ga ik doen! Dankquote:Op zondag 27 september 2026 23:11 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een terugval? Dan wellicht beter hier niet reageren op dit moment. Vind het jammer voor je, je bent heel goed bezig en reageert altijd correctJezelf niet te hard aanpakken en morgen weer een dag. Misschien nu een leuke serie kijken of een leuk spelletje spelen?
Ik heb zelf erg veel moeite met die stappen. Ga daarom ook niet naar NA of AA. Want imo; nee, je bent niet machteloos. Je verslaving is niet de baas over je. Dat voelt wellicht zo op zwakke momenten, maar ook dan kan je altijd ervoor kiezen om niet naar het monster te luisteren. Jij hebt nog altijd meer macht dan je verslaving.quote:
Ik snap je. Maar ik zie het als dat verslaving je sterk kan beïnvloeden, maar je staat niet machteloos tegenover je verslaving. Dat klinkt voor mij echt alsof je, eenmaal verslaafd, er niets meer tegen kan beginnen, dat je zwak bent, etc.quote:Op maandag 28 september 2026 07:42 schreef Droopie het volgende:
Als we de macht hadden over onze verslaving dan hadden we ook geen dokter nodig he, in de meeste gevallen.
Ik vond de AA wel fijn en op het lijf geschreven, zeker omdat ze het gevoel snapte, de zucht, de struggles.
En dat AA gevoel had ik toen op FOK!.
Leg maar aan je partner/ familie/ dokter uit hoe je lichaam en geest triggert op dagen als koningsdag of oud en nieuw, om maar een voorbeeld te geven.
Maar zo zal iedereen zijn eigen weg (moeten) vinden, incl uitglijders, hoogte en dieptepunten.
Nee maar machteloos betekende toch ook. Machteloos voelen tot je hulp ging zoeken?quote:Op maandag 28 september 2026 07:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar ik zie het als dat verslaving je sterk kan beïnvloeden, maar je staat niet machteloos tegenover je verslaving. Dat klinkt voor mij echt alsof je, eenmaal verslaafd, er niets meer tegen kan beginnen, dat je zwak bent, etc.
Triggers blijven, want verslavingsgevoeligheid. Maar dat betekent niet dat je machteloos bent.
Dank je. Ik heb hier Buitenveldertgroepen. Heel blij mee! Ga ik weer naartoe woensdagquote:Op maandag 28 september 2026 07:53 schreef nostra het volgende:
Mocht je in de buurt van Leiden wonen @:Ole zit ik in een een losse AA groep zonder het 'gedoe'. Long shot, maar wie weet. Sterkte.
Zo sta ik er ook in. Heb ook deze week afspraak met mijn psycholoog. Met haar kan ik dit goed bespreken ookquote:Op maandag 28 september 2026 07:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb zelf erg veel moeite met die stappen. Ga daarom ook niet naar NA of AA. Want imo; nee, je bent niet machteloos. Je verslaving is niet de baas over je. Dat voelt wellicht zo op zwakke momenten, maar ook dan kan je altijd ervoor kiezen om niet naar het monster te luisteren. Jij hebt nog altijd meer macht dan je verslaving.
En een terugval/uitglijder kan gebeuren. Als je jezelf maar weer herpakt. Je kan jezelf op verschillende momenten herpakken, hoe eerder hoe beter, maar het is nooit te laat!
Probeer inzicht te krijgen in wat er is gebeurd, wat je voelde, wat je dacht, waarom het je niet lukte om een ander, meer helpende coping in te zetten. En het allerbelangrijkste; wees lief voor jezelf.
Ik had onlangs ook een uitglijder. Het was een waardevolle les voor me
Inmiddels gesproken. Hij kan zich niet herinneren. Heeft wel toegegeven dat hij spul bestelt. Wist ik wel natuurlijk. Maar zijn bewindvoering is versoepeld. Tja..quote:Op vrijdag 11 september 2026 11:22 schreef Ole het volgende:
Goede kennis van mij dacht grappig te zijn. Appte foto van zijn wijnvoorraad en daarna 'zin in een wijntje?"
Ik zeg vind ik niet grappig. Reactie: 'haha'
Was niet getriggerd. Maar heb hem wel geblokkeerd nu.
Hij weet mijn situatie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |