abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2026 @ 09:07:52 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220681996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef AFA2022 het volgende:
https://nvj.nl/actueel/wo(...)gste-punt-in-25-jaar

Met de persvrijheid gaat het gelukkig wel goed in de VS.
"Uitzendrechten ABC worden herzien na grap van komiek Jimmy Kimmel over Melania Trump"

https://www.volkskrant.nl(...)nia-trump~be5f53727/
Huilen dan.
pi_220682024
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als we deze ranking moeten geloven is er op de hele wereld op een paar Europese landen na die 'goed' scoren, amper persvrijheid.

Zelfs landen als Spanje, Frankrijk en Canada staan zeer laag. Dit roept de vraag op wat dit soort mensen verwachten en wellicht is enige zelfreflectie voor dit soort groepjes ook wel op de plaats.
[..]
Dat is inderdaad opmerkelijk gezien het feit dat men talloze media in het eigen land heeft verboden. Wat trouwens volledig de begrijpen valt en een uitstekende actie was, maar je vraagt je zou wel verwachten dat dit de ranking beïnvloed.
Heb je gezien hoe Trump de media/pers behandelt? Lijkt me terecht dat ze gezakt zijn op die lijst.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 09:15:09 #203
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220682037
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Uitzendrechten ABC worden herzien na grap van komiek Jimmy Kimmel over Melania Trump"

https://www.volkskrant.nl(...)nia-trump~be5f53727/
niks aan de hand volkomen normaal
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 april 2026 @ 09:20:39 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220682070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Heb je gezien hoe Trump de media/pers behandelt? Lijkt me terecht dat ze gezakt zijn op die lijst.
Ik heb het niet over de VS in mijn post.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220682098
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:24:23 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220682099
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doe eens wel?
Huilen dan.
pi_220682130
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze topic gaat toch echt over de VS/Israel en Iran...
pi_220682204
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
niks aan de hand volkomen normaal
Ik ben oud genoeg om te herinneren dat extreem rechts nog riep dat je alles moest kunnen zeggen. Nu janken ze zelfs over de meest lauwe komieken op tv.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:52:04 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220682221
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:24 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
ik geloof vast dat Trump grondtroepen gaat sturen

en hij wil dat wij ook mee gaan doen

Hij wil de natte droom van GW Bush uitvoeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 30 april 2026 @ 09:52:34 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220682224
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet slechts eentje. Er zijn talloze posts van jou terug te vinden. Je hebt meermaals zitten roepen om burgerslachtoffers, mannen, vrouwen en kinderen, het maakte allemaal niet uit. Sterker nog, zelfs hele ethnische zuiveringen was je voor.

Daarnaast mocht de ook de Russische civiele infrastructuur worden kapotgemaakt. Maar schijnbaar als het om Palestijnen gaan gelden er ineens hele andere regels? Ik kan niet zo goed tegen zulke schijnheiligheid.

En ik heb nooit gezegd dat álle Palestijnen schuldig zouden zijn, laat staan kleine kinderen. Je legt mij dus ook nog eens woorden in de mond, nota bene woorden die je zelf wél hebt gebruikt mbt een andere oorlog. Het is helaas een nogal valse manier van discussiëren.
Dan heb je vast talloze voorbeelden voor ons. Of ga je weer, net als laatst met een leugen over AI komen? Waarbij je mijn volledige voorbeeld inclusief vraagstelling probeert te weerleggen met broddelwerk van jezelf zonder vraagstelling? En dan praten over schijnheiligheid?

Steeds weer val je door de mand met je haat ten opzichte van moslims in het algemeen en Palestijnen, een volk waarvan je regelmatig het bestaan zelfs ontkent, in het bijzonder. Een haat waarbij jij steeds weer alle rechten van iedereen wil vertrappen, en wanneer je daar dan op gewezen wordt kom je met onzin en leugens. En dan praten over schijnheiligheid?

Niemand ontkent de gruwelijkheden gepleegd door Hamas en hezbollah, niemand ontkent het recht van Israël zichzelf te verdedigen, maar het stelselmatig bagatelliseren of zelfs ontkennen van helemaal niet ter discussie staande excessen door Israël en dan de aandacht proberen af te leiden met niet ter zaken doende en niet onderbouwde shit? En dan praten over schijnheiligheid?

Kortom, graag dat lijstje met die talloze voorbeelden.
pi_220682358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik geloof vast dat Trump grondtroepen gaat sturen

en hij wil dat wij ook mee gaan doen

Hij wil de natte droom van GW Bush uitvoeren
Ik weet niet of het leger van de VS wel bestand is tegen drone warfare.

pi_220682406
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En meteen weer een stropop. Op deze manier heeft een discussie niet eens zin.
Ja, dat had ik kunnen verwachten. Wel een makkelijke uitweg zo. Mooi te zien dat je de rest van de post negeert omdat dat zinnetje je niet aanstaat.

Je noemt in vrijwel elke post iedereen die sympathie voor Palestina heeft moreel verwerpelijk, om het even bij jou te houden. Je geeft regelmatig aan dat Hamas een product van Iran is, en dat mensen die Hamas niet veroordelen ze steunen. Je zegt het inderdaad niet letterlijk in die woorden, maar het druipt er vanaf in elke post van je.

quote:
En welke onschuldige burgers heb je het over? In die videos zijn namelijk veel burgers te zien, en dat zijn exact de mensen die in Westerse media worden weggezet als onschuldig. Iets wat zij natuurlijk overduidelijk niet zijn.
Ik heb het niet over de videos, ik heb het over de bewoners van de verschillende gebieden die hier niets mee te maken (willen) hebben, die gewoon hun leven willen leven.
pi_220682437
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En meteen weer een stropop. Op deze manier heeft een discussie niet eens zin.

Dat is niet een stropop.

Ik heb letterlijk mensen uitgemaakt zien worden voor "antisemiet" omdat ze het niet eens zijn met de aanvallen van Israël op Gaza, Iran of Libanon.

Gelukkig zijn die posts na het zetten van een TR altijd netjes verwijderd, want iemand beschuldigen van antisemitisme is nogal wat.
pi_220682450
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niemand. Het is verschrikkelijk tragisch dat zo een kind ernstig gewond raakt. Het zegt genoeg over de samenleving om haar heen, hun acties en gedachtegoed zijn hier de reden van.
Typisch hoe dit altijd voor jou maar een kant op werkt. Alsof het niet alles zegt over de Israelische samenleving dat ze constant met terrorisme te maken hebben. Hun acties en gedachtegoed zijn daar de reden van. Voor Israel gaat dat ook veel meer op want Israel is militair veel krachtiger dan de groepen die jij van alles kwalijk neemt.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat Israel veel meer mensen vermoord, een genocide pleegt hun bevolking van jongs af aan volstopt met haat. Mensen ronselt in het westen om illegaal land te bezetten enzovoort.
pi_220682457
- edit en quote verwisseld -
  donderdag 30 april 2026 @ 10:29:01 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220682488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is niet een stropop.

Ik heb letterlijk mensen uitgemaakt zien worden voor "antisemiet" omdat ze het niet eens zijn met de aanvallen van Israël op Gaza, Iran of Libanon.

Gelukkig zijn die posts na het zetten van een TR altijd netjes verwijderd, want iemand beschuldigen van antisemitisme is nogal wat.
Niet door mij in elk geval. Ik zou dat ook gewoon TR'en inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Typisch hoe dit altijd voor jou maar een kant op werkt. Alsof het niet alles zegt over de Israelische samenleving dat ze constant met terrorisme te maken hebben. Hun acties en gedachtegoed zijn daar de reden van. Voor Israel gaat dat ook veel meer op want Israel is militair veel krachtiger dan de groepen die jij van alles kwalijk neemt.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat Israel veel meer mensen vermoord, een genocide pleegt hun bevolking van jongs af aan volstopt met haat. Mensen ronselt in het westen om illegaal land te bezetten enzovoort.
Israël gebruikt geen eigen burgers als menselijk schild maar zet hun leger in om de eigen bevolking te beschermen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220682577
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet door mij in elk geval. Ik zou dat ook gewoon TR'en inderdaad.
Anti-semiet heb ik jou niet zien zeggen inderdaad. Anti-westers viert echter hoogtij. Om een post van jezelf erbij te pakken:
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je bent voor het Iraanse regime of hoe moeten we dat zien?
[..]

Ook in het heden zijn progressief linkse idealen niet de norm en niet emblematisch voor Westerse waarden. Sterker nog, in progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd die uitgesproken anti-Westers zijn. Waarvan hierboven een voorbeeld staat, namelijk hopen op veel Amerikaanse slachtoffers (nochtans de grootste speler in het Westen) in deze oorlog.
Hopen op slachtoffers van de Amerikaanse (of elke andere) kant is inderdaad verwerpelijk, maar het gaat even om het "progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd..."

Dat is het hele punt waar ik telkens over val. Je verwijt users hier aan dat ze anti-westerse sentimenten hebben, dat ze sympathie hebben voor Iran en noemt het moreel verwerpelijk om geen voorstander van Israël te zijn.

Even later zeg je dan "Dit topic staat bol van de tegenstanders van Israël" en zo gaat het telkens weer verder. Dan noem je een hoop van de users hier onderdeel van de progressief linkse contreien, waarna je zegt dat onder linkse contreien dat soort gedachtengoed hoogtij viert.

Het is geen directe beschuldiging, maar een indirecte. Dat maakt het des te vervelender, want iedere keer werk je je er weer onderuit met "ja maar dat heb ik niet gezegd hoor" of "oh voel je je aangesproken?". Je weet precies wat je doet en wie je probeert aan te spreken, doe dat dan gewoon.
pi_220682629
Ah we zijn weer eens aanbeland bij de contreien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220682695
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Je meot wel ver in deze lijst zoeken voor je gidsland USA tegenkomt inderdaad. Opmerkelijk is ook dat Oekraine, dat in een oorlog is zoals we weten, een grotere persvrijheid kent als het "meest vrije land op aarde".
Iedereen gaat met Toby56's Lijst Met Kutlanden aan de haal.

Bah.

Oh, wacht, daar gaat het in deze draad niet over.

EDIT:
Iran staat erg laag, je verwacht het niet.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220682697
Ieder volk heeft het recht op een eigen soevereine staat om hun politieke, sociale, economische en culturele toekomst te bepalen, vastgelegd in het VN-Handvest en verdragen.
Helaas wordt dat recht door Israel jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen op een gruwzame manier teniet gedaan. ,
Wel zijn de Israëliërs van mening dat hen dat recht toekomt. Helaas in de (voormalige|) staat van een ander volk.
Dat is het verschrikkelijke dilemma waarin de situatie van Israel en de Palestijnen verkeert.
Zolang dit dilemma niet op een redelijke manier ook voor de Palestijnen wordt opgelost zullen er altijd oorlogssituaties in dit gebied blijven plaats vinden.
Je moet wel van een andere planeet afkomstig zijn als je meent dat dit met geweld opgelost kan worden.

Over de Straat van Hormuz is het volgende nog op te merken.
Met één of enkele gecamoufleerde zogenaamde koopvaardijschepen met voldoende effectieve sensoren en bewapening kan de Straat wellicht geopend worden. Bij een aanval vanuit de kust kan zo'n aanval waarschijnlijk effectief totaal onklaar gemaakt worden.
pi_220682704
quote:
Kremlin says Putin warned Trump of ‘damaging consequences’ if he renews Iran war
Russian President Vladimir Putin warned his US counterpart against “damaging consequences” of a new military action in Iran, a Kremlin aide tells reporters after the two leaders spoke by phone.

Putin “highlighted the inevitable and extremely damaging consequences not only for Iran and its neighbors, but also for the entire international community, should the US and Israel resort to military action once again,” Kremlin aide Yuri Ushakov says.
Nou breekt mn klomp. Nuance vanuit Rusland, is het vandaag 1 april?
pi_220682720
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220682725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:24 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Nog even los van of die operatie gaat lukken.... die schoften gaan dan gewoon ook tol heffen of heffingen opleggen en die koppelen aan doorgang door de Straat :') ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220682733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nog even los van of die operatie gaat lukken.... die schoften gaan dan gewoon ook tol heffen of heffingen opleggen en die koppelen aan doorgang door de Straat :') ;(
Het doel is: kassa.

Ik vermoed dat de hoogste bedragen door de Europese bondgenoten moeten worden opgehoest.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:35:05 #225
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220682739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En dat was allemaal niet aan de orde totdat Donnie & Bennie zonodig soldaatje wilden spelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')