Volgens mij is het weer verkrijgbaar. Heb ook wel gehoord dat het zou helpen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik had 5 jaar geleden een stoppen met roken programma, met champix. werkte echt geweldigOok tegen trek in alcohol.
Maar halverwege het programma werd het ineens uit de handel gehaald.. Nooit meer terug gekomen ook. Maar dat soort middelen remmen ook bepaalde receptoren.
Goed gedaan! Hoe voel je je nu? Zucht, geen zucht? Medicatie?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Wel het langste van alle middelen nu. Ik ben benzo en alcohol verslaafd en ben 2 jaar terug gestopt geweest voor 5 maanden van die 2 middelen maar deed dan af en toe wat anders omdat ik dacht dat dat dan wel kon. Maar dat was niet zo dus nu abstinent van alle middelen en daar ben ik heel blij mee en hoop dat het me voor altijd lukt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:13 schreef Droopie het volgende:
Hoi Love1015
Welkom op FOK! en nog belangerijker, gefeliciteerd met je 4 maanden soberheid
Is dat de langste periode dat je nuchter bent geweest sinds je herstel.
Welkom!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Welkom! Hopelijk kan je een beetje steun in deze reeks vinden!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Ik ben zelf niet vatbaar voor een alcoholverslaving, maar ik heb vroeger wel een flinke wietverslaving gehad.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Deels waar, deels niet. Afleiding helpt, dus proberen de alcoholmomenten te vervangen met momenten waarop je iets anders doet, ik wandel bijvoorbeeld veel tegenwoordig.quote:Op zondag 14 juni 2026 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het niet zo dat jullie je helemaal niet (zoveel) bezig moeten houden met de verslaving of juist het afkicken maar juist met de invulling van tijd?
Als je druk bent en iets doet wat je leuk vind, bv een festival organiseren, een zaak starten, een grote sportuitdaging.
Dan heb je helemaal geen tijd voor verslavingen, is het niet ook vaak gewoon tijdverdrijf ?
Zelfs een gek als Trump is geheelonthouderquote:Op zondag 14 juni 2026 19:54 schreef Masberum het volgende:
[..]
Deels waar, deels niet. Afleiding helpt, dus proberen de alcoholmomenten te vervangen met momenten waarop je iets anders doet, ik wandel bijvoorbeeld veel tegenwoordig.
Maar dat 'geen tijd voor verslavingen' daardoor is wat te kort door de bocht naar mijn idee. Bedoel je pakt ermee bijvoorbeeld niet de reden van de verslaving aan. En er zijn toch ook genoeg ondernemers, sporters, acteurs etc. die verslaafd raken. Soms omdat ze niet met beroemd zijn om kunnen gaan. Om maar een voorbeeld te geven.
Wat je stelt is wel een onderdeel van herstel hoor zoals ik aangaf, en nuttig om te doen, maar het is niet 'gewoon maar een hobby zoeken' ofzo en dan is de drang weg..
En het probleem zit ook in de hersenen zelf (de werking en structuur verandert ook echt bij langdurige verslaving), bedoel bij mensen met een geestelijke stoornis stellen ze dat het niet kan verdwijnen, bij een alcoholverslaving kan je wel stoppen maar de verslaving an sich blijft van wat ik heb gelezen.. de drang wordt steeds minder maar de rest van je leven draag je het wel bij je. Personen zonder verslaving begrijpen dat wat minder soms denk ik, daardoor krijg je ook soms reacties als 'het is gewoon een kwestie van ruggengraat'.
Ik begrijp je reactie heel goed.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelfs een gek als Trump is geheelonthouder
Het is per persoon verschillend. Stoppen met roken kostte mij heel veel moeite en lukte slechts met begeleiding en medicijnen. Stoppen met alcohol heb ik zo eens half geprobeerd en zonder moeite nooit meer een druppel aangeraakt.. Ook geen behoefte aan gehad.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:15 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie heel goed.
Maar als het zo makkelijk was zouden niet zoveel mensen verslaafd zijn. In elke behandeling wordt dit advies ook gegeven.
Mooi dat je zo eerlijk bent. En zo te lezen heb je een fijne partnerquote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:25 schreef jdrieshout het volgende:
Het begon allemaal nadat ik uit de modewereld werd geknikkerd. Ik werd ouder en paste blijkbaar niet meer in dat nieuwe modeplaatje. Eerst was het alleen een drankje in het weekend. Daarna kwam er doordeweeks ineens een “smoesje” bij voor een wijntje. En zo verzon ik steeds weer een reden om toch te drinken. Elke keer met dezelfde belofte aan mezelf: “Morgen kap ik ermee. Morgen ben ik nuchter. Morgen ga ik hardlopen ipv drinken”
Op een gegeven moment ging het zo ver dat ik afspraken maakte waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, gewoon omdat ik wist dat er gedronken zou worden. Dan zat ik daar tussen mensen met wie ik amper iets had, puur om maar een excuus te hebben voor dat eerste glas.
Tot het moment kwam dat ik hoofdpijn kreeg zodra ik nuchter werd. Toen heeft mijn vriend me gelukkig wakker geschud. Daarna ben ik twee jaar nuchter geweest, met maar één terugval.
En nu, vier jaar later, drink ik op gezellige dagen alleen nog 0.0.
#Houvol #0.0 #Jebentnietalleen
Goed bezig! Ik ken vaak juist waar het in de modewereld begon. Vier jaar is een lange tijd, maar altijd scherp blijven.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:25 schreef jdrieshout het volgende:
Het begon allemaal nadat ik uit de modewereld werd geknikkerd. Ik werd ouder en paste blijkbaar niet meer in dat nieuwe modeplaatje. Eerst was het alleen een drankje in het weekend. Daarna kwam er doordeweeks ineens een “smoesje” bij voor een wijntje. En zo verzon ik steeds weer een reden om toch te drinken. Elke keer met dezelfde belofte aan mezelf: “Morgen kap ik ermee. Morgen ben ik nuchter. Morgen ga ik hardlopen ipv drinken”
Op een gegeven moment ging het zo ver dat ik afspraken maakte waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, gewoon omdat ik wist dat er gedronken zou worden. Dan zat ik daar tussen mensen met wie ik amper iets had, puur om maar een excuus te hebben voor dat eerste glas.
Tot het moment kwam dat ik hoofdpijn kreeg zodra ik nuchter werd. Toen heeft mijn vriend me gelukkig wakker geschud. Daarna ben ik twee jaar nuchter geweest, met maar één terugval.
En nu, vier jaar later, drink ik op gezellige dagen alleen nog 0.0.
#Houvol #0.0 #Jebentnietalleen
Modewereld, muziekwereld, acteurs, dj's, advocaten. Waar niet eigenlijk. Het is overalquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Goed bezig! Ik ken vaak juist waar het in de modewereld begon. Vier jaar is een lange tijd, maar altijd scherp blijven.
Denk dat het in instabiele beroepsgroepen zoals idd mode, muziek, film vaker voorkomt, heb geen onderbouwing, is gewoon een onderbuikgevoelquote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:16 schreef Ole het volgende:
[..]
Modewereld, muziekwereld, acteurs, dj's, advocaten. Waar niet eigenlijk. Het is overal
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |