abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 13 augustus 2026 @ 11:29:01 #201
39237 crew  H_T
2733
pi_221560965
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:10 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
En Geert pleitte nog zo voor een Burgas-verbod
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_221561432
Wat een kutbeslissing om voor Burgas te gaan, hotels in Burgas zijn er al amper te krijgen en anders zit je in de regio :P

Maar goed, hopelijk lukt het nog om een accomodatie te vinden voor een schappelijke prijs
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 13 augustus 2026 @ 12:53:24 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221561453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:49 schreef TheVulture het volgende:
Wat een kutbeslissing om voor Burgas te gaan, hotels in Burgas zijn er al amper te krijgen en anders zit je in de regio :P

Maar goed, hopelijk lukt het nog om een accomodatie te vinden voor een schappelijke prijs
Zijn er genoeg te verkrijgen joh. Zijn alleen nu allemaal hun prijzen snel aan het updaten naar belachelijke prijzen want :r bulgaren :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221561462
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:53 schreef Dven het volgende:

[..]
Zijn er genoeg te verkrijgen joh. Zijn alleen nu allemaal hun prijzen snel aan het updaten naar belachelijke prijzen want :r bulgaren :r
Ja ik zit in de regio te speuren, maar je moet er ook wel binnen een schappelijke tijd kunnen zijn met een taxi of bus :P
  donderdag 13 augustus 2026 @ 12:56:53 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221561474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja ik zit in de regio te speuren, maar je moet er ook wel binnen een schappelijke tijd kunnen zijn met een taxi of bus :P
Het leeuwendeel van de hotels is in mei sowieso nog niet open of gaat het einde van de maand pas open. Nu het Burgas is geworden zal daar binnen nu en de komende dagen wel verandering in gaan komen :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_221561503
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Is er ook niets te vinden in Sunny Beach?

(Geen idee hoe je vanuit Burgas daar gaat komen midden in de nacht na de show overigens)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221561510
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:56 schreef Dven het volgende:

[..]
Het leeuwendeel van de hotels is in mei sowieso nog niet open of gaat het einde van de maand pas open. Nu het Burgas is geworden zal daar binnen nu en de komende dagen wel verandering in gaan komen :P
Weet jij welke plek er een beetje goed te doen is? Ik zie nu Sozopol en Pomorie als opties. Sunny Beach lijkt me te ver weg eigenlijk....
pi_221561512
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Is er ook niets te vinden in Sunny Beach?

(Geen idee hoe je vanuit Burgas daar gaat komen midden in de nacht na de show overigens)
Ja ik had een all-inclusive gevonden in Sunny Beach, maar ik twijfel inderdaad over de bereikbaarheid _O-
  donderdag 13 augustus 2026 @ 13:44:04 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221561740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Weet jij welke plek er een beetje goed te doen is? Ik zie nu Sozopol en Pomorie als opties. Sunny Beach lijkt me te ver weg eigenlijk....
Sozopol en Sunny Beach zijn min of meer even ver.

Sunny Beach ben ik nooit geweest, om de bekende redenen :D

Sozopol ben ik jaarlijks wel. Prima stadje :) half uur naar Burgas.
pi_221561917
twitter

Opmerkelijk nieuws. Dat verhoogt de druk om Nederland en Spanje terug te brengen.
pi_221561937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:44 schreef Dven het volgende:

[..]
Sozopol en Sunny Beach zijn min of meer even ver.

Sunny Beach ben ik nooit geweest, om de bekende redenen :D

Sozopol ben ik jaarlijks wel. Prima stadje :) half uur naar Burgas.
Maar heb je ook enig idee hoe het met vervoer zit? Ik kan me zo voorstellen dat T_V en anderen niet echt wild worden van het idee om in een week tijd meerdere keren diep in de nacht een taxi tegen toeristentarief te nemen.
pi_221562017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maar heb je ook enig idee hoe het met vervoer zit? Ik kan me zo voorstellen dat T_V en anderen niet echt wild worden van het idee om in een week tijd meerdere keren diep in de nacht een taxi tegen toeristentarief te nemen.
Niet alleen dat, maar de vluchten erheen worden ook nog wel een uitdaging. Er vliegen volgens mij normaal alleen partijen als Corendon en TUI op Burgas _O-

Dit wordt een feest :P

Ik zie online trouwens uit heel Europa alleen maar de consensus dat het een kutbeslissing is om niet naar Sofia te gaan, dus wederom een dikke pluim voor de EBU :P
  donderdag 13 augustus 2026 @ 15:32:15 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221562759
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik neem aan dat er goedkope bussen ingezet zullen worden en dat één van de taxi-maatschappen een contract krijgt met de organisatie om tegen vaste tarieven ritten aan te bieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dven op 13-08-2026 15:41:38 ]
  donderdag 13 augustus 2026 @ 15:41:02 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221563022
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Niet alleen dat, maar de vluchten erheen worden ook nog wel een uitdaging. Er vliegen volgens mij normaal alleen partijen als Corendon en TUI op Burgas _O-

Dit wordt een feest :P

Ik zie online trouwens uit heel Europa alleen maar de consensus dat het een kutbeslissing is om niet naar Sofia te gaan, dus wederom een dikke pluim voor de EBU :P
Ryanair, Wizzair, Norwegian.. Alleen geen vluchten naar de de Benelux of Duitsland :') Varna of Sofia en dan een binnenlandse vlucht ofzo :')
pi_221563167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 15:41 schreef Dven het volgende:

[..]
Ryanair, Wizzair, Norwegian.. Alleen geen vluchten naar de de Benelux of Duitsland :') Varna of Sofia en dan een binnenlandse vlucht ofzo :')
Pfff :')
pi_221563573
Ik hoop echt dat ze slim zijn met het ontwerpen van het podium en niet een grote LED-muur plaatsen want die arena heeft voornamelijk heel veel staruimte en maar 4000 (?) zitplaatsen. Iets zoals 2011 met een podium in het midden zou hier goed voor werken.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 17:15:42 #217
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221564007
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:25 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben toch nieuwgierig waarom het Sofia niet is geworden. Dat leek een no-brainer te zijn.
twitter

quote:
Sofia's bid had issues:

- Arena served by a single arterial road with regular heavy traffic

- Two tramlines connecting to the arena, using same road - but they're not fully grade separated, so also affected by this traffic and regularly experience delays

- Eurovillage would have been at the National Palace of Culture - 6km from the arena

- amount of available parking at the 8888 Arena is less than at the Burgas Arena

Burgas had problems too, but presented solutions:

- alleviating accommodation concerns by utilising hotels not only within the city proper, but in nearby Pomorie and Sunny Beach resort towns

- free shuttle buses will run between hotels and the city (frequency/hours of operation unclear)

- Eurovillage will be walking distance from the arena

- hotel rooms are being held by the municipality and are yet to be released, so more accommodation options are coming

- airport negotiating significant amounts of additional flights and has spare capacity to do this

- Burgas recently hosted Giro d'Italia, some renovations were made for this purpose - the road from Sunny Beach to the city was relaid, for example

It's not a complete picture, and I'm sure there will be more details that will emerge over time, but it does seem that at least there is a plan to dress the immediate concerns
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:00:37 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221564270
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:15 schreef usagi414 het volgende:

[..]
[ x ]
[..]

Ik weet het niet.

Arena 8888 heeft meer parkeerplaatsen. In zo'n 20 minuten loop je vanaf een metrostation naar de Arena (metro naast de Arena pas over een jaar gereed :') )

Sofia heeft de Giro ook gehost en heeft ook renovaties gedaan. Sofia sluit standaard grote wegen rondom het centrum wanneer er een groot concert is. In augustus zijn twee van de belangrijkste doorgaande wegen in het centrum iedere zondag standaard gesloten om minder verkeer aan te trekken en mensen meer ruimte te geven.

Blijft een vaag verhaal :D

Zee is wel interessanter dan een miljoenenstad opgesloten op een vlakte tussen de bergen, dat wel.
pi_221564304
Petjesgekkie Tobbe Ek publiceerde zojuist een uitgebreid artikel over het vertrek van Moroccan Oil en (belangrijker) een verandering in de manier van televoting:
https://www.aftonbladet.s(...)rn-lamnar-eurovision

Lange samenvatting van ChatGPT:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zou dus mogelijk een systeem worden zoals bij het JESF, met alleen online stemmen voor drie favorieten.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:08:21 #220
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221564313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:00 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik weet het niet.

Arena 8888 heeft meer parkeerplaatsen. In zo'n 20 minuten loop je vanaf een metrostation naar de Arena (metro naast de Arena pas over een jaar gereed :') )

Sofia heeft de Giro ook gehost en heeft ook renovaties gedaan. Sofia sluit standaard grote wegen rondom het centrum wanneer er een groot concert is. In augustus zijn twee van de belangrijkste doorgaande wegen in het centrum iedere zondag standaard gesloten om minder verkeer aan te trekken en mensen meer ruimte te geven.

Blijft een vaag verhaal :D

Zee is wel interessanter dan een miljoenenstad opgesloten op een vlakte tussen de bergen, dat wel.
Ja. De redenen die die insider geeft waarom het Sofia niet is geworden lijken mij ook niet heel overkomelijk.

Ik denk dat jij zelf de beste reden al hebt gegeven in de SC

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:55 schreef Dven het volgende:
Misschien voor Burgas gekozen omdat het toerisme aan de Zwarte zeekust op sterven na dood is _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 13 augustus 2026 @ 18:13:43 #221
39237 crew  H_T
2733
pi_221564351
quote:
11s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:17 schreef DJKoster het volgende:
Netta heeft eindelijk een goede voorspelling gedaan. :P
End of an era ;(
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator donderdag 13 augustus 2026 @ 18:43:07 #222
375570 crew  Cyan9
pi_221564529
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:53 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat jij wel alvast een hotel had gereserveerd voor Fok! ESF, mocht het nog gebeuren dat een bepaalde beslissing over een bepaald land wordt genomen en men weer meer enthousiasme voelt. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221564551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:13 schreef H_T het volgende:

[..]
End of an era ;(
Ik kon er wel om lachen maar het is ook wel mooi geweest :)

https://youtube.com/shorts/BF2bN01jmOw?si=jDaYHOuttV84CsD7

(Ja verdorrie hij pakt de shorts niet :( )
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:52:52 #224
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_221564582
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:47 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik kon er wel om lachen maar het is ook wel mooi geweest :)

https://youtube.com/shorts/BF2bN01jmOw?si=jDaYHOuttV84CsD7

(Ja verdorrie hij pakt de shorts niet :( )
Als je de shorts vervangt door embed dan wel.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:20:34 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_221564805
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat jij wel alvast een hotel had gereserveerd voor Fok! ESF, mocht het nog gebeuren dat een bepaalde beslissing over een bepaald land wordt genomen en men weer meer enthousiasme voelt. :+
Ik was de stapelbedden op de gastenkamer al in elkaar aan het schroeven :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')