Ja, dat herken ik wel. Ik wist ook heel goed hoe ongezond en duur roken was en dat het signaal dat het mijn leven 'mooier' maakte gewoon zelfbedrog was. Maar toch ging ik weer sigaretten halen. Het was sterker dan mezelf.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:09 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het stomme is ik kan het allemaal heel goed uitleggen aan andere. Ik weet het dan allemaal heel goed te verwoorden.
Nee dat zal vast niet.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:10 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Mijn stopdagen met alcohol zijn soms echt niet leuk hoor.
Klopt maar wel goed achteraf toch?quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:10 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Mijn stopdagen met alcohol zijn soms echt niet leuk hoor.
Dat lukt hier en daar eens eentje. Meestal na een grote eye opener. Maar de grote meerderheid worstelt hier keihard mee.. Ook hier telt: oh eens een keertje trekken aan een sigaret kan toch geen kwaad.. en hop je bent weer aan het roken.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
De grote fout die ik maakte toen ik wilde stoppen met roken (ben ik 20 jaar mee bezig geweest eigenlijk, vanaf het begin), was dat ik luisterde naar mensen die zeiden dat het zo gemakkelijk was en dat ze op een dag gewoon hun peuken hadden weggegooid. Dan vond ik dat ik dat ook moest kunnen op die manier.
Pas toen ik er hulp bij zocht lukte het me. En zelfs vrij gemakkelijk eigenlijk. Had ik veel eerder moeten doen.
Bij mij is het altijd verbonden, roken en drinken.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat lukt hier en daar eens eentje. Meestal na een grote eye opener. Maar de grote meerderheid worstelt hier keihard mee.. Ook hier telt: oh eens een keertje trekken aan een sigaret kan toch geen kwaad.. en hop je bent weer aan het roken.
Ja. Ik kan met een half pakje weer verslaafd raken, weet ik zeker. De cravings zijn er eigenlijk niet meer hoor. Het gevaar is nu dat je denkt dat je he twel een keertje kan proberen. En dan ieder weekend en dan koop je zelf weer een pakje. Je moet eigenlijk een keer in die valkuil gestapt zijn om te weten hoe dat is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat lukt hier en daar eens eentje. Meestal na een grote eye opener. Maar de grote meerderheid worstelt hier keihard mee.. Ook hier telt: oh eens een keertje trekken aan een sigaret kan toch geen kwaad.. en hop je bent weer aan het roken.
Maar wat is je echte verslaving?quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:12 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Bij mij is het altijd verbonden, roken en drinken.
Denk je dat je zonder die drankverslaving je sigaretten wel zou kunnen laten staan?quote:
Een reset zeg maar.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:11 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Klopt maar wel goed achteraf toch?
Wat komt eerst?quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:12 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Bij mij is het altijd verbonden, roken en drinken.
Half pakje? Das al zeer optimistischquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik kan met een half pakje weer verslaafd raken, weet ik zeker. De cravings zijn er eigenlijk niet meer hoor. Het gevaar is nu dat je denkt dat je he twel een keertje kan proberen. En dan ieder weekend en dan koop je zelf weer een pakje. Je moet eigenlijk een keer in die valkuil gestapt zijn om te weten hoe dat is.
Sorry, deze post gemistquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het is een soort domino effect, drinken, roken en betaalde seks.
Dat laatste is ook echt fucked up, blij dat ik daar niet meer in zit.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Drank is voor mij allesbehalve een afrodisicum!quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat vraag je aan een Liwwader ?quote:
Ik vind beide prima.quote:
Dat geloof ik meteenquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:19 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Financieel was dat laatste het meest pijnlijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |