SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.
Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.
Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.
Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.
Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.
Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).
Ik hoorde iets over wurgseks
Roemenië.
Ik hoorde ook iets over de Playboy
Finland. Die met de viool.
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.
Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!
Zeker en vast hoorquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Moira het volgende:
Ik vind het echt heerlijk dat Bulgarije zo hoog bij de jury staatdie moet toch ook in de televote top 3 staan?
Ik vind het ook heerlijk. Maar het is wel echt verbazingwekkend. Normaliter was dat nooit een jurypleaserquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Moira het volgende:
Ik vind het echt heerlijk dat Bulgarije zo hoog bij de jury staatdie moet toch ook in de televote top 3 staan?
Die hebben de memo gemist om Israël geen jurypunten te gevenquote:
Dat zou het wel moeten zijn ja.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
Bulgarije. Verklaart door 2 verplichte twintigers in de jury sinds dit jaar?
Gebeurt relatief vaak dat een paar landen die erg goed scoorden bij de jury's erg tegenvallen bij het publiekquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Moira het volgende:
Nee preciesquote:Op zondag 17 mei 2026 00:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk. Maar het is wel echt verbazingwekkend. Normaliter was dat nooit een jurypleaser
Kan me niet voorstellen dat Finland Bulgarije in de televotes verslaat.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Delta fans worden nog niet zenuwachtig![]()
[ link | afbeelding ]
Het zit je dwars he?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
Ja maar dat zijn dan doorgaans geen Bangaranga'squote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gebeurt relatief vaak dat een paar landen die erg goed scoorden bij de jury's erg tegenvallen bij het publiek
Zie het voor Italië en Bulgarije niet gebeuren, voor Australië lichtjes denk ikquote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gebeurt relatief vaak dat een paar landen die erg goed scoorden bij de jury's erg tegenvallen bij het publiek
Einde van het ESF.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoop bijna dat Israël wint gewoon om te zien wat er dan gaat gebeuren, ramptoerisme
En dikke tietenquote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Pisces29 het volgende:
Finland dat vijfde wordt zou wel echt aansluiten bij vorig jaar in de zin dat de bookies er heel erg naast zitten.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat Finland Bulgarije in de televotes verslaat.
Nee dat denk ik ook nietquote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 mei 2026 00:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
Roemenië blijft wel erg ver achter
Ja, lijkt me ook behoorlijk sterk. Dus Finland zal zo nog even wat voorsprong moeten pakken bij de jury's (verwacht ik wel)quote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Er zal wel in een paar landen reclame uitgezonden moeten worden ofzo.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:28 schreef The_Playmaker het volgende:
Toch knap dat ze ook de puntentelling weten te onderbreken.
In dat geval hoop ik dat men hier wel een echte boycot durft uit te voeren.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:26 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoop bijna dat Israël wint gewoon om te zien wat er dan gaat gebeuren, ramptoerisme
quote:Niet vergeten dat de puntenvolgorde is gebaseerd op dat het spannend moet worden. Kan nog volledig anders worden dus.
GENOTquote:Op zondag 17 mei 2026 00:29 schreef Evenstar het volgende:
Als er geen gekke dingen met Israël gebeuren is het Bulgarije
Ach, als je dat Toy liedje kunt overleven.quote:
[/quote]quote:
Finland kan nog gewoon winnen ja.quote:
Erg grappig vind ik datquote:Op zondag 17 mei 2026 00:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beste Koefnoen sketchquote:
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
Bulgarije moet toch wel de slechtste winnaar ooit zijn qua winnaar als dit zo blijft
Man in jurk.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
Bulgarije moet toch wel de slechtste winnaar ooit zijn qua winnaar als dit zo blijft
Sterkere blockvoting (van meer dan twee landen) bestaat er dan ook niet dan bij de Nordics.quote:Op zondag 17 mei 2026 00:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Denemarken trekt Zweden uit de bottom 5
Hoe lang kijk je al het ESF?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
zou het helpen?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:31 schreef HiDiHo het volgende:
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Bangaranga Bangaranga
Even downloaden, zodat ik van deze video in december nog wat extra gifjes kan maken voor het Top 2000-topicquote:
Een nummer wat mensen daadwerkelijk zich nog kunnen herinneren. Ja dat zal echt de slechtste winnaar ooit zijn...quote:Op zondag 17 mei 2026 00:32 schreef Makamba_ het volgende:
Legendaryquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ik chargeerde dat klopt maar wat staat hier?quote:Op zondag 17 mei 2026 00:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een nummer wat mensen daadwerkelijk zich nog kunnen herinneren. Ja dat zal echt de slechtste winnaar ooit zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |