SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.
Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.
Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.
Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.
Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.
Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).
Ik hoorde iets over wurgseks
Roemenië.
Ik hoorde ook iets over de Playboy
Finland. Die met de viool.
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.
Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!
Zeker en vast hoorquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Moira het volgende:
Ik vind het echt heerlijk dat Bulgarije zo hoog bij de jury staatdie moet toch ook in de televote top 3 staan?
Ik vind het ook heerlijk. Maar het is wel echt verbazingwekkend. Normaliter was dat nooit een jurypleaserquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Moira het volgende:
Ik vind het echt heerlijk dat Bulgarije zo hoog bij de jury staatdie moet toch ook in de televote top 3 staan?
Die hebben de memo gemist om Israël geen jurypunten te gevenquote:
Dat zou het wel moeten zijn ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
Bulgarije. Verklaart door 2 verplichte twintigers in de jury sinds dit jaar?
Gebeurt relatief vaak dat een paar landen die erg goed scoorden bij de jury's erg tegenvallen bij het publiekquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Moira het volgende:
Nee preciesquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk. Maar het is wel echt verbazingwekkend. Normaliter was dat nooit een jurypleaser
Kan me niet voorstellen dat Finland Bulgarije in de televotes verslaat.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Delta fans worden nog niet zenuwachtig![]()
[ link | afbeelding ]
Het zit je dwars he?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
Ja maar dat zijn dan doorgaans geen Bangaranga'squote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gebeurt relatief vaak dat een paar landen die erg goed scoorden bij de jury's erg tegenvallen bij het publiek
Zie het voor Italië en Bulgarije niet gebeuren, voor Australië lichtjes denk ikquote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gebeurt relatief vaak dat een paar landen die erg goed scoorden bij de jury's erg tegenvallen bij het publiek
Einde van het ESF.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoop bijna dat Israël wint gewoon om te zien wat er dan gaat gebeuren, ramptoerisme
En dikke tietenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
Finland dat vijfde wordt zou wel echt aansluiten bij vorig jaar in de zin dat de bookies er heel erg naast zitten.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat Finland Bulgarije in de televotes verslaat.
Nee dat denk ik ook nietquote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
Roemenië blijft wel erg ver achter
Ja, lijkt me ook behoorlijk sterk. Dus Finland zal zo nog even wat voorsprong moeten pakken bij de jury's (verwacht ik wel)quote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Er zal wel in een paar landen reclame uitgezonden moeten worden ofzo.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:28 schreef The_Playmaker het volgende:
Toch knap dat ze ook de puntentelling weten te onderbreken.
In dat geval hoop ik dat men hier wel een echte boycot durft uit te voeren.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoop bijna dat Israël wint gewoon om te zien wat er dan gaat gebeuren, ramptoerisme
quote:Niet vergeten dat de puntenvolgorde is gebaseerd op dat het spannend moet worden. Kan nog volledig anders worden dus.
GENOTquote:Op zondag 17 mei 2026 00:29 schreef Evenstar het volgende:
Als er geen gekke dingen met Israël gebeuren is het Bulgarije
Ach, als je dat Toy liedje kunt overleven.quote:
[/quote]quote:
Finland kan nog gewoon winnen ja.quote:
Erg grappig vind ik datquote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beste Koefnoen sketchquote:
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
Bulgarije moet toch wel de slechtste winnaar ooit zijn qua winnaar als dit zo blijft
Man in jurk.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
Bulgarije moet toch wel de slechtste winnaar ooit zijn qua winnaar als dit zo blijft
Sterkere blockvoting (van meer dan twee landen) bestaat er dan ook niet dan bij de Nordics.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Denemarken trekt Zweden uit de bottom 5
Hoe lang kijk je al het ESF?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
zou het helpen?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:31 schreef HiDiHo het volgende:
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Even downloaden, zodat ik van deze video in december nog wat extra gifjes kan maken voor het Top 2000-topicquote:
Een nummer wat mensen daadwerkelijk zich nog kunnen herinneren. Ja dat zal echt de slechtste winnaar ooit zijn...quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
Legendaryquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ik chargeerde dat klopt maar wat staat hier?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een nummer wat mensen daadwerkelijk zich nog kunnen herinneren. Ja dat zal echt de slechtste winnaar ooit zijn...
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Legendary![]()
![]()
Nog verder terug:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live OpgenomenWhat can change the nature of a man?
Als je die van Italië krijgt dan weet je hoe slecht je eigenlijk was.quote:
Hele fles Limoncello naar binnen gewerkt voordat ze punten zijn gaan geven?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:33 schreef Redefine het volgende:
Dit is wel echt weer de typische Italiaanse jury hoor
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:33 schreef Fred_B het volgende:
Die Italianen schamen zich echt nergens voor he
Nee. Die kijken naar de landen die zo min mogelijk de concurrenten zijn voor Italië. En die geven ze dan punten.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hele fles Limoncello naar binnen gewerkt voordat ze punten zijn gaan geven?
Wat slecht.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. Die kijken naar de landen die zo min mogelijk de concurrenten zijn voor Italië. En die geven ze dan punten.
Elk jaar weer.
Schrale troost:quote:Op zondag 17 mei 2026 00:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. Die kijken naar de landen die zo min mogelijk de concurrenten zijn voor Italië. En die geven ze dan punten.
Elk jaar weer.
Heb dit ff afgekeken, ben er weerquote:
Gezien het optreden is dit meer dan terechtquote:
Is het nu definitief dat Iran echt mee doet?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef Coco het volgende:
[..]
Schrale troost:
Ze doen niet mee op het WK.
In principe wel.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het nu definitief dat Iran echt mee doet?
Italië heeft zelf geweigerd.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die haken een dag van te voren af.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is volgens mij nooit echt twijfelachtig geweest behalve door media met artikelen als 'KAN IRAN WEL MEEDOEN?!'quote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die krijgen hier nog wel gedonder mee, toneelstukjes zijn niet de bedoeling.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef User98182 het volgende:
In Letland zijn ze ook helemaal gek
kunnen ze niet gewoon normaal doen?
Dat zijn niet echt vrienden van elkaar.quote:
Ditquote:Op zondag 17 mei 2026 00:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is volgens mij nooit echt twijfelachtig geweest behalve door media met artikelen als 'KAN IRAN WEL MEEDOEN?!'
De boel gaat zo nog even deftig overhoop gegooid worden, dit zegt natuurlijk iets, maar lang niet allesquote:
Het wordt Bulgarije of Israël.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:37 schreef Fred_B het volgende:
Bulgarije mag dit overigens nooit meer weggeven met deze marge op niet-televoting liedjes
Was een van de meiden van vorig jaar, toen droegen ze ditquote:Op zondag 17 mei 2026 00:36 schreef User98182 het volgende:
In Letland zijn ze ook helemaal gek
kunnen ze niet gewoon normaal doen?
Het zou dan wel weer bij het huidige ESF passen dat een oorwurm als Bulgarije de jury wint en dan 12e wordt bij het publiekquote:Op zondag 17 mei 2026 00:37 schreef Fred_B het volgende:
Bulgarije mag dit overigens nooit meer weggeven met deze marge op niet-televoting liedjes
Wat was hier precies fout aan? Kostte een paar seconden, er zijn landen die geen 'toneelstukje' doen maar wel alle tijd nemen om iedereen en z'n moeder te bedanken en een fijne dag te wensen.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die krijgen hier nog wel gedonder mee, toneelstukjes zijn niet de bedoeling.
Ik snap ook echt bij here jezus niet wat Finland zo hoog doetquote:Op zondag 17 mei 2026 00:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Minder zelfs. Ca. 7% kans om te winnen toen de finale net was gestart
[ link | afbeelding ]
Ja, maar Israel 250 ofzo. Bulgarije gaat wel 170 punten pakkenquote:
Weet je nog dat ik zei 'never tell me the odds' ?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Minder zelfs. Ca. 7% kans om te winnen toen de finale net was gestart
[ link | afbeelding ]
Verschil is nu 100 punten, dat is ongeveer de buffer om het spannend te maken.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar Israel 250 ofzo. Bulgarije gaat wel 170 punten pakken
Nee. Ook niet zo extreem vaak meegedaan.quote:
nee, een keertje tweede in 2017quote:
Jangeu Macrooy vibes.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:39 schreef The_Playmaker het volgende:
Daar sta je dan als thuisland met dat ene puntje.
Ik kan me echt niet voorstellen dat Bulgarije na alle positieve reacties en streams enzo naast de televoting Top 5 gaat scorenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verschil is nu 100 punten, dat is ongeveer de buffer om het spannend te maken.
Misschien was die gister heel goed ofzo?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:40 schreef heywoodu het volgende:
Het mokerslecht gezongen Deense liedje op 3
Whahahaquote:Op zondag 17 mei 2026 00:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Elk jaar weer.
3x gelezen, maar het lukt mij nietquote:Op zondag 17 mei 2026 00:40 schreef Moira het volgende:
@:Meridiaan Bangaranga is dus het eerste nummer dat ik heb gehoord he, toen ik al die tijd maar 2 nummers had gehoordDie ik toen al leuk vond
Als die gaat winne jongeeeeeh
Misschien was het gisteren beter. Het slecht zingende Italië en Noorwegen ook hoog en Cyprus ook op 41 punten. De jury is een smakeloos landquote:Op zondag 17 mei 2026 00:40 schreef heywoodu het volgende:
Het mokerslecht gezongen Deense liedje op 3
Finland is weken- zo niet maandenlang opgehemeld door pers en publiek? Elk jaar wel zo'n land dat vooraf een lange tijd groot favoriet is. (En vaak genoeg wint dat land dan ook gewoon.)quote:Op zondag 17 mei 2026 00:39 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik snap ook echt bij here jezus niet wat Finland zo hoog doet
Ja ok maar meestal is dat dan ook gewoon een goed lekker nummer dat blijft hangenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Finland is weken- zo niet maandenlang opgehemeld door pers en publiek? Elk jaar wel zo'n land dat vooraf een lange tijd groot favoriet is. (En vaak genoeg wint dat land dan ook gewoon.)
Gewoon kijken wanneer de betfair odds op 1.01 springenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef heywoodu het volgende:
Nou, 2088 punten te verdelen, weer eens een meetelpoging wagen om voor de bekendmaking van het laatste aantal de uitslag te weten
Gewoon doen alsof.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef vencodark het volgende:
Wel finaal irritant hoe ik hier achterloop met de uitzending blijkbaar.
Zo kan ik niet echt meelullen he.
Normaliter zou je denken dat Bulgarije ook heel veel punten heeft gepakt bij het publiek. Maar ja met Israël tegenwoordig...quote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef Fred_B het volgende:
81 punten tussen Bulgarije en Israël.
Dat moet kunnen.
De rest is klaar.
Insgelijksquote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef heywoodu het volgende:
Nou, 2088 punten te verdelen, weer eens een meetelpoging wagen om voor de bekendmaking van het laatste aantal de uitslag te weten
Maar die heerlijke verschuivingen straks!quote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef Coco het volgende:
[..]
Gewoon doen alsof.
Doe ik ook bij voetbalwedstrijden.
Wel spoileren graagquote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef heywoodu het volgende:
Bangaranga Bangarangaquote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef superniger het volgende:
Geen spoilers met berekeningen plaatsen AUB.
Dan gaat het helemaal los op de Wallenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef Pisces29 het volgende:
Zou wel een leuke frisse winnaar zijn Bulgarije
De rest is wel weg sowieso. Die hebben geen gat met Israël wat groot genoeg is.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Normaliter zou je denken dat Bulgarije ook heel veel punten heeft gepakt bij het publiek. Maar ja met Israël tegenwoordig...
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef superniger het volgende:
Geen spoilers met berekeningen plaatsen AUB.
Zeker. En heeft ook wel al een paar goede inzendingen in het verleden gehad. Dus ook weer gen zwak land.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef Pisces29 het volgende:
Bulgarije was echt op alle fronten razend populair.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Normaliter zou je denken dat Bulgarije ook heel veel punten heeft gepakt bij het publiek. Maar ja met Israël tegenwoordig...
Ben nog steeds woedend over Spirit in the Sky.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Popular vote gewonnen dus ze heeft verloren
Oh nee de jury vote, pardon
Klopt.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De rest is wel weg sowieso. Die hebben geen gat met Israël wat groot genoeg is.
Ik geef Finland ook nog wel een dark horse kansjequote:Op zondag 17 mei 2026 00:42 schreef Fred_B het volgende:
81 punten tussen Bulgarije en Israël.
Dat moet kunnen.
De rest is klaar.
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:44 schreef superniger het volgende:
Heeft die Bulgaarse nog leuke bikini foto's?
Ja. Zou overigens ook wel goed voor het festival zijn als ze de televoting winnen of bijna winnen.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bulgarije was echt op alle fronten razend populair.
Dat zal in Oost-Europa niet anders zijn.
Ik vraag me wel af hoe ze de boel gaan organiseren en financieren volgend jaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:43 schreef Pisces29 het volgende:
Welke jury was daarvoor verantwoordelijk?quote:
Stukje corruptie uit de ruif.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe ze de boel gaan organiseren en financieren volgend jaar.
Daar zal wel wat hulp moeten komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |