een juichende Israelische winnaar te kijken.

Ben benieuwd of men de televote nog verder gaat aanpakken
  woensdag 12 augustus 2026 @ 17:16:36 #181
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221556868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee precies, zit je nog steeds naar een splitscreen met Israelische vlag of een juichende Israelische winnaar te kijken.

Ben benieuwd of men de televote nog verder gaat aanpakken
In de semi zou er juist dan weer alleen televoting komen.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_221556899
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:16 schreef usagi414 het volgende:

[..]

[ x ]
Wat een bende, eerst die jury's weer terug halen in de halve finales en dan nu weer weg doen... fucking amateurs :')
  ESF Reporter woensdag 12 augustus 2026 @ 17:31:33 #183
87554 Cee
Welluk?
pi_221556950
Slecht nieuws voor Australië en misschien wel Zweden _O-
pi_221556988
quote:

[..]

Het wordt ook tricky als Letland wint ofzo, en Ome Vladimir besluit een beetje te gaan stoken in de regio.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221557004
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:31 schreef Cee het volgende:
Slecht nieuws voor Australië en misschien wel Zweden _O-
Of voor Avrotros :+

Waarom is dit eigenlijk besloten? Ze zagen Israël drie keer op rij met een straatlengte verschil de televoting in de semi winnen, en concludeerden dat dat toch wel een representatievere uitslag is dan wanneer de jury’s er ook nog wat van vinden? :')
pi_221557023
quote:

[..]

[ x ]
Leeftijd naar 18 jaar is de enige verrassende goede regel.
pi_221557194
Ben ik de enige die dit meer als een sneer opvat richting Bulgarije? Volgens mij zijn ze achter de schermen niet zo blij met hoe het proces tussen Sofia/Burgas kiezen verloopt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221557456
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:37 schreef Nexum het volgende:
Ben ik de enige die dit meer als een sneer opvat richting Bulgarije? Volgens mij zijn ze achter de schermen niet zo blij met hoe het proces tussen Sofia/Burgas kiezen verloopt.
Dat lijkt me wat gezocht. Uiteindelijk krijgt de massa toch weinig mee van de keuze van de gaststad.

Met wat gevoel voor conspiracy theories zou ik eerder denken dat het moeilijker maken voor een aantal landen om te hosten, op termijn een opmaat kan zijn naar het aanwijzen van de gaststad op vergelijkbare wijze als dat voetbaltoernooien en -finales worden aangewezen aan de hoogste bieder, in plaats van automatisch aan de winnaar van een jaar eerder.
pi_221558969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 17:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Of voor Avrotros :+

Waarom is dit eigenlijk besloten? Ze zagen Israël drie keer op rij met een straatlengte verschil de televoting in de semi winnen, en concludeerden dat dat toch wel een representatievere uitslag is dan wanneer de jury’s er ook nog wat van vinden? :')
Dit dus, bizar dekt de lading niet eens meer
pi_221559136
Een "conflict". Ik moest meteen aan deze Jiskefet-sketch denken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221560480
twitter
pi_221560497
twitter
pi_221560505
twitter

(lol)
  ESF Reporter donderdag 13 augustus 2026 @ 10:15:20 #194
87554 Cee
Welluk?
pi_221560518
Intelligent Hosting Project.
pi_221560523
We kunnen de Netta meme eindelijk laten rusten.
pi_221560527
Netta heeft eindelijk een goede voorspelling gedaan. :P
pi_221560558
Ik ben toch nieuwgierig waarom het Sofia niet is geworden. Dat leek een no-brainer te zijn.
pi_221560566
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:13 schreef Cirilico het volgende:

[..]
In theorie is Boergas ook nog een optie. :P
Ik zei het, jongens. :) Maar niemand nam het serieus. :s) :P
Hotapnyc
pi_221560604
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:29 schreef usagi414 het volgende:
Iemand wil graag van zijn geld af.

[ x ]
Stukje corruptie
pi_221560622
quote:

[..]

[ x ]
Waar slaat dit nou weer op, wtf. :D Waarom ga je dit in godsnaam binnen een jaar weer terugdraaien?

En dat van geen organisatie bij conflict lijkt me ook Israël voor zijn aangezien zij steeds roepen dat ze het gewoon gaan organiseren als ze winnen. Dan ben je dat hele 'omg kijk wat ze ons af willen pakken blabla' ook voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')