Ik ben heel honkvast, ik rijd met mijn orginele paard en heb als huisdier mijn orginele brown dog.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:42 schreef over_hedge het volgende:
Wat moet je met paarden wanneer je ook op een beer rond kan rennen of zelfs op je draak kan rondvliegen
69 uurquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met de nadruk op lijkt
Op hoeveel uur zit je nu?
192 hier, ook chapter 8.
Heb je rap gedaan danquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:39 schreef DKUp het volgende:
[..]
69 uur
Sanctums in Hernand zijn klaar. Zijmissies in Beighen afgerond. Nu op de zijmissies van Pailune en City of Pailune focussen.
Ik heb Lightning, Fire en Frost.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:20 schreef Momo het volgende:
Mmm ik moet meer Abyss missies doen om de imbue skills te krijgen.
Ik heb daar nog weinig van gedaan omdat ik die puzzels meestal best vervelend vind zonder google.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb Lightning, Fire en Frost.
Fire en Frost krijg je in 1 run.
Spire of Ringing Truth oid, ergens in de bergen van Pailiune.
Je moet eerst een hele moeilijke boss verslaan (Pictus the Ancient oid) en pas daarna ga je naar de Abyss.
Erg lastige puzzels daar.
Ben daar in totaal 2 volle avonden mee bezig geweest
En uiteindelijk gebruik Lightningnog het meest.
Weet alleen niet meer waar ik die gehaald heb (in 200 uur doe je meer dan je kunt onthouden).
Ik moet toegeven dat ik daar ook hulp voor gebruikquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb daar nog weinig van gedaan omdat ik die puzzels meestal best vervelend vind zonder google.
Zo speel ik eigenlijk ook wel. Al vergeet ik die main quest vaak.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Main quest vooral niet rushen.
Ik ben pas laat met het kamp bezig gegaan.
Ik ben vooral bezig met exploren en met wat ik onderweg tegen kom.
Dat wissel ik af met een van de vele faction quests die nog open staan, en heel af en toe weer eens verder met de main quest.
Ik heb vooral bounties open staan. Sommigen zijn wel erg ver weg van de gevangenis, en ik heb helemaal geen zin om dit hele end daarheen te rijden. Teleport werkt namelijk niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:22 schreef StateOfMind het volgende:
Over Hernand gesproken.
Ik had nog wat quests daar open staan, dus daar even bezig geweest.
En er unlocked gewoon even een volledig nieuwe questline met een nieuw House![]()
Echt, wat een game.
Moet zeggen dat ik vorige week inderdaad nog wat Hernand quests open had staan. Ze bleven maar komen ook na bepaalde quest lines te hebben afgesloten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:34 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij dat ik nog steeds Hernand quests krijgt, ik moet nu van Marquis verschillende plekken afzoeken. Paar dagen geleden moest ik nog spulletjes zoeken voor winkeliers in Hernand. Ook kampleden die nog steeds iets willen hebben.
200 IQ puzzles, bijna niet te doen, tenzij je daaraan vele uren wil spenderen. Ik heb ze inmiddels alle 4, de laatste is gelukkig snel gedaan, sneller en veel minder vervelend dan de vorige 3 elements.quote:Op donderdag 14 mei 2026 00:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb Lightning, Fire en Frost.
Fire en Frost krijg je in 1 run.
Spire of Ringing Truth oid, ergens in de bergen van Pailiune.
Je moet eerst een hele moeilijke boss verslaan (Pictus the Ancient oid) en pas daarna ga je naar de Abyss.
Erg lastige puzzels daar.
Ben daar in totaal 2 volle avonden mee bezig geweest
En uiteindelijk gebruik Lightningnog het meest.
Weet alleen niet meer waar ik die gehaald heb (in 200 uur doe je meer dan je kunt onthouden).
Ik heb helaas maar 118quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
200 IQ puzzles, bijna niet te doen, tenzij je daaraan vele uren wil spenderen. Ik heb ze inmiddels alle 4, de laatste is gelukkig snel gedaan, sneller en veel minder vervelend dan de vorige 3 elements.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat mijn IQ is en ik wil het ook liever niet weten. Ik zie er vooral nadelen in.quote:
Ik raad aan om Royler te temmen, dat is volgens mij het snelste legendarische paard in het spel.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ergens in het begin van de game, moet tegen een Noble racen net je paard, en als ik het mij goed herinner kreeg je dan een Horse Trainers Glove.
Ben zelf nog steeds geen legendary horse tegen gekomen
Je hebt er geen moer aanquote:Op donderdag 14 mei 2026 20:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat mijn IQ is en ik wil het ook liever niet weten. Ik zie er vooral nadelen in.
Waar vind ik die knol?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik raad aan om Royler te temmen, dat is volgens mij het snelste legendarische paard in het spel.
Het sterkste pluspunt van het spel is toch wel de open wereld. Die is gewoon 25/10.quote:
Dat is inderdaad super irritant. Sommige bounties zijn echt absurd ver weg van de gevangenis, de wegen zijn vaak geblokkeerd en onderweg ga je al snel dood of er gebeurt iets met de bounty waardoor de hele quest reset.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:36 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb vooral bounties open staan. Sommigen zijn wel erg ver weg van de gevangenis, en ik heb helemaal geen zin om dit hele end daarheen te rijden. Teleport werkt namelijk niet.
Kan gewoonquote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:46 schreef DKUp het volgende:
Wil wel naar Demeniss, dat lijkt meer op Hernand
Klopt wel, wil alleen het gebied grotendeels afwerken voor die greymane missies en de factie level omhoog te krijgen.quote:
Ik heb op een gegeven moment het huisdier thuis gelaten juist omdat ik al die loot niet wou.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:31 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nu in chapter 10, probeer nu bewust rustig aan te doen met de main, als ik de main af heb weet ik dat ik vaak de game vlak erna weg leg.
Ik had een bug waarin je die amok (of zoiets) uit die bunker moet halen, maar dat hele ding verscheen niet
Gelukkig was ie er wel in een andere bunker
Ik ben nu zo sterk dat ik die wolf tracker lui in een slag dood slae
Iemands andere huisdier ook wat slechter in dingen looten geworden na de laatste update?
Ik zit nu ook in chapter 10,quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:31 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit nu in chapter 10, probeer nu bewust rustig aan te doen met de main, als ik de main af heb weet ik dat ik vaak de game vlak erna weg leg.
Ik had een bug waarin je die amok (of zoiets) uit die bunker moet halen, maar dat hele ding verscheen niet
Gelukkig was ie er wel in een andere bunker
Ik ben nu zo sterk dat ik die wolf tracker lui in een slag dood slae
Iemands andere huisdier ook wat slechter in dingen looten geworden na de laatste update?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook al best wat gamebreaking bugs gehad. En mijn kat lijkt sinds de laatste update ook amper nog iets te looten.greetings and salutations
Als PC speler maakte dat weinig uit. In de eerste week was er al een mod voor (RenoXD), en daarmee zien de nachten er meteen veel beter uit. De maan is veel realistischer, de lichtval klopt beter en de kleuren zijn mooier in het donker. Wel fijne voor de console spelers inderdaad dat deze optie er is.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 20:58 schreef StateOfMind het volgende:
Zie net dat er onder Video bij de settings een nieuwe optie is.
Night Tone Mode.
Standaard staat ie aan en dat is zoals de game was.
Zet je die op Off, dan worden de kleuren levendiger en belangrijker, in de nacht is het buiten en binnen donkerder
Want inderdaad, afhankelijk van waar je was, soms was het veel te licht diep in de nacht.
Inventory blijft inderdaad een probleem, die van mij raakt ook constant overladen. Ik moet veel te vaak spullen gaan verkopen bij vendors.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:11 schreef StateOfMind het volgende:
Is er later in de game (klinkt wat raar na 203 uur of zo) eigenlijk nog een uitbreiding van je inventory?
240 slots begint krap te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik heb een RTX 5080 en een 9800X3D, beide undervolted en overclocked, dus ik kan zonder problemen op maximale settings spelen.quote:Op maandag 18 mei 2026 17:57 schreef vosss het volgende:
Voor diegene die op de pc spelen, welke specs hebben jullie en draait het een beetje leuk?
Ik zit nog met een oude 5600x cpu en 6750xt gpu. Overweeg een 9070xt. Maar ben beetje huiverig dat die niet goed genoeg is. Ik zit tamelijk dichtbij op een 48 inch scherm. Dus 1440p is echt ruk kijken. Ik heb 1440p met Radeon Super Resolutie getest, maar dat was niet om aan te gluren met AC: Odyssee. 1800p met RSR gaat wel goed. Dus als 4k niet helemaal lukt met een 9070xt dan kan ik ook 1800p en dan FSR gebruiken toch? Of blijft dat meer dan 1440p echt wel behelpen met een 9070?
Tips? Ik wou eigenlijk niet naar een 5080 gaan, dat vind ik veel te veel geld.
Dus ik was benieuwd hoe jullie het draaien voordat ik een nieuwe GPU koop.
Mja, de 5080 is wel een flinke investering, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug, vooral als je graag games speelt met path tracing. Er komen steeds meer games die daarvan gebruikmaken en het is echt een genot voor de ogen. Games als Crimson Desert, Resident Evil 9, Pragmata en Cyberpunk 2077 kunnen je visueel echt omverblazen.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:50 schreef vosss het volgende:
Omdat een 9070xt ¤659,- kost:
https://tweakers.net/pric(...)tion-16gb-gddr6.html
En omdat een 5080 ¤1.209,- kost:
https://tweakers.net/pric(...)5080-phoenix-gs.html
Beide de goedkoopste in tweakers pricewatch.
De Nvidia is letterlijk 2x zo duur.
Geen spoilers, maar er staat je in het oosten nog een verrassing te wachten. Ik ga natuurlijk niet verklappen wat het is, maar echt heel tof dat ze dat hebben toegevoegd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:32 schreef Momo het volgende:
Pailune bestaat alleen uit hoge bergen waar je langzaam doorgaat en trippy bossen waar je je niet goed kan navigeren.
Oosten van Pailune of oosten in de wereld?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Geen spoilers, maar er staat je in het oosten nog een verrassing te wachten. Ik ga natuurlijk niet verklappen wat het is, maar echt heel tof dat ze dat hebben toegevoegd.
Oosten in de Wereld.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oosten van Pailune of oosten in de wereld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
Dat is inderdaad een goede keuze. De meeste mensen boeit path tracing sowieso niet en met jouw nieuwe kaart kun je gewoon alles op 4K draaien. Is je voeding wel minimaal 750w?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:06 schreef vosss het volgende:
Toch de 9070XT gepakt, de Gigabyte OC versie.
Komt morgen.
Een 5080 vond ik te duur en eigenlijk de 5070ti ook al.
Maargoed vanaf de 6750XT is dit toch een flinke stap voorwaarts weer. Dus ergens komende tijd ga ik ook aan deze game beginnen.
Maar, is ie stil?quote:Op woensdag 20 mei 2026 07:04 schreef vosss het volgende:
@:-Deluzion-
Voeding is een Be Quiet! Straight Power 12 850W
Dus dat moet zat zijn 😉
quote:Op zondag 17 mei 2026 12:39 schreef StateOfMind het volgende:
Chapter 8Vanwege die reden, wat voor een #@%*& verzint zoietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
een paar dagen niet gespeeld.
Vanavond meer eens aanslingeren.
Maar echt, degenen die dat bedacht en goedgekeurd hebben mogen van mij een all-inclusive behandeling van een Mexicaans kartel naar keuze krijgen![]()
Het Premium pakket
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Tamelijk. Zit in een Nanoxia Deep Silence 5 Rev. Bquote:Op woensdag 20 mei 2026 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar, is ie stil?
En is ie hetero (straight)?
Mijn fans hoor ik alleen tussen 17.00u en 18.00u.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Tamelijk. Zit in een Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B
Dat is an sich al een hele stille kast. Soms hoor ik wel wat fans draaien, maar of dat GPU of PSU fans zijn geen idee. Maar ook weinig uit want heb geluid toch altijd op tamelijk volume staan.
quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:40 schreef Momo het volgende:
Het schijnt dat als je te veel bomen in korte tijd omhakt in Pailune dat er dan een boss spawnt.
Ik las dit verkeerd en dacht dat de gekapte bomen terug groeienquote:Op woensdag 20 mei 2026 12:40 schreef Momo het volgende:
Het schijnt dat als je te veel bomen in korte tijd omhakt in Pailune dat er dan een boss spawnt.
Mijn pc is praktisch onhoorbaar omdat ik de behuizing heb geïsoleerd met dempend schuim, maar wel op zo’n manier dat de airflow volledig ongehinderd blijft. Ik heb ook een Be Quiet PSU en die hebben bijna allemaal een 0 RPM functie, dus de fan draait sowieso alleen tijdens het gamen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Tamelijk. Zit in een Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B
Dat is an sich al een hele stille kast. Soms hoor ik wel wat fans draaien, maar of dat GPU of PSU fans zijn geen idee. Maar ook weinig uit want heb geluid toch altijd op tamelijk volume staan.
Straks maar eens proberen dan. Het leukste aan die bomen vind ik nog steeds om ze als katapult te gebruiken met de Axiom Force.quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:40 schreef Momo het volgende:
Ik lees minimaal iets van 15 tot 20 bomen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Straks maar eens proberen dan. Het leukste aan die bomen vind ik nog steeds om ze als katapult te gebruiken met de Axiom Force.
Ik gebruik dat nog steeds veel te weinig eigenlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:16 schreef -Deluzion- het volgende:
De Blinding Flash finisher is erg OP en die animatie ziet er ook tof uit. Het enige wat je hoeft te doen is Blinding Flash activeren en vervolgens je rechtermuisknop spammen, je doorboort complete groepen vijanden binnen twee seconden.
Ja, ik heb ook een vergelijkbare build, maar dan met fire. Met dubbele zwaarden ben je net een tornado die alles omver blaast. Voor de afwisseling is het wel leuk om de Blinding Flash finisher te gebruiken.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik gebruik dat nog steeds veel te weinig eigenlijk.
Voornamelijk Turning Slash met die 35% extra damage Abyss Gear, met Lightning.
En R2 voor Crows Purssuit en en Shadow Claws.
Gaat dan ook hard met vijandelijke meutes.
Gewoon zeggen dat als ie niet springt je frikandellen van hem maakt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 23:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Voor het eerst meegemaakt dat mijn paard ineens niet meer wilde rennen of springen. Ik dacht eerst dat het een bug was, maar blijkbaar was hij gewoon gewond, wist niet eens dat dat kon in de game. Gelukkig kun je hem healen met Healing Force Palm.
Niks mis mee. Dragon's Dogmaquote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:56 schreef vosss het volgende:
Ik heb per ongeluk Dragon's Dogma 2 gekocht na installatie van die 9070xt. Wat nogal een gekut was i.v.m. continu handshakeproblemen (en dus black screens om de haverklap) tussen tv en pc.
Was maar een tientje en voor 2 euro extra een willekeurige game "gratis" erbij uit een redelijk beperkt lijstje waar Crimson Desert ook tussen stond. Dat was helaas een ander spelletje, maargoed, nu ben ik dus begonnen met Dragon's Dogma.
Godverdomme. Heb ik eindelijk een videokaart die dit aan kan ga ik wat anders doen.![]()
Vooral fijn ook tools een eigen vakje hebben en niet meer bij secondary weapons staanquote:Op vrijdag 22 mei 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
Greymanes, Patch Version 1.08.00 is rolling out.
This patch adds a pond and new pets, including a Baby Wyvern, along with various fixes and stability improvements.
Additionally, we are currently developing and improving the controller input remapping feature to function reliably in various environments. We will do our best to bring this feature to you in the near future.
Check the details and the status of the update's availability on your platform in the patch notes: https://pearlabyss.info/3REgIIJ
Ik heb me er ook ontzettend mee vermaakt, met beide delen.quote:
Idd, anders was het soms best scrollen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:40 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vooral fijn ook tools een eigen vakje hebben en niet meer bij secondary weapons staan
BotW geprobeerd, maar het was niet voor mij. Het boeide me gewoon totaal niet. Erg teleurstellend. Maar misschien had ik er ook wel te hoge verwachtingen van.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 20:34 schreef -Deluzion- het volgende:
Eigenlijk lijkt Crimson Desert nog het meest op Zelda Breath of the Wild, er is zo veel van dat spel overgenomen dat het soms bijna lachwekkend is. Stiekem vind ik BOTW zelfs net iets leuker dan Crimson Desert. Ik kan het iedereen aanraden. Helaas is het alleen beschikbaar op de Switch, maar het is echt een geweldige game, wellicht zelfs de beste game ooit gemaakt.
Krijgt overal tienen, zelfs op IGN: https://www.ign.com/artic(...)h-of-the-wild-review
En op Gamespot: https://www.gamespot.com/(...)review/1900-6416626/
En dat is zeer zeker terecht.
Bijna zonder uitzondering overal een 10 https://www.metacritic.co(...)form=nintendo-switch
Zelfs de intro van CD doet mij aan BotW denken, lol Bekijk deze YouTube-video
Ah, dat is inderdaad jammer. Misschien is het gewoon niet jouw type game dan. Bedoel je dat het je niet pakte qua verhaal, gameplay of door de wat cartoony graphics? Persoonlijk vond ik BotW echt geweldig en voor mij overtrof het juist alle verwachtingen. Maar het is wel duidelijk dat CD heel veel inspiratie uit BotW heeft gehaald.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 06:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
BotW geprobeerd, maar het was niet voor mij. Het boeide me gewoon totaal niet. Erg teleurstellend. Maar misschien had ik er ook wel te hoge verwachtingen van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 mei 2026 17:33 schreef Momo het volgende:
Op pad geweest heel stuk naar het oostenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.greetings and salutations
De graphics vond ik vreselijk (wazig en cartoony inderdaad). Maar ik dacht dat ik daar wel overheen zou kunnen komen als de gameplay goed was. Maar die pakte me ook niet echt. 6 uurtjes gespeeld en toen snel doorverkocht.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 09:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ah, dat is inderdaad jammer. Misschien is het gewoon niet jouw type game dan. Bedoel je dat het je niet pakte qua verhaal, gameplay of door de wat cartoony graphics? Persoonlijk vond ik BotW echt geweldig en voor mij overtrof het juist alle verwachtingen. Maar het is wel duidelijk dat CD heel veel inspiratie uit BotW heeft gehaald.
Zelfde hier. En ik durf mijzelf een zelda fan te noemen ook nog eens. Alttp is mijn meest favoriete game ooit maar breath of the wild vond ik echt fucking kutquote:Op zaterdag 23 mei 2026 06:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
BotW geprobeerd, maar het was niet voor mij. Het boeide me gewoon totaal niet. Erg teleurstellend. Maar misschien had ik er ook wel te hoge verwachtingen van.
Op de Switch 2 vind ik de graphics in docked mode juist erg mooi, al is het in handheld inderdaad soms behoorlijk wazig. Persoonlijk vond ik de sfeer, gameplay, exploration en puzzles juist heel goed uitgewerkt. Ik was eigenlijk vanaf het begin meteen hooked. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dit een spel is waar sommige mensen gewoon niets mee hebben.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:16 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De graphics vond ik vreselijk (wazig en cartoony inderdaad). Maar ik dacht dat ik daar wel overheen zou kunnen komen als de gameplay goed was. Maar die pakte me ook niet echt. 6 uurtjes gespeeld en toen snel doorverkocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |