Goedzo hahaha!quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:06 schreef Harper het volgende:
Praat ik eens een keer hier mee, maak ik meteen het topic vol
Oh kak, je hebt gelijk. Het is showchat en niet slowchat. Hahahahaha ik heb het ook altijd fout gehad.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:10 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb het altijd gelezen als S l o w chat. Is het Showchat?
Ja! Heel leuk! Ook meer zin om mee te schrijven!quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:09 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik was aan het typen dat ik de slowchat zo leuk vind. Ik was een tijdje de verbinding kwijt met Fok. Las wel dagelijks mee, maar voelde het niet meer om mee te schrijven op een paar oneliners na.
Maar nu ervaar ik weer hoe leuk jullie allemaal zijn en dat dit stukje internet me toch ook weer dierbaar is.
En dat zonder (zoete) popcorn 😇quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef ZombieQueen het volgende:
En nu ik toch sentimenteel aan het doen ben. @:Donna @:Deissy jullie zijn fantastisch. Nu ook weer met het geouwehoer... Wat moeten jullie een lange adem hebben.
Het is de slowchat van SHOquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:11 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Oh kak, je hebt gelijk. Het is showchat en niet slowchat. Hahahahaha ik heb het ook altijd fout gehad.
Maar er staat showchat #1258. Ik snap het niet meer... 🥲 Ik geloof je wel hoor, daar niet om...quote:
Wat bedoel je dan?quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:25 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Maar er staat showchat #1258. Ik snap het niet meer... 🥲 Ik geloof je wel hoor, daar niet om...
We zitten aan het zuurstof inmiddelsquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:13 schreef ZombieQueen het volgende:
En nu ik toch sentimenteel aan het doen ben. @:Donna @:Deisyy jullie zijn fantastisch. Nu ook weer met het geouwehoer... Wat moeten jullie een lange adem hebben.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan?
Vrijwel elk subforum heeft z'n eigen slowchat (met dus ook een eigen getal, afhankelijk van het aantal delen wat er al geweest is) en voor het subforum SHO is de slowchat omgedoopt tot showchat (zoals ook in de openingspost staat).
Maar ik denk dat ik niet goed begrijp wat jij niet snapt haha!
Ik snap m!quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan?
Vrijwel elk subforum heeft z'n eigen slowchat (met dus ook een eigen getal, afhankelijk van het aantal delen wat er al geweest is) en voor het subforum SHO is de slowchat omgedoopt tot showchat (zoals ook in de openingspost staat).
Maar ik denk dat ik niet goed begrijp wat jij niet snapt haha!
Ja okay dan snap ik je wel.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:04 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er staat showchat en ik heb altijd gedacht dat het slowchat was. Ik heb het altijd verkeerd gelezen.
Ja daar kom ik nu achter. Oh wat ben ik een doos hahahaha.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:05 schreef Harper het volgende:
[..]
Ik snap m!![]()
Zombie, het is SlowChat. Maar op deze pijler is ie omgedoopt tot ShowChat.
Dus een SlowChat topic met de naam ShowChat.
Wil jij niet solliciteren als mod? Je hebt uitlegskills.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:05 schreef Harper het volgende:
[..]
Ik snap m!![]()
Zombie, het is SlowChat. Maar op deze pijler is ie omgedoopt tot ShowChat.
Dus een SlowChat topic met de naam ShowChat.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Wil jij niet solliciteren als mod? Je hebt uitlegskills.
Misschien weet ik wel iemand die tijd heeft, ik bedoel als je veel/altijd op de bank zit kun je je beter nuttig maken toch?quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Wil jij niet solliciteren als mod? Je hebt uitlegskills.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:12 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Misschien weet ik wel iemand die tijd heeft, ik bedoel als je veel/altijd op de bank zit kun je je beter nuttig maken toch?
Je moet wel affiniteit hebben met het subforum. Volgens mij heeft diegene nergens affiniteit mee.quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:12 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Misschien weet ik wel iemand die tijd heeft, ik bedoel als je veel/altijd op de bank zit kun je je beter nuttig maken toch?
🤣quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:12 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Hahaha!quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:12 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Misschien zoeken ze nog een mod bij de Klaagbank? 😊quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Je moet wel affiniteit hebben met het subforum. Volgens mij heeft diegene nergens affiniteit mee.
quote:Op vrijdag 8 mei 2026 06:31 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Misschien zoeken ze nog een mod bij de Klaagbank? 😊
Super leuk om te lezen dit trouwens.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:09 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik was aan het typen dat ik de slowchat zo leuk vind. Ik was een tijdje de verbinding kwijt met Fok. Las wel dagelijks mee, maar voelde het niet meer om mee te schrijven op een paar oneliners na.
Maar nu ervaar ik weer hoe leuk jullie allemaal zijn en dat dit stukje internet me toch ook weer dierbaar is.
Ik sta er niet tussen, heb ik blijkbaar toch nog een leven 😊quote:Op vrijdag 8 mei 2026 08:38 schreef Donna het volgende:
Misschien vinden jullie dit ook nog leuk. Hier komen elke dag de dagcijfers van het gehele forum.
Monitor in GC / Dagcijfers #252 post eens een post
Dat komt door spelletjesquote:Op vrijdag 8 mei 2026 08:57 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Ik sta er niet tussen, heb ik blijkbaar toch nog een leven 😊
Maar dan het aantal onzintopics op FOK doen sommigen flink hun best om in die top 100 te blijven/komen denk ik.
Omg ik sta daar tussen??? Hoe dan??quote:Op vrijdag 8 mei 2026 08:38 schreef Donna het volgende:
Misschien vinden jullie dit ook nog leuk. Hier komen elke dag de dagcijfers van het gehele forum.
Monitor in GC / Dagcijfers #252 post eens een post
Spannend, die examens!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:06 schreef Geertje_G het volgende:
Ik ben aan het werk. Meh. Gelukkig vanavond vertrekken voor een weekendje weg 🥳
Een vd knd doet examen, wilde graag huis voor zichzelf hebben om te leren. Ik pas me graag aan 🙃
Ik snap jouw jongens wel! (En daarom ben ik dus niet slank).quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:08 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Spannend, die examens!
Maar even een weekendje weg is nooit verkeerd.
Ik heb met mijn jongens gebbqd. Ze hebben zich helemaal de pleuris gegeten aan s'mores.
Morgen gaan we naar de sleepbootdagen in Woudsend. Groot hart voor varend erfgoed. Maar als ik dan toch moet kiezen wat het mooiste is... dan zijn dat toch wel sleepboten.
Haha, hier ga ik, als mijn man uit beeld is, even voor zitten 😅quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:01 schreef Donna het volgende:
Wat leuk zeg! Fijne dag alvast.
Hebben jullie ook zin om je droomman te ontwerpen??
SEX / Ontwerp jouw eigen droomman?!
Woudsend dat komt wel dichtbij, ik woon er ongeveer 20 min vandaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:08 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Spannend, die examens!
Maar even een weekendje weg is nooit verkeerd.
Ik heb met mijn jongens gebbqd. Ze hebben zich helemaal de pleuris gegeten aan s'mores.
Morgen gaan we naar de sleepbootdagen in Woudsend. Groot hart voor varend erfgoed. Maar als ik dan toch moet kiezen wat het mooiste is... dan zijn dat toch wel sleepboten.
Same.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:53 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Woudsend dat komt wel dichtbij, ik woon er ongeveer 20 min vandaan.
Ga vooral ook gezellig mee doen!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:02 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vergeet altijd een beetje dat dit topic bestaat, maar nu weer bijgelezen en dan wordt er hier altijd wel gezellig geouwehoerd haha.
In de zomer verkennen we vaak Friesland op de fiets, maar naar grote evenementen gaan we eigenlijk nooit.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:37 schreef ZombieQueen het volgende:
Mooie omgeving! Ben regelmatig in Heeg, maar in Woudsend was ik nog nooit geweest. Was erg leuk!
Ballonfeestenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 23:09 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
In de zomer verkennen we vaak Friesland op de fiets, maar naar grote evenementen gaan we eigenlijk nooit.
Vroeger woonde ik ongeveer 20 minuten daarvan. Alleen een oom woont vlakbij Woudsend in de buurt.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:53 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Woudsend dat komt wel dichtbij, ik woon er ongeveer 20 min vandaan.
Die waren niet leuk als je honden had. Die gingen blaffen als die ballonnen erlangs vlogen.quote:
Ahhhh ja das zuur. Onze honden hebben dat nooit gedaan, scheelt weer.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die waren niet leuk als je honden had. Die gingen blaffen als die ballonnen erlangs vlogen.
Zijn we wel geweest toen de kinderen klein waren, nu hopen we altijd dat ze over ons dorp varen maar helaas 🤣quote:
Ook wel eens lekker!quote:Op zondag 10 mei 2026 13:32 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik zit nu op 782 stappen vandaag.Gaan er vandaag ook niet veel meer worden. We bestellen vanavond lekker eten.
Ik lig met een boek op de bank. Lekker luieren na een drukke dag.
Ik werk in de horeca, stappen zijn op werkdagen inderdaad niet vaak een probleemquote:Op zondag 10 mei 2026 14:04 schreef Maretakje het volgende:
Ik werd onverwacht gevraagd om te komen werken bij een restaurant in de buurt. Ik heb 2,5 uur gewerkt en heb er 4800 stappen opzitten. Dat wordt nog wat met de dagen dat ik er van de zomer ga werken, iets meer uren.
Die 700 stappen van Sanneke haal ik zelden. Alleen als ik ziek op bed lig, dan lukt het wel.
In een winkel net zo, die stappen haal ik welquote:Op zondag 10 mei 2026 23:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik werk in de horeca, stappen zijn op werkdagen inderdaad niet vaak een probleem
Zelfs toen ik tijdelijk bij de post werkte en met een auto mijn route reed haalde ik nog ronde de 7000 stappen. Auto in auto uit.quote:Op zondag 10 mei 2026 23:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik werk in de horeca, stappen zijn op werkdagen inderdaad niet vaak een probleem
Lief!quote:Op maandag 11 mei 2026 21:23 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik las je post @:zombiequeen. Knuffel! Hoop dat je toch nog wel een aardige dag hebt gehad zondag.
Mooie film!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 06:46 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Lief!Zondag was fijn. We hebben lekker op de bank gehangen en ik ben ontzettend verwend.
Ik had zaterdag 'me before you' gezien, ik ben echt zo'n jankerd.
Haha. Doet hij niet wat je wil?quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:47 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik zit ruzie te maken met ChatGPT. En ik moet naar de wc, maar er is net gedweild.
Dat is mijn ervaring met een gratis account.quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:55 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Nee, sommige dingen kan hij gewoon niet. Dan lijkt het alsof hij daar een soort van in vast zitten.
Ik maak een flyer met daarop 5 verschillende afbeeldingen. Dan doet hij er 1 niet helemaal goed, dus die wil ik aanpassen en de rest exact zo houden. Na aanpassen van die ene afbeelding, blijken er weer 3 veranderd te zijn. Gek word ik er van. Maar ik ben nu bijna tevreden over het eindresultaat. Er zit nog 1 klein foutje in, maar het lukt me niet om dat aan te passen. Misschien als ik het morgen weer probeer, dat we dan weer op 1 lijn zitten.
Hahahaquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:00 schreef Deisyy het volgende:
ChatGPT is net een man, je moet er niet teveel van verwachten, maar soms kunnen ze best handig zijn
Helemaal irritant!quote:Op woensdag 13 mei 2026 11:58 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb een betaald account. En ook daar zit die bug soms in.
ik begrijp dat ook gewoon niet goed waarom het dan zo misgaat. Daar zit dan ook mijn frustratie, merk ik. Doe gewoon wat ik van je vraag!
Daarom noemde ik m ook "hij"quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:00 schreef Deisyy het volgende:
ChatGPT is net een man, je moet er niet teveel van verwachten, maar soms kunnen ze best handig zijn
En mannen kunnen ook niet meerdere dingen tegelijk..quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:00 schreef Deisyy het volgende:
Ha, wat leuk zeg!quote:Op zondag 17 mei 2026 11:29 schreef LeSage het volgende:
Iemand in deze chat zei laatst een boekenchallenge met de kinderen te doen.
Ik ben dus helemaal geďnspireerd geraakt, heb met ChatGPT () een uitlegblad geknutseld, kaartjes los gemaakt voor bonuspunten en prijzen bedacht voor als je een bepaald aantal punten hebt gehaald.
De kinderen vinden het helemaal fantastisch, dus super bedankt voor de inspiratie![]()
![]()
Ik neem je even mee hahaquote:Op zondag 17 mei 2026 18:45 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dat zo een apparaat is dat alles binnen een bepaalde straal plat legt 🤣 weet van vrienden die hun kantoor naast een yoga/reform iets hadden en die hadden ook zoiets..en als de yoga lessen waren ging alle wifi uit ook bij hun 🤦♂️
Ik ben zó blij dat ik uit de tijd stam dat "het enige vermaak" wat je toentertijd had, was op je bed liggen, luisteren naar een piratenzender op je radio en als je favoriete liedje werd gedraaid, je een snoekduik richting je radio maakte om op de play en record knoppen te drukken om het op te nemen. Cassettebandjes vol en ik heb ze nog steeds. Tap out zit in "onze" DNA ✌️.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:01 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat erg dat we het als maatschappij dus blijkbaar zover hebben laten komen dat dit nodig is![]()
Ik ben van een generatie later denk ik, ik kon al CD's brandenquote:Op zondag 17 mei 2026 19:28 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik ben zó blij dat ik uit de tijd stam dat "het enige vermaak" wat je toentertijd had, was op je bed liggen, luisteren naar een piratenzender op je radio en als je favoriete liedje werd gedraaid, je een snoekduik richting je radio maakte om op de play en record knoppen te drukken om het op te nemen. Cassettebandjes vol en ik heb ze nog steeds. Tap out zit in "onze" DNA ✌️.
Klopt helemaal! In het begin is het even wennen en gaat het even mis wanneer je in al je overmoedigheid een modus maakt en dan alleen de geselecteerde apps kan gebruiken en je er achter komt dat je bijv Maps niet kan gebruikenquote:Op zondag 17 mei 2026 19:01 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik neem je even mee hahaWat lijkt me dat schijtirritant zeg, zeker als het je kantoor is
En ook wel heftig, ik zou gewoon zeggen dat je telefoon niet mee mag als je yoga doet
Wat erg dat we het als maatschappij dus blijkbaar zover hebben laten komen dat dit nodig is
![]()
Voor zover ik het bij die tapout begrijp, is het echt lokaal op je telefoon. Je kunt dan zelf verschillende modussen creëren waarbij je dus zegt welke apps wel/niet actief nog mogen zijn, en dan heb je een 'slotje' op die apps die je er alleen af kunt halen door tegen dat fysieke apparaatje aan te tikken.
Maar ik heb hem zelf niet, dus wellicht kunnen @:Anniek88 en @:TantePien1990 nog meer aanvullen
CD's branden kan ik dan weer niet, inderdaad een generatie na mij, maar ik kan me wel goed herinneren dat de discman uitkwam en dat was wel heel bijzonder. Een mobiele telefoon en laptop ging mij te snel, qua uitvinding, en dat heeft heel lang geduurd voordat ik die aanschafte. Uiteindelijk gebruik ik pas sinds enkele jaren een mobiele telefoon met apps (die ik doorgaans verschrikkelijk slecht in ontwerp en gebruik vind). Van FOK! had ik nog nooit gehoord tot ergens laat 2025 🥴. Ik ben echt ergens 30-40 jaar geleden blijven hangen 🤗.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben van een generatie later denk ik, ik kon al CD's brandenDenk dat de eerste smartphones kwamen toen ik ging studeren, maar toen was je doodsbang dat je per ongeluk op het 'internet' icoontje klikte wat dat kostte je halve beltegoed
![]()
Maar alsnog nu is volgens mij ongeveer iedereen van mijn leeftijd heel verslaafd aan de telefoon
CD's branden snapte ik niet, maar ik had een klasgenoot die dat wel kon. Dan gooide ik een briefje met de gewenste nr's en een lege cd bij hem in de brievenbus en dan de volgende dag wassie klaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben van een generatie later denk ik, ik kon al CD's brandenDenk dat de eerste smartphones kwamen toen ik ging studeren, maar toen was je doodsbang dat je per ongeluk op het 'internet' icoontje klikte wat dat kostte je halve beltegoed
![]()
Maar alsnog nu is volgens mij ongeveer iedereen van mijn leeftijd heel verslaafd aan de telefoon
Gewoon lekker tellenquote:Op zondag 17 mei 2026 20:37 schreef Cattolica het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de toegevoegde waarde van het teltopic is (oprechte vraag)?
Ik ben al mee aan het doen, wie weet raak ik er wel aan gewend 🙂.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Gewoon lekker tellen
Er zijn in SPL meer topics waarbij ik me hetzelfde afvraag, maar men vermaakt zich ermee.
Ik herken dat ook wel een beetje, betrapte mezelf er op dat ik vooral 's avonds vaak nutteloos zat te scrollen op Insta en TikTok, zo zonde van je tijd en brainrot ligt op de loer, dus ik heb twee weken geleden een puzzelboekje gekocht, ja ze bestaan nog en ik vind dat zo lekker ontspannendquote:Op zondag 17 mei 2026 20:57 schreef LeSage het volgende:
Die telefoonverslaving vind ik dus echt heel vervelend en zorgelijk bij mezelf
Ieder zijn meug, het is ook best de moeite om er nog meer spelletjes naar je gading bij zitten.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:05 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik ben al mee aan het doen, wie weet raak ik er wel aan gewend 🙂.
Herkenbaar, maar voor mij is het echt het enige contact wat ik met de buitenwereld heb vanwege mijn ziekte. Ik praat ook altijd veel met mensen online. En thuis praat ik tegen mijn man, natuurlijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:57 schreef LeSage het volgende:
Die telefoonverslaving vind ik dus echt heel vervelend en zorgelijk bij mezelf
Dat is helemaal niet handigquote:Op maandag 18 mei 2026 23:00 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Toch jammer dat maandag mijn vaste vrije dag is. 🙈
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is een sterilisatie niet iets waar je als vrouw standaard recht op hebt, zonder vooraf toestemming te hoeven vragen aan je (mannelijke) huisarts?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:51 schreef Donna het volgende:
Ik heb de verwijsbrief voor sterilisatie binnen en ik hoefde niet eens op gesprek bij de huisarts. Wat een held die man. <3
Dat zou je wel zeggen, maar de praktijk leert toch anders. Zeker als je (nog maar) halverwege de 30 bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:04 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is een sterilisatie niet iets waar je als vrouw standaard recht op hebt, zonder vooraf toestemming te hoeven vragen aan je (mannelijke) huisarts?
Vaak doen ze enorm moeilijk over dit soort dingen. Zeker bij vrouwen zonder kinderen. Want wat als je van gedachten veranderd? En wat als je (nieuwe) partner wel kinderen wilt?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:04 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is een sterilisatie niet iets waar je als vrouw standaard recht op hebt, zonder vooraf toestemming te hoeven vragen aan je (mannelijke) huisarts?
Ik ben al een stukje ouder 🥴 en heb dit nooit aan de hand gehad, maar willen ze dan bijvoorbeeld de beweegredenen weten? Ik krijg opeens visioenen dat iemand een man je probeert over te halen om het vooral niet te doen. Maar vooral denk ik, dat gaat toch niemand en al helemaal een man niet iets aan. Net als alle anderen dingen die een vrouw met haar eigen lichaam doet.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen, maar de praktijk leert toch anders. Zeker als je (nog maar) halverwege de 30 bent.
Jep. Zo kan het gaan idd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:18 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik ben al een stukje ouder 🥴 en heb dit nooit aan de hand gehad, maar willen ze dan bijvoorbeeld de beweegredenen weten? Ik krijg opeens visioenen dat iemand een man je probeert over te halen om het vooral niet te doen. Maar vooral denk ik, dat gaat toch niemand en al helemaal een man niet iets aan. Net als alle anderen dingen die een vrouw met haar eigen lichaam doet.
Ik word hier oprecht misselijk van, aan de gedachte om zo'n gesprek te moeten voeren (met wie dan ook) en feitelijk om toestemming te moeten vragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:12 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Vaak doen ze enorm moeilijk over dit soort dingen. Zeker bij vrouwen zonder kinderen. Want wat als je van gedachten veranderd? En wat als je (nieuwe) partner wel kinderen wilt?
Tja. Ik vind dat een vrouw over haar eigen lichaam moet beslissen. Haar lichaam, haar keuze.
Een vrouw die ik een tijdje op Insta volgde wilde het ook begin 20. Ze wist heel zeker dat ze geen kinderen wilde, en wel veel verschillende bedpartners. Haar keuze, helemaal prima. Maar daar dacht de arts niet zo over. Volgens mij is het uiteindelijk wel gelukt, maar kostte veel overtuigingskracht.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:18 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik ben al een stukje ouder 🥴 en heb dit nooit aan de hand gehad, maar willen ze dan bijvoorbeeld de beweegredenen weten? Ik krijg opeens visioenen dat iemand een man je probeert over te halen om het vooral niet te doen. Maar vooral denk ik, dat gaat toch niemand en al helemaal een man niet iets aan. Net als alle anderen dingen die een vrouw met haar eigen lichaam doet.
Verschrikkelijk 😑. Hebben mannen ook zo'n gesprek?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Jep. Zo kan het gaan idd.![]()
En dan gaat straks de gynaecoloog (man of vrouw maakt niet uit) er ook nog even een plasje over doen of ik wel helder van geest genoeg ben om te beslissen dat ik geen kinderwens meer heb.
Je zou er bijna een Hallmark ansichtkaart voor maken 🥴😉 "gefeliciflapstaart met je goedgekeurde sterilisatie 🥳".quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Een vrouw die ik een tijdje op Insta volgde wilde het ook begin 20. Ze wist heel zeker dat ze geen kinderen wilde, en wel veel verschillende bedpartners. Haar keuze, helemaal prima. Maar daar dacht de arts niet zo over. Volgens mij is het uiteindelijk wel gelukt, maar kostte veel overtuigingskracht.
Dus fijn inderdaad dat het bij jou wel zo makkelijk ging @:Donna
Ja zeker, voor jonge mannen is het ook niet makkelijk om zich te laten steriliseren.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:30 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Verschrikkelijk 😑. Hebben mannen ook zo'n gesprek?
Fijn dat het gelukt is, maar van wie heb je de verwijzing nu dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen, maar de praktijk leert toch anders. Zeker als je (nog maar) halverwege de 30 bent.
Ik vind het ziek. Een vrouw moet baas zijn over haar eigen lichaam. Of zij nou iets wilt weghalen of iets wilt behouden. Haar lichaam, haar keuze.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:26 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik word hier oprecht misselijk van, aan de gedachte om zo'n gesprek te moeten voeren (met wie dan ook) en feitelijk om toestemming te moeten vragen.
Van de huisarts, stap 1.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Fijn dat het gelukt is, maar van wie heb je de verwijzing nu dan?
Ooooow begreep je verkeerd, het kon dus telefonisch, dat is heel fijn!quote:
Zelfs dat hoefde niet eens haha. Ik heb een berichtje gestuurd in de app. Heel fijn idd!quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ooooow begreep je verkeerd, het kon dus telefonisch, dat is heel fijn!
Een tikkie openen, is dat een idee?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Zelfs dat hoefde niet eens haha. Ik heb een berichtje gestuurd in de app. Heel fijn idd!![]()
Wel jammer dat het zo duur is, maar goed.
Moet je dit zelf betalen?:oquote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Zelfs dat hoefde niet eens haha. Ik heb een berichtje gestuurd in de app. Heel fijn idd!![]()
Wel jammer dat het zo duur is, maar goed.
Zo dan, dat is aardig wat ja. Ik had verwacht dat je dat vergoed zou krijgen, maar daar is waarschijnlijk ook op bezuinigd.quote:
Ook stomquote:
Ik schijn nogal afwijkende meisjesdromen te hebben gehad. Zo droomde ik nooit over mijn bruiloft of over kinderen krijgen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
De MEISJESDROOM VAN EEN INFLUENCER IS UITGEKOMEN!
Ze heeft een doos Diddl meuk gekregen. En een fluf aan haar tas. Stickers op haar agenda.
En daarom vraag ik, met een man-bijt-hond-stem: wat was jóuw meisjesdroom?
In een Paul Jambers stem: 's avonds droomde ze van een carričre als hotelmanager, terwijl ze overdag naar school ging en diverse bijbaantjes had.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
Kleding kopen in een winkel ipv dat mijn moeder het zelf naaide. Was het altijd net niet.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ze heeft een doos Diddl meuk gekregen. En een fluf aan haar tas. Stickers op haar agenda.
🙂quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:17 schreef Geertje_G het volgende:
[..]
Kleding kopen in een winkel ipv dat mijn moeder het zelf naaide. Was het altijd net niet.
Ik heb beeld 🤣quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:29 schreef Cattolica het volgende:
[..]
🙂
Dat had ik toen mijn moeder nog met mij meeging naar de kapper en dan zei "kort maar gedekt". Was het ook altijd net niet 🥴🤣.
Ik had Barbies met paarden en een camper die op reis gingen. Alleen het laatste is bij mij ook uitgekomen, maar ik zat wel op paardrijden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:54 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ik schijn nogal afwijkende meisjesdromen te hebben gehad. Zo droomde ik nooit over mijn bruiloft of over kinderen krijgen.
Mijn barbies liet ik seksen met elkaar en ik droomde over onbereikbare liefdes 😅
Och lieve help. Klinkt als mijn kapsel. Denk daar een jaren '80 jurk met zo'n grote kraag bij. Dan krijg je circus vibes.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:29 schreef Cattolica het volgende:
[..]
🙂
Dat had ik toen mijn moeder nog met mij meeging naar de kapper en dan zei "kort maar gedekt". Was het ook altijd net niet 🥴🤣.
Mijn meisjesdroom was moeder worden. Tja, niet echt bereikt tot het heden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ik zit vooralsnog nog half onder een dekentje binnen op de bankquote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:55 schreef Missinglink24 het volgende:
Warm he!! Heeft iemand al gezegd dat het warm is vandaag? 🤣
Ik ga me maar eens van de hangmat in de tuin, naar de supermarkt begeven. Even lekker in de airco. Moet eigenlijk de was ophangen op zolder maar dat ben ik aan het uitstellen.
Hoe overleven jullie deze warme dag?
Ik sliep vannacht nog met wollen sokken.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zit vooralsnog nog half onder een dekentje binnen op de bank![]()
Ons huis is (vooralsnog) nog niet zo warm en ik krijg anders zo snel koude voeten
Dit is niet te overleven😂 ik heb een baby met koorts die alleen maar wil hangen🥵🥵quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:55 schreef Missinglink24 het volgende:
Ik ga me maar eens van de hangmat in de tuin, naar de supermarkt begeven. Even lekker in de airco. Moet eigenlijk de was ophangen op zolder maar dat ben ik aan het uitstellen.
Mijn meisjesdroom was dierenarts worden en de wereld rondreizen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:01 schreef Huisopdehoek het volgende:
Waarom de was niet buiten ophangen met dit mooie weer?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:55 schreef Missinglink24 het volgende:
Echt heel warm inderdaad. Ik klaag niet hoor. Gisteren wel enorm verbrand, kinderen waren op school/kdc. Heit en mama op het terras.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 12:55 schreef Missinglink24 het volgende:
Ochneequote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:56 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Dit is niet te overleven😂 ik heb een baby met koorts die alleen maar wil hangen🥵🥵
Nou ik meende dat Âldtjerk en Burdaard meededen, maar die deden alleen de vrijdag na hemelvaart mee.quote:
Niks ergers dan een warme plakker met warm weer. 🫣quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:56 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Dit is niet te overleven😂 ik heb een baby met koorts die alleen maar wil hangen🥵🥵
Marum, Siegerswoude of Veenhuizen. Moet nog overleggen met een vriendin.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:03 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Nou ik meende dat Âldtjerk en Burdaard meededen, maar die deden alleen de vrijdag na hemelvaart mee.
Dus wij gaan naar Grun, naar Zuidhorn denk ik. Jullie dan?
Oh Siegerswoude is ook een goeie. Hoeven we ook niet naar het bútenlân.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Marum, Siegerswoude of Veenhuizen. Moet nog overleggen met een vriendin.
No sa! En heb familie in Haulerwijk, dus kan misschien even combineren.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:52 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Oh Siegerswoude is ook een goeie. Hoeven we ook niet naar het bútenlân.
Ah zo, nou mocht je maandag een goth tegen komen met 2 blonde telgjes... it is me 🙋🏻♀️quote:Op zaterdag 23 mei 2026 18:56 schreef Donna het volgende:
[..]
No sa! En heb familie in Haulerwijk, dus kan misschien even combineren.
Oeh herkenbaar. Ben al een tijdje uit de babies maar ik weet nog goed hoe dat was. Beterschap!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:56 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Jaaa ik weet het! Heb geen wasophangvoorziening buiten 😅quote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:14 schreef Harper het volgende:
[..]
Waarom de was niet buiten ophangen met dit mooie weer?
Ik zit niet in jullie warmte, maar hier is het ook ineens heerlijk warm.
Vanavond met vriendinnen in de stad borrelen en eten.
Ahh wat leuk! Bijzonder verhaal. Is jouw papa er nog om dit samen met jou te beleven?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 17:27 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Echt heel warm inderdaad. Ik klaag niet hoor. Gisteren wel enorm verbrand, kinderen waren op school/kdc. Heit en mama op het terras.
Gisteren ook snel het zwembad opgezet en sindsdien liggen de kinderen erin te weken.
Morgen ga ik lekker zeilen op het Lauwersmeer en maandag is man jarig en gaan we naar de boerderijdag van Campina.
Heerlijk dit.
Maar dat zeilen is wel een meisjesdroom wat uit is gekomen. Samen met mijn vader de bouw van de aak gevolgd van kiellegging tot ter water legging. Uit het oog verloren en nu 18 jaar later zeil ik met datzelfde schip.
Haha leuk! Mocht je een klein vrouwtje tegenkomen zoals m'n profielplaatje met 2 meiden die enigzins Indisch eruit zien, dan ben ik het!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:26 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ah zo, nou mocht je maandag een goth tegen komen met 2 blonde telgjes... it is me 🙋🏻♀️
Nee, ik heb 15 jaar geleden gebroken met mijn vader. En nu straks in juni 13 jaar met mijn moeder. Heb veel moeten doorstaan, maar de bouw van het schip, dat was iets moois en daar heb ik me altijd aan vast gehouden. Maar nu ben ik zelf schipper en denk ik niet meer zo aan vroeger eigenlijk. Maar had ik dit niet mee gekregen vroeger, dan was ik nooit het maritieme leven aan gegaan. Het is ook wel een beetje vasthouden aan wat wel goed was.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:48 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ahh wat leuk! Bijzonder verhaal. Is jouw papa er nog om dit samen met jou te beleven?
Mijn vader is al lang geleden overleden. Gaat geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk.
Ik houd het in de gaten!quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha leuk! Mocht je een klein vrouwtje tegenkomen zoals m'n profielplaatje met 2 meiden die enigzins Indisch eruit zien, dan ben ik het!
Daar is vast heel veel aan vooraf gegaan ⚘️quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:23 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Nee, ik heb 15 jaar geleden gebroken met mijn vader. En nu straks in juni 13 jaar met mijn moeder. Heb veel moeten doorstaan, maar de bouw van het schip, dat was iets moois en daar heb ik me altijd aan vast gehouden. Maar nu ben ik zelf schipper en denk ik niet meer zo aan vroeger eigenlijk. Maar had ik dit niet mee gekregen vroeger, dan was ik nooit het maritieme leven aan gegaan. Het is ook wel een beetje vasthouden aan wat wel goed was.
Nu vooral heel leuk dat mijn oudste van 9 jaar ook meezeilt en mijn jongste van 5 jaar gaat mee met tochtjes op de motor.En dat is vooral living the dream. Dat mijn droom, de droom van mijn jongens is.
Ach, en dan jouw vader veel te vroeg weg geraakt... Zo oneerlijk.
Zo hebben we inderdaad allemaal een verhaal. En dat maakt ons ook zo mooi.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 20:40 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Daar is vast heel veel aan vooraf gegaan ⚘️
Zo hebben we allemaal een verhaal. Mooi dat je er toch iets goeds uit hebt kunnen halen.
Ik zei al tegen mijn man: hij had het niet slechter kunnen timen. Koorts met die hitte.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 19:45 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Oeh herkenbaar. Ben al een tijdje uit de babies maar ik weet nog goed hoe dat was. Beterschap!
Ik wist dat ik oud werd op de dag dat ik bij zo'n warm weer dacht:quote:Op zondag 24 mei 2026 10:38 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Gisteren ging ik een dagje de tourist uithangen. Vandaag wil ik in de schaduw zitten, boekje lezen en afhankelijk van de temperatuur eind van de middag of in de avond het water op. Misschien suppen, misschien met een bootje even wat ronddobberen. Wij zeggen dan dat het echt te warm is voor een blanke. Zo'n dag. Maar de was hangt al wel!
Tip; maak een koud voetenbadje voor jezelf. Helpt enorm! Wel een handdoekje ernaast zodat je daar op kan uitstappen, anders glij je nog uit met een baby op je arm. Nogmaals beterschap!quote:Op zondag 24 mei 2026 15:30 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik zei al tegen mijn man: hij had het niet slechter kunnen timen. Koorts met die hitte.
Vanmorgen had ie 40°C en dan alleen maar bij je willen liggen. Hij heeft het nodig, maar ik doe niks en zweet me helemaal de ellende.
Och wat sneuquote:Op zondag 24 mei 2026 15:30 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik zei al tegen mijn man: hij had het niet slechter kunnen timen. Koorts met die hitte.
Vanmorgen had ie 40°C en dan alleen maar bij je willen liggen. Hij heeft het nodig, maar ik doe niks en zweet me helemaal de ellende.
Goeie tip, thanks! Gelukkig ben ik geen fluflu, want dan had ik t niet op prijs gesteld 😉.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:43 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Tip; maak een koud voetenbadje voor jezelf. Helpt enorm! Wel een handdoekje ernaast zodat je daar op kan uitstappen, anders glij je nog uit met een baby op je arm. Nogmaals beterschap!
Haha ja, ik dacht nog zal ik er een disclaimer bij zetten met sorry voor het ongevraagde adviesquote:Op zondag 24 mei 2026 16:10 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Goeie tip, thanks! Gelukkig ben ik geen fluflu, want dan had ik t niet op prijs gesteld 😉.
Hahahaha dat hoort er bijna wel bij hequote:Op zondag 24 mei 2026 16:18 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Haha ja, ik dacht nog zal ik er een disclaimer bij zetten met sorry voor het ongevraagde advies
Beterschap voor je ukkie.quote:Op zondag 24 mei 2026 15:30 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik vind het zó bizar hoe slecht het klimaat op bijna alle scholen in Nederland geregeld isquote:Op maandag 25 mei 2026 10:11 schreef Missinglink24 het volgende:
Pff jongens (meisjes) even op zijn Hollands klagen over het weer. Het wordt morgen nog warmer? Tropisch. Vind het zielig voor m'n kinderen die moeten morgen weer in een snikheet lokaal zitten.
Echt he. En dan te bedenken dat het schoolgebouw van mijn kinderen vrij nieuw is. Geen airco en enorme ramen waarbij de hele dag de zon erop staat te branden.quote:Op maandag 25 mei 2026 12:13 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind het zó bizar hoe slecht het klimaat op bijna alle scholen in Nederland geregeld isDaar zou toch iets mee moeten
Niet alleen in Nederland hoor. Ik woon ergens waar het een groot deel van het jaar mooi weer is en toch is het met tijden bloedheet (en in de winter juist ijskoud) in de klaslokalen. Dus helaas geen airco.quote:Op maandag 25 mei 2026 12:13 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind het zó bizar hoe slecht het klimaat op bijna alle scholen in Nederland geregeld isDaar zou toch iets mee moeten
Sinds vanmorgen geen koorts meer🥳 wel nog hangerig, maar da's iets minder erg zonder koortsquote:Op maandag 25 mei 2026 15:19 schreef Shuri het volgende:
Hoe is 't met je ukkepukje, @:Dievanhiernaast?
Afgelopen dagen kon ik de warmte prima handelen maar vandaag ben ik er door bevangen ineens 🥵
Ik doe vandaag dus helemaal niets!
Ja vind ik ook zo sneu.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:11 schreef Missinglink24 het volgende:
Pff jongens (meisjes) even op zijn Hollands klagen over het weer. Het wordt morgen nog warmer? Tropisch. Vind het zielig voor m'n kinderen die moeten morgen weer in een snikheet lokaal zitten.
Gelukkig!quote:Op maandag 25 mei 2026 15:36 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen geen koorts meer🥳 wel nog hangerig, maar da's iets minder erg zonder koorts
Ben je nog geweest? Wij helaas niet meer. Heb vandaag bijna 4 uur op de spoed gezeten... heb mijn hand op 2 plekken gebroken... voel me nu een beetje zielig. Het gips is zo warm...quote:Op zondag 24 mei 2026 10:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Leuk! Laat het ook wel even weten want hun vader wilde misschien ook een dagje weg met ze.
😱quote:Op maandag 25 mei 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ben je nog geweest? Wij helaas niet meer. Heb vandaag bijna 4 uur op de spoed gezeten... heb mijn hand op 2 plekken gebroken... voel me nu een beetje zielig. Het gips is zo warm...
Hoe heb je dat gedaan?quote:Op maandag 25 mei 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ben je nog geweest? Wij helaas niet meer. Heb vandaag bijna 4 uur op de spoed gezeten... heb mijn hand op 2 plekken gebroken... voel me nu een beetje zielig. Het gips is zo warm...
Oh nee sjonge!quote:Op maandag 25 mei 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Gestruikeld over een fokrail aan boord en een flinke smak gemaakt.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:27 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan?
Beterschap! En idd gips met dit weer 🥵
Jeetje. Beterschap!quote:Op maandag 25 mei 2026 21:07 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Gestruikeld over een fokrail aan boord en een flinke smak gemaakt.
Wat een pech op zo'n mooie dag. Beterschap!quote:Op maandag 25 mei 2026 21:07 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Daar word ik morgen over gebeld, dan beoordeeld de chirurg de foto's. Heb nu ook eerst tijdelijk gips gekregen. Dus dat moet ook nog anders. Was code rood bij de spoed, drukte van de fiets elfstedentocht.quote:Op maandag 25 mei 2026 21:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een pech op zo'n mooie dag. Beterschap!
Denken ze dat het vanzelf heelt of moet je nog geopereerd worden?
quote:Op maandag 25 mei 2026 21:07 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Beterschap 💐quote:Op maandag 25 mei 2026 21:26 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Daar word ik morgen over gebeld, dan beoordeeld de chirurg de foto's. Heb nu ook eerst tijdelijk gips gekregen. Dus dat moet ook nog anders. Was code rood bij de spoed, drukte van de fiets elfstedentocht.
Bleh. Hopelijk geen operatie nodig 🤞🏼quote:Op maandag 25 mei 2026 21:26 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Daar word ik morgen over gebeld, dan beoordeeld de chirurg de foto's. Heb nu ook eerst tijdelijk gips gekregen. Dus dat moet ook nog anders. Was code rood bij de spoed, drukte van de fiets elfstedentocht.
Ik las te snel en dacht oprecht even dat er stond: 'moet je nog gesponsord worden'quote:Op maandag 25 mei 2026 21:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat een pech op zo'n mooie dag. Beterschap!
Denken ze dat het vanzelf heelt of moet je nog geopereerd worden?
Nog even afwachten dus, ik hoop dat je wat minder pijn hebt nu je gips hebt.quote:Op maandag 25 mei 2026 21:26 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 mei 2026 21:43 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ik las te snel en dacht oprecht even dat er stond: 'moet je nog gesponsord worden'
Helemaal gebrainwashed hier door alle flu's die overal een samenwerking voor regelen, zelf voor een breuk 🙃
Beterschap zombiequeen
Ik heb helemaal geen verstand van schepen etc. Maar vond dit toch wel toepasselijk 🙈quote:Op maandag 25 mei 2026 21:07 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
We misten je al in F1 zondagavond.quote:Op maandag 25 mei 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik was toen nog niet thuis. Gisteren pas de race gezien. Was wel een leuke race om te zien.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We misten je al in F1 zondagavond.
Sterkte en beterschap.
Nee mijn ex wilde graag een dagje extra met de kinderen. Prima!quote:Op maandag 25 mei 2026 20:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Yesss... 💀 ben er nu al helemaal klaar mee. Man is 2 dagen op cursus, allemaal heel irritant, maar komt ook wel weer goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 09:48 schreef Huisopdehoek het volgende:
Beterschap ZQ! Is het je dominante hand?
Wat balen.. hoop dat je je met je andere hand een beetje kan redden en/of je hulp kan inschakelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Yesss... 💀 ben er nu al helemaal klaar mee. Man is 2 dagen op cursus, allemaal heel irritant, maar komt ook wel weer goed.
Het is gewoon ruk en je bent echt, vooral in het begin, redelijk gehandicapt als je je dominante arm niet kan gebruiken. Ik brak 2 jaar geleden mijn elleboog en moest in het begin overal mee geholpen worden, aan- en uitkleden was bijvoorbeeld echt een drama.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Yesss... 💀 ben er nu al helemaal klaar mee. Man is 2 dagen op cursus, allemaal heel irritant, maar komt ook wel weer goed.
Het zou je kind maar zijn die voor zoiets gedood is. Vreselijk!quote:Op woensdag 27 mei 2026 09:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
https://www.linda.nl/buit(...)uw5uR1m0mXPUjY03hBPQ
Ik zag vanmorgen dit nieuwsbericht en ben er gewoon misselijk van.
2 tot 3 per dag een plas is prima voor een kat hoor, je biedt ze ook voldoende aan, dus helemaal prima. Ik ken mensen die het natvoer aanmaken met een wat water, zodat het een beetje een soepje wordt, maar dan is het natuurlijk of je katten het nog wel blieven.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:42 schreef Beertjeteddy het volgende:
Veel sterkte @:zombiequeen met dit weer en gips. Lijkt mij inderdaad ook verre van een pretje.
Iemand trouwens nog tips voor katten die in de zomer altijd slecht drinken?
Met normale temperaturen drinken ze perfect. Hebben 2 mokken staan waar ze uit drinken en een flinke drinkbak die ik vandaag weer eens terug omtover naar kattendrinkfontein. Ik bemerkte zelf dat ze hier net zo goed dronken zonder fontein, maar als ik ze met dit weer hierdoor beter kan laten drinken, doe ik het.
Oh ja, hun water staat natuurlijk los van het eten etc. Maar op verschillende plekken. Keuken een mokje, eettafel een mokje, op de grond de fontein.
Ik geef ze al liquid snacks met water en natuurlijk natvoer. Maar tips zijn echt welkom. Ben altijd panisch dat ze te weinig drinken omdat katten hierom bekend staan.
Ze plassen nog steeds beide 2-3x per dag, ook met dit weer en houdeb hun gemakje. En soms gaan ze even op zolder bakken en braden.
Nee ik weet het, maar ben toch altijd een beetje voorzichtig. Ik bemerk gewoon dat ze gek gezegd slechter drinken als het warm is. Normaal is bijvoorbeeld in de ochtend de mok halfvol, nu is er bijna niks uit. Dat soort dingen zie ik dan en ik weet dat katten moeilijke drinkers zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:46 schreef Donna het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat onze poes, met altijd toegang tot water, gewoon drinkt wat en wanneer ze wil. Ze laten zichzelf echt niet zomaar uitdrogen.
Ja dat weet ik, en daarom ben ik dus niet geheel in paniek hoor. Maar ik wil gewoon echt dat ze voldoende vocht binnen krijgen. 1 van mijn katten is een FIP katje geweest en ik denk dat ik door die ervaring toch extra voorzichtig ben, en die muts gaat met dit soort temperaturen op zolder liggen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 11:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
2 tot 3 per dag een plas is prima voor een kat hoor, je biedt ze ook voldoende aan, dus helemaal prima. Ik ken mensen die het natvoer aanmaken met een wat water, zodat het een beetje een soepje wordt, maar dan is het natuurlijk of je katten het nog wel blieven.
Dat heb ik nu dus ook niet gedaan.... ik heb naar al jullie berichten geluisterd.quote:Op woensdag 27 mei 2026 17:10 schreef Shuri het volgende:
Katten kunnen heel goed omgaan met hun waterhuishouding.
Zolang ze plassen, eten en er geen gekke dingen zijn maak ik me meestal niet druk om dat soort dingen.
Ben de producten van Yari aan het testen. Te koop bij Kruidvat. Ben er nog niet over uit of dit het is. Gebruik het pas een paar dagen. Gelukkig niet zo heel duur. Ben vooral op zoek naar iets dat goed werkt tegen het pluizige effect.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Even iets heel anders haha. Ik ben op zoek naar nieuwe haarproducten. Ik heb best wel slag/krullen van mezelf maar nooit wat meegedaan.
In het kader van zelfzorg en mezelf wat aantrekkelijker vinden (ik heb echt ff moeite met mijn lijf na de laatste zwangerschap) wil ik wat meer met mijn haar gaan doen, zodat ik weer wat meer krullen krijg.
Heeft er iemand ervaring met de producten van eve curls? Of andere nog redelijk betaalbare krulproducten?
Voor mij werkt ‘curl power’ van de Lush heel goed voor na het douchen. Hoef je maar een heel klein beetje van te gebruiken op nat haar en werkt super tegen pluis. Shampoo en conditioner heb ik ook van Yari, ook blij meequote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Even iets heel anders haha. Ik ben op zoek naar nieuwe haarproducten. Ik heb best wel slag/krullen van mezelf maar nooit wat meegedaan.
In het kader van zelfzorg en mezelf wat aantrekkelijker vinden (ik heb echt ff moeite met mijn lijf na de laatste zwangerschap) wil ik wat meer met mijn haar gaan doen, zodat ik weer wat meer krullen krijg.
Heeft er iemand ervaring met de producten van eve curls? Of andere nog redelijk betaalbare krulproducten?
Hier staan ook nog heeel veel tips : LIF / Mooie haren topic #38quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Jaaaaa! Curl power is echt geweldig! En het ruikt zo enorm lekker!quote:Op zondag 31 mei 2026 12:13 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:
[..]
Voor mij werkt ‘curl power’ van de Lush heel goed voor na het douchen. Hoef je maar een heel klein beetje van te gebruiken op nat haar en werkt super tegen pluis. Shampoo en conditioner heb ik ook van Yari, ook blij mee
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |