abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220787387
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787390
Ik vind dit een knap topic.
pi_220787602
Hier wel iets meer de behoefte gehad om te drinken. Gezien dat dit nooit lang bij 1-4 bier zou kunnen blijven drink ik niets.

Om mezelf dan toch een beetje te belonen en af te leiden heb ik extra lekker vlees en koffie gehaald.
Ook van genoten, zonder dat ik me hoef af te vragen wat ik in een roes op de chat gezet heb en waar mijn spullen gebleven zijn.

Het fitte gevoel in plaats van een brakke dag was wel fijn.

Omdat er toch nog wat werkspanning was blijven hangen - wat ik vroeger "wegdronk" - ben ik naar de sportschool gegaan. Daar extra diep van geslapen en was na het sporten weer chill.

Hopelijk deze zomer niet te veel lust.
En anders maar weer hetzelfde recept, lekker eten en drinken en afleiding zoeken.

Ps heb een mango gekocht, met verse jus en gember gecombineerd. Zou gezond moeten zijn maar was ook lekker, de gember brand lekker. Ook al zoek ik geen drankvervangers, ik hou wel van die smaak-warmte die gember geeft in de keel.
pi_220787785
Masberum. Je hebt gelijk. Ik ben nu niet meer tien jaar clean. Het was ook niet mijn intentie om te kijken of ik weer gecontroleerd kan drinken. Die behoefte heb ik ook helemaal niet. Het was gewoon een spontane ingeving op dat moment.
pi_220787808
Ik ben al 38 jaar clean, echt geen druppel
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 10:44:05 #6
441859 crew  Lenny77
pi_220788981
Even een vraag aan degenen die nog vers in de strijd zitten: jullie nemen hopelijk vitamine B1 in?
Zeer belangrijk!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Miss SHO donderdag 14 mei 2026 @ 10:47:11 #7
22592 crew  Ole
pi_220788998
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:44 schreef Lenny77 het volgende:
Even een vraag aan degenen die nog vers in de strijd zitten: jullie nemen hopelijk vitamine B1 in?
Zeer belangrijk!
Ik neem b complex. Ook veel b12. Maar heb ooknog maagoperatie gehad dus extra belangrijk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 10:48:32 #8
441859 crew  Lenny77
pi_220789007
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:47 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik neem b complex. Ook veel b12. Maar heb ooknog maagoperatie gehad dus extra belangrijk
Oja inderdaad!
Goed bezig O+
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:03:13 #9
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220789081
quote:
99s.gif Op donderdag 14 mei 2026 08:37 schreef praadje het volgende:
Masberum. Je hebt gelijk. Ik ben nu niet meer tien jaar clean. Het was ook niet mijn intentie om te kijken of ik weer gecontroleerd kan drinken. Die behoefte heb ik ook helemaal niet. Het was gewoon een spontane ingeving op dat moment.
Ik denk dat je daar ook niet te zwaar aan moet tillen.
10 jaar clean is echt _O_
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:04:05 #10
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220789088
Ik moet wel zeggen dat ik nu eindelijk wel de richting op ga, dat ik de behoefte niet meer heb. De test was wel het etentje van een paar weken terug. Ik had enigszins de behoefte, maar ook veel verbazing om het veranderende gedrag van veel mensen.
Maar die drang wordt steeds minder.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220789903
@Droopie excuses voor mijn laatste reacties gisteravond.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 14:47:06 #12
441859 crew  Lenny77
pi_220791032
Link voor Rummikub kan terug geplaatst worden O+
Ik vond het hartverwarmend hoe 'vreemden' in actie schoten om de avond en nacht te vullen met afleiding O+
pi_220795150
Een paar mensen zin in rummikub zometeen/straks?

Voor wie spelen:

https://rummikub-apps.com/

En de code is: 5011193

[ Bericht 66% gewijzigd door Masberum op 14-05-2026 23:07:09 ]
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2026 @ 23:18:51 #14
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220796905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:47 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik had een veel te hoog B6 gehalte, dus complex mag ik niet meer. Maar slik nog wel 2 maal daags 50mg thiamine. volgens mij kan ik daar overigens inmiddels wel eens mee stoppen, maar kwaad kan het ook niet.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:22:27 #15
441859 crew  Lenny77
pi_220797190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:18 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik had een veel te hoog B6 gehalte, dus complex mag ik niet meer. Maar slik nog wel 2 maal daags 50mg thiamine. volgens mij kan ik daar overigens inmiddels wel eens mee stoppen, maar kwaad kan het ook niet.
Ze zeggen dit minstens 6 maanden in te nemen na het stoppen. En dan afbouwen indien het mag van de arts.
Hangt er ook vanaf hoelang en hoe hevig je hebt gedronken.
Los daarvan is deze vitamine wateroplosbaar, teveel zal je dus uitplassen.
pi_220804789
Als er mensen vanavond nog rummikub willen spelen laat het dan weten. Ik vind het een leuk tijdverdrijf om een deel van de avond mee door te komen
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 09:27:00 #17
38824 crew  Droopie
pi_220806585
tiktok

Vind hem wel mooi.

En alcohol of drugs, dempen die gevoelens soms of laat ze je even vergeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Droopie op 16-05-2026 09:43:17 ]
Hell To The Liars
pi_220807604
Ben nu gestopt met alcohol, maar merk wel dat de cravings naar andere dingen verschuiven, zoals videogames en zulks, iemand anders die dat ook heeft gemerkt?
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 11:18:39 #19
38824 crew  Droopie
pi_220807653
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Ben nu gestopt met alcohol, maar merk wel dat de cravings naar andere dingen verschuiven, zoals videogames en zulks, iemand anders die dat ook heeft gemerkt?
Ja heel zeker.
Maar wat bedoel je met cravings?

Dat je nu helemaal "enthousiast/ hyper/ meer meer modus" wordt van bepaalde games.

Of na de 3e koffie denkt, blikje redbull en op zoek naar die rush.

Heel herkenbaar :)

Zonder dollen. Ik heb dat goed onder controle, maar heb heel bewust even ARCRaiders aan de kant gelegd voor 4 weken.
Hell To The Liars
pi_220807786
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Dat je je dopamineshot ergens anders zoekt, is volstrekt normaal. Dat kan van gezond (sporten) tot redelijk gezond (werken, alles door AA laten leiden) tot ongezond (andere middelen, excessief gamen, eten).

Uiteindelijk is 20% van je verslaving maar je middel zelf. De rest is gedrag in de breedste zin van het woord.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:04:01 #21
38824 crew  Droopie
pi_220808332
Ik sport amper, lijkt me voor mensen die bv hardlopen in sommige gevallen best lastig als ze zo'n craving ervaren tijdens een marathon.

"Mag ik dat gelukstofje wel weer ervaren"

En dan bedoel ik voor (ex) verslaafden
Hell To The Liars
pi_220808386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:04 schreef Droopie het volgende:
Ik sport amper, lijkt me voor mensen die bv hardlopen in sommige gevallen best lastig als ze zo'n craving ervaren tijdens een marathon.

"Mag ik dat gelukstofje wel weer ervaren"

En dan bedoel ik voor (ex) verslaafden
Er zit ook wel een wereld van verschil tussen een echte craving en 'eigenlijk wel wat lusten'. Dat laatste kan je met wat trucjes redelijk indammen, bij dat eerste lijkt je ratio volledig uitgeschakeld te worden. Die echte cravings heb ik zelden (niet nooit) nog last van. Jaloezie/hang naar de buzz van normaal drinken/'ik ben speciaal, ik kan het wél' veel vaker.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220815620
Ik ben weer een paar dagen teruggevallen tot rock bottom helaas. Daarom niet meer hier gepost.

Vandaag weer wezen voetballen. Voel me nu weer wat beter. Ik heb hoop onzin geplaatst op dit forum, excuses daarvoor. 😑
pi_220815682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:23 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ben weer een paar dagen teruggevallen tot rock bottom helaas. Daarom niet meer hier gepost.

Vandaag weer wezen voetballen. Voel me nu weer wat beter. Ik heb hoop onzin geplaatst op dit forum, excuses daarvoor. 😑
Dat kan gebeuren, heb niks ervan gezien. Zin in rummikub?
pi_220815754
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat kan gebeuren, heb niks ervan gezien. Zin in rummikub?
Ik vind rummikub en Yahtzee bijvoorbeeld heel leuk. Maar ik ben in bedmodus dus ander keertje graag.
pi_220815759
quote:

Bah. Sterkte.
pi_220815776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:28 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik vind rummikub en Yahtzee bijvoorbeeld heel leuk. Maar ik ben in bedmodus dus ander keertje graag.
Geen enkel probleem. Slaap lekker (en als je nog wat reacties plaatst dan ook geen probleem natuurlijk). Ik begrijp het als je niet 20 minuten vast wil zitten aan een spelletje
pi_220815799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:29 schreef Masberum het volgende:

[..]
Geen enkel probleem. Slaap lekker (en als je nog wat reacties plaatst dan ook geen probleem natuurlijk). Ik begrijp het als je niet 20 minuten vast wil zitten aan een spelletje
Thnx Masberum
pi_220817006
quote:

Wat kut voor je. Maar fijn dat je je nu weer wat beter voelt. Morgen weer een nieuwe dag. ^O^
pi_220817511
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:32 schreef Shii het volgende:

[..]
Wat kut voor je. Maar fijn dat je je nu weer wat beter voelt. Morgen weer een nieuwe dag. ^O^
Dankjewel Shii
pi_220817521
Yes ik heb een nieuwe username tiental jaren.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 00:16:06 #32
441859 crew  Lenny77
pi_220817599
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:11 schreef ForzaRob83 het volgende:
*O*
Weer een goede stap voorwaarts O+
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 00:23:12 #33
38824 crew  Droopie
pi_220817716
quote:
*O*
_O_

Is forza van de racegame of van Italiaans voetbal of wat anders.
Hell To The Liars
pi_220817722
Ik ben daar heel blijf mee. Allemaal voetballend gerelateerd ipv alcohol.
pi_220817794
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:23 schreef Droopie het volgende:

[..]
*O*
_O_

Is forza van de racegame of van Italiaans voetbal of wat anders.
Ik ben als ForzaRob hier begonnen jaren terug. Wachtwoord vergeten en toen als Duveldrinker terug gekomen.

Nu als ForzaRob83 terug.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 01:36:46 #36
38824 crew  Droopie
pi_220818750
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 00:29 schreef ForzaRob83 het volgende:

[..]
Ik ben als ForzaRob hier begonnen jaren terug. Wachtwoord vergeten en toen als Duveldrinker terug gekomen.

Nu als ForzaRob83 terug.
welkom terug Rob, en vanaf nu (weer) naar voren kijken :)
Hell To The Liars
  Forum Admin zondag 17 mei 2026 @ 10:08:38 #37
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_220820699
quote:

[..]

Nu als ForzaRob83 terug.
Als je je email van die ForzaRob nog weet dan kan je die ook wel weer terugkrijgen hoor.
Kan in DM eventueel
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_220834104
quote:

[..]

Nu als ForzaRob83 terug.
Welkom terug
pi_220843635
Willen mensen vanavond (of begin van de nacht) ook nog rummikub spelen?
pi_220857070
Nu weer voor een 4e dag nuchter. Elke keer terugvallen, daar wel over nagedacht, de situatie is veel beter dan in bijvoorbeeld 2025. Het zou me verbazen als ik in dat jaar in totaal 20 dagen compleet nuchter zou zijn geweest.

Al maanden geleden dat ik heb gezegd dat ik wou stoppen met drinken. Nu is het 3 dagen nuchter, 2 dagen niet, 5 dagen nuchter, 2 dagen niet etc. Het doel is er compleet van af te zijn, maar dat gaat nou eenmaal (bij mij in ieder geval) niet in 1 keer tot nu toe.

Wel is er per maand een (soms flinke) verbetering zoals ik ernaar kijk. Ik ga geen smoesjes verzinnen waarom ik soms wel weer drink, merk zelf vooral dat het wel een stuk meer uit mijn systeem is al, een jaar geleden had ik nooit gedacht dat dit überhaupt mogelijk zou zijn voor mij. En doordat ik dagen niet drink, drink ik ook minder op de dagen dat ik een terugval heb, omdat mijn lichaam/hersenen sneller weer te ver heen zijn.

Dit is niet bedoeld als positief praatje over mijzelf, ik wou vooral even dit delen ook omdat @ForzaRob83 aangaf dat hij een terugval had gehad en hij niet reageert op FOK! als hij drinkt. Dat is 4 dagen geleden dat ik hem online heb gezien. Ik wil alleen aangeven aan o.a. hem dat je soms een terugval kan hebben en dat dat nou eenmaal kan gebeuren juist als je probeert te stoppen. Als je niet probeert te stoppen heb je nooit een terugval, dus hoe negatief een terugval ook kan lijken, het is zoals ik ernaar kijk juist een teken dat je er serieus mee bezig bent om een fijner leven te krijgen :)

Jezelf niet te hard aanpakken
pi_220879943
Nog mensen interesse in een spelletje online? Rummikub of iets anders.. iets om de tijd door te komen..
pi_220885571
quote:
Hoe gaat het nu met je?
pi_220904990
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 mei 2026 @ 12:42:31 #44
22592 crew  Ole
pi_220905229
Veel mensen die al eerder behandeld zijn!
pi_220905522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:42 schreef Ole het volgende:
Veel mensen die al eerder behandeld zijn!
Ja, dat is ook wel wat verslaving is natuurlijk. Vond cannabis wel opvallen op plek twee! Daar zoek je, zelfs als je verslaafd bent, toch minder snel hulp voor was mijn indruk.
pi_220907455
Ozempic werkt mogelijk ook tegen alcoholverslaving (en andere).

https://wapo.st/4wVxSSo
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 mei 2026 @ 18:43:25 #47
22592 crew  Ole
pi_220907532
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is ook wel wat verslaving is natuurlijk. Vond cannabis wel opvallen op plek twee! Daar zoek je, zelfs als je verslaafd bent, toch minder snel hulp voor was mijn indruk.
Ja dacht ik ook eerst. Maar ben er veel tegengekomen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 mei 2026 @ 18:43:59 #48
22592 crew  Ole
pi_220907536
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:28 schreef nostra het volgende:

Ja en roken las ik ook ergens.
pi_220908941
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:28 schreef nostra het volgende:

Ik zit aan een ander type GLP-1 (uit het grijze circuit) en herken het volledig. Echt bizar, alsof er een knop om is gegaan. Geen enkele zin meer in alcohol.

Lijkt me verder totaal geen duurzame oplossing overigens, want er zijn steeds meer studies die wijzen op een verwatering van de werking. Het is meer een grappig bij-effect van wat er gebeurt als je gaat rommelen aan je dopaminesysteem.
  Redactie Frontpage donderdag 28 mei 2026 @ 21:54:55 #50
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220908976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 18:43 schreef Ole het volgende:

[..]
Ja en roken las ik ook ergens.
Ik had 5 jaar geleden een stoppen met roken programma, met champix. werkte echt geweldig _O_ Ook tegen trek in alcohol.

Maar halverwege het programma werd het ineens uit de handel gehaald.. Nooit meer terug gekomen ook. Maar dat soort middelen remmen ook bepaalde receptoren.
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 mei 2026 @ 22:20:49 #51
22592 crew  Ole
pi_220909090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik had 5 jaar geleden een stoppen met roken programma, met champix. werkte echt geweldig _O_ Ook tegen trek in alcohol.

Maar halverwege het programma werd het ineens uit de handel gehaald.. Nooit meer terug gekomen ook. Maar dat soort middelen remmen ook bepaalde receptoren.
Volgens mij is het weer verkrijgbaar. Heb ook wel gehoord dat het zou helpen.
pi_220932360
Iemand vanavond een spelletje spelen? Rummikub of shellshock.io of smashkarts? Of iets anders wat gewoon een beetje toegankelijk is online..
pi_220946290
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
pi_220946318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Goed gedaan! Hoe voel je je nu? Zucht, geen zucht? Medicatie?
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 22:13:51 #55
38824 crew  Droopie
pi_220946321
Hoi Love1015

Welkom op FOK! en nog belangerijker, gefeliciteerd met je 4 maanden soberheid *O*

Is dat de langste periode dat je nuchter bent geweest sinds je herstel. :)
Hell To The Liars
pi_220946347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:13 schreef Droopie het volgende:
Hoi Love1015

Welkom op FOK! en nog belangerijker, gefeliciteerd met je 4 maanden soberheid *O*

Is dat de langste periode dat je nuchter bent geweest sinds je herstel. :)
Wel het langste van alle middelen nu. Ik ben benzo en alcohol verslaafd en ben 2 jaar terug gestopt geweest voor 5 maanden van die 2 middelen maar deed dan af en toe wat anders omdat ik dacht dat dat dan wel kon. Maar dat was niet zo dus nu abstinent van alle middelen en daar ben ik heel blij mee en hoop dat het me voor altijd lukt.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 juni 2026 @ 23:07:02 #57
22592 crew  Ole
pi_220946637
quote:
Hoi iedereen!

Welkom!
  Forum Admin dinsdag 2 juni 2026 @ 23:29:13 #58
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_220946759
quote:
Hoi iedereen!

Welkom! Hopelijk kan je een beetje steun in deze reeks vinden!
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')