abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 mei 2026 @ 22:20:49 #51
22592 crew  Ole
pi_220909090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik had 5 jaar geleden een stoppen met roken programma, met champix. werkte echt geweldig _O_ Ook tegen trek in alcohol.

Maar halverwege het programma werd het ineens uit de handel gehaald.. Nooit meer terug gekomen ook. Maar dat soort middelen remmen ook bepaalde receptoren.
Volgens mij is het weer verkrijgbaar. Heb ook wel gehoord dat het zou helpen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220932360
Iemand vanavond een spelletje spelen? Rummikub of shellshock.io of smashkarts? Of iets anders wat gewoon een beetje toegankelijk is online..
pi_220946290
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
pi_220946318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Goed gedaan! Hoe voel je je nu? Zucht, geen zucht? Medicatie?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 22:13:51 #55
38824 crew  Droopie
pi_220946321
Hoi Love1015

Welkom op FOK! en nog belangerijker, gefeliciteerd met je 4 maanden soberheid *O*

Is dat de langste periode dat je nuchter bent geweest sinds je herstel. :)
Hell To The Liars
pi_220946347
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:13 schreef Droopie het volgende:
Hoi Love1015

Welkom op FOK! en nog belangerijker, gefeliciteerd met je 4 maanden soberheid *O*

Is dat de langste periode dat je nuchter bent geweest sinds je herstel. :)
Wel het langste van alle middelen nu. Ik ben benzo en alcohol verslaafd en ben 2 jaar terug gestopt geweest voor 5 maanden van die 2 middelen maar deed dan af en toe wat anders omdat ik dacht dat dat dan wel kon. Maar dat was niet zo dus nu abstinent van alle middelen en daar ben ik heel blij mee en hoop dat het me voor altijd lukt.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 2 juni 2026 @ 23:07:02 #57
22592 crew  Ole
pi_220946637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Welkom!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Forum Admin dinsdag 2 juni 2026 @ 23:29:13 #58
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_220946759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Welkom! Hopelijk kan je een beetje steun in deze reeks vinden!
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_221014183
Iemand nog zin in een spelletje rummikub of shellshock.io ? Daarin ben je een ei en schiet je op elkaar. https://smashkarts.io/ kan ook. En forzarob je bent niet vergeten, hoop dat het goed met je gaat
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:58:33 #60
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221014976
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:07 schreef Love1015 het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden nuchter na een 4e opname (2 keer detox en 2 keer klinisch) ik moet zeggen het blijft zwaar maar heb deze keer wel goede hoop. Ik ga naar 3 meetings per week zodat ik steun krijg van andere met hetzelfde probleem. Ik ben dankbaar voor alle hulp, meetings en de andere mensen om mij heen. Fijn dat er een forum als dit is groetjes van mij
Ik ben zelf niet vatbaar voor een alcoholverslaving, maar ik heb vroeger wel een flinke wietverslaving gehad.

Geen enkel middel “kan” als je vatbaar bent voor verslaving. Ook niet om jezelf even lekker te verwennen.

Welkom op het forum.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_221036936
Bekijk deze YouTube-video

Uitstekende "encyclopedie" van mijn favoriete podcaster op dit onderwerp.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221037061
Is het niet zo dat jullie je helemaal niet (zoveel) bezig moeten houden met de verslaving of juist het afkicken maar juist met de invulling van tijd?
Als je druk bent en iets doet wat je leuk vind, bv een festival organiseren, een zaak starten, een grote sportuitdaging.
Dan heb je helemaal geen tijd voor verslavingen, is het niet ook vaak gewoon tijdverdrijf ?
Vakman pur sang
pi_221042484
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het niet zo dat jullie je helemaal niet (zoveel) bezig moeten houden met de verslaving of juist het afkicken maar juist met de invulling van tijd?
Als je druk bent en iets doet wat je leuk vind, bv een festival organiseren, een zaak starten, een grote sportuitdaging.
Dan heb je helemaal geen tijd voor verslavingen, is het niet ook vaak gewoon tijdverdrijf ?
Deels waar, deels niet. Afleiding helpt, dus proberen de alcoholmomenten te vervangen met momenten waarop je iets anders doet, ik wandel bijvoorbeeld veel tegenwoordig.

Maar dat 'geen tijd voor verslavingen' daardoor is wat te kort door de bocht naar mijn idee. Bedoel je pakt ermee bijvoorbeeld niet de reden van de verslaving aan. En er zijn toch ook genoeg ondernemers, sporters, acteurs etc. die verslaafd raken. Soms omdat ze niet met beroemd zijn om kunnen gaan. Om maar een voorbeeld te geven.

Wat je stelt is wel een onderdeel van herstel hoor zoals ik aangaf, en nuttig om te doen, maar het is niet 'gewoon maar een hobby zoeken' ofzo en dan is de drang weg..

En het probleem zit ook in de hersenen zelf (de werking en structuur verandert ook echt bij langdurige verslaving), bedoel bij mensen met een geestelijke stoornis stellen ze dat het niet kan verdwijnen, bij een alcoholverslaving kan je wel stoppen maar de verslaving an sich blijft van wat ik heb gelezen.. de drang wordt steeds minder maar de rest van je leven draag je het wel bij je. Personen zonder verslaving begrijpen dat wat minder soms denk ik, daardoor krijg je ook soms reacties als 'het is gewoon een kwestie van ruggengraat'.

[ Bericht 7% gewijzigd door Masberum op 14-06-2026 20:04:24 ]
pi_221042838
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:54 schreef Masberum het volgende:

[..]
Deels waar, deels niet. Afleiding helpt, dus proberen de alcoholmomenten te vervangen met momenten waarop je iets anders doet, ik wandel bijvoorbeeld veel tegenwoordig.

Maar dat 'geen tijd voor verslavingen' daardoor is wat te kort door de bocht naar mijn idee. Bedoel je pakt ermee bijvoorbeeld niet de reden van de verslaving aan. En er zijn toch ook genoeg ondernemers, sporters, acteurs etc. die verslaafd raken. Soms omdat ze niet met beroemd zijn om kunnen gaan. Om maar een voorbeeld te geven.

Wat je stelt is wel een onderdeel van herstel hoor zoals ik aangaf, en nuttig om te doen, maar het is niet 'gewoon maar een hobby zoeken' ofzo en dan is de drang weg..

En het probleem zit ook in de hersenen zelf (de werking en structuur verandert ook echt bij langdurige verslaving), bedoel bij mensen met een geestelijke stoornis stellen ze dat het niet kan verdwijnen, bij een alcoholverslaving kan je wel stoppen maar de verslaving an sich blijft van wat ik heb gelezen.. de drang wordt steeds minder maar de rest van je leven draag je het wel bij je. Personen zonder verslaving begrijpen dat wat minder soms denk ik, daardoor krijg je ook soms reacties als 'het is gewoon een kwestie van ruggengraat'.

Zelfs een gek als Trump is geheelonthouder
Vakman pur sang
  Moderator / Miss SHO zondag 14 juni 2026 @ 21:15:45 #65
22592 crew  Ole
pi_221043857
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zelfs een gek als Trump is geheelonthouder
Ik begrijp je reactie heel goed.
Maar als het zo makkelijk was zouden niet zoveel mensen verslaafd zijn. In elke behandeling wordt dit advies ook gegeven.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 15 juni 2026 @ 13:32:57 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221050597
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:15 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik begrijp je reactie heel goed.
Maar als het zo makkelijk was zouden niet zoveel mensen verslaafd zijn. In elke behandeling wordt dit advies ook gegeven.
Het is per persoon verschillend. Stoppen met roken kostte mij heel veel moeite en lukte slechts met begeleiding en medicijnen. Stoppen met alcohol heb ik zo eens half geprobeerd en zonder moeite nooit meer een druppel aangeraakt.. Ook geen behoefte aan gehad.

Dus mijn les was dat je je niet moet laten leiden door mensen die zeggen dat het enkel wilskracht is en niks voorstelt. Iedereen is anders. Als het je zelf niet lukt, vraag dan gewoon om hulp. Zegt niks over jou als persoon dat je dit nodig hebt. En wat maakt het na 2 jaar stoppen uit of je er wel of geen hulp bij gehad hebt.
The End Times are wild
pi_221126697
Het begon allemaal nadat ik uit de modewereld werd geknikkerd. Ik werd ouder en paste blijkbaar niet meer in dat nieuwe modeplaatje. Eerst was het alleen een drankje in het weekend. Daarna kwam er doordeweeks ineens een “smoesje” bij voor een wijntje. En zo verzon ik steeds weer een reden om toch te drinken. Elke keer met dezelfde belofte aan mezelf: “Morgen kap ik ermee. Morgen ben ik nuchter. Morgen ga ik hardlopen ipv drinken”

Op een gegeven moment ging het zo ver dat ik afspraken maakte waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, gewoon omdat ik wist dat er gedronken zou worden. Dan zat ik daar tussen mensen met wie ik amper iets had, puur om maar een excuus te hebben voor dat eerste glas.

Tot het moment kwam dat ik hoofdpijn kreeg zodra ik nuchter werd. Toen heeft mijn vriend me gelukkig wakker geschud. Daarna ben ik twee jaar nuchter geweest, met maar één terugval.

En nu, vier jaar later, drink ik op gezellige dagen alleen nog 0.0.

#Houvol #0.0 #Jebentnietalleen
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 juni 2026 @ 14:13:12 #68
22592 crew  Ole
pi_221127190
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:25 schreef jdrieshout het volgende:
Het begon allemaal nadat ik uit de modewereld werd geknikkerd. Ik werd ouder en paste blijkbaar niet meer in dat nieuwe modeplaatje. Eerst was het alleen een drankje in het weekend. Daarna kwam er doordeweeks ineens een “smoesje” bij voor een wijntje. En zo verzon ik steeds weer een reden om toch te drinken. Elke keer met dezelfde belofte aan mezelf: “Morgen kap ik ermee. Morgen ben ik nuchter. Morgen ga ik hardlopen ipv drinken”

Op een gegeven moment ging het zo ver dat ik afspraken maakte waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, gewoon omdat ik wist dat er gedronken zou worden. Dan zat ik daar tussen mensen met wie ik amper iets had, puur om maar een excuus te hebben voor dat eerste glas.

Tot het moment kwam dat ik hoofdpijn kreeg zodra ik nuchter werd. Toen heeft mijn vriend me gelukkig wakker geschud. Daarna ben ik twee jaar nuchter geweest, met maar één terugval.

En nu, vier jaar later, drink ik op gezellige dagen alleen nog 0.0.

#Houvol #0.0 #Jebentnietalleen
Mooi dat je zo eerlijk bent. En zo te lezen heb je een fijne partner O+

Zoveel factoren die meespelen! Maar goed bezig!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221127204
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:25 schreef jdrieshout het volgende:
Het begon allemaal nadat ik uit de modewereld werd geknikkerd. Ik werd ouder en paste blijkbaar niet meer in dat nieuwe modeplaatje. Eerst was het alleen een drankje in het weekend. Daarna kwam er doordeweeks ineens een “smoesje” bij voor een wijntje. En zo verzon ik steeds weer een reden om toch te drinken. Elke keer met dezelfde belofte aan mezelf: “Morgen kap ik ermee. Morgen ben ik nuchter. Morgen ga ik hardlopen ipv drinken”

Op een gegeven moment ging het zo ver dat ik afspraken maakte waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, gewoon omdat ik wist dat er gedronken zou worden. Dan zat ik daar tussen mensen met wie ik amper iets had, puur om maar een excuus te hebben voor dat eerste glas.

Tot het moment kwam dat ik hoofdpijn kreeg zodra ik nuchter werd. Toen heeft mijn vriend me gelukkig wakker geschud. Daarna ben ik twee jaar nuchter geweest, met maar één terugval.

En nu, vier jaar later, drink ik op gezellige dagen alleen nog 0.0.

#Houvol #0.0 #Jebentnietalleen
Goed bezig! Ik ken vaak juist waar het in de modewereld begon. Vier jaar is een lange tijd, maar altijd scherp blijven. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 23 juni 2026 @ 15:16:27 #70
22592 crew  Ole
pi_221127640
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Goed bezig! Ik ken vaak juist waar het in de modewereld begon. Vier jaar is een lange tijd, maar altijd scherp blijven. :+
Modewereld, muziekwereld, acteurs, dj's, advocaten. Waar niet eigenlijk. Het is overal
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221134612
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:16 schreef Ole het volgende:

[..]
Modewereld, muziekwereld, acteurs, dj's, advocaten. Waar niet eigenlijk. Het is overal
Denk dat het in instabiele beroepsgroepen zoals idd mode, muziek, film vaker voorkomt, heb geen onderbouwing, is gewoon een onderbuikgevoel
pi_221139541
Hmmm. De eerste keer dat ik écht alcohol misbruikte (tot het niveau van een detox-opname) was in december 2020. Vlak daarvoor ontslagen, wat op zich niet samenhing met mijn alcoholgebruik, maar tijdens de ontslagprocedure wel een grote rol ging spelen. Uiteindelijk met een prima vso ontslagen. Degene die mij ontsloeg was de voorzitter van de RvC, de rest van de directie wilde gewoon met mij verder. Private equity, dus dat gebeurt, al geef ik zéker extra gas als ik die vent, laten we hem Piet noemen, nog een keer tegenkom.

Fast forward naar nu, we hadden net bbq van werk. Geen probleem met alcohol ofzo, máár komt de eigenaar op mij af: "Heeey, jij kent mijn grote vriend!". Wat blijkt, Piet en die eigenaar hebben in het verleden heel veel samengewerkt en Piet wordt nu een grote klant van ons. We konden er wel goed om lachen dat hij maar beter niet langs kan komen op de tijden dat ik op kantoor ben, maar andersom zal: "Heeey, jij kent mijn accountant!" ongetwijfeld gebeuren. En ik ben benieuwd welk verhaal er dan volgt. Strafrechtelijk sue ik hem helemaal de motherfucker in als hij zijn mond voorbij praat, maar je weet hoe dat gaat.

Kleine wereld. ;)
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 juni 2026 @ 21:10:18 #73
22592 crew  Ole
pi_221139640
:o

Sta je wel boven hoor! Maar dit soort dingen kunnen toch even komen als je het niet (meer) verwacht!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ole op 24-06-2026 21:24:19 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')