Je draait de situatie natuurlijk om hier, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je gaat bij hem maar een consistente standaard vinden en dat is dat Israël alles mag en de buren niks. Israel start oorlog nr 1219443, dat mag. De bondgenoten van het aangevallen land schieten terug: dat mag niet.
Waarom kijk jij dit soort videos eigenlijk zo graag?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze jongen is voor heel het internet in stukjes opgeblazen, omdat mensen zoals jij graag eindeloos oorlog willen. Echt pro joods hoor. Om te kotsen.
Een dag zonder conflict is een dag niet geleefd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, ik zet deze ook even hier neer. Ik twijfel.
[ x ]
Hij was soldaat voor een genocidaal regime in Tel Aviv. In wezen was deze jongeman geen haar beter dan de bebaarde terroristen van ISIS en Al Qaida. We zullen hem niet missen. Misschien vinden sommige tienermeisjes het jammer, maar verder is er weinig verloren gegaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze jongen is voor heel het internet in stukjes opgeblazen, omdat mensen zoals jij graag eindeloos oorlog willen. Echt pro joods hoor. Om te kotsen.
Dankzij een satelliet van China en intel van Ruslandquote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:25 schreef Discombobulate het volgende:
Iran heeft toch veel meer doelen geraakt dan gebleken. Maar nee joh, ze konden niks blabla.
Ik ben enorm verbaasd dat China een land toestemming heeft gegeven om gebruik te maken van een observatiesatelliet. Dat is opmerkelijk, want als het om buitenlandse conflicten gaat, is China de afgelopen 37 jaar doorgaans zo passief als een zak dood hooi. Sinds de dood van Mao Zedong heeft het immers vrijwel geen enkel land actief met troepen bijgestaan in een conflict. Wel heeft het daarna nog bepaalde partijen ondersteund met militair materieel (begin jaren tachtig wapenleveranties aan Afghaanse strijdgroepen om de Sovjet-Unie in Afghanistan tegen te werken). Deng Xiaoping was ook de laatste Chinese leider die militair een ander land binnenviel, namelijk Vietnam. Laten we het veilig spelen en zeggen: sinds 1989 dus 37 jaar en tellende.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 02:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dankzij een satelliet van China en intel van Rusland
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 06:45 schreef AFA2022 het volgende:
Prachtige message en so true...peace !
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zaterdag 2 mei 2026 05:42 schreef AFA2022 het volgende:
" Witte Huis zegt dat oorlog met Iran voorbij is ".
quote:Trump in brief aan Congres: 'Vijandelijkheden in Iran zijn beëindigd'
Donald Trump heeft gisteren in een brief aan de leiders van het Amerikaanse Congres geschreven dat de vijandelijkheden met Iran zijn "beëindigd".
"Op 7 april 2026 heb ik een staakt-het-vuren van twee weken afgekondigd", schrijft de Amerikaanse president. "Het staakt-het-vuren is sindsdien verlengd. Er is sinds 7 april 2026 geen vuurgevecht meer geweest tussen de strijdkrachten van de Verenigde Staten en Iran. De vijandelijkheden die op 28 februari 2026 begonnen, zijn beëindigd", schreef hij.
Gisteren was het zestig dagen geleden dat Trump het Congres op de hoogte bracht van de aanvallen door de VS en Israël op 28 februari op Iran. Volgens de War Powers Act kan de president troepen inzetten om te reageren op een "onmiddellijke dreiging", maar moet hij binnen zestig dagen toestemming van het Congres krijgen om militaire operaties voort te zetten.
De president lijkt met de brief te suggereren dat de wettelijke termijn voor goedkeuring van een oorlog niet langer geldt. De Democraten verzetten zich hiertegen.
quote:Oorlog is gelukkig voorbij en we mogen de Amerikanen enorm dankbaar zijn dat Iran volledig is uitgeschakeld en geen nucleaire capaciteit heeft voor de komende 20 jaar. Volgend jaar dus weer nieuwe aanvallen, omdat Iran nog steeds nucleair gevaarlijk is...
" President Donald Trump maakt zich geen zorgen over de Amerikaanse munitievoorraden, zei hij tegen journalisten ".
Dan is die situatie dus ernstig precair te noemen.
bron: https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6394083/live-iran-trump-in-brief-aan-congres-oorlog-met-iran-is-beeindigd.htmlquote:Trump heeft geen zorgen over Amerikaanse munitievoorraden
President Donald Trump maakt zich geen zorgen over de Amerikaanse munitievoorraden, zei hij daarnet tegen journalisten. Vorige week meldde CNN dat het Amerikaanse leger meer dan de helft van zijn ballistische PrSM-raketten had gebruikt tijdens de oorlog met Iran. Bovendien zijn er duizenden Tomahawks en andere kruisraketten afgeschoten.
Daarnaast zouden de strijdkrachten de helft van de beschikbare THAAD-afweerraketten hebben afgeschoten. Ook de voorraad Patriot-raketten zou nog maar op 50 procent staan.
Welke interventie?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 08:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk, zo ziet een succesvolle interventie eruit.
Je ziet ook dat de goodwill die Israël bij de rest van de wereld genoot, langzaam afbrokkelt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 08:35 schreef Discombobulate het volgende:
Compleet voor lul gezet.![]()
Israël zit nu te tandenknarsen.
Snel dikke vriendjes met Iran worden, dan mogen we weer olie van ze kopen, deugen is immers tof maar voedsel staat een stukje hoger op de Maslow Pyramide.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 08:42 schreef Qarrad het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/c208yl1jkl7o
'It's not just oil: Iran war also threatens Asia's food security'
Ik vind dit een heel eng verhaal. Kunstmest bereikt Zuidoost-Azië niet meer en stijgt dermate in prijs dat de voedselproductie daar wordt aangetast. De grootste producent van kunstmest ter wereld, China, heeft al jaren het beleid om eerst aan de eigen markt te denken en knijpt de export al vanaf 2021 af.
Er verschuift weer wat in de balans en het gaat nu direct om vreten.
Allemaal politiek.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 08:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
bron: https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6394083/live-iran-trump-in-brief-aan-congres-oorlog-met-iran-is-beeindigd.html
Lager juist (=basis), dat is ook het idee van die hele piramide.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Snel dikke vriendjes met Iran worden, dan mogen we weer olie van ze kopen, deugen is immers tof maar voedsel staat een stukje hoger op de Maslow Pyramide.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait de situatie natuurlijk om hier, maar dat weet je zelf ook wel.
[..]
Waarom kijk jij dit soort videos eigenlijk zo graag?
Dit is een man die zijn land verdedigt omdat een Islamitische terreurgroepering dat land aanvalt. Deze man komt vervolgens om het leven door een drone van dezelfde Islamitische terreurgroepering en jij stelt dat het de schuld is van Israël zelf.
Bijzonder staaltje victim blaming weer.
Mensen met zo'n stem horen niet op deze planeet thuis.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hey wat vindt je van de argumenten in dit filmpje?
Mooie fuik zit je als dit soort shit ui je algoritme komt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hey wat vindt je van de argumenten in dit filmpje?
Wat is er shit aan dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie fuik zit je als dit soort shit ui je algoritme komt.
Ze zitten in de knoop. Het is zo gegroeid dat ze het niet kunnen ontwarren. Het is zoals met vistuigjes als die helemaal door de war zijn.quote:
Iran heeft geen nucleair ambities. Ze gebruiken het als hefboom om van hun sancties af te komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:07 schreef Korenfok het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het resultaat van deze amerikaanse aanval (wie zelfs de Israëli's verrasten);
1. Iran, de volledige controle heeft gekregen over de straat van Humus,
2. Iran NIET afziet van zijn nucleaire ambities
3. Sancties van Russische olie zijn opgeheven door de VS
4. Israël nog geïsoleerder is geraakt in de regio.
5. De VS minder invloed heeft in het midden oosten
6. De VS meer vervreemd is geraakt van zijn bondgenoten
7. Iran en diens bondgenoten meer grip hebben op de wereld economie.
8. De machthebbers in Iran nu nog vaster in het zadel zitten en enige interne onrusten die er waren, nu compleet kapot zijn door de VS.
9. Israël zijn inlichtingen netwerk nu compleet vernietigd is.
En dit was niet om Poetin te helpen toch?
Ik vind 9 nog wel het grappigste van deze oorlog. Khamenei was een zieke hoogbejaarde. Bij de terroristische aanval waarin hij doodging gingen ook meerdere opvolgingskandidaten onder controle van de Mossad hemelen. En dan heb je van die eencellige randdebielen die roepen dat anti oorlog mensen Iran de bom en een islamitisch regime willen geven. Een jaartje niks doen had meer bereikt.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:07 schreef Korenfok het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het resultaat van deze amerikaanse aanval (wie zelfs de Israëli's verrasten);
1. Iran, de volledige controle heeft gekregen over de straat van Humus,
2. Iran NIET afziet van zijn nucleaire ambities
3. Sancties van Russische olie zijn opgeheven door de VS
4. Israël nog geïsoleerder is geraakt in de regio.
5. De VS minder invloed heeft in het midden oosten
6. De VS meer vervreemd is geraakt van zijn bondgenoten
7. Iran en diens bondgenoten meer grip hebben op de wereld economie.
8. De machthebbers in Iran nu nog vaster in het zadel zitten en enige interne onrusten die er waren, nu compleet kapot zijn door de VS.
9. Israël zijn inlichtingen netwerk nu compleet vernietigd is.
En dit was niet om Poetin te helpen toch?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik de implicaties en ontwikkelingen eng vind.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Snel dikke vriendjes met Iran worden, dan mogen we weer olie van ze kopen, deugen is immers tof maar voedsel staat een stukje hoger op de Maslow Pyramide.
Goed plan, hoe sneller we van de olie af zijn des te minder macht de veelal corrupte en dictatoriale olielanden hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik de implicaties en ontwikkelingen eng vind.
In deze context trouwens misschien interessant: in Oekraïne maken ze nu een omslag naar lokale, groene energie. Niet omdat ze daar zin in hadden, maar omdat Rusland de grote infrastructuur en de stroomleidingen stelselmatig onder vuur neemt en zo in weinig klappen hele landsdelen lam kan leggen.
Op dezelfde fiets zouden we in de rest van de wereld hierdoor extra aansporing kunnen ervaren om sneller van die olie af te gaan. Hoeven die idioten ook niet meer op de snelweg te gaan zitten.
Nee maar, een gedeelde waarde. Wij gaan ooit nog beste vrienden wordenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Goed plan, hoe sneller we van de olie af zijn des te minder macht de veelal corrupte en dictatoriale olielanden hebben.
Yup. Genieten is dat.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:25 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Je ziet ook dat de goodwill die Israël bij de rest van de wereld genoot, langzaam afbrokkelt.
Dat 'hoeven' die idioten sowieso niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:31 schreef Qarrad het volgende:
Hoeven die idioten ook niet meer op de snelweg te gaan zitten.
Zelfs mijn boomer ouders die lang de tijd nodig hadden zijn nu ook wel overtuigd dat wij nu in de ellende zitten vanwege Israël. Ongelooflijk hoe die generatie gebrainwashed is dat alles wat Israel doet goed en in ons voordeel is.quote:
Same here. Er worden er gelukkig steeds meer wakker.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zelfs mijn boomer ouders die lang de tijd nodig hadden zijn nu ook wel overtuigd dat wij nu in de ellende zitten vanwege Israël. Ongelooflijk hoe die generatie gebrainwashed is dat alles wat Israel doet goed en in ons voordeel is.
Gaat nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Goed plan, hoe sneller we van de olie af zijn des te minder macht de veelal corrupte en dictatoriale olielanden hebben.
Natuurlijk wel, de olievoorraad op de planeet is eindig en nog vrij snel ook.quote:
Je haalt hier de twee partijen door elkaar. De partij met een genocidaal motief is hier Hezbollah, zij hebben openlijk de ambitie om Israël te vernietigen. Zie ook:quote:Op zaterdag 2 mei 2026 01:02 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hij was soldaat voor een genocidaal regime in Tel Aviv. In wezen was deze jongeman geen haar beter dan de bebaarde terroristen van ISIS en Al Qaida. We zullen hem niet missen. Misschien vinden sommige tienermeisjes het jammer, maar verder is er weinig verloren gegaan.
Ah ja, dat zal het zijn, ik ben anti-moslims en daarom vóór een land dat 25% Islamitisch is met honderden moskeeën en Arabisch als tweede taal van het land. Daarnaast maak ik mij druk over de veiligheid van Israëliërs/Joden verder buiten Israël en houd ik mij niet bezig met oorlogen zoals in Soedan en Jemen, waar nochtans allemaal moslims om het leven komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 01:31 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
HR is dan ook niet pro-Joods, maar antimoslim. Hij verschuilt zich alleen achter Israël omdat het moslims doodt. Het zal hem een biet wezen of het joden, Amerikanen of Russen zijn die moslims doden, zolang ze maar gedood worden. Achter Israël staan is voor hem een dekmantel.
Rise up!quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Same here. Er worden er gelukkig steeds meer wakker.
Ik zou serieus op jou stemmen als je de politiek in zou gaanquote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je haalt hier de twee partijen door elkaar. De partij met een genocidaal motief is hier Hezbollah, zij hebben openlijk de ambitie om Israël te vernietigen. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron: Google Gemini
Dit doe je helaas de hele tijd, de verhoudingen in dit conflict omdraaien, als je niet bezig bent met 'nieuws' aan te dragen van allerlei discutabele of antisemitische accounts op Twitter.
[..]
Ah ja, dat zal het zijn, ik ben anti-moslims en daarom vóór een land dat 25% Islamitisch is met honderden moskeeën en Arabisch als tweede taal van het land. Daarnaast maak ik mij druk over de veiligheid van Israëliërs/Joden verder buiten Israël en houd ik mij niet bezig met oorlogen zoals in Soedan en Jemen, waar nochtans allemaal moslims om het leven komen.
Ik zou je theorie nog eens even heroverwegen, maar bijzondere aantijging verder.
Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken als zulke woorden uit jouw mond kwamen.quote:
Ik ook.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken als zulke woorden uit jouw mond kwamen.
Het was de regering Trump die perse deze aanval nu wilde doen. Isreal heeft vooral geassisteerd. En later meegeschoten om het af te maken. Maar het is israel wie hier verraden en de meeste schade van heeft.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind 9 nog wel het grappigste van deze oorlog. Khamenei was een zieke hoogbejaarde. Bij de terroristische aanval waarin hij doodging gingen ook meerdere opvolgingskandidaten onder controle van de Mossad hemelen. En dan heb je van die eencellige randdebielen die roepen dat anti oorlog mensen Iran de bom en een islamitisch regime willen geven. Een jaartje niks doen had meer bereikt.
Zoals Poetin.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, niet op alles, de betere gegoede Europeaan heeft hij in zeer hoog aanzien staan juist.
Zonder deze oorlog waren niet allerlei kopstukken uitgeschakeld van IRGC en tevens de militaire capaciteiten en eveneens mogelijkheden tot wapenproductie dusdanig gelimiteerd. Dus met een jaartje niks doen was niet meer bereikt. Sterker nog, dat had het Iraanse regime de kans gegeven verder te werken aan het herstel van de oorlog van vorige zomer.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind 9 nog wel het grappigste van deze oorlog. Khamenei was een zieke hoogbejaarde. Bij de terroristische aanval waarin hij doodging gingen ook meerdere opvolgingskandidaten onder controle van de Mossad hemelen. En dan heb je van die eencellige randdebielen die roepen dat anti oorlog mensen Iran de bom en een islamitisch regime willen geven. Een jaartje niks doen had meer bereikt.
Israel heeft een genocidaal regime. Het pleegt aan de lopende band terrorisme buiten de landsgrenzen, zie bijvoorbeeld deze agressie oorlog tegen Iran en Libanon. Jij draait dat inderdaad om en doet net alsof Israel slachtoffer zou zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je haalt hier de twee partijen door elkaar. De partij met een genocidaal motief is hier Hezbollah, zij hebben openlijk de ambitie om Israël te vernietigen. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron: Google Gemini
Dit doe je helaas de hele tijd, de verhoudingen in dit conflict omdraaien, als je niet bezig bent met 'nieuws' aan te dragen van allerlei discutabele of antisemitische accounts op Twitter.
[..]
Ah ja, dat zal het zijn, ik ben anti-moslims en daarom vóór een land dat 25% Islamitisch is met honderden moskeeën en Arabisch als tweede taal van het land. Daarnaast maak ik mij druk over de veiligheid van Israëliërs/Joden verder buiten Israël en houd ik mij niet bezig met oorlogen zoals in Soedan en Jemen, waar nochtans allemaal moslims om het leven komen.
Ik zou je theorie nog eens even heroverwegen, maar bijzondere aantijging verder.
Stop eens met deze klinkklare onzin aub.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel heeft een genocidaal regime. Het pleegt aan de lopende band terrorisme buiten de landsgrenzen, zie bijvoorbeeld deze agressie oorlog tegen Iran en Libanon. Jij draait dat inderdaad om en doet net alsof Israel slachtoffer zou zijn.
Je steunt inderdaad onvoorwaardelijk een land waar apartheid gaande is en diat genocide pleegt, constant oorlog voert en terreur zaait. Goed dat je toegeeft dat genocides zoals in Soedan of Jemen je ook niks kunnen schelen, dat mensen uitgemoord worden boeit je niks. Behalve als het joodse mensen zijn, wat natuurlijk heel racistisch van je is.
Meer van deze keiharde waarheden aub.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel heeft een genocidaal regime. Het pleegt aan de lopende band terrorisme buiten de landsgrenzen, zie bijvoorbeeld deze agressie oorlog tegen Iran en Libanon. Jij draait dat inderdaad om en doet net alsof Israel slachtoffer zou zijn.
Je steunt inderdaad onvoorwaardelijk een land waar apartheid gaande is en diat genocide pleegt, constant oorlog voert en terreur zaait. Goed dat je toegeeft dat genocides zoals in Soedan of Jemen je ook niks kunnen schelen, dat mensen uitgemoord worden boeit je niks. Behalve als het joodse mensen zijn, wat natuurlijk heel racistisch van je is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |