Een hoop "taal" wat ik nu hoor kan ik nou niet bepaald onder vooruitgang scharen als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
Taalpuristen. Als het aan die mensen lag, zou taal nooit vooruitgang boeken.
Ligt een beetje aan de situatie. Je hebt dingen die in de taal gewoon in de tijd veranderen, en je hebt mensen die een soort obsessie hebben met de spatiebalk, bijvoorbeeld, of die gewoon überhaupt niet in staat zijn een beetje normaal te schrijven. Dat is wel wat anders dan 'dingen veranderen'quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
Taalpuristen. Als het aan die mensen lag, zou taal nooit vooruitgang boeken.
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruikenquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de situatie. Je hebt dingen die in de taal gewoon in de tijd veranderen, en je hebt mensen die een soort obsessie hebben met de spatiebalk, bijvoorbeeld, of die gewoon überhaupt niet in staat zijn een beetje normaal te schrijven. Dat is wel wat anders dan 'dingen veranderen'
Op zich wel mee eens, maar dat is soms lastig te voorkomen als je thuis 90% van de tijd ook Engels praat en het er dus een beetje in begint te roesten, als het warequote:Op dinsdag 28 april 2026 20:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruiken![]()
Ook dat heeft niets met vooruitgang te maken.
niet herkenbaar, ik spreek 90% Frans in m’n leven. Zo zie je maar weer, dat dat voor iedereen anders isquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar dat is soms lastig te voorkomen als je thuis 90% van de tijd ook Engels praat en het er dus een beetje in begint te roesten, als het ware
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.quote:Op woensdag 22 april 2026 20:09 schreef Kanaroe het volgende:
Mensen die 'wanneer' uitspreken als 'waaaaarneer'
Krijg ik de kriebels van
Dit vind ik niet lekker. Maar glutenvrij brood blijft een probleem.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Coeliakie is een bitch, ik kan nooit zomaar ff ergens naartoe. Koffie bij de buren kan zelfs niet want kans op kruisbesmettingBen soms zo jaloers op die grote zakken witte puntjes voor een euro, terwijl ik bij gratie Gods één glutenvrij afbakbroodje voor 1,50 kan kopen
“Waaarnneeeer kom je thuis?!quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.
[..]
Glutenvrij brood en cake en evt wat koekjes (zoals speculaas,quote:[b]Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd
[..]
Dit vind ik niet lekker. Maar glutenvrij brood blijft een probleem.
AH deed weer aan stiekem bedoelde krimpflatie. De gluten- en zuivelvrije speculaasjes zijn van 175gr naar 125gr gegaan. Wel in het zelfde bakje in hetzelfde bakje, dus ze rammelen wat.
Sterktequote:Op dinsdag 28 april 2026 19:49 schreef vosss het volgende:
OT: mijn gezondheid. Of eigenlijk gebrek daaraan. En dan het feit dat het compleet buiten mijn macht ligt. Owja en dat oogarts èn neuroloog het nu niet meer weten. En wel elke dag achteruitgang is.
Andere lading? "Wanneer" betekent dan nog steeds "op welk moment" toch?quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.
De weersvooruitzichten vanaf zaterdagquote:Op woensdag 29 april 2026 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
De weersvooruitzichten (3 maal woordwaarde) tot en met vrijdag
quote:Op woensdag 29 april 2026 08:02 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Glutenvrij brood en cake en evt wat koekjes (zoals speculaas,) zijn ook te bestellen bij Bakker Leo,
.
Eens. Maar ik ben dan ook heel bleek,quote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Brandende zon + strakblauwe lucht zonder wolkjes.
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Het ziet er leuk uit, en toch geniet ik er niet van.
Heeft de Jumbo ook vaak. Dan is er maandenlang geen voorraad. Ik sla altijd heel ruim in als het voorradig is. Nadeel is dat dat het enige merk is wat ik echt goed verdraagquote:Op woensdag 29 april 2026 10:08 schreef Pisces29 het volgende:
Dat de AH al enige tijd geen lenzenvloeistof meer in het assortiment heeft.
Nee, correctie. Dat ik bij 4 vestigingen kom en geen van deze vestigingen het verkoopt.
Ik snap er niks van.![]()
Een plaats met 18000 inwoners.quote:In Hoensbroek, in Limburg
Ik hou er ook niet echt van hoor, maar ben geen ginger of bleekroze.quote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Bleke ginger hier, heb de kop na twee mooie dagen al verbrandquote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
terechte klacht wel, verschrikkelijk, en ik ben geen ginger of bleekroze typequote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Ben jij ginger,quote:Op woensdag 29 april 2026 21:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Bleke ginger hier, heb de kop na twee mooie dagen al verbrandWaar zijn de schapenwolkjes?!
Man, man, man. Je zou die gasten moeten horen gamen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruiken![]()
Ook dat heeft niets met vooruitgang te maken.
Komaan, je kan elk woord een lading meegeven waarmee het lading meekrijgt die niet overeenkomt met de steriele betekenis van het woord. Dat is het verschil tussen gebezigde taal en de opsomming in een woordenlijst. En dan heeft nog steeds dezelfde "op welk moment"-betekenis, met bijvoorbeeld als antwoord: als pasen en pinksteren op één dag vallen.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Andere lading? "Wanneer" betekent dan nog steeds "op welk moment" toch?
Tegenwoordig met al die samengevoegde gemeentes met vaak een eigenaardige nieuwe gemeentenamen, is een lokatie-aanduiding wel handig.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Aan de berichtgeving van oa NOS.
Bij incidenten in Limburgse plaatsen zet de NOS er altijd bij 'in het Limburgse (plaatsnaam)..'
Of in (plaatsnaam) Limburg.
Niet alleen bij de kleine gehuchten (waar dit nog enigzins verklaarbaar zou zijn).
Maar ook bij grotere plaatsen.
Gebeurd er iets in bv Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht zet men dit er nooit bij.
Afgelopen week ook weer een mooi voorbeeld
https://nos.nl/artikel/2611509-dode-door-steekincident-hoensbroek
[..]
Een plaats met 18000 inwoners.
Dezelfde dag een artikel over Loosdrecht (6000 inwoners)
https://nos.nl/artikel/26(...)ht-twee-aanhoudingen
waar geen enkele keer de provincie wordt genoemd.
Maar waarom dan wel bij Limburgse plaatsen en niet bij plaatsen in het westen/midden van het land. Zojuist ook bij editieNL brand in 't Harde (geen Provincie genoemd). En ook in het Limburgse Helden was een natuurbrand. Doe het dan of bij elke plaats van bv kleiner dan 10000 inwoners of nergens.quote:Op donderdag 30 april 2026 01:11 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Tegenwoordig met al die samengevoegde gemeentes met vaak een eigenaardige nieuwe gemeentenamen, is een lokatie-aanduiding wel handig.
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Bij incidenten in Limburgse plaatsen zet de NOS er altijd bij 'in het Limburgse (plaatsnaam)..'
Niet alleen bij de kleine gehuchten (waar dit nog enigzins verklaarbaar zou zijn).
Gebeurd er iets in bv Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht zet men dit er nooit bij.
[..]
aannamesquote:Op donderdag 30 april 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.
Loosdrecht(se) plassen zal echt niet bij iedereen bekend zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.
Mss biased omdat ik in ZH woon.quote:Op donderdag 30 april 2026 08:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Loosdrecht(se) plassen zal echt niet bij iedereen bekend zijn.
Try mequote:Op donderdag 30 april 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Eens met je punt wel dat het slim zou zijn om altijd de provincie er bij te vermelden.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Koperrode baard in de zomerquote:Op woensdag 29 april 2026 21:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ben jij ginger,? Hoe ginger is ginger,
?
Ik ken het, zat ik 's ochtends 100km verderop bij m'n vriendin op m'n dooie gemakje wakker te worden, ging de foon. Of ik op kon schieten want alleen ik kon die dag de bieb open doenquote:Op donderdag 30 april 2026 13:57 schreef vencodark het volgende:
Dat je een roosterwijziging op werk niet in de gaten had en je gebeld wordt waar je blijft.![]()
Tja, het was mijn vaste vrije dag maar ivm andermans vakantie mocht ik een dagje eerder beginnen.
Heb je een vriendin? Verdorie. Zag net iets heel moois ontstaan hier in dit topic.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ken het, zat ik 's ochtends 100km verderop bij m'n vriendin op m'n dooie gemakje wakker te worden, ging de foon. Of ik op kon schieten want alleen ik kon die dag de bieb open doenPlan me dan niet ongevraagd en ongemeld in op m'n vaste vrije dag
Klopt in dit geval. Maar ook als berichten niet van regionale omroep zijn overgenomen zet men er bij de zuidelijkste provincie opmerkelijk vaak de provincie bijquote:Op donderdag 30 april 2026 10:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eens met je punt wel dat het slim zou zijn om altijd de provincie er bij te vermelden.
Maar jouw specifieke voorbeeld is wel te verklaren, het eerste bericht is er eentje van de NOS zelf, de tweede is een bericht van NH-Nieuws dat is doorgezet, dus in feite lokaal nieuws alleen dan op de NOS site. Mogen ze dat alsnog wel een beetje aanpassen, dat ben ik met je eens.
Ik vind het een beetje lastig om daar uitspraken over te doen, maar ik kan niet ontkennen dat ik de aanwezigheid van Astrid Holleeder opmerkelijk vind.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 06:20 schreef Eightyone het volgende:
(B/C-)Bn'er-volk dat het overlijden van Jade Kops gebruikt om zelf te stralen.
in het verlengde daarvan: een uitvaart van een of andere zelfuitgeroepen influencer typetje (Waar waarschijnlijk minimaal driekwart van nederland nooit van gehoord had) dat veel te veel aandacht krijgt..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 06:20 schreef Eightyone het volgende:
(B/C-)Bn'er-volk dat het overlijden van Jade Kops gebruikt om zelf te stralen.
Ja, mee eens. Want laar ligt "Hollandse Kroon" in vredesnaam?!quote:Op donderdag 30 april 2026 06:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Maar waarom dan wel bij Limburgse plaatsen en niet bij plaatsen in het westen/midden van het land. Zojuist ook bij editieNL brand in 't Harde (geen Provincie genoemd). En ook in het Limburgse Helden was een natuurbrand. Doe het dan of bij elke plaats van bv kleiner dan 10000 inwoners of nergens.
Naast de Brabantse Diadeemquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Want laar ligt "Hollandse Kroon" in vredesnaam?!
Ja, heel hinderlijk is dat.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:25 schreef Eightyone het volgende:
Automatische nasynchronisatie in de YouTube-app die je niet uit kunt zetten.
De zielloze robotstem maakt het nog erger.
Heel moeilijk moet het toevoegen van een optie 'video's afspelen in de originele taal' niet zijn.quote:
15 jaar geleden ja.quote:Op donderdag 30 april 2026 14:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je een vriendin? Verdorie. Zag net iets heel moois ontstaan hier in dit topic.
Enorm ergerlijk jaquote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:25 schreef Eightyone het volgende:
Daar heb ik YT Anti Translate (versie 1.19.12) voor. En zal ook wel iets in TamperMonkey gerommeld hebben, maar dat weet ik niet meerquote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Heel moeilijk moet het toevoegen van een optie 'video's afspelen in de originele taal' niet zijn.
Er zal wel een verdienmodel achter zitten.
Het is ook nog slecht voor je gevoel voor vreemde talen.
Het gaat dus om de app.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daar heb ik YT Anti Translate (versie 1.19.12) voor. En zal ook wel iets in TamperMonkey gerommeld hebben, maar dat weet ik niet meer
“Houdt gewoon je bek?”quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:17 schreef Seeburg54 het volgende:
Voor wie Timmy de walvis heeft gevolgd. Beest is eindelijk vrijgelaten na heel veel gedoe. Het lijkt best goed te gaan, maar allerlei wetenschappers zitten alles af te fakkelen. Laat mensen gewoon eens blij zijn en ergens hoop in houden. En houdt gewoon je bek.
Ja maar die kleuterbrommersquote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:19 schreef Chandler het volgende:
Mensen (vooral vrouwen en ouderen) die op een rotonde aanrijden en dan gewoon gaan stoppen terwijl het duidelijk is dat er niets aan komt.. alsof ze roadrunner verwachten. En dan als het even kan ook nog tering sloom de rotonde op te rijden.
Verbieden moet je ze!!!
Ja, dat meen ik echt. Het beest zou volgens de wetenschappers direct verdrinken. Dat is in elk geval niet gebeurd. En ja, ik ben een dierenliefhebber. Maar het weg laten kwijnen was ook niet fraai. Dus wat valt er te verliezen? Laat mensen nog een beetje in wonderen geloven, kom op.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
“Houdt gewoon je bek?”
In slechte conditie een dier terugplaatsen. Als je van dieren houdt zet je ook vraagtekens bij deze enorme actie.
Dat staat los van het feit dat ik hoop dat het goed met hem zal gaan.![]()
Wat er te verliezen valt? Een dier onnodig laten lijden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:36 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik echt. Het beest zou volgens de wetenschappers direct verdrinken. Dat is in elk geval niet gebeurd. En ja, ik ben een dierenliefhebber. Maar het weg laten kwijnen was ook niet fraai. Dus wat valt er te verliezen?
En hij had niet geleden als ze hem nog een tijd hadden laten liggen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat er te verliezen valt? Een dier onnodig laten lijden.
Maar laten we maar het beste hopen.
Een dier dat lijdt kun je in laten slapen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:42 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En hij had niet geleden als ze hem nog een tijd hadden laten liggen?
Ja, dan hadden ze dat eerder kunnen doen en hem niet weken laten liggen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een dier dat lijdt kun je in laten slapen.
Gaaf! We hebben hier een FOKker met meer verstand van dieren(leed) dan wetenschappers.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:42 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En hij had niet geleden als ze hem nog een tijd hadden laten liggen?
Dan hadden ze hem beter direct uit zijn lijden moeten verlossen.
Nou, die wetenschappers zitten er vooralsnog wel naast.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:45 schreef XDo het volgende:
[..]
Gaaf! We hebben hier een FOKker met meer verstand van dieren(leed) dan wetenschappers.
Koningsdag:quote:Op zondag 3 mei 2026 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Asociale tokkies die bij de mac, kfc, Burger King etc. hun zooi niet van de tafel afruimen en gewoon zo weg gaan. Dat wekt serieus zoveel irritatie in me op.
ik doe het wel netjes maar eigenlijk is het maar raar, want in welk restaurant waar aan tafel wordt geserveerd ruim jij wel je rotzooi opquote:Op zondag 3 mei 2026 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Asociale tokkies die bij de mac, kfc, Burger King etc. hun zooi niet van de tafel afruimen en gewoon zo weg gaan. Dat wekt serieus zoveel irritatie in me op.
Daar geef je fooi (als het goed is). Bij de mac werken ze al genoeg voor een onderbetaald loon.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:57 schreef mschol het volgende:
[..]
ik doe het wel netjes maar eigenlijk is het maar raar, want in welk restaurant waar aan tafel wordt geserveerd ruim jij wel je rotzooi op![]()
Ik had dat gezien ja, niet normaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Koningsdag:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mkk2ly4hnk25
Ik heb die gewoonte niet, maar wijk waarschijnlijk af van de norm.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar geef je fooi (als het goed is). Bij de mac werken ze al genoeg voor een onderbetaald loon.
Daarbij, wat mensen achterlaten bij de mac vergeleken bij een restaurant, oh my days. Heel die tafels liggen bezaaid met zooi. Dat is heel wat anders dan in een restaurant waar je wat borden glazen en bestek van de tafel ruimt.
Dat is wel walgelijk ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat ze niet iets hebben om bv al die bekers in te stapelen, en de bakjes ....quote:Op zondag 3 mei 2026 09:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is wel walgelijk ja.![]()
Wat ik dan vaak meemaak is dat ik niet eens een milkshake beker weg kan gooien, want de prullenbakken zitten allemaal al vol. PROPvol. En denk je hem toch nog een zetje te kunnen geven, kun je de gore resten van een ander aanraken. Nee bedankt, dus dan zet ik hem bovenop de prullenbak van ellende.
Of je loopt 2 winkelstraten door zonder prullenbak.Ook een ergernis.
Bij de NASA doen ze dat wel naar het schijnt.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:34 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ze niet iets hebben om bv al die bekers in te stapelen, en de bakjes ....
De ruimte handig gebruiken bedoel ik.
quote:Op zondag 3 mei 2026 10:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij de NASA doen ze dat wel naar het schijnt.
De ruimte handig gebruiken dan
"Het is zo lekker herkenbaar."quote:Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
Als je een schrijver bewondert en je schrijft zijn boeken letterlijk over en brengt dat onder een eigen naam op de markt pleeg je plagiaat.
Als je een schilder bewondert en je schildert minitieus diens schilderijen na en exposeert dat onder een eigen naam ben je een vervalser.
Als jij met volle nauwkeurigheid van een artiest of band alle liedjes naspeelt en dat onder een eigen naam ten gehore bent noemen we dat ineens een tribute en krijg je alle aandacht en podium die eigenlijk bedoeld zijn voor artiesten en bands die wél eigen werk kunnen maken en ten gehore brengen.
Tributebands. Gadverdamme
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...quote:Op zondag 3 mei 2026 13:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
"Het is zo lekker herkenbaar."
Jaren geleden was dat nog iets voor feesten, partijen, bedrijfsfeesten en braderiën. Waar ze ook thuis hoorden.
Nu staan ze idd in de wat serieuzere popzalen.
Het entreeticket kost iig een stuk minder voor 'Killer Queen' oid dan voor de restanten van de echte Queen.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:18 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...
Dan is er nog hoop voor mijquote:Op zondag 3 mei 2026 13:18 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...
Het is een gat in de markt ....quote:Op zondag 3 mei 2026 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij oudere bands vind ik het nog wel kunnen (Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Iron Maiden, Judas Priest, etc etc.), vooral als het op kleine schaal gebeurt
The Tribute: The Battle Of The Bands is tegenwoordig iig een leverancier van goed verkopende acts.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:21 schreef maily het volgende:
[..]
Het is een gat in de markt ....
En een keer meedoen aan the voice, beste zangers en meer van die shitshows en je kostje is gekocht.
Nee, is ook gadverdamme. Als je als muzikant de skills op je instrument of je stem hebt om iets goeds ten gehore te brengen breng dan iets eigens óf een eigen opvatting van de muziek van ooitmalige grootheden.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij oudere bands vind ik het nog wel kunnen (Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Iron Maiden, Judas Priest, etc etc.), vooral als het op kleine schaal gebeurt
En door al die, door commerciële tv gedreven stront is er op de podia dus geen ruimte meer voor artiesten die écht iets eigens maken.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:21 schreef maily het volgende:
[..]
Het is een gat in de markt ....
En een keer meedoen aan the voice, beste zangers en meer van die shitshows en je kostje is gekocht.
Mwah. Ik neem even Queen als voorbeeld: ik ga natuurlijk nooit in mijn leven Queen live op kunnen zien treden, daar was ik ook gewoon te jong voor. Toch ben ik blij dat ik vorig jaar Queen Must Go On kon zien, dat was gewoon heel leuk en maakt de waarde van Queen niet minder ofzo. Dat vind ik nog steeds het beste, maar ja, ik vind naar zo'n show van die tributeband gaan dan weer leuker dan thuis Spotify aanzetten.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
Als je een schrijver bewondert en je schrijft zijn boeken letterlijk over en brengt dat onder een eigen naam op de markt pleeg je plagiaat.
Als je een schilder bewondert en je schildert minitieus diens schilderijen na en exposeert dat onder een eigen naam ben je een vervalser.
Als jij met volle nauwkeurigheid van een artiest of band alle liedjes naspeelt en dat onder een eigen naam ten gehore bent noemen we dat ineens een tribute en krijg je alle aandacht en podium die eigenlijk bedoeld zijn voor artiesten en bands die wél eigen werk kunnen maken en ten gehore brengen.
Tributebands. Gadverdamme
Misschien zijn dat wel dezelfden als de mensen die op Spotify een of andere behangplaylist opzoeken om bij te werken/studeren, en het geen bal kan schelen dat er amper menselijk denken aan minstens 90 % van die nummers te pas is gekomen.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:24 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Degenen die die tributebands zo geweldig vinden weten niet half hoezeer ze daarmee de originele artiest minachten door ook genoegen te nemen met een kopietje.
Wat natuurlijk ook gewoon prima is.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:26 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien zijn dat wel dezelfden als de mensen die op Spotify een of andere behangplaylist opzoeken om bij te werken/studeren, en het geen bal kan schelen dat er amper menselijk denken aan minstens 90 % van die nummers te pas is gekomen.
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.quote:
Nou ja, mensen moeten vooral lekker aanzetten wat zij leuk of mooi of fijn vinden, natuurlijk. Als iemand een of andere 'behangplaylist' fijn vindt voor bij het werk, helemaal prima.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.
Hij is wel opvallend meer geliefd dan wat ik verder zoal op het account zet. De titel 'peaceful' lijkt triggerend te werken.
Ik denk dat die originele artiesten er zelf minder moeite mee hebben dan dat jij er mee hebtquote:Op zondag 3 mei 2026 13:24 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Nee, is ook gadverdamme. Als je als muzikant de skills op je instrument of je stem hebt om iets goeds ten gehore te brengen breng dan iets eigens óf een eigen opvatting van de muziek van ooitmalige grootheden.
The Beatles zijn geweest, een tributeband is, hoe goed ze ook spelen niet meer dan een slap aftreksel net als het overschrijven van een boek of het naschilderen van een schilderij.
Degenen die die tributebands zo geweldig vinden weten niet half hoezeer ze daarmee de originele artiest minachten door ook genoegen te nemen met een kopietje.
Ook en vooral in Ambiënt is er een duidelijk verschil tussen de grootheden uit die tak van muziek en degenen die eigenlijk niet meer doen dan die grootheden imiteren.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.
Hij is wel opvallend meer geliefd dan wat ik verder zoal op het account zet. De titel 'peaceful' lijkt triggerend te werken.
Tenzij die natuurlijk destijds ook geen poot aan de grond hadden gekregen omdat de podia en media overvoerd werden met acts die dingen stonden na te spelen die ooit waren.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:48 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat die originele artiesten er zelf minder moeite mee hebben dan dat jij er mee hebt
ik heb twee keer de meter aangezet op het verkeerde kentekenquote:Op zondag 3 mei 2026 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
De Parkeermeter app aan laten staan, 12 uur te lang ofzo.En tijdens het wegrijden zette je hem niet uit omdat je dat iets later wilde doen, zodat iemand op de parkeerplaats sneller op jouw plek kon staan. (Dit moet ik echt afleren.
)
Maar 14 euro is nog altijd goedkoper dan een parkeerboete.
Maar toch een pijnlijke ¤14.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
De Parkeermeter app aan laten staan, 12 uur te lang ofzo.En tijdens het wegrijden zette je hem niet uit omdat je dat iets later wilde doen, zodat iemand op de parkeerplaats sneller op jouw plek kon staan. (Dit moet ik echt afleren.
)
Maar 14 euro is nog altijd goedkoper dan een parkeerboete.
Soms ook 25 euro.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar toch een pijnlijke ¤14.![]()
Oh sorry, je probeerde positief te denken.
Rotonderemmers moet je aan een pianosnaar aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal ophangen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:19 schreef Chandler het volgende:
Mensen (vooral vrouwen en ouderen) die op een rotonde aanrijden en dan gewoon gaan stoppen terwijl het duidelijk is dat er niets aan komt.. alsof ze roadrunner verwachten. En dan als het even kan ook nog tering sloom de rotonde op te rijden.
Verbieden moet je ze!!!
Dat er nog geen stickers bestaan voor op het dashboard met de tekst parkeermeter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 3 mei 2026 21:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Soms ook 25 euro.![]()
Dit is echt de laatste keer geweest.![]()
![]()
Dit soort dingen zijn nooit 'makkelijker'. Voor niemand niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:08 schreef vencodark het volgende:
Ik wilde nieuwe werkkleding aanvragen. Vroegâh kon dat simpelweg via een mailtje naar de juiste persoon.
Nu moet het via een bepaalde site, op een computer of laptop niet via mobiel of de app.
Inloggen, code in mail, verificatie, nog een code via mail, QR code van laptop scannen mét mobiel, juiste tabblad kiezen, aangeven waarom je oude kleding inlevert, daarna pas nieuwe aanvragen door de juiste soort aan te vinken en daarna kan je het aanvragen.![]()
Voor het personeel daar vast makkelijker maar ik ben minstens 20 minuten bezig geweest.
Sovjetpraktijken ditquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:08 schreef vencodark het volgende:
Ik wilde nieuwe werkkleding aanvragen. Vroegâh kon dat simpelweg via een mailtje naar de juiste persoon.
Nu moet het via een bepaalde site, op een computer of laptop niet via mobiel of de app.
Inloggen, code in mail, verificatie, nog een code via mail, QR code van laptop scannen mét mobiel, juiste tabblad kiezen, aangeven waarom je oude kleding inlevert, daarna pas nieuwe aanvragen door de juiste soort aan te vinken en daarna kan je het aanvragen.![]()
Voor het personeel daar vast makkelijker maar ik ben minstens 20 minuten bezig geweest.
Ik haat zulke systemen met code dit, QR dat.quote:
En bedenk je dan hoe dit soort praktijken zijn voor mensen die niet handig zijn met hedendaagse techniek.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik haat zulke systemen met code dit, QR dat.
Het is dat ik dit tijdens mijn werk deed want thuis was ik al totaal gek geworden.
Mijn vader is zo’n type. Die kan alleen YouTube vinden.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En bedenk je dan hoe dit soort praktijken zijn voor mensen die niet handig zijn met hedendaagse techniek.
Mensen die, bijvoorbeeld, bankzaken nog op papier doen.
Dat ligt er maar aan.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:26 schreef heywoodu het volgende:
Tributes van bands die nog actief optreden is beduidend matiger, natuurlijk.
Was het niet een bandlid van The Golden Earring die totaal ontevreden was over een tribute act? Hij vond de zanger totaal niet passen bij de werkelijke Barry Hay.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan.
Ik denk dat ik bv liever naar een tribute van Bon Jovi ga kijken dan naar de echte tegenwoordig.
Als ik er al naar zou willen kijken (en luisteren) dan.
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de verzender?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Krijg ik een verzoek van Post.nl of ik 5,60 wil betalen omdat ik een brievenbuspakketje heb ontvangen die schijnbaar niet voldoende gefrankeerd was.
Dit bedag is inclusief administratiekosten van 4,20 euro.
![]()
![]()
!!!
Zoek het uit daar.
Ja, maar die is niet bekend zeggen ze.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de verzender?
Voorheen werkte het zo dat als je er niet op reageerde je er nooit meer iets van hoorde. Geen idee of het nog zo werkt.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Krijg ik een verzoek van Post.nl of ik 5,60 wil betalen omdat ik een brievenbuspakketje heb ontvangen die schijnbaar niet voldoende gefrankeerd was.
![]()
![]()
!!!
Zoek het uit daar.
Daar ga ik dan nu wel achter komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voorheen werkte het zo dat als je er niet op reageerde je er nooit meer iets van hoorde. Geen idee of het nog zo werkt.
Oneens.quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:36 schreef heywoodu het volgende:
Dat er zo veel mensen zijn die weigeren te accepteren dat 'volgend weekend' het volgende weekend is, of zou moeten zijn. Je zegt immers 'volgend weekend'. Dat is dus het volgende weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oneens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij is het volgende weekend het weekend na het aanstaande weekend
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oneens.Ik kan er met mijn hoofd simpelweg niet bij dat de logica bij zoiets ineens overboord gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het volgende weekeinde is toch gewoon...nou ja, het volgende weekeinde
Net zo kut: als iemand op zaterdag of zondag het over volgende week heeft, maar dan dus niet volgende week bedoelt![]()
Ha, hier zat ik heel vaak in het begin mee te kutten toen ik met Engelse vrienden sprak. Ik denk bij volgend weekend aan het aankomende weekend, maar in Engeland is 'next weekend' dus het weekend ná het bij ons aankomende weekend (snap je het nog?quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:36 schreef heywoodu het volgende:
Dat er zo veel mensen zijn die weigeren te accepteren dat 'volgend weekend' het volgende weekend is, of zou moeten zijn. Je zegt immers 'volgend weekend'. Dat is dus het volgende weekend.
In principe is dit wel op te lossen middels een VN-resolutie: vanaf nu is het verplicht om in elke taal met het volgende weekeinde het volgende weekeinde als betekenis te hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ha, hier zat ik heel vaak in het begin mee te kutten toen ik met Engelse vrienden sprak. Ik denk bij volgend weekend aan het aankomende weekend, maar in Engeland is 'next weekend' dus het weekend ná het bij ons aankomende weekend (snap je het nog?).
Niet erg handig als je wat wilt afspreken
Het is een ándere logica. En als je weet dat veel mensen die ándere logica hanteren, dan kun je daar omwille van de duidelijkheid rekening mee houden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd simpelweg niet bij dat de logica bij zoiets ineens overboord gaat
Net zo kut: als iemand op zaterdag of zondag het over volgende week heeft, maar dan dus niet volgende week bedoelt
Ik vrees dat deze discussie al tig jaar met mijn moeder en zus voeren mij weinig hoop geeft dat ik het hier ooit mee eens ga kunnen zijnquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een ándere logica. En als je weet dat veel mensen die ándere logica hanteren, dan kun je daar omwille van de duidelijkheid rekening mee houden.
(Volgend is dus kennelijk relatief. Volgend op wat? Op komend/het aanstaande weekend.)
Dat is de grap. Je kunt accepteren dat het zo is zonder dat je het ermee eens bent.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees dat deze discussie al tig jaar met mijn moeder en zus voeren mij weinig hoop geeft dat ik het hier ooit mee eens ga kunnen zijn
This weekend en next weekendquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ha, hier zat ik heel vaak in het begin mee te kutten toen ik met Engelse vrienden sprak. Ik denk bij volgend weekend aan het aankomende weekend, maar in Engeland is 'next weekend' dus het weekend ná het bij ons aankomende weekend (snap je het nog?).
Niet erg handig als je wat wilt afspreken
Als je volgende week zegt, bedoel je de week na deze week, waarom bedoel je met volgend weekend dan niet het weekend na dit weekend?quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:36 schreef heywoodu het volgende:
Wat heb je besteld dan? Ik heb ditzelfde bedrag aan Postnl als verzender moeten betalen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:11 schreef Seeburg54 het volgende:
![]()
![]()
!!!
Zoek het uit daar.
Dan zeg je zo van: "welk pakketje?", laat ze het maar bewijzen dat je het echt hebt ontvangen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:11 schreef Seeburg54 het volgende:
![]()
![]()
!!!
Zoek het uit daar.
Het is een verzoek om dat te betalen, niet meer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dan zeg je zo van: "welk pakketje?", laat ze het maar bewijzen dat je het echt hebt ontvangen.
Dan was het geen boerka. Bij een boerka is het gezicht ook bedekt door zo'n netje of doorzichtige stof.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik woon in een klein dorp , ging gisteren naar de apotheek staat er een meisje in boerka bij de medicijnen , alleen haar gezicht was dan wel helemaal te zien .
Ik ben geen racist, maar waarom heeft zo’n jong meisje een zwarte hobbezak aan en waarom neemt de apotheek haar zo aan .
Slaat idd nergens op, zoiets hoor je niet aan te hebben op het werk.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik woon in een klein dorp , ging gisteren naar de apotheek staat er een meisje in boerka bij de medicijnen , alleen haar gezicht was dan wel helemaal te zien .
Ik ben geen racist, maar waarom heeft zo’n jong meisje een zwarte hobbezak aan en waarom neemt de apotheek haar zo aan .
Een singletje. Stelletje pieperds bij Postnl.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat heb je besteld dan? Ik heb ditzelfde bedrag aan Postnl als verzender moeten betalen.
Niet dat ik dat deed want het klopte gewoon, dus bezwaar gemaakt.
En jij bent ontvanger, dat hoef jij al niet te betalen
Het is volgens mij een verdienmodel, want het was niet het enige bericht wat ik kreeg om bij te betalen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Een singletje. Stelletje pieperds bij Postnl.
Ze weten niet wie de afzender is zeggen ze. Hun probleem.
Maar echt hoor, de zgn administratiekosten zijn veel hoger dan het te laag gefrankeerde bedrag. Dan ben je als bedrijf redelijk dom bezig.
Hoe dan ook, ik reageer er niet op. Zoek het uit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:05 schreef drakin het volgende:
[..]
Het is volgens mij een verdienmodel, want het was niet het enige bericht wat ik kreeg om bij te betalen.
Ik kan meten en wegen, dus ik weet wat er op een pakket of brief moet. Maar zij kennelijk niet.
En ik ga weer een pakje versturenquote:Op donderdag 7 mei 2026 15:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik reageer er niet op. Zoek het uit.
Wat is volgende week op zondag? Voor mij is zondag de eerste dag van de week, dus volgende week is 7 dagen later. Voor anderen start de week op maandag en start volgende week dus 1 dag later. Ergens rond de jaren 90 is dat bij een hoop mensen veranderd (tot die tijd had volgens mij iedereen het over zondag als eerste dag van de week).quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd simpelweg niet bij dat de logica bij zoiets ineens overboord gaat
Net zo kut: als iemand op zaterdag of zondag het over volgende week heeft, maar dan dus niet volgende week bedoelt
Oh god ja, daar kan ik als autist ook compleet op vastlopen. Dat de instructies om een formulier in te vullen dat soort "aanwijzingen" bevatten of je zo'n email krijgt waarbij je het letterlijk of niet letterlijk kunt nemen met een totaal tegengestelde uitkomst als resultaat.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:19 schreef D. het volgende:
[..]
Als je volgende week zegt, bedoel je de week na deze week, waarom bedoel je met volgend weekend dan niet het weekend na dit weekend?
Aangezien zondag vaak als de rustdag wordt gezien, zie ik zondag volgens de logica als laatste dag van de week. Je gaat immers niet de week beginnen met een rustdag (helaas), dat is wat onzinning.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is volgende week op zondag? Voor mij is zondag de eerste dag van de week, dus volgende week is 7 dagen later. Voor anderen start de week op maandag en start volgende week dus 1 dag later. Ergens rond de jaren 90 is dat bij een hoop mensen veranderd (tot die tijd had volgens mij iedereen het over zondag als eerste dag van de week).
Ik zou dus ook in het weekend het bij volgende week nog verduidelijken, als ik jou was. Of het gewoon hebben over 'over een x aantal dagen'.
Tuurlijk. Het blijft een relatief kleine ergernis, maar uiteraard niet iets waar daadwerkelijk ruzie om gemaakt wordt, dat zou me wat zijnquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is de grap. Je kunt accepteren dat het zo is zonder dat je het ermee eens bent.
Op een zaterdag en zondag is dat inderdaad logischquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:19 schreef D. het volgende:
[..]
Als je volgende week zegt, bedoel je de week na deze week, waarom bedoel je met volgend weekend dan niet het weekend na dit weekend?
Bijbels gezien is de zaterdag, de sabbat, de laatste dag van de week. En de zondag dus de eerste (Jezus stond op de eerste dag van de nieuwe week op uit de dood). Dat is ook wat Europa eeuwenlang aan heeft gehouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zondagquote:Op donderdag 7 mei 2026 16:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aangezien zondag vaak als de rustdag wordt gezien, zie ik zondag volgens de logica als laatste dag van de week. Je gaat immers niet de week beginnen met een rustdag (helaas), dat is wat onzinning.
Dit ligt uiteraard anders als je Joods bent, daar is de zaterdag toch de rustdag?
Nou ja, op het gros van de dagen zou het dus alsnog duidelijk moeten zijnquote:Op donderdag 7 mei 2026 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bijbels gezien is de zaterdag, de sabbat, de laatste dag van de week. En de zondag dus de eerste (Jezus stond op de eerste dag van de nieuwe week op uit de dood). Dat is ook wat Europa eeuwenlang aan heeft gehouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zondag
Maar blijkbaar is er een internationale standaard, ISO 8601, die maandag de eerste dag van de week noemt en volgt de EU die. De Amerikanen zien zondag dan weer officieel als eerste dag van de week.
Ik zelf zie zondag in elk geval als de eerste dag van de week, koop ook elk jaar een weekkalender en agenda die elke week begint met de zondag.
Kortom: deze of volgende week zijn niet altijd duidelijke aanwijzingen. Zeker niet in internationaal gezelschap.
Triggeredquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan was het geen boerka. Bij een boerka is het gezicht ook bedekt door zo'n netje of doorzichtige stof.
Was ze verder professioneel en vriendelijk? Dat vind ik belangrijker dan wat iemand aan heeft.
De grens is wel dat het hele gezicht zichtbaar is, dus een nikaab (sluier zodat alleen de ogen nog te zien zijn) daar zou ik me wel aan storen omdat de nonverbale communicatie dan gestoord wordt en iemand eigenlijk niet meer herkenbaar is.
Het gaat dus eigenlijk over het verschil tussen komende week vs. volgende week. Komende week zondag is echt heul wat anders dan volgende week. Tochquote:Op donderdag 7 mei 2026 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is volgende week op zondag? Voor mij is zondag de eerste dag van de week, dus volgende week is 7 dagen later. Voor anderen start de week op maandag en start volgende week dus 1 dag later. Ergens rond de jaren 90 is dat bij een hoop mensen veranderd (tot die tijd had volgens mij iedereen het over zondag als eerste dag van de week).
Ik zou dus ook in het weekend het bij volgende week nog verduidelijken, als ik jou was. Of het gewoon hebben over 'over een x aantal dagen'.
Maar de komende week ís de volgende weekquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:38 schreef Klik het volgende:
[..]
Het gaat dus eigenlijk over het verschil tussen komende week vs. volgende week. Komende week zondag is echt heul wat anders dan volgende week. Toch
Dan doen we nog een laag mierenneukgenot erbij, er is verschil tussen het komende uur en het volgende uur. Tochquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de komende week ís de volgende week
Als Ajax op dit moment tegen Feyenoord aan het spelen is, over een paar dagen tegen PSV speelt en dan een paar dagen daarna tegen FC Utrecht, dan is de volgende wedstrijd op dit moment toch die tegen PSV?
Iets is nu bezig, de volgende keer dat iets bezig is is...nou ja, de volgende keer dus.
Mierenneukgenot.
Hehehe maar dan heb je alle reden, net als astronauten, F1-coureurs en lassers, om een paar categorieën te noemenquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Klik het volgende:
[..]
Triggered![]()
de rituelen van omkleden voor cleanrooms, dat is pas echt rotklus![]()
[ afbeelding ]
Ik moest ook een keer zoiets doen voor werk. Zoiets is echt voor mij een ding om de baan niet te nemen. Ik heb er echt een hekel aan om op werk te douchen en dan andere kleren aan te doen. En dan aan het einde van de middag weer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Klik het volgende:
[..]
Triggered![]()
de rituelen van omkleden voor cleanrooms, dat is pas echt rotklus![]()
[ afbeelding ]
Mijn ergste werkdag ooit was toen ik in een zeer oud gebouw archieven moest redden die ze ooit 50 jaar geleden daar gedumpt hadden in de catacomben en toen bij een verbouwing per toeval terugvonden. Overheidsinstantie, dus behalve een verplichting qua wetgeving ook een historische factor om dat te willen redden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moest ook een keer zoiets doen voor werk. Zoiets is echt voor mij een ding om de baan niet te nemen. Ik heb er echt een hekel aan om op werk te douchen en dan andere kleren aan te doen. En dan aan het einde van de middag weer.
Nu weten we niet in welke bunker dat is geweestquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn ergste werkdag ooit was toen ik in een zeer oud gebouw archieven moest redden die ze ooit 50 jaar geleden daar gedumpt hadden in de catacomben en toen bij een verbouwing per toeval terugvonden. Overheidsinstantie, dus behalve een verplichting qua wetgeving ook een historische factor om dat te willen redden.
Dus met een team met mondkapjes, plastic overalls, handschoenen, haarnetjes en alles de hele dag proberen te redden wat er nog niet tot stof vergaan was. Dat stof kroop dus overal in, tussen, over, door. Een week later had ik nog zwart snot en ontstoken ogen. Krijg nog kippenvel bij hoe dat voelde, oud stof overal en dan in bezweet plastic staan. Trauma's ook door wat er allemaal aan flora en fauna kon leven in half vergaan papier.
Dat was dus aan het begin van mijn loopbaan, uitzendkrachtje. Inmiddels zou ik weigeren en een inspectiedienst bellen want dat kon echt niet.
Zeker, maar dat is gatekeepen wat wel en niet ergerniswaardig is dan natuurlijk ook weerquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:09 schreef Eightyone het volgende:
Dingen als die komende week/volgende week/enz-muggenzifterij zijn ook wel een antwoord op de OP.
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt". De vicieuze cirkel van Cruijffquote:Op donderdag 7 mei 2026 22:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is gatekeepen wat wel en niet ergerniswaardig is dan natuurlijk ook weer
Een vicieuze cirkel der ergernissen
daar wat te zoeken hebbenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:01 schreef vencodark het volgende:
De salarisadministratie die 13:00 al uit checkt.![]()
Als aanvulling: Facebook die Ai-reels toont als reclame om de Ai-Tool app te proberen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
Instagram die de boel weer husselt, waardoor je 4 dagen later iemand z’n post pas ziet.
Facebook verhalen die ondanks grondige Facebook filters alsnog om indirect op FOK! verschijnenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als aanvulling: Facebook die Ai-reels toont als reclame om de Ai-Tool app te proberen.
Sowieso Instagram, echt een k website met 0 overzicht.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
Instagram die de boel weer husselt, waardoor je 4 dagen later iemand z’n post pas ziet.
Ik heb Insta sinds die ene rechtszaak gewoon op recentste post staan. Bovendien helpt het met het voorkomen van veel bullshit met algoritme.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
Wel sneu voor je vader.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je belt naar iemand en die persoon zet je ongevraagd op de speaker![]()
Mijn vader doet dat altijd, dan vraag ik iets en dan geeft zijn vriendin op de achtergrond antwoord
Zo kun je ook nooit een privé gesprek voeren.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja niet bij allesMaar wel soms ja.
Ik moet het ook gewoon zeggen dat ik dat vervelend vind. Maar ik vind het ook vreemd dat mensen dat zo doen. Zou zoiets zelf nooit doen.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:27 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zo kun je ook nooit een privé gesprek voeren.
Wel voor jezelf opkomen eh!quote:Op zondag 10 mei 2026 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moet het ook gewoon zeggen dat ik dat vervelend vind. Maar ik vind het ook vreemd dat mensen dat zo doen. Zou zoiets zelf nooit doen.
MondialRelay is één van de verzenders die ook bij Vinted veel worden gebruikt. Ik snap eerlijk gezegd niet dat niet veel meer bedrijven er toe overstappen. Verzendkosten van 3 euro ipv 7 euro.quote:Op maandag 11 mei 2026 04:58 schreef Eightyone het volgende:
Gedoe bij retourneren. Helaas staat het er niet bij als je bij Bol een bestelling doet, dat retourneren niet via PostNL gaat en ook niet via extra diensten die je als Select-lid hebt. Misschien had het lezen van de recensies van de verkoper erop kunnen wijzen (niet aan gedacht), maar voor het eerste bericht daarover moet je sowieso best een eind scrollen.
Het moet nu naar een of ander obscuur pakketpunt met de naam MondialRelay; nog nooit van gehoord. Ze liggen iig stuk voor stuk decentraal. En voordat ik het weg breng, moet ik nog wachten tot Trade-Inn (de verkoper) het verzendlabel op heeft gestuurd.
Leuke Trustpilot-reviews ook.
Als je op Bol ooit iets ziet van de betreffende verkoper, denk er dan nog even over na.
ik snap het wel: relatief klein, gebruikers onvriendelijk en gedoe met retourlabels aanmakenquote:Op maandag 11 mei 2026 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
MondialRelay is één van de verzenders die ook bij Vinted veel worden gebruikt. Ik snap eerlijk gezegd niet dat niet veel meer bedrijven er toe overstappen. Verzendkosten van 3 euro ipv 7 euro.
Ik heb denk ik al zeker 40 pakketjes via MondialRelay ontvangen en nog nooit iets te klagen gehad.
Die retourlabels kun je als bedrijf natuurlijk gewoon leveren aan je klant. En dan is er ook niets gebruiksonvriendelijks meer aan voor je klanten.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik snap het wel: relatief klein, gebruikers onvriendelijk en gedoe met retourlabels aanmaken
bol heeft gewoon een systeem dat betrouwbaar en makkelijk werkt voor een bol.com klant
jawel want: klant moet wachten op een retourlabel(niet elk bedrijf heeft een blik dedicated klantenservice medewerkers ), vervolgens zoeken naar een punt waar ingeleverd kan worden (vaak ver met dit soort diensten)quote:Op maandag 11 mei 2026 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die retourlabels kun je als bedrijf natuurlijk gewoon leveren aan je klant. En dan is er ook niets gebruiksonvriendelijks meer aan voor je klanten.
Sowieso altijd externe verkopers proberen te vermijden, zeker als het een product is dat ook door bol zelf wordt verkocht, hetzij voor een paar euro meer. MondialRelay heb ik persoonlijk maar weinig problemen mee gehad, maar heb daar tot nu toe alleen nog maar van ontvangen, al moet ik daarvoor wel naar een hobbywinkel met beperkte openingstijden een dorp verderop.quote:Op maandag 11 mei 2026 04:58 schreef Eightyone het volgende:
Gedoe bij retourneren. Helaas staat het er niet bij als je bij Bol een bestelling doet, dat retourneren niet via PostNL gaat en ook niet via extra diensten die je als Select-lid hebt. Misschien had het lezen van de recensies van de verkoper erop kunnen wijzen (niet aan gedacht), maar voor het eerste bericht daarover moet je sowieso best een eind scrollen.
Het moet nu naar een of ander obscuur pakketpunt met de naam MondialRelay; nog nooit van gehoord. Ze liggen iig stuk voor stuk decentraal. En voordat ik het weg breng, moet ik nog wachten tot Trade-Inn (de verkoper) het verzendlabel op heeft gestuurd.
Leuke Trustpilot-reviews ook.
Als je op Bol ooit iets ziet van de betreffende verkoper, denk er dan nog even over na.
En woensdag en vrijdag krijg je niks voor elkaar want dan zitten de vrouwen bijna allemaal thuis.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:11 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De eerder genoemde pauzetijden is echt een bizar fenomeen. Als ik werk heb ik hooguit een half uur pauze en dan neemt een collega wel op of ik bel zelf terug. Als ik de huisarts of het ziekenhuis bel hebben ze middagpauzes van 2-3 uur en zijn ze onbereikbaar.Als je ze wel bereikt krijg je een bandje te horen met het verzoek na te gaan of je vraag niet bij de gemeente thuishoort of bij een andere instantie, en je moet kijken op thuisarts.nl. als je ze dan onverhoopt te pakken krijgt hebben ze weinig zin in je, tót je het magische woord kanker of oncologie laat vallen. Dan kan ineens alles en is er sprake van patiëntgerichtheid.
Hier ook Ohra en de jaarlijkse controle plus vaccinatie wordt altijd snel en netjes geaccepteerd en krijg zeer snel bericht.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:57 schreef Zorro het volgende:
OHRA huisdierverzekering.
"Je declaratie wordt niet vergoed want het is een preventieve controle"
Voorwaarden:
Wat ben je verplicht? Goede verzorging. Waaronder jaarlijkse controle.
JA WAT WIL JE NOU
Ik was al van plan ze te bellen (vandaag al gedaan maar die huisdierdeclaratiespecialistenafdeling is alleen in de ochtend aan het werkquote:Op maandag 11 mei 2026 15:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier ook Ohra en de jaarlijkse controle plus vaccinatie wordt altijd snel en netjes geaccepteerd en krijg zeer snel bericht.
En volgende dag staat het al op de rekening.
Vorige maand nog geweest voor de jaarlijkse controle.
Een kroon is niet helemaal het zelfde als een diadeem, maar "Holland" kan wel naast Noord-Brabant liggen. Misscien kunnen jullie zo nu en dan de namen omruilen, gewoon om nog wat meer verwarring te zaaien. Joehoe!!!quote:
Tot m'n verrassing waren er mensen die het wel fijn vonden, want dan konden ze onder huishoudelijke taken luisteren. Luisteren naar een zielloze stem? Dan ontbreekt er toch ook te veel informatie?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:25 schreef Eightyone het volgende:
De youtuber kan het afzetten, maar die denkt wsl dat we er allemaal dolblij mee zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Heel moeilijk moet het toevoegen van een optie 'video's afspelen in de originele taal' niet zijn.
Er zal wel een verdienmodel achter zitten.
Het is ook nog slecht voor je gevoel voor vreemde talen.
Wetenschappers hebben tot in de jaren 90 volgehouden, dat vissen geen pijn voelen want ze hebben ons zenuwstelsel niet.... En toen bleken ze toch wel pijn te kunnen voelen, al weet men niet hoe. Dus sommige dingen werden alsnog verboden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:45 schreef XDo het volgende:
[..]
Gaaf! We hebben hier een FOKker met meer verstand van dieren(leed) dan wetenschappers.
Ja met een enorme knal.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een dier dat lijdt kun je in laten slapen.
Dat is wel mega irritant, ja. Ik kom zelf al eeuwen niet meer bij die afdeling want ik ben geen puber en de laatste jaren heb ik er al helemaal niets meer te zoeken, want gluten.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klanten die van de broodafdeling in de AH een op zijn Rotterdams gezegd een teringzooi van maken. Overal liggen lege zakjes, volle zakjes en ik ben er klaar mee. Ik ben niet aangenomen om andermans zooi op te ruimen dus ik doe het ook niet meer (wel kut voor mijn collega's die het nog wel opruimen)
Ik snap dat die broodzakjes dun zijn, maar als je een beetje rustig en met beleid eentje van de houder trekt lukt het prima om er maar één te pakken in plaats maar te trekken en er opeens 4 in je handen te hebben.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:03 schreef Loohcs het volgende:
Donateur-wervers die nog steeds langs de deuren gaan...heb nog liever ouderwetse collecte
Gisteren weer van kika. En wat ik best schokkend vond was dat ze nu een kinderkanker loterij hadden: *prijzen winnen met kanker*. Ze had één zinnetje over nieuwe therapie en daarna alleen over de loten en dat je er drie gratis kreeg en je na de derde trekking een coolbue cadeaubon kreeg...
Als het meer oplevert dan de conventionele donateurs zal het wel een kwestie zijn van "het doel heiligt de middelen", maar voor mij kreeg de hele organisatie meteen een heel negatief imago.
De Aldi's die ik ken zien er allemaal keurig uit. Woon gelukkig niet in de Randstad.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:11 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat is wel mega irritant, ja. Ik kom zelf al eeuwen niet meer bij die afdeling want ik ben geen puber en de laatste jaren heb ik er al helemaal niets meer te zoeken, want gluten.
Maar die troep inderdaad. Het ziet er ook direct zo pauperig uit. Aldi style. No shade aan de Aldi verder maar laten we eerlijk zijn.
ik ken ook AH's en jumbo's, in de randstad, die er prima uitzien..quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
De Aldi's die ik ken zien er allemaal keurig uit. Woon gelukkig niet in de Randstad.
Het meest debiele is nog dat de plastic zakjes niet meer bij de groenteafdeling liggen. Dus je moet steeds eerst de winkel inlopen naar de broodafdeling voor die zakjes. En daarna weer teruglopen naar het fruit met dat zakje.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klanten die van de broodafdeling in de AH een op zijn Rotterdams gezegd een teringzooi van maken. Overal liggen lege zakjes, volle zakjes en ik ben er klaar mee. Ik ben niet aangenomen om andermans zooi op te ruimen dus ik doe het ook niet meer (wel kut voor mijn collega's die het nog wel opruimen)
Ik snap dat die broodzakjes dun zijn, maar als je een beetje rustig en met beleid eentje van de houder trekt lukt het prima om er maar één te pakken in plaats maar te trekken en er opeens 4 in je handen te hebben.
En eerst in de wasmasjien om dat vet er weer uit te krijgen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
Het weer
Het is al wekenlang goed lenteweer, loop al weken lekker in t shirtje/polo en korte broek.
En nu is het alweer een paar dagen op rij gewoon fris/koud buiten, en de jeans en de jas moesten weer uit het vet worden gehaald![]()
![]()
Ohquote:Op donderdag 14 mei 2026 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
En eerst in de wasmasjien om dat vet er weer uit te krijgen natuurlijk.
Dat komt nog wel 😉quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ken ook AH's en jumbo's, in de randstad, die er prima uitzien..
Ik woon ook niet in de Randstad. Mijn ervaring is gewoon dat de Aldi rommelig en viezig is. Dat doet verder niets af aan hun producten oid.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
De Aldi's die ik ken zien er allemaal keurig uit. Woon gelukkig niet in de Randstad.
Randstad hier. Het varieert nogal. Sommige Aldi winkels zijn netjes, andere zijn inderdaad een zooitje. Lidl idem trouwens.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik woon ook niet de Randstad. Mijn ervaring is gewoon dat de Aldi rommelig en viezig is. Dat doet verder niets af aan hun producten oid.
Is dat niet met elke winkel zo? Hier bij de Albert Heijn zijn de stellingen ook helemaal vies en plakkerig van de frisdrank die er op zit.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik woon ook niet in de Randstad. Mijn ervaring is gewoon dat de Aldi rommelig en viezig is. Dat doet verder niets af aan hun producten oid.
Dat heb ik bij geen enkele Appie waar ik ooit ben geweest meegemaakt,quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat niet met elke winkel zo? Hier bij de Albert Heijn zijn de stellingen ook helemaal vies en plakkerig van de frisdrank die er op zit.
AH en Plus zijn altijd top, qua netheid.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat niet met elke winkel zo? Hier bij de Albert Heijn zijn de stellingen ook helemaal vies en plakkerig van de frisdrank die er op zit.
Ok chef.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het meest debiele is nog dat de plastic zakjes niet meer bij de groenteafdeling liggen. Dus je moet steeds eerst de winkel inlopen naar de broodafdeling voor die zakjes. En daarna weer teruglopen naar het fruit met dat zakje.
Compleet geschift. Daarom trek ik ze altijd vrij agressief uit die houder ja, sorry daarvoor.
Ga maar eens goed kijken.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
AH en Plus zijn altijd top, qua netheid.
Ergste vond ik de Lidl. Altijd alles smerig. Beschimmeld eten overal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |