abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220684802
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?
Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.

Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,

SPOILER: Livestream cams
Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump
Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220684840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik vind Iran erger, maar Trump heeft meer macht
Iran is momenteel nog erger voor de eigen bevolking dan de VS. Geef Trump nog een paar jaar. Qua internationale terreur en sterfte komen ze niet in de buurt van de VS en Israël. Maar het zal mij wat dat betreft om het even zijn. Het stukje macht en onvoorspelbaarheid maakt de VS voor ons imho veel gevaarlijker dan Iran momenteel. Zie Groenland.

Hetgeen waar Vance naar eigen zeggen het meest trots op is van zijn vice presidentschap is het stopzetten van de steun aan Oekraïne. Trump doet ook graag alles voor het Kremlin. Alleen al om die reden zal ik geen traan laten als Iran ook een regime change in de VS doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 19:00:26 ]
pi_220684856

Hezbollah lijkt ondertussen een technologische voorsprong op de IDF te hebben. Glasvezel drones terwijl ze mikken op gasten die nog in 2008 lijken te leven. Op de meest recente drone beelden lijken ze geleerd te hebben dat leegstaande voertuigen raken de oorlog niet gaat winnen.
pi_220684858
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Iran is momenteel nog erger voor de eigen bevolking dan de VS.
Maar dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten. Trump is, enigszins, democratisch gekozen, dus daar zijn die achterlijke Amerikanen zelf verantwoordelijk voor.

Het word pas een probleem nu hij met zijn illegale acties het leven van de rest van de wereld een stuk zwaarder maakt.
pi_220684887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten. Trump is, enigszins, democratisch gekozen, dus daar zijn die achterlijke Amerikanen zelf verantwoordelijk voor.

Het word pas een probleem nu hij met zijn illegale acties het leven van de rest van de wereld een stuk zwaarder maakt.
Dat neem ik ze nog wel het meeste kwalijk. Mensen uit Iran zijn grotendeels slachtoffer van hun eigen regering en fucked up Amerikaans buitenland beleid (operatie Ajax) waardoor ze de Ayatollah aan de macht hebben. Uiteraard met een toch nog aardig grote extreme islamistenkern die best naar het hiernamaals mogen van mij. De Amerikanen kozen er zelf voor om een terreurstaat te worden.
pi_220684899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat neem ik ze nog wel het meeste kwalijk. Mensen uit Iran zijn grotendeels slachtoffer van hun eigen regering en fucked up Amerikaans buitenland beleid (operatie Ajax) waardoor ze de Ayatollah aan de macht hebben. Uiteraard met een toch nog aardig grote extreme islamistenkern die best naar het hiernamaals mogen van mij. De Amerikanen kozen er zelf voor om een terreurstaat te worden.
En zelfs na dit alles blijven mama's achter hun held staan. Sterker nog, ze smullen er van.

Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:10:30 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220684909
Rabobank: boodschappen worden richting Kerstmis flink duurder

Effect wordt schijnbaar later meer zichtbaar
pi_220685609
twitter
pi_220685666
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd.
Ach, mensen zullen er niet minder Amerikaanse producten door gaan gebruiken.

Als je dit 10 jaar geleden had gezegd/uitgelegd dan was je uitgelachen door de meeste mensen (ik zal maar niet zeggen hoe ik achter mijn beeldscherm zit).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220685727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, mensen zullen er niet minder Amerikaanse producten door gaan gebruiken.

Als je dit 10 jaar geleden had gezegd/uitgelegd dan was je uitgelachen door de meeste mensen (ik zal maar niet zeggen hoe ik achter mijn beeldscherm zit).
Toch zie je wel een merkbare kentering. Zie ook dat gedoe met de cloudservices, digi-d etc.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:05:01 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220685762
POLL
Huilen dan.
pi_220685775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toch zie je wel een merkbare kentering. Zie ook dat gedoe met de cloudservices, digi-d etc.
De vliegtuigen naar Amerika zijn ook een stuk leger. Niet alleen vanuit Europa.
pi_220685815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:07 schreef Toefjes het volgende:

[..]
De vliegtuigen naar Amerika zijn ook een stuk leger. Niet alleen vanuit Europa.
Ik wilde de VS wel weer bezoeken. Tot ze Trump opnieuw het witte huis in stemden en we met deze totale chaos opgescheept zitten.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:16:14 #14
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220685831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En zelfs na dit alles blijven mama's achter hun held staan. Sterker nog, ze smullen er van.

En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220685859
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?
Wat snap je niet aan permanent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:19:37 ]
pi_220685912
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?

Dan gaan we weer aan de gang met de importheffingen, bootjes schieten, landjes in willen pikken, heulen met dicators.

Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen.
pi_220685928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?

Dan gaan we weer aan de gang met de importheffingen, bootjes schieten, landjes in willen pikken, heulen met dicators.

Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen.
Eigenlijk doet de VS dat al decennia, kijk de geschiedenis er maar op na.
Nou is Trump nog wat lomper qua commmnicatie maar denk dat vooral Europa zelf is veranderd en we softer zijn geworden.
Vakman pur sang
  donderdag 30 april 2026 @ 21:34:17 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220685972
quote:
16s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan permanent.
Ik stel’m omdat zulke stellingen nogal vanuit de emotie gedreven is.
Usa zal ook met en na Trump een partner blijven omdat wij daar ideologisch het meeste mee verbonden zijn. Ik zie geen oriëntatie op india, Rusland of China.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  donderdag 30 april 2026 @ 21:35:13 #19
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220685984
quote:

[..]

Ja dat is een inherent nadeel van democratie. Maar dat heeft usa weer met Europa.
pi_220685985
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik stel’m omdat zulke stellingen nogal vanuit de emotie gedreven is.
Usa zal ook met en na Trump een partner blijven omdat wij daar ideologisch het meeste mee verbonden zijn. Ik zie geen oriëntatie op india, Rusland of China.
Heeft weinig met emotie te maken. Ik wil geen land steunen dat zulke presidenten levert. Dat is vervelend voor de welwillende Amerikanen (en dat zijn er nog genoeg) maar ik geef mijn geld liever ergens anders uit.
pi_220686054
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja dat is een inherent nadeel van democratie. Maar dat heeft usa weer met Europa.
Ik denk dat Europa wat stabieler in de relatie is. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat we ernstige dreigementen hebben geuit richting Amerika. Maar het kan zijn dat ik wat gemist heb.
pi_220686516
Het is ook andersom natuurlijk, Amerika kotst op Links Europa en beziet het continent als een groot gevaar.
graag verwijderen
pi_220686556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef UitStraling het volgende:
Het is ook andersom natuurlijk, Amerika kotst op Links Europa en beziet het continent als een groot gevaar.
Trump en zijn kameraden kotsen op Europa. Niet alleen het linkse gedeelte, maak je geen illusies
  donderdag 30 april 2026 @ 22:43:17 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220686592

Tja
pi_220686598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Trump en zijn kameraden kotsen op Europa. Niet alleen het linkse gedeelte, maak je geen illusies
Nee hoor, niet op alles, de betere gegoede Europeaan heeft hij in zeer hoog aanzien staan juist.
graag verwijderen
pi_220686600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef UitStraling het volgende:
We doen blijkbaar iets goed.
pi_220686613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, niet op alles, de betere gegoede Europeaan heeft hij in zeer hoog aanzien staan juist.
Nee, helemaal niet. Hij ziet een handig vehikel in partijen als AfD omdat die de Europese eenheid kunnen ondermijnen. Hij heeft niks met Europa, welk aspect dan ook.
pi_220686617
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Tja
WomenForTrump moeten wel stiekeme democraten zijn die het woord van de president ondermijnen.

Er varen daar tenslotte geen Amerikaanse commerciële schepen. Alleen uitvreters uit de rest van de wereld zoals Europa.
pi_220686664
quote:

[..]

Het geeft vooral aan hoe de Democraten het beide keren hebben laten gebeuren door gewoon compleet incompetent te zijn. Eentje van die idioten is nog iets van schuldbewust naar Frankrijk gevlucht, maar de meeste van de Democraten blijven gewoon boter op hun hoofd hebben (Kamala die zich mogelijk weer verkiesbaar wil stellen!).
pi_220686678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We doen blijkbaar iets goed.
Beetje zwaaien met Palestina en Iran vlaggen :P
  donderdag 30 april 2026 @ 22:56:08 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686679
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:05 schreef Isdatzo het volgende:
[poll=9860]
Kneuzenkermis
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220686697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Beetje zwaaien met Palestina en Iran vlaggen :P
Walgelijk gedrag, terroristen steunen, die afrekening zal nog volgen.
graag verwijderen
  donderdag 30 april 2026 @ 22:57:50 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686698
Nu al zin in de VS die Rammstein sluiten omdat de opperdebiel woedend is op Merz.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220686712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Walgelijk gedrag, terroristen steunen, die afrekening zal nog volgen.
Hoe ziet die afrekening eruit?
pi_220686724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef -XOR- het volgende:
Nu al zin in de VS die Rammstein sluiten omdat de opperdebiel woedend is op Merz.
Het enige voordeel van al die Amerikanen in Europa is dat ze als gijzelaars uitgeruild kunnen worden tegen Groenland als Trump weer eens buitenlandse afleiding van zijn pedofiele verleden of economie nodig had.
pi_220686738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het enige voordeel van al die Amerikanen in Europa is dat ze als gijzelaars uitgeruild kunnen worden tegen Groenland als Trump weer eens buitenlandse afleiding van zijn pedofiele verleden of economie nodig had.
Heb je hier een informatief linkje van?
graag verwijderen
  donderdag 30 april 2026 @ 23:06:28 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Materieel kunnen we tegen die tijd ook mooi confisqueren trouwens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220686763
Interessante stellingen

pi_220686835
Is dit de Russisch-Iraanse variant van Fok?
graag verwijderen
pi_220686844
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Beter gegoede Europeanen als Meloni bijvoorbeeld?
pi_220686866
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:08 schreef Since2003 het volgende:
Interessante stellingen

Rusland heeft wel wat anders aan zijn hoofd toch ?
blablablabla
pi_220686875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:57 schreef -XOR- het volgende:
Alleen vanwege zijn ego ook....

Benieuwd hoe ver die kleuter kan gaan voor MAGA er eindelijk klaar mee is.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:29:15 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:27 schreef havanagila het volgende:

[..]
Alleen vanwege zijn ego ook....

Benieuwd hoe ver die kleuter kan gaan voor MAGA er eindelijk klaar mee is.
Hij is gewoon de hele wereld in een economische crisis aan het storten omdat zijn fragiele egootje het niet aankan dat zijn oorlogje mislukt is. Vervelende is dat hij en zijn criminele vriendjes door de boel op te lichten er nog goud geld aan verdienen ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220686899
Amerikanen waarderen Europeanen enorm.

Alleen kijken ze wat op ons neer. Tijdens ww2 hebben 400.000 jonge Amerikanen het leven gegeven voor de verdediging van Europa tegen een Duitse subcultuur.
Dat was ten tijde dat Duitsland 80 miljoen inwoners had, Europa 400 miljoen (excl USSR) en de VS 138
miljoen inwoners.

Toch moesten wij om ons te verdedigen tegen 80 miljoen Duitsers met 400 miljoen man onze oude voorouders bellen. Die hebben eerst een oorlogseconomie gedraaid en toen met honderdduizenden de overtocht gemaakt om een ander continent te verdedigen in een operatie met een 50% overlevingskans.

Dat kun je belachelijk vinden maar dat leeft nog steeds en is ook echt zo. Er is echt bloed gegeven door de VS.
En Europa was destijds onverenigd, niet voorbereid en niet sterk (op Duitsland na)

Als had de USSR nog wel de grootste verliezen tegen de Duitsers van meerdere miljoenen, en hebben die eigenlijk nazi Duitsland verslagen.

Maar al met al, denk ik dat er ook ongerustheid is in d de VS dat ons dat weer gaat gebeuren, ze zien ons liever sterk en verenigd en niet soft en woke.
Vakman pur sang
pi_220686913
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220686935
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:

Alleen kijken ze wat op ons neer. Tijdens ww2 hebben 400.000 jonge Amerikanen het leven gegeven voor de verdediging van Europa tegen een Duitse subcultuur.
Dat was ten tijde dat Duitsland 80 miljoen inwoners had, Europa 400 miljoen (excl USSR) en de VS 138
miljoen inwoners.

Toch moesten wij om ons te verdedigen tegen 80 miljoen Duitsers met 400 miljoen man onze oude voorouders bellen. Die hebben eerst een oorlogseconomie gedraaid en toen met honderdduizenden de overtocht gemaakt om een ander continent te verdedigen in een operatie met een 50% overlevingskans.

Dat kun je belachelijk vinden maar dat leeft nog steeds en is ook echt zo. Er is echt bloed gegeven door de VS.
En Europa was destijds onverenigd, niet voorbereid en niet sterk (op Duitsland na)

Als had de USSR nog wel de grootste verliezen tegen de Duitsers van meerdere miljoenen, en hebben die eigenlijk nazi Duitsland verslagen.

Maar al met al, denk ik dat er ook ongerustheid is in d de VS dat ons dat weer gaat gebeuren, ze zien ons liever sterk en verenigd en niet soft en woke.
Er zitten echt zoveel fouten in dit verhaal dat ik niet eens weet waar te beginnen.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:57:22 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686997
quote:
ze zien ons liever sterk en verenigd
LOL
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220687007
twitter
pi_220687270
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Hij ziet een handig vehikel in partijen als AfD omdat die de Europese eenheid kunnen ondermijnen. Hij heeft niks met Europa, welk aspect dan ook.
Behalve de enkele koningshuizen die er nog zijn.
Hoewel die fascinatie meer uit afgunst geboren lijkt dan uit oprechte 'bewondering'.

Waarom kan ik geen koning zijn? (Drein drein drein drein.)

Nagenoeg alle meningen van Trump (en veel van zijn trawanten) zijn en worden gevoed door zwaar ressentiment. Komt zo'n club aan de macht - en in het geval van de VS betekent dat: wereldmacht - dan levert dat doorgaans geen prettige toestanden op.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220687278
quote:
[...]
Dat is een generalisatie, maar er zijn inderdaad zat Amerikanen die Europeanen waarderen.

De rest van je verhaal gaat grotendeels aan me voorbij. Te veel verdraaide feiten.

De Amerikanen die ik heb ontmoet en gesproken waarderen Europa vooral vanwege de cultuur en het meer ontspannen levensgedrag. En niet echt vanwege AfD-gerelateerd gedachtengoed.

Zelf zal ik de geallieerden (inclusief dus de VS) voor altijd dankbaar blijven voor wat ze voor ons gedaan hebben in de jaren voor en na 1945. Je hoeft maar naar Margraten of Normandië te gaan om daar iets van mee te krijgen.

NAVO en Marshall-hulp waren vooral bedoeld voor defensie (nooit meer oorlog) en economische wederopbouw. Niet om 'sterk' te zijn door nieuwe oorlogen te initiëren.
Grappig genoeg was het vooral Trump die zich decennialang anti-oorlog en pro-dealtjes heeft opgesteld. Hij was vaak zeer vertoornd vanwege eerdere militaire inmenging in andere landen.
Dat blijkt nu hetzij een leugen, hetzij een vergeten ideaal te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 01-05-2026 04:06:08 ]
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 03:57:14 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687285
quote:

miljoen inwoners.

Ja das een mooi stukje geschiedenis vervalsen, de Amerikanen deden mee aan wo2 omdat de Japanners ze min of meer de pacific uit hadden gesuckerpunched waardoor ze hun kleinere oude voorouders moesten bellen om als snelheidsheuvel te dienen tegen de oprukkende Japanners

Kans dat weer gaat gebeuren met de Chinezen in de hoofdrol is idd aanwezig helaas

Daarna steken ze ons in de rug om Nederlands Indië

Dwingen ze ons naar Korea

Steken ze ons in de rug om Nederlands Nieuw Guinnea

Daarna doen ze hetzelfde bij de Britten en de Fransen tijdens de Suez crisis

Etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 01-05-2026 05:17:50 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220687301
quote:
[...]
ze zien ons liever sterk en verenigd.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:57 schreef -XOR- het volgende:

LOL
Steun Nigel Farrage, de AfD en Orbán voor een sterk en verenigd Europa!

w.g.,
Vladimir Poetin & Donald Trump
pi_220687311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Grootste probleem wat jij hebt is waarschijnlijk Israel. Plek 116 _O- _O-
Jouw favoriete islamitische landen nog lager. _O- _O- _O-
Corporate translator
pi_220687365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Heb je hier een informatief linkje van?
https://www.politico.com/(...)allegations-00816123
quote:
The woman’s central allegation, according to FBI summaries of her interviews with investigators, known as FBI 302s, is that Trump hit her after she bit his penis when he attempted to force her to perform oral sex.
De FBI vond haar geloofwaardig want hield meerdere interviews. Dit was tijdens zijn vorige termijn. De vrouw is uit eigen beweging gestopt met de interviews want ze had 0 vertrouwen in een vervolging van hem. Ze had gelijk. Leuk detail is dat ze deze 302's eerst niet vrijgegeven hadden en we ze alleen hebben omdat elders een fout is gemaakt. Niet de eerste keer ook dat zoiets gebeurde. De helft van de files is tegen de wet in nog niet vrijgegeven en we kunnen er gezien het verleden van publicaties er alleen maar vanuit gaan dat dat komt omdat Trump's escapades erin staan.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 06:11:19 ]
pi_220687390
Er zijn steeds meer beelden van FPV drones die Israëlische graafmachines aanvallen die bezig zijn met huizen slopen. In 2026 zijn er islamitische terreurbewegingen die westerse oorlogsmisdrijven stoppen met vliegende bommen. Wie had die op de bingokaart staan 10 jaar geleden?
pi_220687406
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 03:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja das een mooi stukje geschiedenis vervalsen, de Amerikanen deden mee aan wo2 omdat de Japanners ze min of meer de pacific uit hadden gesuckerpunched waardoor ze hun kleinere oude voorouders moesten bellen om als snelheidsheuvel te dienen tegen de oprukkende Japanners

Kans dat weer gaat gebeuren met de Chinezen in de hoofdrol is idd aanwezig helaas

Daarna steken ze ons in de rug om Nederlands Indië

Dwingen ze ons naar Korea

Steken ze ons in de rug om Nederlands Nieuw Guinnea

Daarna doen ze hetzelfde bij de Britten en de Fransen tijdens de Suez crisis

Etc.
Ik heb het niet zozeer over de beweegredenen, maar de aantallen mensen ten tijde van ww2.
400milj tegen 80milj en toch hadden we geallieerden nodig.
Is een feit.
Vakman pur sang
pi_220687445
quote:

miljoen inwoners.

Je leeft in een fantasiewereld. Amerikaans buitenlandbeleid is erop gericht de EU te breken. Sterk en verenigd mijn kont.
pi_220687473
quote:

miljoen inwoners.

De Amerikanen hebben Duitsland destijds gefinancierd om militair zo sterk te worden.

Zoals heel vaak in het verleden heeft Amerika moeten herstellen wat ze zelf hebben veroorzaakt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 07:11:29 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687474
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 06:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik heb het niet zozeer over de beweegredenen, maar de aantallen mensen ten tijde van ww2.
Is een feit.
de geallieerden ja, niet per se de Amerikanen, die kwamen erbij vanwege zie bovenstaande

en waar die 400 miljoen vandaan komt is me een beetje een raadsel
pi_220687478
quote:

[..]
Is een feit.
Ik ken geen enkel Europees land met 400 miljoen inwoners.
pi_220687501
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Amerikanen hebben Duitsland destijds gefinancierd om militair zo sterk te worden.

Zoals heel vaak in het verleden heeft Amerika moeten herstellen wat ze zelf hebben veroorzaakt.
Was meer corporate oppertumism. En vanaf 1941 toen Duitsland de VS de oorlog verklaarde bezittingen bevroren en investeringen afgesneden.
Tis niet zo dat GM en standard Oil met investingen de hele Duitse oorlogseconomie had opgebouwd. Dat waren gewoon zakelijke industriële investeringen
Vakman pur sang
pi_220687503
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ken geen enkel Europees land met 400 miljoen inwoners.
Europa excl ussr had 400 milj inwoners omstreeks 1940
(Is dat nou zo moeilijk te snappen?)
Vakman pur sang
pi_220687514
Laatst zei Tusk ook zoiets. Waarom moeten we met 500 miljoen inwoners bang zijn voor een land met 130 miljoen inwoners.

Nou, misschien omdat dat land meer wapens en kernwapens heeft.

Het is niet 1 groot gevecht met blote handen in de bossen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:30:25 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220687529
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Beter gegoede Europeanen als Meloni bijvoorbeeld?
Meloni moet ook niet meer zoveel van Trump hebben nadat hij de Paus zo heeft beledigd.
Daar vinden de Italianen echt wat van.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 1 mei 2026 @ 07:36:31 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220687543
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan mag je Italie, Spanje, Roemenie en Finland er ook nog even aftrekken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 07:46:39 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687578
En hongerije en Oostenrijk en Zweden

En 15 tot 20 miljoen Vichy Fransen

Het was niet voor niets een wereldoorlog, niet iedereen tegen de moffen

Punt blijft staan, de Amerikanen kwamen bij de geallieerden omdat ze de geallieerden nodig hadden in de pacific, niet andersom
pi_220687581
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 06:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn steeds meer beelden van FPV drones die Israëlische graafmachines aanvallen die bezig zijn met huizen slopen. In 2026 zijn er islamitische terreurbewegingen die westerse oorlogsmisdrijven stoppen met vliegende bommen. Wie had die op de bingokaart staan 10 jaar geleden?
Westers? Is dit een troll of ben je abuis?
pi_220687632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:47 schreef ach het volgende:

[..]
Westers? Is dit een troll of ben je abuis?
Israël wordt vaak gezien als onderdeel vd westerse wereld.
pi_220687634
Dat
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan mag je Italie, Spanje, Roemenie en Finland er ook nog even aftrekken.
Dat klopt het was verdeeld in Europa.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:20:17 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687643
Het is een heel onzinnig verhaal
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:22:15 #71
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220687646
twitter
pi_220687654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
WomenForTrump moeten wel stiekeme democraten zijn die het woord van de president ondermijnen.

Er varen daar tenslotte geen Amerikaanse commerciële schepen. Alleen uitvreters uit de rest van de wereld zoals Europa.
ik vraag me eerder af of de beheerder van dat account zijn werk niet doet vanuit Bangladesh
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:35:53 #73
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220687676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:26 schreef Sabata het volgende:

[..]
ik vraag me eerder af of de beheerder van dat account zijn werk niet doet vanuit Bangladesh
Op X kon je toch mooi zien waar de account is gemaakt of is dat weer weggehaald :P
pi_220687679
" President Trump is slated to receive a briefing on new plans for potential action in Iran from CENTCOM Commander Adm. Brad Cooper"

Article suggest 3 options:

1- short and powerfull strikes on infrastructure targets

2- taking over part of Street of Hormuz to reopen it for commercial shipping (could include groundforces)

3- special forces operation to get the HEU (high enriched uranium).
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:41:17 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220687698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:36 schreef AFA2022 het volgende:
" President Trump is slated to receive a briefing on new plans for potential action in Iran from CENTCOM Commander Adm. Brad Cooper"

2- taking over part of Street of Hormuz to reopen it for commercial shipping (could include groundforces)

we gaan geen hele civilsatie vernietigen

das voed
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:48:41 #76
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220687714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:22 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Meer oorlog is wel echt wat we nodig hebben ja.

Maar Iran is het eckte gevaar. :Z
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220687728
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meer oorlog is wel echt wat we nodig hebben ja.

Maar Iran is het eckte gevaar. :Z
Het echte gevaar komt van links niet van rechts (windrichting grapje :P ).
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:53:36 #78
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220687733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Oosten wind hier, dus van rechts :P
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:54:27 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220687737
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Westenwind is nat en mild, oostenwind droog en extreem. Eigenlijk net als in de politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220687744
quote:

Bij optie 1 vraag ik me af wat je er nou precies mee bereikt, 2 en 3 zijn vrij risicovolle operaties, waarbij in tegenstelling tot relatief veilig bombarderen ook serieus slachtoffers kunnen gaan vallen aan Amerikaanse zijde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220687745
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Europa is geen land hè.

Dus die vergelijking loopt helemaal mank.

Verder vergeet je dat Duitsland in Europa ook bondgenoten had.
Die reken je voor het gemak bij die 400 miljoen die Duitsland had moet kunnen verslaan.
pi_220687747
quote:

[..]
Is een feit.
Maar goed met dezestompzinnig logica hoeven we als wereld trump en zijn circus ook h3lemaal niet te helpen met zijn iran straf expeditie 340 miljoen Amerikanen vs 90 miljoen Iraniërs.
pi_220687752
quote:

Ik hoop dat ze 3 gaan doen. Dagenlang graven op een plek in (fpv) drone bereik. Lets go!!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 09:01:51 #84
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220687765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze 3 gaan doen. Dagenlang graven op een plek in (fpv) drone bereik. Lets go!!
Dat hebben ze laatst al een keer geprobeerd. Dat was wel zo'n groot succes dat de VS moest doen of dat er een F15 was neergeschoten om het gefaal te bedekken.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 09:02:52 #85
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220687770
twitter
pi_220688040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij optie 1 vraag ik me af wat je er nou precies mee bereikt, 2 en 3 zijn vrij risicovolle operaties, waarbij in tegenstelling tot relatief veilig bombarderen ook serieus slachtoffers kunnen gaan vallen aan Amerikaanse zijde.
Klopt wat je zegt.

1 - Hebben ze al geprobeerd en stocks are low now.

2 - Vergt veel grondtroepen en als je het eenmaal bezit, ben je sitting duck met al de wapens die Iran bezit.

3 - De VS heeft geen flauw idee waar de 440kg 60% HEU is, plus Iran heeft nog tonnen minder verijkt uranium over het hele land verspeid. Het probleem is dat ze de knowledge en tal van centrefuges hebben, onmogelijke taak lijkt het mij. Ze hebben met deze ellende Iran op de sneltrein gezet naar kernwapens.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:00:11 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220688092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hoopt op veel dode soldaten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220688214
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oh jij wil dat Iran uranium heeft geschikt voor een vieze bom?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:17:38 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220688221
quote:

[..]
Zou niet verkeerd zijn!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 10:19:57 #90
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220688232
quote:

[..]
Als mensen zo graag willen sterven voor de wanen van een demente en narcistische bejaarde, wie zijn wij dan om ze tegen te houden?
pi_220688233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zou niet verkeerd zijn!
Beter daar dan in Groenland.
pi_220688245
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als mensen zo graag willen sterven voor de wanen van een demente en narcistische bejaarde, wie zijn wij dan om ze tegen te houden?
Wel een gekke situatie. De één sterft voor 72 maagden en de ander voor een narcistische bejaarde.
pi_220688258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Wel een gekke situatie. De één sterft voor 72 maagden en de ander voor een narcistische bejaarde.
De ander sterft zodat de Epstein klasse rijker kan worden en aan jonge meisjes kan blijven zitten terwijl de fam thuis niet eens meer naar de dokter kan, omdat de republikeinen massaal rurale ziekenhuizen sluiten.
pi_220688267
Ik benijd Amerikaanse militairen ook niet. Je zit met die krijgermalloot als MinDefOor en een president die geen enkele moeite heeft om zeer risicvolle gokjes te nemen met hun levens als het hemzelf potentieel glorie en eer oplevert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:31:58 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220688279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De ander sterft zodat de Epstein klasse rijker kan worden en aan jonge meisjes kan blijven zitten terwijl de fam thuis niet eens meer naar de dokter kan, omdat de republikeinen massaal rurale ziekenhuizen sluiten.
So much winning *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 10:32:19 #96
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220688280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tja, de peperdure wapens die nog geen drone van ¤300 kunnen tegenhouden moeten ergens van betaald worden hè.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:33:35 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220688284
Denk dat de Trump-clan ook flinke winst maakt ingeval van veel dode soldaten dus die zou dat waarschijnlijk wel prachtig vinden dan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220688316
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja, de peperdure wapens die nog geen drone van ¤300 kunnen tegenhouden moeten ergens van betaald worden hè.
Deze week kwam uit dat ze een Amerikaanse straaljager uit de jaren 60 ook niet konden tegenhouden. Gelukkig waren de meeste Amerikanen al aan het schuilen tussen de burgerbevolking en was de basis grotendeels verlaten, anders had Trump moeten uitleggen hoe het kon dat militairen dood gingen door verouderde Amerikaanse wapens.

https://www.nbcnews.com/w(...)cly-known-rcna331853
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:57:56 #99
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220688392
twitter
pi_220688420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Wat een bitch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')