abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220780750
Ik zit ruzie te maken met ChatGPT. En ik moet naar de wc, maar er is net gedweild.
pi_220781074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:47 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik zit ruzie te maken met ChatGPT. En ik moet naar de wc, maar er is net gedweild.
Haha. Doet hij niet wat je wil?
Ik vind ChatGPT soms best dom/koppig. Maar dat ligt vast ook aan mijn prompts.
pi_220781351
Nee, sommige dingen kan hij gewoon niet. Dan lijkt het alsof hij daar een soort van in vast zitten.

Ik maak een flyer met daarop 5 verschillende afbeeldingen. Dan doet hij er 1 niet helemaal goed, dus die wil ik aanpassen en de rest exact zo houden. Na aanpassen van die ene afbeelding, blijken er weer 3 veranderd te zijn. Gek word ik er van. Maar ik ben nu bijna tevreden over het eindresultaat. Er zit nog 1 klein foutje in, maar het lukt me niet om dat aan te passen. Misschien als ik het morgen weer probeer, dat we dan weer op 1 lijn zitten.
pi_220781367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:55 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Nee, sommige dingen kan hij gewoon niet. Dan lijkt het alsof hij daar een soort van in vast zitten.

Ik maak een flyer met daarop 5 verschillende afbeeldingen. Dan doet hij er 1 niet helemaal goed, dus die wil ik aanpassen en de rest exact zo houden. Na aanpassen van die ene afbeelding, blijken er weer 3 veranderd te zijn. Gek word ik er van. Maar ik ben nu bijna tevreden over het eindresultaat. Er zit nog 1 klein foutje in, maar het lukt me niet om dat aan te passen. Misschien als ik het morgen weer probeer, dat we dan weer op 1 lijn zitten.
Dat is mijn ervaring met een gratis account.
Na verloop van tijd lijkt hij gewoon niet meer te willen. Dan heb je blijkbaar teveel gevraagd.
De volgende dag gaat het beter.
pi_220781373
Ik heb een betaald account. En ook daar zit die bug soms in.

ik begrijp dat ook gewoon niet goed waarom het dan zo misgaat. Daar zit dan ook mijn frustratie, merk ik. Doe gewoon wat ik van je vraag!
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 12:00:11 #81
184769 crew  Deisyy
pi_220781380
ChatGPT is net een man, je moet er niet teveel van verwachten, maar soms kunnen ze best handig zijn :+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220781386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:00 schreef Deisyy het volgende:
ChatGPT is net een man, je moet er niet teveel van verwachten, maar soms kunnen ze best handig zijn :+
Hahaha _O- _O- _O-
pi_220781401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:58 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb een betaald account. En ook daar zit die bug soms in.

ik begrijp dat ook gewoon niet goed waarom het dan zo misgaat. Daar zit dan ook mijn frustratie, merk ik. Doe gewoon wat ik van je vraag!
Helemaal irritant!
pi_220781408
quote:
Daarom noemde ik m ook "hij" :)
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 12:06:28 #85
184769 crew  Deisyy
pi_220781413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:05 schreef Harper het volgende:

[..]
Daarom noemde ik m ook "hij" :)
Logisch :D
pi_220783417
quote:
En mannen kunnen ook niet meerdere dingen tegelijk..
Gefrustreerde Gerda met een prei als profielfoto
pi_220821801
Iemand in deze chat zei laatst een boekenchallenge met de kinderen te doen.
Ik ben dus helemaal geïnspireerd geraakt, heb met ChatGPT ( :7 ) een uitlegblad geknutseld, kaartjes los gemaakt voor bonuspunten en prijzen bedacht voor als je een bepaald aantal punten hebt gehaald.

De kinderen vinden het helemaal fantastisch, dus super bedankt voor de inspiratie _O_ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_220821879
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:29 schreef LeSage het volgende:
Iemand in deze chat zei laatst een boekenchallenge met de kinderen te doen.
Ik ben dus helemaal geïnspireerd geraakt, heb met ChatGPT ( :7 ) een uitlegblad geknutseld, kaartjes los gemaakt voor bonuspunten en prijzen bedacht voor als je een bepaald aantal punten hebt gehaald.

De kinderen vinden het helemaal fantastisch, dus super bedankt voor de inspiratie _O_ O+

Ha, wat leuk zeg!
Gefrustreerde Gerda met een prei als profielfoto
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 19:01:55 #89
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220827386
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:45 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat dat zo een apparaat is dat alles binnen een bepaalde straal plat legt 🤣 weet van vrienden die hun kantoor naast een yoga/reform iets hadden en die hadden ook zoiets..en als de yoga lessen waren ging alle wifi uit ook bij hun 🤦‍♂️
Ik neem je even mee haha :P Wat lijkt me dat schijtirritant zeg, zeker als het je kantoor is :o En ook wel heftig, ik zou gewoon zeggen dat je telefoon niet mee mag als je yoga doet :? Wat erg dat we het als maatschappij dus blijkbaar zover hebben laten komen dat dit nodig is _O-

Voor zover ik het bij die tapout begrijp, is het echt lokaal op je telefoon. Je kunt dan zelf verschillende modussen creëren waarbij je dus zegt welke apps wel/niet actief nog mogen zijn, en dan heb je een 'slotje' op die apps die je er alleen af kunt halen door tegen dat fysieke apparaatje aan te tikken.

Maar ik heb hem zelf niet, dus wellicht kunnen @Anniek88 en @TantePien1990 nog meer aanvullen :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220827571
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:01 schreef Meke het volgende:

[..]
Wat erg dat we het als maatschappij dus blijkbaar zover hebben laten komen dat dit nodig is _O-
Ik ben zó blij dat ik uit de tijd stam dat "het enige vermaak" wat je toentertijd had, was op je bed liggen, luisteren naar een piratenzender op je radio en als je favoriete liedje werd gedraaid, je een snoekduik richting je radio maakte om op de play en record knoppen te drukken om het op te nemen. Cassettebandjes vol en ik heb ze nog steeds. Tap out zit in "onze" DNA ✌️.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 19:34:23 #91
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220827612
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:28 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Ik ben zó blij dat ik uit de tijd stam dat "het enige vermaak" wat je toentertijd had, was op je bed liggen, luisteren naar een piratenzender op je radio en als je favoriete liedje werd gedraaid, je een snoekduik richting je radio maakte om op de play en record knoppen te drukken om het op te nemen. Cassettebandjes vol en ik heb ze nog steeds. Tap out zit in "onze" DNA ✌️.
Ik ben van een generatie later denk ik, ik kon al CD's branden :P Denk dat de eerste smartphones kwamen toen ik ging studeren, maar toen was je doodsbang dat je per ongeluk op het 'internet' icoontje klikte wat dat kostte je halve beltegoed _O-

Maar alsnog nu is volgens mij ongeveer iedereen van mijn leeftijd heel verslaafd aan de telefoon :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220827634
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:01 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik neem je even mee haha :P Wat lijkt me dat schijtirritant zeg, zeker als het je kantoor is :o En ook wel heftig, ik zou gewoon zeggen dat je telefoon niet mee mag als je yoga doet :? Wat erg dat we het als maatschappij dus blijkbaar zover hebben laten komen dat dit nodig is _O-

Voor zover ik het bij die tapout begrijp, is het echt lokaal op je telefoon. Je kunt dan zelf verschillende modussen creëren waarbij je dus zegt welke apps wel/niet actief nog mogen zijn, en dan heb je een 'slotje' op die apps die je er alleen af kunt halen door tegen dat fysieke apparaatje aan te tikken.

Maar ik heb hem zelf niet, dus wellicht kunnen @:Anniek88 en @:TantePien1990 nog meer aanvullen :Y
Klopt helemaal! In het begin is het even wennen en gaat het even mis wanneer je in al je overmoedigheid een modus maakt en dan alleen de geselecteerde apps kan gebruiken en je er achter komt dat je bijv Maps niet kan gebruiken ;)

Ik gebruik hem omdat ik gewoon klaar was met insta en fb scrollen op bed o.a. maar ook overdag. Momenteel heb ik een modus waarin ik geen sociale media apps kan gebruiken en dat is erg relaxt. Ik merk dat ik nu bijv. Mijn telefoon veel minder snel pak omdat ik niet dom kan scrollen. Schermtijd is aanzienlijk minder.
pi_220827710
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:34 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik ben van een generatie later denk ik, ik kon al CD's branden :P Denk dat de eerste smartphones kwamen toen ik ging studeren, maar toen was je doodsbang dat je per ongeluk op het 'internet' icoontje klikte wat dat kostte je halve beltegoed _O-

Maar alsnog nu is volgens mij ongeveer iedereen van mijn leeftijd heel verslaafd aan de telefoon :')
CD's branden kan ik dan weer niet, inderdaad een generatie na mij, maar ik kan me wel goed herinneren dat de discman uitkwam en dat was wel heel bijzonder. Een mobiele telefoon en laptop ging mij te snel, qua uitvinding, en dat heeft heel lang geduurd voordat ik die aanschafte. Uiteindelijk gebruik ik pas sinds enkele jaren een mobiele telefoon met apps (die ik doorgaans verschrikkelijk slecht in ontwerp en gebruik vind). Van FOK! had ik nog nooit gehoord tot ergens laat 2025 🥴. Ik ben echt ergens 30-40 jaar geleden blijven hangen 🤗.
  Moderator / Colorchick zondag 17 mei 2026 @ 20:09:10 #94
382129 crew  Donna
pi_220827830
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:34 schreef Meke het volgende:

[..]

CD's branden snapte ik niet, maar ik had een klasgenoot die dat wel kon. Dan gooide ik een briefje met de gewenste nr's en een lege cd bij hem in de brievenbus en dan de volgende dag wassie klaar. :D
pi_220828033
Kan iemand mij vertellen wat de toegevoegde waarde van het teltopic is (oprechte vraag)?
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 20:47:34 #96
184769 crew  Deisyy
pi_220828106
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:37 schreef Cattolica het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de toegevoegde waarde van het teltopic is (oprechte vraag)?
Gewoon lekker tellen :D

Er zijn in SPL meer topics waarbij ik me hetzelfde afvraag, maar men vermaakt zich ermee.
pi_220828182
Die telefoonverslaving vind ik dus echt heel vervelend en zorgelijk bij mezelf ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_220828236
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:47 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Gewoon lekker tellen :D

Er zijn in SPL meer topics waarbij ik me hetzelfde afvraag, maar men vermaakt zich ermee.
Ik ben al mee aan het doen, wie weet raak ik er wel aan gewend 🙂.
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 21:10:18 #99
184769 crew  Deisyy
pi_220828269
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:57 schreef LeSage het volgende:
Die telefoonverslaving vind ik dus echt heel vervelend en zorgelijk bij mezelf ;(
Ik herken dat ook wel een beetje, betrapte mezelf er op dat ik vooral 's avonds vaak nutteloos zat te scrollen op Insta en TikTok, zo zonde van je tijd en brainrot ligt op de loer, dus ik heb twee weken geleden een puzzelboekje gekocht, ja ze bestaan nog en ik vind dat zo lekker ontspannend :@
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 21:12:20 #100
184769 crew  Deisyy
pi_220828289
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:05 schreef Cattolica het volgende:

[..]
Ik ben al mee aan het doen, wie weet raak ik er wel aan gewend 🙂.
Ieder zijn meug, het is ook best de moeite om er nog meer spelletjes naar je gading bij zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')