Heb geen flauw idee, maar als ik kijk op https://www.systemrequirementslab.com/cyri , (pas op ik ben een leek) lijkt het alsof je boven de aanbevolen requirements zitquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:54 schreef vosss het volgende:
Ik heb een 48 inch tv gekocht voor op mn simrig en met fie lapboard van roccat wat ik laatst kocht gaat prima. Alleen zit nu bij ee 65 inch tv nog mn wheelbase stukje voor het scherm. Dat is straks met kleiner scherm opgelost en dan kan ik ook dit soort games op pc spelen.
Zou het een beetje draaien op dit:
Asus ROG STRIX B-550F gaming wifi II
Asus Radeon RX6750XT 12GB
AMD Ryzen 5 5600X
G.SKILL DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600mhz
Lexar NM710 1TB en nog wat Ssd schijven.
Of had ik dat al gevraagd?
Welke resolutie? Gaat waarschijnlijk prima draaien met upscaling maar zonder RT en RayReconstruction.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:54 schreef vosss het volgende:
Ik heb een 48 inch tv gekocht voor op mn simrig en met fie lapboard van roccat wat ik laatst kocht gaat prima. Alleen zit nu bij ee 65 inch tv nog mn wheelbase stukje voor het scherm. Dat is straks met kleiner scherm opgelost en dan kan ik ook dit soort games op pc spelen.
Zou het een beetje draaien op dit:
Asus ROG STRIX B-550F gaming wifi II
Asus Radeon RX6750XT 12GB
AMD Ryzen 5 5600X
G.SKILL DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600mhz
Lexar NM710 1TB en nog wat Ssd schijven.
Of had ik dat al gevraagd?
Thats what she saidquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[ link | afbeelding ],
caught myself a big one
Oled 4k.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Welke resolutie? Gaat waarschijnlijk prima draaien met upscaling maar zonder RT en RayReconstruction.
Ja dan is het waarschijnlijk zoals ik zei, upscaling met FSR, medium/high settings, geen RT/RR.quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Oled 4k.
Ben helemaal niet thuis in al die nieuwe technieken als freesync, FSR en meer van zulks. Dus geen idee. Moet maar eens kijken.
Vroeger had je vsync. En anti aliasing. En anisotrophic filtering en dat was het dan wel ongeveer.
Tegenwoordig shitload aan zaken die je kan instellen zag ik. Jaren eigenlijk niet meer op pc gegamed behalve racen dan. En dat draaide gewoon goed. Dus daar hoefde ik al for settings niet voor te tweaken.
Chatgpt maar eens vragen
Ik vond RDR2 sowieso gewoon te traag en te realistisch. Het was wel echt heel mooi gemaakt, maar het tempo lag mij gewoon niet. Ik had er uiteindelijk niet genoeg geduld voor, dus ben halverwege afgehaakt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:18 schreef Momo het volgende:
Ik heb net als in RDR2 geen geduld om te vissen en spring boven op de vis om hem te vangen
RDR2 speel je voor de beleving maar ook echt het verhaal hoor. In tweede helft game is het verhaal fantastisch. Wat dat betreft is Crimson Desert niks. Kliff heeft niet veel persoonlijkheid. Aye, right, great. Maar goed de rest is wel geweldig.quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vond RDR2 sowieso gewoon te traag en te realistisch. Het was wel echt heel mooi gemaakt, maar het tempo lag mij gewoon niet. Ik had er uiteindelijk niet genoeg geduld voor, dus ben halverwege afgehaakt.
Ja dat gebeurt alleen bij greater abyss gears. Dat is de hoogste 'tier' maar hebben helaas een beperkt aantal uses en zijn daarmee eigenlijk meteen zo goed als waardeloos.quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:36 schreef Momo het volgende:
Ik had vandaag dat voor het eerst een abyss gear breekte, wist niet dat dat kon.
Heeft dat dan enkel nut als je tegen een boss vecht? Maar goed, je moet meestal langs veel vijanden voordat je bij de baas bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 00:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt alleen bij greater abyss gears. Dat is de hoogste 'tier' maar hebben helaas een beperkt aantal uses en zijn daarmee eigenlijk meteen zo goed als waardeloos.
"Yes."quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:35 schreef Momo het volgende:
[..]
RDR2 speel je voor de beleving maar ook echt het verhaal hoor. In tweede helft game is het verhaal fantastisch. Wat dat betreft is Crimson Desert niks. Kliff heeft niet veel persoonlijkheid. Aye, right, great. Maar goed de rest is wel geweldig.
Exact, dus het zijn eigenlijk waardeloze gears want na 1 bossfight zijn ze "op". Het is misschien leuk voor een min-max experiment, ik heb zelf bijvoorbeeld een enorme hoeveelheid Greater Hexebane, Greater Steelbane en Greater Beastbane gears. Die hebben alleen maar effect tegen resp. earthen beings, machines en beasts, die ik maar heel sporadisch tegenkom.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft dat dan enkel nut als je tegen een boss vecht? Maar goed, je moet meestal langs veel vijanden voordat je bij de baas bent.
Zo'n Earthen Being ben ik volgens mij gisteren tegen gekomen, Titan Minions oud.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Exact, dus het zijn eigenlijk waardeloze gears want na 1 bossfight zijn ze "op". Het is misschien leuk voor een min-max experiment, ik heb zelf bijvoorbeeld een enorme hoeveelheid Greater Hexebane, Greater Steelbane en Greater Beastbane gears. Die hebben alleen maar effect tegen resp. earthen beings, machines en beasts, die ik maar heel sporadisch tegenkom.
Als je nou 5 Greater Destruction gears hebt (damage +10) en die in een two-handed sword of spear zet, is het wel interessant om te zien hoe hard het gaat bij bosses. Maarja, eenmalig dus
Je kunt het ingame zien onder Knowledge -> Creatures. Daar staat welke schepsels tot welke categorie behoren, mits je ze bent tegengekomen of op andere wijze over ze hebt 'geleerd'quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo'n Earthen Being ben ik volgens mij gisteren tegen gekomen, Titan Minions oud.
Was op weg naar een Ancient Lightning dinges toen er eenmaal een onheilspellend muziekje begon en ze uit de grond kwamen.
Maar waren geen bosses.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:32 schreef Divje het volgende:
Volgende update komt er een functie om materialen terug te krijgen van ge-upgradede gear die je niet gebruikt
Pearl Abyss heeft ook toegegeven dat het verhaal beter kon, maar dat ze zich in plaats daarvan hebben gefocust op waar ze goed in zijn: de gameplay. RDR2 is ongetwijfeld een goed spel, maar ik vond de gameplay te traag.quote:Op donderdag 7 mei 2026 23:35 schreef Momo het volgende:
RDR2 speel je voor de beleving maar ook echt het verhaal hoor. In tweede helft game is het verhaal fantastisch. Wat dat betreft is Crimson Desert niks. Kliff heeft niet veel persoonlijkheid. Aye, right, great. Maar goed de rest is wel geweldig.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:32 schreef Divje het volgende:
Volgende update komt er een functie om materialen terug te krijgen van ge-upgradede gear die je niet gebruikt
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:43 schreef Momo het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ting_one_room_in_my/
Dit is ook hoe je je huis kan inrichten
Oh ik vind dat echt leuk om te doen, maar dat soort spelletjes vind ik ook meestal wel leuk.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb daar echt niks mee.
Mijn koekoekskoeler staat daar voor mijn ingrediënten opslag (bij koken gebruik je de ingrediënten rechtstreeks uit die koeler, zodat je ze niet op zak hoeft te hebben.
En nog een chest.
Meer staat daar niet.
Welcome to the dark crimson sidequote:
Ik heb hem zelfs van mijn vriend gehadquote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Welcome to the dark crimson side![]()
Hopelijk heb je je geliefden recent nog gesproken, want eenmaal aan de game begonnen, zul je honderden uren kwijt zijn
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:50 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs van mijn vriend gehad
Zeis?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:37 schreef Divje het volgende:
Er achter gekomen dat je die vieze blauwe bloemetjes die damage doen gewoon kan bewerken met de zeis..
En dat dat ook gewoon in velden met lang gras werkt als je een spinning slash doet met je sword..
Gewoon craften of kopen bij je provisions guy in het kamp.. De tool, scythequote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zeis?
Waar haal je die vandaan?
Electrical damage helpt ook goed tegen die planten.
Kun je die ook upgraden met Abyss Gears en als wapen gebruiken?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Gewoon craften of kopen bij je provisions guy in het kamp.. De tool, scythe
Bij elke nieuwe game die ik begin neem ik me altijd voor om nu een keer echt echt alles te lezen wat ik ingame tegen kom.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je kunt het ingame zien onder Knowledge -> Creatures. Daar staat welke schepsels tot welke categorie behoren, mits je ze bent tegengekomen of op andere wijze over ze hebt 'geleerd'
Oeh dat klinkt tofquote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:12 schreef Divje het volgende:
Oh wacht ik heb die magic scythe. Pororin research
Nope, volgens mij niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:11 schreef StateOfMind het volgende:
Maakt het voor zo'n dispatch/kamp missie nog uit qua snelheid of je meer dan de benodigde mensen selecteert?
Maakt alleen uit qua hoeveelheid rewards die je krijgt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:11 schreef StateOfMind het volgende:
Maakt het voor zo'n dispatch/kamp missie nog uit qua snelheid of je meer dan de benodigde mensen selecteert?
Ik had ook gelezen dat je veel aan de kerk moet doneren om te krijgen en dat dat zich wel uitbetaald.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Maakt alleen uit qua hoeveelheid rewards die je krijgt.
Ja, daar kan je je camp funds voor gebruikenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat je veel aan de kerk moet doneren om te krijgen en dat dat zich wel uitbetaald.
10 miljoen aan donaties aan de kerk?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:53 schreef Divje het volgende:
[..]
Ja, daar kan je je camp funds voor gebruikenHeb in Hernand +200%, Demeniss +140%. + de x2 multiplier van het gouden biertje (boss reward)
Ben nu camp funds aan het sparen voor Delysia, schijnt dat je daar zo'n 10 miljoen voor nodig hebt aan donaties![]()
heb nu 3 miljoen
![]()
Voor de extra goodies zoals Wild Garlic, Marbled Meat enzo maakt het volgens mij niet uit..
quote:
😱quote:
Dan verkoopt het Vaticaan maar vastgoed, of kunstquote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat je veel aan de kerk moet doneren om te krijgen en dat dat zich wel uitbetaald.
Duur biertje zo 😱quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:53 schreef Divje het volgende:
[..]
Ja, daar kan je je camp funds voor gebruikenHeb in Hernand +200%, Demeniss +140%. + de x2 multiplier van het gouden biertje (boss reward)
Ben nu camp funds aan het sparen voor Delysia, schijnt dat je daar zo'n 10 miljoen voor nodig hebt aan donaties![]()
heb nu 3 miljoen
![]()
Voor de extra goodies zoals Wild Garlic, Marbled Meat enzo maakt het volgens mij niet uit..
En hoe bevalt ie?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En hoe bevalt ie?
Kunnen we je al aanmelden bij het ACDS?Ja wel leuk, masr nog niet verslaafd. Maar ja ik doe ook andere spellen tussendoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'Aangeraden' wordt om iig zo 'snel' mogelijk tot en met Chapter 4 (uit het hoofd) te spelen omdat je zo de belangrijkste/meest gebruikte skills krijgt.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:19 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik ben er aan begonnen. Armdruk wedstrijdje gedaan etc maar ondanks dat het grafisch echt heel mooi is kan het me (nog, hoop ik) niet echt boeien. Ook het selecteren van npc's om ermee te praten is echt onhandig.
Dat vliegen/gliden lijkt me wel tof. Kan ik dat al snel?
Thanks!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
'Aangeraden' wordt om iig zo 'snel' mogelijk tot en met Chapter 4 (uit het hoofd) te spelen omdat je zo de belangrijkste/meest gebruikte skills krijgt.
Maar in principe ben je volledig vrij om te doen wat je wil, wanneer je wil.
Heb mijzelf in het begin vooral gericht de eerste 4 chapters, afgewisseld met exploren en side quests, en daarna lekker los gegaan.
Ter indicatie, nu 183 uur op de teller, en vorige week Chapter 7 afgerond.
De wereld zelf is eigenlijk waar het om draait.
Zo ontzettend rijk en bomvol, maar tegelijkertijd kun je ook een hoop missen.
Explorers heaven.
Maar zeker in het het begin kan alles wat overweldigend zijn, en er wordt je vrijwel niks uitgelegd.
Tips gelden uiteraard ook voor rookie @:Vino_Tinto![]()
Ja dat moet ik ook nog doen, maar nog niet aan toe gekomen gezien de vele side quests die opeens komen na chapter 8, volgens mij spawnt Red Seaweed langs de kusten.quote:
Heb paar dagen terug Chapter 8 unlocked.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Side quests kwaliteit en fun stijgt aanzienlijk na chapter 8, heel veel toffe quests.
Omdat ik na de Spire of Insight toch redelijk bij de kust was, daar weer naartoe gegaan en uiteindelijk 3 vd 10 benodigde Red Seaweed gevondenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 22:01 schreef -Deluzion- het volgende:
De zee is ook heel tof gemaakt, vooral de golven en het gedreun van het water dat tegen de rotsen slaat.
Er spoelen ook regelmatig dieren aan op het strand.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets met een bepaald kledingstukquote:Op maandag 11 mei 2026 14:41 schreef Vino_Tinto het volgende:
Al weer opgegeven. Ik kom het kasteel niet in. Ik ga morgen wel googlen ofzo
Ja je kunt het moeilijk doen, maar gewoon de quests volgen zorgt er al voor dat je verder kan. Als ik verder aan het verkennen ben kom ik soms ook op dingen uit waar ik schijnbaar nog skills, sleutels of iets voor mis.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iets met een bepaald kledingstuk
Dat je krijgt als je de main quest iets verder volgt.
Of kunt kopen bij een specifieke merchant.
Over het algemeen wordt aangeraden iig in het begin vooral de main quest te volgen tot en met Chapter 4.
En daarna lekker los te gaan in de wereld.
Ik volg de main quest. Maar als ik menu open, zie ik geen quests meerquote:Op maandag 11 mei 2026 14:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iets met een bepaald kledingstuk
Dat je krijgt als je de main quest iets verder volgt.
Of kunt kopen bij een specifieke merchant.
Over het algemeen wordt aangeraden iig in het begin vooral de main quest te volgen tot en met Chapter 4.
En daarna lekker los te gaan in de wereld.
Ik kom na 185 uur nog steeds wel eens op plekken waar ik na lang proberen niks mee kan, dan ga ik er op een gegeven moment van uit dat ik daar later nog wel kom.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja je kunt het moeilijk doen, maar gewoon de quests volgen zorgt er al voor dat je verder kan. Als ik verder aan het verkennen ben kom ik soms ook op dingen uit waar ik schijnbaar nog skills, sleutels of iets voor mis.
Ik principe als je een bepaalde quest volgt/er een bepaalde quest geactiveerd is, dan hoor je dat te zien om de (mini)map met een groot rood kruis.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:01 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ik volg de main quest. Maar als ik menu open, zie ik geen quests meer
Wacht ik ga hem nu opstartenquote:Op maandag 11 mei 2026 15:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik principe als je een bepaalde quest volgt/er een bepaalde quest geactiveerd is, dan hoor je dat te zien om de (mini)map met een groot rood kruis.
In Journal kun je oa de Main Quest en Faction Quests kiezen, en wat je ook selecteert/activeert/trackt moet in principe met een rood kruis aangegeven worden op de map en minimap.quote:
Ja dat weet ikquote:Op maandag 11 mei 2026 15:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Journal kun je oa de Main Quest en Faction Quests kiezen, en wat je ook selecteert/activeert/trackt moet in principe met een rood kruis aangegeven worden op de map en minimap.
Mja, ik neem een korte break voor een paar dagen, ben te moe om te spelen, ik merk dat ik oud begin te worden.quote:Op maandag 11 mei 2026 11:47 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteravond niet gespeeld, nu onwennigsverschijnselen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
Ja dat is het mooie van deze gamequote:Op maandag 11 mei 2026 15:37 schreef Vino_Tinto het volgende:
Ik moet even teruglopen
Ik was te ver afgedwaald
Had je toevallig al die man die van het dak gevallen was geholpen?quote:Op maandag 11 mei 2026 15:47 schreef Vino_Tinto het volgende:
Ow geen idee hoe
Maar ik kan opeens het kasteel in
Ja dat welquote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je toevallig al die man die van het dak gevallen was geholpen?
Met vegen?
Als beloning daarvoor kreeg je een kledingstuk, Hernandian Attire, waarmee je het kasteel in mag.quote:
Owquote:Op maandag 11 mei 2026 16:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als beloning daarvoor kreeg je een kledingstuk, Hernandian Attire, waarmee je het kasteel in mag.
Er wordt echt heel weinig uitgelegd in de game.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:49 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Owdie je natuurlijk aan moet trekken
dat deed ik pas veel te laat
Gouden egels?quote:Op maandag 11 mei 2026 18:58 schreef Momo het volgende:
Mensen goede tips voor money grind als je ergens midden in het spel bent, is er iets beters dan gouden egels pakken?
Nope, nog niet gezien.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nope, nog niet gezien.
Waar kan ik die vinden?
Sinds ik die Gold Bar recipe heb heb ik overigens 2 of 3 gold bars gemaakt door de benodigde spullen te farmen.
Zit nu nog op het punt dat ik 3300 silver heb, en daar red ik mij tot nu toe prima mee.
Zo ook maar eens de PlayStation aanslingeren.
Thanks, straks eens kijken.quote:
Wacht maar tot je bij de Claw machines in het circus komt..quote:Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nope, nog niet gezien.
Waar kan ik die vinden?
Sinds ik die Gold Bar recipe heb heb ik overigens 2 of 3 gold bars gemaakt door de benodigde spullen te farmen.
Zit nu nog op het punt dat ik 3300 silver heb, en daar red ik mij tot nu toe prima mee.
Zo ook maar eens de PlayStation aanslingeren.
Klinkt onheilspellendquote:Op maandag 11 mei 2026 20:08 schreef Divje het volgende:
[..]
Wacht maar tot je bij de Claw machines in het circus komt..
Ja goudstaven pickpocket in Deminis Wild Life Park. Met je Lantarn kun je zien wat voor items ze in bezit hebben. Het is misschien RNG, maar ik stal 10 goudstaven in een uur.De methode werkte in het weekend nog en is by far de snelste manier. Het Wildlife Park is enorm, en je kunt resetten door te fast travelen naast het park.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:58 schreef Momo het volgende:
Mensen goede tips voor money grind als je ergens midden in het spel bent, is er iets beters dan gouden egels pakken?
Geen idee, maar het lijkt mij onmogelijk dat je een main character kunt verliezen. Misschien tijdelijk gewond of zo.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
Oei, ik had Unga Bunga gesummoned, maar nu ik ergens anders ben wou ik hem weer summonen, maar toen zag ik dat severly wounded was 😱😱
Kan ie dood gaan zodat ik hem verlies of wat moet ik doen nu?
Zag in het summon scherm dat er langzaam een 'balkje' op de achtergrond weer vol loopt, dus is tijdelijk denk ik.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Geen idee, maar het lijkt mij onmogelijk dat je een main character kunt verliezen. Misschien tijdelijk gewond of zo.
Dat klinkt inderdaad logisch, ik summon ze eigenlijk niet zo vaak, alleen een paar keer tijdens grote gevechten.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zag in het summon scherm dat er langzaam een 'balkje' op de achtergrond weer vol loopt, dus is tijdelijk denk ik.
Ik heb ze op een gegeven moment thuis gelaten, omdat ik juist niet meer zat te wachten op al die meukquote:Op maandag 11 mei 2026 22:03 schreef -Deluzion- het volgende:
Nog een tip voor nieuwere spelers: summon je hond, kat (of vogel?) tijdens gevechten, zodat hij automatisch alle lichamen loot.
Ik word af en toe gek van het constante gemiauw van de katten, het gebeurt te vaak.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ze op een gegeven moment thuis gelaten, omdat ik juist niet meer zat te wachten op al die meuk
Maar in het begin wel handig.
Mijn hond sloeg telkens aan op het geblafquote:Op maandag 11 mei 2026 22:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik word af en toe gek van het constante gemiauw van de katten, het gebeurt te vaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
Je kunt ze niet alleen summonen, maar ook gewoon tussen de characters switchen, zoals in GTA 5. Dan kun je ook hun gear en wapens aanpassen, inclusief spullen die Kliff zelf niet kan equippen. Ik neem aan dat je dat bedoelt?quote:Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef StateOfMind het volgende:
Kun je van Unga en Damiane eigenlijk ook het armour en de wapens veranderen en aanpassen?
Nooit aandacht aan besteed omdat Miep altijd op missie is (ik denk dat ze vreemd gaat), maar nu ik sinds kort Unga unlocked heb en hem kan summonen, zie ik nergens een optie?
Bij Inventory kan ik switchen tussen Kliff, mijn peerd, special mounts, en pets.
Maar geen comrades.
Terwijl ik wel wapens en gear gevonden heb voor hen
Hoe doe je dat?quote:Op maandag 11 mei 2026 22:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Je kunt ze niet alleen summonen, maar ook gewoon tussen de characters switchen, zoals in GTA 5. Dan kun je ook hun gear en wapens aanpassen, inclusief spullen die Kliff zelf niet kan equippen. Ik neem aan dat je dat bedoelt?
Op PC op F1 drukken, daarna de muisknop los laten in plaats van op summon te klikken.quote:
Zal eens kijken voor consolequote:Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Op PC op F1 drukken, daarna de muisknop los laten in plaats van op summon te klikken.
Bekijk deze YouTube-video
Die heb ik al 'vrij vroeg' unlocked, maar ze is continue op een missie bij mijquote:Op maandag 11 mei 2026 22:52 schreef -Deluzion- het volgende:
Damiane vecht zoals Ciri in Witcher 3, lekker snel en zo. Als je dubbel klikt op dodgen , dan ghost je alle kanten op, tof gemaakt, en erg nuttig.
Ik geloof dat ze weer beschikbaar is na chapter 8 als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heb ik al 'vrij vroeg' unlocked, maar ze is continue op een missie bij mij
Halverwege chapter 8 nuquote:Op maandag 11 mei 2026 22:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze weer beschikbaar is na chapter 8 als ik mij niet vergis.
Waarschijnlijk mis je een bepaalde heks.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:14 schreef Momo het volgende:
En ik krijg een bericht dat ik Sanctums nog niet kan cleansen, even kijken wat ik nog mis om dat te doen.
Lijkt mij sterk, ik heb de twee heksen in Hernand unlockt al een tijdje en die ene op die rotsen in het water in het midden van de map. Eens zien of ik een bepaalde missie nog moet doen dan ofzo...quote:Op maandag 11 mei 2026 23:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mis je een bepaalde heks.
Had van de week in Praline al bij 2 Sanctums alle vijanden verslagen, kon alleen niet cleansen.
Toevallig zojuist alle 4 de sanctums daar gedaan, nadat ik heks Bari vond, toen ik wat markers op de map gedaan heb.
Morgen verder.
Het is soms ontzettend onduidelijkquote:Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk, ik heb de twee heksen in Hernand unlockt al een tijdje en die ene op die rotsen in het water in het midden van de map. Eens zien of ik een bepaalde missie nog moet doen dan ofzo...
Volgens mij unlock je de heksen missies vanzelf, verder in de Main Chapter. Ben net met chapter 9 begonnen , ik heb nu 8 sanctums gecleansed, en bij de negende krijg ik ook de error dat je het nog niet kan cleansen, dus ik wacht af tot ik verder ben in de main quest line.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:14 schreef Momo het volgende:
En ik krijg een bericht dat ik Sanctums nog niet kan cleansen, even kijken wat ik nog mis om dat te doen.
Heb er ook 8.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:46 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Volgens mij unlock je de heksen missies vanzelf, verder in de Main Chapter. Ben net met chapter 9 begonnen , ik heb nu 8 sanctums gecleansed, en bij de negende krijg ik ook de error dat je het nog niet kan cleansen, dus ik wacht af tot ik verder ben in de main quest line.
Ja het is allemaal wel een beetje onduidelijk af en toe, doet me weer een beetje denken aan de 90s.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er ook 8.
4 in Hernand, 4 in Pailune.
In Pailune had ik bij 2 Sanctums alle vijanden gedood, maar kreeg melding dat ik niet kon cleansen.
Bij toeval via een marker op de map een npc geholpen, die bleek heks Bari te zijn, en toen unlockte die quest.
Uh, heb je die unlocked vóór chapter 9? Die heb ik nog steeds niet ontmoet.... dan ben ik bang dat ik iets ben misgelopen.quote:
*Sylviaquote:Op maandag 11 mei 2026 23:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Uh, heb je die unlocked vóór chapter 9? Die heb ik nog steeds niet ontmoet.... dan ben ik bang dat ik iets ben misgelopen.
Ik zal morgen eens kijken, volgens mij ben ik iets misgelopen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 00:01 schreef StateOfMind het volgende:
Ik Elowen (die eerste toch?) en Bari (in Pailune, in Silver Mountain, op dat eilandje in Crimson Lake).
Sanctums:
Absution
Benediction
Penitence
Temperance
(Hernand regio, Elowen)
Atonement
Deliverance
Exaltation
Solace
(Pailune, Bari)
Verder heb ik bij een de vijanden verslagen, maar kan niet cleansen, want heks niet gevonden (Expiation in Demeniss).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahha, dat vissen had ik al snel in de gaten. Ik zwom ergens en kon toen een vis vangen. Handig. Ik krijg dat gewone vissen ook niet voor elkaar.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Voor wie vissen irritant vind, en soms moet je helaas een vis vangen: je kunt ze ook vangen terwijl je zwemt
Was gisteren met Unga Bunga aan het vissen voor een quest, en nadat de vis voor de zoveelste keer ontsnapt was, en ik ongeveer zo:![]()
op de bank zat, had ik een heldere ingeving
, en ik dacht 'misschien kun je vissen ook handmatig vangen, net zoals alle over dieren in de game'.
En eureka, dat kon
Kan nu eindelijk, na 185 uur, Unga Bunga summonen voor gevechten
Miep daarentegen nog steeds niet, die is continue op missie
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:09 schreef Morri2 het volgende:
Volgens mij is er bij mij de quest van Kamu gebugged
Was dat niet zo'n Greymane kamp missie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je in je kamp eerst een boerderij met veld moet maken?
Dat maken gaat via dat Dispatch menu (op de map op je kamp op driehoekje drukken en dan naar Missions).
Dan moet je 8 of 10 Greymanes selecteren, waarvan minimaal 1 met de vereiste skill.
En na x uren is het af.
En dan kun je ze planten op het veld.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Misschien later? Ik moet appels plukken. Maar als ik naar die boerderij ga dan kan ik daar niks.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Was dat niet zo'n Greymane kamp missie?
Dat je in je kamp eerst een boerderij met veld moet maken?
Dat maken gaat via dat Dispatch menu (op de map op je kamp op driehoekje drukken en dan naar Missions).
Dan moet je 8 of 10 Greymanes selecteren, waarvan minimaal 1 met de vereiste skill.
En na x uren is het af.
En dan kun je ze planten op het veld.
Je moet Greymanes er heen sturen met een missie, je moet er niet zelf heen gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Misschien later? Ik moet appels plukken. Maar als ik naar die boerderij ga dan kan ik daar niks.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Misschien later? Ik moet appels plukken. Maar als ik naar die boerderij ga dan kan ik daar niks.
Die appels plukken moet je wel zelf doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Je moet Greymanes er heen sturen met een missie, je moet er niet zelf heen gaan.
In je eigen kamp moet jezelf appels plukken niet bij die boerderij.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Die appels plukken moet je wel zelf doen.
Duurt alleen best een tijd voordat er een boom gegroeid is.
Ondanks dat ik Vertilizer gebruikt heb.
Net even gekeken en ja, de dispatch werkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
Dat er 2 appelplukmissies zijn, waarvan je er een zelf moet doen en een via Dispatch maakt het hier wel wat verwarrend ja
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Net even gekeken en ja, de dispatch werkt.
Dan is er die andere ook nog. Die Ben met z'n farm. Ook een dispatch, maar eigenlijk is het ook niet duidelijk welke je moet hebben bij die boerderij. Ik heb ze maar allebei aangezwengeld.
Met de nadruk op lijktquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:03 schreef DKUp het volgende:
Chapter 8
Eindelijk eens Pailune zijmissies doen. Hernand lijkt klaar buiten de santums.
Dit was inderdaad de heks die ik had gemist. Best bizar dat je in het spel zo makkelijk essentiële content per ongeluk kunt missen.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er ook 8.
4 in Hernand, 4 in Pailune.
In Pailune had ik bij 2 Sanctums alle vijanden gedood, maar kreeg melding dat ik niet kon cleansen.
Bij toeval via een marker op de map een npc geholpen, die bleek heks Bari te zijn, en toen unlockte die quest.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:37 schreef Momo het volgende:
Locatie heks Sylvia:Oh , deze had ik toch wel ontmoet, in het hele begin inderdaad, maar dat was ik even vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
Vissen is heel makkelijk in het spel. Je hoeft alleen de hengel in de tegenovergestelde richting te houden van waar de vis naartoe zwemt en te wachten tot het gespetter in het water stopt. Daarna kun je de vis gewoon binnenhalen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:54 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hahha, dat vissen had ik al snel in de gaten. Ik zwom ergens en kon toen een vis vangen. Handig. Ik krijg dat gewone vissen ook niet voor elkaar.
Ik heb net Chapter 5 af. Maar ben wel druk geweest in m'n kampje. Jij zit in Chapter 8 en hebt pas net de farm gedaan. Ik geloof dat ik toch iets meer aandacht moet gaan besteden aan de main questquote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:22 schreef StateOfMind het volgende:
Die Blinding Flash skill die je krijgt in Chapter 8 is wel heel erg prettig
Vooral omdat ik nof steeds veel moeite heb met vliegende vijanden.
Dat lukt me dus voor geen meter. Paarden temmen dan weer wel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:11 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vissen is heel makkelijk in het spel. Je hoeft alleen de hengel in de tegenovergestelde richting te houden van waar de vis naartoe zwemt en te wachten tot het gespetter in het water stopt. Daarna kun je de vis gewoon binnenhalen.
Paarden temmen is veel irritanter dan vissen. Vooral de legendarische paarden zijn frustrerend als de camera blijft haperen of vast blijft haken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat lukt me dus voor geen meter. Paarden temmen dan weer wel.
Nee, vind ik niet. Volgens mij volg je juist een goed tempo. StateofMind is gewoon wat later begonnen met het kamp opbouwen, naar mijn mening.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb net Chapter 5 af. Maar ben wel druk geweest in m'n kampje. Jij zit in Chapter 8 en hebt pas net de farm gedaan. Ik geloof dat ik toch iets meer aandacht moet gaan besteden aan de main quest
Main quest vooral niet rushen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb net Chapter 5 af. Maar ben wel druk geweest in m'n kampje. Jij zit in Chapter 8 en hebt pas net de farm gedaan. Ik geloof dat ik toch iets meer aandacht moet gaan besteden aan de main quest
Ik ook zoiets, gisteren Woosa gered, en iets van 196 of 198 uurquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef Momo het volgende:
Ik zit ondertussen op 180 uur en ben halverwege hoofdstuk 8. Denk dat ik redelijk in balans ben qua verschillende onderdelen.
Als je op controller zit heb ik de tip om de camera steeds pal voor het paard te plaatsen, dan denkt de computer dat je in de goeie richting trekt ook al is het maar een richting.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Paarden temmen is veel irritanter dan vissen. Vooral de legendarische paarden zijn frustrerend als de camera blijft haperen of vast blijft haken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en een tip voor chapter 9 draakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Ik heb alleen maar 1 paard en sinds een paar dagen een witte ibex.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:42 schreef over_hedge het volgende:
Wat moet je met paarden wanneer je ook op een beer rond kan rennen of zelfs op je draak kan rondvliegen
neequote:
AC Odyssey is, inclusief de Platinum trophy slechts 150 uur.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:28 schreef vosss het volgende:
Ok die nieuwe 48 inch oled tv doet het uitstekend. Helaas ben ik nu begonnen, net 5 uur inzitten ofzo, aan AC: Odessy, dus Crimson Desert zal nog ff moeten wachten.
In elk geval gaat dat prima op mijn simrig, alleen ff stuur er vanaf klikken en ik kijk exact over de wheelbase heen.
Die AC draait rond de 75fps met alles op full en AA op 2x en in de amd driver die AA verbeteren nog.
In 4k.
Dan zou je denken dat Crimson Desert toch ook wel moet lukken, misschien op medium?
AC heb ik nooit zo mooi gezien in elk geval en heeft zeker nooit zo goed gedraaid. Jammer eigenlijk dat ik al jaren niet meer op de pc gegamed had.
Dus eerst "ff" AC afmaken en dan CD maar eens starten; wellicht upgraden naar een 9070xt maar dat zien we nog wel.
Die wordt uiteindelijk 240.quote:
Game is echt enorm, heb er nu 196 uur of 198 uur in zitten en verbaas me nog steeds regelmatig over de enorme schaal van de game.quote:
Ik ben heel honkvast, ik rijd met mijn orginele paard en heb als huisdier mijn orginele brown dog.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:42 schreef over_hedge het volgende:
Wat moet je met paarden wanneer je ook op een beer rond kan rennen of zelfs op je draak kan rondvliegen
69 uurquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met de nadruk op lijkt
Op hoeveel uur zit je nu?
192 hier, ook chapter 8.
Heb je rap gedaan danquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:39 schreef DKUp het volgende:
[..]
69 uur
Sanctums in Hernand zijn klaar. Zijmissies in Beighen afgerond. Nu op de zijmissies van Pailune en City of Pailune focussen.
Ik heb Lightning, Fire en Frost.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:20 schreef Momo het volgende:
Mmm ik moet meer Abyss missies doen om de imbue skills te krijgen.
Ik heb daar nog weinig van gedaan omdat ik die puzzels meestal best vervelend vind zonder google.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb Lightning, Fire en Frost.
Fire en Frost krijg je in 1 run.
Spire of Ringing Truth oid, ergens in de bergen van Pailiune.
Je moet eerst een hele moeilijke boss verslaan (Pictus the Ancient oid) en pas daarna ga je naar de Abyss.
Erg lastige puzzels daar.
Ben daar in totaal 2 volle avonden mee bezig geweest
En uiteindelijk gebruik Lightningnog het meest.
Weet alleen niet meer waar ik die gehaald heb (in 200 uur doe je meer dan je kunt onthouden).
Ik moet toegeven dat ik daar ook hulp voor gebruikquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb daar nog weinig van gedaan omdat ik die puzzels meestal best vervelend vind zonder google.
Zo speel ik eigenlijk ook wel. Al vergeet ik die main quest vaak.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Main quest vooral niet rushen.
Ik ben pas laat met het kamp bezig gegaan.
Ik ben vooral bezig met exploren en met wat ik onderweg tegen kom.
Dat wissel ik af met een van de vele faction quests die nog open staan, en heel af en toe weer eens verder met de main quest.
Ik heb vooral bounties open staan. Sommigen zijn wel erg ver weg van de gevangenis, en ik heb helemaal geen zin om dit hele end daarheen te rijden. Teleport werkt namelijk niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef StateOfMind het volgende:
Over Hernand gesproken.
Ik had nog wat quests daar open staan, dus daar even bezig geweest.
En er unlocked gewoon even een volledig nieuwe questline met een nieuw House![]()
Echt, wat een game.
Moet zeggen dat ik vorige week inderdaad nog wat Hernand quests open had staan. Ze bleven maar komen ook na bepaalde quest lines te hebben afgesloten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:34 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij dat ik nog steeds Hernand quests krijgt, ik moet nu van Marquis verschillende plekken afzoeken. Paar dagen geleden moest ik nog spulletjes zoeken voor winkeliers in Hernand. Ook kampleden die nog steeds iets willen hebben.
200 IQ puzzles, bijna niet te doen, tenzij je daaraan vele uren wil spenderen. Ik heb ze inmiddels alle 4, de laatste is gelukkig snel gedaan, sneller en veel minder vervelend dan de vorige 3 elements.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb Lightning, Fire en Frost.
Fire en Frost krijg je in 1 run.
Spire of Ringing Truth oid, ergens in de bergen van Pailiune.
Je moet eerst een hele moeilijke boss verslaan (Pictus the Ancient oid) en pas daarna ga je naar de Abyss.
Erg lastige puzzels daar.
Ben daar in totaal 2 volle avonden mee bezig geweest
En uiteindelijk gebruik Lightningnog het meest.
Weet alleen niet meer waar ik die gehaald heb (in 200 uur doe je meer dan je kunt onthouden).
Ik heb helaas maar 118quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
200 IQ puzzles, bijna niet te doen, tenzij je daaraan vele uren wil spenderen. Ik heb ze inmiddels alle 4, de laatste is gelukkig snel gedaan, sneller en veel minder vervelend dan de vorige 3 elements.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat mijn IQ is en ik wil het ook liever niet weten. Ik zie er vooral nadelen in.quote:
Ik raad aan om Royler te temmen, dat is volgens mij het snelste legendarische paard in het spel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ergens in het begin van de game, moet tegen een Noble racen net je paard, en als ik het mij goed herinner kreeg je dan een Horse Trainers Glove.
Ben zelf nog steeds geen legendary horse tegen gekomen
Je hebt er geen moer aanquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat mijn IQ is en ik wil het ook liever niet weten. Ik zie er vooral nadelen in.
Waar vind ik die knol?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik raad aan om Royler te temmen, dat is volgens mij het snelste legendarische paard in het spel.
Het sterkste pluspunt van het spel is toch wel de open wereld. Die is gewoon 25/10.quote:
Dat is inderdaad super irritant. Sommige bounties zijn echt absurd ver weg van de gevangenis, de wegen zijn vaak geblokkeerd en onderweg ga je al snel dood of er gebeurt iets met de bounty waardoor de hele quest reset.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:36 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb vooral bounties open staan. Sommigen zijn wel erg ver weg van de gevangenis, en ik heb helemaal geen zin om dit hele end daarheen te rijden. Teleport werkt namelijk niet.
Kan gewoonquote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:46 schreef DKUp het volgende:
Wil wel naar Demeniss, dat lijkt meer op Hernand
Klopt wel, wil alleen het gebied grotendeels afwerken voor die greymane missies en de factie level omhoog te krijgen.quote:
Ik heb op een gegeven moment het huisdier thuis gelaten juist omdat ik al die loot niet wou.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:31 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nu in chapter 10, probeer nu bewust rustig aan te doen met de main, als ik de main af heb weet ik dat ik vaak de game vlak erna weg leg.
Ik had een bug waarin je die amok (of zoiets) uit die bunker moet halen, maar dat hele ding verscheen niet
Gelukkig was ie er wel in een andere bunker
Ik ben nu zo sterk dat ik die wolf tracker lui in een slag dood slae
Iemands andere huisdier ook wat slechter in dingen looten geworden na de laatste update?
Ik zit nu ook in chapter 10,quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:31 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nu in chapter 10, probeer nu bewust rustig aan te doen met de main, als ik de main af heb weet ik dat ik vaak de game vlak erna weg leg.
Ik had een bug waarin je die amok (of zoiets) uit die bunker moet halen, maar dat hele ding verscheen niet
Gelukkig was ie er wel in een andere bunker
Ik ben nu zo sterk dat ik die wolf tracker lui in een slag dood slae
Iemands andere huisdier ook wat slechter in dingen looten geworden na de laatste update?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook al best wat gamebreaking bugs gehad. En mijn kat lijkt sinds de laatste update ook amper nog iets te looten.greetings and salutations
Als PC speler maakte dat weinig uit. In de eerste week was er al een mod voor (RenoXD), en daarmee zien de nachten er meteen veel beter uit. De maan is veel realistischer, de lichtval klopt beter en de kleuren zijn mooier in het donker. Wel fijne voor de console spelers inderdaad dat deze optie er is.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:58 schreef StateOfMind het volgende:
Zie net dat er onder Video bij de settings een nieuwe optie is.
Night Tone Mode.
Standaard staat ie aan en dat is zoals de game was.
Zet je die op Off, dan worden de kleuren levendiger en belangrijker, in de nacht is het buiten en binnen donkerder
Want inderdaad, afhankelijk van waar je was, soms was het veel te licht diep in de nacht.
Inventory blijft inderdaad een probleem, die van mij raakt ook constant overladen. Ik moet veel te vaak spullen gaan verkopen bij vendors.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:11 schreef StateOfMind het volgende:
Is er later in de game (klinkt wat raar na 203 uur of zo) eigenlijk nog een uitbreiding van je inventory?
240 slots begint krap te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik heb een RTX 5080 en een 9800X3D, beide undervolted en overclocked, dus ik kan zonder problemen op maximale settings spelen.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:57 schreef vosss het volgende:
Voor diegene die op de pc spelen, welke specs hebben jullie en draait het een beetje leuk?
Ik zit nog met een oude 5600x cpu en 6750xt gpu. Overweeg een 9070xt. Maar ben beetje huiverig dat die niet goed genoeg is. Ik zit tamelijk dichtbij op een 48 inch scherm. Dus 1440p is echt ruk kijken. Ik heb 1440p met Radeon Super Resolutie getest, maar dat was niet om aan te gluren met AC: Odyssee. 1800p met RSR gaat wel goed. Dus als 4k niet helemaal lukt met een 9070xt dan kan ik ook 1800p en dan FSR gebruiken toch? Of blijft dat meer dan 1440p echt wel behelpen met een 9070?
Tips? Ik wou eigenlijk niet naar een 5080 gaan, dat vind ik veel te veel geld.
Dus ik was benieuwd hoe jullie het draaien voordat ik een nieuwe GPU koop.
Mja, de 5080 is wel een flinke investering, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug, vooral als je graag games speelt met path tracing. Er komen steeds meer games die daarvan gebruikmaken en het is echt een genot voor de ogen. Games als Crimson Desert, Resident Evil 9, Pragmata en Cyberpunk 2077 kunnen je visueel echt omverblazen.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:50 schreef vosss het volgende:
Omdat een 9070xt ¤659,- kost:
https://tweakers.net/pric(...)tion-16gb-gddr6.html
En omdat een 5080 ¤1.209,- kost:
https://tweakers.net/pric(...)5080-phoenix-gs.html
Beide de goedkoopste in tweakers pricewatch.
De Nvidia is letterlijk 2x zo duur.
Geen spoilers, maar er staat je in het oosten nog een verrassing te wachten. Ik ga natuurlijk niet verklappen wat het is, maar echt heel tof dat ze dat hebben toegevoegd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:32 schreef Momo het volgende:
Pailune bestaat alleen uit hoge bergen waar je langzaam doorgaat en trippy bossen waar je je niet goed kan navigeren.
Oosten van Pailune of oosten in de wereld?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Geen spoilers, maar er staat je in het oosten nog een verrassing te wachten. Ik ga natuurlijk niet verklappen wat het is, maar echt heel tof dat ze dat hebben toegevoegd.
Oosten in de Wereld.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oosten van Pailune of oosten in de wereld?
Dat is inderdaad een goede keuze. De meeste mensen boeit path tracing sowieso niet en met jouw nieuwe kaart kun je gewoon alles op 4K draaien. Is je voeding wel minimaal 750w?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:06 schreef vosss het volgende:
Toch de 9070XT gepakt, de Gigabyte OC versie.
Komt morgen.
Een 5080 vond ik te duur en eigenlijk de 5070ti ook al.
Maargoed vanaf de 6750XT is dit toch een flinke stap voorwaarts weer. Dus ergens komende tijd ga ik ook aan deze game beginnen.
Maar, is ie stil?quote:Op woensdag 20 mei 2026 07:04 schreef vosss het volgende:
@:-Deluzion-
Voeding is een Be Quiet! Straight Power 12 850W
Dus dat moet zat zijn 😉
quote:Op zondag 17 mei 2026 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
Chapter 8Vanwege die reden, wat voor een #@%*& verzint zoietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
een paar dagen niet gespeeld.
Vanavond meer eens aanslingeren.
Maar echt, degenen die dat bedacht en goedgekeurd hebben mogen van mij een all-inclusive behandeling van een Mexicaans kartel naar keuze krijgen![]()
Het Premium pakket
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Tamelijk. Zit in een Nanoxia Deep Silence 5 Rev. Bquote:Op woensdag 20 mei 2026 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar, is ie stil?
En is ie hetero (straight)?
Mijn fans hoor ik alleen tussen 17.00u en 18.00u.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Tamelijk. Zit in een Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B
Dat is an sich al een hele stille kast. Soms hoor ik wel wat fans draaien, maar of dat GPU of PSU fans zijn geen idee. Maar ook weinig uit want heb geluid toch altijd op tamelijk volume staan.
quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:40 schreef Momo het volgende:
Het schijnt dat als je te veel bomen in korte tijd omhakt in Pailune dat er dan een boss spawnt.
Ik las dit verkeerd en dacht dat de gekapte bomen terug groeienquote:Op woensdag 20 mei 2026 12:40 schreef Momo het volgende:
Het schijnt dat als je te veel bomen in korte tijd omhakt in Pailune dat er dan een boss spawnt.
Mijn pc is praktisch onhoorbaar omdat ik de behuizing heb geïsoleerd met dempend schuim, maar wel op zo’n manier dat de airflow volledig ongehinderd blijft. Ik heb ook een Be Quiet PSU en die hebben bijna allemaal een 0 RPM functie, dus de fan draait sowieso alleen tijdens het gamen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Tamelijk. Zit in een Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B
Dat is an sich al een hele stille kast. Soms hoor ik wel wat fans draaien, maar of dat GPU of PSU fans zijn geen idee. Maar ook weinig uit want heb geluid toch altijd op tamelijk volume staan.
Straks maar eens proberen dan. Het leukste aan die bomen vind ik nog steeds om ze als katapult te gebruiken met de Axiom Force.quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:40 schreef Momo het volgende:
Ik lees minimaal iets van 15 tot 20 bomen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Straks maar eens proberen dan. Het leukste aan die bomen vind ik nog steeds om ze als katapult te gebruiken met de Axiom Force.
Ik gebruik dat nog steeds veel te weinig eigenlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:16 schreef -Deluzion- het volgende:
De Blinding Flash finisher is erg OP en die animatie ziet er ook tof uit. Het enige wat je hoeft te doen is Blinding Flash activeren en vervolgens je rechtermuisknop spammen, je doorboort complete groepen vijanden binnen twee seconden.
Ja, ik heb ook een vergelijkbare build, maar dan met fire. Met dubbele zwaarden ben je net een tornado die alles omver blaast. Voor de afwisseling is het wel leuk om de Blinding Flash finisher te gebruiken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik gebruik dat nog steeds veel te weinig eigenlijk.
Voornamelijk Turning Slash met die 35% extra damage Abyss Gear, met Lightning.
En R2 voor Crows Purssuit en en Shadow Claws.
Gaat dan ook hard met vijandelijke meutes.
Gewoon zeggen dat als ie niet springt je frikandellen van hem maakt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 23:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Voor het eerst meegemaakt dat mijn paard ineens niet meer wilde rennen of springen. Ik dacht eerst dat het een bug was, maar blijkbaar was hij gewoon gewond, wist niet eens dat dat kon in de game. Gelukkig kun je hem healen met Healing Force Palm.
Niks mis mee. Dragon's Dogmaquote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:56 schreef vosss het volgende:
Ik heb per ongeluk Dragon's Dogma 2 gekocht na installatie van die 9070xt. Wat nogal een gekut was i.v.m. continu handshakeproblemen (en dus black screens om de haverklap) tussen tv en pc.
Was maar een tientje en voor 2 euro extra een willekeurige game "gratis" erbij uit een redelijk beperkt lijstje waar Crimson Desert ook tussen stond. Dat was helaas een ander spelletje, maargoed, nu ben ik dus begonnen met Dragon's Dogma.
Godverdomme. Heb ik eindelijk een videokaart die dit aan kan ga ik wat anders doen.![]()
Vooral fijn ook tools een eigen vakje hebben en niet meer bij secondary weapons staanquote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
Greymanes, Patch Version 1.08.00 is rolling out.
This patch adds a pond and new pets, including a Baby Wyvern, along with various fixes and stability improvements.
Additionally, we are currently developing and improving the controller input remapping feature to function reliably in various environments. We will do our best to bring this feature to you in the near future.
Check the details and the status of the update's availability on your platform in the patch notes: https://pearlabyss.info/3REgIIJ
Ik heb me er ook ontzettend mee vermaakt, met beide delen.quote:
Idd, anders was het soms best scrollen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:40 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vooral fijn ook tools een eigen vakje hebben en niet meer bij secondary weapons staan
BotW geprobeerd, maar het was niet voor mij. Het boeide me gewoon totaal niet. Erg teleurstellend. Maar misschien had ik er ook wel te hoge verwachtingen van.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:34 schreef -Deluzion- het volgende:
Eigenlijk lijkt Crimson Desert nog het meest op Zelda Breath of the Wild, er is zo veel van dat spel overgenomen dat het soms bijna lachwekkend is. Stiekem vind ik BOTW zelfs net iets leuker dan Crimson Desert. Ik kan het iedereen aanraden. Helaas is het alleen beschikbaar op de Switch, maar het is echt een geweldige game, wellicht zelfs de beste game ooit gemaakt.
Krijgt overal tienen, zelfs op IGN: https://www.ign.com/artic(...)h-of-the-wild-review
En op Gamespot: https://www.gamespot.com/(...)review/1900-6416626/
En dat is zeer zeker terecht.
Bijna zonder uitzondering overal een 10 https://www.metacritic.co(...)form=nintendo-switch
Zelfs de intro van CD doet mij aan BotW denken, lol Bekijk deze YouTube-video
Ah, dat is inderdaad jammer. Misschien is het gewoon niet jouw type game dan. Bedoel je dat het je niet pakte qua verhaal, gameplay of door de wat cartoony graphics? Persoonlijk vond ik BotW echt geweldig en voor mij overtrof het juist alle verwachtingen. Maar het is wel duidelijk dat CD heel veel inspiratie uit BotW heeft gehaald.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 06:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
BotW geprobeerd, maar het was niet voor mij. Het boeide me gewoon totaal niet. Erg teleurstellend. Maar misschien had ik er ook wel te hoge verwachtingen van.
quote:Op zondag 24 mei 2026 17:33 schreef Momo het volgende:
Op pad geweest heel stuk naar het oostenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
De graphics vond ik vreselijk (wazig en cartoony inderdaad). Maar ik dacht dat ik daar wel overheen zou kunnen komen als de gameplay goed was. Maar die pakte me ook niet echt. 6 uurtjes gespeeld en toen snel doorverkocht.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ah, dat is inderdaad jammer. Misschien is het gewoon niet jouw type game dan. Bedoel je dat het je niet pakte qua verhaal, gameplay of door de wat cartoony graphics? Persoonlijk vond ik BotW echt geweldig en voor mij overtrof het juist alle verwachtingen. Maar het is wel duidelijk dat CD heel veel inspiratie uit BotW heeft gehaald.
Zelfde hier. En ik durf mijzelf een zelda fan te noemen ook nog eens. Alttp is mijn meest favoriete game ooit maar breath of the wild vond ik echt fucking kutquote:Op zaterdag 23 mei 2026 06:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
BotW geprobeerd, maar het was niet voor mij. Het boeide me gewoon totaal niet. Erg teleurstellend. Maar misschien had ik er ook wel te hoge verwachtingen van.
Op de Switch 2 vind ik de graphics in docked mode juist erg mooi, al is het in handheld inderdaad soms behoorlijk wazig. Persoonlijk vond ik de sfeer, gameplay, exploration en puzzles juist heel goed uitgewerkt. Ik was eigenlijk vanaf het begin meteen hooked. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dit een spel is waar sommige mensen gewoon niets mee hebben.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:16 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De graphics vond ik vreselijk (wazig en cartoony inderdaad). Maar ik dacht dat ik daar wel overheen zou kunnen komen als de gameplay goed was. Maar die pakte me ook niet echt. 6 uurtjes gespeeld en toen snel doorverkocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Yep hier hetzelfde maar dan in chapter 8. Te warm nu.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:57 schreef Momo het volgende:
Nu begin hoofdstuk 9, even een break van een paar dagen nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |