abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:11:22 #1
441859 crew  Lenny77
pi_220769128
Welkom in het topic "FOK!ers die stoppen met alcohol"

Het drinken van alcohol is in onze maatschappij heel gewoon. Een drankje op het terras of na een week hard werken, daar kijkt niemand van op. Ook incidenteel overmatig alcohol gebruik, bijv. op een feestje, is volledig geaccepteerd. Maar waar ligt de grens? Wanneer wordt alcoholgebruik alcoholmisbruik? En wanneer spreek je van een alcoholverslaving?

quote:
Wat is alcoholmisbruik?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van misbruik van een middel kunt spreken, in dit geval dus alcoholmisbruik. Bij alcoholmisbruik moet er sprake zijn van minimaal één van de volgende vier punten, gezien over de periode van een jaar:
• Door het drinken gaan de dingen die u thuis, op school of op het werk moet doen, steeds slechter, zoals te laat komen, wegblijven, slecht werk afleveren, schorsing van school, verwaarlozing van kinderen of huishouden.
• Er wordt gedronken in situaties waarin dat gevaarlijk is, zoals wanneer u nog moet autorijden of machines bedienen.
• U komt meermalen met justitie in aanraking door het drinken, bijvoorbeeld door rotzooi trappen onder invloed of rijden onder invloed.
• Het drinken gaat door, ondanks dat de problemen rondom het drinken steeds terugkomen en ernstiger worden, bijvoorbeeld ruzie thuis over teveel drinken of vechtpartijen.

In geval van alcoholmisbruik hoeft u geen last te hebben van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. De reden om te gaan drinken kan zijn om minder last van problemen te hebben. Drinken is dan een manier geworden om met problemen om te gaan. Het heeft dan een functie gekregen; u drinkt alcohol om u minder te vervelen, om u minder gespannen te voelen, om u af te reageren, om troost in te vinden of om afleiding voor vervelende gevoelens in te vinden. We noemen dit ook wel problematisch drinken.

Wat is alcoholafhankelijkheid?
Er zijn internationale afspraken gemaakt over wanneer je van afhankelijkheid van een middel kunt spreken, in dit geval dus afhankelijk van alcohol. U kunt van afhankelijkheid (verslaving) spreken als gedurende een jaar drie of meer van de volgende zaken aan de orde zijn:
• Tolerantie:
U kunt steeds beter tegen drank, u heeft meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
• Ontwenning:
U heeft minstens twee van de volgende ontwenningsverschijnselen als u stopt met drinken:
- transpireren of hartslag boven de 100, zonder inspanning.
- trillende handen
- misselijkheid of braken
- dingen zien, voelen of horen die er niet zijn
- geestelijk en lichamelijk onrustig
- angst
- epileptische insulten (toevallen).
• U drinkt om deze verschijnselen tegen te gaan.
• U drinkt meer en langer dan u van plan was (controleverlies).
• U wilt steeds weer stoppen of minderen, maar er komt niet veel van terecht.
• Er gaat steeds meer tijd zitten in het kopen en drinken van alcohol en het bijkomen van het drinken.
• Sociale contacten, werk en vrijetijdsbesteding worden minder of vallen weg door het drinken.
• U weet dat alcohol voor u schade en problemen veroorzaakt, maar toch gaat u door met drinken.

https://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Verslaafd-.aspx
Interessante links

https://medium.com/@marni(...)8c723cb23#.51mlyb8oz

http://aadordrecht.nl/overaa.html

https://www.psychologiema(...)gina/Verslaafd-1.htm

Wat willen we niet:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Wat we wel willen:

Elkaar steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewoon even een hart onder de riem.

Hopelijk kan iedereen met de regels leven, veel succes met afkicken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769154
Het is soms echt lastig, ik wil stoppen voor altijd, maar soms komt dat stemmetje en dat breekt je echt. Dat moment komt nu ff tevoorschijn.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:15:21 #3
441859 crew  Lenny77
pi_220769159
Was er een aanleiding?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:16:20 #4
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769164
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:13 schreef Duveldrinker het volgende:
Het is soms echt lastig, ik wil stoppen voor altijd, maar soms komt dat stemmetje en dat breekt je echt. Dat moment komt nu ff tevoorschijn.
Richt je vooral even op wat anders. Kijk even een serie/film, Of ga even afleiding elders zoeken. Het is nu niet echt het tijdstip, maargoed, de slijterij of supermarkt zal ook niet echt open zijn.
pi_220769185
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:15 schreef Lenny77 het volgende:
Was er een aanleiding?
mm ja denk ik wel, met name met mijn zoon. Ik wil zo graag er voor hem zijn. Hij zit nu ff moeilijk, hij is 16 en heeft wat problemen. Ik wil dan niet falen. En er voor hem zijn.
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:19:04 #6
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769194
Oh, en misschien een nieuwe username? Je kan ook gewoon Pietje gaan heten op dit forum natuurlijk. Zijn allemaal onbewuste kleine triggers. Misschien kan @Danny hier over meedenken... Anders betaal ik het wel.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:19:10 #7
38824 crew  Droopie
pi_220769196
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:13 schreef Duveldrinker het volgende:
Het is soms echt lastig, ik wil stoppen voor altijd, maar soms komt dat stemmetje en dat breekt je echt. Dat moment komt nu ff tevoorschijn.
Ehh, gisteren stond er een stukje over rouw..
Dat het verdriet niet kleiner wordt
, maar jezelf sterker wordt.

Zo werkt dat ook, morgenochtend, en ik help je herrineren..
Ga ik je helpen herrineren dat je met een fris hoofd bent opgestaan.

Soms vergeten we wel eens hoe kut dat opstaan is met een kater en warrig hoofd, terwijl de alcohol uit je porien komt.

Schiet je niet zoveel mee op nu, maar terug naar die periode zeker niet :)

Maar wat Lenny zegt, wat triggerde je vanavond? Eenzaamheid of teveel piekeren?
Hell To The Liars
pi_220769201
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Oh, en misschien een nieuwe username? Je kan ook gewoon Pietje gaan heten op dit forum natuurlijk. Zijn allemaal onbewuste kleine triggers. Misschien kan @:danny hier over meedenken... Anders betaal ik het wel.
Ja dat zou ik graag willen
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:20:11 #9
441859 crew  Lenny77
pi_220769202
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:18 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
mm ja denk ik wel, met name met mijn zoon. Ik wil zo graag er voor hem zijn. Hij zit nu ff moeilijk, hij is 16 en heeft wat problemen. Ik wil dan niet falen. En er voor hem zijn.
Kan dit een motivatie zijn om dan nuchter te blijven? Je kan er niet zo goed voor hem zijn als je niet nuchter bent ;(
16 is een pittige leeftijd. Woont hij bij jou?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769217
Wat mij helpt is veel thee te drinken, te gamen/serie te kijken. Ga ik zometeen ook weer doen. Heb zelf nu ook die drang maar heb geen alcohol in huis en ga niet naar een avondwinkel nog om deze laatste paar uurtjes te verpesten voor mezelf. Hele dag gered, even doorbikkelen als het ware. Ga zometeen serie kijken tot 3:00 zodat ik wat in slaap kan vallen.

Normaal ga ik dan trouwens ook wandelen, dat helpt mij altijd ook, de echte dip gaat dan wel over bij mij, maar nu is het sh*t weer.
pi_220769218
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kan dit een motivatie zijn om dan nuchter te blijven? Je kan er niet zo goed voor hem zijn als je niet nuchter bent ;(
16 is een pittige leeftijd. Woont hij bij jou?
Ja hij woont bij mij, al vanaf zijn geboorte.
pi_220769222
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Masberum het volgende:
Wat mij helpt is veel thee te drinken, te gamen/serie te kijken. Ga ik zometeen ook weer doen. Heb zelf nu ook die drang maar heb geen alcohol in huis en ga niet naar een avondwinkel nog om deze laatste paar uurtjes te verpesten voor mezelf. Hele dag gered, even doorbikkelen als het ware. Ga zometeen serie kijken tot 3:00 zodat ik wat in slaap kan vallen.
Thee helpt mij ook heel erg. Hoe is het met jou trouwens?
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:25:13 #14
441859 crew  Lenny77
pi_220769227
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:23 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja hij woont bij mij, al vanaf zijn geboorte.
Dat is zwaar!
Maar ook een bewijs dat je het al super hebt gedaan en dus zeker niet aan het falen bent O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769232
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is zwaar!
Maar ook een bewijs dat je het al super hebt gedaan en dus zeker niet aan het falen bent O+
Ja soms wel, maar ook dankbaar. Ik hou echt van hem en wil niet meer terug naar mijn alcoholisme.
pi_220769234
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Thee helpt mij ook heel erg. Hoe is het met jou trouwens?
Nou ja verschillende terugvallen gehad. Maar in de laatste 4 maanden meer dagen nuchter geweest dan in de laatste 10 jaar denk ik. Dat is wel bemoedigend. 1 x 12 dagen achter elkaar, dat volgens mij in 20 jaar niet gehad.. Dus ja dat gaat vind ik goed, ook al ben ik er dus ook nog, wellicht, lang niet. Verder juist heel tevreden als ik niet drink, de dagen zijn alleen erg lang. Ben een stuk productiever ook, meer met de toekomst bezig, meer plannen etc. Gaat best wel goed in vergelijking met al deze jaren hiervoor
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:28:20 #17
441859 crew  Lenny77
pi_220769236
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja soms wel, maar ook dankbaar. Ik hou echt van hem en wil niet meer terug naar mijn alcoholisme.
Dat bedoelde ik met de motivatie O+

Nu de afleiding zoeken. Thee zoals Masberum zei? Tv of gamen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769237
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:27 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja verschillende terugvallen gehad. Maar in de laatste 4 maanden meer dagen nuchter geweest dan in de laatste 10 jaar denk ik. Dat is wel bemoedigend. 1 x 12 dagen achter elkaar, dat volgens mij in 20 jaar niet gehad.. Dus ja dat gaat vind ik goed, ook al ben ik er dus ook nog, wellicht, lang niet. Verder juist heel tevreden als ik niet drink, de dagen zijn alleen erg lang. Ben een stuk productiever ook, meer met de toekomst bezig, meer plannen etc. Gaat best wel goed in vergelijking met al deze jaren hiervoor
Ja dat dacht ik ook wel, je hebt goede berichten geplaatst hier. We moeten elkaar ook steunen denk ik.
pi_220769240
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik met de motivatie O+

Nu de afleiding zoeken. Thee zoals Masberum zei? Tv of gamen?
Dankjewel Lenny
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:29:47 #20
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769242
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik met de motivatie O+

Nu de afleiding zoeken. Thee zoals Masberum zei? Tv of gamen?
Ja, potje rummikubben @Duveldrinker ? Ligt in elke kliniek wel zo'n spel, maar kan ook online
pi_220769244
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:29 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja, potje rummikubben @:duveldrinker ? Ligt in elke kliniek wel zo'n spel, maar kan ook online
Ja ik speel heel veel online spellen. Dat maakt me rustig.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:31:58 #22
441859 crew  Lenny77
pi_220769245
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dankjewel Lenny
Ik weet dat afleiding zoeken makkelijker klinkt dan dat het gedaan is.
Misschien bekijken in een kleine stap: deze avond moet je doorkomen. Nooit meer drinken is een heel groot iets. De avond overleven is wel behapbaar op dit moment.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769250
Maar elke keer die klote gedachten, dat drank je leven beter maakt en volgende ochtend dan word je met de feiten op je neus gedrukt. Bah
pi_220769252
weer 20 dagen alcohol vrij en dan terugvallen. En weer opnieuw. Ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken eerlijk,
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:35:30 #25
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769253
https://rummikub-apps.com/?cb=37

Nou kom op, ik win alleen wel, er kunnen nog 2 man meer joinen

Enter this room code in game: 1304265
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:36:06 #26
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769257
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Duveldrinker het volgende:
weer 20 dagen alcohol vrij en dan terugvallen. En weer opnieuw. Ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken eerlijk,
Nee joh, terugvallen gaan we helemaal niet doen.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:36:28 #27
441859 crew  Lenny77
pi_220769260
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Duveldrinker het volgende:
weer 20 dagen alcohol vrij en dan terugvallen. En weer opnieuw. Ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken eerlijk,
Elke keer opnieuw opstaan! Niet opgeven!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:36:57 #28
441859 crew  Lenny77
pi_220769263
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://rummikub-apps.com/?cb=37

Nou kom op, ik win alleen wel, er kunnen nog 2 man meer joinen

Enter this room code in game: 1304265
O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769264
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:
Maar elke keer die klote gedachten, dat drank je leven beter maakt en volgende ochtend dan word je met de feiten op je neus gedrukt. Bah
Jup, dat is een fucked up positie. Maar hij gaat voorbij, dat weet je ook. Ride the wave.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769266
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://rummikub-apps.com/?cb=37

Nou kom op, ik win alleen wel, er kunnen nog 2 man meer joinen

Enter this room code in game: 1304265
Ik ben daar zo slecht in ..
pi_220769267
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Duveldrinker het volgende:
weer 20 dagen alcohol vrij en dan terugvallen. En weer opnieuw. Ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken eerlijk,
Je was toch al een tijd nuchter?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:38:17 #32
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769268
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik ben daar zo slecht in ..
Ja maar ooit moet je het leren
pi_220769270
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Je was toch al een tijd nuchter?
Ja zeker, ben afgelopen weekend terug gevallen. En voel me echt een loser
pi_220769274
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja zeker, ben afgelopen weekend terug gevallen. En voel me echt een loser
Misschien eerst eens je naam aanpassen?
Vakman pur sang
pi_220769275
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja zeker, ben afgelopen weekend terug gevallen. En voel me echt een loser
Ah, dat is kut. Het zet je niet terug naar nul hè, al die nuchtere dagen hebben je al heel anders naar drank zien kijken en zonder drank leren leven. Nu even op de blaren zitten, het is wat het is. Drink je nog steeds of heb je het bij een uitglijder kunnen houden?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220769276
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja maar ooit moet je het leren
Dat spel dan heh
pi_220769279
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, dat is kut. Het zet je niet terug naar nul hè, al die nuchtere dagen hebben je al heel anders naar drank zien kijken en zonder drank leren leven. Nu even op de blaren zitten, het is wat het is. Drink je nog steeds of heb je het bij een uitglijder kunnen houden?
Het is een uitglijder maar wel een heftige want ik had het niet verwacht
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:42:41 #38
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769281
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:41 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dat spel dan heh
Ja ook :P

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja zeker, ben afgelopen weekend terug gevallen. En voel me echt een loser
1 dag gedronken? Dat is een uitschieter. Een terugval kun je nu nog voorkomen door niet te blijven drinken, anders krijg je de lichamelijke klachten heel snel ook weer.

Hier moet je echt even doorheen.
pi_220769284
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja ook :P
[..]
1 dag gedronken? Dat is een uitschieter. Een terugval kun je nu nog voorkomen door niet te blijven drinken, anders krijg je de lichamelijke klachten heel snel ook weer.

Hier moet je echt even doorheen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja ook :P
[..]
1 dag gedronken? Dat is een uitschieter. Een terugval kun je nu nog voorkomen door niet te blijven drinken, anders krijg je de lichamelijke klachten heel snel ook weer.

Hier moet je echt even doorheen.
Ja en vaak gebeurd dat dan blijf ik maanden drinken. Dat wil ik niet
pi_220769287
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:
Maar elke keer die klote gedachten, dat drank je leven beter maakt en volgende ochtend dan word je met de feiten op je neus gedrukt. Bah
Ja, doet me altijd denken aan een scene van de film 'a beautiful mind'

Bekijk deze YouTube-video

Dan denk ik soms van 'mijn ene hersengedeelte zegt dat ik wil drinken, die praat het goed (geeft allerlei redenen waarom ik het moet doen om mij over te halen (ja morgen ga ik stoppen, vandaag hoeft nog niet etc.) ). Terwijl het probleem zit in mijn hoofd zelf. Dus die zogenaamde (gevoelsmatige) "rationele"' ideeën die ik verzin moet ik negeren. Want mijn rationele kant verzint ze niet, het is juist mijn verkeerde hersengedeelte die me op een verkeerd pad probeert te zetten'.

Ik weet niet of ik zo wat duidelijk ben en of dat helpt :P Maar mij helpt zoiets soms wel om echt op mezelf in te praten en dit soort dingen naar voren te halen als ik het moeilijk heb (vaak gepaard met wandelen).
pi_220769290
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Het is een uitglijder maar wel een heftige want ik had het niet verwacht
Nou ja, je kan nu nog relatief makkelijk terug. Je weet ook dat dit erbij hoort en dat het bijna niemand gegeven is om daar niet een keer aan toe te geven. Niet jezelf te klein maken en vooruit kijken. Zet je UI nog even op op Opus of iets. Niet in zelfwoede gaan verzwelgen, dat maakt je alleen maar nog meer willen drinken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:46:11 #42
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769293
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:43 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
[..]
Ja en vaak gebeurd dat dan blijf ik maanden drinken. Dat wil ik niet
Nee maar dat kun je lichamelijk ook niet aan, dus je bent nu net op tijd om daar een block voor te zetten.

Anders kom je weer in het aspect dat je zonder fatsoenlijke begeleiding lichamelijke afkickverschijnselen krijgt.

Ik neem aan dat je nog wel nazorg hebt van de verslavingszorg?
pi_220769298
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:46 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee maar dat kun je lichamelijk ook niet aan, dus je bent nu net op tijd om daar een block voor te zetten.

Anders kom je weer in het aspect dat je zonder fatsoenlijke begeleiding lichamelijke afkickverschijnselen krijgt.

Ik neem aan dat je nog wel nazorg hebt van de verslavingszorg?
Lichamelijk kan ik het zeker niet aan. Daarom wil ik ook stoppen. Ik heb geen nazorg trouwens.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 23:49:22 #44
441859 crew  Lenny77
pi_220769299
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Het is een uitglijder maar wel een heftige want ik had het niet verwacht
Wees eventjes lief voor jezelf.
Stap voor stap.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220769304
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:44 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja, doet me altijd denken aan een scene van de film 'a beautiful mind'

Bekijk deze YouTube-video

Dan denk ik soms van 'mijn ene hersengedeelte zegt dat ik wil drinken, die praat het goed (geeft allerlei redenen waarom ik het moet doen om mij over te halen (ja morgen ga ik stoppen, vandaag hoeft nog niet etc.) ). Terwijl het probleem zit in mijn hoofd zelf. Dus die zogenaamde (gevoelsmatige) "rationele"' ideeën die ik verzin moet ik negeren. Want mijn rationele kant verzint ze niet, het is juist mijn verkeerde hersengedeelte die me op een verkeerd pad probeert te zetten'.

Ik weet niet of ik zo wat duidelijk ben en of dat helpt :P Maar mij helpt zoiets soms wel om echt op mezelf in te praten en dit soort dingen naar voren te halen als ik het moeilijk heb (vaak gepaard met wandelen).
heel eerlijk mag ik jou Masberum, ik weet niet of dat een positief iets is hier op Fok. Maar ik herken heel veel in jou.
pi_220769308
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wees eventjes lief voor jezelf.
Stap voor stap.
Dat soieso. Ik moet even ademhalen
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:52:29 #47
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769315
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:48 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Lichamelijk kan ik het zeker niet aan. Daarom wil ik ook stoppen. Ik heb geen nazorg trouwens.
Dan raad ik je echt aan om morgen als eerste de huisarts weer te bellen.

Ik ben 37 en heb aardig gevorderde levercirrose, dat moet je echt allemaal niet willen joh. Misschien is er iets mogelijk qua medicatie. Er zijn trekremmers, maar ook gewoon medicatie waardoor je simpelweg niet meer kan drinken zonder er doodziek van te worden.
pi_220769316
Ik ben nu wel best kwetsbaar maar misschien ook wel goed. Ik wil graag een normaal leven leiden.
  maandag 11 mei 2026 @ 23:53:32 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220769319
Ik ben meer dan een jaar gestopt met alcohol en alle verdovende middelen met behulp van de NA 12 stappen programma. Sinds afgelopen weekend ben ik weer aangetrokken sporten.
-nee-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lenny77 op 12-05-2026 00:03:28 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220769326
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:52 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dan raad ik je echt aan om morgen als eerste de huisarts weer te bellen.

Ik ben 37 en heb aardig gevorderde levercirrose, dat moet je echt allemaal niet willen joh. Misschien is er iets mogelijk qua medicatie. Er zijn trekremmers, maar ook gewoon medicatie waardoor je simpelweg niet meer kan drinken zonder er doodziek van te worden.
Mijn huisarts weet van mijn problemen. En mijn lever is helaas ook kapot. Het is ook echt zo fucking dom dat ik soms blijf terugvallen. Ik snap het gewoon niet. Waarom ik het doe.
pi_220769336
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
heel eerlijk mag ik jou Masberum, ik weet niet of dat een positief iets is hier op Fok. Maar ik herken heel veel in jou.
Dank je, van wat ik heb gelezen van jou mag ik jou ook best wel :) En ja lijkt me wel positief, als ik nuchter ben ben ik best aardig en denk ik gewoon wel normaal na gelukkig
  Redactie Frontpage maandag 11 mei 2026 @ 23:59:04 #52
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769341
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:55 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Mijn huisarts weet van mijn problemen. En mijn lever is helaas ook kapot. Het is ook echt zo fucking dom dat ik soms blijf terugvallen. Ik snap het gewoon niet. Waarom ik het doe.
Omdat dat duiveltje je leven lang op je schouders blijft zitten. En je bent nu nog maar vroeg in je herstel. Uiteindelijk gaat dit veel minder worden, en ga je veel beter begrijpen dat dit niet de oplossing is.

Het heeft echter zeker wel een jaar nodig, en die tijd moet je aangrijpen.
pi_220769349
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 23:59 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Omdat dat duiveltje je leven lang op je schouders blijft zitten. En je bent nu nog maar vroeg in je herstel. Uiteindelijk gaat dit veel minder worden, en ga je veel beter begrijpen dat dit niet de oplossing is.

Het heeft echter zeker wel een jaar nodig, en die tijd moet je aangrijpen.
Ik wil elke dag aangrijpen om niet te drinken.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2026 @ 00:01:40 #54
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik wil elke dag aangrijpen om niet te drinken.
Je kent de tekst vast wel: Alleen voor vandaag!
pi_220769365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:01 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Je kent de tekst vast wel: Alleen voor vandaag!
Ja dag 0. Vallen en opstaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2026 @ 00:10:39 #56
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja dag 0. Vallen en opstaan.
Opstaan dus :)
pi_220769391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:10 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Opstaan dus :)
Soms is het zo simpel. In theorie.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2026 @ 00:16:20 #58
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Soms is het zo simpel. In theorie.
Ja maar dit is alleen voor vandaag, en de dag is net begonnen.
pi_220769397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja maar dit is alleen voor vandaag, en de dag is net begonnen.
Vandaag drink ik niet
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2026 @ 00:18:07 #60
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220769399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Vandaag drink ik niet
^O^
pi_220769400
Dag voor dag
pi_220769410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:18 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
^O^
Vond het trouwens heel sympathiek van je dat je rummikub er op die manier bijhaalde om te helpen. En ook wel een goed idee, ik deed de tutorial maar toen was het potje al klaar denk ik. Maar zulk soort dingen zijn denk ik wel goed als afleiding en gemakkelijk benaderbaar, was/is een goed idee ook voor de toekomst dat soort dingen
pi_220769439
Ik vind dit een goed topic, het doet mij goed na een lange tijd sober en nu een terugval. Het valt mij zwaar en kan het niemand aanbevelen.

Drank geeft je niks dan ellende.
pi_220769442
Het is nu opstaan en verder gaan. Hopelijk hebben andere mensen er iets aan.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 09:07:27 #65
38824 crew  Droopie
pi_220770112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 00:36 schreef Duveldrinker het volgende:
Het is nu opstaan en verder gaan. Hopelijk hebben andere mensen er iets aan.
Goedemorgen,
Ben je een stuk beter opgestaan vanmorgen?
Hell To The Liars
pi_220774753
Vanavond misschien rummikub of iets anders gezamenlijk spelen? Ik heb nog 5 afleveringen te gaan en dan ben ik klaar met de serie Dexter. Dan morgen maar weer zien welke nieuwe serie ik ga kijken
pi_220774937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:07 schreef Droopie het volgende:

[..]
Goedemorgen,
Ben je een stuk beter opgestaan vanmorgen?
Avond Droopie, ja ik ben weer in de dag voor dag modus. Gewoon gewerkt, wel kut geslapen, vanavond vroeg naar bed.
pi_220775232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 19:05 schreef Masberum het volgende:
Vanavond misschien rummikub of iets anders gezamenlijk spelen? Ik heb nog 5 afleveringen te gaan en dan ben ik klaar met de serie Dexter. Dan morgen maar weer zien welke nieuwe serie ik ga kijken
Ik ga morgen ook aan een nieuwe serie beginnen. Weet niet nog welke.
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 20:07:45 #69
38824 crew  Droopie
pi_220775259
Heren,

Ik kan Succession en Billions van harte aanbevelen.
Hell To The Liars
pi_220775346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 20:07 schreef Droopie het volgende:
Heren,

Ik kan Succession en Billions van harte aanbevelen.
Succession heel gaaf inderdaad. Billions ken ik niet ga ik morgen checken.
pi_220776229
Ik ben nu ruim tien jaar clean na een jaar of vier overmatig alcoholgebruik. Ik taalde er ook niet naar omdat ik een hevige epilepsieaanval kreeg dat ik gewoon bang was geworden om te drinken.
Ik ging naar feestjes, naar de kroeg etc. en had het best naar mijn zin tot iedereen lam was. Dan vertrok ik want als je zelf nuchter bent begrijp je de lol er niet meer van.
Onlangs lunchte ik met een vriendin bij mij thuis. Had een mooi flesje wijn voor haar gekocht en voor mezelf ranja met spa rood.
Toen ze weg was kwam ik erachter dat ik vergeten was de fles mee te geven wat ik normaal gesproken doe. En toen gebeurde er ineens iets. Ik was veilig, ik was thuis. Zou ik 1 glaasje proberen? Na tien jaar?
Ik ging overstag, schonk een klein glaasje in en kieperde de rest gelijk weg voor het geval dat. Nadat ik alles had opgeruimd ben ik gaan zitten met dat glaasje. Een nipje, nog een klein nipje, een iets grotere slok en het glas was leeg.
En weet je, het triggerde niets. Geen voldaan gevoel van, yes ik kan weer normaal drinken of oh, dit kan ik wel weer eens vaker doen.
Het is nu net als de afgelopen tien jaar. Ik wil het niet meer en ik hoef het niet meer. Het voegt niets meer toe aan mijn leven. Ik hoop echt dat jullie ook zover komen.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2026 @ 21:19:16 #72
22592 crew  Ole
pi_220776290
O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220776575
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:16 schreef praadje het volgende:
Ik ben nu ruim tien jaar clean na een jaar of vier overmatig alcoholgebruik. Ik taalde er ook niet naar omdat ik een hevige epilepsieaanval kreeg dat ik gewoon bang was geworden om te drinken.
Ik ging naar feestjes, naar de kroeg etc. en had het best naar mijn zin tot iedereen lam was. Dan vertrok ik want als je zelf nuchter bent begrijp je de lol er niet meer van.
Onlangs lunchte ik met een vriendin bij mij thuis. Had een mooi flesje wijn voor haar gekocht en voor mezelf ranja met spa rood.
Toen ze weg was kwam ik erachter dat ik vergeten was de fles mee te geven wat ik normaal gesproken doe. En toen gebeurde er ineens iets. Ik was veilig, ik was thuis. Zou ik 1 glaasje proberen? Na tien jaar?
Ik ging overstag, schonk een klein glaasje in en kieperde de rest gelijk weg voor het geval dat. Nadat ik alles had opgeruimd ben ik gaan zitten met dat glaasje. Een nipje, nog een klein nipje, een iets grotere slok en het glas was leeg.
En weet je, het triggerde niets. Geen voldaan gevoel van, yes ik kan weer normaal drinken of oh, dit kan ik wel weer eens vaker doen.
Het is nu net als de afgelopen tien jaar. Ik wil het niet meer en ik hoef het niet meer. Het voegt niets meer toe aan mijn leven. Ik hoop echt dat jullie ook zover komen.
Bedankt en goed om te horen.
Voor mij klinkt echter wat je zegt alleen maar als het begin van weer een terugval. Of eigenlijk is het te zien als een terugval, hoe positief je insteek ook is.

Je dronk weer na 10 jaar. "Een nipje, een grotere slok" het heeft zelfs beleving in je hersenen. De reden waarom je dat glas opdronk is toch hetzelfde als waarom andere mensen weer terugvallen na jaren?

Jij hebt als redenatie dat je wou testen of alcohol je nog iets zou doen. Die redenaties hebben personen na 2 maanden nuchter zijn ook. "Misschien kan ik nu wel weer normaal drinken"

Ik hoop dat wat je denkt klopt en dat je echt geen drang meer hebt. Ik waardeer dat je zegt dat het drinken niks toevoegt en je voor de rest ook hoopt dat ze 10 jaar nuchter kunnen blijven.

Je bent trouwens niet meer ruim 10 jaar clean.. is echt niet knullig bedoeld.. maar gewoon hoe het is
Ik ben ook geen (overduidelijk) AA fanatic (daar is niks mis mee naar mijn idee trouwens), maar je kan gewoon niet zeggen dat je nog steeds 10 jaar clean bent als je gedronken hebt.

Alsnog een geweldige prestatie hoor, niks dan lof daarvoor

[ Bericht 1% gewijzigd door Masberum op 12-05-2026 21:43:57 ]
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 21:44:01 #74
38824 crew  Droopie
pi_220776794
Hoi Praadje, lang geleden :)

Gaat het verder goed met je?


Fijn dat het je niets deed?
Kan me voorstellen dat sommige mensen niet triggeren op een nipje alcohol.

Maar misschien wel op het gevoel als ze 4 of 5 nipjes nemen en dat buzz gevoel weer krijgen.

Bij de AA was een vrouw, die had met oud en nieuw een fles jip en janneke bubbels gekocht (obvious alcohol vrij)..om niet moederziel alleen nuchter te zijn glas in dr hand met dr familie en vrienden

Die had die fles binnen 10 minuten opgedronken, ze schrok er zelf van dat het nog zo in haar systeem zat.
Hell To The Liars
pi_220784556
@Masberum, welke serie ga je kijken?

Ik ben met Jack Ryan begonnen op Prime.


@praadje, leuk je hier te zien, ik kon je nog van alle topics met the Bradge.
pi_220784874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:38 schreef Duveldrinker het volgende:
@:Masberum, welke serie ga je kijken?

Ik ben met Jack Ryan begonnen op Prime.

@:Praadje, leuk je hier te zien, ik kon je nog van alle topics met the Bradge.
Nou Dexter nog steeds niet uit, vandaag wel vermoed ik. Maar daarna ga ik "Dexter: New Blood" kijken, het vervolg op Dexter maar dan 10 jaar later.

Jack Ryan kende ik nog niet maar goede IMDB rating zie ik :)
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:23:10 #77
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220784974
Wat was dit voor topic ook alweer ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 19:28:25 #78
38824 crew  Droopie
pi_220785026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:23 schreef FreshFruit het volgende:
Wat was dit voor topic ook alweer ?
Voor mensen die willen of zijn gestopt met drinken?

Kunnen we je ergens mee van dienst zijn? :)
Hell To The Liars
pi_220785040
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:23 schreef FreshFruit het volgende:
Wat was dit voor topic ook alweer ?
Wat wil je zeggen? Dat mensen hier niet mogen melden wat ze als afleiding doen voor alcohol en wat met elkaar mogen socialiseren?
pi_220785068
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 21:16 schreef praadje het volgende:
Ik ben nu ruim tien jaar clean na een jaar of vier overmatig alcoholgebruik. Ik taalde er ook niet naar omdat ik een hevige epilepsieaanval kreeg dat ik gewoon bang was geworden om te drinken.
Ik ging naar feestjes, naar de kroeg etc. en had het best naar mijn zin tot iedereen lam was. Dan vertrok ik want als je zelf nuchter bent begrijp je de lol er niet meer van.
Onlangs lunchte ik met een vriendin bij mij thuis. Had een mooi flesje wijn voor haar gekocht en voor mezelf ranja met spa rood.
Toen ze weg was kwam ik erachter dat ik vergeten was de fles mee te geven wat ik normaal gesproken doe. En toen gebeurde er ineens iets. Ik was veilig, ik was thuis. Zou ik 1 glaasje proberen? Na tien jaar?
Ik ging overstag, schonk een klein glaasje in en kieperde de rest gelijk weg voor het geval dat. Nadat ik alles had opgeruimd ben ik gaan zitten met dat glaasje. Een nipje, nog een klein nipje, een iets grotere slok en het glas was leeg.
En weet je, het triggerde niets. Geen voldaan gevoel van, yes ik kan weer normaal drinken of oh, dit kan ik wel weer eens vaker doen.
Het is nu net als de afgelopen tien jaar. Ik wil het niet meer en ik hoef het niet meer. Het voegt niets meer toe aan mijn leven. Ik hoop echt dat jullie ook zover komen.
Fijn om te horen, Praadje. En nee, het is zeker geen terugval, verre van. Het doet je niets meer, prima. Neemt niet weg dat het gevaar dan niet voor altijd weg is natuurlijk. ;) Alhoewel men tegenwoordig wel weer van mening is dat na tien jaar je hersenen wel weer uit verslavingsmodus gereset zijn, maar dat zou ik niet als gegeven aannemen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:33:00 #81
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:28 schreef Droopie het volgende:

[..]
Voor mensen die willen of zijn gestopt met drinken?

Kunnen we je ergens mee van dienst zijn? :)
Dat zou heel goed kunnen Droopie . Maar ik hoef geen Netflix tips te zien.
Ik ben een alco. En heb geen zin in BS
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 19:37:17 #82
38824 crew  Droopie
pi_220785128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:33 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat zou heel goed kunnen Droopie . Maar ik hoef geen Netflix tips te zien.
Ik ben een alco. En heb geen zin in BS
Loop niet zo spijkers op laag water te zoeken, anders mogen klachten in de Feedback.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:44:55 #83
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785192
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:37 schreef Droopie het volgende:

[..]
Loop niet zo spijkers op laag water te zoeken, anders mogen klachten in de Feedback.
Ik heb geen klachten. Alleen hulde voor de mensen die worstelen met hetzelfde probleem als ik. En dat is soms niet fijn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 19:48:00 #84
38824 crew  Droopie
pi_220785226
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:44 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik heb geen klachten. Alleen hulde voor de mensen die worstelen met hetzelfde probleem als ik. En dat is soms niet fijn.
Dan ben je van harte welkom hier.
Mits mensen zich normaal gedragen en elkaar een beetje steunen.

Meestal met goede adviezen over hoe om te gaan met moeilijke momenten, en soms kan dat advies bestaan uit een goede serie om het moeilijke moment even door te komen.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:51:11 #85
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:48 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dan ben je van harte welkom hier.
Mits mensen zich normaal gedragen en elkaar een beetje steunen.

Meestal met goede adviezen over hoe om te gaan met moeilijke momenten, en soms kan dat advies bestaan uit een goede serie om het moeilijke moment even door te komen.
Mijn excuus daarvoor dan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 19:56:35 #86
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785315
Mij lukt het steeds beter om een paar dagen niet te drinken.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:11:04 #87
38824 crew  Droopie
pi_220785475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef FreshFruit het volgende:
Mij lukt het steeds beter om een paar dagen niet te drinken.
Kan het zijn dat jij hier vroeger ook al vaker kwam? Of verwar ik je met iemand die ook een naam had die erop lijkt?
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:16:29 #88
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:11 schreef Droopie het volgende:

[..]
Kan het zijn dat jij hier vroeger ook al vaker kwam? Of verwar ik je met iemand die ook een naam had die erop lijkt?
Ben hier niet eerder geweest, wel veel meegelezen de laatste tijd.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220785569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef FreshFruit het volgende:
Mij lukt het steeds beter om een paar dagen niet te drinken.
Fijn om te lezen Fresh
ik hoop dat je dit door kan zetten naar helemaal stoppen
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:21:50 #90
38824 crew  Droopie
pi_220785579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:16 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ben hier niet eerder geweest, wel veel meegelezen de laatste tijd.
Als je wat wilt delen waar je tegenaan loopt.

En volgens mij kijken niet veel mensen naar andermans pohi (of misschien ook wel ;))

Maar dit is toch een apart stukje forum waar je eerlijk, open en jezelf mag en kan zijn.

Dat is iig wel de bedoeling.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:24:08 #91
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785596
Ik ben dus FreshFruit en heb een alcoprobleem. Stoppen gaat met vallen en opstaan.
Ik heb 2 keer een opname gehad bij VNN en achteraf toch weer mis. Nu probeer ik mijn stopdagen zoveel mogelijk te verlengen. Niet naar de winkel gaan.Dat helpt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:25:15 #92
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220785606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 19:56 schreef FreshFruit het volgende:
Mij lukt het steeds beter om een paar dagen niet te drinken.
Wil je helemaal stoppen? Ik bedoel is dat een doel waar je in je hoofd mee bezig bent?
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:25:43 #93
38824 crew  Droopie
pi_220785610
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

En wat is de reden dat je drinkt, behalve dat je verslaafd bent?
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:26:39 #94
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785618
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:25 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Wil je helemaal stoppen? Ik bedoel is dat een doel waar je in je hoofd mee bezig bent?
Ja, want de katers winnen het.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:30:29 #95
511221 Hetekip
Depressief
pi_220785652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:24 schreef FreshFruit het volgende:
Ik ben dus FreshFruit en heb een alcoprobleem. Stoppen gaat met vallen en opstaan.
Ik heb 2 keer een opname gehad bij VNN en achteraf toch weer mis. Nu probeer ik mijn stopdagen zoveel mogelijk te verlengen. Niet naar de winkel gaan.Dat helpt.
Sterkte maat, het kan verdomd moeilijk zijn.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220785657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:24 schreef FreshFruit het volgende:
Ik ben dus FreshFruit en heb een alcoprobleem. Stoppen gaat met vallen en opstaan.
Ik heb 2 keer een opname gehad bij VNN en achteraf toch weer mis. Nu probeer ik mijn stopdagen zoveel mogelijk te verlengen. Niet naar de winkel gaan.Dat helpt.
jij kunt dit Fresh
met vallen en opstaan
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:31:30 #97
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:25 schreef Droopie het volgende:
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

En wat is de reden dat je drinkt, behalve dat je verslaafd bent?
54,
De reden is een soort van gewoonte denk ik . Bij ons was het normaal om rond 11 uur de fles open te trekken. Op de manege bedoel ik.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:31:35 #98
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220785663
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:26 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ja, want de katers winnen het.
Dat is al stap 1. Inzien dat je moet stoppen.

Als ik voor mezelf kan spreken is het verder gewoon een kwestie van doen. De juiste mindset voor ogen houden en stoppen met die rotzooi.
Makkelijker gezegd dan gedaan idd. Veel valkuilen, maar uiteindelijk kan iedereen het :) Succes in ieder geval.

En alcoholist blijf je je hele leven (helaas).
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:35:09 #99
38824 crew  Droopie
pi_220785688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:31 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
54,
De reden is een soort van gewoonte denk ik . Bij ons was het normaal om rond 11 uur de fles open te trekken. Op de manege bedoel ik.
En werk je momenteel of is het ook verveling?
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:37:08 #100
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785715
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:31 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Dat is al stap 1. Inzien dat je moet stoppen.

Als ik voor mezelf kan spreken is het verder gewoon een kwestie van doen. De juiste mindset voor ogen houden en stoppen met die rotzooi.
Makkelijker gezegd dan gedaan idd. Veel valkuilen, maar uiteindelijk kan iedereen het :) Succes in ieder geval.

En alcoholist blijf je je hele leven (helaas).
Dat weet ik, maar dan gewoon ander drinken kopen zonder alcohol zou al een overwinning zijn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:39:18 #101
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785735
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:35 schreef Droopie het volgende:

[..]
En werk je momenteel of is het ook verveling?
Qua werk lopen mijn zaakjes wel. En wat wil je veilen ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:44:37 #102
38824 crew  Droopie
pi_220785776
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:39 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Qua werk lopen mijn zaakjes wel. En wat wil je veilen ?
Bedoel, als je werkt
Wat triggert je om weer te gaan drinken? Is het verveling, een doel in het leven missen, eenzaamheid

Of wil je dat niet delen?
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:44:47 #103
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220785777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:37 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar dan gewoon ander drinken kopen zonder alcohol zou al een overwinning zijn.
Tegenwoordig hebben ze goede 0.0 maar dat is geen vervanging ofzo.
Ik zit Tegenwoordig veel aan de thee.
De knop moet om dat je het nodig hebt, dat was bij mij wel het grootste obstakel. De gewoonte van het drinken. Volhouden en dan wordt de drang steeds minder.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220785782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Bedoel, als je werkt
Wat triggert je om weer te gaan drinken? Is het verveling, een doel in het leven missen, eenzaamheid

Of wil je dat niet delen?
Heel eerlijk Droop
vind het best veel vragen voor een eerste voorstel :@
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:47:58 #105
38824 crew  Droopie
pi_220785795
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:45 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heel eerlijk Droop
vind het best veel vragen voor een eerste voorstel :@
Sorry, maar hij hoeft het niet te delen he.

Maar je hebt wel gelijk, t zijn er wel veel.
Hell To The Liars
pi_220785816
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:45 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heel eerlijk Droop
vind het best veel vragen voor een eerste voorstel :@
Nou ja dat vind ik wel meevallen, maar gezien hij dronken is wel wellicht.

Droopie trouwens ik zag je DM, heb zelf alleen geen DM rechten meer dus dat is de reden dat ik er niet op reageerde, gewoon dat je het weet
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 20:54:08 #107
38824 crew  Droopie
pi_220785837
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:51 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja dat vind ik wel meevallen, maar gezien hij dronken is wel wellicht.

Droopie trouwens ik zag je DM, heb zelf alleen geen DM rechten meer dus dat is de reden dat ik er niet op reageerde, gewoon dat je het weet
Of ie nu dronken is of niet weten we niet.. is nu ook niet echt relevant toch.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:55:22 #108
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:47 schreef Droopie het volgende:

[..]
Sorry, maar hij hoeft het niet te delen he.

Maar je hebt wel gelijk, t zijn er wel veel.
Ik leef ook best veel in de nacht en dan is het makkelijk om daar even wat bij te drinken. Maar het gaat hier om stoppen ook. Wie heeft er ook weleens een opname gedaan ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:58:11 #109
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:54 schreef Droopie het volgende:

[..]
Of ie nu dronken is of niet weten we niet.. is nu ook niet echt relevant toch.
Ik ben nuchter en bloedserieus en laat me niet beledigen. :W
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220785879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:51 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja dat vind ik wel meevallen, maar gezien hij dronken is wel wellicht.

Droopie trouwens ik zag je DM, heb zelf alleen geen DM rechten meer dus dat is de reden dat ik er niet op reageerde, gewoon dat je het weet
Aah jij zit naast Fresh ?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:01:42 #111
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220785911
Ik heb opnames meegemaakt en heb daar wel een mening over.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:01:42 #112
38824 crew  Droopie
pi_220785912
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:55 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik leef ook best veel in de nacht en dan is het makkelijk om daar even wat bij te drinken. Maar het gaat hier om stoppen ook. Wie heeft er ook weleens een opname gedaan ?
Ik heb 1 detox opname gehad.
Dacht dat er flink met mij aan de slag gegaan zou worden, maar dat was alleen maar 3,5 week niet drinken zonder praatsessies.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:04:25 #113
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785929
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb 1 detox opname gehad.
Dacht dat er flink met mij aan de slag gegaan zou worden, maar dat was alleen maar 3,5 week niet drinken zonder praatsessies.
Dit meen je niet ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 21:04:28 #114
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220785930
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb 1 detox opname gehad.
Dacht dat er flink met mij aan de slag gegaan zou worden, maar dat was alleen maar 3,5 week niet drinken zonder praatsessies.
Ja maar meer is detox ook niet. Dat is geen therapie.

''Vroegah'' was het nog slechter gesteld, dan kon je even 3 dagen bij de brijder terecht met wat pammetjes en kon je weer gaan, dat heeft natuurlijk voor niemand effect gehad.
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:05:42 #115
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja maar meer is detox ook niet. Dat is geen therapie.

''Vroegah'' was het nog slechter gesteld, dan kon je even 3 dagen bij de brijder terecht met wat pammetjes en kon je weer gaan, dat heeft natuurlijk voor niemand effect gehad.
Bij VNN 6-9 dagen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:06:56 #116
38824 crew  Droopie
pi_220785943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:04 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dit meen je niet ?
Ja, daarna kon ik doorstromen naar een 3 of 6 maanden inhouse programma.. maar ik koos voor het externe ambulante traject.

Nou, dat was een heel matig traject, en toen ben ik gaan zoeken naar een ander soort hulpverlening.

Die heb ik uiteindelijk gevonden bij de GGZ de Hoop en de AA.

En dat werkte stukken beter.
Hell To The Liars
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 21:07:10 #117
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220785944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:05 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Bij VNN 6-9 dagen.
Ja maargoed, soms is het gewoon broodnodig voor iemand. Je zult alleen wel een natraject moeten hebben
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:07:24 #118
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220785946
Opname is opzich niet verkeerd, het is alleen het vervolg. Daarna zit je weer in je oude situatie.
De beste manier om te stoppen is cold Turkey thuis.
Is mijn mening dan.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:08:15 #119
38824 crew  Droopie
pi_220785953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja maar meer is detox ook niet. Dat is geen therapie.

''Vroegah'' was het nog slechter gesteld, dan kon je even 3 dagen bij de brijder terecht met wat pammetjes en kon je weer gaan, dat heeft natuurlijk voor niemand effect gehad.
Ik hoorde van hulpverleners dat sommige daklozen bij slecht weer dan even 3 dagen kwamen schuilen, en dan weer weg gingen.

Om 2 weken later weer te komen.
Hell To The Liars
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:09:16 #120
38824 crew  Droopie
pi_220785961
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:07 schreef RedShoe het volgende:
Opname is opzich niet verkeerd, het is alleen het vervolg. Daarna zit je weer in je oude situatie.
De beste manier om te stoppen is cold Turkey thuis.
Is mijn mening dan.
Mits je dat in zeer goed overleg met je huisarts doet.
Cold turkey stoppen kan levensgevaarlijk zijn. Ik mocht niet eens stoppen na mijn eerste intake tot de opname zelf.
Hell To The Liars
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 21:09:51 #121
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220785968
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:07 schreef RedShoe het volgende:
Opname is opzich niet verkeerd, het is alleen het vervolg. Daarna zit je weer in je oude situatie.
De beste manier om te stoppen is cold Turkey thuis.
Is mijn mening dan.
Cold turkey, zeker met alcohol is een heel heel slecht idee.

Ik heb met meerdere opnames mensen zien vertrekken met een ambulance (waaronder ik zelf) terwijl ik al en hun vol aan de diazepam zat. Mensen in een delier gezien, epilepsie enzovoort..
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:10:24 #122
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220785972
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:07 schreef RedShoe het volgende:
Opname is opzich niet verkeerd, het is alleen het vervolg. Daarna zit je weer in je oude situatie.
De beste manier om te stoppen is cold Turkey thuis.
Is mijn mening dan.
Is het dan geen onderdeel van je herstel dat ze je weer voorbereiden op je situatie thuis?
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 21:11:51 #123
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220785984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik hoorde van hulpverleners dat sommige daklozen bij slecht weer dan even 3 dagen kwamen schuilen, en dan weer weg gingen.

Om 2 weken later weer te komen.
Ik heb er eens eentje meegemaakt die nog geen 4 uur was opgenomen, en met een brood en het nodige beleg weer vertrok.

Maar over het algemeen moet ik wel zeggen dat de ''horror'' verhalen in zo'n kliniek best meevallen qua mensen. Het zijn gewoon mensen die je vader, zoon of nicht hadden kunnen zijn.
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:12:20 #124
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220785990
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:10 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Is het dan geen onderdeel van je herstel dat ze je weer voorbereiden op je situatie thuis?
Zoals bovenstaande posts zeggen niet dus.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:12:58 #125
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220785997
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:12 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Zoals bovenstaande posts zggen niet dus.
Lijkt mij een essentieel onderdeel van herstel, jammer dus.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:13:48 #126
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786004
Je krigt zelfs een certificaat mee.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:13:55 #127
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220786005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:09 schreef Droopie het volgende:

[..]
Mits je dat in zeer goed overleg met je huisarts doet.
Cold turkey stoppen kan levensgevaarlijk zijn. Ik mocht niet eens stoppen na mijn eerste intake tot de opname zelf.
Kan idd, ligt aan de mate van verslaving.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:14:12 #128
38824 crew  Droopie
pi_220786007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:11 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik heb er eens eentje meegemaakt die nog geen 4 uur was opgenomen, en met een brood en het nodige beleg weer vertrok.

Maar over het algemeen moet ik wel zeggen dat de ''horror'' verhalen in zo'n kliniek best meevallen qua mensen. Het zijn gewoon mensen die je vader, zoon of nicht hadden kunnen zijn.
Ik vond het "fijn" daar.
Ik kwam weer onder de mensen, idd een echte vader sliep in de kamer naast me en hielp me de eerste dagen.

Jongens van mijn leeftijd, iedereen was hartstikke aardig en normaal.
We hadden alleen allemaal een drank of drugsprobleem.

Ik ben nog langer gebleven, want behalve stoppen kwam ik helemaal tot rust daar.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:15:21 #129
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220786014
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:10 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Is het dan geen onderdeel van je herstel dat ze je weer voorbereiden op je situatie thuis?
Daar werd bij mij verder geen aandacht aan besteed. Alleen dat ik ambulante hulp moest krijgen.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:15:57 #130
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220786020
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Daar werd bij mij verder geen aandacht aan besteed. Alleen dat ik ambulante hulp moest krijgen.
Jammer man :{
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:16:27 #131
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786024
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:14 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vond het "fijn" daar.
Ik kwam weer onder de mensen, idd een echte vader sliep in de kamer naast me en hielp me de eerste dagen.

Jongens van mijn leeftijd, iedereen was hartstikke aardig en normaal.
We hadden alleen allemaal een drank of drugsprobleem.

Ik ben nog langer gebleven, want behalve stoppen kwam ik helemaal tot rust daar.
Ik kwam er zelfs best veel bekenden tegen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:17:16 #132
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220786036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:16 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik kwam er zelfs best veel bekenden tegen.
Maakt dat het niet juist lastiger?
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:17:21 #133
38824 crew  Droopie
pi_220786038
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Daar werd bij mij verder geen aandacht aan besteed. Alleen dat ik ambulante hulp moest krijgen.
Bij mij ook totaal niet.
Sterker nog, en ik had gelukkig een sociaal vangnet, 3 weken van de buitenwereld zijn, voelt ook heel surrealistisch.

Sta je opeens bij de mac na 3 weken bespied en gecontroleerd "opgesloten" te zitten.
Hell To The Liars
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 21:17:52 #134
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786043
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:10 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Is het dan geen onderdeel van je herstel dat ze je weer voorbereiden op je situatie thuis?
Ligt er helemaal aan. Ik ben 7x opgenomen geweest. 5x voor alleen detox, 1x detox in een ziekenhuis op de Paaz. en een keer in een ander soort kliniek.

De nabehandeling die ze kunnen aanbieden heeft wel degelijk zin, echter zijn zorgverzekeraars nog steeds degene die zeggenschap hebben over de behandelduur.

In een reguliere kliniek is het ongeveer 8 weken maximaal wat vergoed wordt. Incl de detox. Maar daar zit vrij weinig behandeling bij imo. Wel krijg je nazorg als in wekelijks een gesprek met een behandelaar.

In een kliniek zoals Solutions is het maar 21 dagen tegenwoordig (was ooit 6 weken, toen 4, nu dus 3) na de detox, waar je wel heel intensieve behandeling krijgt. Echter bestaat de nazorg vooral uit het bezoeken van AA/NA meetings.
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:20:24 #135
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786062
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Maakt dat het niet juist lastiger?
Nee, ik zat daar voor mijn alcohol probleem. En deze jongens kwamen voor iets anders.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:20:46 #136
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220786066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ligt er helemaal aan. Ik ben 7x opgenomen geweest. 5x voor alleen detox, 1x detox in een ziekenhuis op de Paaz. en een keer in een ander soort kliniek.

De nabehandeling die ze kunnen aanbieden heeft wel degelijk zin, echter zijn zorgverzekeraars nog steeds degene die zeggenschap hebben over de behandelduur.

In een reguliere kliniek is het ongeveer 8 weken maximaal wat vergoed wordt. Incl de detox. Maar daar zit vrij weinig behandeling bij imo. Wel krijg je nazorg als in wekelijks een gesprek met een behandelaar.

In een kliniek zoals Solutions is het maar 21 dagen tegenwoordig (was ooit 6 weken, toen 4, nu dus 3) na de detox, waar je wel heel intensieve behandeling krijgt. Echter bestaat de nazorg vooral uit het bezoeken van AA/NA meetings.
Aah zo, het bestaat dus wel. Blijft lastig met al die instanties.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:22:23 #137
38824 crew  Droopie
pi_220786076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ligt er helemaal aan. Ik ben 7x opgenomen geweest. 5x voor alleen detox, 1x detox in een ziekenhuis op de Paaz. en een keer in een ander soort kliniek.

De nabehandeling die ze kunnen aanbieden heeft wel degelijk zin, echter zijn zorgverzekeraars nog steeds degene die zeggenschap hebben over de behandelduur.

In een reguliere kliniek is het ongeveer 8 weken maximaal wat vergoed wordt. Incl de detox. Maar daar zit vrij weinig behandeling bij imo. Wel krijg je nazorg als in wekelijks een gesprek met een behandelaar.

In een kliniek zoals Solutions is het maar 21 dagen tegenwoordig (was ooit 6 weken, toen 4, nu dus 3) na de detox, waar je wel heel intensieve behandeling krijgt. Echter bestaat de nazorg vooral uit het bezoeken van AA/NA meetings.
Hoe gaat het nu met je?
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:22:43 #138
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786082
Ik schaam me ook kapot wat die opnames hebben gekost.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:24:50 #139
38824 crew  Droopie
pi_220786098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef FreshFruit het volgende:
Ik schaam me ook kapot wat die opnames hebben gekost.
Ow, dat doe ik niet.
Weet dat die van mij 25000 kostte ofzo, incl traject.

Het is een ziekte, en de ene heeft een zichtbare beenbreuk en de andere een onzichtbaar stukje ziek hoofd, we kiezen er niet echt voor om dit mee te maken.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:28:23 #140
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220786126
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:24 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ow, dat doe ik niet.
Weet dat die van mij 25000 kostte ofzo, incl traject.

Het is een ziekte, en de ene heeft een zichtbare beenbreuk en de andere een onzichtbaar stukje ziek hoofd, we kiezen er niet echt voor om dit mee te maken.
Precies.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 21:29:26 #141
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met je?
Qua alcohol gebruik goed (geen gebruik). Maar vorig jaar zat ik dus echt rock bottom. Mijn huis vervuild en verwaarloosd. Diagnose levercirrose, gewoon omvallen en niet meer helder kunnen nadenken. 3 opnames van dit alles was dus ook afgelopen jaar. Via de GGD is uiteindelijk mijn woning schoon gemaakt en leef nu op goede voet. Vorig jaar was het echter niet het geval elke keer als ik terug kwam uit de kliniek, maar pas de 3e keer.

Heb nog wat ambulante begeleiding, maar niet zo zeer meer vanuit de verslavingszorg.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:33:32 #142
38824 crew  Droopie
pi_220786163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Qua alcohol gebruik goed (geen gebruik). Maar vorig jaar zat ik dus echt rock bottom. Mijn huis vervuild en verwaarloosd. Diagnose levercirrose, gewoon omvallen en niet meer helder kunnen nadenken. 3 opnames van dit alles was dus ook afgelopen jaar. Via de GGD is uiteindelijk mijn woning schoon gemaakt en leef nu op goede voet. Vorig jaar was het echter niet het geval elke keer als ik terug kwam uit de kliniek, maar pas de 3e keer.

Heb nog wat ambulante begeleiding, maar niet zo zeer meer vanuit de verslavingszorg.
Wow, heftig.
Wel petje af voor je man.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:33:37 #143
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786164
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef FreshFruit het volgende:
Ik schaam me ook kapot wat die opnames hebben gekost.
Het is misschien duur geweest, maar is het niet juist knap, dat je ondanks de kosten er voor hebt gekozen om een moeilijke stap te maken en iets te doen aan een probleem waar je mee zit? Ik vind het ergens juist wel dapper.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:41:25 #144
38824 crew  Droopie
pi_220786210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef FreshFruit het volgende:
Ik schaam me ook kapot wat die opnames hebben gekost.
Dit filmpje wil ik je trouwens meegeven :)

Bekijk deze YouTube-video

Wees een beetje lief voor jezelf.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 21:47:03 #145
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786250
Dit is precies waarom dit topic zo belangrijk is.
Blijven praten. O+
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 21:56:12 #146
38824 crew  Droopie
pi_220786318
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:47 schreef FreshFruit het volgende:
Dit is precies waarom dit topic zo belangrijk is.
Blijven praten. O+
Als je de comments lees onder dat filmpje, niet te filmen.

Ik vind dat mooi en helend. :)

"The opposite of addiction is connection"
Hell To The Liars
pi_220786374
Maatje van me gaat binnenkort ook (weer) detoxen. Tweede keer, mijn leeftijd (35) en ik vind het verschrikkelijk om aan te zien en horen.

Ik heb geen problemen met alcohol, al lustte ik hem van tijd tot tijd wel. Sinds ik dat van dichtbij heb meegemaakt/meemaak heb ik eigenlijk alleen maar een afkeer gekregen voor alcohol. Ik hoop dat iedereen hier de (stille) strijd wint.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:03:56 #148
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786379
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als je de comments lees onder dat filmpje, niet te filmen.

Ik vind dat mooi en helend. :)

"The opposite of addiction is connection"
Ik wil het niet toegeven .
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 22:08:25 #149
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786401
Waarom is die rummikub link weg? had een reden he..
pi_220786402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Maatje van me gaat binnenkort ook (weer) detoxen. Tweede keer, mijn leeftijd (35) en ik vind het verschrikkelijk om aan te zien en horen.

Ik heb geen problemen met alcohol, al lustte ik hem van tijd tot tijd wel. Sinds ik dat van dichtbij heb meegemaakt/meemaak heb ik eigenlijk alleen maar een afkeer gekregen voor alcohol. Ik hoop dat iedereen hier de (stille) strijd wint.
Dit dus
Geldt voor alcohol en drugs wmb
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220786406
quote:
99s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dit dus
Geldt voor alcohol en drugs wmb
Idem. Ik ben niet anti alcohol of drugs, maar wel anti misbruik. En dat gaat helaas vaak hand in hand.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:09:37 #152
38824 crew  Droopie
pi_220786408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom is die rummikub link weg? had een reden he..
even geduld aub :)
Hell To The Liars
pi_220786421
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:14 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vond het "fijn" daar.
Ik kwam weer onder de mensen, idd een echte vader sliep in de kamer naast me en hielp me de eerste dagen.

Jongens van mijn leeftijd, iedereen was hartstikke aardig en normaal.
We hadden alleen allemaal een drank of drugsprobleem.

Ik ben nog langer gebleven, want behalve stoppen kwam ik helemaal tot rust daar.
Herkenbaar, ik kwam ook tot rust in de kliniek om af te kicken van de drugs
Was ook een fijne groep mensen
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:12:32 #154
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786422
Ik ga nog even pissen. Maar doe graag mee.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786467
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:55 schreef FreshFruit het volgende:
Wie heeft er ook weleens een opname gedaan ?
Keer of tien een detox, één keer een echte opname. Alcoholdetox staat nu één week voor, dan ben je net genoeg opgekalefaterd om de bus naar huis te pakken. Programma is ook zeer beperkt en je bewegingsvrijheid ook.

De langdurigere opnames (Triora, Spoor 6) duren tot zeven weken en, afhankelijk van welke instelling je terecht komt, zijn ze een stuk intensiever dan de detox. Vaak alles inleveren (telefoon, laptop), 07.30 dagopening, dagvullend programma, ook psychiaters. Soms mag je een proefweekend naar huis. Het was wel behulpzaam, maar voor de langere termijn heb ik meer aan (een softe versie van) de AA.

Je hebt ook nog de VVP, dan zit je zes maanden geloof ik. En kan je nog voor begeleid wonen kiezen daarna voor bijvoorbeeld een jaar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:22:09 #156
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786489
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Keer of tien een detox, één keer een echte opname. Alcoholdetox staat nu één week voor, dan ben je net genoeg opgekalefaterd om de bus naar huis te pakken. Programma is ook zeer beperkt en je bewegingsvrijheid ook.

De langdurigere opnames (Triora, Spoor 6) duren tot zeven weken en, afhankelijk van welke instelling je terecht komt, zijn ze een stuk intensiever dan de detox. Vaak alles inleveren (telefoon, laptop), 07.30 dagopening, dagvullend programma, ook psychiaters. Soms mag je een proefweekend naar huis. Het was wel behulpzaam, maar voor de langere termijn heb ik meer aan (een softe versie van) de AA.

Je hebt ook nog de VVP, dan zit je zes maanden geloof ik. En kan je nog voor begeleid wonen kiezen daarna voor bijvoorbeeld een jaar.
Ik kan niks met het 12 stappen plan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786567
- preventief verwijderd, wellicht krijg ik een ban voor het spelen van rummikub met mensen hier

[ Bericht 47% gewijzigd door Masberum op 13-05-2026 22:38:07 ]
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 22:32:34 #158
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:31 schreef Masberum het volgende:
[ afbeelding ]

"New player", wie je ook bent je hebt gewonnen *O*
8-)

Maar dat mogen we hier kennelijk niet bespreken ;(
pi_220786591
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom is die rummikub link weg? had een reden he..
Wow, is die echt verwijderd of lees ik er gewoon 2 keer overheen -O-
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:34:25 #160
38824 crew  Droopie
pi_220786596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:32 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
8-)

Maar dat mogen we hier kennelijk niet bespreken ;(
In mijn kliniek hadden we geen frisdrankautomaat, omdat het gooien van een euro in een gleuf mensen met een gokprobleem kon triggeren ;)

Dus maak het probleem hier ook niet groter dan het is please :)
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:34:48 #161
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Maatje van me gaat binnenkort ook (weer) detoxen. Tweede keer, mijn leeftijd (35) en ik vind het verschrikkelijk om aan te zien en horen.

Ik heb geen problemen met alcohol, al lustte ik hem van tijd tot tijd wel. Sinds ik dat van dichtbij heb meegemaakt/meemaak heb ik eigenlijk alleen maar een afkeer gekregen voor alcohol. Ik hoop dat iedereen hier de (stille) strijd wint.
Ik dacht dat jij ergens in de 50 was. Maar wel heftig.... Gaat het wel een beetje met hem?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786615
Oke, begrepen, geen rummikub, het is hier een verslavingskliniek
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 22:38:52 #163
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786638
Wat een onzin zeg
pi_220786656
quote:
81s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:38 schreef Watmoetjenou het volgende:
Wat een onzin zeg
Nou ik ben het met je eens. Ik mag droopie best wel, van wat ik lees reageert hij meestal rationeel en menselijk. Ik begrijp dit zelf ook niet
pi_220786661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik kan niks met het 12 stappen plan.
Je hebt ook Buitenveldert en Stars (al weet ik niet of die in NL zitten).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:41:28 #166
38824 crew  Droopie
pi_220786665
Ja ja, nu weten we het wel.
Armani heeft gezegd waarom dat was, met uitleg.

Jullie kunnen spelen, verdere klachten in de feedback

Anders hebben we straks meer reactie over waarom rummikub linkjes niet mogen, dan linkjes zelf.

Terwijl we hier elkaar proberen te steunen met verhalen en ervaringen :)
Hell To The Liars
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 22:41:48 #167
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik kan niks met het 12 stappen plan.
Ik eigenlijk ook niet, maar de behandelwijze was toch wel een soort eye opener.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:45:09 #168
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:41 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik eigenlijk ook niet, maar de behandelwijze was toch wel een soort eye opener.
Ik ga geen macht aanroepen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:34 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij ergens in de 50 was. Maar wel heftig.... Gaat het wel een beetje met hem?
Ik vind het wel grappig dat dat niet de eerste keer is dat ik dat hoor _O- blijkbaar kom ik ouder over.


Ja en nee. Hij heeft al eens een poging gewaagd, maar na terugkomst ging dat vrij snel weer mis. Hij is wel enorm gemotiveerd en hij heeft hele hechte vrienden(ik/we kennen elkaar allemaal al 20 jaar) maar godverdomme zeg. Als je een schim van iemand ziet zitten met lege blikken bier en de pony packs er bij doet dat goed zeer.
pi_220786704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:41 schreef Droopie het volgende:
Ja ja, nu weten we het wel.
Armani heeft gezegd waarom dat was, met uitleg.

Jullie kunnen spelen, verdere klachten in de feedback

Anders hebben we straks meer reactie over waarom rummikub linkjes niet mogen, dan linkjes zelf.

Terwijl we hier elkaar proberen te steunen met verhalen en ervaringen :)
Waar heeft Armani XL dat gezegd?

Als in dat we rummikub kunnen spelen of? Ik heb tot nu toe geen idee waar je het over hebt.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:45:59 #171
38824 crew  Droopie
pi_220786708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik ga geen macht aanroepen.
Heb ik ook nooit gedaan

De groep was dat bij ons, de groep bedanken enzo.

Er zat bij ons amper religie bij.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:46:24 #172
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat dat niet de eerste keer is dat ik dat hoor _O- blijkbaar kom ik ouder over.

Ja en nee. Hij heeft al eens een poging gewaagd, maar na terugkomst ging dat vrij snel weer mis. Hij is wel enorm gemotiveerd en hij heeft hele hechte vrienden(ik/we kennen elkaar allemaal al 20 jaar) maar godverdomme zeg. Als je een schim van iemand ziet zitten met lege blikken bier en de pony packs er bij doet dat goed zeer.
Oude man.

Dat is wel klote, zeker als je elkaar al heel lang kent, dan vraag je je af hoe het zo is kunnen mislopen...
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 22:47:08 #173
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik ga geen macht aanroepen.
Nee, dat was ook hetgene waar ik tegen aan liep. En ook de nazorg die hun bieden ''Ga maar even 90 dagen naar 90 meetings''

Ja leuk en te doen misschien als je in Amsterdam woont, maar in de polder ben je dagelijks op reis.
pi_220786724
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind het wel grappig dat dat niet de eerste keer is dat ik dat hoor _O- blijkbaar kom ik ouder over.


Ja en nee. Hij heeft al eens een poging gewaagd, maar na terugkomst ging dat vrij snel weer mis. Hij is wel enorm gemotiveerd en hij heeft hele hechte vrienden(ik/we kennen elkaar allemaal al 20 jaar) maar godverdomme zeg. Als je een schim van iemand ziet zitten met lege blikken bier en de pony packs er bij doet dat goed zeer.
Snuiven gebruikelijk in jullie vriendengroep? Dat is vaak het lastige met coke, het lifestylecomponent (en dat je er 'nuchter' van wordt).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:47:40 #175
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Ik ga geen macht aanroepen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Heb ik ook nooit gedaan

De groep was dat bij ons, de groep bedanken enzo.

Er zat bij ons amper religie bij.
Je hebt verticale en horizontale spiritualiteit. Verticaal wil zeggen omhoog naar God.
Horizontaal is naar de mens toe, dus wat Droopie stelt. Dat kan een groep zijn, een goede vriend etc. Horizontaal is dus eigenlijk de wereld / mensen om je heen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:47:47 #176
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Heb ik ook nooit gedaan

De groep was dat bij ons, de groep bedanken enzo.

Er zat bij ons amper religie bij.
En dat geknuffel moet ik ook niet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:48:59 #177
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
En dat geknuffel moet ik ook niet.
Kan goed zijn voor je spiegelneuronen, maar denk dat je er ook wel komt zonder te knuffelen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:46 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Oude man.

Dat is wel klote, zeker als je elkaar al heel lang kent, dan vraag je je af hoe het zo is kunnen mislopen...
Ik ga er verder niet te veel op in ivm privacy maar er speelt op de achtergrond natuurlijk wel het eea mee.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Snuiven gebruikelijk in jullie vriendengroep? Dat is vaak het lastige met coke, het lifestylecomponent (en dat je er 'nuchter' van wordt).
Ik kwam er later achter dat het dus "vrij geaccepteerd" was. Ik gebruik niet dus/en het gebeurde ook niet als ik er bij was. Wat wel zo is, is dat geen van de andere jongens problemen met maat houden heeft. Vooralsnog..

Ik vond het vooral een vervelende eye opener in de vechtsport. En dan heb ik het niet over vechters zelf..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 22:51:07 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:52:13 #179
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786760
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga er verder niet te veel op in ivm privacy maar er speelt op de achtergrond natuurlijk wel het eea mee.
Dat snap ik, maar jij hebt er wel weet van en kan ook nog beetje tot hem doordringen of zijn jullie hem als vriend ook wel een beetje kwijt geraakt?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:52 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar jij hebt er wel weet van en kan ook nog beetje tot hem doordringen of zijn jullie hem als vriend ook wel een beetje kwijt geraakt?
Hij trekt zich natuurlijk terug, maar is wel heel erg open als je doorvraagt en dat geeft me wel hoop en rust. Hij weet heel goed wat er aan de hand is, wil dat oprecht niet meer en pakt alles aan om er wat aan te doen.

Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 22:54:09 ]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:54:10 #181
38824 crew  Droopie
pi_220786773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
En dat geknuffel moet ik ook niet.
Dat snap ik ja, ik ging naar Dutch Valley en ze deden of ik terug kwam van 1 jaar Afghanistan _O-
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:54:44 #182
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij trekt zich natuurlijk terug, maar is wel heel erg open als je doorvraagt en dat geeft me wel hoop en rust. Hij weet heel goed wat er aan de hand is, wil dat oprecht niet meer en pakt alles aan om er wat aan te doen.

Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.
Laten we hopen dat het lukt dan, ik denk dat een mens tot veel in staat is. Zowel negatief als positief, maar hij heeft goede vrienden en dat maakt veel uit, hopelijk kan hij de veerkracht in hemzelf vinden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:55:09 #183
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.
Dat is wel heel sneu ja... Shit... Ik hoop dat hij gauw weer het licht mag zien.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:55:51 #184
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat snap ik ja, ik ging naar Dutch Valley en ze deden of ik terug kwam van 1 jaar Afghanistan _O-
Als ik naar Dutch Valley moest, zou ik met meer trauma's terugkomen dan 1 jaar Afghanistan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Laten we hopen dat het lukt dan, ik denk dat een mens tot veel in staat is. Zowel negatief als positief, maar hij heeft goede vrienden en dat maakt veel uit, hopelijk kan hij de veerkracht in hemzelf vinden.
Intelligente jongen en goed zakenman. Dat maakt het extra vervelend, maar beide zijn voor hem ook weer een motivator om door te pakken.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:57:05 #186
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Intelligente jongen en goed zakenman. Dat maakt het extra vervelend, maar beide zijn voor hem ook weer een motivator om door te pakken.
Denk dat je dan vaak ook wel kwetsbaar bent in zulke posities. Aanzien en zulk worden dan toch wel belangrijk. Ik zou soms willen dat de maatschappij wat makkelijker met dingen omging. Het is eigenlijk van de gekken, dat er nog zo wordt ingezet op schaamte en dat soort dingen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:57:51 #187
38824 crew  Droopie
pi_220786798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.
Vervelende is ook, als je gestopt bent (en wordt gedronken) dat je ook niet meer durf te komen.

Tenzij je echt goede vrienden hebt, gaan andere gewoon door met hun leven, met drank, want zij kunnen er wel mee omgaan.

En dat is soms ook pijnlijk.

Het is gewoon een clusterfuck van jewelste als je in een verslaving zit maar ook als je eruit komt.
Hell To The Liars
pi_220786802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Intelligente jongen en goed zakenman. Dat maakt het extra vervelend, maar beide zijn voor hem ook weer een motivator om door te pakken.
Wat gaat hij nu anders doen dan na zijn vorige detox(es)?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:59:22 #189
38824 crew  Droopie
pi_220786804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:55 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Als ik naar Dutch Valley moest, zou ik met meer trauma's terugkomen dan 1 jaar Afghanistan.
Waar ik Dutch Valley noemde, bedoelde ik The Flying Dutch,.

Stop de tijd.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:59:51 #190
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:51 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Wat bedoel je met gestoord? Is niet echt een opbouwende manier om naar psychologische problematiek te kijken. Ik denk niet dat mensen met psychologische problematiek gestoord zijn, dat is een heel oud denkbeeld.

De wereld is gewoon complex en iedereen zijn brein werkt anders, en het een brein gaat goed op deze wereld, en het ander brein gaat dat wat minder. Daarbij speelt nurture ook nog een rol buiten nature.
Jij bent juist waardevol . Waarom mag hij jouw gestoord noemen ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vervelende is ook, als je gestopt bent (en wordt gedronken) dat je ook niet meer durf te komen.

Tenzij je echt goede vrienden hebt, gaan andere gewoon door met hun leven, met drank, want zij kunnen er wel mee omgaan.

En dat is soms ook pijnlijk.

Het is gewoon een clusterfuck van jewelste als je in een verslaving zit maar ook als je eruit komt.
Zeker en drank was en is gewoon heel normaal bij ons, ook al zijn er meerdere die daar toch echt wel problemen mee hebben of hebben gehad. Het is sociaal geaccepteerd en heel ''normaal'' om te drinken toch? Zeker bij een BBQ, denken de meeste mensen dan.

Ik heb hem ook gezegd dat het voor hem er waarschijnlijk niet meer in zit om ''normaal'' te drinken en dat dat helemaal prima is. Ik drink (oa door dit gelazer :P) eigenlijk ook niet meer. Als ik een pilsje kan laten staan om hem te laten zien dat het ook anders kan doe ik dat meteen. Ik vond het ook heel zuur dat ik enorm goede gesprekken met hem gehad na zijn vorige afkickpoging, daar zag en hoorde ik hem zoals ik hem altijd kende.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 23:01:13 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:02:10 #192
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:55 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Als ik naar Dutch Valley moest, zou ik met meer trauma's terugkomen dan 1 jaar Afghanistan.
Dance valley is wel leuk hoor.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786825
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat gaat hij nu anders doen dan na zijn vorige detox(es)?
Hij is van plan om werk anders in te delen en daar minder een race van te maken. Dingen die hem juist eng leken (jeetje, nuchter naar een verjaardag) wel onder ogen te komen en therapie voor onderliggende problematiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 23:02:23 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:03:27 #194
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:59 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Jij bent juist waardevol . Waarom mag hij jouw gestoord noemen ?
Het boeit mij vrij weinig wat iemand mij noemt, maar ik vind het niet netjes naar de mensen hier, die gewoon problemen hebben of gehad hebben.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 23:07:21 #195
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker en drank was en is gewoon heel normaal bij ons, ook al zijn er meerdere die daar toch echt wel problemen mee hebben of hebben gehad. Het is sociaal geaccepteerd en heel ''normaal'' om te drinken toch? Zeker bij een BBQ, denken de meeste mensen dan.

Ik heb hem ook gezegd dat het voor hem er waarschijnlijk niet meer in zit om ''normaal'' te drinken en dat dat helemaal prima is. Ik drink (oa door dit gelazer :P) eigenlijk ook niet meer. Als ik een pilsje kan laten staan om hem te laten zien dat het ook anders kan doe ik dat meteen. Ik vond het ook heel zuur dat ik enorm goede gesprekken met hem gehad na zijn vorige afkickpoging, daar zag en hoorde ik hem zoals ik hem altijd kende.
Zet dat waarschijnlijk ook gewoon in ''nooit meer''

Hoe lullig dat ook klinkt voor diegene.

Het boek van Maarten Dammers heeft mij veel geleerd, en de tekst ''Als ik straks met pensioen ben kan ik toch wel weer af en toe eentje drinken''

Nee. Dat kan dus niet. Want zijn coach zei: ''Als dat zou mogen ga je morgen al met pensioen. ''

https://www.bol.com/nl/nl(...)fd/9300000129685037/

Overigens echt een aanrader voor iedereen met een verslaving. Hij is ook als luisterboek te horen op Storytell.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:07:27 #196
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij is van plan om werk anders in te delen en daar minder een race van te maken. Dingen die hem juist eng leken (jeetje, nuchter naar een verjaardag) wel onder ogen te komen en therapie voor onderliggende problematiek.
Hoop dat het hem lukt, ik ben blij dat ik uiteindelijk een baantje heb waar de stress laag ligt, en mensen me dankbaar zijn voor wat ik doe. Ik heb nooit het idee dat ik voor een baas werk, omdat ik gewoon dankbaar werk doe. Het salaris kon beter, zorg betaalt gewoon minder, maar ik ben wel happy en de mensen zijn me altijd dankbaar, als ze nog weten wie ik ben tenminste.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:08:08 #197
38824 crew  Droopie
pi_220786863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij is van plan om werk anders in te delen en daar minder een race van te maken. Dingen die hem juist eng leken (jeetje, nuchter naar een verjaardag) wel onder ogen te komen en therapie voor onderliggende problematiek.
Ik ben behalve probleemdrinker ook eerst feestdrinker geweest.

Nou, moet je een keer nuchter naar Feyenoord Ajax gaan , of naar vrienden van Amstel.. _O-

En bij echt goede vrienden, ga je dan maar in de middag als de mensen met kinderen er zijn (en weggaan voor het gezellig wordt)

Maar daar moet je ook je weg in vinden, want anders wordt het leven best eenzaam en leeg.

Alsof er een nieuwe wereld naast je opengaat.
Wist niet dat ik mijzelf zo alleen kon voelen in een vol Ahoy :')

Maar ja, wat is het alternatief.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:11:06 #198
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik ben behalve probleemdrinker ook eerst feestdrinker geweest.

Nou, moet je een keer nuchter naar Feyenoord Ajax gaan , of naar vrienden van Amstel.. _O-

En bij echt goede vrienden, ga je dan maar in de middag als de mensen met kinderen er zijn (en weggaan voor het gezellig wordt)

Maar daar moet je ook je weg in vinden, want anders wordt het leven best eenzaam en leeg.

Alsof er een nieuwe wereld naast je opengaat.
Wist niet dat ik mijzelf zo alleen kon voelen in een vol Ahoy :')

Maar ja, wat is het alternatief.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar het lijkt erop dat je wel weet waar je het voor doet.
Is het ook een reden voor jou om bepaalde activiteiten te mijden of dan toch liever daar staan en je alleen voelen?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:13:35 #199
38824 crew  Droopie
pi_220786887
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:11 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar het lijkt erop dat je wel weet waar je het voor doet.
Is het ook een reden voor jou om bepaalde activiteiten te mijden of dan toch liever daar staan en je alleen voelen?
Ik heb dat 2 jaar geprobeerd en toen was ik er wel klaar mee.

Ook omdat de meeste vrienden door bleven gebruiken (ook drugs bv) op een verantwoorde manier, daar niet van. En das hun goed recht.

En ik verhuisde naar een andere stad.

Wel goed afgesloten met een tomorrowland, en dan kom je ook op een leeftijd dat je liever op vakantie gaat dan naar feestjes.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:16:48 #200
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:13 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb dat 2 jaar geprobeerd en toen was ik er wel klaar mee.

Ook omdat de meeste vrienden door bleven gebruiken (ook drugs bv) op een verantwoorde manier, daar niet van. En das hun goed recht.

En ik verhuisde naar een andere stad.

Wel goed afgesloten met een tomorrowland, en dan kom je ook op een leeftijd dat je liever op vakantie gaat dan naar feestjes.
Kan ik begrijpen, ik ben blij dat ik eigenlijk altijd een alleendrinker ben geweest en ook altijd veel op mezelf ben.

Maar ja ik was 3 maanden clean en toen ging ik bij iemand op bezoek en toen was het van oh neem toch eentje...

Vakantie is misschien beter.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:17:53 #201
38824 crew  Droopie
pi_220786906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:16 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Kan ik begrijpen, ik ben blij dat ik eigenlijk altijd een alleendrinker ben geweest en ook altijd veel op mezelf ben.

Maar ja ik was 3 maanden clean en toen ging ik bij iemand op bezoek en toen was het van oh neem toch eentje...

Vakantie is misschien beter.
Ehh, vakantie is ook tricky hoor.
In je eentje voel je toch een beetje "woohoo, niemand ziet me".

Overal ligt het op de loer.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:18:37 #202
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:17 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ehh, vakantie is ook tricky hoor.
In je eentje voel je toch een beetje "woohoo, niemand ziet me".

Overal ligt het op de loer.
Ja, maakt het ook niet gemakkelijker dat het overal zo geaccepteerd is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:20:17 #203
38824 crew  Droopie
pi_220786923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, maakt het ook niet gemakkelijker dat het overal zo geaccepteerd is.
Ja, maar laten we eerlijk zijn
Ook als het niet geaccepteerd zou zijn, zou de verleiding bijna net zo groot zijn met "ons" verslavingshoofd
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:21:51 #204
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:20 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja, maar laten we eerlijk zijn
Ook als het niet geaccepteerd zou zijn, zou de verleiding bijna net zo groot zijn met "ons" verslavingshoofd
Dat zal wel zo zijn, ik merk dat ik er wel vanaf kan blijven, maar als ik eenmaal begin ben ik niet te stoppen. Dat is mijn grote probleem, ik heb gelukkig nog nooit rock bottom gezeten dat ik niet zonder kon. Als ik nu zeg ik stop 2 maanden lukt mij dat wel als ik de schouders eronder zet.

Maar zodra ik dan ook maar weer een slok neem, zit ik weer in de hele molen en kom ik er weer niet zo goed uit.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:22:12 #205
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:20 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja, maar laten we eerlijk zijn
Ook als het niet geaccepteerd zou zijn, zou de verleiding bijna net zo groot zijn met "ons" verslavingshoofd
Mag ik dat betwijvelen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:24:40 #206
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786958
1 is teveel en een krat niet genoeg,
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:32:50 #207
38824 crew  Droopie
pi_220786992
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:22 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mag ik dat betwijvelen.
Ik had, en dat heb ik amper meer, altijd wel een soort zintuig dat ik ging scannen naar drank op locaties.
Deed ik toen ik verslaafd was en toen ik nuchter was.

Denk dat als het net als sigaretten uit t zicht zou zijn. Ik zou denken "ja maar daar achter staat het"

Het zit er meer ingebakken dan je denkt, dat denk ik dan.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:41:13 #208
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:32 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik had, en dat heb ik amper meer, altijd wel een soort zintuig dat ik ging scannen naar drank op locaties.
Deed ik toen ik verslaafd was en toen ik nuchter was.

Denk dat als het net als sigaretten uit t zicht zou zijn. Ik zou denken "ja maar daar achter staat het"

Het zit er meer ingebakken dan je denkt, dat denk ik dan.
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:47:16 #209
38824 crew  Droopie
pi_220787060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Ik kreeg er halve psychoses van, van blowen , zo rond mn 30e..


Ik moest eigenlijk wel stoppen met blowem, ging niet goed in mn hoofd
Hell To The Liars
pi_220787066
Ik zat in de serie, sorry moet even nalezen.
pi_220787068
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Ja dat is herkenbaar. Ik kan overal prima vanaf blijven behalve die graf drank.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:55:28 #212
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja dat is herkenbaar. Ik kan overal prima vanaf blijven behalve die graf drank.
Maar dit dus echt. Ik ben wel blij dat ik geen andere middelen ook heb geproefd. Maar nu hier nog even mee stoppen. Het gaat de laatste tijd wel beter.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787093
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, maakt het ook niet gemakkelijker dat het overal zo geaccepteerd is.
Letterlijk overal
pi_220787105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:55 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Maar dit dus echt. Ik ben wel blij dat ik geen andere middelen ook heb geproefd. Maar nu hier nog even mee stoppen. Het gaat de laatste tijd wel beter.
Ik heb alles naar binnen geschoven, van Coke, Amfi, Tabak, tot Speed. Geen probleem maar het Duveltje alcohol kwam elke keer boven drijven.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:03:05 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Ik denk dat het per persoon heel anders is. Gewoon hoe je bedraad bent. Het kostte mij vele, vele jaren om te stoppen met roken. Echt dat ik telkens dacht: en nu ben ik gestopt en de eerste keer dat ik langs een benzinestation reedt automatisch mijn richtingaanwijzer aanging en ik toch 1 pakje kocht. 'En als dat op is stop ik voorgoed'. tientallen keren achtereen gedaan. Ik vond roken ook meteen lekker en was eigenlijk instant verslaafd..
Alcohol deed/doet mij dan niks. Heb ook nooit daar een echt tevreden of geluksgevoel van gekregen. Eerst wat baldadig/aangeschoten, daarna suf dat ik wilde slapen. Dat was het wel .Gedronken omdat 'iedereen' dat wel deed. Maar vrij matig hoor. En er op zekere dag mee gestopt omdat iemand me zij dat je dan fitter werd..

Dus het is denk ik echt een factor van geluk/pech of je nu juist voor nicotine, alcohol, THC of gokken gevoelig bent. Het "geluk" van nicotine is dat het wel je gezondheid verwoest op termijn en slecht is voor je portomonee, maar dat het je leven verder niet zozeer in de weg staat.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:03:07 #216
441859 crew  Lenny77
pi_220787120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Alcohol veranderd je hersenen, letterlijk. Daarom is alcohol 1 van de moeilijkste verslavingen die er zijn.

Respect voor iedereen die elke dag opnieuw de strijd aangaat O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:04:46 #217
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787127
De vraag is : Wanneer krijg je trek ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:05:04 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Alcohol veranderd je hersenen, letterlijk. Daarom is alcohol 1 van de moeilijkste verslavingen die er zijn.

Respect voor iedereen die elke dag opnieuw de strijd aangaat O+
Ja, dat is wel heel lastig. Met nicotineverslaving ben je er toch echt wel vanaf na een jaartje (hoewel je ook zo weer opnieuw verslaafd kunt raken). Maar met andere drugs en alcohol schijnt dat anders te zijn.
The End Times are wild
pi_220787136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Alcohol veranderd je hersenen, letterlijk. Daarom is alcohol 1 van de moeilijkste verslavingen die er zijn.

Respect voor iedereen die elke dag opnieuw de strijd aangaat O+
Ja daarom is deze topic zo belangrijk.
pi_220787137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:04 schreef FreshFruit het volgende:
De vraag is : Wanneer krijg je trek ?
Dat komt altijd op het verkeerde moment.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:08:01 #221
38824 crew  Droopie
pi_220787138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is wel heel lastig. Met nicotineverslaving ben je er toch echt wel vanaf na een jaartje (hoewel je ook zo weer opnieuw verslaafd kunt raken). Maar met andere drugs en alcohol schijnt dat anders te zijn.
Na 13 jaar zijn mijn hersens nog steeds beschadigd , ze hebben, ook door het blowen, een achterstand met bepaalde emotionele ontwikkeling.
Hell To The Liars
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:09:21 #222
441859 crew  Lenny77
pi_220787143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja daarom is deze topic zo belangrijk.
Enorm belangrijk, ook al is het 'maar' een topic op een forum.
En misschien niet altijd op de manier hoe het hoort of met de juiste adviezen, maar als steunpunt en klankbord wel belangrijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220787144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is wel heel lastig. Met nicotineverslaving ben je er toch echt wel vanaf na een jaartje (hoewel je ook zo weer opnieuw verslaafd kunt raken). Maar met andere drugs en alcohol schijnt dat anders te zijn.
Het stomme is ik kan het allemaal heel goed uitleggen aan andere. Ik weet het dan allemaal heel goed te verwoorden.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:09:46 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787145
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Na 13 jaar zijn mijn hersens nog steeds beschadigd , ze hebben, ook door het blowen, een achterstand met bepaalde emotionele ontwikkeling.
De grote fout die ik maakte toen ik wilde stoppen met roken (ben ik 20 jaar mee bezig geweest eigenlijk, vanaf het begin), was dat ik luisterde naar mensen die zeiden dat het zo gemakkelijk was en dat ze op een dag gewoon hun peuken hadden weggegooid. Dan vond ik dat ik dat ook moest kunnen op die manier.
Pas toen ik er hulp bij zocht lukte het me. En zelfs vrij gemakkelijk eigenlijk. Had ik veel eerder moeten doen.
The End Times are wild
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:10:17 #225
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat het per persoon heel anders is. Gewoon hoe je bedraad bent. Het kostte mij vele, vele jaren om te stoppen met roken. Echt dat ik telkens dacht: en nu ben ik gestopt en de eerste keer dat ik langs een benzinestation reedt automatisch mijn richtingaanwijzer aanging en ik toch 1 pakje kocht. 'En als dat op is stop ik voorgoed'. tientallen keren achtereen gedaan. Ik vond roken ook meteen lekker en was eigenlijk instant verslaafd..
Alcohol deed/doet mij dan niks. Heb ook nooit daar een echt tevreden of geluksgevoel van gekregen. Eerst wat baldadig/aangeschoten, daarna suf dat ik wilde slapen. Dat was het wel .Gedronken omdat 'iedereen' dat wel deed. Maar vrij matig hoor. En er op zekere dag mee gestopt omdat iemand me zij dat je dan fitter werd..

Dus het is denk ik echt een factor van geluk/pech of je nu juist voor nicotine, alcohol, THC of gokken gevoelig bent. Het "geluk" van nicotine is dat het wel je gezondheid verwoest op termijn en slecht is voor je portomonee, maar dat het je leven verder niet zozeer in de weg staat.
Mijn stopdagen met alcohol zijn soms echt niet leuk hoor.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:11:03 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:09 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Het stomme is ik kan het allemaal heel goed uitleggen aan andere. Ik weet het dan allemaal heel goed te verwoorden.
Ja, dat herken ik wel. Ik wist ook heel goed hoe ongezond en duur roken was en dat het signaal dat het mijn leven 'mooier' maakte gewoon zelfbedrog was. Maar toch ging ik weer sigaretten halen. Het was sterker dan mezelf.
The End Times are wild
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:11:25 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:10 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mijn stopdagen met alcohol zijn soms echt niet leuk hoor.
Nee dat zal vast niet.
The End Times are wild
pi_220787153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:10 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mijn stopdagen met alcohol zijn soms echt niet leuk hoor.
Klopt maar wel goed achteraf toch?
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:11:57 #229
441859 crew  Lenny77
pi_220787155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
De grote fout die ik maakte toen ik wilde stoppen met roken (ben ik 20 jaar mee bezig geweest eigenlijk, vanaf het begin), was dat ik luisterde naar mensen die zeiden dat het zo gemakkelijk was en dat ze op een dag gewoon hun peuken hadden weggegooid. Dan vond ik dat ik dat ook moest kunnen op die manier.
Pas toen ik er hulp bij zocht lukte het me. En zelfs vrij gemakkelijk eigenlijk. Had ik veel eerder moeten doen.
Dat lukt hier en daar eens eentje. Meestal na een grote eye opener. Maar de grote meerderheid worstelt hier keihard mee.. Ook hier telt: oh eens een keertje trekken aan een sigaret kan toch geen kwaad.. en hop je bent weer aan het roken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220787158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat lukt hier en daar eens eentje. Meestal na een grote eye opener. Maar de grote meerderheid worstelt hier keihard mee.. Ook hier telt: oh eens een keertje trekken aan een sigaret kan toch geen kwaad.. en hop je bent weer aan het roken.
Bij mij is het altijd verbonden, roken en drinken.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:13:44 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat lukt hier en daar eens eentje. Meestal na een grote eye opener. Maar de grote meerderheid worstelt hier keihard mee.. Ook hier telt: oh eens een keertje trekken aan een sigaret kan toch geen kwaad.. en hop je bent weer aan het roken.
Ja. Ik kan met een half pakje weer verslaafd raken, weet ik zeker. De cravings zijn er eigenlijk niet meer hoor. Het gevaar is nu dat je denkt dat je he twel een keertje kan proberen. En dan ieder weekend en dan koop je zelf weer een pakje. Je moet eigenlijk een keer in die valkuil gestapt zijn om te weten hoe dat is.
The End Times are wild
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:14:05 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787168
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:12 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Bij mij is het altijd verbonden, roken en drinken.
Maar wat is je echte verslaving?
The End Times are wild
pi_220787171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat is je echte verslaving?
Drank
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:15:18 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787174
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Drank
Denk je dat je zonder die drankverslaving je sigaretten wel zou kunnen laten staan?
The End Times are wild
pi_220787177
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat is je echte verslaving?
Het is een soort domino effect, drinken, roken en betaalde seks.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:16:26 #236
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:11 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Klopt maar wel goed achteraf toch?
Een reset zeg maar. :@
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:17:02 #237
441859 crew  Lenny77
pi_220787180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:12 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Bij mij is het altijd verbonden, roken en drinken.
Wat komt eerst?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:17:25 #238
441859 crew  Lenny77
pi_220787182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Ik kan met een half pakje weer verslaafd raken, weet ik zeker. De cravings zijn er eigenlijk niet meer hoor. Het gevaar is nu dat je denkt dat je he twel een keertje kan proberen. En dan ieder weekend en dan koop je zelf weer een pakje. Je moet eigenlijk een keer in die valkuil gestapt zijn om te weten hoe dat is.
Half pakje? Das al zeer optimistisch :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220787183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:16 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Een reset zeg maar. :@
Ben jij een Heerenveen fan?
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:17:48 #240
441859 crew  Lenny77
pi_220787185
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Het is een soort domino effect, drinken, roken en betaalde seks.
Sorry, deze post gemist
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:18:03 #241
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Het is een soort domino effect, drinken, roken en betaalde seks.
Dat laatste is ook echt fucked up, blij dat ik daar niet meer in zit.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:19:05 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Het is een soort domino effect, drinken, roken en betaalde seks.
Drank is voor mij allesbehalve een afrodisicum!
The End Times are wild
pi_220787193
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Sorry, deze post gemist
Financieel was dat laatste het meest pijnlijke.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:19:58 #244
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787197
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ben jij een Heerenveen fan?
Dat vraag je aan een Liwwader ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:19 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dat vraag je aan een Liwwader ?
Cambuur?
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:21:44 #246
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787205
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Cambuur?
Ik vind beide prima. ^O^
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:22:08 #247
441859 crew  Lenny77
pi_220787206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:19 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Financieel was dat laatste het meest pijnlijke.
Dat geloof ik meteen
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:22:46 #248
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787210
Even afgeleid over betaalde sex
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:23:02 #249
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787211
Hoeren zijn gevaarlijk, godverdomme.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:23:20 #250
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787213
Ik zou zo weer erheen willen gaan, maar is niet slim :')
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:23:49 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787214
Vrijen jullie niet liever met een vrouw die echt van je houdt?
The End Times are wild
pi_220787219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:23 schreef Hetekip het volgende:
Hoeren zijn gevaarlijk, godverdomme.
Nou het heeft mij meer geld gekost dan drank, maar het was in dezelfde volgorde.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:24:39 #253
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:23 schreef Hetekip het volgende:
Ik zou zo weer erheen willen gaan, maar is niet slim :')
Je komt weer met een lege zak thuis.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:23 schreef LXIV het volgende:
Vrijen jullie niet liever met een vrouw die echt van je houdt?
Wie houd er van een alcholist?
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:27:15 #255
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:23 schreef LXIV het volgende:
Vrijen jullie niet liever met een vrouw die echt van je houdt?
Niemand houdt van een loser, die niks waard is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220787235
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Niemand houdt van een loser, die niks waard is.
Ja daarom
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:27:49 #257
38824 crew  Droopie
pi_220787238
Nou mensen, ik ga zo lekker slapen.

Ik vond het een fijn topic en goed gesprek vanavond :)
Hell To The Liars
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:28:41 #258
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787240
Als jullie nog even wakker blijven heb ik een leuk verhaal.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:28:41 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Niemand houdt van een loser, die niks waard is.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Wie houd er van een alcholist?
Genoeg vrouwen, al is wel lastiger er eentje te vinden denk ik. En je moet jezelf niet diskwalificeren natuurlijk. Ook jij hebt er recht op en de mogelijkheid toe.
The End Times are wild
pi_220787242
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:27 schreef Droopie het volgende:
Nou mensen, ik ga zo lekker slapen.

Ik vond het een fijn topic en goed gesprek vanavond :)
Ik moet zeggen vond dit een leuk gesprek. Eerlijk en hard.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:29:44 #261
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:28 schreef FreshFruit het volgende:
Als jullie nog even wakker blijven heb ik een leuk verhaal.
Vertel gerust maat.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:30:10 #262
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Genoeg vrouwen, al is wel lastiger er eentje te vinden denk ik. En je moet jezelf niet diskwalificeren natuurlijk. Ook jij hebt er recht op en de mogelijkheid toe.
Ik ben het gewoonweg niet waard maat. Ik ben kapot in mijn hoofd.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:30:15 #263
38824 crew  Droopie
pi_220787247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:28 schreef FreshFruit het volgende:
Als jullie nog even wakker blijven heb ik een leuk verhaal.
Nu wil ik het weten ook :P
Hell To The Liars
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:31:24 #264
38824 crew  Droopie
pi_220787250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:30 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik ben het gewoonweg niet waard maat. Ik ben kapot in mijn hoofd.
Je bent het wel waard man, de een wordt geboren met een open ruggetje, de ander met een kronkel in zijn hoofd.

Kiezen we allemaal toch niet voor.
Hell To The Liars
pi_220787256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:30 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik ben het gewoonweg niet waard maat. Ik ben kapot in mijn hoofd.
Nee joh, wij zijn kapot in ons hoofd en dat maakt ons uniek :)
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:35:20 #266
38824 crew  Droopie
pi_220787265
In afwachting van leuke verhalen..
Kennen jullie deze gast.

Was vroeger sidekick bij 538, en nu DJ bij slamFm!

Michiel Met · Episode

Die heeft ook een creatief en druk hoofd
Zitten nog wel wat goede tips tussen.
Hell To The Liars
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:35:53 #267
441859 crew  Lenny77
pi_220787267
Wees allemaal aub eens een beetje lief voor jezelf ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:37:08 #268
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:31 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je bent het wel waard man, de een wordt geboren met een open ruggetje, de ander met een kronkel in zijn hoofd.

Kiezen we allemaal toch niet voor.
Ja, als alcohol mijn enige probleem was, maakte het niet uit.

Maar schizotypisch zijn is geen lolletje.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:38:09 #269
38824 crew  Droopie
pi_220787278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, als alcohol mijn enige probleem was, maakte het niet uit.

Maar schizotypisch zijn is geen lolletje.
Maar dat maakt het nog niet dat je het niet verdient.
Hell To The Liars
pi_220787280
Bekijk deze YouTube-video

maatje van me heeft bij Glenn gezeten. Ik ga daar wel goed op die man.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:38:41 #271
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:30 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik ben het gewoonweg niet waard maat. Ik ben kapot in mijn hoofd.
Je bent alles waad. O+
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, als alcohol mijn enige probleem was, maakte het niet uit.

Maar schizotypisch zijn is geen lolletje.
Alcohol is vaak het gevolg
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:40:19 #273
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787286
Verhaal hoef ik niet meer te doen zeker?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787290
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:40 schreef FreshFruit het volgende:
Verhaal hoef ik niet meer te doen zeker?
Jawel graag zelfs
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:41:28 #275
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
Maar dat maakt het nog niet dat je het niet verdient.
Wat ik verdien, maakt deze koude maatschappij niet uit. Volgens de maatschappij verdien ik niks.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Alcohol is vaak het gevolg
Er is een hoge comorbiditeit tussen de schizotypische persoonlijkheidstoornis en drugs/alcohol. Ik heb gewoon pech gehad. Nooit gevraagd voor een leven vol trauma, en ouders die emotioneel afstandelijk waren. Het vervelende aan trauma vind ik nog wel, waarom laten mensen je achter met zoiets? Ze zouden je beter gewoon kunnen vermoorden, je laten leven is geen genade.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:41:39 #276
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787292
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:40 schreef FreshFruit het volgende:
Verhaal hoef ik niet meer te doen zeker?
Jazeker maat. Altijd welkom.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:44:31 #277
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:41 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Wat ik verdien, maakt deze koude maatschappij niet uit. Volgens de maatschappij verdien ik niks.
[..]
Er is een hoge comorbiditeit tussen de schizotypische persoonlijkheidstoornis en drugs/alcohol. Ik heb gewoon pech gehad. Nooit gevraagd voor een leven vol trauma, en ouders die emotioneel afstandelijk waren. Het vervelende aan trauma vind ik nog wel, waarom laten mensen je achter met zoiets? Ze zouden je beter gewoon kunnen vermoorden, je laten leven is geen genade.
Een dubbel diagnose.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:48:56 #278
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787306
GVD, dan had ik je hier niet kunnen spreken Waardevol.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787318
Ben jij ook herstellende @FreshFruit?
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:58:55 #280
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Ben jij ook herstellende @:FreshFruit?
Nee DD, ben wel heel denkend waar dit heen gaat.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787328
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:58 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Nee DD, ben wel heel denkend waar dit heen gaat.
Blijf je drinken?
pi_220787331
Want dit topic is wel stoppen met drinken. Dat wil ik en denk iedereen hier ook.
  donderdag 14 mei 2026 @ 01:05:00 #283
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787337
Alcohol is kut, want het geeft je die illusie van dat het goed gaat.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 01:05:14 #284
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787338
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Want dit topic is wel stoppen met drinken. Dat wil ik en denk iedereen hier ook.
Mijn stopdagen blijven steeds groter. Als ik op 5 zit kom ik terug. :W
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 01:05:14 #285
441859 crew  Lenny77
pi_220787339
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Want dit topic is wel stoppen met drinken. Dat wil ik en denk iedereen hier ook.
Dit is inderdaad wel een belangrijk iets
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220787345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:05 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mijn stopdagen blijven steeds groter. Als ik op 5 zit kom ik terug. :W
Nee maar je mag altijd posten hier, maar het doel is wel stoppen.
pi_220787347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:05 schreef Hetekip het volgende:
Alcohol is kut, want het geeft je die illusie van dat het goed gaat.
Wijze woorden ..
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 01:07:36 #288
38824 crew  Droopie
pi_220787351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:05 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mijn stopdagen blijven steeds groter. Als ik op 5 zit kom ik terug. :W
:Y

Als je 2 dagen gestopt bent zou het ook al leuk zijn hoor.

Wel 2 hele dagen :)
Niet dat ik die regel bepaal van hoeveel dagen, maar misschien kunnen we je net dat ene kleine laatste zetje geven om er vol voor te gaan.

Bv alleen al een keer het gesprek aangaan met de huisarts.
Hell To The Liars
pi_220787361
Ik ben eigenlijk wel blij dat dit topic weer tot leven is gebracht. Want ik denk wel dat we elkaar kunnen helpen. Elke dag is er 1 tje.
pi_220787362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:05 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mijn stopdagen blijven steeds groter. Als ik op 5 zit kom ik terug. :W
Dat gaat zeker lukken! ^O^
  donderdag 14 mei 2026 @ 01:13:29 #291
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787363
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:12 schreef Shii het volgende:

[..]
Dat gaat zeker lukken! ^O^
Dame Shii. *O* O+
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 01:18:22 #292
38824 crew  Droopie
pi_220787371
Heb ik het verhaal nu nog steeds niet gehoord?
Hell To The Liars
  donderdag 14 mei 2026 @ 01:18:55 #293
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:06 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Wijze woorden ..
Ik vind het soms ook dubbel, aan de ene kant heeft alcohol denk ik mijn leven gered toen ik echt gewoon diep zat en iets nodig had om mezelf te bedwelmen. Aan de andere kant heb ik op alcohol ook eens mijn hele pols opengesneden.

Het is gewoon rotzooi, maar ik blijf er bij. Het leven eromheen is ook hard. Iemand zou zich niet zo moeten voelen, het gevoel dat je de fles nodig hebt of zo.

Als de maatschappij gewoon wat milder was en mensen beter met elkaar omgingen, maar helaas. Fatsoen is soms ver te zoeken. Wanneer ik 35 wordt ga ik nadenken wat ik met mijn leven wil doen. Maar ik vermoed dat ik dan een euthanasie traject aanvraag.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 01:19:18 #294
511221 Hetekip
Depressief
pi_220787376
En nu ga ik slapen want ik merk dat ik teveel negatieve gedachtes heb, helaas.

Werkte mijn brein maar zoals dat van normale mensen. :')
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220787377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:19 schreef Hetekip het volgende:
En nu ga ik slapen want ik merk dat ik teveel negatieve gedachtes heb, helaas.
Slaap lekker kerel
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 01:19:58 #296
38824 crew  Droopie
pi_220787378
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:19 schreef Hetekip het volgende:
En nu ga ik slapen want ik merk dat ik teveel negatieve gedachtes heb, helaas.

Werkte mijn brein maar zoals dat van normale mensen. :')
Slaap lekker :)
Hell To The Liars
pi_220787379
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:18 schreef Droopie het volgende:
Heb ik het verhaal nu nog steeds niet gehoord?
Ik ben er ook wel benieuwd naar
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 01:20:50 #298
38824 crew  Droopie
pi_220787380
Ik ga ook slapen, trusten :)
Hell To The Liars
pi_220787381
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:13 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dame Shii. *O* O+
Succes Fresh! ^O^

En voor iedereen die steun kan gebruiken, heel veel succes met stoppen! ^O^
pi_220787383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:20 schreef Droopie het volgende:
Ik ga ook slapen, trusten :)
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:20 schreef Droopie het volgende:
Ik ga ook slapen, trusten :)
Slaapse Droopie, wil je nog een keer de hoge bomen aanraken? Of moet ik slaafs 15 euri overmaken? :P :P
  donderdag 14 mei 2026 @ 01:22:25 #301
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787384
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 01:19 schreef Hetekip het volgende:
En nu ga ik slapen want ik merk dat ik teveel negatieve gedachtes heb, helaas.

Werkte mijn brein maar zoals dat van normale mensen. :')
Ik vertel nog een verhaaltje okee?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')