Allebei op een andere leeftijd. Waar de oudste heel voorzichtig en afwachtend is, ook op de fiets, vond de 2e dat iedereen maar voor hem moest stoppen 🫣. Ik geloof dat hij vanaf 8 alleen mocht, maar dan ook niet met vriendjes (want sneller afgeleid), en pas later met vriendjes. Oudste weet ik niet meer, ik denk iets eerder, dus met 7 ofzo.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Maremare het volgende:
Oh jommens, voelde me net even DBM. Zoon wilde met een vriendje naar de supermarkt hier in het dorp. Statiegeld inleveren en daar een Donald Duck van kopen. Allebei op de fiets. Zoon is 7, kan nogal snel afgeleid zijn en trapt altijd behoorlijk door op z'n mountainbike. Maar net kwam hij terug, veilig en wel. Met z'n Donald Duck in z'n handen trots vertellend dat ze heel goed hadden gekeken met oversteken en dat alles goed was gegaan.
Voelde me echt even een paniekvogel, maar ze rijden hier als dwazen in het dorp en ze moeten toch best wat drukke punten langs met de fiets.
Op welke leeftijd mochten jullie kinderen zelf naar de winkel / school fietsen?
Die van mij zijn 8 en 5, maar beide sowieso niet. We fietsen nooit naar school (lopend of de auto) en ik fiets zelf alleen als ik drank op heb. Laten we zeggen dat ik geen held ben op de fiets. Heb ook nooit met mijn kinderen voorop/achterop gefietst en ook niet met de kinderen naast me. Vind het echt doodeng.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:55 schreef Maremare het volgende:
Oh jommens, voelde me net even DBM. Zoon wilde met een vriendje naar de supermarkt hier in het dorp. Statiegeld inleveren en daar een Donald Duck van kopen. Allebei op de fiets. Zoon is 7, kan nogal snel afgeleid zijn en trapt altijd behoorlijk door op z'n mountainbike. Maar net kwam hij terug, veilig en wel. Met z'n Donald Duck in z'n handen trots vertellend dat ze heel goed hadden gekeken met oversteken en dat alles goed was gegaan.
Voelde me echt even een paniekvogel, maar ze rijden hier als dwazen in het dorp en ze moeten toch best wat drukke punten langs met de fiets.
Op welke leeftijd mochten jullie kinderen zelf naar de winkel / school fietsen?
😂 ik kijk niet zo snel ergens van op. In m’n werk al zoveel bijzondere dingen meegemaakt dat ik niet zo snel ergens vies van ben. Maar zo verbaas ik me om mensen die het vies vinden als je glazen/servies/bestek uit de kringloop haalt en dat nooit zouden doen. Gaan ze dan ook nooit uit eten? Of bij mensen op bezoek?quote:
Ik ben ook geen fietser, maar de route naar school is heel veilig bij ons. Vanaf 8 jaar fietsen mijn kinderen zelf, war een verademing om niet meer elke ochtend en middag naar dat schoolplein te hoeven!quote:Op zondag 7 juni 2026 15:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Die van mij zijn 8 en 5, maar beide sowieso niet. We fietsen nooit naar school (lopend of de auto) en ik fiets zelf alleen als ik drank op heb. Laten we zeggen dat ik geen held ben op de fiets. Heb ook nooit met mijn kinderen voorop/achterop gefietst en ook niet met de kinderen naast me. Vind het echt doodeng.
Gelukkig fietst mijn ex wel met ze.
Ik ben niet zo snel ergens vies van. Maar een beslagkom voor kots...doet me echt gruwelen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:29 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
😂 ik kijk niet zo snel ergens van op. In m’n werk al zoveel bijzondere dingen meegemaakt dat ik niet zo snel ergens vies van ben. Maar zo verbaas ik me om mensen die het vies vinden als je glazen/servies/bestek uit de kringloop haalt en dat nooit zouden doen. Gaan ze dan ook nooit uit eten? Of bij mensen op bezoek?
Jaa dan snap ik het hoor. Ze moeten hier over 1 hele drukke weg (dus echt die weg nemen) waar men 50 mag maar regelmatig bijna 80 rijdt en dan kruisen ze ook nog zo'n zelfde weg. En bij school rijden veel ouders ook nog eens mega hard bij het parkeren. Ik vind het echt helemaal niks.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:40 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fietser, maar de route naar school is heel veilig bij ons. Vanaf 8 jaar fietsen mijn kinderen zelf, war een verademing om niet meer elke ochtend en middag naar dat schoolplein te hoeven!
Mijn kinderen zijn gelukkig niet van de slakken. Maar kots in een beslagkom boeit me echt helemaal niets.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:46 schreef Geertje_G het volgende:
[..]
Ik ben niet zo snel ergens vies van. Maar een beslagkom voor kots...doet me echt gruwelen.
Hetzelfde met de wc twee keer per dag met liters chloor boenen.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:39 schreef Missinglink24 het volgende:
Mijn man heeft dat ook heel erg, als er een bakje of beker voor iets gebruikt is door de kinderen moet het weg.
Ik snap het oprecht niet, na een ronde vaatwasser is het gewoon weer schoon toch?
Het is best zacht plastic, ben dan bang dat die kots in een groef geabsorbeerd wordt haha.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn gelukkig niet van de slakken. Maar kots in een beslagkom boeit me echt helemaal niets.
Als ze erin zouden schijten dan ging die wel weg.![]()
En zwangerschapstesten die je moest dippen dipte ik ook altijd in wegwerpbekers. Niet gewoon in de koffiemok.
Hier ook geen fietsfan. Partner is de laatste week bijna iedere dag kind naar school wezen brengen met de fiets. Goede training wel, maar toch zien we dat hij nog snel afgeleid is door wat er om hem heen gebeurt. Nog maar even verder oefenen. Ik red het met werk niet als ik hem op de fiets naar school moet brengen. Als ik naar kantoor ga dan doe ik dat met de auto. Als ik thuiswerk zou het kunnen, maar zoals gezegd ben ik geen fietsfan. Ooit heel hard onderuit gegaan en mijn pols vond dat iets minder geslaagd. En vind het verkeer en vooral het aso-gedrag van steeds meer medeweggebruikers gewoon heel onprettig.quote:Op zondag 7 juni 2026 15:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Die van mij zijn 8 en 5, maar beide sowieso niet. We fietsen nooit naar school (lopend of de auto) en ik fiets zelf alleen als ik drank op heb. Laten we zeggen dat ik geen held ben op de fiets. Heb ook nooit met mijn kinderen voorop/achterop gefietst en ook niet met de kinderen naast me. Vind het echt doodeng.
Gelukkig fietst mijn ex wel met ze.
FlipperSannekeKast 😁quote:Op zondag 7 juni 2026 22:31 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Mijn lekker-lopende-nette-sandalen zijn bijna kapot. Dus heb ik net 3 paar sandalen en 3 paar schoenen in mijn winkelmandje gestopt en ook al betaald. Oeps.
Heb je er het geld voor?quote:Op zondag 7 juni 2026 22:31 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Mijn lekker-lopende-nette-sandalen zijn bijna kapot. Dus heb ik net 3 paar sandalen en 3 paar schoenen in mijn winkelmandje gestopt en ook al betaald. Oeps.
Huh? Gewoon achteraf betalen en als dat net lukt, dan open ik een tikkie. Zo werkt dat toch?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:10 schreef Harper het volgende:
[..]
Heb je er het geld voor?
Zo ja, geniet ervan!
Dat ligt eraan. Heb je genoeg fans?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:16 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Huh? Gewoon achteraf betalen en als dat net lukt, dan open ik een tikkie. Zo werkt dat toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |