Herkenbaar, maar voor mij is het echt het enige contact wat ik met de buitenwereld heb vanwege mijn ziekte. Ik praat ook altijd veel met mensen online. En thuis praat ik tegen mijn man, natuurlijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:57 schreef LeSage het volgende:
Die telefoonverslaving vind ik dus echt heel vervelend en zorgelijk bij mezelf
Dat is helemaal niet handigquote:Op maandag 18 mei 2026 23:00 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Toch jammer dat maandag mijn vaste vrije dag is. 🙈
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is een sterilisatie niet iets waar je als vrouw standaard recht op hebt, zonder vooraf toestemming te hoeven vragen aan je (mannelijke) huisarts?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:51 schreef Donna het volgende:
Ik heb de verwijsbrief voor sterilisatie binnen en ik hoefde niet eens op gesprek bij de huisarts. Wat een held die man. <3
Dat zou je wel zeggen, maar de praktijk leert toch anders. Zeker als je (nog maar) halverwege de 30 bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:04 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is een sterilisatie niet iets waar je als vrouw standaard recht op hebt, zonder vooraf toestemming te hoeven vragen aan je (mannelijke) huisarts?
Vaak doen ze enorm moeilijk over dit soort dingen. Zeker bij vrouwen zonder kinderen. Want wat als je van gedachten veranderd? En wat als je (nieuwe) partner wel kinderen wilt?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:04 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is een sterilisatie niet iets waar je als vrouw standaard recht op hebt, zonder vooraf toestemming te hoeven vragen aan je (mannelijke) huisarts?
Ik ben al een stukje ouder 🥴 en heb dit nooit aan de hand gehad, maar willen ze dan bijvoorbeeld de beweegredenen weten? Ik krijg opeens visioenen dat iemand een man je probeert over te halen om het vooral niet te doen. Maar vooral denk ik, dat gaat toch niemand en al helemaal een man niet iets aan. Net als alle anderen dingen die een vrouw met haar eigen lichaam doet.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen, maar de praktijk leert toch anders. Zeker als je (nog maar) halverwege de 30 bent.
Jep. Zo kan het gaan idd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:18 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik ben al een stukje ouder 🥴 en heb dit nooit aan de hand gehad, maar willen ze dan bijvoorbeeld de beweegredenen weten? Ik krijg opeens visioenen dat iemand een man je probeert over te halen om het vooral niet te doen. Maar vooral denk ik, dat gaat toch niemand en al helemaal een man niet iets aan. Net als alle anderen dingen die een vrouw met haar eigen lichaam doet.
Ik word hier oprecht misselijk van, aan de gedachte om zo'n gesprek te moeten voeren (met wie dan ook) en feitelijk om toestemming te moeten vragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:12 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Vaak doen ze enorm moeilijk over dit soort dingen. Zeker bij vrouwen zonder kinderen. Want wat als je van gedachten veranderd? En wat als je (nieuwe) partner wel kinderen wilt?
Tja. Ik vind dat een vrouw over haar eigen lichaam moet beslissen. Haar lichaam, haar keuze.
Een vrouw die ik een tijdje op Insta volgde wilde het ook begin 20. Ze wist heel zeker dat ze geen kinderen wilde, en wel veel verschillende bedpartners. Haar keuze, helemaal prima. Maar daar dacht de arts niet zo over. Volgens mij is het uiteindelijk wel gelukt, maar kostte veel overtuigingskracht.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:18 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik ben al een stukje ouder 🥴 en heb dit nooit aan de hand gehad, maar willen ze dan bijvoorbeeld de beweegredenen weten? Ik krijg opeens visioenen dat iemand een man je probeert over te halen om het vooral niet te doen. Maar vooral denk ik, dat gaat toch niemand en al helemaal een man niet iets aan. Net als alle anderen dingen die een vrouw met haar eigen lichaam doet.
Verschrikkelijk 😑. Hebben mannen ook zo'n gesprek?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Jep. Zo kan het gaan idd.![]()
En dan gaat straks de gynaecoloog (man of vrouw maakt niet uit) er ook nog even een plasje over doen of ik wel helder van geest genoeg ben om te beslissen dat ik geen kinderwens meer heb.
Je zou er bijna een Hallmark ansichtkaart voor maken 🥴😉 "gefeliciflapstaart met je goedgekeurde sterilisatie 🥳".quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:29 schreef Meke het volgende:
[..]
Een vrouw die ik een tijdje op Insta volgde wilde het ook begin 20. Ze wist heel zeker dat ze geen kinderen wilde, en wel veel verschillende bedpartners. Haar keuze, helemaal prima. Maar daar dacht de arts niet zo over. Volgens mij is het uiteindelijk wel gelukt, maar kostte veel overtuigingskracht.
Dus fijn inderdaad dat het bij jou wel zo makkelijk ging @:Donna
Ja zeker, voor jonge mannen is het ook niet makkelijk om zich te laten steriliseren.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:30 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Verschrikkelijk 😑. Hebben mannen ook zo'n gesprek?
Fijn dat het gelukt is, maar van wie heb je de verwijzing nu dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zou je wel zeggen, maar de praktijk leert toch anders. Zeker als je (nog maar) halverwege de 30 bent.
Ik vind het ziek. Een vrouw moet baas zijn over haar eigen lichaam. Of zij nou iets wilt weghalen of iets wilt behouden. Haar lichaam, haar keuze.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:26 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Ik word hier oprecht misselijk van, aan de gedachte om zo'n gesprek te moeten voeren (met wie dan ook) en feitelijk om toestemming te moeten vragen.
Van de huisarts, stap 1.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Fijn dat het gelukt is, maar van wie heb je de verwijzing nu dan?
Ooooow begreep je verkeerd, het kon dus telefonisch, dat is heel fijn!quote:
Zelfs dat hoefde niet eens haha. Ik heb een berichtje gestuurd in de app. Heel fijn idd!quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ooooow begreep je verkeerd, het kon dus telefonisch, dat is heel fijn!
Een tikkie openen, is dat een idee?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Zelfs dat hoefde niet eens haha. Ik heb een berichtje gestuurd in de app. Heel fijn idd!![]()
Wel jammer dat het zo duur is, maar goed.
Moet je dit zelf betalen?:oquote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Zelfs dat hoefde niet eens haha. Ik heb een berichtje gestuurd in de app. Heel fijn idd!![]()
Wel jammer dat het zo duur is, maar goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |