Kan idd, ligt aan de mate van verslaving.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mits je dat in zeer goed overleg met je huisarts doet.
Cold turkey stoppen kan levensgevaarlijk zijn. Ik mocht niet eens stoppen na mijn eerste intake tot de opname zelf.
Ik vond het "fijn" daar.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik heb er eens eentje meegemaakt die nog geen 4 uur was opgenomen, en met een brood en het nodige beleg weer vertrok.
Maar over het algemeen moet ik wel zeggen dat de ''horror'' verhalen in zo'n kliniek best meevallen qua mensen. Het zijn gewoon mensen die je vader, zoon of nicht hadden kunnen zijn.
Daar werd bij mij verder geen aandacht aan besteed. Alleen dat ik ambulante hulp moest krijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Is het dan geen onderdeel van je herstel dat ze je weer voorbereiden op je situatie thuis?
Jammer manquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Daar werd bij mij verder geen aandacht aan besteed. Alleen dat ik ambulante hulp moest krijgen.
Ik kwam er zelfs best veel bekenden tegen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vond het "fijn" daar.
Ik kwam weer onder de mensen, idd een echte vader sliep in de kamer naast me en hielp me de eerste dagen.
Jongens van mijn leeftijd, iedereen was hartstikke aardig en normaal.
We hadden alleen allemaal een drank of drugsprobleem.
Ik ben nog langer gebleven, want behalve stoppen kwam ik helemaal tot rust daar.
Maakt dat het niet juist lastiger?quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:16 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik kwam er zelfs best veel bekenden tegen.
Bij mij ook totaal niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Daar werd bij mij verder geen aandacht aan besteed. Alleen dat ik ambulante hulp moest krijgen.
Ligt er helemaal aan. Ik ben 7x opgenomen geweest. 5x voor alleen detox, 1x detox in een ziekenhuis op de Paaz. en een keer in een ander soort kliniek.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Is het dan geen onderdeel van je herstel dat ze je weer voorbereiden op je situatie thuis?
Nee, ik zat daar voor mijn alcohol probleem. En deze jongens kwamen voor iets anders.quote:
Aah zo, het bestaat dus wel. Blijft lastig met al die instanties.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan. Ik ben 7x opgenomen geweest. 5x voor alleen detox, 1x detox in een ziekenhuis op de Paaz. en een keer in een ander soort kliniek.
De nabehandeling die ze kunnen aanbieden heeft wel degelijk zin, echter zijn zorgverzekeraars nog steeds degene die zeggenschap hebben over de behandelduur.
In een reguliere kliniek is het ongeveer 8 weken maximaal wat vergoed wordt. Incl de detox. Maar daar zit vrij weinig behandeling bij imo. Wel krijg je nazorg als in wekelijks een gesprek met een behandelaar.
In een kliniek zoals Solutions is het maar 21 dagen tegenwoordig (was ooit 6 weken, toen 4, nu dus 3) na de detox, waar je wel heel intensieve behandeling krijgt. Echter bestaat de nazorg vooral uit het bezoeken van AA/NA meetings.
Hoe gaat het nu met je?quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan. Ik ben 7x opgenomen geweest. 5x voor alleen detox, 1x detox in een ziekenhuis op de Paaz. en een keer in een ander soort kliniek.
De nabehandeling die ze kunnen aanbieden heeft wel degelijk zin, echter zijn zorgverzekeraars nog steeds degene die zeggenschap hebben over de behandelduur.
In een reguliere kliniek is het ongeveer 8 weken maximaal wat vergoed wordt. Incl de detox. Maar daar zit vrij weinig behandeling bij imo. Wel krijg je nazorg als in wekelijks een gesprek met een behandelaar.
In een kliniek zoals Solutions is het maar 21 dagen tegenwoordig (was ooit 6 weken, toen 4, nu dus 3) na de detox, waar je wel heel intensieve behandeling krijgt. Echter bestaat de nazorg vooral uit het bezoeken van AA/NA meetings.
Ow, dat doe ik niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef FreshFruit het volgende:
Ik schaam me ook kapot wat die opnames hebben gekost.
Precies.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow, dat doe ik niet.
Weet dat die van mij 25000 kostte ofzo, incl traject.
Het is een ziekte, en de ene heeft een zichtbare beenbreuk en de andere een onzichtbaar stukje ziek hoofd, we kiezen er niet echt voor om dit mee te maken.
Qua alcohol gebruik goed (geen gebruik). Maar vorig jaar zat ik dus echt rock bottom. Mijn huis vervuild en verwaarloosd. Diagnose levercirrose, gewoon omvallen en niet meer helder kunnen nadenken. 3 opnames van dit alles was dus ook afgelopen jaar. Via de GGD is uiteindelijk mijn woning schoon gemaakt en leef nu op goede voet. Vorig jaar was het echter niet het geval elke keer als ik terug kwam uit de kliniek, maar pas de 3e keer.quote:
Wow, heftig.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Qua alcohol gebruik goed (geen gebruik). Maar vorig jaar zat ik dus echt rock bottom. Mijn huis vervuild en verwaarloosd. Diagnose levercirrose, gewoon omvallen en niet meer helder kunnen nadenken. 3 opnames van dit alles was dus ook afgelopen jaar. Via de GGD is uiteindelijk mijn woning schoon gemaakt en leef nu op goede voet. Vorig jaar was het echter niet het geval elke keer als ik terug kwam uit de kliniek, maar pas de 3e keer.
Heb nog wat ambulante begeleiding, maar niet zo zeer meer vanuit de verslavingszorg.
Het is misschien duur geweest, maar is het niet juist knap, dat je ondanks de kosten er voor hebt gekozen om een moeilijke stap te maken en iets te doen aan een probleem waar je mee zit? Ik vind het ergens juist wel dapper.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef FreshFruit het volgende:
Dit filmpje wil ik je trouwens meegevenquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:22 schreef FreshFruit het volgende:
Als je de comments lees onder dat filmpje, niet te filmen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:47 schreef FreshFruit het volgende:
Dit is precies waarom dit topic zo belangrijk is.
Blijven praten.
Ik wil het niet toegeven .quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als je de comments lees onder dat filmpje, niet te filmen.
Ik vind dat mooi en helend.
"The opposite of addiction is connection"
Dit dusquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Maatje van me gaat binnenkort ook (weer) detoxen. Tweede keer, mijn leeftijd (35) en ik vind het verschrikkelijk om aan te zien en horen.
Ik heb geen problemen met alcohol, al lustte ik hem van tijd tot tijd wel. Sinds ik dat van dichtbij heb meegemaakt/meemaak heb ik eigenlijk alleen maar een afkeer gekregen voor alcohol. Ik hoop dat iedereen hier de (stille) strijd wint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |