abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:17:53 #201
38824 crew  Droopie
pi_220786906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:16 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Kan ik begrijpen, ik ben blij dat ik eigenlijk altijd een alleendrinker ben geweest en ook altijd veel op mezelf ben.

Maar ja ik was 3 maanden clean en toen ging ik bij iemand op bezoek en toen was het van oh neem toch eentje...

Vakantie is misschien beter.
Ehh, vakantie is ook tricky hoor.
In je eentje voel je toch een beetje "woohoo, niemand ziet me".

Overal ligt het op de loer.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:18:37 #202
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:17 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ehh, vakantie is ook tricky hoor.
In je eentje voel je toch een beetje "woohoo, niemand ziet me".

Overal ligt het op de loer.
Ja, maakt het ook niet gemakkelijker dat het overal zo geaccepteerd is.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:20:17 #203
38824 crew  Droopie
pi_220786923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, maakt het ook niet gemakkelijker dat het overal zo geaccepteerd is.
Ja, maar laten we eerlijk zijn
Ook als het niet geaccepteerd zou zijn, zou de verleiding bijna net zo groot zijn met "ons" verslavingshoofd
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:21:51 #204
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:20 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja, maar laten we eerlijk zijn
Ook als het niet geaccepteerd zou zijn, zou de verleiding bijna net zo groot zijn met "ons" verslavingshoofd
Dat zal wel zo zijn, ik merk dat ik er wel vanaf kan blijven, maar als ik eenmaal begin ben ik niet te stoppen. Dat is mijn grote probleem, ik heb gelukkig nog nooit rock bottom gezeten dat ik niet zonder kon. Als ik nu zeg ik stop 2 maanden lukt mij dat wel als ik de schouders eronder zet.

Maar zodra ik dan ook maar weer een slok neem, zit ik weer in de hele molen en kom ik er weer niet zo goed uit.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:22:12 #205
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:20 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja, maar laten we eerlijk zijn
Ook als het niet geaccepteerd zou zijn, zou de verleiding bijna net zo groot zijn met "ons" verslavingshoofd
Mag ik dat betwijvelen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:24:40 #206
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786958
1 is teveel en een krat niet genoeg,
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:32:50 #207
38824 crew  Droopie
pi_220786992
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:22 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Mag ik dat betwijvelen.
Ik had, en dat heb ik amper meer, altijd wel een soort zintuig dat ik ging scannen naar drank op locaties.
Deed ik toen ik verslaafd was en toen ik nuchter was.

Denk dat als het net als sigaretten uit t zicht zou zijn. Ik zou denken "ja maar daar achter staat het"

Het zit er meer ingebakken dan je denkt, dat denk ik dan.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:41:13 #208
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:32 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik had, en dat heb ik amper meer, altijd wel een soort zintuig dat ik ging scannen naar drank op locaties.
Deed ik toen ik verslaafd was en toen ik nuchter was.

Denk dat als het net als sigaretten uit t zicht zou zijn. Ik zou denken "ja maar daar achter staat het"

Het zit er meer ingebakken dan je denkt, dat denk ik dan.
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:47:16 #209
38824 crew  Droopie
pi_220787060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Ik kreeg er halve psychoses van, van blowen , zo rond mn 30e..


Ik moest eigenlijk wel stoppen met blowem, ging niet goed in mn hoofd
Hell To The Liars
pi_220787066
Ik zat in de serie, sorry moet even nalezen.
pi_220787068
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Ja dat is herkenbaar. Ik kan overal prima vanaf blijven behalve die graf drank.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:55:28 #212
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja dat is herkenbaar. Ik kan overal prima vanaf blijven behalve die graf drank.
Maar dit dus echt. Ik ben wel blij dat ik geen andere middelen ook heb geproefd. Maar nu hier nog even mee stoppen. Het gaat de laatste tijd wel beter.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220787093
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, maakt het ook niet gemakkelijker dat het overal zo geaccepteerd is.
Letterlijk overal
pi_220787105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:55 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Maar dit dus echt. Ik ben wel blij dat ik geen andere middelen ook heb geproefd. Maar nu hier nog even mee stoppen. Het gaat de laatste tijd wel beter.
Ik heb alles naar binnen geschoven, van Coke, Amfi, Tabak, tot Speed. Geen probleem maar het Duveltje alcohol kwam elke keer boven drijven.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:03:05 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Ik denk dat het per persoon heel anders is. Gewoon hoe je bedraad bent. Het kostte mij vele, vele jaren om te stoppen met roken. Echt dat ik telkens dacht: en nu ben ik gestopt en de eerste keer dat ik langs een benzinestation reedt automatisch mijn richtingaanwijzer aanging en ik toch 1 pakje kocht. 'En als dat op is stop ik voorgoed'. tientallen keren achtereen gedaan. Ik vond roken ook meteen lekker en was eigenlijk instant verslaafd..
Alcohol deed/doet mij dan niks. Heb ook nooit daar een echt tevreden of geluksgevoel van gekregen. Eerst wat baldadig/aangeschoten, daarna suf dat ik wilde slapen. Dat was het wel .Gedronken omdat 'iedereen' dat wel deed. Maar vrij matig hoor. En er op zekere dag mee gestopt omdat iemand me zij dat je dan fitter werd..

Dus het is denk ik echt een factor van geluk/pech of je nu juist voor nicotine, alcohol, THC of gokken gevoelig bent. Het "geluk" van nicotine is dat het wel je gezondheid verwoest op termijn en slecht is voor je portomonee, maar dat het je leven verder niet zozeer in de weg staat.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:03:07 #216
441859 crew  Lenny77
pi_220787120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:41 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Blowen ben ik van de ene dag op de andere dag mee gestopt. Zonder ene moeite . Waarom lukt het met alcohol dan niet? Het gaat een paar dagen goed en dan toch weer die 6pack pakken.
Alcohol veranderd je hersenen, letterlijk. Daarom is alcohol 1 van de moeilijkste verslavingen die er zijn.

Respect voor iedereen die elke dag opnieuw de strijd aangaat O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:04:46 #217
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787127
De vraag is : Wanneer krijg je trek ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:05:04 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Alcohol veranderd je hersenen, letterlijk. Daarom is alcohol 1 van de moeilijkste verslavingen die er zijn.

Respect voor iedereen die elke dag opnieuw de strijd aangaat O+
Ja, dat is wel heel lastig. Met nicotineverslaving ben je er toch echt wel vanaf na een jaartje (hoewel je ook zo weer opnieuw verslaafd kunt raken). Maar met andere drugs en alcohol schijnt dat anders te zijn.
The End Times are wild
pi_220787136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Alcohol veranderd je hersenen, letterlijk. Daarom is alcohol 1 van de moeilijkste verslavingen die er zijn.

Respect voor iedereen die elke dag opnieuw de strijd aangaat O+
Ja daarom is deze topic zo belangrijk.
pi_220787137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:04 schreef FreshFruit het volgende:
De vraag is : Wanneer krijg je trek ?
Dat komt altijd op het verkeerde moment.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:08:01 #221
38824 crew  Droopie
pi_220787138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is wel heel lastig. Met nicotineverslaving ben je er toch echt wel vanaf na een jaartje (hoewel je ook zo weer opnieuw verslaafd kunt raken). Maar met andere drugs en alcohol schijnt dat anders te zijn.
Na 13 jaar zijn mijn hersens nog steeds beschadigd , ze hebben, ook door het blowen, een achterstand met bepaalde emotionele ontwikkeling.
Hell To The Liars
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 00:09:21 #222
441859 crew  Lenny77
pi_220787143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja daarom is deze topic zo belangrijk.
Enorm belangrijk, ook al is het 'maar' een topic op een forum.
En misschien niet altijd op de manier hoe het hoort of met de juiste adviezen, maar als steunpunt en klankbord wel belangrijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220787144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat is wel heel lastig. Met nicotineverslaving ben je er toch echt wel vanaf na een jaartje (hoewel je ook zo weer opnieuw verslaafd kunt raken). Maar met andere drugs en alcohol schijnt dat anders te zijn.
Het stomme is ik kan het allemaal heel goed uitleggen aan andere. Ik weet het dan allemaal heel goed te verwoorden.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:09:46 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787145
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Na 13 jaar zijn mijn hersens nog steeds beschadigd , ze hebben, ook door het blowen, een achterstand met bepaalde emotionele ontwikkeling.
De grote fout die ik maakte toen ik wilde stoppen met roken (ben ik 20 jaar mee bezig geweest eigenlijk, vanaf het begin), was dat ik luisterde naar mensen die zeiden dat het zo gemakkelijk was en dat ze op een dag gewoon hun peuken hadden weggegooid. Dan vond ik dat ik dat ook moest kunnen op die manier.
Pas toen ik er hulp bij zocht lukte het me. En zelfs vrij gemakkelijk eigenlijk. Had ik veel eerder moeten doen.
The End Times are wild
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:10:17 #225
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220787148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat het per persoon heel anders is. Gewoon hoe je bedraad bent. Het kostte mij vele, vele jaren om te stoppen met roken. Echt dat ik telkens dacht: en nu ben ik gestopt en de eerste keer dat ik langs een benzinestation reedt automatisch mijn richtingaanwijzer aanging en ik toch 1 pakje kocht. 'En als dat op is stop ik voorgoed'. tientallen keren achtereen gedaan. Ik vond roken ook meteen lekker en was eigenlijk instant verslaafd..
Alcohol deed/doet mij dan niks. Heb ook nooit daar een echt tevreden of geluksgevoel van gekregen. Eerst wat baldadig/aangeschoten, daarna suf dat ik wilde slapen. Dat was het wel .Gedronken omdat 'iedereen' dat wel deed. Maar vrij matig hoor. En er op zekere dag mee gestopt omdat iemand me zij dat je dan fitter werd..

Dus het is denk ik echt een factor van geluk/pech of je nu juist voor nicotine, alcohol, THC of gokken gevoelig bent. Het "geluk" van nicotine is dat het wel je gezondheid verwoest op termijn en slecht is voor je portomonee, maar dat het je leven verder niet zozeer in de weg staat.
Mijn stopdagen met alcohol zijn soms echt niet leuk hoor.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')