abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220683989
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:12 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Het valt nog mee qua prijzen van olie, of beginnen we nu pas door onze voorraden heen te geraken?
blablablabla
pi_220684007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Zat mensen zonder fatsoenlijk onderdak, er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia. Vrijheid van meningsuiting kun je daar prima bij zetten.
Er gaat een hoop verkeerd in Nederland, ja. Maar onze problemen stellen niet veel voor in vergelijking bij >95% van
de rest van de wereld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220684010
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Het valt nog mee qua prijzen van olie, of beginnen we nu pas door onze voorraden heen te geraken?
Ik dacht dat er nog noodvoorraden waren van ongeveer 3 maanden, maar dat weet ik niet zeker hoor.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220684018
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ik hier geboren ben en al mijn familie hier woont. Maar ik sluit niet uit dat ik hier uiteindelijk vertrek, heb al eerder 2 jaar in De VS gewoond.
En is in de VS beter?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:27:05 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220684031
Er zit wel een bijzondere val in de prijs van een vat Brent vandaag. Binnen 10 minuten $9 er af.
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220684048
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
Er zit wel een bijzondere val in de prijs van een vat Brent vandaag. Binnen 10 minuten $9 er af.
Zal wel een correctie zijn op een te sterke stijging gisteren.
pi_220684050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Stukje speculatie wellicht. Het zijn futures natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220684052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En is in de VS beter?
Dat kun je niet zo eenvoudig vergelijken. Het is een immens land met enorme verschillen.
blablablabla
pi_220684091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kun je niet zo eenvoudig vergelijken. Het is een immens land met enorme verschillen.
Tsja
  donderdag 30 april 2026 @ 16:47:37 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220684105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er was een periode in mijn leven dat ik heel erg blij was met huursubsidie.
En ik ken mensen die dat nog steeds zijn.

De winsten van de woningcorporaties komen rechtstreeks uit de huursubsidie
en nu willen die woningcorporaties ook nog vrijstelling van de winstbelasting

ze moesten vorig jaar over 4 miljard winst ruim 1 miljard aan winstbelasting betalen net als andere bedrijven

https://denuk.nl/utrechts(...)ogen-van-17-miljard/

quote:
AI-overzicht
De vennootschapsbelasting (Vpb) voor woningcorporaties stijgt fors, van ruim ¤ 1,1 miljard in 2025 naar naar schatting ¤ 1,5 miljard in 2027-2029.

Deze stijging, mede door fiscale wijzigingen (ATAD1), beperkt de investeringsruimte voor nieuwbouw en verduurzaming. Corporaties en Trouw beschouwen dit als een oneigenlijke belasting op maatschappelijk kapitaal.

Belangrijke aspecten van de winstbelasting voor corporaties:
Forse stijging: De Vpb-lasten verdubbelen bijna ten opzichte van de jaren vóór 2024, wat zorgt voor een enorme druk op de financiële middelen van corporaties.
quote:
AI-overzicht
Het eigen vermogen van Nederlandse woningcorporaties is aanzienlijk en bedroeg begin 2023 opgeteld ongeveer ¤18 miljard, met stijgingen tot ver boven de ¤20 miljard in recente rapportages.

Deze kerngezonde financiële positie leidt tot discussie over de verhouding tussen opgebouwd vermogen, de verhuurderheffing en de noodzaak tot investeringen in nieuwbouw en verduurzaming.
NUL20
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 30 april 2026 @ 16:47:56 #286
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220684107
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is de switch van juni naar juli contracten. Elke maand heeft in feite zijn eigen prijs. Sommige websites switchen al een dag eerder in hun grafiek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220684117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tsja
Het is ontzettend persoonlijk met wat voor jou belangrijk is. Dat verschilt heel erg per persoon. Het scheelt ook enorm of je al een huis hebt of bijvoorbeeld nog (gedwongen) thuis woont. Een recordaantal jonge mensen overwegen Nederland te verlaten om dat ze hier geen toekomst zien.

Ik vind alleen al het weer totaal ruk hier de helft van het jaar, dus het noorden van California is dan veel beter toeven. Ook kan er meer, minder betutteling, meer geld verdienen. Staat weer tegenover dat hier in NL de werk-vrijetijd balans vele malen beter is. Je veel meer vrije dagen hebt. Gezondheidszorg is niet per se beter maar wel betaalbaarder. Daarom zeg ik het is maar net aan wie je het vraagt. En wat je prioriteiten en dromen zijn.

Op die globale vergelijkingslijstjes van waar het goed toeven is scoort Nederland doorgaans heel goed maar zie je toch wel een kentering ontstaan de laatste jaren.
blablablabla
pi_220684171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is ontzettend persoonlijk met wat voor jou belangrijk is. Dat verschilt heel erg per persoon. Het scheelt ook enorm of je al een huis hebt of bijvoorbeeld nog (gedwongen) thuis woont. Een recordaantal jonge mensen overwegen Nederland te verlaten om dat ze hier geen toekomst zien.

Ik vind alleen al het weer totaal ruk hier de helft van het jaar, dus het noorden van California is dan veel beter toeven. Ook kan er meer, minder betutteling, meer geld verdienen. Staat weer tegenover dat hier in NL de werk-vrijetijd balans vele malen beter is. Je veel meer vrije dagen hebt. Gezondheidszorg is niet per se beter maar wel betaalbaarder. Daarom zeg ik het is maar net aan wie je het vraagt. En wat je prioriteiten en dromen zijn.

Op die globale vergelijkingslijstjes van waar het goed toeven is scoort Nederland doorgaans heel goed maar zie je toch wel een kentering ontstaan de laatste jaren.
Dus je wilt een migrant worden...

Dat is anno 2026 niet echt een populaire groep.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220684194
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je wilt een migrant worden...

Dat is anno 2026 niet echt een populaire groep.
Ik wil de migranten juist ontlopen O-)

Dat hele gedoe in het MO zal ongetwijfeld ook weer de nodige radicale kansenparels opleveren voor NL.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 17:22:58 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220684266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Anti-semiet heb ik jou niet zien zeggen inderdaad. Anti-westers viert echter hoogtij. Om een post van jezelf erbij te pakken:
[..]
Hopen op slachtoffers van de Amerikaanse (of elke andere) kant is inderdaad verwerpelijk, maar het gaat even om het "progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd..."

Dat is het hele punt waar ik telkens over val. Je verwijt users hier aan dat ze anti-westerse sentimenten hebben, dat ze sympathie hebben voor Iran en noemt het moreel verwerpelijk om geen voorstander van Israël te zijn.

Even later zeg je dan "Dit topic staat bol van de tegenstanders van Israël" en zo gaat het telkens weer verder. Dan noem je een hoop van de users hier onderdeel van de progressief linkse contreien, waarna je zegt dat onder linkse contreien dat soort gedachtengoed hoogtij viert.

Het is geen directe beschuldiging, maar een indirecte. Dat maakt het des te vervelender, want iedere keer werk je je er weer onderuit met "ja maar dat heb ik niet gezegd hoor" of "oh voel je je aangesproken?". Je weet precies wat je doet en wie je probeert aan te spreken, doe dat dan gewoon.
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220684290
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.
graag verwijderen
  donderdag 30 april 2026 @ 17:30:39 #292
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220684306
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het westen is simpelweg meer als de VS. Dat is ook Canada en Europa.
En Israël zie ik niet als een westers land. Het hoort toch echt bij het midden oosten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220684352
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De winsten van de woningcorporaties komen rechtstreeks uit de huursubsidie
en nu willen die woningcorporaties ook nog vrijstelling van de winstbelasting

ze moesten vorig jaar over 4 miljard winst ruim 1 miljard aan winstbelasting betalen net als andere bedrijven

https://denuk.nl/utrechts(...)ogen-van-17-miljard/
[..]
[..]

Hoeveel schade cq een definitief einde brengt het allemaal toe aan tienduizenden mensenlevens, hoeveel schade brengt het allemaal toe aan de wereldeconomie en aan de wereldvrede?

Ik huur hier te lande nog steeds bij een woningcorporatie, en doorgaans is de relatie goed.
En mensen in de problemen worden hier niet meteen rücksichtlos uit hun huizen gegooid.
De omgang met medewerkers van de corporatie is er één van wederzijds begrip.
Vaak worden begeleiders van Wijkteams (van onze walgelijke roverheid) ingeroepen om, samen met de corporatie, bewoners met problemen te helpen.
(Afschuwelijk allemaal, en al dat geld dat het kost. 8)7 )

Laat staan dat overheden en woningcorporaties hier achterlijke oorlogen beginnen onder valse voorwendselen... zoals het 'helpen' met de vrijheidswensen van de Jan Modalen en woninghuurders van welk betrokken land dan ook.

De oorlog met Iran is begonnen onder valse voorwendselen en met een hele reeks aan vooronderstellingen waarvoor geen harde bewijzen werden aangedragen, de oorlog in Iran gaat voor de bewoners van Iran geen sodomieter opleveren, de oorlog in Iran gaat voor de gewone Amerikanen geen sodomieter opleveren, de oorlog gaat alleen wat opleveren voor de portemonnee van de heer Trump en diens entourage.

En het is een mooie bliksemafleider voor de heer Netanyahu om het aan Abraham en Mozes door De Enige God beloofde land uit te breiden, op te eisen en in te nemen.

Dat alles met duizenden & duizenden doden tot gevolg.
Plus een internationale economische crisis.

Misschien moet de VS de Housing Act aanpassen zodat ze geld voor de oorlog en voor hun megalomane internationale ambities kunnen onttrekken aan de woningcorporaties aldaar.
Dan laten ze hun gebedel bij en gescheld op overheden van bondgenoten die ze eigenlijk niet nodig menen te hebben misschien eindelijk achterwege.

Het zal de Jan Modalen in de VS deugd doen als dat gebeurt, want met Trump gaat alles goedkoper voor ze worden. Toch?
Nou ja, de huur zal onbetaalbaar worden, maar hé... kijk eens naar die schandalige huren in het afschuwelijke Nederland! Met dat afschuwelijke huursubsidiesysteem!
Een schande is het!

PS: ter geruststelling kan ik je melden dat NL uiteraard ook in mijn Lijst van Kutlanden staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 30-04-2026 17:46:15 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220684356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.
Doe eens wat meer je best dan, zou ik zeggen.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 30 april 2026 @ 18:00:33 #295
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220684457
Misschien moeten ze sommigen hier uitleggen dat tegen een bepaalde koers van een bepaalde regering zijn niets te maken heeft met tegen dat land zijn? Trump en Netanyahu vertegenwoordigen het slechtste van respectievelijk de VS en Israel. Gelukkig ontdekken steeds meer inwoners van die landen dat ook, hopelijk krijgen ze nog de kans hun fout recht te zetten.
pi_220684669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik wil de migranten juist ontlopen O-)

Door er zelf een te worden _O-
pi_220684685
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Door er zelf een te worden _O-
Triest maar waar.
Welkom in Nederland anno 2026.
blablablabla
pi_220684726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Triest maar waar.
Welkom in Nederland anno 2026.
Tja, je kiest er zelf voor.
pi_220684756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik vind ze allebei kut, maar Trump is veel gevaarlijker, dus ik hoop dat Trump blijft verliezen. Ik had anders in de race gestaan als we een paar maanden terug niet op randje oorlog om Groenland waren.
pi_220684792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind ze allebei kut, maar Trump is veel gevaarlijker, dus ik hoop dat Trump blijft verliezen. Ik had anders in de race gestaan als we een paar maanden terug niet op randje oorlog om Groenland waren.
Ik vind Iran erger, maar Trump heeft meer macht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')