Nee joh, terugvallen gaan we helemaal niet doen.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Duveldrinker het volgende:
weer 20 dagen alcohol vrij en dan terugvallen. En weer opnieuw. Ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken eerlijk,
Elke keer opnieuw opstaan! Niet opgeven!quote:Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Duveldrinker het volgende:
weer 20 dagen alcohol vrij en dan terugvallen. En weer opnieuw. Ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken eerlijk,
quote:Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://rummikub-apps.com/?cb=37
Nou kom op, ik win alleen wel, er kunnen nog 2 man meer joinen
Enter this room code in game: 1304265
Jup, dat is een fucked up positie. Maar hij gaat voorbij, dat weet je ook. Ride the wave.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:
Maar elke keer die klote gedachten, dat drank je leven beter maakt en volgende ochtend dan word je met de feiten op je neus gedrukt. Bah
Ik ben daar zo slecht in ..quote:Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://rummikub-apps.com/?cb=37
Nou kom op, ik win alleen wel, er kunnen nog 2 man meer joinen
Enter this room code in game: 1304265
Je was toch al een tijd nuchter?quote:Op maandag 11 mei 2026 23:35 schreef Duveldrinker het volgende:
Misschien eerst eens je naam aanpassen?quote:Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ja zeker, ben afgelopen weekend terug gevallen. En voel me echt een loser
Ah, dat is kut. Het zet je niet terug naar nul hè, al die nuchtere dagen hebben je al heel anders naar drank zien kijken en zonder drank leren leven. Nu even op de blaren zitten, het is wat het is. Drink je nog steeds of heb je het bij een uitglijder kunnen houden?quote:Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het is een uitglijder maar wel een heftige want ik had het niet verwachtquote:Op maandag 11 mei 2026 23:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, dat is kut. Het zet je niet terug naar nul hè, al die nuchtere dagen hebben je al heel anders naar drank zien kijken en zonder drank leren leven. Nu even op de blaren zitten, het is wat het is. Drink je nog steeds of heb je het bij een uitglijder kunnen houden?
Ja ookquote:
1 dag gedronken? Dat is een uitschieter. Een terugval kun je nu nog voorkomen door niet te blijven drinken, anders krijg je de lichamelijke klachten heel snel ook weer.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja ook
[..]
1 dag gedronken? Dat is een uitschieter. Een terugval kun je nu nog voorkomen door niet te blijven drinken, anders krijg je de lichamelijke klachten heel snel ook weer.
Hier moet je echt even doorheen.
Ja en vaak gebeurd dat dan blijf ik maanden drinken. Dat wil ik nietquote:Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja ook
[..]
1 dag gedronken? Dat is een uitschieter. Een terugval kun je nu nog voorkomen door niet te blijven drinken, anders krijg je de lichamelijke klachten heel snel ook weer.
Hier moet je echt even doorheen.
Ja, doet me altijd denken aan een scene van de film 'a beautiful mind'quote:Op maandag 11 mei 2026 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:
Maar elke keer die klote gedachten, dat drank je leven beter maakt en volgende ochtend dan word je met de feiten op je neus gedrukt. Bah
Nou ja, je kan nu nog relatief makkelijk terug. Je weet ook dat dit erbij hoort en dat het bijna niemand gegeven is om daar niet een keer aan toe te geven. Niet jezelf te klein maken en vooruit kijken. Zet je UI nog even op op Opus of iets. Niet in zelfwoede gaan verzwelgen, dat maakt je alleen maar nog meer willen drinken.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het is een uitglijder maar wel een heftige want ik had het niet verwacht
Nee maar dat kun je lichamelijk ook niet aan, dus je bent nu net op tijd om daar een block voor te zetten.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:43 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
[..]
Ja en vaak gebeurd dat dan blijf ik maanden drinken. Dat wil ik niet
Lichamelijk kan ik het zeker niet aan. Daarom wil ik ook stoppen. Ik heb geen nazorg trouwens.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:46 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee maar dat kun je lichamelijk ook niet aan, dus je bent nu net op tijd om daar een block voor te zetten.
Anders kom je weer in het aspect dat je zonder fatsoenlijke begeleiding lichamelijke afkickverschijnselen krijgt.
Ik neem aan dat je nog wel nazorg hebt van de verslavingszorg?
Wees eventjes lief voor jezelf.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het is een uitglijder maar wel een heftige want ik had het niet verwacht
heel eerlijk mag ik jou Masberum, ik weet niet of dat een positief iets is hier op Fok. Maar ik herken heel veel in jou.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja, doet me altijd denken aan een scene van de film 'a beautiful mind'
Bekijk deze YouTube-video
Dan denk ik soms van 'mijn ene hersengedeelte zegt dat ik wil drinken, die praat het goed (geeft allerlei redenen waarom ik het moet doen om mij over te halen (ja morgen ga ik stoppen, vandaag hoeft nog niet etc.) ). Terwijl het probleem zit in mijn hoofd zelf. Dus die zogenaamde (gevoelsmatige) "rationele"' ideeën die ik verzin moet ik negeren. Want mijn rationele kant verzint ze niet, het is juist mijn verkeerde hersengedeelte die me op een verkeerd pad probeert te zetten'.
Ik weet niet of ik zo wat duidelijk ben en of dat helptMaar mij helpt zoiets soms wel om echt op mezelf in te praten en dit soort dingen naar voren te halen als ik het moeilijk heb (vaak gepaard met wandelen).
Dat soieso. Ik moet even ademhalenquote:Op maandag 11 mei 2026 23:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wees eventjes lief voor jezelf.
Stap voor stap.
Dan raad ik je echt aan om morgen als eerste de huisarts weer te bellen.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:48 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Lichamelijk kan ik het zeker niet aan. Daarom wil ik ook stoppen. Ik heb geen nazorg trouwens.
Mijn huisarts weet van mijn problemen. En mijn lever is helaas ook kapot. Het is ook echt zo fucking dom dat ik soms blijf terugvallen. Ik snap het gewoon niet. Waarom ik het doe.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dan raad ik je echt aan om morgen als eerste de huisarts weer te bellen.
Ik ben 37 en heb aardig gevorderde levercirrose, dat moet je echt allemaal niet willen joh. Misschien is er iets mogelijk qua medicatie. Er zijn trekremmers, maar ook gewoon medicatie waardoor je simpelweg niet meer kan drinken zonder er doodziek van te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |