abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220978663
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:56 schreef Donna het volgende:
[poll=9964]

Joe.
Haha!
Gefrustreerde Gerda met een prei als profielfoto
pi_220979000
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Maremare het volgende:
Oh jommens, voelde me net even DBM. Zoon wilde met een vriendje naar de supermarkt hier in het dorp. Statiegeld inleveren en daar een Donald Duck van kopen. Allebei op de fiets. Zoon is 7, kan nogal snel afgeleid zijn en trapt altijd behoorlijk door op z'n mountainbike. Maar net kwam hij terug, veilig en wel. Met z'n Donald Duck in z'n handen trots vertellend dat ze heel goed hadden gekeken met oversteken en dat alles goed was gegaan.

Voelde me echt even een paniekvogel, maar ze rijden hier als dwazen in het dorp en ze moeten toch best wat drukke punten langs met de fiets.

Op welke leeftijd mochten jullie kinderen zelf naar de winkel / school fietsen?
Allebei op een andere leeftijd. Waar de oudste heel voorzichtig en afwachtend is, ook op de fiets, vond de 2e dat iedereen maar voor hem moest stoppen 🫣. Ik geloof dat hij vanaf 8 alleen mocht, maar dan ook niet met vriendjes (want sneller afgeleid), en pas later met vriendjes. Oudste weet ik niet meer, ik denk iets eerder, dus met 7 ofzo.
Overigens mochten ze lopend of met de step over de stoep wel eerder alleen op stap.
  Moderator / Colorchick zondag 7 juni 2026 @ 15:28:58 #228
382129 crew  Donna
pi_220979052
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Maremare het volgende:
Oh jommens, voelde me net even DBM. Zoon wilde met een vriendje naar de supermarkt hier in het dorp. Statiegeld inleveren en daar een Donald Duck van kopen. Allebei op de fiets. Zoon is 7, kan nogal snel afgeleid zijn en trapt altijd behoorlijk door op z'n mountainbike. Maar net kwam hij terug, veilig en wel. Met z'n Donald Duck in z'n handen trots vertellend dat ze heel goed hadden gekeken met oversteken en dat alles goed was gegaan.

Voelde me echt even een paniekvogel, maar ze rijden hier als dwazen in het dorp en ze moeten toch best wat drukke punten langs met de fiets.

Op welke leeftijd mochten jullie kinderen zelf naar de winkel / school fietsen?
Die van mij zijn 8 en 5, maar beide sowieso niet. We fietsen nooit naar school (lopend of de auto) en ik fiets zelf alleen als ik drank op heb. Laten we zeggen dat ik geen held ben op de fiets. Heb ook nooit met mijn kinderen voorop/achterop gefietst en ook niet met de kinderen naast me. Vind het echt doodeng.
Gelukkig fietst mijn ex wel met ze. :7
pi_220979053
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:56 schreef Donna het volgende:
[poll=9964]

Joe.
😂 ik kijk niet zo snel ergens van op. In m’n werk al zoveel bijzondere dingen meegemaakt dat ik niet zo snel ergens vies van ben. Maar zo verbaas ik me om mensen die het vies vinden als je glazen/servies/bestek uit de kringloop haalt en dat nooit zouden doen. Gaan ze dan ook nooit uit eten? Of bij mensen op bezoek?
pi_220979190
Mijn man heeft dat ook heel erg, als er een bakje of beker voor iets gebruikt is door de kinderen moet het weg.
Ik snap het oprecht niet, na een ronde vaatwasser is het gewoon weer schoon toch?
I can't help it, if I'm lucky
pi_220979209
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Die van mij zijn 8 en 5, maar beide sowieso niet. We fietsen nooit naar school (lopend of de auto) en ik fiets zelf alleen als ik drank op heb. Laten we zeggen dat ik geen held ben op de fiets. Heb ook nooit met mijn kinderen voorop/achterop gefietst en ook niet met de kinderen naast me. Vind het echt doodeng.
Ik ben ook geen fietser, maar de route naar school is heel veilig bij ons. Vanaf 8 jaar fietsen mijn kinderen zelf, war een verademing om niet meer elke ochtend en middag naar dat schoolplein te hoeven!
I can't help it, if I'm lucky
pi_220979267
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef Die_van_verderop het volgende:

[..]
😂 ik kijk niet zo snel ergens van op. In m’n werk al zoveel bijzondere dingen meegemaakt dat ik niet zo snel ergens vies van ben. Maar zo verbaas ik me om mensen die het vies vinden als je glazen/servies/bestek uit de kringloop haalt en dat nooit zouden doen. Gaan ze dan ook nooit uit eten? Of bij mensen op bezoek?
Ik ben niet zo snel ergens vies van. Maar een beslagkom voor kots...doet me echt gruwelen.
  Moderator / Colorchick zondag 7 juni 2026 @ 15:46:51 #233
382129 crew  Donna
pi_220979275
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:40 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fietser, maar de route naar school is heel veilig bij ons. Vanaf 8 jaar fietsen mijn kinderen zelf, war een verademing om niet meer elke ochtend en middag naar dat schoolplein te hoeven!
Jaa dan snap ik het hoor. Ze moeten hier over 1 hele drukke weg (dus echt die weg nemen) waar men 50 mag maar regelmatig bijna 80 rijdt en dan kruisen ze ook nog zo'n zelfde weg. En bij school rijden veel ouders ook nog eens mega hard bij het parkeren. Ik vind het echt helemaal niks.
Maar ga binnenkort wel vaker met ze fietsen, want ze moeten het toch leren haha.

En ik dus ook.
  Moderator / Colorchick zondag 7 juni 2026 @ 15:50:01 #234
382129 crew  Donna
pi_220979304
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:46 schreef Geertje_G het volgende:

[..]
Ik ben niet zo snel ergens vies van. Maar een beslagkom voor kots...doet me echt gruwelen.
Mijn kinderen zijn gelukkig niet van de slakken. Maar kots in een beslagkom boeit me echt helemaal niets.
Als ze erin zouden schijten dan ging die wel weg. 8-)

En zwangerschapstesten die je moest dippen dipte ik ook altijd in wegwerpbekers. Niet gewoon in de koffiemok.
pi_220979330
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:39 schreef Missinglink24 het volgende:
Mijn man heeft dat ook heel erg, als er een bakje of beker voor iets gebruikt is door de kinderen moet het weg.
Ik snap het oprecht niet, na een ronde vaatwasser is het gewoon weer schoon toch?
Hetzelfde met de wc twee keer per dag met liters chloor boenen.
In ons huis plassen/poepen we ín de pot.
En we eten daar niet uit ;)
pi_220979616
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn gelukkig niet van de slakken. Maar kots in een beslagkom boeit me echt helemaal niets.
Als ze erin zouden schijten dan ging die wel weg. 8-)

En zwangerschapstesten die je moest dippen dipte ik ook altijd in wegwerpbekers. Niet gewoon in de koffiemok.
Het is best zacht plastic, ben dan bang dat die kots in een groef geabsorbeerd wordt haha.
Heb wel een (oude luier) emmer die voor kots werd gebruikt, en heel vieze kleding in werd geweekt.
pi_220980556
Heb ‘ja’ gestemd want m’n moeder deed dit vroeger ook altijd. Ben er niet perse slechter van geworden maar vind het nu wel een vies idee. Ze schrobte het dan altijd wel heel goed daarna met goed schoonmaakmiddel, dat weet ik nog 😂. En de geur van het schoonmaakmiddel ook. Was Dettol ontsmettingsmiddel, word er misselijk van als ik het ruik 😂
pi_220980851
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Hier ook geen fietsfan. Partner is de laatste week bijna iedere dag kind naar school wezen brengen met de fiets. Goede training wel, maar toch zien we dat hij nog snel afgeleid is door wat er om hem heen gebeurt. Nog maar even verder oefenen. Ik red het met werk niet als ik hem op de fiets naar school moet brengen. Als ik naar kantoor ga dan doe ik dat met de auto. Als ik thuiswerk zou het kunnen, maar zoals gezegd ben ik geen fietsfan. Ooit heel hard onderuit gegaan en mijn pols vond dat iets minder geslaagd. En vind het verkeer en vooral het aso-gedrag van steeds meer medeweggebruikers gewoon heel onprettig.
pi_220981246
Ze zei (en liet zien) toch dat het een andere bak is dan de beslagkom?
pi_220981962
Ik ben op het platteland opgegroeid, als we aan het werk waren en gingen koffiedrinken met een broodje, dan hadden we geen kraan bij de hand, dus klopte je handen een beetje schoon en ging je eten.

Wat betreft de beslagkom, als ik niets anders voor handen heb zou ik hem wel gebruiken (voor overgeven), niet voor slakken, die mogen in de tuin blijven. Je maakt hem daarna toch weer goed schoon.

Wij waren zelden ziek, je bouwde een goede weerstand op. Ik ben niet zo snel vies van iets.
pi_220982658
Mijn lekker-lopende-nette-sandalen zijn bijna kapot. Dus heb ik net 3 paar sandalen en 3 paar schoenen in mijn winkelmandje gestopt en ook al betaald. Oeps. :@
pi_220982923
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:31 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Mijn lekker-lopende-nette-sandalen zijn bijna kapot. Dus heb ik net 3 paar sandalen en 3 paar schoenen in mijn winkelmandje gestopt en ook al betaald. Oeps. :@
FlipperSannekeKast 😁
pi_220982955
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:31 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Heb je er het geld voor?
Zo ja, geniet ervan! :)
pi_220982979
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:10 schreef Harper het volgende:

[..]
Heb je er het geld voor?
Zo ja, geniet ervan! :)
Huh? Gewoon achteraf betalen en als dat net lukt, dan open ik een tikkie. Zo werkt dat toch?
pi_220982999
Ik verwacht wel wat terug te sturen, maar ik vind ze wel allemaal mooi. Maar net als in de schoenenwinkel pas ik er 80 en koop ik er maar 1. Ik heb wel twee vertrouwde merken gekocht, dus ik hoop dat ze echt allemaal goed zitten.

De winterschoenen hebben enorme korting, dus ik hoop dat daar al 2 paar goed van zitten. Dan kunnen mijn oude weg. In de ene zit een scheur in de zool (alleen onhandig bij regen) en mijn andere paar is ook op. En dan mijn sandalen vervangen en dan kan ik er wel weer voor een jaar of 2 tegenaan!

Heb geen enorme schoenenverzameling: ik draag het af en koop nieuwe. Maar ik baal echt van de sandalen die nu kapot zijn. Mag ook wel na 5 of 6 jaar :Y
pi_220983059
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:16 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Huh? Gewoon achteraf betalen en als dat net lukt, dan open ik een tikkie. Zo werkt dat toch?
Dat ligt eraan. Heb je genoeg fans?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')