abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220507795
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:11 schreef Droopie het volgende:
[ tiktok ]

Vraag me alleen af of sommige mensen spiritualiteit opzoeken als vlucht, om op zoek te gaan naar antwoorden of gewoon, ik ervaarde het zelf ook hoor.
Een stukje zingeving of dankbaarheid, kan het niet in een paar zinnen uitleggen.
Ik begrijp zelf niet echt wat je hier wil zeggen/vragen sorry
pi_220507855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:13 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik begrijp zelf niet echt wat je hier wil zeggen/vragen sorry
Er zijn, volgens mij, heel veel mensen, die als ze gestopt zijn opeens weer het geloof zoeken of spiritueel worden.

Ja, er zullen ook zat mensen zijn die na een opname en behandeling weer verder gaan met het leven, maar die lijken in de minderheid.

Dat is mijn vraag. Waarom zou dat zijn?
Hell To The Liars
pi_220507965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:21 schreef Droopie het volgende:

[..]
Er zijn, volgens mij, heel veel mensen, die als ze gestopt zijn opeens weer het geloof zoeken of spiritueel worden.

Ja, er zullen ook zat mensen zijn die na een opname en behandeling weer verder gaan met het leven, maar die lijken in de minderheid.

Dat is mijn vraag. Waarom zou dat zijn?
Ow zo. Ja dat zeg je goed 'die lijken in de minderheid', maar dat is vooral omdat de mensen die zijn gaan geloven / spiritueel zijn geworden etc. dat ook meer uit willen dragen. Andere mensen die weer verder gaan met het leven vallen wat minder op.

Ik denk ook dat sommige mensen dat doen om wat rust te vinden, weer rustig na te denken over wie ze zijn, wat ze willen in de toekomst etc. En ook wat meer geneigd zijn automatisch om (als ze nuchter zijn en weer wat normaal kunnen denken) zichzelf af te vragen hoe ze in die situatie terecht zijn gekomen bijvoorbeeld. Een beetje meer levensvragen hebben om te beantwoorden dan de gemiddelde persoon (huisje boompje beestje die niet te extreem heeft geleefd).

Zullen nog wel meer redenen zijn, kan me voorstellen dat het alleen al kan helpen om spiritueel te worden omdat het zover af staat van de periode waarin je juist drugs gebruikte.. jezelf opnieuw uitvinden als het ware, afstand nemen van je oude ik. Dat zou ik denken
pi_220508317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:32 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ow zo. Ja dat zeg je goed 'die lijken in de minderheid', maar dat is vooral omdat de mensen die zijn gaan geloven / spiritueel zijn geworden etc. dat ook meer uit willen dragen. Andere mensen die weer verder gaan met het leven vallen wat minder op.

Ik denk ook dat sommige mensen dat doen om wat rust te vinden, weer rustig na te denken over wie ze zijn, wat ze willen in de toekomst etc. En ook wat meer geneigd zijn automatisch om (als ze nuchter zijn en weer wat normaal kunnen denken) zichzelf af te vragen hoe ze in die situatie terecht zijn gekomen bijvoorbeeld. Een beetje meer levensvragen hebben om te beantwoorden dan de gemiddelde persoon (huisje boompje beestje die niet te extreem heeft geleefd).

Zullen nog wel meer redenen zijn, kan me voorstellen dat het alleen al kan helpen om spiritueel te worden omdat het zover af staat van de periode waarin je juist drugs gebruikte.. jezelf opnieuw uitvinden als het ware, afstand nemen van je oude ik. Dat zou ik denken
Ik denk dat je een goed punt hebt. Misschien lopen die mensen er iets meer mee te koop of vallen die veranderingen meer op.
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 5 april 2026 @ 15:42:35 #105
22592 crew  Ole
pi_220513558
Net geluncht. Vrees dat er toch beetje alcohol in de mocktail zat. Rustig aan maar rest van de dag :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 05-04-2026 16:04:49 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220513715
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:42 schreef Ole het volgende:
Net geluncht. Vrees dat er toch beetje alcohol in de mocktail zat. Rustig aan maar rest van de dag :{
Misschien wel, maar de kans dat je reptielenbrein er een pavlov reactie op loslaat, is er ook.

Waarom denk je dat er in alchol in zat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 05-04-2026 16:06:17 ]
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 5 april 2026 @ 16:06:01 #107
22592 crew  Ole
pi_220513798
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Misschien wel, maar de kans dat je reptielenbrein er een pavlov reactie op loslaat, is er ook.

Waarom denk je dat er in alchol in zat.
Ja kan ook hoor! Versnelde hartslag, beetje hoofdpijn. Kan ook spanning zijn.
Het valt mee nu maar heb ook iets tegen paniek genomen nu.
pi_220513865
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:06 schreef Ole het volgende:

[..]
Ja kan ook hoor! Versnelde hartslag, beetje hoofdpijn. Kan ook spanning zijn.
Het valt mee nu maar heb ook iets tegen paniek genomen nu.
Mijn vader wordt aangeschoten van radler 0,0%.. de mens zit soms raar in elkaar ;)

En geen onbedoeld advies hoor.
Maar mij is gezegd dat een alcoholist geen alcoholvrije dingen mag nemen, omdat het brein dan reageert.
Maar dat mag iedereen zelf weten, geen alchohol is geen alcohol en de rest is bijzaak :)
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 5 april 2026 @ 16:28:26 #109
22592 crew  Ole
pi_220514116
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:12 schreef Droopie het volgende:

[..]
Mijn vader wordt aangeschoten van radler 0,0%.. de mens zit soms raar in elkaar ;)

En geen onbedoeld advies hoor.
Maar mij is gezegd dat een alcoholist geen alcoholvrije dingen mag nemen, omdat het brein dan reageert.
Maar dat mag iedereen zelf weten, geen alchohol is geen alcohol en de rest is bijzaak :)
Dat valt wel mee bij mij. Ken het advies. Doe het ook niet vaak. Een mocktail doet bij mij ook niet denken aan mijn drank wat ik altijd dronk. En alcoholvrij bier vind ik gewoon niet zo lekker. Zit ik ook meteen vol van. Heb ook maagoperatie gehad en valt heel zwaar bij mij.

Dus in vervolg mocktail waar ook geen vervanger in zit, dus geen alcoholvrije rum ogen gin. Daar kan soms heel klein beetje in zitten.
pi_220514230
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 16:28 schreef Ole het volgende:

[..]
Dat valt wel mee bij mij. Ken het advies. Doe het ook niet vaak. Een mocktail doet bij mij ook niet denken aan mijn drank wat ik altijd dronk. En alcoholvrij bier vind ik gewoon niet zo lekker. Zit ik ook meteen vol van. Heb ook maagoperatie gehad en valt heel zwaar bij mij.

Dus in vervolg mocktail waar ook geen vervanger in zit, dus geen alcoholvrije rum ogen gin. Daar kan soms heel klein beetje in zitten.
Geniet verder van je middag en hopelijk is de paniek en/ of spanning zelf verdwenen.
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 5 april 2026 @ 17:02:21 #111
22592 crew  Ole
pi_220514440
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
Geniet verder van je middag en hopelijk is de paniek en/ of spanning zelf verdwenen.
Dank je :* lekker serie kijken nu
  Moderator / Miss SHO zaterdag 11 april 2026 @ 16:03:45 #112
22592 crew  Ole
pi_220556124
Update: Ik krijg helemaal niks meer van UWV.

Gelukkig heb ik nog reserves. Ben er wel ok mee. Het gaat allemaal goedkomen. Betekent wel dat ik iets sneller zal moeten reïntegreren, maar ik ben er wel aan toe.
Ik zoek eerst naar een baan als oproepkracht, flexibel. Niet meteen 40 uur per week.

Neemt niet weg dat ik wel baal dat ik dit niet eerder wist, twijfel of ik nog bezwaar aan ga tekenen. Verder geen cravings gehad gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')