abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zondag 27 september 2026 @ 23:12:24 #276
22592 crew  Ole
pi_221874720
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 23:11 schreef Masberum het volgende:

[..]
Een terugval? Dan wellicht beter hier niet reageren op dit moment. Vind het jammer voor je, je bent heel goed bezig en reageert altijd correct :) Jezelf niet te hard aanpakken en morgen weer een dag. Misschien nu een leuke serie kijken of een leuk spelletje spelen?
ga ik doen! Dank
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221874728
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 23:12 schreef Ole het volgende:

[..]
ga ik doen! Dank
Geen dank hoor, graag gedaan. Jij bent er altijd voor anderen van wat ik lees.
  maandag 28 september 2026 @ 07:38:10 #278
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_221875131
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 23:11 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik heb zelf erg veel moeite met die stappen. Ga daarom ook niet naar NA of AA. Want imo; nee, je bent niet machteloos. Je verslaving is niet de baas over je. Dat voelt wellicht zo op zwakke momenten, maar ook dan kan je altijd ervoor kiezen om niet naar het monster te luisteren. Jij hebt nog altijd meer macht dan je verslaving.

En een terugval/uitglijder kan gebeuren. Als je jezelf maar weer herpakt. Je kan jezelf op verschillende momenten herpakken, hoe eerder hoe beter, maar het is nooit te laat!

Probeer inzicht te krijgen in wat er is gebeurd, wat je voelde, wat je dacht, waarom het je niet lukte om een ander, meer helpende coping in te zetten. En het allerbelangrijkste; wees lief voor jezelf.

Ik had onlangs ook een uitglijder. Het was een waardevolle les voor me :)
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
|| justdiggit.org ||
  Moderator maandag 28 september 2026 @ 07:42:32 #279
38824 crew  Droopie
pi_221875136
Als we de macht hadden over onze verslaving dan hadden we ook geen dokter nodig he, in de meeste gevallen.

Ik vond de AA wel fijn en op het lijf geschreven, zeker omdat ze het gevoel snapte, de zucht, de struggles.

En dat AA gevoel had ik toen op FOK!.

Leg maar aan je partner/ familie/ dokter uit hoe je lichaam en geest triggert op dagen als koningsdag of oud en nieuw, om maar een voorbeeld te geven.

Maar zo zal iedereen zijn eigen weg (moeten) vinden, incl uitglijders, hoogte en dieptepunten.
Hell To The Liars
  maandag 28 september 2026 @ 07:48:17 #280
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_221875148
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 07:42 schreef Droopie het volgende:
Als we de macht hadden over onze verslaving dan hadden we ook geen dokter nodig he, in de meeste gevallen.

Ik vond de AA wel fijn en op het lijf geschreven, zeker omdat ze het gevoel snapte, de zucht, de struggles.

En dat AA gevoel had ik toen op FOK!.

Leg maar aan je partner/ familie/ dokter uit hoe je lichaam en geest triggert op dagen als koningsdag of oud en nieuw, om maar een voorbeeld te geven.

Maar zo zal iedereen zijn eigen weg (moeten) vinden, incl uitglijders, hoogte en dieptepunten.
Ik snap je. Maar ik zie het als dat verslaving je sterk kan beïnvloeden, maar je staat niet machteloos tegenover je verslaving. Dat klinkt voor mij echt alsof je, eenmaal verslaafd, er niets meer tegen kan beginnen, dat je zwak bent, etc.

Triggers blijven, want verslavingsgevoeligheid. Maar dat betekent niet dat je machteloos bent.
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
|| justdiggit.org ||
pi_221875159
Mocht je in de buurt van Leiden wonen @Ole zit ik in een een losse AA groep zonder het 'gedoe'. Long shot, maar wie weet. Sterkte. :*
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  Moderator maandag 28 september 2026 @ 07:55:41 #282
38824 crew  Droopie
pi_221875164
quote:
17s.gif Op maandag 28 september 2026 07:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik snap je. Maar ik zie het als dat verslaving je sterk kan beïnvloeden, maar je staat niet machteloos tegenover je verslaving. Dat klinkt voor mij echt alsof je, eenmaal verslaafd, er niets meer tegen kan beginnen, dat je zwak bent, etc.

Triggers blijven, want verslavingsgevoeligheid. Maar dat betekent niet dat je machteloos bent.
Nee maar machteloos betekende toch ook. Machteloos voelen tot je hulp ging zoeken?

En iedereen heeft zijn eigen ervaring en interpretatie ervan.

De een bleef bv een goede vader of moeder terwijl hij gebruikte en de ander lag continue op bed terwijl het leven zonder die persoon doorging.

Machteloos, radeloos geef het beestje een naam.

Sommige zijn een beetje ziek, andere mensen raakte de grond snoeihard.

En per persoon zal het ook verschillen of die een tijdelijk duwtje in de rug nodig heeft of arm op de schouder..
En de andere persoon zal door een team van hulpverleners eruit getrokken moeten worden, al dan niet met succes.

Zullen ook zat verslaafde mensen zijn geweest die opeens een leuke partner tegenkwamen en besloten, zonder tussenkomst, stop ermee deze partner is het waard om met middelengebruik te stoppen.

Ik voelde me iig ruim 2 jaar machteloos, hoewel ik in theorie naar de dokter binnen kon lopen, ij de praktijk werkte dat niet zo. :)
Hell To The Liars
  Moderator maandag 28 september 2026 @ 07:58:16 #283
38824 crew  Droopie
pi_221875176
Maar ik hoef jou niet te overtuigen van je denkwijzes he ;)

Manier van stoppen of hulpverlening. Of hoe je denkwijzes interpreteert, in principe lekker boeiend.

Als we maar weer gelukkig en gezond worden en blijven :)

Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk en de vele behandelingen en methodes ook niet.
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO maandag 28 september 2026 @ 09:43:23 #284
22592 crew  Ole
pi_221875618
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 07:53 schreef nostra het volgende:
Mocht je in de buurt van Leiden wonen @:Ole zit ik in een een losse AA groep zonder het 'gedoe'. Long shot, maar wie weet. Sterkte. :*
Dank je. Ik heb hier Buitenveldertgroepen. Heel blij mee! Ga ik weer naartoe woensdag
  Moderator / Miss SHO maandag 28 september 2026 @ 09:47:18 #285
22592 crew  Ole
pi_221875651
Dank voor de lieve reacties! Mijn huisgenoot kwam uit zijn werk. Hij kent me goed en heeft zelf ook een verleden. Mijn terugval was ook mentaal. Daar weet hij ook van. We hebben nog lang gepraat. Ik heb even fijn kunnen huilen.
  Moderator / Miss SHO maandag 28 september 2026 @ 09:49:21 #286
22592 crew  Ole
pi_221875670
quote:
17s.gif Op maandag 28 september 2026 07:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb zelf erg veel moeite met die stappen. Ga daarom ook niet naar NA of AA. Want imo; nee, je bent niet machteloos. Je verslaving is niet de baas over je. Dat voelt wellicht zo op zwakke momenten, maar ook dan kan je altijd ervoor kiezen om niet naar het monster te luisteren. Jij hebt nog altijd meer macht dan je verslaving.

En een terugval/uitglijder kan gebeuren. Als je jezelf maar weer herpakt. Je kan jezelf op verschillende momenten herpakken, hoe eerder hoe beter, maar het is nooit te laat!

Probeer inzicht te krijgen in wat er is gebeurd, wat je voelde, wat je dacht, waarom het je niet lukte om een ander, meer helpende coping in te zetten. En het allerbelangrijkste; wees lief voor jezelf.

Ik had onlangs ook een uitglijder. Het was een waardevolle les voor me :)
Zo sta ik er ook in. Heb ook deze week afspraak met mijn psycholoog. Met haar kan ik dit goed bespreken ook
  Moderator / Miss SHO woensdag 30 september 2026 @ 21:02:15 #287
22592 crew  Ole
pi_221889366
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2026 11:22 schreef Ole het volgende:
Goede kennis van mij dacht grappig te zijn. Appte foto van zijn wijnvoorraad en daarna 'zin in een wijntje?"
Ik zeg vind ik niet grappig. Reactie: 'haha'
Was niet getriggerd. Maar heb hem wel geblokkeerd nu.
Hij weet mijn situatie
Inmiddels gesproken. Hij kan zich niet herinneren. Heeft wel toegegeven dat hij spul bestelt. Wist ik wel natuurlijk. Maar zijn bewindvoering is versoepeld. Tja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')