Nederland is niet perfect.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij moet lekker spreken voor jezelf en niet namens elke Nederlander.
Zat mensen die hier een kutleven hebben. Mensen die in hun auto moeten slapen omdat er geen huizen zijn. Toeslagenslachtoffers. Mensen die niet of nauwelijks rond kunnen komen omdat alles zo mokerduur is geworden. Mensen met psychische klachten die maanden of langer op een wachtlijst staan. Eenzame ouderen die van een armetierige WW moeten rondkomen. Jongeren die tot hun dertigste thuis moeten wonen.
Ook dat zijn feiten.
Zat mensen zonder fatsoenlijk onderdak, er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia. Vrijheid van meningsuiting kun je daar prima bij zetten.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je het slecht?
Geen onderdak? Geen voeding? Internet? Vrijheid van meningsuiting?
Klagen is van alle tijden.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Zat mensen zonder fatsoenlijk onderdak, er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia. Vrijheid van meningsuiting kun je daar prima bij zetten.
Ah het leven in Mali de norm is om je punt te maken hoe goed wij het hier hebben. Ja nu heb je me overtuigd hoorquote:Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nederland is niet perfect.
Maar slecht hebben we (!) het hier niet.
Loop een maand stage in Mali en kom dan terug met hetzelfde argument.
Huh en net was je nog aan het huilen over de 'roverheid'.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:48 schreef Elan het volgende:
er is enorm ingeteerd op van alles qua voorzieningen de afgelopen decennia.
En toch klagen mensen daar ook.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah het leven in Mali de norm is om je punt te maken hoe goed wij het hier hebben. Ja nu heb je me overtuigd hoor![]()
Je bent meer gaan betalen voor minder voorzieningen.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Huh en net was je nog aan het huilen over de 'roverheid'.
Dat ligt er dus maar net aan aan wie je dat vraagt. Dat het ergens anders nog veel kutter is wil niet zeggen dat iedereen het hier goed heeft.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klagen is van alle tijden.
Objectief hebben we (!) het goed hier.
Ik ben ook meer gaan betalen voor minder boodschappen.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent meer gaan betalen voor minder voorzieningen.
Noem eens een land waar het beter toeven is dan hier?quote:Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah het leven in Mali de norm is om je punt te maken hoe goed wij het hier hebben. Ja nu heb je me overtuigd hoor![]()
In Pakistan kost een pak koekjes maar 15 cent!!!1!!!1!!!quote:Op donderdag 30 april 2026 15:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben ook meer gaan betalen voor minder boodschappen.
En nu?
Kies een willekeurig land in Azië, Zuid Amerika, Scandinavië.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noem eens een land waar het beter toeven is dan hier?
Ben veel in Zuid-Amerika geweest en ik kan je vertellen dat de meeste mensen in Nederland toch echt beter af zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Kies een willekeurig land in Azië, Zuid Amerika, Scandinavië.
Fucking noorwegen dat verstandig is omgesprongen met haar natuurlijke schatten ookquote:Op donderdag 30 april 2026 15:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben veel in Zuid-Amerika geweest en ik kan je vertellen dat de meeste mensen in Nederland toch echt beter af zijn.
Hoe zit het met de roverheden in Scandinavië?
Daar betaal je ook een premium maar er is minder ingeteerd op sociale voorzieningen dan hier, Zuid Amerika is dan weer heel goedkoop. Ik geloof ook niet dat je het hebben van een goed of slecht leven altijd maar direct kan relateren aan inkomens.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben veel in Zuid-Amerika geweest en ik kan je vertellen dat de meeste mensen in Nederland toch echt beter af zijn.
Hoe zit het met de roverheden in Scandinavië?
Turkmenistanquote:Op donderdag 30 april 2026 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Kies een willekeurig land in Azië, Zuid Amerika, Scandinavië.
Nou ja, wij (@Elan) hebben een groot deel van onze natuurlijke schatten geïnvesteerd in infrastructuur, en daar plukken we(!!!) natuurlijk ook de vruchten van.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Fucking noorwegen dat verstandig is omgesprongen met haar natuurlijke schatten ook
Beetje een fonds oprichten waar je als land over langere periode wat aan hebt
De levensstandaard ligt in Zuid-Amerika gewoon aantoonbaar een stuk lager dan hier. Als je daar arm bent, dan ben je echt aan het sappelen. Als je geld hebt is het overal goed toeven.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar betaal je ook een premium maar er is minder ingeteerd op sociale voorzieningen dan hier, Zuid Amerika is dan weer heel goedkoop. Ik geloof ook niet dat je het hebben van een goed of slecht leven altijd maar direct kan relateren aan inkomens.
Waarom woon je hier en niet in Rusland, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 30 april 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt in grote delen tegenwoordig ook een vrij brede middenklasse die niet de zorgen kent die wij hier hebben over zaken als woningentekort en een moordende prestatie-economie. Ik zou vanwege het klimaat eerlijk gezegd liever daar dakloos zijn dan hier.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De levensstandaard ligt in Zuid-Amerika gewoon aantoonbaar een stuk lager dan hier. Als je daar arm bent, dan ben je echt aan het sappelen. Als je geld hebt is het overal goed toeven.
Ja, of ga eens op vakantie in Indonesië of Thailand. NIet bepaald derde wereldlanden maar tel je zegeningen zou ik zeggen. 7 dagen per week werken voor een eurootje of 400 per maand en 12 vrije dagen per jaar.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nederland is niet perfect.
Maar slecht hebben we (!) het hier niet.
Loop een maand stage in Mali en kom dan terug met hetzelfde argument.
Omdat ik hier geboren ben en al mijn familie hier woont. Maar ik sluit niet uit dat ik hier uiteindelijk vertrek, heb al eerder 2 jaar in De VS gewoond.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom woon je hier en niet in Rusland, bijvoorbeeld?
Maar je bent geen Thai.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, of ga eens op vakantie in Indonesië of Thailand. NIet bepaald derde wereldlanden maar tel je zegeningen zou ik zeggen. 7 dagen per week werken voor een eurootje of 400 per maand en 12 vrije dagen per jaar.
Al is dan de klacht waarschijnlijk: "Ik kan helemaal niet naar Thailand op vakantie door Jatten en de Roverheid"
Om het ontopic te houden: De stijgende energieprijzen hebben daar veel meer impact door dat lage loon. En op de 1 of andere manier gaan ze er waardiger mee om dan (een groot gedeelte van) de Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |