Ik begrijp zelf niet echt wat je hier wil zeggen/vragen sorryquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:11 schreef Droopie het volgende:
[ tiktok ]
Vraag me alleen af of sommige mensen spiritualiteit opzoeken als vlucht, om op zoek te gaan naar antwoorden of gewoon, ik ervaarde het zelf ook hoor.
Een stukje zingeving of dankbaarheid, kan het niet in een paar zinnen uitleggen.
Er zijn, volgens mij, heel veel mensen, die als ze gestopt zijn opeens weer het geloof zoeken of spiritueel worden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:13 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik begrijp zelf niet echt wat je hier wil zeggen/vragen sorry
Ow zo. Ja dat zeg je goed 'die lijken in de minderheid', maar dat is vooral omdat de mensen die zijn gaan geloven / spiritueel zijn geworden etc. dat ook meer uit willen dragen. Andere mensen die weer verder gaan met het leven vallen wat minder op.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er zijn, volgens mij, heel veel mensen, die als ze gestopt zijn opeens weer het geloof zoeken of spiritueel worden.
Ja, er zullen ook zat mensen zijn die na een opname en behandeling weer verder gaan met het leven, maar die lijken in de minderheid.
Dat is mijn vraag. Waarom zou dat zijn?
Ik denk dat je een goed punt hebt. Misschien lopen die mensen er iets meer mee te koop of vallen die veranderingen meer op.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:32 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ow zo. Ja dat zeg je goed 'die lijken in de minderheid', maar dat is vooral omdat de mensen die zijn gaan geloven / spiritueel zijn geworden etc. dat ook meer uit willen dragen. Andere mensen die weer verder gaan met het leven vallen wat minder op.
Ik denk ook dat sommige mensen dat doen om wat rust te vinden, weer rustig na te denken over wie ze zijn, wat ze willen in de toekomst etc. En ook wat meer geneigd zijn automatisch om (als ze nuchter zijn en weer wat normaal kunnen denken) zichzelf af te vragen hoe ze in die situatie terecht zijn gekomen bijvoorbeeld. Een beetje meer levensvragen hebben om te beantwoorden dan de gemiddelde persoon (huisje boompje beestje die niet te extreem heeft geleefd).
Zullen nog wel meer redenen zijn, kan me voorstellen dat het alleen al kan helpen om spiritueel te worden omdat het zover af staat van de periode waarin je juist drugs gebruikte.. jezelf opnieuw uitvinden als het ware, afstand nemen van je oude ik. Dat zou ik denken
Misschien wel, maar de kans dat je reptielenbrein er een pavlov reactie op loslaat, is er ook.quote:Op zondag 5 april 2026 15:42 schreef Ole het volgende:
Net geluncht. Vrees dat er toch beetje alcohol in de mocktail zat. Rustig aan maar rest van de dag
Ja kan ook hoor! Versnelde hartslag, beetje hoofdpijn. Kan ook spanning zijn.quote:Op zondag 5 april 2026 15:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de kans dat je reptielenbrein er een pavlov reactie op loslaat, is er ook.
Waarom denk je dat er in alchol in zat.
Mijn vader wordt aangeschoten van radler 0,0%.. de mens zit soms raar in elkaarquote:Op zondag 5 april 2026 16:06 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja kan ook hoor! Versnelde hartslag, beetje hoofdpijn. Kan ook spanning zijn.
Het valt mee nu maar heb ook iets tegen paniek genomen nu.
Dat valt wel mee bij mij. Ken het advies. Doe het ook niet vaak. Een mocktail doet bij mij ook niet denken aan mijn drank wat ik altijd dronk. En alcoholvrij bier vind ik gewoon niet zo lekker. Zit ik ook meteen vol van. Heb ook maagoperatie gehad en valt heel zwaar bij mij.quote:Op zondag 5 april 2026 16:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mijn vader wordt aangeschoten van radler 0,0%.. de mens zit soms raar in elkaar
En geen onbedoeld advies hoor.
Maar mij is gezegd dat een alcoholist geen alcoholvrije dingen mag nemen, omdat het brein dan reageert.
Maar dat mag iedereen zelf weten, geen alchohol is geen alcohol en de rest is bijzaak
Geniet verder van je middag en hopelijk is de paniek en/ of spanning zelf verdwenen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:28 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat valt wel mee bij mij. Ken het advies. Doe het ook niet vaak. Een mocktail doet bij mij ook niet denken aan mijn drank wat ik altijd dronk. En alcoholvrij bier vind ik gewoon niet zo lekker. Zit ik ook meteen vol van. Heb ook maagoperatie gehad en valt heel zwaar bij mij.
Dus in vervolg mocktail waar ook geen vervanger in zit, dus geen alcoholvrije rum ogen gin. Daar kan soms heel klein beetje in zitten.
Dank jequote:Op zondag 5 april 2026 16:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geniet verder van je middag en hopelijk is de paniek en/ of spanning zelf verdwenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |