abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217414561
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:49 schreef Gehakt_bal het volgende:
Terugval gehad. Na iets meer dan 15 maanden.
Het ging eigenlijk wel goed (het niet drinken). Maar toen ik een aantal weken terug hoorde dat ik dit weekend alleen was, plopte er een duiveltje in mijn hoofd. En gister de nodige drank gekocht en genuttigd.
Vanmorgen een gigantische kater, iets wat ik nooit had tijdens mijn alcoholverslaving.
Maar mijn keel is kapot door het vele kotsen. Man, man wat voelde ik me ziek. Ik voelde me serieus doodgaan van ellende. Een hartslag ver boven de 100.
Ik ben nu zo ver om weer iets te eten, maar de koffie doet pijn in mijn slokdarm.
Het restant aan drank maar door de gootsteen gespoeld en weer verder met een alcoholvrij leven.

Het enige wat ik me afvraag is: waarom in godsnaam heb ik dit gedaan. Ik voel nu een soort schuld/schaamte ofzo.
Was je tolerantie dan niet veranderd? Ik merk dat als ik een tijdje niet drink, dan ik na 1~1.5 wijn fles echt wel out ben, en de kater is dan niet heel erg. Als ik wel regenmatig drink dan ik rustig een fles port + wijn op.

Maar zo te horen gaat het goed komen met je ^O^ .
  zondag 20 april 2025 @ 09:22:06 #127
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217417199
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:57 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Was je tolerantie dan niet veranderd? Ik merk dat als ik een tijdje niet drink, dan ik na 1~1.5 wijn fles echt wel out ben, en de kater is dan niet heel erg. Als ik wel regenmatig drink dan ik rustig een fles port + wijn op.

Maar zo te horen gaat het goed komen met je ^O^ .
Zeker ja. Ik merkte het al na een aantal glazen, maar het oude gedrag van stug doordrinken was er nog steeds.
Maar merkte het nog het meest aan de kater de volgende dag.
pi_217418345
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 09:22 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Zeker ja. Ik merkte het al na een aantal glazen, maar het oude gedrag van stug doordrinken was er nog steeds.
Maar merkte het nog het meest aan de kater de volgende dag.
Die katers worden ook steeds erger. Kan je positief oppakken (dit nooit meer), bij mij leidde het nog wel eens tot een trigger (kater zo erg dat ie NU wegmoest; door te drinken).

Gister goed doorgekomen? Geniet van het mooie weer vandaag en neem jezelf niet te veel kwalijk. ^O^
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_217746678
Ik ben ook (weer) gestopt met drinken, twee weken bezig nu. Mijn alcoholgebruik was minder heftig dan bij anderen hier, maar voor mijn gevoel had ik het steeds minder onder controle. Elke avond drinken, meestal 3 triples, maar in de weekenden alweer een stuk meer dan dat. Maar ook subtielere dingen, zoals dat ik er altijd mee bezig was dat er wel alcohol in huis was. Of mezelf voornemen om er eentje te drinken, maar dan toch naar de supermarkt voor een extra sixpack. Of uitkijken naar bepaalde sociale gelegenheden omdat ik dan kon zuipen.

Hoe dan ook, nu twee weken verder en mijn energieniveau is echt bizar veel hoger geworden. Slaap beter, zit beter in mijn vel, kan me beter concentreren, minder snel aangebrand als de kinderen aan het gillen zijn. Dit is de honeymoon-fase waarin het allemaal geweldig gaat. Ik weet van eerdere pogingen dat daarna de lastige fase komt, waarin ik alcohol mis, het leven soms toch ook wel verdomd saai is en ik mijzelf wijsmaak dat een wijntje bij het eten echt wel weer kan, of een keertje doorzakken met vrienden. En voor ik het weet zit ik weer in hetzelfde schuitje :')

Ben er nog niet over uit hoe ik dat kan tackelen. Zelfhulpgroepen vind ik toch meer voor zwaardere gevallen dan ik, daar zou ik me niet thuis voelen. Hoop maar dat ik het patroon nu beter kan herkennen en streng voor mijzelf kan zijn als het nodig is :s)
  zondag 25 mei 2025 @ 16:26:37 #130
13309 nostra
ask why
pi_217748644
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 14:26 schreef Lichtloper het volgende:
Ik ben ook (weer) gestopt met drinken, twee weken bezig nu. Mijn alcoholgebruik was minder heftig dan bij anderen hier, maar voor mijn gevoel had ik het steeds minder onder controle. Elke avond drinken, meestal 3 triples, maar in de weekenden alweer een stuk meer dan dat. Maar ook subtielere dingen, zoals dat ik er altijd mee bezig was dat er wel alcohol in huis was. Of mezelf voornemen om er eentje te drinken, maar dan toch naar de supermarkt voor een extra sixpack. Of uitkijken naar bepaalde sociale gelegenheden omdat ik dan kon zuipen.

Hoe dan ook, nu twee weken verder en mijn energieniveau is echt bizar veel hoger geworden. Slaap beter, zit beter in mijn vel, kan me beter concentreren, minder snel aangebrand als de kinderen aan het gillen zijn. Dit is de honeymoon-fase waarin het allemaal geweldig gaat. Ik weet van eerdere pogingen dat daarna de lastige fase komt, waarin ik alcohol mis, het leven soms toch ook wel verdomd saai is en ik mijzelf wijsmaak dat een wijntje bij het eten echt wel weer kan, of een keertje doorzakken met vrienden. En voor ik het weet zit ik weer in hetzelfde schuitje :')

Ben er nog niet over uit hoe ik dat kan tackelen. Zelfhulpgroepen vind ik toch meer voor zwaardere gevallen dan ik, daar zou ik me niet thuis voelen. Hoop maar dat ik het patroon nu beter kan herkennen en streng voor mijzelf kan zijn als het nodig is :s)
Succes en sterkte! Je zou iets als CGT kunnen proberen, dat is/voelt niet zo zwaar en zou wel kunnen helpen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_217830490
quote:

Ik meld me ook weer even, het is er heel langzaam weer ingeslopen, al gesprek met de huisarts gehad. Laatste weken werd het echt weer zorgwekkender. Zeker de zaterdagavonden.

Hulpgroepen en AA helpen mij niet verder, wel gesprekken met een psycholoog over dingen uit het verleden waardoor ik uiteindelijk problematisch ben gaan drinken, onverwerkte emoties en natuurlijk slechte gewoontes.

Ik ben weer begonnen met het boek van Allan Carr dat geeft mij altijd een stukje houvast en rust om de eerste weken door te komen.
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 18:24:48 #132
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_217830802
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:36 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik meld me ook weer even, het is er heel langzaam weer ingeslopen, al gesprek met de huisarts gehad. Laatste weken werd het echt weer zorgwekkender. Zeker de zaterdagavonden.

Hulpgroepen en AA helpen mij niet verder, wel gesprekken met een psycholoog over dingen uit het verleden waardoor ik uiteindelijk problematisch ben gaan drinken, onverwerkte emoties en natuurlijk slechte gewoontes.

Ik ben weer begonnen met het boek van Allan Carr dat geeft mij altijd een stukje houvast en rust om de eerste weken door te komen.
Het is dan misschien een mooi begin om je user icon aan te passen. Een dergelijk plaatje in een topic waar mensen komen die een duidelijke stop wens hebben lijkt me nou niet helpend.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_217830823
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:36 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hey sterkte man, heb je wel eens gesproken met een hulpverlener over een behandeling dubbele diagnose.

Mentale problematiek (depressie etc) en alcohol gaan vaak hand in hand, zo ging het bij mij ook iig.

Die behandeling heeft mij zoveel geholpen, meer dan de AA en de kliniek in mijn beleving (maar zonder kliniek en AA was het mij denk ik ook niet zo goed afgegaan hoor).

Wel top dat je het (h)erkent.
Hell To The Liars
pi_217830847
quote:

Je herkent de signalen voor jezelf iig, nu ben ik niet meer bezig met de actieve hulpverlening, behalve mijn psycholoog, zou een online meeting met andere probleemdrinkers mssn wat voor jou zijn?
Dan hoor je de verhalen en denk je na afloop, jemig en dat allemaal voor iets "simpels" als een glas alcohol.

Misschien is dat jouw stok achter de deur of denk je, nou vooruit, die 2 uurtjes per week dienen het doel wel om definitief te stoppen.
Hell To The Liars
pi_217832227
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 18:28 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hey sterkte man, heb je wel eens gesproken met een hulpverlener over een behandeling dubbele diagnose.

Mentale problematiek (depressie etc) en alcohol gaan vaak hand in hand, zo ging het bij mij ook iig.

Die behandeling heeft mij zoveel geholpen, meer dan de AA en de kliniek in mijn beleving (maar zonder kliniek en AA was het mij denk ik ook niet zo goed afgegaan hoor).

Wel top dat je het (h)erkent.
Ja ik heb alles al bewandeld, ik heb ook al een dubbele diagnose, psychische stoornis eerst aangepakt, daarna icm verslavingszorg. Verslavingszorg werkte bij mij slecht, ik had geen klik en de sessies gingen ook geen richting op. Ik bleef wel een lange tijd sober na het boek van Allan Carr en een strakke planning en niet veel hooi op mijn vork nemen. '
Dat laatste heb ik de afgelopen tijd te veel gedaan, heel druk prive en werk gehad wat best veel op heeft geleverd, sociaal leven en gewaardeerd worden op werk, alleen ging ik wat minder voor mij zelf zorgen in de vrije uurtjes, met name in de avond, weekenden.
pi_217832974
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:44 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja ik heb alles al bewandeld, ik heb ook al een dubbele diagnose, psychische stoornis eerst aangepakt, daarna icm verslavingszorg. Verslavingszorg werkte bij mij slecht, ik had geen klik en de sessies gingen ook geen richting op. Ik bleef wel een lange tijd sober na het boek van Allan Carr en een strakke planning en niet veel hooi op mijn vork nemen. '
Dat laatste heb ik de afgelopen tijd te veel gedaan, heel druk prive en werk gehad wat best veel op heeft geleverd, sociaal leven en gewaardeerd worden op werk, alleen ging ik wat minder voor mij zelf zorgen in de vrije uurtjes, met name in de avond, weekenden.
Ik vind dat je alsnog trots mag zijn op jezelf :)

Je hebt al een lange weg achter de rug, je erkent je probleem en je bent naar de huisarts geweest..

Als je een keer je hart wil luchten (nuchter) mijn DM staat open.
Hell To The Liars
pi_217841180
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vind dat je alsnog trots mag zijn op jezelf :)

Je hebt al een lange weg achter de rug, je erkent je probleem en je bent naar de huisarts geweest..

Als je een keer je hart wil luchten (nuchter) mijn DM staat open.
Zal ik zeker doen Droopie, ik heb nog wel een vraagje off topic, weet iemand hier hoe of bij wie ik moet zijn om mijn username te veranderen, gezien mijn naam kan triggeren?
pi_217843042
Ik wil wel even iets zeggen hier, ook @Masberum. Ik snap nu wel een beetje je reacties.
pi_217870839
Zijn er nog mensen hier die met een alcoholprobleem worstelen misschien beter hier te reageren ipv in subtopics.
pi_217870886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:57 schreef Duveldrinker het volgende:
Zijn er nog mensen hier die met een alcoholprobleem worstelen misschien beter hier te reageren ipv in subtopics.
Wel een goede om hier te posten in plaats van in dat van masberum
pi_217871374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:01 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Wel een goede om hier te posten in plaats van in dat van masberum
Nou dat zeker, want ik zou graag dit topic leidend willen houden.
Om ervaringen te delen en niet te veel te oordelen over iemand zijn problemen. Meer in oplossingen te denken, ik ben ook nog steeds dolende, veel emotie, veel terugvallen, veel negatieve ervaringen in zowel de zorg als in het dagelijkse leven. Maar ook veel mooie momenten in deze zoektocht, een baan waarin ik steeds meer ontwikkel, een zoon die zich ontwikkelt tot geweldig persoon met een eigen visie ondanks mijn problemen. Een 2e leven in het voetballen die ik heb gevonden. Het is niet dat een alcoholist zoals ik mijzelf zie geen leven kan hebben. Dat wil ik wel iedereen even gezegd hebben.
pi_217871381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:46 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nou dat zeker, want ik zou graag dit topic leidend willen houden.
Om ervaringen te delen en niet te veel te oordelen over iemand zijn problemen. Meer in oplossingen te denken, ik ben ook nog steeds dolende, veel emotie, veel terugvallen, veel negatieve ervaringen in zowel de zorg als in het dagelijkse leven. Maar ook veel mooie momenten in deze zoektocht, een baan waarin ik steeds meer ontwikkel, een zoon die zich ontwikkelt tot geweldig persoon met een eigen visie ondanks mijn problemen. Een 2e leven in het voetballen die ik heb gevonden. Het is niet dat een alcoholist zoals ik mijzelf zie geen leven kan hebben. Dat wil ik wel iedereen even gezegd hebben.
Hier wil ik morgen wel even uitgebreid op reageren. Korte reactie is; jij bent zoveel meer dan enkel een alcoholist. Onthoud dat altijd en koester inderdaad die dingen als vader zijn etc want dat ben je ook.
pi_217872100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Zal ik zeker doen Droopie, ik heb nog wel een vraagje off topic, weet iemand hier hoe of bij wie ik moet zijn om mijn username te veranderen, gezien mijn naam kan triggeren?
FB / Nickchangemogelijkheid nu permanent (en grotendeels automatisch)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_218041917
Bekijk deze YouTube-video

Goede podcastserie, heel erg herkenbaar voor mijzelf. Dit keer over jaar twee in nuchterheid, dat toch niet altijd het perfecte plaatje blijkt te zijn waar je op had gehoopt of zelfs had denken te krijgen.
Best pilot in history
pi_218041995
-

[ Bericht 97% gewijzigd door augurk2025 op 25-06-2025 16:36:48 ]
  zondag 29 juni 2025 @ 18:59:01 #146
13309 nostra
ask why
pi_218076186
quote:

Hoe gaat het nu?
Best pilot in history
pi_218077981

[ Bericht 56% gewijzigd door Armani XL op 29-06-2025 23:16:10 (Nergens voor nodig, gewoon topic links laten ligge) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')