SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Iran is momenteel nog erger voor de eigen bevolking dan de VS. Geef Trump nog een paar jaar. Qua internationale terreur en sterfte komen ze niet in de buurt van de VS en Israël. Maar het zal mij wat dat betreft om het even zijn. Het stukje macht en onvoorspelbaarheid maakt de VS voor ons imho veel gevaarlijker dan Iran momenteel. Zie Groenland.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind Iran erger, maar Trump heeft meer macht
Hetgeen waar Vance naar eigen zeggen het meest trots op is van zijn vice presidentschap is het stopzetten van de steun aan Oekraïne. Trump doet ook graag alles voor het Kremlin. Alleen al om die reden zal ik geen traan laten als Iran ook een regime change in de VS doet.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 19:00:26 ]![]()
Bekijk deze YouTube-video
Hezbollah lijkt ondertussen een technologische voorsprong op de IDF te hebben. Glasvezel drones terwijl ze mikken op gasten die nog in 2008 lijken te leven. Op de meest recente drone beelden lijken ze geleerd te hebben dat leegstaande voertuigen raken de oorlog niet gaat winnen.![]()
Maar dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten. Trump is, enigszins, democratisch gekozen, dus daar zijn die achterlijke Amerikanen zelf verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Iran is momenteel nog erger voor de eigen bevolking dan de VS.
Het word pas een probleem nu hij met zijn illegale acties het leven van de rest van de wereld een stuk zwaarder maakt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Dat neem ik ze nog wel het meeste kwalijk. Mensen uit Iran zijn grotendeels slachtoffer van hun eigen regering en fucked up Amerikaans buitenland beleid (operatie Ajax) waardoor ze de Ayatollah aan de macht hebben. Uiteraard met een toch nog aardig grote extreme islamistenkern die best naar het hiernamaals mogen van mij. De Amerikanen kozen er zelf voor om een terreurstaat te worden.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar dat moeten de Amerikanen lekker zelf weten. Trump is, enigszins, democratisch gekozen, dus daar zijn die achterlijke Amerikanen zelf verantwoordelijk voor.
Het word pas een probleem nu hij met zijn illegale acties het leven van de rest van de wereld een stuk zwaarder maakt.![]()
En zelfs na dit alles blijven mama's achter hun held staan. Sterker nog, ze smullen er van.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat neem ik ze nog wel het meeste kwalijk. Mensen uit Iran zijn grotendeels slachtoffer van hun eigen regering en fucked up Amerikaans buitenland beleid (operatie Ajax) waardoor ze de Ayatollah aan de macht hebben. Uiteraard met een toch nog aardig grote extreme islamistenkern die best naar het hiernamaals mogen van mij. De Amerikanen kozen er zelf voor om een terreurstaat te worden.
Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd.![]()
Rabobank: boodschappen worden richting Kerstmis flink duurder
Effect wordt schijnbaar later meer zichtbaar![]()
Ach, mensen zullen er niet minder Amerikaanse producten door gaan gebruiken.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd.
Als je dit 10 jaar geleden had gezegd/uitgelegd dan was je uitgelachen door de meeste mensen (ik zal maar niet zeggen hoe ik achter mijn beeldscherm zit).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Toch zie je wel een merkbare kentering. Zie ook dat gedoe met de cloudservices, digi-d etc.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, mensen zullen er niet minder Amerikaanse producten door gaan gebruiken.
Als je dit 10 jaar geleden had gezegd/uitgelegd dan was je uitgelachen door de meeste mensen (ik zal maar niet zeggen hoe ik achter mijn beeldscherm zit).![]()
De vliegtuigen naar Amerika zijn ook een stuk leger. Niet alleen vanuit Europa.quote:Op donderdag 30 april 2026 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch zie je wel een merkbare kentering. Zie ook dat gedoe met de cloudservices, digi-d etc.![]()
Ik wilde de VS wel weer bezoeken. Tot ze Trump opnieuw het witte huis in stemden en we met deze totale chaos opgescheept zitten.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De vliegtuigen naar Amerika zijn ook een stuk leger. Niet alleen vanuit Europa.![]()
En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?quote:Op donderdag 30 april 2026 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En zelfs na dit alles blijven mama's achter hun held staan. Sterker nog, ze smullen er van.
Wel knap dat ze er eigenhandig voor hebben gezorgd dat dar kleine beetje goodwill dat de VS nog had als sneeuw voor de zon verdwenen is. Mijn mening en perceptie over de VS zijn iig permanent veranderd."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Wat snap je niet aan permanent.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:19:37 ]![]()
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?quote:Op donderdag 30 april 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En als in 28 Sanders of een Obama look a like wordt gekozen? Draait dan je perceptie weer?
Dan gaan we weer aan de gang met de importheffingen, bootjes schieten, landjes in willen pikken, heulen met dicators.
Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen.![]()
Eigenlijk doet de VS dat al decennia, kijk de geschiedenis er maar op na.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?
Dan gaan we weer aan de gang met de importheffingen, bootjes schieten, landjes in willen pikken, heulen met dicators.
Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen.
Nou is Trump nog wat lomper qua commmnicatie maar denk dat vooral Europa zelf is veranderd en we softer zijn geworden.Vakman pur sang![]()
Ik stel’m omdat zulke stellingen nogal vanuit de emotie gedreven is.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan permanent.
Usa zal ook met en na Trump een partner blijven omdat wij daar ideologisch het meeste mee verbonden zijn. Ik zie geen oriëntatie op india, Rusland of China."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ja dat is een inherent nadeel van democratie. Maar dat heeft usa weer met Europa.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het vertrouwen is beschadigd. Ja, er kan een democraat komen, en dan zal het wat vriendelijker worden. Maar wat als er 4 jaar daarna weer een Trump-achtige verkozen kan worden?
Amerika heeft laten zien dat ze niet vies zijn van zo'n president en ze zijn bereid om elke 4 jaar zo'n type de kans de geven. Of om het tenminste te overwegen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Heeft weinig met emotie te maken. Ik wil geen land steunen dat zulke presidenten levert. Dat is vervelend voor de welwillende Amerikanen (en dat zijn er nog genoeg) maar ik geef mijn geld liever ergens anders uit.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik stel’m omdat zulke stellingen nogal vanuit de emotie gedreven is.
Usa zal ook met en na Trump een partner blijven omdat wij daar ideologisch het meeste mee verbonden zijn. Ik zie geen oriëntatie op india, Rusland of China.![]()
Ik denk dat Europa wat stabieler in de relatie is. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat we ernstige dreigementen hebben geuit richting Amerika. Maar het kan zijn dat ik wat gemist heb.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is een inherent nadeel van democratie. Maar dat heeft usa weer met Europa.![]()
Het is ook andersom natuurlijk, Amerika kotst op Links Europa en beziet het continent als een groot gevaar.graag verwijderen![]()
Trump en zijn kameraden kotsen op Europa. Niet alleen het linkse gedeelte, maak je geen illusiesquote:Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef UitStraling het volgende:
Het is ook andersom natuurlijk, Amerika kotst op Links Europa en beziet het continent als een groot gevaar.![]()
Nee hoor, niet op alles, de betere gegoede Europeaan heeft hij in zeer hoog aanzien staan juist.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trump en zijn kameraden kotsen op Europa. Niet alleen het linkse gedeelte, maak je geen illusiesgraag verwijderen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: