abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2026 @ 09:07:52 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220681996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef AFA2022 het volgende:
https://nvj.nl/actueel/wo(...)gste-punt-in-25-jaar

Met de persvrijheid gaat het gelukkig wel goed in de VS.
"Uitzendrechten ABC worden herzien na grap van komiek Jimmy Kimmel over Melania Trump"

https://www.volkskrant.nl(...)nia-trump~be5f53727/
Huilen dan.
pi_220682024
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als we deze ranking moeten geloven is er op de hele wereld op een paar Europese landen na die 'goed' scoren, amper persvrijheid.

Zelfs landen als Spanje, Frankrijk en Canada staan zeer laag. Dit roept de vraag op wat dit soort mensen verwachten en wellicht is enige zelfreflectie voor dit soort groepjes ook wel op de plaats.
[..]
Dat is inderdaad opmerkelijk gezien het feit dat men talloze media in het eigen land heeft verboden. Wat trouwens volledig de begrijpen valt en een uitstekende actie was, maar je vraagt je zou wel verwachten dat dit de ranking beïnvloed.
Heb je gezien hoe Trump de media/pers behandelt? Lijkt me terecht dat ze gezakt zijn op die lijst.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 09:15:09 #203
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220682037
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Uitzendrechten ABC worden herzien na grap van komiek Jimmy Kimmel over Melania Trump"

https://www.volkskrant.nl(...)nia-trump~be5f53727/
niks aan de hand volkomen normaal
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 april 2026 @ 09:20:39 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220682070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:13 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Heb je gezien hoe Trump de media/pers behandelt? Lijkt me terecht dat ze gezakt zijn op die lijst.
Ik heb het niet over de VS in mijn post.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220682098
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:24:23 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220682099
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doe eens wel?
Huilen dan.
pi_220682130
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze topic gaat toch echt over de VS/Israel en Iran...
pi_220682204
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
niks aan de hand volkomen normaal
Ik ben oud genoeg om te herinneren dat extreem rechts nog riep dat je alles moest kunnen zeggen. Nu janken ze zelfs over de meest lauwe komieken op tv.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:52:04 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220682221
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:24 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
ik geloof vast dat Trump grondtroepen gaat sturen

en hij wil dat wij ook mee gaan doen

Hij wil de natte droom van GW Bush uitvoeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 30 april 2026 @ 09:52:34 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220682224
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet slechts eentje. Er zijn talloze posts van jou terug te vinden. Je hebt meermaals zitten roepen om burgerslachtoffers, mannen, vrouwen en kinderen, het maakte allemaal niet uit. Sterker nog, zelfs hele ethnische zuiveringen was je voor.

Daarnaast mocht de ook de Russische civiele infrastructuur worden kapotgemaakt. Maar schijnbaar als het om Palestijnen gaan gelden er ineens hele andere regels? Ik kan niet zo goed tegen zulke schijnheiligheid.

En ik heb nooit gezegd dat álle Palestijnen schuldig zouden zijn, laat staan kleine kinderen. Je legt mij dus ook nog eens woorden in de mond, nota bene woorden die je zelf wél hebt gebruikt mbt een andere oorlog. Het is helaas een nogal valse manier van discussiëren.
Dan heb je vast talloze voorbeelden voor ons. Of ga je weer, net als laatst met een leugen over AI komen? Waarbij je mijn volledige voorbeeld inclusief vraagstelling probeert te weerleggen met broddelwerk van jezelf zonder vraagstelling? En dan praten over schijnheiligheid?

Steeds weer val je door de mand met je haat ten opzichte van moslims in het algemeen en Palestijnen, een volk waarvan je regelmatig het bestaan zelfs ontkent, in het bijzonder. Een haat waarbij jij steeds weer alle rechten van iedereen wil vertrappen, en wanneer je daar dan op gewezen wordt kom je met onzin en leugens. En dan praten over schijnheiligheid?

Niemand ontkent de gruwelijkheden gepleegd door Hamas en hezbollah, niemand ontkent het recht van Israël zichzelf te verdedigen, maar het stelselmatig bagatelliseren of zelfs ontkennen van helemaal niet ter discussie staande excessen door Israël en dan de aandacht proberen af te leiden met niet ter zaken doende en niet onderbouwde shit? En dan praten over schijnheiligheid?

Kortom, graag dat lijstje met die talloze voorbeelden.
pi_220682358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik geloof vast dat Trump grondtroepen gaat sturen

en hij wil dat wij ook mee gaan doen

Hij wil de natte droom van GW Bush uitvoeren
Ik weet niet of het leger van de VS wel bestand is tegen drone warfare.

pi_220682406
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En meteen weer een stropop. Op deze manier heeft een discussie niet eens zin.
Ja, dat had ik kunnen verwachten. Wel een makkelijke uitweg zo. Mooi te zien dat je de rest van de post negeert omdat dat zinnetje je niet aanstaat.

Je noemt in vrijwel elke post iedereen die sympathie voor Palestina heeft moreel verwerpelijk, om het even bij jou te houden. Je geeft regelmatig aan dat Hamas een product van Iran is, en dat mensen die Hamas niet veroordelen ze steunen. Je zegt het inderdaad niet letterlijk in die woorden, maar het druipt er vanaf in elke post van je.

quote:
En welke onschuldige burgers heb je het over? In die videos zijn namelijk veel burgers te zien, en dat zijn exact de mensen die in Westerse media worden weggezet als onschuldig. Iets wat zij natuurlijk overduidelijk niet zijn.
Ik heb het niet over de videos, ik heb het over de bewoners van de verschillende gebieden die hier niets mee te maken (willen) hebben, die gewoon hun leven willen leven.
pi_220682437
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En meteen weer een stropop. Op deze manier heeft een discussie niet eens zin.

Dat is niet een stropop.

Ik heb letterlijk mensen uitgemaakt zien worden voor "antisemiet" omdat ze het niet eens zijn met de aanvallen van Israël op Gaza, Iran of Libanon.

Gelukkig zijn die posts na het zetten van een TR altijd netjes verwijderd, want iemand beschuldigen van antisemitisme is nogal wat.
pi_220682450
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niemand. Het is verschrikkelijk tragisch dat zo een kind ernstig gewond raakt. Het zegt genoeg over de samenleving om haar heen, hun acties en gedachtegoed zijn hier de reden van.
Typisch hoe dit altijd voor jou maar een kant op werkt. Alsof het niet alles zegt over de Israelische samenleving dat ze constant met terrorisme te maken hebben. Hun acties en gedachtegoed zijn daar de reden van. Voor Israel gaat dat ook veel meer op want Israel is militair veel krachtiger dan de groepen die jij van alles kwalijk neemt.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat Israel veel meer mensen vermoord, een genocide pleegt hun bevolking van jongs af aan volstopt met haat. Mensen ronselt in het westen om illegaal land te bezetten enzovoort.
pi_220682457
- edit en quote verwisseld -
  donderdag 30 april 2026 @ 10:29:01 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220682488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is niet een stropop.

Ik heb letterlijk mensen uitgemaakt zien worden voor "antisemiet" omdat ze het niet eens zijn met de aanvallen van Israël op Gaza, Iran of Libanon.

Gelukkig zijn die posts na het zetten van een TR altijd netjes verwijderd, want iemand beschuldigen van antisemitisme is nogal wat.
Niet door mij in elk geval. Ik zou dat ook gewoon TR'en inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Typisch hoe dit altijd voor jou maar een kant op werkt. Alsof het niet alles zegt over de Israelische samenleving dat ze constant met terrorisme te maken hebben. Hun acties en gedachtegoed zijn daar de reden van. Voor Israel gaat dat ook veel meer op want Israel is militair veel krachtiger dan de groepen die jij van alles kwalijk neemt.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat Israel veel meer mensen vermoord, een genocide pleegt hun bevolking van jongs af aan volstopt met haat. Mensen ronselt in het westen om illegaal land te bezetten enzovoort.
Israël gebruikt geen eigen burgers als menselijk schild maar zet hun leger in om de eigen bevolking te beschermen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220682577
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet door mij in elk geval. Ik zou dat ook gewoon TR'en inderdaad.
Anti-semiet heb ik jou niet zien zeggen inderdaad. Anti-westers viert echter hoogtij. Om een post van jezelf erbij te pakken:
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je bent voor het Iraanse regime of hoe moeten we dat zien?
[..]

Ook in het heden zijn progressief linkse idealen niet de norm en niet emblematisch voor Westerse waarden. Sterker nog, in progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd die uitgesproken anti-Westers zijn. Waarvan hierboven een voorbeeld staat, namelijk hopen op veel Amerikaanse slachtoffers (nochtans de grootste speler in het Westen) in deze oorlog.
Hopen op slachtoffers van de Amerikaanse (of elke andere) kant is inderdaad verwerpelijk, maar het gaat even om het "progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd..."

Dat is het hele punt waar ik telkens over val. Je verwijt users hier aan dat ze anti-westerse sentimenten hebben, dat ze sympathie hebben voor Iran en noemt het moreel verwerpelijk om geen voorstander van Israël te zijn.

Even later zeg je dan "Dit topic staat bol van de tegenstanders van Israël" en zo gaat het telkens weer verder. Dan noem je een hoop van de users hier onderdeel van de progressief linkse contreien, waarna je zegt dat onder linkse contreien dat soort gedachtengoed hoogtij viert.

Het is geen directe beschuldiging, maar een indirecte. Dat maakt het des te vervelender, want iedere keer werk je je er weer onderuit met "ja maar dat heb ik niet gezegd hoor" of "oh voel je je aangesproken?". Je weet precies wat je doet en wie je probeert aan te spreken, doe dat dan gewoon.
pi_220682629
Ah we zijn weer eens aanbeland bij de contreien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220682695
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Je meot wel ver in deze lijst zoeken voor je gidsland USA tegenkomt inderdaad. Opmerkelijk is ook dat Oekraine, dat in een oorlog is zoals we weten, een grotere persvrijheid kent als het "meest vrije land op aarde".
Iedereen gaat met Toby56's Lijst Met Kutlanden aan de haal.

Bah.

Oh, wacht, daar gaat het in deze draad niet over.

EDIT:
Iran staat erg laag, je verwacht het niet.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220682697
Ieder volk heeft het recht op een eigen soevereine staat om hun politieke, sociale, economische en culturele toekomst te bepalen, vastgelegd in het VN-Handvest en verdragen.
Helaas wordt dat recht door Israel jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen op een gruwzame manier teniet gedaan. ,
Wel zijn de Israëliërs van mening dat hen dat recht toekomt. Helaas in de (voormalige|) staat van een ander volk.
Dat is het verschrikkelijke dilemma waarin de situatie van Israel en de Palestijnen verkeert.
Zolang dit dilemma niet op een redelijke manier ook voor de Palestijnen wordt opgelost zullen er altijd oorlogssituaties in dit gebied blijven plaats vinden.
Je moet wel van een andere planeet afkomstig zijn als je meent dat dit met geweld opgelost kan worden.

Over de Straat van Hormuz is het volgende nog op te merken.
Met één of enkele gecamoufleerde zogenaamde koopvaardijschepen met voldoende effectieve sensoren en bewapening kan de Straat wellicht geopend worden. Bij een aanval vanuit de kust kan zo'n aanval waarschijnlijk effectief totaal onklaar gemaakt worden.
pi_220682704
quote:
Kremlin says Putin warned Trump of ‘damaging consequences’ if he renews Iran war
Russian President Vladimir Putin warned his US counterpart against “damaging consequences” of a new military action in Iran, a Kremlin aide tells reporters after the two leaders spoke by phone.

Putin “highlighted the inevitable and extremely damaging consequences not only for Iran and its neighbors, but also for the entire international community, should the US and Israel resort to military action once again,” Kremlin aide Yuri Ushakov says.
Nou breekt mn klomp. Nuance vanuit Rusland, is het vandaag 1 april?
pi_220682720
twitter
pi_220682725
quote:
[ x ]
Nog even los van of die operatie gaat lukken.... die schoften gaan dan gewoon ook tol heffen of heffingen opleggen en die koppelen aan doorgang door de Straat :') ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220682733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nog even los van of die operatie gaat lukken.... die schoften gaan dan gewoon ook tol heffen of heffingen opleggen en die koppelen aan doorgang door de Straat :') ;(
Het doel is: kassa.

Ik vermoed dat de hoogste bedragen door de Europese bondgenoten moeten worden opgehoest.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:35:05 #225
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220682739
quote:

[..]
En dat was allemaal niet aan de orde totdat Donnie & Bennie zonodig soldaatje wilden spelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:35:18 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220682740
quote:

[..]
Je bedoelt het land dat Venezuela aan het beroven is van hun olieinkomsten? Je verwacht het niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:41:46 #227
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220682780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het doel is: kassa.

Ik vermoed dat de hoogste bedragen door de Europese bondgenoten moeten worden opgehoest.
kasssa ????

2 miljoen per schip voor doorgang is 1 dollar op een vat olie

quote:
AI-overzicht
De hoeveelheid olie aan boord van een olietanker varieert sterk afhankelijk van het type en de grootte van het schip, maar een Very Large Crude Carrier (VLCC) vervoert doorgaans ongeveer 2 miljoen vaten ruwe olie.
Hier zijn de details per type tanker:
VLCC (Very Large Crude Carrier): De standaard grote tanker, met een capaciteit van ongeveer 2 miljoen vaten.
de olieprijs is de afgelopen weken gestegen van 50 dollar naar 110 dollar
1 dollar per vat is niets , echt niets
https://oilprice.com/oil-price-charts/
die zal men zeer graag willen betalen

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 30-04-2026 12:47:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220682845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kasssa ????

[..]
Dat is de tolheffing van Iran, toch? Die van de VS weten we nog niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220682886
quote:

[..]
kasssa ????

[...]
Precies wat ik zeg.
Kassa dus.

We weten overigens nog niet eens wat de VS gaat vragen.

Die hele oorlog draait (wederom) om olie en kassa.
In hoeverre de Amerikaanse of Iraanse bevolking er wijzer van wordt...
  donderdag 30 april 2026 @ 13:13:58 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220682954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg.
Kassa dus.

We weten overigens nog niet eens wat de VS gaat vragen.

Die hele oorlog draait (wederom) om olie en kassa.
In hoeverre de Amerikaanse of Iraanse bevolking er wijzer van wordt...
wat wordt jan modaal hier wijzer van de diverse coalities ?

waar woningcorporaties en pensioenfondsen vele miljarden mogen wegslepen
met dank aan de huursubsidie en de WTP inhouding van 20%
pi_220682958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ben oud genoeg om te herinneren dat extreem rechts nog riep dat je alles moest kunnen zeggen. Nu janken ze zelfs over de meest lauwe komieken op tv.
Dit dus en de grap was goed. Ik lees nu pas dat hij dagen voor de aanslag gemaakt en uitgezonden was.
Maar dat ze het weer anders willen framen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220683081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nou breekt mn klomp. Nuance vanuit Rusland, is het vandaag 1 april?
Dat is geen nuance, dat is gewoon concern-trolling. En daarbij leest Rusland altijd volledig hypocriet 'het Westen' de les over van alles en nog wat. Dat is niet nieuw.
pi_220683198
quote:
[ x ]
Het feit dat Israel geen grondtroepen gaat leveren zegt genoeg.

Ondertussen: Het Libanese nationale persbureau NNA meldt dat Israëlische troepen een waterstation in de stad Batouliyeh hebben aangevallen. De overgebleven inwoners van het stadje zouden afhankelijk zijn van dat station voor het oppompen van water.
De gehele burger infrastructuur van Zuid Libanon gaat eraan, landbouw grond wordt met fosfor onbruikbaar gemaakt. Meer dan 2000 onschuldige doden in Libanon, uiteraard net als het water in het Waterstation allemaal terroristen.
pi_220683409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:31 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is geen nuance, dat is gewoon concern-trolling. En daarbij leest Rusland altijd volledig hypocriet 'het Westen' de les over van alles en nog wat. Dat is niet nieuw.
Ik vond het bijzonder om te lezen. Dank voor die aanvulling, heb 't niet zo vaak voorbij zien komen :)
pi_220683422
quote:

[..]
kasssa ????

[..]
Wat ze vervoeren is iets van 200 miljoen aan waarde, 2 miljoen is dus zeker niet niets als je al werkt met kleine winstmarges.

En dat geld gaat ook nog eens rechtstreeks naar Iran.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 14:53:50 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220683505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat ze vervoeren is iets van 200 miljoen aan waarde, 2 miljoen is dus zeker niet niets als je al werkt met kleine winstmarges.

quote:
In vredestijd varen dagelijks zo'n 135 schepen door de straat.
bnr.nl
bnr.nl
+2
ja so what
denk jij dat 2 miljoen op 200 miljoen een hele boel geld is ?

Dat is 1% niet veel t.o. de 55% van jetten en Co
quote:
Belastingopbouw Benzine 2026
Accijns: In 2026 bedraagt de accijns op benzine ongeveer ¤ 0,79 tot ¤ 0,85 per liter.
BTW: Over de totale brandstofprijs (pompprijs + accijns) wordt 21% BTW geheven.

Totale belastingdruk
Door deze stapeling van accijns en BTW bestaat meer dan de helft van de literprijs uit belastingen. Volgens recente cijfers kan de totale belastingdruk (accijns + BTW) oplopen tot zo'n 53% tot meer dan 55% van de totale pompprijs.
pi_220683514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja so what
denk jij dat 2 miljoen op 200 miljoen een hele boel geld is ?

Dat is 1% niet veel t.o. de 55% van jetten en Co
[..]

Maar voor die vervoerders is het wel degelijk veel geld want die pakken geen accijns die de roverheid pakt.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 14:56:24 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220683521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar voor die vervoerders is het wel degelijk veel geld want die pakken geen accijns die de roverheid pakt.
Die maakt het ook geen zak uit, als wereldwijd de verkoopprijs dus 1 dollar per vat extra hoger is

momenteel is de prijs per vat 50 dollar hoger

quote:
Unilever verhoogt prijzen door oorlog in Iran, vooral Azië en Zuid-Amerika betalen rekening: 'schoonmaakmiddelen fors duurder'
Londen- De Nederlands-Britse producent verwacht de prijzen te moeten gaan verhogen vanwege de inflatie.
En omdat de vraag in Europa en de VS zwak is, zullen deze prijsstijgingen vooral in Azië worden doorgevoerd.
Gewoon wat minder schoonmaken

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 30-04-2026 15:01:30 ]
pi_220683528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus en de grap was goed. Ik lees nu pas dat hij dagen voor de aanslag gemaakt en uitgezonden was.
Maar dat ze het weer anders willen framen.
De woordvoerder van Trump zei dat er geschoten ging worden voor de conferentie. Kun je ook leuk uitleggen.
pi_220683572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Haha, roverheid in plaats van overheid _O-

Goede grap hoor
pi_220683630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Haha, roverheid in plaats van overheid _O-

Goede grap hoor
Was het maar een grap. Die tyfushonden in Den Haag plukken ons helemaal kaal.
blablablabla
pi_220683694
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Lachen, gieren en brullen _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 30 april 2026 @ 15:31:27 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683740
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat het feit dat we het in dit land zo goed hebben daar iets mee te maken heeft...
Huilen dan.
  donderdag 30 april 2026 @ 15:32:46 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]

In elk geval minder dan TARRIFS BABY TARRIFS!!!11~
Huilen dan.
pi_220683769
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat het feit dat we het in dit land zo goed hebben daar iets mee te maken heeft...
We?
Spreek lekker voor jezelf.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 15:39:53 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]
We?
We. Feit.
Huilen dan.
pi_220683798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]
We?
Heb je het slecht?
Geen onderdak? Geen voeding? Internet? Vrijheid van meningsuiting?
pi_220683808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat wordt jan modaal hier wijzer van de diverse coalities ?

waar woningcorporaties en pensioenfondsen vele miljarden mogen wegslepen
met dank aan de huursubsidie en de WTP inhouding van 20%
Er was een periode in mijn leven dat ik heel erg blij was met huursubsidie.
En ik ken mensen die dat nog steeds zijn.

Wat het verband is met grof geld verdienen aan duizenden mensenlevens kostende, wereldwijde crises veroorzakende en niets oplossende oorlogen ontgaat mij.
Maar dat komt door mijn gebrek aan inzichtelijk vermogen denk ik.
pi_220683811
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
We. Feit.
Jij moet lekker spreken voor jezelf en niet namens elke Nederlander.

Zat mensen die hier een kutleven hebben. Mensen die in hun auto moeten slapen omdat er geen huizen zijn. Toeslagenslachtoffers. Mensen die niet of nauwelijks rond kunnen komen omdat alles zo mokerduur is geworden. Mensen met psychische klachten die maanden of langer op een wachtlijst staan. Eenzame ouderen die van een armetierige WW moeten rondkomen. Jongeren die tot hun dertigste thuis moeten wonen.

Ook dat zijn feiten.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 15:47:15 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Zat mensen die hier een kutleven hebben. Mensen die in hun auto moeten slapen omdat er geen huizen zijn. Toeslagenslachtoffers. Mensen die niet of nauwelijks rond kunnen komen omdat alles zo mokerduur is geworden. Mensen met psychische klachten die maanden of langer op een wachtlijst staan. Eenzame ouderen die van een armetierige WW moeten rondkomen. Jongeren die tot hun dertigste thuis moeten wonen.

Ook dat zijn feiten.
Mimimiminmi HUILON :'( :'( !!

Feit: we hebben het hartstikke goed in Nederland. Niemand beweert dat het perfect is en er niks beter kan.
Huilen dan.
pi_220683827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook dat zijn feiten.
Nederland is niet perfect.
Maar slecht hebben we (!) het hier niet.

Loop een maand stage in Mali en kom dan terug met hetzelfde argument.
pi_220683834
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb je het slecht?
Geen onderdak? Geen voeding? Internet? Vrijheid van meningsuiting?
Zat mensen zonder fatsoenlijk onderdak, er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia. Vrijheid van meningsuiting kun je daar prima bij zetten.
blablablabla
pi_220683839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Zat mensen zonder fatsoenlijk onderdak, er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia. Vrijheid van meningsuiting kun je daar prima bij zetten.
Klagen is van alle tijden.
Objectief hebben we (!) het goed hier.
pi_220683840
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ah het leven in Mali de norm is om je punt te maken hoe goed wij het hier hebben. Ja nu heb je me overtuigd hoor _O- _O_
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 15:50:43 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683841
quote:
er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia.
Huh en net was je nog aan het huilen over de 'roverheid'.

:?
Huilen dan.
pi_220683843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Ah het leven in Mali de norm is om je punt te maken hoe goed wij het hier hebben. Ja nu heb je me overtuigd hoor _O- _O_
En toch klagen mensen daar ook.
pi_220683845
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huh en net was je nog aan het huilen over de 'roverheid'.

:?
Je bent meer gaan betalen voor minder voorzieningen.
blablablabla
pi_220683847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klagen is van alle tijden.
Objectief hebben we (!) het goed hier.
Dat ligt er dus maar net aan aan wie je dat vraagt. Dat het ergens anders nog veel kutter is wil niet zeggen dat iedereen het hier goed heeft.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 15:52:00 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Je bent meer gaan betalen voor minder voorzieningen.
Ik ben ook meer gaan betalen voor minder boodschappen.

En nu?
Huilen dan.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:52:19 #260
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220683851
quote:

[..]
Noem eens een land waar het beter toeven is dan hier?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:53:24 #261
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220683855
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben ook meer gaan betalen voor minder boodschappen.

En nu?
In Pakistan kost een pak koekjes maar 15 cent!!!1!!!1!!!
pi_220683857
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Noem eens een land waar het beter toeven is dan hier?
Kies een willekeurig land in Azië, Zuid Amerika, Scandinavië.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 15:56:54 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben veel in Zuid-Amerika geweest en ik kan je vertellen dat de meeste mensen in Nederland toch echt beter af zijn.

Hoe zit het met de roverheden in Scandinavië?
Huilen dan.
pi_220683881
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ben veel in Zuid-Amerika geweest en ik kan je vertellen dat de meeste mensen in Nederland toch echt beter af zijn.

Fucking noorwegen dat verstandig is omgesprongen met haar natuurlijke schatten ook :r

Beetje een fonds oprichten waar je als land over langere periode wat aan hebt :')
pi_220683896
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daar betaal je ook een premium maar er is minder ingeteerd op sociale voorzieningen dan hier, Zuid Amerika is dan weer heel goedkoop. Ik geloof ook niet dat je het hebben van een goed of slecht leven altijd maar direct kan relateren aan inkomens.
blablablabla
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:03:25 #266
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220683903
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Turkmenistan
Iran
Tajikistan
Afghanistan
Pakistan
Burma
Jemen

Moet ik doorgaan?
  donderdag 30 april 2026 @ 16:03:39 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Fucking noorwegen dat verstandig is omgesprongen met haar natuurlijke schatten ook :r

Beetje een fonds oprichten waar je als land over langere periode wat aan hebt :')
Nou ja, wij (@Elan) hebben een groot deel van onze natuurlijke schatten geïnvesteerd in infrastructuur, en daar plukken we(!!!) natuurlijk ook de vruchten van.
Huilen dan.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:04:37 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220683913
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar betaal je ook een premium maar er is minder ingeteerd op sociale voorzieningen dan hier, Zuid Amerika is dan weer heel goedkoop. Ik geloof ook niet dat je het hebben van een goed of slecht leven altijd maar direct kan relateren aan inkomens.
De levensstandaard ligt in Zuid-Amerika gewoon aantoonbaar een stuk lager dan hier. Als je daar arm bent, dan ben je echt aan het sappelen. Als je geld hebt is het overal goed toeven.
Huilen dan.
pi_220683939
twitter
pi_220683943
quote:

[..]
Waarom woon je hier en niet in Rusland, bijvoorbeeld?
pi_220683951
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De levensstandaard ligt in Zuid-Amerika gewoon aantoonbaar een stuk lager dan hier. Als je daar arm bent, dan ben je echt aan het sappelen. Als je geld hebt is het overal goed toeven.
Je hebt in grote delen tegenwoordig ook een vrij brede middenklasse die niet de zorgen kent die wij hier hebben over zaken als woningentekort en een moordende prestatie-economie. Ik zou vanwege het klimaat eerlijk gezegd liever daar dakloos zijn dan hier.
blablablabla
pi_220683952
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, of ga eens op vakantie in Indonesië of Thailand. NIet bepaald derde wereldlanden maar tel je zegeningen zou ik zeggen. 7 dagen per week werken voor een eurootje of 400 per maand en 12 vrije dagen per jaar.

Al is dan de klacht waarschijnlijk: "Ik kan helemaal niet naar Thailand op vakantie door Jatten en de Roverheid"

Om het ontopic te houden: De stijgende energieprijzen hebben daar veel meer impact door dat lage loon. En op de 1 of andere manier gaan ze er waardiger mee om dan (een groot gedeelte van) de Nederlanders.
pi_220683957
twitter
pi_220683973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom woon je hier en niet in Rusland, bijvoorbeeld?
Omdat ik hier geboren ben en al mijn familie hier woont. Maar ik sluit niet uit dat ik hier uiteindelijk vertrek, heb al eerder 2 jaar in De VS gewoond.
blablablabla
pi_220683986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, of ga eens op vakantie in Indonesië of Thailand. NIet bepaald derde wereldlanden maar tel je zegeningen zou ik zeggen. 7 dagen per week werken voor een eurootje of 400 per maand en 12 vrije dagen per jaar.

Al is dan de klacht waarschijnlijk: "Ik kan helemaal niet naar Thailand op vakantie door Jatten en de Roverheid"

Om het ontopic te houden: De stijgende energieprijzen hebben daar veel meer impact door dat lage loon. En op de 1 of andere manier gaan ze er waardiger mee om dan (een groot gedeelte van) de Nederlanders.
Maar je bent geen Thai.
Als expat kun je daar een heerlijk leven leiden, veel beter dan hier.
blablablabla
pi_220683989
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:12 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Het valt nog mee qua prijzen van olie, of beginnen we nu pas door onze voorraden heen te geraken?
blablablabla
pi_220684007
quote:

[..]
Er gaat een hoop verkeerd in Nederland, ja. Maar onze problemen stellen niet veel voor in vergelijking bij >95% van
de rest van de wereld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220684010
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Het valt nog mee qua prijzen van olie, of beginnen we nu pas door onze voorraden heen te geraken?
Ik dacht dat er nog noodvoorraden waren van ongeveer 3 maanden, maar dat weet ik niet zeker hoor.
pi_220684018
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat ik hier geboren ben en al mijn familie hier woont. Maar ik sluit niet uit dat ik hier uiteindelijk vertrek, heb al eerder 2 jaar in De VS gewoond.
En is in de VS beter?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:27:05 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220684031
Er zit wel een bijzondere val in de prijs van een vat Brent vandaag. Binnen 10 minuten $9 er af.
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
pi_220684048
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
Er zit wel een bijzondere val in de prijs van een vat Brent vandaag. Binnen 10 minuten $9 er af.
Zal wel een correctie zijn op een te sterke stijging gisteren.
pi_220684050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Stukje speculatie wellicht. Het zijn futures natuurlijk.
pi_220684052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En is in de VS beter?
Dat kun je niet zo eenvoudig vergelijken. Het is een immens land met enorme verschillen.
blablablabla
pi_220684091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kun je niet zo eenvoudig vergelijken. Het is een immens land met enorme verschillen.
Tsja
  donderdag 30 april 2026 @ 16:47:37 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220684105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Er was een periode in mijn leven dat ik heel erg blij was met huursubsidie.
En ik ken mensen die dat nog steeds zijn.

De winsten van de woningcorporaties komen rechtstreeks uit de huursubsidie
en nu willen die woningcorporaties ook nog vrijstelling van de winstbelasting

ze moesten vorig jaar over 4 miljard winst ruim 1 miljard aan winstbelasting betalen net als andere bedrijven

https://denuk.nl/utrechts(...)ogen-van-17-miljard/

quote:
AI-overzicht
De vennootschapsbelasting (Vpb) voor woningcorporaties stijgt fors, van ruim ¤ 1,1 miljard in 2025 naar naar schatting ¤ 1,5 miljard in 2027-2029.

Deze stijging, mede door fiscale wijzigingen (ATAD1), beperkt de investeringsruimte voor nieuwbouw en verduurzaming. Corporaties en Trouw beschouwen dit als een oneigenlijke belasting op maatschappelijk kapitaal.

Belangrijke aspecten van de winstbelasting voor corporaties:
Forse stijging: De Vpb-lasten verdubbelen bijna ten opzichte van de jaren vóór 2024, wat zorgt voor een enorme druk op de financiële middelen van corporaties.
quote:
AI-overzicht
Het eigen vermogen van Nederlandse woningcorporaties is aanzienlijk en bedroeg begin 2023 opgeteld ongeveer ¤18 miljard, met stijgingen tot ver boven de ¤20 miljard in recente rapportages.

Deze kerngezonde financiële positie leidt tot discussie over de verhouding tussen opgebouwd vermogen, de verhuurderheffing en de noodzaak tot investeringen in nieuwbouw en verduurzaming.
NUL20
  donderdag 30 april 2026 @ 16:47:56 #286
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220684107
quote:
5s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is de switch van juni naar juli contracten. Elke maand heeft in feite zijn eigen prijs. Sommige websites switchen al een dag eerder in hun grafiek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220684117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tsja
Het is ontzettend persoonlijk met wat voor jou belangrijk is. Dat verschilt heel erg per persoon. Het scheelt ook enorm of je al een huis hebt of bijvoorbeeld nog (gedwongen) thuis woont. Een recordaantal jonge mensen overwegen Nederland te verlaten om dat ze hier geen toekomst zien.

Ik vind alleen al het weer totaal ruk hier de helft van het jaar, dus het noorden van California is dan veel beter toeven. Ook kan er meer, minder betutteling, meer geld verdienen. Staat weer tegenover dat hier in NL de werk-vrijetijd balans vele malen beter is. Je veel meer vrije dagen hebt. Gezondheidszorg is niet per se beter maar wel betaalbaarder. Daarom zeg ik het is maar net aan wie je het vraagt. En wat je prioriteiten en dromen zijn.

Op die globale vergelijkingslijstjes van waar het goed toeven is scoort Nederland doorgaans heel goed maar zie je toch wel een kentering ontstaan de laatste jaren.
blablablabla
pi_220684171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is ontzettend persoonlijk met wat voor jou belangrijk is. Dat verschilt heel erg per persoon. Het scheelt ook enorm of je al een huis hebt of bijvoorbeeld nog (gedwongen) thuis woont. Een recordaantal jonge mensen overwegen Nederland te verlaten om dat ze hier geen toekomst zien.

Ik vind alleen al het weer totaal ruk hier de helft van het jaar, dus het noorden van California is dan veel beter toeven. Ook kan er meer, minder betutteling, meer geld verdienen. Staat weer tegenover dat hier in NL de werk-vrijetijd balans vele malen beter is. Je veel meer vrije dagen hebt. Gezondheidszorg is niet per se beter maar wel betaalbaarder. Daarom zeg ik het is maar net aan wie je het vraagt. En wat je prioriteiten en dromen zijn.

Op die globale vergelijkingslijstjes van waar het goed toeven is scoort Nederland doorgaans heel goed maar zie je toch wel een kentering ontstaan de laatste jaren.
Dus je wilt een migrant worden...

Dat is anno 2026 niet echt een populaire groep.
pi_220684194
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je wilt een migrant worden...

Dat is anno 2026 niet echt een populaire groep.
Ik wil de migranten juist ontlopen O-)

Dat hele gedoe in het MO zal ongetwijfeld ook weer de nodige radicale kansenparels opleveren voor NL.
blablablabla
  donderdag 30 april 2026 @ 17:22:58 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220684266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Anti-semiet heb ik jou niet zien zeggen inderdaad. Anti-westers viert echter hoogtij. Om een post van jezelf erbij te pakken:
[..]
Hopen op slachtoffers van de Amerikaanse (of elke andere) kant is inderdaad verwerpelijk, maar het gaat even om het "progressief linkse contreien worden geregeld standpunten omarmd..."

Dat is het hele punt waar ik telkens over val. Je verwijt users hier aan dat ze anti-westerse sentimenten hebben, dat ze sympathie hebben voor Iran en noemt het moreel verwerpelijk om geen voorstander van Israël te zijn.

Even later zeg je dan "Dit topic staat bol van de tegenstanders van Israël" en zo gaat het telkens weer verder. Dan noem je een hoop van de users hier onderdeel van de progressief linkse contreien, waarna je zegt dat onder linkse contreien dat soort gedachtengoed hoogtij viert.

Het is geen directe beschuldiging, maar een indirecte. Dat maakt het des te vervelender, want iedere keer werk je je er weer onderuit met "ja maar dat heb ik niet gezegd hoor" of "oh voel je je aangesproken?". Je weet precies wat je doet en wie je probeert aan te spreken, doe dat dan gewoon.
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.
pi_220684290
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, daar blijf ik ook bij. Ik vind je tegen de VS en Israël keren simpelweg anti-Westers omdat de VS natuurlijk onderdeel van het Westen is en Israël een Westerse bondgenoot. Dat dit dan per definitie samen zou gaan met een sympathie voor Iran heb ik niet gezegd, al zijn er wel mensen actief die dit openlijk hebben erkend.
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.
graag verwijderen
  donderdag 30 april 2026 @ 17:30:39 #292
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220684306
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het westen is simpelweg meer als de VS. Dat is ook Canada en Europa.
En Israël zie ik niet als een westers land. Het hoort toch echt bij het midden oosten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220684352
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De winsten van de woningcorporaties komen rechtstreeks uit de huursubsidie
en nu willen die woningcorporaties ook nog vrijstelling van de winstbelasting

ze moesten vorig jaar over 4 miljard winst ruim 1 miljard aan winstbelasting betalen net als andere bedrijven

https://denuk.nl/utrechts(...)ogen-van-17-miljard/
[..]
[..]

Hoeveel schade cq een definitief einde brengt het allemaal toe aan tienduizenden mensenlevens, hoeveel schade brengt het allemaal toe aan de wereldeconomie en aan de wereldvrede?

Ik huur hier te lande nog steeds bij een woningcorporatie, en doorgaans is de relatie goed.
En mensen in de problemen worden hier niet meteen rücksichtlos uit hun huizen gegooid.
De omgang met medewerkers van de corporatie is er één van wederzijds begrip.
Vaak worden begeleiders van Wijkteams (van onze walgelijke roverheid) ingeroepen om, samen met de corporatie, bewoners met problemen te helpen.
(Afschuwelijk allemaal, en al dat geld dat het kost. 8)7 )

Laat staan dat overheden en woningcorporaties hier achterlijke oorlogen beginnen onder valse voorwendselen... zoals het 'helpen' met de vrijheidswensen van de Jan Modalen en woninghuurders van welk betrokken land dan ook.

De oorlog met Iran is begonnen onder valse voorwendselen en met een hele reeks aan vooronderstellingen waarvoor geen harde bewijzen werden aangedragen, de oorlog in Iran gaat voor de bewoners van Iran geen sodomieter opleveren, de oorlog in Iran gaat voor de gewone Amerikanen geen sodomieter opleveren, de oorlog gaat alleen wat opleveren voor de portemonnee van de heer Trump en diens entourage.

En het is een mooie bliksemafleider voor de heer Netanyahu om het aan Abraham en Mozes door De Enige God beloofde land uit te breiden, op te eisen en in te nemen.

Dat alles met duizenden & duizenden doden tot gevolg.
Plus een internationale economische crisis.

Misschien moet de VS de Housing Act aanpassen zodat ze geld voor de oorlog en voor hun megalomane internationale ambities kunnen onttrekken aan de woningcorporaties aldaar.
Dan laten ze hun gebedel bij en gescheld op overheden van bondgenoten die ze eigenlijk niet nodig menen te hebben misschien eindelijk achterwege.

Het zal de Jan Modalen in de VS deugd doen als dat gebeurt, want met Trump gaat alles goedkoper voor ze worden. Toch?
Nou ja, de huur zal onbetaalbaar worden, maar hé... kijk eens naar die schandalige huren in het afschuwelijke Nederland! Met dat afschuwelijke huursubsidiesysteem!
Een schande is het!

PS: ter geruststelling kan ik je melden dat NL uiteraard ook in mijn Lijst van Kutlanden staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 30-04-2026 17:46:15 ]
pi_220684356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waar men Trump openlijk ridiculiseert, verguist en demoniseert is het fluisterstil in de kritiek op het schattige vredelievende Iraanse regime.
Doe eens wat meer je best dan, zou ik zeggen.
  donderdag 30 april 2026 @ 18:00:33 #295
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220684457
Misschien moeten ze sommigen hier uitleggen dat tegen een bepaalde koers van een bepaalde regering zijn niets te maken heeft met tegen dat land zijn? Trump en Netanyahu vertegenwoordigen het slechtste van respectievelijk de VS en Israel. Gelukkig ontdekken steeds meer inwoners van die landen dat ook, hopelijk krijgen ze nog de kans hun fout recht te zetten.
pi_220684669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik wil de migranten juist ontlopen O-)

Door er zelf een te worden _O-
pi_220684685
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Door er zelf een te worden _O-
Triest maar waar.
Welkom in Nederland anno 2026.
blablablabla
pi_220684726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Triest maar waar.
Welkom in Nederland anno 2026.
Tja, je kiest er zelf voor.
pi_220684756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik vind ze allebei kut, maar Trump is veel gevaarlijker, dus ik hoop dat Trump blijft verliezen. Ik had anders in de race gestaan als we een paar maanden terug niet op randje oorlog om Groenland waren.
pi_220684792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind ze allebei kut, maar Trump is veel gevaarlijker, dus ik hoop dat Trump blijft verliezen. Ik had anders in de race gestaan als we een paar maanden terug niet op randje oorlog om Groenland waren.
Ik vind Iran erger, maar Trump heeft meer macht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')