Had je toevallig al die man die van het dak gevallen was geholpen?quote:Op maandag 11 mei 2026 15:47 schreef Vino_Tinto het volgende:
Ow geen idee hoe
Maar ik kan opeens het kasteel in
Ja dat welquote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je toevallig al die man die van het dak gevallen was geholpen?
Met vegen?
Als beloning daarvoor kreeg je een kledingstuk, Hernandian Attire, waarmee je het kasteel in mag.quote:
Owquote:Op maandag 11 mei 2026 16:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als beloning daarvoor kreeg je een kledingstuk, Hernandian Attire, waarmee je het kasteel in mag.
Er wordt echt heel weinig uitgelegd in de game.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:49 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Owdie je natuurlijk aan moet trekken
dat deed ik pas veel te laat
Gouden egels?quote:Op maandag 11 mei 2026 18:58 schreef Momo het volgende:
Mensen goede tips voor money grind als je ergens midden in het spel bent, is er iets beters dan gouden egels pakken?
Nope, nog niet gezien.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nope, nog niet gezien.
Waar kan ik die vinden?
Sinds ik die Gold Bar recipe heb heb ik overigens 2 of 3 gold bars gemaakt door de benodigde spullen te farmen.
Zit nu nog op het punt dat ik 3300 silver heb, en daar red ik mij tot nu toe prima mee.
Zo ook maar eens de PlayStation aanslingeren.
Thanks, straks eens kijken.quote:
Wacht maar tot je bij de Claw machines in het circus komt..quote:Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nope, nog niet gezien.
Waar kan ik die vinden?
Sinds ik die Gold Bar recipe heb heb ik overigens 2 of 3 gold bars gemaakt door de benodigde spullen te farmen.
Zit nu nog op het punt dat ik 3300 silver heb, en daar red ik mij tot nu toe prima mee.
Zo ook maar eens de PlayStation aanslingeren.
Klinkt onheilspellendquote:Op maandag 11 mei 2026 20:08 schreef Divje het volgende:
[..]
Wacht maar tot je bij de Claw machines in het circus komt..
Ja goudstaven pickpocket in Deminis Wild Life Park. Met je Lantarn kun je zien wat voor items ze in bezit hebben. Het is misschien RNG, maar ik stal 10 goudstaven in een uur.De methode werkte in het weekend nog en is by far de snelste manier. Het Wildlife Park is enorm, en je kunt resetten door te fast travelen naast het park.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:58 schreef Momo het volgende:
Mensen goede tips voor money grind als je ergens midden in het spel bent, is er iets beters dan gouden egels pakken?
Geen idee, maar het lijkt mij onmogelijk dat je een main character kunt verliezen. Misschien tijdelijk gewond of zo.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
Oei, ik had Unga Bunga gesummoned, maar nu ik ergens anders ben wou ik hem weer summonen, maar toen zag ik dat severly wounded was 😱😱
Kan ie dood gaan zodat ik hem verlies of wat moet ik doen nu?
Zag in het summon scherm dat er langzaam een 'balkje' op de achtergrond weer vol loopt, dus is tijdelijk denk ik.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Geen idee, maar het lijkt mij onmogelijk dat je een main character kunt verliezen. Misschien tijdelijk gewond of zo.
Dat klinkt inderdaad logisch, ik summon ze eigenlijk niet zo vaak, alleen een paar keer tijdens grote gevechten.quote:Op maandag 11 mei 2026 21:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zag in het summon scherm dat er langzaam een 'balkje' op de achtergrond weer vol loopt, dus is tijdelijk denk ik.
Ik heb ze op een gegeven moment thuis gelaten, omdat ik juist niet meer zat te wachten op al die meukquote:Op maandag 11 mei 2026 22:03 schreef -Deluzion- het volgende:
Nog een tip voor nieuwere spelers: summon je hond, kat (of vogel?) tijdens gevechten, zodat hij automatisch alle lichamen loot.
Ik word af en toe gek van het constante gemiauw van de katten, het gebeurt te vaak.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ze op een gegeven moment thuis gelaten, omdat ik juist niet meer zat te wachten op al die meuk
Maar in het begin wel handig.
Mijn hond sloeg telkens aan op het geblafquote:Op maandag 11 mei 2026 22:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik word af en toe gek van het constante gemiauw van de katten, het gebeurt te vaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
Je kunt ze niet alleen summonen, maar ook gewoon tussen de characters switchen, zoals in GTA 5. Dan kun je ook hun gear en wapens aanpassen, inclusief spullen die Kliff zelf niet kan equippen. Ik neem aan dat je dat bedoelt?quote:Op maandag 11 mei 2026 22:30 schreef StateOfMind het volgende:
Kun je van Unga en Damiane eigenlijk ook het armour en de wapens veranderen en aanpassen?
Nooit aandacht aan besteed omdat Miep altijd op missie is (ik denk dat ze vreemd gaat), maar nu ik sinds kort Unga unlocked heb en hem kan summonen, zie ik nergens een optie?
Bij Inventory kan ik switchen tussen Kliff, mijn peerd, special mounts, en pets.
Maar geen comrades.
Terwijl ik wel wapens en gear gevonden heb voor hen
Hoe doe je dat?quote:Op maandag 11 mei 2026 22:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Je kunt ze niet alleen summonen, maar ook gewoon tussen de characters switchen, zoals in GTA 5. Dan kun je ook hun gear en wapens aanpassen, inclusief spullen die Kliff zelf niet kan equippen. Ik neem aan dat je dat bedoelt?
Op PC op F1 drukken, daarna de muisknop los laten in plaats van op summon te klikken.quote:
Zal eens kijken voor consolequote:Op maandag 11 mei 2026 22:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Op PC op F1 drukken, daarna de muisknop los laten in plaats van op summon te klikken.
Bekijk deze YouTube-video
Die heb ik al 'vrij vroeg' unlocked, maar ze is continue op een missie bij mijquote:Op maandag 11 mei 2026 22:52 schreef -Deluzion- het volgende:
Damiane vecht zoals Ciri in Witcher 3, lekker snel en zo. Als je dubbel klikt op dodgen , dan ghost je alle kanten op, tof gemaakt, en erg nuttig.
Ik geloof dat ze weer beschikbaar is na chapter 8 als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 11 mei 2026 22:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heb ik al 'vrij vroeg' unlocked, maar ze is continue op een missie bij mij
Halverwege chapter 8 nuquote:Op maandag 11 mei 2026 22:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze weer beschikbaar is na chapter 8 als ik mij niet vergis.
Waarschijnlijk mis je een bepaalde heks.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:14 schreef Momo het volgende:
En ik krijg een bericht dat ik Sanctums nog niet kan cleansen, even kijken wat ik nog mis om dat te doen.
Lijkt mij sterk, ik heb de twee heksen in Hernand unlockt al een tijdje en die ene op die rotsen in het water in het midden van de map. Eens zien of ik een bepaalde missie nog moet doen dan ofzo...quote:Op maandag 11 mei 2026 23:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mis je een bepaalde heks.
Had van de week in Praline al bij 2 Sanctums alle vijanden verslagen, kon alleen niet cleansen.
Toevallig zojuist alle 4 de sanctums daar gedaan, nadat ik heks Bari vond, toen ik wat markers op de map gedaan heb.
Morgen verder.
Het is soms ontzettend onduidelijkquote:Op maandag 11 mei 2026 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk, ik heb de twee heksen in Hernand unlockt al een tijdje en die ene op die rotsen in het water in het midden van de map. Eens zien of ik een bepaalde missie nog moet doen dan ofzo...
Volgens mij unlock je de heksen missies vanzelf, verder in de Main Chapter. Ben net met chapter 9 begonnen , ik heb nu 8 sanctums gecleansed, en bij de negende krijg ik ook de error dat je het nog niet kan cleansen, dus ik wacht af tot ik verder ben in de main quest line.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:14 schreef Momo het volgende:
En ik krijg een bericht dat ik Sanctums nog niet kan cleansen, even kijken wat ik nog mis om dat te doen.
Heb er ook 8.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:46 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Volgens mij unlock je de heksen missies vanzelf, verder in de Main Chapter. Ben net met chapter 9 begonnen , ik heb nu 8 sanctums gecleansed, en bij de negende krijg ik ook de error dat je het nog niet kan cleansen, dus ik wacht af tot ik verder ben in de main quest line.
Ja het is allemaal wel een beetje onduidelijk af en toe, doet me weer een beetje denken aan de 90s.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er ook 8.
4 in Hernand, 4 in Pailune.
In Pailune had ik bij 2 Sanctums alle vijanden gedood, maar kreeg melding dat ik niet kon cleansen.
Bij toeval via een marker op de map een npc geholpen, die bleek heks Bari te zijn, en toen unlockte die quest.
Uh, heb je die unlocked vóór chapter 9? Die heb ik nog steeds niet ontmoet.... dan ben ik bang dat ik iets ben misgelopen.quote:
*Sylviaquote:Op maandag 11 mei 2026 23:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Uh, heb je die unlocked vóór chapter 9? Die heb ik nog steeds niet ontmoet.... dan ben ik bang dat ik iets ben misgelopen.
Ik zal morgen eens kijken, volgens mij ben ik iets misgelopen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 00:01 schreef StateOfMind het volgende:
Ik Elowen (die eerste toch?) en Bari (in Pailune, in Silver Mountain, op dat eilandje in Crimson Lake).
Sanctums:
Absution
Benediction
Penitence
Temperance
(Hernand regio, Elowen)
Atonement
Deliverance
Exaltation
Solace
(Pailune, Bari)
Verder heb ik bij een de vijanden verslagen, maar kan niet cleansen, want heks niet gevonden (Expiation in Demeniss).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahha, dat vissen had ik al snel in de gaten. Ik zwom ergens en kon toen een vis vangen. Handig. Ik krijg dat gewone vissen ook niet voor elkaar.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Voor wie vissen irritant vind, en soms moet je helaas een vis vangen: je kunt ze ook vangen terwijl je zwemt
Was gisteren met Unga Bunga aan het vissen voor een quest, en nadat de vis voor de zoveelste keer ontsnapt was, en ik ongeveer zo:![]()
op de bank zat, had ik een heldere ingeving
, en ik dacht 'misschien kun je vissen ook handmatig vangen, net zoals alle over dieren in de game'.
En eureka, dat kon
Kan nu eindelijk, na 185 uur, Unga Bunga summonen voor gevechten
Miep daarentegen nog steeds niet, die is continue op missie
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:09 schreef Morri2 het volgende:
Volgens mij is er bij mij de quest van Kamu gebugged
Was dat niet zo'n Greymane kamp missie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je in je kamp eerst een boerderij met veld moet maken?
Dat maken gaat via dat Dispatch menu (op de map op je kamp op driehoekje drukken en dan naar Missions).
Dan moet je 8 of 10 Greymanes selecteren, waarvan minimaal 1 met de vereiste skill.
En na x uren is het af.
En dan kun je ze planten op het veld.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Misschien later? Ik moet appels plukken. Maar als ik naar die boerderij ga dan kan ik daar niks.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Was dat niet zo'n Greymane kamp missie?
Dat je in je kamp eerst een boerderij met veld moet maken?
Dat maken gaat via dat Dispatch menu (op de map op je kamp op driehoekje drukken en dan naar Missions).
Dan moet je 8 of 10 Greymanes selecteren, waarvan minimaal 1 met de vereiste skill.
En na x uren is het af.
En dan kun je ze planten op het veld.
Je moet Greymanes er heen sturen met een missie, je moet er niet zelf heen gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Misschien later? Ik moet appels plukken. Maar als ik naar die boerderij ga dan kan ik daar niks.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:14 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Misschien later? Ik moet appels plukken. Maar als ik naar die boerderij ga dan kan ik daar niks.
Die appels plukken moet je wel zelf doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Je moet Greymanes er heen sturen met een missie, je moet er niet zelf heen gaan.
In je eigen kamp moet jezelf appels plukken niet bij die boerderij.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Die appels plukken moet je wel zelf doen.
Duurt alleen best een tijd voordat er een boom gegroeid is.
Ondanks dat ik Vertilizer gebruikt heb.
Net even gekeken en ja, de dispatch werkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
Dat er 2 appelplukmissies zijn, waarvan je er een zelf moet doen en een via Dispatch maakt het hier wel wat verwarrend ja
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Net even gekeken en ja, de dispatch werkt.
Dan is er die andere ook nog. Die Ben met z'n farm. Ook een dispatch, maar eigenlijk is het ook niet duidelijk welke je moet hebben bij die boerderij. Ik heb ze maar allebei aangezwengeld.
Met de nadruk op lijktquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:03 schreef DKUp het volgende:
Chapter 8
Eindelijk eens Pailune zijmissies doen. Hernand lijkt klaar buiten de santums.
Dit was inderdaad de heks die ik had gemist. Best bizar dat je in het spel zo makkelijk essentiële content per ongeluk kunt missen.quote:Op maandag 11 mei 2026 23:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er ook 8.
4 in Hernand, 4 in Pailune.
In Pailune had ik bij 2 Sanctums alle vijanden gedood, maar kreeg melding dat ik niet kon cleansen.
Bij toeval via een marker op de map een npc geholpen, die bleek heks Bari te zijn, en toen unlockte die quest.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:37 schreef Momo het volgende:
Locatie heks Sylvia:Oh , deze had ik toch wel ontmoet, in het hele begin inderdaad, maar dat was ik even vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
Vissen is heel makkelijk in het spel. Je hoeft alleen de hengel in de tegenovergestelde richting te houden van waar de vis naartoe zwemt en te wachten tot het gespetter in het water stopt. Daarna kun je de vis gewoon binnenhalen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:54 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hahha, dat vissen had ik al snel in de gaten. Ik zwom ergens en kon toen een vis vangen. Handig. Ik krijg dat gewone vissen ook niet voor elkaar.
Ik heb net Chapter 5 af. Maar ben wel druk geweest in m'n kampje. Jij zit in Chapter 8 en hebt pas net de farm gedaan. Ik geloof dat ik toch iets meer aandacht moet gaan besteden aan de main questquote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:22 schreef StateOfMind het volgende:
Die Blinding Flash skill die je krijgt in Chapter 8 is wel heel erg prettig
Vooral omdat ik nof steeds veel moeite heb met vliegende vijanden.
Dat lukt me dus voor geen meter. Paarden temmen dan weer wel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:11 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vissen is heel makkelijk in het spel. Je hoeft alleen de hengel in de tegenovergestelde richting te houden van waar de vis naartoe zwemt en te wachten tot het gespetter in het water stopt. Daarna kun je de vis gewoon binnenhalen.
Paarden temmen is veel irritanter dan vissen. Vooral de legendarische paarden zijn frustrerend als de camera blijft haperen of vast blijft haken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat lukt me dus voor geen meter. Paarden temmen dan weer wel.
Nee, vind ik niet. Volgens mij volg je juist een goed tempo. StateofMind is gewoon wat later begonnen met het kamp opbouwen, naar mijn mening.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb net Chapter 5 af. Maar ben wel druk geweest in m'n kampje. Jij zit in Chapter 8 en hebt pas net de farm gedaan. Ik geloof dat ik toch iets meer aandacht moet gaan besteden aan de main quest
Main quest vooral niet rushen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik heb net Chapter 5 af. Maar ben wel druk geweest in m'n kampje. Jij zit in Chapter 8 en hebt pas net de farm gedaan. Ik geloof dat ik toch iets meer aandacht moet gaan besteden aan de main quest
Ik ook zoiets, gisteren Woosa gered, en iets van 196 of 198 uurquote:Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef Momo het volgende:
Ik zit ondertussen op 180 uur en ben halverwege hoofdstuk 8. Denk dat ik redelijk in balans ben qua verschillende onderdelen.
Als je op controller zit heb ik de tip om de camera steeds pal voor het paard te plaatsen, dan denkt de computer dat je in de goeie richting trekt ook al is het maar een richting.quote:Op woensdag 13 mei 2026 01:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Paarden temmen is veel irritanter dan vissen. Vooral de legendarische paarden zijn frustrerend als de camera blijft haperen of vast blijft haken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en een tip voor chapter 9 draakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Ik heb alleen maar 1 paard en sinds een paar dagen een witte ibex.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:42 schreef over_hedge het volgende:
Wat moet je met paarden wanneer je ook op een beer rond kan rennen of zelfs op je draak kan rondvliegen
neequote:
AC Odyssey is, inclusief de Platinum trophy slechts 150 uur.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:28 schreef vosss het volgende:
Ok die nieuwe 48 inch oled tv doet het uitstekend. Helaas ben ik nu begonnen, net 5 uur inzitten ofzo, aan AC: Odessy, dus Crimson Desert zal nog ff moeten wachten.
In elk geval gaat dat prima op mijn simrig, alleen ff stuur er vanaf klikken en ik kijk exact over de wheelbase heen.
Die AC draait rond de 75fps met alles op full en AA op 2x en in de amd driver die AA verbeteren nog.
In 4k.
Dan zou je denken dat Crimson Desert toch ook wel moet lukken, misschien op medium?
AC heb ik nooit zo mooi gezien in elk geval en heeft zeker nooit zo goed gedraaid. Jammer eigenlijk dat ik al jaren niet meer op de pc gegamed had.
Dus eerst "ff" AC afmaken en dan CD maar eens starten; wellicht upgraden naar een 9070xt maar dat zien we nog wel.
Die wordt uiteindelijk 240.quote:
Game is echt enorm, heb er nu 196 uur of 198 uur in zitten en verbaas me nog steeds regelmatig over de enorme schaal van de game.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |