abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220684802
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?
Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.

Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,

SPOILER: Livestream cams
Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump
Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220684840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik vind Iran erger, maar Trump heeft meer macht
Iran is momenteel nog erger voor de eigen bevolking dan de VS. Geef Trump nog een paar jaar. Qua internationale terreur en sterfte komen ze niet in de buurt van de VS en Israël. Maar het zal mij wat dat betreft om het even zijn. Het stukje macht en onvoorspelbaarheid maakt de VS voor ons imho veel gevaarlijker dan Iran momenteel. Zie Groenland.

Hetgeen waar Vance naar eigen zeggen het meest trots op is van zijn vice presidentschap is het stopzetten van de steun aan Oekraïne. Trump doet ook graag alles voor het Kremlin. Alleen al om die reden zal ik geen traan laten als Iran ook een regime change in de VS doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 19:00:26 ]
pi_220684856

Hezbollah lijkt ondertussen een technologische voorsprong op de IDF te hebben. Glasvezel drones terwijl ze mikken op gasten die nog in 2008 lijken te leven. Op de meest recente drone beelden lijken ze geleerd te hebben dat leegstaande voertuigen raken de oorlog niet gaat winnen.
pi_220684858
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Iran is momenteel nog erger voor de eigen bevolking dan de VS.
Maar dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten. Trump is, enigszins, democratisch gekozen, dus daar zijn die achterlijke Amerikanen zelf verantwoordelijk voor.

Het word pas een probleem nu hij met zijn illegale acties het leven van de rest van de wereld een stuk zwaarder maakt.
pi_220684887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten. Trump is, enigszins, democratisch gekozen, dus daar zijn die achterlijke Amerikanen zelf verantwoordelijk voor.

Het word pas een probleem nu hij met zijn illegale acties het leven van de rest van de wereld een stuk zwaarder maakt.
Dat neem ik ze nog wel het meeste kwalijk. Mensen uit Iran zijn grotendeels slachtoffer van hun eigen regering en fucked up Amerikaans buitenland beleid (operatie Ajax) waardoor ze de Ayatollah aan de macht hebben. Uiteraard met een toch nog aardig grote extreme islamistenkern die best naar het hiernamaals mogen van mij. De Amerikanen kozen er zelf voor om een terreurstaat te worden.
pi_220684899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat neem ik ze nog wel het meeste kwalijk. Mensen uit Iran zijn grotendeels slachtoffer van hun eigen regering en fucked up Amerikaans buitenland beleid (operatie Ajax) waardoor ze de Ayatollah aan de macht hebben. Uiteraard met een toch nog aardig grote extreme islamistenkern die best naar het hiernamaals mogen van mij. De Amerikanen kozen er zelf voor om een terreurstaat te worden.
En zelfs na dit alles blijven mama's achter hun held staan. Sterker nog, ze smullen er van.

Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:10:30 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220684909
Rabobank: boodschappen worden richting Kerstmis flink duurder

Effect wordt schijnbaar later meer zichtbaar
pi_220685609
twitter
pi_220685666
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd.
Ach, mensen zullen er niet minder Amerikaanse producten door gaan gebruiken.

Als je dit 10 jaar geleden had gezegd/uitgelegd dan was je uitgelachen door de meeste mensen (ik zal maar niet zeggen hoe ik achter mijn beeldscherm zit).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220685727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, mensen zullen er niet minder Amerikaanse producten door gaan gebruiken.

Als je dit 10 jaar geleden had gezegd/uitgelegd dan was je uitgelachen door de meeste mensen (ik zal maar niet zeggen hoe ik achter mijn beeldscherm zit).
Toch zie je wel een merkbare kentering. Zie ook dat gedoe met de cloudservices, digi-d etc.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:05:01 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220685762
POLL
Huilen dan.
pi_220685775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toch zie je wel een merkbare kentering. Zie ook dat gedoe met de cloudservices, digi-d etc.
De vliegtuigen naar Amerika zijn ook een stuk leger. Niet alleen vanuit Europa.
pi_220685815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]
De vliegtuigen naar Amerika zijn ook een stuk leger. Niet alleen vanuit Europa.
Ik wilde de VS wel weer bezoeken. Tot ze Trump opnieuw het witte huis in stemden en we met deze totale chaos opgescheept zitten.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:16:14 #14
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220685831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En zelfs na dit alles blijven mama's achter hun held staan. Sterker nog, ze smullen er van.

En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220685859
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?
Wat snap je niet aan permanent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:19:37 ]
pi_220685912
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?

Dan gaan we weer aan de gang met de importheffingen, bootjes schieten, landjes in willen pikken, heulen met dicators.

Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen.
pi_220685928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?

Dan gaan we weer aan de gang met de importheffingen, bootjes schieten, landjes in willen pikken, heulen met dicators.

Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen.
Eigenlijk doet de VS dat al decennia, kijk de geschiedenis er maar op na.
Nou is Trump nog wat lomper qua commmnicatie maar denk dat vooral Europa zelf is veranderd en we softer zijn geworden.
Vakman pur sang
  donderdag 30 april 2026 @ 21:34:17 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220685972
quote:
16s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan permanent.
Ik stel’m omdat zulke stellingen nogal vanuit de emotie gedreven is.
Usa zal ook met en na Trump een partner blijven omdat wij daar ideologisch het meeste mee verbonden zijn. Ik zie geen oriëntatie op india, Rusland of China.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  donderdag 30 april 2026 @ 21:35:13 #19
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220685984
quote:

[..]

Ja dat is een inherent nadeel van democratie. Maar dat heeft usa weer met Europa.
pi_220685985
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik stel’m omdat zulke stellingen nogal vanuit de emotie gedreven is.
Usa zal ook met en na Trump een partner blijven omdat wij daar ideologisch het meeste mee verbonden zijn. Ik zie geen oriëntatie op india, Rusland of China.
Heeft weinig met emotie te maken. Ik wil geen land steunen dat zulke presidenten levert. Dat is vervelend voor de welwillende Amerikanen (en dat zijn er nog genoeg) maar ik geef mijn geld liever ergens anders uit.
pi_220686054
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja dat is een inherent nadeel van democratie. Maar dat heeft usa weer met Europa.
Ik denk dat Europa wat stabieler in de relatie is. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat we ernstige dreigementen hebben geuit richting Amerika. Maar het kan zijn dat ik wat gemist heb.
pi_220686516
Het is ook andersom natuurlijk, Amerika kotst op Links Europa en beziet het continent als een groot gevaar.
graag verwijderen
pi_220686556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef UitStraling het volgende:
Het is ook andersom natuurlijk, Amerika kotst op Links Europa en beziet het continent als een groot gevaar.
Trump en zijn kameraden kotsen op Europa. Niet alleen het linkse gedeelte, maak je geen illusies
  donderdag 30 april 2026 @ 22:43:17 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220686592

Tja
pi_220686598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump en zijn kameraden kotsen op Europa. Niet alleen het linkse gedeelte, maak je geen illusies
Nee hoor, niet op alles, de betere gegoede Europeaan heeft hij in zeer hoog aanzien staan juist.
graag verwijderen
pi_220686600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef UitStraling het volgende:
We doen blijkbaar iets goed.
pi_220686613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, niet op alles, de betere gegoede Europeaan heeft hij in zeer hoog aanzien staan juist.
Nee, helemaal niet. Hij ziet een handig vehikel in partijen als AfD omdat die de Europese eenheid kunnen ondermijnen. Hij heeft niks met Europa, welk aspect dan ook.
pi_220686617
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Tja
WomenForTrump moeten wel stiekeme democraten zijn die het woord van de president ondermijnen.

Er varen daar tenslotte geen Amerikaanse commerciële schepen. Alleen uitvreters uit de rest van de wereld zoals Europa.
pi_220686664
quote:

[..]

Het geeft vooral aan hoe de Democraten het beide keren hebben laten gebeuren door gewoon compleet incompetent te zijn. Eentje van die idioten is nog iets van schuldbewust naar Frankrijk gevlucht, maar de meeste van de Democraten blijven gewoon boter op hun hoofd hebben (Kamala die zich mogelijk weer verkiesbaar wil stellen!).
pi_220686678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We doen blijkbaar iets goed.
Beetje zwaaien met Palestina en Iran vlaggen :P
  donderdag 30 april 2026 @ 22:56:08 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686679
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:05 schreef Isdatzo het volgende:
[poll=9860]
Kneuzenkermis
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220686697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Beetje zwaaien met Palestina en Iran vlaggen :P
Walgelijk gedrag, terroristen steunen, die afrekening zal nog volgen.
graag verwijderen
  donderdag 30 april 2026 @ 22:57:50 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686698
Nu al zin in de VS die Rammstein sluiten omdat de opperdebiel woedend is op Merz.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220686712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Walgelijk gedrag, terroristen steunen, die afrekening zal nog volgen.
Hoe ziet die afrekening eruit?
pi_220686724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef -XOR- het volgende:
Nu al zin in de VS die Rammstein sluiten omdat de opperdebiel woedend is op Merz.
Het enige voordeel van al die Amerikanen in Europa is dat ze als gijzelaars uitgeruild kunnen worden tegen Groenland als Trump weer eens buitenlandse afleiding van zijn pedofiele verleden of economie nodig had.
pi_220686738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het enige voordeel van al die Amerikanen in Europa is dat ze als gijzelaars uitgeruild kunnen worden tegen Groenland als Trump weer eens buitenlandse afleiding van zijn pedofiele verleden of economie nodig had.
Heb je hier een informatief linkje van?
graag verwijderen
  donderdag 30 april 2026 @ 23:06:28 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Materieel kunnen we tegen die tijd ook mooi confisqueren trouwens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220686763
Interessante stellingen

pi_220686835
Is dit de Russisch-Iraanse variant van Fok?
graag verwijderen
pi_220686844
quote:

[..]
Beter gegoede Europeanen als Meloni bijvoorbeeld?
pi_220686866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:08 schreef Since2003 het volgende:
Interessante stellingen

Rusland heeft wel wat anders aan zijn hoofd toch ?
blablablabla
pi_220686875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef -XOR- het volgende:
Alleen vanwege zijn ego ook....

Benieuwd hoe ver die kleuter kan gaan voor MAGA er eindelijk klaar mee is.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:29:15 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:27 schreef havanagila het volgende:

[..]
Alleen vanwege zijn ego ook....

Benieuwd hoe ver die kleuter kan gaan voor MAGA er eindelijk klaar mee is.
Hij is gewoon de hele wereld in een economische crisis aan het storten omdat zijn fragiele egootje het niet aankan dat zijn oorlogje mislukt is. Vervelende is dat hij en zijn criminele vriendjes door de boel op te lichten er nog goud geld aan verdienen ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220686899
Amerikanen waarderen Europeanen enorm.

Alleen kijken ze wat op ons neer. Tijdens ww2 hebben 400.000 jonge Amerikanen het leven gegeven voor de verdediging van Europa tegen een Duitse subcultuur.
Dat was ten tijde dat Duitsland 80 miljoen inwoners had, Europa 400 miljoen (excl USSR) en de VS 138
miljoen inwoners.

Toch moesten wij om ons te verdedigen tegen 80 miljoen Duitsers met 400 miljoen man onze oude voorouders bellen. Die hebben eerst een oorlogseconomie gedraaid en toen met honderdduizenden de overtocht gemaakt om een ander continent te verdedigen in een operatie met een 50% overlevingskans.

Dat kun je belachelijk vinden maar dat leeft nog steeds en is ook echt zo. Er is echt bloed gegeven door de VS.
En Europa was destijds onverenigd, niet voorbereid en niet sterk (op Duitsland na)

Als had de USSR nog wel de grootste verliezen tegen de Duitsers van meerdere miljoenen, en hebben die eigenlijk nazi Duitsland verslagen.

Maar al met al, denk ik dat er ook ongerustheid is in d de VS dat ons dat weer gaat gebeuren, ze zien ons liever sterk en verenigd en niet soft en woke.
Vakman pur sang
pi_220686913
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220686935
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:

Alleen kijken ze wat op ons neer. Tijdens ww2 hebben 400.000 jonge Amerikanen het leven gegeven voor de verdediging van Europa tegen een Duitse subcultuur.
Dat was ten tijde dat Duitsland 80 miljoen inwoners had, Europa 400 miljoen (excl USSR) en de VS 138
miljoen inwoners.

Toch moesten wij om ons te verdedigen tegen 80 miljoen Duitsers met 400 miljoen man onze oude voorouders bellen. Die hebben eerst een oorlogseconomie gedraaid en toen met honderdduizenden de overtocht gemaakt om een ander continent te verdedigen in een operatie met een 50% overlevingskans.

Dat kun je belachelijk vinden maar dat leeft nog steeds en is ook echt zo. Er is echt bloed gegeven door de VS.
En Europa was destijds onverenigd, niet voorbereid en niet sterk (op Duitsland na)

Als had de USSR nog wel de grootste verliezen tegen de Duitsers van meerdere miljoenen, en hebben die eigenlijk nazi Duitsland verslagen.

Maar al met al, denk ik dat er ook ongerustheid is in d de VS dat ons dat weer gaat gebeuren, ze zien ons liever sterk en verenigd en niet soft en woke.
Er zitten echt zoveel fouten in dit verhaal dat ik niet eens weet waar te beginnen.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:57:22 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686997
quote:
ze zien ons liever sterk en verenigd
LOL
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220687007
twitter
pi_220687270
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Hij ziet een handig vehikel in partijen als AfD omdat die de Europese eenheid kunnen ondermijnen. Hij heeft niks met Europa, welk aspect dan ook.
Behalve de enkele koningshuizen die er nog zijn.
Hoewel die fascinatie meer uit afgunst geboren lijkt dan uit oprechte 'bewondering'.

Waarom kan ik geen koning zijn? (Drein drein drein drein.)

Nagenoeg alle meningen van Trump (en veel van zijn trawanten) zijn en worden gevoed door zwaar ressentiment. Komt zo'n club aan de macht - en in het geval van de VS betekent dat: wereldmacht - dan levert dat doorgaans geen prettige toestanden op.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220687278
quote:
[...]
Dat is een generalisatie, maar er zijn inderdaad zat Amerikanen die Europeanen waarderen.

De rest van je verhaal gaat grotendeels aan me voorbij. Te veel verdraaide feiten.

De Amerikanen die ik heb ontmoet en gesproken waarderen Europa vooral vanwege de cultuur en het meer ontspannen levensgedrag. En niet echt vanwege AfD-gerelateerd gedachtengoed.

Zelf zal ik de geallieerden (inclusief dus de VS) voor altijd dankbaar blijven voor wat ze voor ons gedaan hebben in de jaren voor en na 1945. Je hoeft maar naar Margraten of Normandië te gaan om daar iets van mee te krijgen.

NAVO en Marshall-hulp waren vooral bedoeld voor defensie (nooit meer oorlog) en economische wederopbouw. Niet om 'sterk' te zijn door nieuwe oorlogen te initiëren.
Grappig genoeg was het vooral Trump die zich decennialang anti-oorlog en pro-dealtjes heeft opgesteld. Hij was vaak zeer vertoornd vanwege eerdere militaire inmenging in andere landen.
Dat blijkt nu hetzij een leugen, hetzij een vergeten ideaal te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 01-05-2026 04:06:08 ]
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 03:57:14 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687285
quote:

miljoen inwoners.

Ja das een mooi stukje geschiedenis vervalsen, de Amerikanen deden mee aan wo2 omdat de Japanners ze min of meer de pacific uit hadden gesuckerpunched waardoor ze hun kleinere oude voorouders moesten bellen om als snelheidsheuvel te dienen tegen de oprukkende Japanners

Kans dat weer gaat gebeuren met de Chinezen in de hoofdrol is idd aanwezig helaas

Daarna steken ze ons in de rug om Nederlands Indië

Dwingen ze ons naar Korea

Steken ze ons in de rug om Nederlands Nieuw Guinnea

Daarna doen ze hetzelfde bij de Britten en de Fransen tijdens de Suez crisis

Etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 01-05-2026 05:17:50 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220687301
quote:
[...]
ze zien ons liever sterk en verenigd.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:57 schreef -XOR- het volgende:

LOL
Steun Nigel Farrage, de AfD en Orbán voor een sterk en verenigd Europa!

w.g.,
Vladimir Poetin & Donald Trump
pi_220687311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Grootste probleem wat jij hebt is waarschijnlijk Israel. Plek 116 _O- _O-
Jouw favoriete islamitische landen nog lager. _O- _O- _O-
Corporate translator
pi_220687365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb je hier een informatief linkje van?
https://www.politico.com/(...)allegations-00816123
quote:
The woman’s central allegation, according to FBI summaries of her interviews with investigators, known as FBI 302s, is that Trump hit her after she bit his penis when he attempted to force her to perform oral sex.
De FBI vond haar geloofwaardig want hield meerdere interviews. Dit was tijdens zijn vorige termijn. De vrouw is uit eigen beweging gestopt met de interviews want ze had 0 vertrouwen in een vervolging van hem. Ze had gelijk. Leuk detail is dat ze deze 302's eerst niet vrijgegeven hadden en we ze alleen hebben omdat elders een fout is gemaakt. Niet de eerste keer ook dat zoiets gebeurde. De helft van de files is tegen de wet in nog niet vrijgegeven en we kunnen er gezien het verleden van publicaties er alleen maar vanuit gaan dat dat komt omdat Trump's escapades erin staan.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 06:11:19 ]
pi_220687390
Er zijn steeds meer beelden van FPV drones die Israëlische graafmachines aanvallen die bezig zijn met huizen slopen. In 2026 zijn er islamitische terreurbewegingen die westerse oorlogsmisdrijven stoppen met vliegende bommen. Wie had die op de bingokaart staan 10 jaar geleden?
pi_220687406
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 03:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja das een mooi stukje geschiedenis vervalsen, de Amerikanen deden mee aan wo2 omdat de Japanners ze min of meer de pacific uit hadden gesuckerpunched waardoor ze hun kleinere oude voorouders moesten bellen om als snelheidsheuvel te dienen tegen de oprukkende Japanners

Kans dat weer gaat gebeuren met de Chinezen in de hoofdrol is idd aanwezig helaas

Daarna steken ze ons in de rug om Nederlands Indië

Dwingen ze ons naar Korea

Steken ze ons in de rug om Nederlands Nieuw Guinnea

Daarna doen ze hetzelfde bij de Britten en de Fransen tijdens de Suez crisis

Etc.
Ik heb het niet zozeer over de beweegredenen, maar de aantallen mensen ten tijde van ww2.
400milj tegen 80milj en toch hadden we geallieerden nodig.
Is een feit.
Vakman pur sang
pi_220687445
quote:

miljoen inwoners.

Je leeft in een fantasiewereld. Amerikaans buitenlandbeleid is erop gericht de EU te breken. Sterk en verenigd mijn kont.
pi_220687473
quote:

miljoen inwoners.

De Amerikanen hebben Duitsland destijds gefinancierd om militair zo sterk te worden.

Zoals heel vaak in het verleden heeft Amerika moeten herstellen wat ze zelf hebben veroorzaakt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 07:11:29 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687474
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 06:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb het niet zozeer over de beweegredenen, maar de aantallen mensen ten tijde van ww2.
Is een feit.
de geallieerden ja, niet per se de Amerikanen, die kwamen erbij vanwege zie bovenstaande

en waar die 400 miljoen vandaan komt is me een beetje een raadsel
pi_220687478
quote:

[..]
Is een feit.
Ik ken geen enkel Europees land met 400 miljoen inwoners.
pi_220687501
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Amerikanen hebben Duitsland destijds gefinancierd om militair zo sterk te worden.

Zoals heel vaak in het verleden heeft Amerika moeten herstellen wat ze zelf hebben veroorzaakt.
Was meer corporate oppertumism. En vanaf 1941 toen Duitsland de VS de oorlog verklaarde bezittingen bevroren en investeringen afgesneden.
Tis niet zo dat GM en standard Oil met investingen de hele Duitse oorlogseconomie had opgebouwd. Dat waren gewoon zakelijke industriële investeringen
Vakman pur sang
pi_220687503
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ken geen enkel Europees land met 400 miljoen inwoners.
Europa excl ussr had 400 milj inwoners omstreeks 1940
(Is dat nou zo moeilijk te snappen?)
Vakman pur sang
pi_220687514
Laatst zei Tusk ook zoiets. Waarom moeten we met 500 miljoen inwoners bang zijn voor een land met 130 miljoen inwoners.

Nou, misschien omdat dat land meer wapens en kernwapens heeft.

Het is niet 1 groot gevecht met blote handen in de bossen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:30:25 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220687529
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Beter gegoede Europeanen als Meloni bijvoorbeeld?
Meloni moet ook niet meer zoveel van Trump hebben nadat hij de Paus zo heeft beledigd.
Daar vinden de Italianen echt wat van.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:36:31 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220687543
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan mag je Italie, Spanje, Roemenie en Finland er ook nog even aftrekken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 07:46:39 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687578
En hongerije en Oostenrijk en Zweden

En 15 tot 20 miljoen Vichy Fransen

Het was niet voor niets een wereldoorlog, niet iedereen tegen de moffen

Punt blijft staan, de Amerikanen kwamen bij de geallieerden omdat ze de geallieerden nodig hadden in de pacific, niet andersom
pi_220687581
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 06:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn steeds meer beelden van FPV drones die Israëlische graafmachines aanvallen die bezig zijn met huizen slopen. In 2026 zijn er islamitische terreurbewegingen die westerse oorlogsmisdrijven stoppen met vliegende bommen. Wie had die op de bingokaart staan 10 jaar geleden?
Westers? Is dit een troll of ben je abuis?
pi_220687632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:47 schreef ach het volgende:

[..]
Westers? Is dit een troll of ben je abuis?
Israël wordt vaak gezien als onderdeel vd westerse wereld.
pi_220687634
Dat
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan mag je Italie, Spanje, Roemenie en Finland er ook nog even aftrekken.
Dat klopt het was verdeeld in Europa.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:20:17 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687643
Het is een heel onzinnig verhaal
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:22:15 #71
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220687646
twitter
pi_220687654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
WomenForTrump moeten wel stiekeme democraten zijn die het woord van de president ondermijnen.

Er varen daar tenslotte geen Amerikaanse commerciële schepen. Alleen uitvreters uit de rest van de wereld zoals Europa.
ik vraag me eerder af of de beheerder van dat account zijn werk niet doet vanuit Bangladesh
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:35:53 #73
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220687676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:26 schreef Sabata het volgende:

[..]
ik vraag me eerder af of de beheerder van dat account zijn werk niet doet vanuit Bangladesh
Op X kon je toch mooi zien waar de account is gemaakt of is dat weer weggehaald :P
pi_220687679
" President Trump is slated to receive a briefing on new plans for potential action in Iran from CENTCOM Commander Adm. Brad Cooper"

Article suggest 3 options:

1- short and powerfull strikes on infrastructure targets

2- taking over part of Street of Hormuz to reopen it for commercial shipping (could include groundforces)

3- special forces operation to get the HEU (high enriched uranium).
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:41:17 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:36 schreef AFA2022 het volgende:
" President Trump is slated to receive a briefing on new plans for potential action in Iran from CENTCOM Commander Adm. Brad Cooper"

2- taking over part of Street of Hormuz to reopen it for commercial shipping (could include groundforces)

we gaan geen hele civilsatie vernietigen

das voed
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:48:41 #76
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220687714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:22 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Meer oorlog is wel echt wat we nodig hebben ja.

Maar Iran is het eckte gevaar. :Z
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220687728
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meer oorlog is wel echt wat we nodig hebben ja.

Maar Iran is het eckte gevaar. :Z
Het echte gevaar komt van links niet van rechts (windrichting grapje :P ).
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:53:36 #78
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220687733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Oosten wind hier, dus van rechts :P
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:54:27 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220687737
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Westenwind is nat en mild, oostenwind droog en extreem. Eigenlijk net als in de politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220687744
quote:

Bij optie 1 vraag ik me af wat je er nou precies mee bereikt, 2 en 3 zijn vrij risicovolle operaties, waarbij in tegenstelling tot relatief veilig bombarderen ook serieus slachtoffers kunnen gaan vallen aan Amerikaanse zijde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220687745
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Europa is geen land hè.

Dus die vergelijking loopt helemaal mank.

Verder vergeet je dat Duitsland in Europa ook bondgenoten had.
Die reken je voor het gemak bij die 400 miljoen die Duitsland had moet kunnen verslaan.
pi_220687747
quote:

[..]
Is een feit.
Maar goed met dezestompzinnig logica hoeven we als wereld trump en zijn circus ook h3lemaal niet te helpen met zijn iran straf expeditie 340 miljoen Amerikanen vs 90 miljoen Iraniërs.
pi_220687752
quote:

Ik hoop dat ze 3 gaan doen. Dagenlang graven op een plek in (fpv) drone bereik. Lets go!!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 09:01:51 #84
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220687765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze 3 gaan doen. Dagenlang graven op een plek in (fpv) drone bereik. Lets go!!
Dat hebben ze laatst al een keer geprobeerd. Dat was wel zo'n groot succes dat de VS moest doen of dat er een F15 was neergeschoten om het gefaal te bedekken.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 09:02:52 #85
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220687770
twitter
pi_220688040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij optie 1 vraag ik me af wat je er nou precies mee bereikt, 2 en 3 zijn vrij risicovolle operaties, waarbij in tegenstelling tot relatief veilig bombarderen ook serieus slachtoffers kunnen gaan vallen aan Amerikaanse zijde.
Klopt wat je zegt.

1 - Hebben ze al geprobeerd en stocks are low now.

2 - Vergt veel grondtroepen en als je het eenmaal bezit, ben je sitting duck met al de wapens die Iran bezit.

3 - De VS heeft geen flauw idee waar de 440kg 60% HEU is, plus Iran heeft nog tonnen minder verijkt uranium over het hele land verspeid. Het probleem is dat ze de knowledge en tal van centrefuges hebben, onmogelijke taak lijkt het mij. Ze hebben met deze ellende Iran op de sneltrein gezet naar kernwapens.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:00:11 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220688092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hoopt op veel dode soldaten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220688214
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oh jij wil dat Iran uranium heeft geschikt voor een vieze bom?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:17:38 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220688221
quote:

[..]
Zou niet verkeerd zijn!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 10:19:57 #90
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220688232
quote:

[..]
Als mensen zo graag willen sterven voor de wanen van een demente en narcistische bejaarde, wie zijn wij dan om ze tegen te houden?
pi_220688233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zou niet verkeerd zijn!
Beter daar dan in Groenland.
pi_220688245
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als mensen zo graag willen sterven voor de wanen van een demente en narcistische bejaarde, wie zijn wij dan om ze tegen te houden?
Wel een gekke situatie. De één sterft voor 72 maagden en de ander voor een narcistische bejaarde.
pi_220688258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Wel een gekke situatie. De één sterft voor 72 maagden en de ander voor een narcistische bejaarde.
De ander sterft zodat de Epstein klasse rijker kan worden en aan jonge meisjes kan blijven zitten terwijl de fam thuis niet eens meer naar de dokter kan, omdat de republikeinen massaal rurale ziekenhuizen sluiten.
pi_220688267
Ik benijd Amerikaanse militairen ook niet. Je zit met die krijgermalloot als MinDefOor en een president die geen enkele moeite heeft om zeer risicvolle gokjes te nemen met hun levens als het hemzelf potentieel glorie en eer oplevert.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:31:58 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De ander sterft zodat de Epstein klasse rijker kan worden en aan jonge meisjes kan blijven zitten terwijl de fam thuis niet eens meer naar de dokter kan, omdat de republikeinen massaal rurale ziekenhuizen sluiten.
So much winning *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 10:32:19 #96
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220688280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tja, de peperdure wapens die nog geen drone van ¤300 kunnen tegenhouden moeten ergens van betaald worden hè.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:33:35 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220688284
Denk dat de Trump-clan ook flinke winst maakt ingeval van veel dode soldaten dus die zou dat waarschijnlijk wel prachtig vinden dan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220688316
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja, de peperdure wapens die nog geen drone van ¤300 kunnen tegenhouden moeten ergens van betaald worden hè.
Deze week kwam uit dat ze een Amerikaanse straaljager uit de jaren 60 ook niet konden tegenhouden. Gelukkig waren de meeste Amerikanen al aan het schuilen tussen de burgerbevolking en was de basis grotendeels verlaten, anders had Trump moeten uitleggen hoe het kon dat militairen dood gingen door verouderde Amerikaanse wapens.

https://www.nbcnews.com/w(...)cly-known-rcna331853
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:57:56 #99
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220688392
twitter
pi_220688420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Wat een bitch.
pi_220688434
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Alle truukjes inzetten om maar een beetje tijd te winnen :{w
pi_220688447
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik hoop altijd maar voor die gekken dat ze echt 72 maagden krijgen. Je zult maar je hele leven voor niks hebben geleefd voor zo'n sprookjesfiguur.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:10:03 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220688451
Het is weer vrijdag

Nieuwe pump and dump *O*
pi_220688731
Ik hoor dat de oorlogszuchtige minister Hegseth beweert dat nu er een wapenstilstand met Iran is overeengekomen er geen 60 dagen oorlog zijn, waardoor hij geen toestemming van het Congres nodig heeft om de oorlog voort te zetten.
Maar het blokkeren van de toe- en uitgang van havens voor het vervoer van essentiële basisbenodigdheden voor de bevolking is ook een oorlogsdaad. De oorlog wordt gewoon voortgezet met andere middelen dan bombardementen.
Ik denk dus niet dat Hegseth's redenering hout snijdt.

Ik zag een afbeelding van Trump waarbij hij zich afficheert als 'nice guy', maar dat hij ook wel eens minder 'nice' kan worden.
Zou hij niet begrepen hebben dat ze hem in Iran vooral zien als een brute oorlogszuchtige barbaar, die hun leiders met het grootste genoegen vermoordt en een meisjesbasisschool plat bombardeert en het land in totale ontreddering brengt? Vreemd, vreemd, heel vreemd..
pi_220688786
https://www.reddit.com/r/(...)ts_israeli_soldiers/
Filmpje van FPV drone die in het midden van meerdere IDF soldaten ontploft.

https://www.timesofisrael(...)-person-view-drones/
Het waarschijnlijke doelwit. Niet echt slachtoffer als je een ander land komt slopen:

De jongen in het midden is waarschijnlijk doormidden en de gasten eromheen voor het leven verminkt. En dat allemaal om Bibi uit de gevangenis te houden en in Amerika de Epstein klasse rijker te maken.

https://www.timesofisrael(...)in-southern-lebanon/
Er zijn ook al meerdere filmpjes van Israëlische graafmachines en bulldozers die geraakt worden. Daar sterven nu dus ook de eerste burgers in. De graafmachines worden ingezet om complete dorpen te slopen. Het schijnt dat deze mensen een contract ondertekenen dat ze geen onderdeel van de IDF zijn waardoor de nabestaanden geen compensatie krijgen. Moet je maar niet oorlogsmisdrijven begaan.

Onduidelijk is of ze het spermasquads van de IDF ook het zaad van deze mensen gaan redden.
https://www.bbc.com/news/articles/c978m6pl99go

En voor de MAGA/Israel webcare: ik weet dit klinkt allemaal wat cynisch. Anti Israel wellicht zelfs. Maar als ik daar de baas was geweest hadden deze mannen gewoon nog lekker thuis op de bank gezeten. Jullie kunnen niet hetzelfde zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 12:20:13 ]
pi_220688915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:

Het waarschijnlijke doelwit. Niet echt slachtoffer als je een ander land komt slopen:
[ afbeelding ]

De jongen in het midden is waarschijnlijk doormidden en de gasten eromheen voor het leven verminkt. En dat allemaal om Bibi uit de gevangenis te houden en in Amerika de Epstein klasse rijker te maken.

Er zijn ook al meerdere filmpjes van Israëlische graafmachines en bulldozers die geraakt worden. Daar sterven nu dus ook de eerste burgers in. De graafmachines worden ingezet om complete dorpen te slopen. Het schijnt dat deze mensen een contract ondertekenen dat ze geen onderdeel van de IDF zijn waardoor de nabestaanden geen compensatie krijgen. Moet je maar niet oorlogsmisdrijven begaan.

Onduidelijk is of ze het spermasquads van de IDF ook het zaad van deze mensen gaan redden.

En voor de MAGA/Israel webcare: ik weet dit klinkt allemaal wat cynisch. Anti Israel wellicht zelfs. Maar als ik daar de baas was geweest hadden deze mannen gewoon nog lekker thuis op de bank gezeten. Jullie kunnen niet hetzelfde zeggen.
Die mannen sterven juist voor de veiligheid van hun dierbaren en zodat jij in alle vrijheid kunt schelden op alles wat goed is in de wereld vanaf de veilige bank, wees er zuinig op.
graag verwijderen
pi_220688976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die mannen sterven juist voor de veiligheid van hun dierbaren en zodat jij in alle vrijheid kunt schelden op alles wat goed is in de wereld vanaf de veilige bank, wees er zuinig op.
Het gaat hier verontrustend de anti westerse kant op met opmerkingen naar Amerikanen en israeli die geweld, op onze mensen, goedkeuren.
Zelfs een mod zie ik daar aan mee doen.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 12:49:49 #108
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220689003
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat hier verontrustend de anti westerse kant op met opmerkingen naar Amerikanen en israeli die geweld, op onze mensen, goedkeuren.
Het is juist pro-westers om de huidige ontzettend domme acties van de VS en Israel in het MO af te keuren.
pi_220689047
quote:

[..]
Ik vind Israël en de VS naar Westerse maatstaven extreem gewelddadig gedrag vertonen. Dat is pas “anti westers”.

En nee, niet iedere Amerikaan of Israëliër maar wel hoe er politiek gehandeld wordt.

Dat onderscheid kan ik wel maken.
pi_220689192
quote:

[..]
Geen enkele kritiek op het islamo-fascistische regime in Teheran dat massaal misdaden tegen de menselijkheid pleegt, ik weet dan wel waarmee we hier te maken hebben, en jij ook.
graag verwijderen
pi_220689367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen enkele kritiek op het islamo-fascistische regime in Teheran dat massaal misdaden tegen de menselijkheid pleegt, ik weet dan wel waarmee we hier te maken hebben, en jij ook.
Ik post weleens een bericht over die misdaden en dan krijg je altijd een stel 'jamaar Trump' reacties. Bizarre reflex.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:02:51 #112
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220689411
twitter
pi_220689434
Fuck Israël.

twitter
pi_220689439
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is juist pro-westers om de huidige ontzettend domme acties van de VS en Israel in het MO af te keuren.
pro-Westers, pro-(Midden-)Oosten, iedereen is een winnaar!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 14:13:12 #115
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220689459
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
pro-Westers, pro-(Midden-)Oosten, iedereen is een winnaar!
Het kost mij in ieder geval 0,0 hersengymnastiek om de huidige acties van de VS en Israel in het MO af te keuren en tegelijkertijd ook het regime in Teheran af te keuren.
pi_220689490
quote:

[..]
Als je meewerkt aan een etnische zuivering door een heel gebied te slopen en onleefbaar te maken ben je imho niet "onze mensen". Het westen waar ik voor sta doet niet aan etnische zuiveringen.
pi_220689494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik hoop dat je niet serieus bent.
pi_220689558
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het kost mij in ieder geval 0,0 hersengymnastiek om de huidige acties van de VS en Israel in het MO af te keuren en tegelijkertijd ook het regime in Teheran af te keuren.
Zoals ik al zei, iedereen is pro en iedereen wint.
pi_220689575
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je bent nog een optimist. Ik geloof pro oorlog mensen gewoon niet meer als ze zeggen tegen demonstranten afschieten te zijn. Hun tribale club mag alles en de ander niks en alles wat ze roepen is in dienst daarvan. Schoolkinderen doubletappen, rellen met steun vd regering om verkrachters vrij te krijgen, het mag allemaal maar. Weet je dan niet dat hamas/Iran/libanon stom is?
pi_220689582
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, iedereen is pro en iedereen wint.
Iedereen verliest behalve de rijke clubjes rond trump en bibi.
pi_220689657
Toch ietsje meer schade dan de Trump's administration ons deed geloven.

" Iran heeft met raketten en drones schade aangericht bij zeker zestien Amerikaanse bases in het Midden-Oosten, meldt nieuwszender CNN. Volgens onderzoek van CBS heeft Iran tientallen Amerikaanse vliegtuigen vernietigd en loopt de schade in de miljarden dollars. Iran sloeg met geavanceerde technologie snel toe. Daarbij maakte het land waarschijnlijk gebruik van een Chinese satelliet om doelen te lokaliseren ". Met name de radarsystemen zijn erg duur om te vervangen

Begin je een oorlog en dan moet je al je basissen in al die landen gaan ontruimen.

Trump die maar blijft roepen hoe goed en sterk de VS wel niet is en dat alleen Iran gigantische pijn heeft. Ondertussen weet zo’n beetje iedereen, op 34% in de VS na, dat Trump nooit de waarheid spreekt.
Het is wachten tot er nieuws komt dat de prestigieuze vliegdekschip niet door brand in het washok of sanitaire problemen zich moest terug trekken, maar door schade aangericht door Iran.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 14:40:21 #122
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220689663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je bent nog een optimist. Ik geloof pro oorlog mensen gewoon niet meer als ze zeggen tegen demonstranten afschieten te zijn. Hun tribale club mag alles en de ander niks en alles wat ze roepen is in dienst daarvan. Schoolkinderen doubletappen, rellen met steun vd regering om verkrachters vrij te krijgen, het mag allemaal maar. Weet je dan niet dat hamas/Iran/libanon stom is?
Wat het is, de twee pro-oorlog landen die op het moment huishouden in Iran geven ook niks om de duizenden dode demonstranten, die geven enkel om de olie die uit Iran komt en de machtsverhoudingen in het Midden Oosten.
pi_220689770
Niemand trouwens die mijn muzikale toevoeging aan de OP heeft opgemerkt ;(
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 15:14:24 #124
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220689822
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Niemand trouwens die mijn muzikale toevoeging aan de OP heeft opgemerkt ;(
Omdat AI-muziek altijd van die aids is.
pi_220689980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedereen verliest behalve de rijke clubjes rond trump en bibi.
Dat lopen mensen al decennia lang te roepen. Welcome to tha club ^O^
pi_220690081
Iran heeft toch veel meer doelen geraakt dan gebleken. Maar nee joh, ze konden niks blabla.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220690084
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je meewerkt aan een etnische zuivering door een heel gebied te slopen en onleefbaar te maken ben je imho niet "onze mensen". Het westen waar ik voor sta doet niet aan etnische zuiveringen.
Het land waar je woont wordt momenteel gezuiverd.
graag verwijderen
pi_220690109
25 miljard schade aan Amerikaanse installaties, vooral communicatieapparatuur zoals radomes.
pi_220690419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:26 schreef Discombobulate het volgende:
25 miljard schade aan Amerikaanse installaties, vooral communicatieapparatuur zoals radomes.
Ik las $5,6 miljard. Waar haal je die $20 miljard extra vandaan?
pi_220690574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik las $5,6 miljard. Waar haal je die $20 miljard extra vandaan?
NOS citeerde nieuwe bronnen bij CNN.
pi_220690576
Wel grappig hoe mensen hier zo vatbaar blijken voor Amerikaanse propaganda.
pi_220690633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
NOS citeerde nieuwe bronnen bij CNN.
Ok, dan heb ik iets om op te zoeken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wel grappig hoe mensen hier zo vatbaar blijken voor Amerikaanse propaganda.
Ging me meer om een bron, ik weet ook niet alles.
Een getal noemen (zonder bron) helpt niet echt.
pi_220690719
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ging me meer om een bron, ik weet ook niet alles.
Een getal noemen (zonder bron) helpt niet echt.
Nee, was in het algemeen. Niet specifiek voor jou bedoeld.
pi_220690770
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
oh?
pi_220690785
quote:

[..]
_O-
pi_220690891
quote:

[..]
Aanzetten tot haat, discriminatie of geweld (Wetboek van Strafrecht, artikelen 137c–137d)
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:17:49 #137
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220690926
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
oh?
Zag vandaag idd mensen van de gemeentelijke reinigingsdienst de boel zuiveren ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:24:03 #138
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220691445
Ja, ik zet deze ook even hier neer. Ik twijfel.

twitter
pi_220691617
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat het is, de twee pro-oorlog landen die op het moment huishouden in Iran geven ook niks om de duizenden dode demonstranten, die geven enkel om de olie die uit Iran komt en de machtsverhoudingen in het Midden Oosten.
Ik denk dat ze echt wel pro regime change zijn, zeker Israël. Want de IS daar wil ze ook compleet uitruwen. alleen echt geen flauw idee hebben hoe dat te doen. Was ook een kansloze missie. En dan blijft olie over ja.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:57:47 #140
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220691746
quote:

[..]
Jij bent panneklaar kerel.
Leg anders eens uit hoe hier een zuivering plaats aan het vinden is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220691770
Trolletjes voeren is nooit bevorderlijk voor een topic.
pi_220691970
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat AI-muziek altijd van die aids is.
Aan het origineel heb ik goeie herinneringen.

Lekkâh dansuh!
(En nog sonder pilletje in me knart.)
pi_220692050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jij bent panneklaar kerel.
Leg anders eens uit hoe hier een zuivering plaats aan het vinden is.
Dat komt na de omvolking.
pi_220692176
"Trump ontevreden over Iraans vredesvoorstel:"
Als de VS akkoord zou gaan, zou de aandacht weer verschoven worden naar Israel en dat wilt Bibi niet. Israel is op de achtergrond geruisloos hun vernietigingsoorlog aan het voortzetten. Zolang de aandacht op Trump is gevestigd kan Bibi zoveel mogelijk land inpikken en burgers tellen voor hem niet mee. Ja zelfs de doden op begraafplaatsen moeten het ontgelden...bizar.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:12:04 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220692382
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[ afbeelding ]

En dan hadden de raketten nu nog steeds Israël ingevlogen vanuit het Zuiden van Libanon. Laat dat nu net zijn wat Israël wil afstoppen. Wat jij vervolgens reduceert tot 'een ander land komen slopen' ... Nee, nee. Het is Hezbollah die Israël wil slopen, het Israëlische leger reageert daar volledig terecht op. Dit had al veel eerder gemoeten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220692551
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dan hadden de raketten nu nog steeds Israël ingevlogen vanuit het Zuiden van Libanon. Laat dat nu net zijn wat Israël wil afstoppen. Wat jij vervolgens reduceert tot 'een ander land komen slopen' ... Nee, nee. Het is Hezbollah die Israël wil slopen, het Israëlische leger reageert daar volledig terecht op. Dit had al veel eerder gemoeten.
Israel moet gewoon accepteren dat zolang ze alle buren als de vijand zien zij het probleem zijn.
Israel heeft altijd excuses waarom ze weer een oorlog starten, waarom onschuldige slachtoffers noodzakelijk zijn, waarom misdaden tegen de menselijkheid niet erg zijn als zij ze plegen. Uiteindelijk zaait IDF natuurlijk veel meer dood en verderf dan Hezbollah. Wat dat betreft is het compleet hypocriet dat Israel klaagt over wat raketten hun kant op. Ze schieten zelf onafgebroken raketten alle kanten op.
pi_220692596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel moet gewoon accepteren dat zolang ze alle buren als de vijand zien zij het probleem zijn.
Israel heeft altijd excuses waarom ze weer een oorlog starten, waarom onschuldige slachtoffers noodzakelijk zijn, waarom misdaden tegen de menselijkheid niet erg zijn als zij ze plegen. Uiteindelijk zaait IDF natuurlijk veel meer dood en verderf dan Hezbollah. Wat dat betreft is het compleet hypocriet dat Israel klaagt over wat raketten hun kant op. Ze schieten zelf onafgebroken raketten alle kanten op.
Je gaat bij hem maar een consistente standaard vinden en dat is dat Israël alles mag en de buren niks. Israel start oorlog nr 1219443, dat mag. De bondgenoten van het aangevallen land schieten terug: dat mag niet.
pi_220692615
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Deze jongen is voor heel het internet in stukjes opgeblazen, omdat mensen zoals jij graag eindeloos oorlog willen. Echt pro joods hoor. Om te kotsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 20:45:22 ]
  vrijdag 1 mei 2026 @ 21:11:22 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220692801
quote:

[..]
:')_!

Right, right.

En wat gebeurde er ook alweer nadat Israël net was opgericht? Het werd direct aangevallen door alle omringende landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220692802
quote:

[..]
Dames en heren,

De nieuwe Uri Geller!

(pun uiteraard intended)
  vrijdag 1 mei 2026 @ 21:13:50 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220692815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je gaat bij hem maar een consistente standaard vinden en dat is dat Israël alles mag en de buren niks. Israel start oorlog nr 1219443, dat mag. De bondgenoten van het aangevallen land schieten terug: dat mag niet.
Je draait de situatie natuurlijk om hier, maar dat weet je zelf ook wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Deze jongen is voor heel het internet in stukjes opgeblazen, omdat mensen zoals jij graag eindeloos oorlog willen. Echt pro joods hoor. Om te kotsen.
Waarom kijk jij dit soort videos eigenlijk zo graag?

Dit is een man die zijn land verdedigt omdat een Islamitische terreurgroepering dat land aanvalt. Deze man komt vervolgens om het leven door een drone van dezelfde Islamitische terreurgroepering en jij stelt dat het de schuld is van Israël zelf.

Bijzonder staaltje victim blaming weer.
pi_220693649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, ik zet deze ook even hier neer. Ik twijfel.

[ x ]
Een dag zonder conflict is een dag niet geleefd.
pi_220694136
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hij was soldaat voor een genocidaal regime in Tel Aviv. In wezen was deze jongeman geen haar beter dan de bebaarde terroristen van ISIS en Al Qaida. We zullen hem niet missen. Misschien vinden sommige tienermeisjes het jammer, maar verder is er weinig verloren gegaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 02-05-2026 01:07:35 ]
pi_220694186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:25 schreef Discombobulate het volgende:
Iran heeft toch veel meer doelen geraakt dan gebleken. Maar nee joh, ze konden niks blabla.
Dankzij een satelliet van China en intel van Rusland
pi_220694239
" Witte Huis zegt dat oorlog met Iran voorbij is ".

Oorlog is gelukkig voorbij en we mogen de Amerikanen enorm dankbaar zijn dat Iran volledig is uitgeschakeld en geen nucleaire capaciteit heeft voor de komende 20 jaar. Volgend jaar dus weer nieuwe aanvallen, omdat Iran nog steeds nucleair gevaarlijk is...

" President Donald Trump maakt zich geen zorgen over de Amerikaanse munitievoorraden, zei hij tegen journalisten ".

Dan is die situatie dus ernstig precair te noemen.
pi_220694250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 02:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dankzij een satelliet van China en intel van Rusland
Ik ben enorm verbaasd dat China een land toestemming heeft gegeven om gebruik te maken van een observatiesatelliet. Dat is opmerkelijk, want als het om buitenlandse conflicten gaat, is China de afgelopen 37 jaar doorgaans zo passief als een zak dood hooi. Sinds de dood van Mao Zedong heeft het immers vrijwel geen enkel land actief met troepen bijgestaan in een conflict. Wel heeft het daarna nog bepaalde partijen ondersteund met militair materieel (begin jaren tachtig wapenleveranties aan Afghaanse strijdgroepen om de Sovjet-Unie in Afghanistan tegen te werken). Deng Xiaoping was ook de laatste Chinese leider die militair een ander land binnenviel, namelijk Vietnam. Laten we het veilig spelen en zeggen: sinds 1989 dus 37 jaar en tellende.

[ Bericht 7% gewijzigd door Peppert op 02-05-2026 06:30:08 ]
pi_220694276
Prachtige message en so true...peace !

Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 07:43:30 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220694345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 06:45 schreef AFA2022 het volgende:
Prachtige message en so true...peace !

_O_ _O_ _O_ _O_
pi_220694393
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 05:42 schreef AFA2022 het volgende:
" Witte Huis zegt dat oorlog met Iran voorbij is ".
quote:
Trump in brief aan Congres: 'Vijandelijkheden in Iran zijn beëindigd'
Donald Trump heeft gisteren in een brief aan de leiders van het Amerikaanse Congres geschreven dat de vijandelijkheden met Iran zijn "beëindigd".

"Op 7 april 2026 heb ik een staakt-het-vuren van twee weken afgekondigd", schrijft de Amerikaanse president. "Het staakt-het-vuren is sindsdien verlengd. Er is sinds 7 april 2026 geen vuurgevecht meer geweest tussen de strijdkrachten van de Verenigde Staten en Iran. De vijandelijkheden die op 28 februari 2026 begonnen, zijn beëindigd", schreef hij.

Gisteren was het zestig dagen geleden dat Trump het Congres op de hoogte bracht van de aanvallen door de VS en Israël op 28 februari op Iran. Volgens de War Powers Act kan de president troepen inzetten om te reageren op een "onmiddellijke dreiging", maar moet hij binnen zestig dagen toestemming van het Congres krijgen om militaire operaties voort te zetten.

De president lijkt met de brief te suggereren dat de wettelijke termijn voor goedkeuring van een oorlog niet langer geldt. De Democraten verzetten zich hiertegen.
quote:
Oorlog is gelukkig voorbij en we mogen de Amerikanen enorm dankbaar zijn dat Iran volledig is uitgeschakeld en geen nucleaire capaciteit heeft voor de komende 20 jaar. Volgend jaar dus weer nieuwe aanvallen, omdat Iran nog steeds nucleair gevaarlijk is...

" President Donald Trump maakt zich geen zorgen over de Amerikaanse munitievoorraden, zei hij tegen journalisten ".

Dan is die situatie dus ernstig precair te noemen.
quote:
Trump heeft geen zorgen over Amerikaanse munitievoorraden
President Donald Trump maakt zich geen zorgen over de Amerikaanse munitievoorraden, zei hij daarnet tegen journalisten. Vorige week meldde CNN dat het Amerikaanse leger meer dan de helft van zijn ballistische PrSM-raketten had gebruikt tijdens de oorlog met Iran. Bovendien zijn er duizenden Tomahawks en andere kruisraketten afgeschoten.

Daarnaast zouden de strijdkrachten de helft van de beschikbare THAAD-afweerraketten hebben afgeschoten. Ook de voorraad Patriot-raketten zou nog maar op 50 procent staan.
bron: https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6394083/live-iran-trump-in-brief-aan-congres-oorlog-met-iran-is-beeindigd.html
pi_220694431
Kijk, zo ziet een succesvolle interventie eruit. ^O^
Vakman pur sang
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:34:54 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220694434
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk, zo ziet een succesvolle interventie eruit. ^O^
Welke interventie?
pi_220694437
Compleet voor lul gezet. _O-

Israël zit nu te tandenknarsen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:42:24 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220694451
https://www.bbc.com/news/articles/c208yl1jkl7o

'It's not just oil: Iran war also threatens Asia's food security'

Ik vind dit een heel eng verhaal. Kunstmest bereikt Zuidoost-Azië niet meer en stijgt dermate in prijs dat de voedselproductie daar wordt aangetast. De grootste producent van kunstmest ter wereld, China, heeft al jaren het beleid om eerst aan de eigen markt te denken en knijpt de export al vanaf 2021 af.

Er verschuift weer wat in de balans en het gaat nu direct om vreten.
pi_220694582
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 08:35 schreef Discombobulate het volgende:
Compleet voor lul gezet. _O-

Israël zit nu te tandenknarsen.
Je ziet ook dat de goodwill die Israël bij de rest van de wereld genoot, langzaam afbrokkelt.
pi_220694664
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 08:42 schreef Qarrad het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/c208yl1jkl7o

'It's not just oil: Iran war also threatens Asia's food security'

Ik vind dit een heel eng verhaal. Kunstmest bereikt Zuidoost-Azië niet meer en stijgt dermate in prijs dat de voedselproductie daar wordt aangetast. De grootste producent van kunstmest ter wereld, China, heeft al jaren het beleid om eerst aan de eigen markt te denken en knijpt de export al vanaf 2021 af.

Er verschuift weer wat in de balans en het gaat nu direct om vreten.
Snel dikke vriendjes met Iran worden, dan mogen we weer olie van ze kopen, deugen is immers tof maar voedsel staat een stukje hoger op de Maslow Pyramide.
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 09:41:07 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220694787
Eerste vliegmaatschappij die ten onder gaat door de hoge prijzen?

Ging al niet zo goed natuurlijk met deze, maar misschien een kanarie in een kolenmijn.

https://edition.cnn.com/2(...)-to-halt-all-flights
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 2 mei 2026 @ 09:44:11 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220694813
quote:
Allemaal politiek.
Iets met 60 dagen en congres toch?
1947-2016
pi_220694836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Snel dikke vriendjes met Iran worden, dan mogen we weer olie van ze kopen, deugen is immers tof maar voedsel staat een stukje hoger op de Maslow Pyramide.
Lager juist (=basis), dat is ook het idee van die hele piramide.
pi_220694860
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 21:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait de situatie natuurlijk om hier, maar dat weet je zelf ook wel.
[..]
Waarom kijk jij dit soort videos eigenlijk zo graag?

Dit is een man die zijn land verdedigt omdat een Islamitische terreurgroepering dat land aanvalt. Deze man komt vervolgens om het leven door een drone van dezelfde Islamitische terreurgroepering en jij stelt dat het de schuld is van Israël zelf.

Bijzonder staaltje victim blaming weer.
Hey wat vindt je van de argumenten in dit filmpje?
pi_220694952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen met zo'n stem horen niet op deze planeet thuis.
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:03:17 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220694998
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mooie fuik zit je als dit soort shit ui je algoritme komt.
1947-2016
pi_220695004
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooie fuik zit je als dit soort shit ui je algoritme komt.
Wat is er shit aan dan?
pi_220695014
Dus als ik het goed begrijp is het resultaat van deze amerikaanse aanval (wie zelfs de Israëli's verrasten);

1. Iran, de volledige controle heeft gekregen over de straat van Humus,
2. Iran NIET afziet van zijn nucleaire ambities
3. Sancties van Russische olie zijn opgeheven door de VS
4. Israël nog geïsoleerder is geraakt in de regio.
5. De VS minder invloed heeft in het midden oosten
6. De VS meer vervreemd is geraakt van zijn bondgenoten
7. Iran en diens bondgenoten meer grip hebben op de wereld economie.
8. De machthebbers in Iran nu nog vaster in het zadel zitten en enige interne onrusten die er waren, nu compleet kapot zijn door de VS.
9. Israël zijn inlichtingen netwerk nu compleet vernietigd is.

En dit was niet om Poetin te helpen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 02-05-2026 10:15:11 ]
pi_220695030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat is er shit aan dan?
Ze zitten in de knoop. Het is zo gegroeid dat ze het niet kunnen ontwarren. Het is zoals met vistuigjes als die helemaal door de war zijn.
Elke bestuur van een regio stopt wel eens met bestaan. Maar zodra je twijfelt aan het bestaansrecht van Israël... jeee errors.. Zo zijn ze geprogrammeerd.
pi_220695096
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:07 schreef Korenfok het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het resultaat van deze amerikaanse aanval (wie zelfs de Israëli's verrasten);

8. De machthebbers in Iran nu nog vaster in het zadel zitten en enige interne onrusten die er waren, nu compleet kapot zijn door de VS.

Iran heeft geen nucleair ambities. Ze gebruiken het als hefboom om van hun sancties af te komen.
Maar nu de grootste tegenstander van nucleaire wapens is uitgeschakeld door de Amerikanen heb je juist het gevaar dat ze die ambities zullen krijgen en nodig denken te hebben voor hun veiligheid.
pi_220695114
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:07 schreef Korenfok het volgende:

Ik vind 9 nog wel het grappigste van deze oorlog. Khamenei was een zieke hoogbejaarde. Bij de terroristische aanval waarin hij doodging gingen ook meerdere opvolgingskandidaten onder controle van de Mossad hemelen. En dan heb je van die eencellige randdebielen die roepen dat anti oorlog mensen Iran de bom en een islamitisch regime willen geven. Een jaartje niks doen had meer bereikt.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:31:16 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220695119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik de implicaties en ontwikkelingen eng vind.

In deze context trouwens misschien interessant: in Oekraïne maken ze nu een omslag naar lokale, groene energie. Niet omdat ze daar zin in hadden, maar omdat Rusland de grote infrastructuur en de stroomleidingen stelselmatig onder vuur neemt en zo in weinig klappen hele landsdelen lam kan leggen.

Op dezelfde fiets zouden we in de rest van de wereld hierdoor extra aansporing kunnen ervaren om sneller van die olie af te gaan. Hoeven die idioten ook niet meer op de snelweg te gaan zitten.
pi_220695141
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik de implicaties en ontwikkelingen eng vind.

In deze context trouwens misschien interessant: in Oekraïne maken ze nu een omslag naar lokale, groene energie. Niet omdat ze daar zin in hadden, maar omdat Rusland de grote infrastructuur en de stroomleidingen stelselmatig onder vuur neemt en zo in weinig klappen hele landsdelen lam kan leggen.

Op dezelfde fiets zouden we in de rest van de wereld hierdoor extra aansporing kunnen ervaren om sneller van die olie af te gaan. Hoeven die idioten ook niet meer op de snelweg te gaan zitten.
Goed plan, hoe sneller we van de olie af zijn des te minder macht de veelal corrupte en dictatoriale olielanden hebben.
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:48:05 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220695230
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Goed plan, hoe sneller we van de olie af zijn des te minder macht de veelal corrupte en dictatoriale olielanden hebben.
Nee maar, een gedeelde waarde. Wij gaan ooit nog beste vrienden worden
pi_220695269
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:25 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je ziet ook dat de goodwill die Israël bij de rest van de wereld genoot, langzaam afbrokkelt.
Yup. Genieten is dat.
pi_220695277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:31 schreef Qarrad het volgende:
Hoeven die idioten ook niet meer op de snelweg te gaan zitten.
Dat 'hoeven' die idioten sowieso niet.
pi_220695311
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:56 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Yup. Genieten is dat.
Zelfs mijn boomer ouders die lang de tijd nodig hadden zijn nu ook wel overtuigd dat wij nu in de ellende zitten vanwege Israël. Ongelooflijk hoe die generatie gebrainwashed is dat alles wat Israel doet goed en in ons voordeel is.
pi_220695360
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zelfs mijn boomer ouders die lang de tijd nodig hadden zijn nu ook wel overtuigd dat wij nu in de ellende zitten vanwege Israël. Ongelooflijk hoe die generatie gebrainwashed is dat alles wat Israel doet goed en in ons voordeel is.
Same here. Er worden er gelukkig steeds meer wakker.
pi_220695380
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren.
pi_220695384
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren.
Natuurlijk wel, de olievoorraad op de planeet is eindig en nog vrij snel ook.
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:23:33 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220695400
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 01:02 schreef Peppert het volgende:

[..]
Hij was soldaat voor een genocidaal regime in Tel Aviv. In wezen was deze jongeman geen haar beter dan de bebaarde terroristen van ISIS en Al Qaida. We zullen hem niet missen. Misschien vinden sommige tienermeisjes het jammer, maar verder is er weinig verloren gegaan.
Je haalt hier de twee partijen door elkaar. De partij met een genocidaal motief is hier Hezbollah, zij hebben openlijk de ambitie om Israël te vernietigen. Zie ook:

Bron: Google Gemini

Dit doe je helaas de hele tijd, de verhoudingen in dit conflict omdraaien, als je niet bezig bent met 'nieuws' aan te dragen van allerlei discutabele of antisemitische accounts op Twitter.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 01:31 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
HR is dan ook niet pro-Joods, maar antimoslim. Hij verschuilt zich alleen achter Israël omdat het moslims doodt. Het zal hem een biet wezen of het joden, Amerikanen of Russen zijn die moslims doden, zolang ze maar gedood worden. Achter Israël staan is voor hem een dekmantel.
Ah ja, dat zal het zijn, ik ben anti-moslims en daarom vóór een land dat 25% Islamitisch is met honderden moskeeën en Arabisch als tweede taal van het land. Daarnaast maak ik mij druk over de veiligheid van Israëliërs/Joden verder buiten Israël en houd ik mij niet bezig met oorlogen zoals in Soedan en Jemen, waar nochtans allemaal moslims om het leven komen.

Ik zou je theorie nog eens even heroverwegen, maar bijzondere aantijging verder.
pi_220695455
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Same here. Er worden er gelukkig steeds meer wakker.
Rise up!
pi_220695468
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je haalt hier de twee partijen door elkaar. De partij met een genocidaal motief is hier Hezbollah, zij hebben openlijk de ambitie om Israël te vernietigen. Zie ook:

[ afbeelding ]

Dit doe je helaas de hele tijd, de verhoudingen in dit conflict omdraaien, als je niet bezig bent met 'nieuws' aan te dragen van allerlei discutabele of antisemitische accounts op Twitter.
[..]
Ah ja, dat zal het zijn, ik ben anti-moslims en daarom vóór een land dat 25% Islamitisch is met honderden moskeeën en Arabisch als tweede taal van het land. Daarnaast maak ik mij druk over de veiligheid van Israëliërs/Joden verder buiten Israël en houd ik mij niet bezig met oorlogen zoals in Soedan en Jemen, waar nochtans allemaal moslims om het leven komen.

Ik zou je theorie nog eens even heroverwegen, maar bijzondere aantijging verder.
Ik zou serieus op jou stemmen als je de politiek in zou gaan _O_
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:40:29 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220695473
Dat is nou niet bepaald een compliment _O-
Huilen dan.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:49:14 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220695539
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:40 schreef Isdatzo het volgende:
Dat is nou niet bepaald een compliment _O-
Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken als zulke woorden uit jouw mond kwamen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:55:37 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220695577
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken als zulke woorden uit jouw mond kwamen.
Ik ook.
Huilen dan.
pi_220695591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind 9 nog wel het grappigste van deze oorlog. Khamenei was een zieke hoogbejaarde. Bij de terroristische aanval waarin hij doodging gingen ook meerdere opvolgingskandidaten onder controle van de Mossad hemelen. En dan heb je van die eencellige randdebielen die roepen dat anti oorlog mensen Iran de bom en een islamitisch regime willen geven. Een jaartje niks doen had meer bereikt.
Het was de regering Trump die perse deze aanval nu wilde doen. Isreal heeft vooral geassisteerd. En later meegeschoten om het af te maken. Maar het is israel wie hier verraden en de meeste schade van heeft.

Op alle forums zijn veel pro rusland trollen ineens anti Israel. We zagen dit al met de epistein files dat Mossad er zo genaamd achter zou zitten.

Trump gooit hier Israel voor de bus, allemaal om zijn vriendje Poetin te helpen.
pi_220695598
quote:

[..]
Zoals Poetin.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:07:20 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220695668
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zonder deze oorlog waren niet allerlei kopstukken uitgeschakeld van IRGC en tevens de militaire capaciteiten en eveneens mogelijkheden tot wapenproductie dusdanig gelimiteerd. Dus met een jaartje niks doen was niet meer bereikt. Sterker nog, dat had het Iraanse regime de kans gegeven verder te werken aan het herstel van de oorlog van vorige zomer.
pi_220695694
Het regime in Teheran bedreigt de wereld nu al met grootschalig terrorisme, voedselschaarste en energietekorten, laten we ze kernwapens geven.
graag verwijderen
pi_220695709
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Israel heeft een genocidaal regime. Het pleegt aan de lopende band terrorisme buiten de landsgrenzen, zie bijvoorbeeld deze agressie oorlog tegen Iran en Libanon. Jij draait dat inderdaad om en doet net alsof Israel slachtoffer zou zijn.

Je steunt inderdaad onvoorwaardelijk een land waar apartheid gaande is en diat genocide pleegt, constant oorlog voert en terreur zaait. Goed dat je toegeeft dat genocides zoals in Soedan of Jemen je ook niks kunnen schelen, dat mensen uitgemoord worden boeit je niks. Behalve als het joodse mensen zijn, wat natuurlijk heel racistisch van je is.
pi_220695718
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel heeft een genocidaal regime. Het pleegt aan de lopende band terrorisme buiten de landsgrenzen, zie bijvoorbeeld deze agressie oorlog tegen Iran en Libanon. Jij draait dat inderdaad om en doet net alsof Israel slachtoffer zou zijn.

Je steunt inderdaad onvoorwaardelijk een land waar apartheid gaande is en diat genocide pleegt, constant oorlog voert en terreur zaait. Goed dat je toegeeft dat genocides zoals in Soedan of Jemen je ook niks kunnen schelen, dat mensen uitgemoord worden boeit je niks. Behalve als het joodse mensen zijn, wat natuurlijk heel racistisch van je is.
Stop eens met deze klinkklare onzin aub.
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:20:14 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220695737
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Meer van deze keiharde waarheden aub.
Huilen dan.
pi_220695763
Totale onzin en niemand met wat meer dan basisschool zal het geloven maar er zitten hier een paar zwakbegaafden en beschadigde geesten die vatbaar zijn voor dit soort leugens en dat maakt het ten zeerste kwalijk, zo praten islamitische haatpredikers ook tegen de wat minder slimmen en rekruteren zodoende terroristen.
graag verwijderen
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:33:12 #200
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220695799
https://www.nu.nl/verkiez(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Trump zegt tegen Congres dat oorlog met Iran voorbij is en omzeilt deadline

President Donald Trump heeft in een brief aan het Amerikaanse Congres geschreven dat de oorlog in Iran is beëindigd. Trump is wettelijk verplicht om na zestig dagen toestemming voor verlenging van het conflict aan het parlement te vragen, maar lijkt die deadline zo te willen omzeilen.
In de brief aan leiders van het Amerikaanse Congres schrijft Trump dat een staakt-het-vuren tussen de VS en Iran, dat bijna een maand geleden van kracht ging, de vijandigheden tussen de strijdende partijen heeft beëindigd. Het conflict is daarmee voorbij, stelt de president.

Trump heeft volgens Amerikaanse wetgeving de mogelijkheid om zestig dagen lang oorlog te voeren zonder toestemming van het Congres. Daarna moet hij toestemming vragen om het conflict met dertig dagen te verlengen. De president lichtte het parlement 48 uur na de Amerikaans-Israëlische bombardementen op 28 februari in, waarna de teller ging lopen. Gisteren verliep de deadline.

Met de brief wil Trump de wettelijk verplichte toestemming proberen te omzeilen, schrijven Amerikaanse media. De regering liet al doorschemeren zich niet veel van de deadline aan te trekken. Trump noemde de wet waarin de deadline beschreven staat eerder "ongrondwettelijk". "We hebben een staakt-het-vuren, dus dat geeft je extra tijd", zei Trump vrijdag.

Democraten in het Congres zullen naar verwachting proberen de president alsnog aan de wettelijke deadline te houden. Die pogingen zijn echter gedoemd te mislukken als ze geen steun krijgen van Republikeinse parlementariërs, die over een krappe meerderheid in zowel het Huis van Afgevaardigden als de Senaat hebben.

Trump zou nieuwe aanvallen op Iran overwegen
Vooralsnog hebben Republikeinen in het Congres iedere Democratische poging om de oorlog in Iran tot een einde te brengen tegengehouden. Maar de druk binnen de partij neemt toe: de oorlog kost miljarden dollars, zorgt voor hoge energieprijzen en is impopulair onder de meeste Amerikanen.

Bronnen melden volgens Reuters dat het Witte Huis nieuwe aanvallen op Iran overweegt om druk te zetten op Teheran. Pogingen tussen de strijdende partijen om tot vrede te komen zijn tot nog toe onsuccesvol gebleken.

Trump zou het conflict in Iran kunnen hervatten en claimen dat er dan een nieuwe zestigdaagse periode ingaat. Dat trucje hebben presidenten - zowel Republikeinen als Democraten - in het verleden ook al eens uitgehaald tijdens de oorlog in Vietnam. Ook die oorlog werd nooit goedgekeurd door het Congres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')