abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:47:47 #176
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Heb ik ook nooit gedaan

De groep was dat bij ons, de groep bedanken enzo.

Er zat bij ons amper religie bij.
En dat geknuffel moet ik ook niet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:48:59 #177
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
En dat geknuffel moet ik ook niet.
Kan goed zijn voor je spiegelneuronen, maar denk dat je er ook wel komt zonder te knuffelen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:46 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Oude man.

Dat is wel klote, zeker als je elkaar al heel lang kent, dan vraag je je af hoe het zo is kunnen mislopen...
Ik ga er verder niet te veel op in ivm privacy maar er speelt op de achtergrond natuurlijk wel het eea mee.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Snuiven gebruikelijk in jullie vriendengroep? Dat is vaak het lastige met coke, het lifestylecomponent (en dat je er 'nuchter' van wordt).
Ik kwam er later achter dat het dus "vrij geaccepteerd" was. Ik gebruik niet dus/en het gebeurde ook niet als ik er bij was. Wat wel zo is, is dat geen van de andere jongens problemen met maat houden heeft. Vooralsnog..

Ik vond het vooral een vervelende eye opener in de vechtsport. En dan heb ik het niet over vechters zelf..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 22:51:07 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:52:13 #179
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786760
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga er verder niet te veel op in ivm privacy maar er speelt op de achtergrond natuurlijk wel het eea mee.
Dat snap ik, maar jij hebt er wel weet van en kan ook nog beetje tot hem doordringen of zijn jullie hem als vriend ook wel een beetje kwijt geraakt?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:52 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar jij hebt er wel weet van en kan ook nog beetje tot hem doordringen of zijn jullie hem als vriend ook wel een beetje kwijt geraakt?
Hij trekt zich natuurlijk terug, maar is wel heel erg open als je doorvraagt en dat geeft me wel hoop en rust. Hij weet heel goed wat er aan de hand is, wil dat oprecht niet meer en pakt alles aan om er wat aan te doen.

Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 22:54:09 ]
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:54:10 #181
38824 crew  Droopie
pi_220786773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:47 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
En dat geknuffel moet ik ook niet.
Dat snap ik ja, ik ging naar Dutch Valley en ze deden of ik terug kwam van 1 jaar Afghanistan _O-
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:54:44 #182
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij trekt zich natuurlijk terug, maar is wel heel erg open als je doorvraagt en dat geeft me wel hoop en rust. Hij weet heel goed wat er aan de hand is, wil dat oprecht niet meer en pakt alles aan om er wat aan te doen.

Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.
Laten we hopen dat het lukt dan, ik denk dat een mens tot veel in staat is. Zowel negatief als positief, maar hij heeft goede vrienden en dat maakt veel uit, hopelijk kan hij de veerkracht in hemzelf vinden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:55:09 #183
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.
Dat is wel heel sneu ja... Shit... Ik hoop dat hij gauw weer het licht mag zien.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:55:51 #184
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat snap ik ja, ik ging naar Dutch Valley en ze deden of ik terug kwam van 1 jaar Afghanistan _O-
Als ik naar Dutch Valley moest, zou ik met meer trauma's terugkomen dan 1 jaar Afghanistan.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220786784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:54 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Laten we hopen dat het lukt dan, ik denk dat een mens tot veel in staat is. Zowel negatief als positief, maar hij heeft goede vrienden en dat maakt veel uit, hopelijk kan hij de veerkracht in hemzelf vinden.
Intelligente jongen en goed zakenman. Dat maakt het extra vervelend, maar beide zijn voor hem ook weer een motivator om door te pakken.
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:57:05 #186
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Intelligente jongen en goed zakenman. Dat maakt het extra vervelend, maar beide zijn voor hem ook weer een motivator om door te pakken.
Denk dat je dan vaak ook wel kwetsbaar bent in zulke posities. Aanzien en zulk worden dan toch wel belangrijk. Ik zou soms willen dat de maatschappij wat makkelijker met dingen omging. Het is eigenlijk van de gekken, dat er nog zo wordt ingezet op schaamte en dat soort dingen.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:57:51 #187
38824 crew  Droopie
pi_220786798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hij is er nooit bij als we een bbq hebben, ofzo. Dat durft hij niet meer. Dat is ontzettend sneu.
Vervelende is ook, als je gestopt bent (en wordt gedronken) dat je ook niet meer durf te komen.

Tenzij je echt goede vrienden hebt, gaan andere gewoon door met hun leven, met drank, want zij kunnen er wel mee omgaan.

En dat is soms ook pijnlijk.

Het is gewoon een clusterfuck van jewelste als je in een verslaving zit maar ook als je eruit komt.
Hell To The Liars
pi_220786802
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Intelligente jongen en goed zakenman. Dat maakt het extra vervelend, maar beide zijn voor hem ook weer een motivator om door te pakken.
Wat gaat hij nu anders doen dan na zijn vorige detox(es)?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 22:59:22 #189
38824 crew  Droopie
pi_220786804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:55 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Als ik naar Dutch Valley moest, zou ik met meer trauma's terugkomen dan 1 jaar Afghanistan.
Waar ik Dutch Valley noemde, bedoelde ik The Flying Dutch,.

Stop de tijd.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 22:59:51 #190
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:51 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Wat bedoel je met gestoord? Is niet echt een opbouwende manier om naar psychologische problematiek te kijken. Ik denk niet dat mensen met psychologische problematiek gestoord zijn, dat is een heel oud denkbeeld.

De wereld is gewoon complex en iedereen zijn brein werkt anders, en het een brein gaat goed op deze wereld, en het ander brein gaat dat wat minder. Daarbij speelt nurture ook nog een rol buiten nature.
Jij bent juist waardevol . Waarom mag hij jouw gestoord noemen ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vervelende is ook, als je gestopt bent (en wordt gedronken) dat je ook niet meer durf te komen.

Tenzij je echt goede vrienden hebt, gaan andere gewoon door met hun leven, met drank, want zij kunnen er wel mee omgaan.

En dat is soms ook pijnlijk.

Het is gewoon een clusterfuck van jewelste als je in een verslaving zit maar ook als je eruit komt.
Zeker en drank was en is gewoon heel normaal bij ons, ook al zijn er meerdere die daar toch echt wel problemen mee hebben of hebben gehad. Het is sociaal geaccepteerd en heel ''normaal'' om te drinken toch? Zeker bij een BBQ, denken de meeste mensen dan.

Ik heb hem ook gezegd dat het voor hem er waarschijnlijk niet meer in zit om ''normaal'' te drinken en dat dat helemaal prima is. Ik drink (oa door dit gelazer :P) eigenlijk ook niet meer. Als ik een pilsje kan laten staan om hem te laten zien dat het ook anders kan doe ik dat meteen. Ik vond het ook heel zuur dat ik enorm goede gesprekken met hem gehad na zijn vorige afkickpoging, daar zag en hoorde ik hem zoals ik hem altijd kende.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 23:01:13 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:02:10 #192
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220786824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:55 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Als ik naar Dutch Valley moest, zou ik met meer trauma's terugkomen dan 1 jaar Afghanistan.
Dance valley is wel leuk hoor.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_220786825
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat gaat hij nu anders doen dan na zijn vorige detox(es)?
Hij is van plan om werk anders in te delen en daar minder een race van te maken. Dingen die hem juist eng leken (jeetje, nuchter naar een verjaardag) wel onder ogen te komen en therapie voor onderliggende problematiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2026 23:02:23 ]
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:03:27 #194
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:59 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Jij bent juist waardevol . Waarom mag hij jouw gestoord noemen ?
Het boeit mij vrij weinig wat iemand mij noemt, maar ik vind het niet netjes naar de mensen hier, die gewoon problemen hebben of gehad hebben.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2026 @ 23:07:21 #195
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220786859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker en drank was en is gewoon heel normaal bij ons, ook al zijn er meerdere die daar toch echt wel problemen mee hebben of hebben gehad. Het is sociaal geaccepteerd en heel ''normaal'' om te drinken toch? Zeker bij een BBQ, denken de meeste mensen dan.

Ik heb hem ook gezegd dat het voor hem er waarschijnlijk niet meer in zit om ''normaal'' te drinken en dat dat helemaal prima is. Ik drink (oa door dit gelazer :P) eigenlijk ook niet meer. Als ik een pilsje kan laten staan om hem te laten zien dat het ook anders kan doe ik dat meteen. Ik vond het ook heel zuur dat ik enorm goede gesprekken met hem gehad na zijn vorige afkickpoging, daar zag en hoorde ik hem zoals ik hem altijd kende.
Zet dat waarschijnlijk ook gewoon in ''nooit meer''

Hoe lullig dat ook klinkt voor diegene.

Het boek van Maarten Dammers heeft mij veel geleerd, en de tekst ''Als ik straks met pensioen ben kan ik toch wel weer af en toe eentje drinken''

Nee. Dat kan dus niet. Want zijn coach zei: ''Als dat zou mogen ga je morgen al met pensioen. ''

https://www.bol.com/nl/nl(...)fd/9300000129685037/

Overigens echt een aanrader voor iedereen met een verslaving. Hij is ook als luisterboek te horen op Storytell.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:07:27 #196
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij is van plan om werk anders in te delen en daar minder een race van te maken. Dingen die hem juist eng leken (jeetje, nuchter naar een verjaardag) wel onder ogen te komen en therapie voor onderliggende problematiek.
Hoop dat het hem lukt, ik ben blij dat ik uiteindelijk een baantje heb waar de stress laag ligt, en mensen me dankbaar zijn voor wat ik doe. Ik heb nooit het idee dat ik voor een baas werk, omdat ik gewoon dankbaar werk doe. Het salaris kon beter, zorg betaalt gewoon minder, maar ik ben wel happy en de mensen zijn me altijd dankbaar, als ze nog weten wie ik ben tenminste.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:08:08 #197
38824 crew  Droopie
pi_220786863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij is van plan om werk anders in te delen en daar minder een race van te maken. Dingen die hem juist eng leken (jeetje, nuchter naar een verjaardag) wel onder ogen te komen en therapie voor onderliggende problematiek.
Ik ben behalve probleemdrinker ook eerst feestdrinker geweest.

Nou, moet je een keer nuchter naar Feyenoord Ajax gaan , of naar vrienden van Amstel.. _O-

En bij echt goede vrienden, ga je dan maar in de middag als de mensen met kinderen er zijn (en weggaan voor het gezellig wordt)

Maar daar moet je ook je weg in vinden, want anders wordt het leven best eenzaam en leeg.

Alsof er een nieuwe wereld naast je opengaat.
Wist niet dat ik mijzelf zo alleen kon voelen in een vol Ahoy :')

Maar ja, wat is het alternatief.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:11:06 #198
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik ben behalve probleemdrinker ook eerst feestdrinker geweest.

Nou, moet je een keer nuchter naar Feyenoord Ajax gaan , of naar vrienden van Amstel.. _O-

En bij echt goede vrienden, ga je dan maar in de middag als de mensen met kinderen er zijn (en weggaan voor het gezellig wordt)

Maar daar moet je ook je weg in vinden, want anders wordt het leven best eenzaam en leeg.

Alsof er een nieuwe wereld naast je opengaat.
Wist niet dat ik mijzelf zo alleen kon voelen in een vol Ahoy :')

Maar ja, wat is het alternatief.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar het lijkt erop dat je wel weet waar je het voor doet.
Is het ook een reden voor jou om bepaalde activiteiten te mijden of dan toch liever daar staan en je alleen voelen?
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 23:13:35 #199
38824 crew  Droopie
pi_220786887
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:11 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar het lijkt erop dat je wel weet waar je het voor doet.
Is het ook een reden voor jou om bepaalde activiteiten te mijden of dan toch liever daar staan en je alleen voelen?
Ik heb dat 2 jaar geprobeerd en toen was ik er wel klaar mee.

Ook omdat de meeste vrienden door bleven gebruiken (ook drugs bv) op een verantwoorde manier, daar niet van. En das hun goed recht.

En ik verhuisde naar een andere stad.

Wel goed afgesloten met een tomorrowland, en dan kom je ook op een leeftijd dat je liever op vakantie gaat dan naar feestjes.
Hell To The Liars
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:16:48 #200
511221 Hetekip
Depressief
pi_220786901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:13 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb dat 2 jaar geprobeerd en toen was ik er wel klaar mee.

Ook omdat de meeste vrienden door bleven gebruiken (ook drugs bv) op een verantwoorde manier, daar niet van. En das hun goed recht.

En ik verhuisde naar een andere stad.

Wel goed afgesloten met een tomorrowland, en dan kom je ook op een leeftijd dat je liever op vakantie gaat dan naar feestjes.
Kan ik begrijpen, ik ben blij dat ik eigenlijk altijd een alleendrinker ben geweest en ook altijd veel op mezelf ben.

Maar ja ik was 3 maanden clean en toen ging ik bij iemand op bezoek en toen was het van oh neem toch eentje...

Vakantie is misschien beter.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')