Het valt nog mee qua prijzen van olie, of beginnen we nu pas door onze voorraden heen te geraken?quote:
Er gaat een hoop verkeerd in Nederland, ja. Maar onze problemen stellen niet veel voor in vergelijking bij >95% vanquote:Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Zat mensen zonder fatsoenlijk onderdak, er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia. Vrijheid van meningsuiting kun je daar prima bij zetten.
Ik dacht dat er nog noodvoorraden waren van ongeveer 3 maanden, maar dat weet ik niet zeker hoor.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Het valt nog mee qua prijzen van olie, of beginnen we nu pas door onze voorraden heen te geraken?
En is in de VS beter?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ik hier geboren ben en al mijn familie hier woont. Maar ik sluit niet uit dat ik hier uiteindelijk vertrek, heb al eerder 2 jaar in De VS gewoond.
Zal wel een correctie zijn op een te sterke stijging gisteren.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
Er zit wel een bijzondere val in de prijs van een vat Brent vandaag. Binnen 10 minuten $9 er af.
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
Stukje speculatie wellicht. Het zijn futures natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zal wel een correctie zijn op een te sterke stijging gisteren.
Dat kun je niet zo eenvoudig vergelijken. Het is een immens land met enorme verschillen.quote:
Tsjaquote:Op donderdag 30 april 2026 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je niet zo eenvoudig vergelijken. Het is een immens land met enorme verschillen.
De winsten van de woningcorporaties komen rechtstreeks uit de huursubsidiequote:Op donderdag 30 april 2026 15:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er was een periode in mijn leven dat ik heel erg blij was met huursubsidie.
En ik ken mensen die dat nog steeds zijn.
quote:AI-overzicht
De vennootschapsbelasting (Vpb) voor woningcorporaties stijgt fors, van ruim ¤ 1,1 miljard in 2025 naar naar schatting ¤ 1,5 miljard in 2027-2029.
Deze stijging, mede door fiscale wijzigingen (ATAD1), beperkt de investeringsruimte voor nieuwbouw en verduurzaming. Corporaties en Trouw beschouwen dit als een oneigenlijke belasting op maatschappelijk kapitaal.
Belangrijke aspecten van de winstbelasting voor corporaties:
Forse stijging: De Vpb-lasten verdubbelen bijna ten opzichte van de jaren vóór 2024, wat zorgt voor een enorme druk op de financiële middelen van corporaties.
quote:AI-overzicht
Het eigen vermogen van Nederlandse woningcorporaties is aanzienlijk en bedroeg begin 2023 opgeteld ongeveer ¤18 miljard, met stijgingen tot ver boven de ¤20 miljard in recente rapportages.
Deze kerngezonde financiële positie leidt tot discussie over de verhouding tussen opgebouwd vermogen, de verhuurderheffing en de noodzaak tot investeringen in nieuwbouw en verduurzaming.
NUL20
quote:Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
Er zit wel een bijzondere val in de prijs van een vat Brent vandaag. Binnen 10 minuten $9 er af.
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
Dat is de switch van juni naar juli contracten. Elke maand heeft in feite zijn eigen prijs. Sommige websites switchen al een dag eerder in hun grafiek.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zal wel een correctie zijn op een te sterke stijging gisteren.
Het is ontzettend persoonlijk met wat voor jou belangrijk is. Dat verschilt heel erg per persoon. Het scheelt ook enorm of je al een huis hebt of bijvoorbeeld nog (gedwongen) thuis woont. Een recordaantal jonge mensen overwegen Nederland te verlaten om dat ze hier geen toekomst zien.quote:
Dus je wilt een migrant worden...quote:Op donderdag 30 april 2026 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ontzettend persoonlijk met wat voor jou belangrijk is. Dat verschilt heel erg per persoon. Het scheelt ook enorm of je al een huis hebt of bijvoorbeeld nog (gedwongen) thuis woont. Een recordaantal jonge mensen overwegen Nederland te verlaten om dat ze hier geen toekomst zien.
Ik vind alleen al het weer totaal ruk hier de helft van het jaar, dus het noorden van California is dan veel beter toeven. Ook kan er meer, minder betutteling, meer geld verdienen. Staat weer tegenover dat hier in NL de werk-vrijetijd balans vele malen beter is. Je veel meer vrije dagen hebt. Gezondheidszorg is niet per se beter maar wel betaalbaarder. Daarom zeg ik het is maar net aan wie je het vraagt. En wat je prioriteiten en dromen zijn.
Op die globale vergelijkingslijstjes van waar het goed toeven is scoort Nederland doorgaans heel goed maar zie je toch wel een kentering ontstaan de laatste jaren.
Ik wil de migranten juist ontlopenquote:Op donderdag 30 april 2026 17:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je wilt een migrant worden...
Dat is anno 2026 niet echt een populaire groep.
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.quote:Op donderdag 30 april 2026 11:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Anti-semiet heb ik jou niet zien zeggen inderdaad. Anti-westers viert echter hoogtij. Om een post van jezelf erbij te pakken:
[..]
Hopen op slachtoffers van de Amerikaanse (of elke andere) kant is inderdaad verwerpelijk, maar het gaat even om het "progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd..."
Dat is het hele punt waar ik telkens over val. Je verwijt users hier aan dat ze anti-westerse sentimenten hebben, dat ze sympathie hebben voor Iran en noemt het moreel verwerpelijk om geen voorstander van Israël te zijn.
Even later zeg je dan "Dit topic staat bol van de tegenstanders van Israël" en zo gaat het telkens weer verder. Dan noem je een hoop van de users hier onderdeel van de progressief linkse contreien, waarna je zegt dat onder linkse contreien dat soort gedachtengoed hoogtij viert.
Het is geen directe beschuldiging, maar een indirecte. Dat maakt het des te vervelender, want iedere keer werk je je er weer onderuit met "ja maar dat heb ik niet gezegd hoor" of "oh voel je je aangesproken?". Je weet precies wat je doet en wie je probeert aan te spreken, doe dat dan gewoon.
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.
Het westen is simpelweg meer als de VS. Dat is ook Canada en Europa.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.
Hoeveel schade cq een definitief einde brengt het allemaal toe aan tienduizenden mensenlevens, hoeveel schade brengt het allemaal toe aan de wereldeconomie en aan de wereldvrede?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De winsten van de woningcorporaties komen rechtstreeks uit de huursubsidie
en nu willen die woningcorporaties ook nog vrijstelling van de winstbelasting
ze moesten vorig jaar over 4 miljard winst ruim 1 miljard aan winstbelasting betalen net als andere bedrijven
https://denuk.nl/utrechts(...)ogen-van-17-miljard/
[..]
[..]
Doe eens wat meer je best dan, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.
Tja, je kiest er zelf voor.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Triest maar waar.
Welkom in Nederland anno 2026.
Ik vind ze allebei kut, maar Trump is veel gevaarlijker, dus ik hoop dat Trump blijft verliezen. Ik had anders in de race gestaan als we een paar maanden terug niet op randje oorlog om Groenland waren.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.
Ik vind Iran erger, maar Trump heeft meer machtquote:Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei kut, maar Trump is veel gevaarlijker, dus ik hoop dat Trump blijft verliezen. Ik had anders in de race gestaan als we een paar maanden terug niet op randje oorlog om Groenland waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |