Idem. Ik ben niet anti alcohol of drugs, maar wel anti misbruik. En dat gaat helaas vaak hand in hand.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dit dus
Geldt voor alcohol en drugs wmb
even geduld aubquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom is die rummikub link weg? had een reden he..
Herkenbaar, ik kwam ook tot rust in de kliniek om af te kicken van de drugsquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vond het "fijn" daar.
Ik kwam weer onder de mensen, idd een echte vader sliep in de kamer naast me en hielp me de eerste dagen.
Jongens van mijn leeftijd, iedereen was hartstikke aardig en normaal.
We hadden alleen allemaal een drank of drugsprobleem.
Ik ben nog langer gebleven, want behalve stoppen kwam ik helemaal tot rust daar.
Keer of tien een detox, één keer een echte opname. Alcoholdetox staat nu één week voor, dan ben je net genoeg opgekalefaterd om de bus naar huis te pakken. Programma is ook zeer beperkt en je bewegingsvrijheid ook.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:55 schreef FreshFruit het volgende:
Wie heeft er ook weleens een opname gedaan ?
Ik kan niks met het 12 stappen plan.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Keer of tien een detox, één keer een echte opname. Alcoholdetox staat nu één week voor, dan ben je net genoeg opgekalefaterd om de bus naar huis te pakken. Programma is ook zeer beperkt en je bewegingsvrijheid ook.
De langdurigere opnames (Triora, Spoor 6) duren tot zeven weken en, afhankelijk van welke instelling je terecht komt, zijn ze een stuk intensiever dan de detox. Vaak alles inleveren (telefoon, laptop), 07.30 dagopening, dagvullend programma, ook psychiaters. Soms mag je een proefweekend naar huis. Het was wel behulpzaam, maar voor de langere termijn heb ik meer aan (een softe versie van) de AA.
Je hebt ook nog de VVP, dan zit je zes maanden geloof ik. En kan je nog voor begeleid wonen kiezen daarna voor bijvoorbeeld een jaar.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:31 schreef Masberum het volgende:
[ afbeelding ]
"New player", wie je ook bent je hebt gewonnen
Wow, is die echt verwijderd of lees ik er gewoon 2 keer overheenquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom is die rummikub link weg? had een reden he..
In mijn kliniek hadden we geen frisdrankautomaat, omdat het gooien van een euro in een gleuf mensen met een gokprobleem kon triggerenquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:32 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]![]()
Maar dat mogen we hier kennelijk niet bespreken
Ik dacht dat jij ergens in de 50 was. Maar wel heftig.... Gaat het wel een beetje met hem?quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Maatje van me gaat binnenkort ook (weer) detoxen. Tweede keer, mijn leeftijd (35) en ik vind het verschrikkelijk om aan te zien en horen.
Ik heb geen problemen met alcohol, al lustte ik hem van tijd tot tijd wel. Sinds ik dat van dichtbij heb meegemaakt/meemaak heb ik eigenlijk alleen maar een afkeer gekregen voor alcohol. Ik hoop dat iedereen hier de (stille) strijd wint.
Nou ik ben het met je eens. Ik mag droopie best wel, van wat ik lees reageert hij meestal rationeel en menselijk. Ik begrijp dit zelf ook nietquote:
Je hebt ook Buitenveldert en Stars (al weet ik niet of die in NL zitten).quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik kan niks met het 12 stappen plan.
Ik eigenlijk ook niet, maar de behandelwijze was toch wel een soort eye opener.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik kan niks met het 12 stappen plan.
Ik ga geen macht aanroepen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, maar de behandelwijze was toch wel een soort eye opener.
Ik vind het wel grappig dat dat niet de eerste keer is dat ik dat hoorquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij ergens in de 50 was. Maar wel heftig.... Gaat het wel een beetje met hem?
Waar heeft Armani XL dat gezegd?quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:41 schreef Droopie het volgende:
Ja ja, nu weten we het wel.
Armani heeft gezegd waarom dat was, met uitleg.
Jullie kunnen spelen, verdere klachten in de feedback
Anders hebben we straks meer reactie over waarom rummikub linkjes niet mogen, dan linkjes zelf.
Terwijl we hier elkaar proberen te steunen met verhalen en ervaringen
Heb ik ook nooit gedaanquote:
Oude man.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat dat niet de eerste keer is dat ik dat hoorblijkbaar kom ik ouder over.
Ja en nee. Hij heeft al eens een poging gewaagd, maar na terugkomst ging dat vrij snel weer mis. Hij is wel enorm gemotiveerd en hij heeft hele hechte vrienden(ik/we kennen elkaar allemaal al 20 jaar) maar godverdomme zeg. Als je een schim van iemand ziet zitten met lege blikken bier en de pony packs er bij doet dat goed zeer.
Nee, dat was ook hetgene waar ik tegen aan liep. En ook de nazorg die hun bieden ''Ga maar even 90 dagen naar 90 meetings''quote:
Snuiven gebruikelijk in jullie vriendengroep? Dat is vaak het lastige met coke, het lifestylecomponent (en dat je er 'nuchter' van wordt).quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat dat niet de eerste keer is dat ik dat hoorblijkbaar kom ik ouder over.
Ja en nee. Hij heeft al eens een poging gewaagd, maar na terugkomst ging dat vrij snel weer mis. Hij is wel enorm gemotiveerd en hij heeft hele hechte vrienden(ik/we kennen elkaar allemaal al 20 jaar) maar godverdomme zeg. Als je een schim van iemand ziet zitten met lege blikken bier en de pony packs er bij doet dat goed zeer.
quote:
Je hebt verticale en horizontale spiritualiteit. Verticaal wil zeggen omhoog naar God.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heb ik ook nooit gedaan
De groep was dat bij ons, de groep bedanken enzo.
Er zat bij ons amper religie bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |