Naast de Brabantse Diadeemquote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Want laar ligt "Hollandse Kroon" in vredesnaam?!
Ja, heel hinderlijk is dat.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:25 schreef Eightyone het volgende:
Automatische nasynchronisatie in de YouTube-app die je niet uit kunt zetten.
De zielloze robotstem maakt het nog erger.
Heel moeilijk moet het toevoegen van een optie 'video's afspelen in de originele taal' niet zijn.quote:
15 jaar geleden ja.quote:Op donderdag 30 april 2026 14:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je een vriendin? Verdorie. Zag net iets heel moois ontstaan hier in dit topic.
Enorm ergerlijk jaquote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:25 schreef Eightyone het volgende:
Automatische nasynchronisatie in de YouTube-app die je niet uit kunt zetten.
De zielloze robotstem maakt het nog erger.
Daar heb ik YT Anti Translate (versie 1.19.12) voor. En zal ook wel iets in TamperMonkey gerommeld hebben, maar dat weet ik niet meerquote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Heel moeilijk moet het toevoegen van een optie 'video's afspelen in de originele taal' niet zijn.
Er zal wel een verdienmodel achter zitten.
Het is ook nog slecht voor je gevoel voor vreemde talen.
Het gaat dus om de app.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 17:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daar heb ik YT Anti Translate (versie 1.19.12) voor. En zal ook wel iets in TamperMonkey gerommeld hebben, maar dat weet ik niet meer
“Houdt gewoon je bek?”quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:17 schreef Seeburg54 het volgende:
Voor wie Timmy de walvis heeft gevolgd. Beest is eindelijk vrijgelaten na heel veel gedoe. Het lijkt best goed te gaan, maar allerlei wetenschappers zitten alles af te fakkelen. Laat mensen gewoon eens blij zijn en ergens hoop in houden. En houdt gewoon je bek.
Ja maar die kleuterbrommersquote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:19 schreef Chandler het volgende:
Mensen (vooral vrouwen en ouderen) die op een rotonde aanrijden en dan gewoon gaan stoppen terwijl het duidelijk is dat er niets aan komt.. alsof ze roadrunner verwachten. En dan als het even kan ook nog tering sloom de rotonde op te rijden.
Verbieden moet je ze!!!
Ja, dat meen ik echt. Het beest zou volgens de wetenschappers direct verdrinken. Dat is in elk geval niet gebeurd. En ja, ik ben een dierenliefhebber. Maar het weg laten kwijnen was ook niet fraai. Dus wat valt er te verliezen? Laat mensen nog een beetje in wonderen geloven, kom op.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
“Houdt gewoon je bek?”
In slechte conditie een dier terugplaatsen. Als je van dieren houdt zet je ook vraagtekens bij deze enorme actie.
Dat staat los van het feit dat ik hoop dat het goed met hem zal gaan.![]()
Wat er te verliezen valt? Een dier onnodig laten lijden.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:36 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik echt. Het beest zou volgens de wetenschappers direct verdrinken. Dat is in elk geval niet gebeurd. En ja, ik ben een dierenliefhebber. Maar het weg laten kwijnen was ook niet fraai. Dus wat valt er te verliezen?
En hij had niet geleden als ze hem nog een tijd hadden laten liggen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat er te verliezen valt? Een dier onnodig laten lijden.
Maar laten we maar het beste hopen.
Een dier dat lijdt kun je in laten slapen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:42 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En hij had niet geleden als ze hem nog een tijd hadden laten liggen?
Ja, dan hadden ze dat eerder kunnen doen en hem niet weken laten liggen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een dier dat lijdt kun je in laten slapen.
Gaaf! We hebben hier een FOKker met meer verstand van dieren(leed) dan wetenschappers.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:42 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En hij had niet geleden als ze hem nog een tijd hadden laten liggen?
Dan hadden ze hem beter direct uit zijn lijden moeten verlossen.
Nou, die wetenschappers zitten er vooralsnog wel naast.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:45 schreef XDo het volgende:
[..]
Gaaf! We hebben hier een FOKker met meer verstand van dieren(leed) dan wetenschappers.
Koningsdag:quote:Op zondag 3 mei 2026 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Asociale tokkies die bij de mac, kfc, Burger King etc. hun zooi niet van de tafel afruimen en gewoon zo weg gaan. Dat wekt serieus zoveel irritatie in me op.
ik doe het wel netjes maar eigenlijk is het maar raar, want in welk restaurant waar aan tafel wordt geserveerd ruim jij wel je rotzooi opquote:Op zondag 3 mei 2026 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Asociale tokkies die bij de mac, kfc, Burger King etc. hun zooi niet van de tafel afruimen en gewoon zo weg gaan. Dat wekt serieus zoveel irritatie in me op.
Daar geef je fooi (als het goed is). Bij de mac werken ze al genoeg voor een onderbetaald loon.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:57 schreef mschol het volgende:
[..]
ik doe het wel netjes maar eigenlijk is het maar raar, want in welk restaurant waar aan tafel wordt geserveerd ruim jij wel je rotzooi op![]()
Ik had dat gezien ja, niet normaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Koningsdag:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mkk2ly4hnk25
Ik heb die gewoonte niet, maar wijk waarschijnlijk af van de norm.quote:Op zondag 3 mei 2026 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar geef je fooi (als het goed is). Bij de mac werken ze al genoeg voor een onderbetaald loon.
Daarbij, wat mensen achterlaten bij de mac vergeleken bij een restaurant, oh my days. Heel die tafels liggen bezaaid met zooi. Dat is heel wat anders dan in een restaurant waar je wat borden glazen en bestek van de tafel ruimt.
Dat is wel walgelijk ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 08:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat ze niet iets hebben om bv al die bekers in te stapelen, en de bakjes ....quote:Op zondag 3 mei 2026 09:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is wel walgelijk ja.![]()
Wat ik dan vaak meemaak is dat ik niet eens een milkshake beker weg kan gooien, want de prullenbakken zitten allemaal al vol. PROPvol. En denk je hem toch nog een zetje te kunnen geven, kun je de gore resten van een ander aanraken. Nee bedankt, dus dan zet ik hem bovenop de prullenbak van ellende.
Of je loopt 2 winkelstraten door zonder prullenbak.Ook een ergernis.
Bij de NASA doen ze dat wel naar het schijnt.quote:Op zondag 3 mei 2026 10:34 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ze niet iets hebben om bv al die bekers in te stapelen, en de bakjes ....
De ruimte handig gebruiken bedoel ik.
quote:Op zondag 3 mei 2026 10:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij de NASA doen ze dat wel naar het schijnt.
De ruimte handig gebruiken dan
"Het is zo lekker herkenbaar."quote:Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
Als je een schrijver bewondert en je schrijft zijn boeken letterlijk over en brengt dat onder een eigen naam op de markt pleeg je plagiaat.
Als je een schilder bewondert en je schildert minitieus diens schilderijen na en exposeert dat onder een eigen naam ben je een vervalser.
Als jij met volle nauwkeurigheid van een artiest of band alle liedjes naspeelt en dat onder een eigen naam ten gehore bent noemen we dat ineens een tribute en krijg je alle aandacht en podium die eigenlijk bedoeld zijn voor artiesten en bands die wél eigen werk kunnen maken en ten gehore brengen.
Tributebands. Gadverdamme
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...quote:Op zondag 3 mei 2026 13:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
"Het is zo lekker herkenbaar."
Jaren geleden was dat nog iets voor feesten, partijen, bedrijfsfeesten en braderiën. Waar ze ook thuis hoorden.
Nu staan ze idd in de wat serieuzere popzalen.
Het entreeticket kost iig een stuk minder voor 'Killer Queen' oid dan voor de restanten van de echte Queen.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:18 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...
Dan is er nog hoop voor mijquote:Op zondag 3 mei 2026 13:18 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...
Het is een gat in de markt ....quote:Op zondag 3 mei 2026 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij oudere bands vind ik het nog wel kunnen (Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Iron Maiden, Judas Priest, etc etc.), vooral als het op kleine schaal gebeurt
The Tribute: The Battle Of The Bands is tegenwoordig iig een leverancier van goed verkopende acts.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:21 schreef maily het volgende:
[..]
Het is een gat in de markt ....
En een keer meedoen aan the voice, beste zangers en meer van die shitshows en je kostje is gekocht.
Nee, is ook gadverdamme. Als je als muzikant de skills op je instrument of je stem hebt om iets goeds ten gehore te brengen breng dan iets eigens óf een eigen opvatting van de muziek van ooitmalige grootheden.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij oudere bands vind ik het nog wel kunnen (Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Iron Maiden, Judas Priest, etc etc.), vooral als het op kleine schaal gebeurt
En door al die, door commerciële tv gedreven stront is er op de podia dus geen ruimte meer voor artiesten die écht iets eigens maken.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:21 schreef maily het volgende:
[..]
Het is een gat in de markt ....
En een keer meedoen aan the voice, beste zangers en meer van die shitshows en je kostje is gekocht.
Mwah. Ik neem even Queen als voorbeeld: ik ga natuurlijk nooit in mijn leven Queen live op kunnen zien treden, daar was ik ook gewoon te jong voor. Toch ben ik blij dat ik vorig jaar Queen Must Go On kon zien, dat was gewoon heel leuk en maakt de waarde van Queen niet minder ofzo. Dat vind ik nog steeds het beste, maar ja, ik vind naar zo'n show van die tributeband gaan dan weer leuker dan thuis Spotify aanzetten.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
Als je een schrijver bewondert en je schrijft zijn boeken letterlijk over en brengt dat onder een eigen naam op de markt pleeg je plagiaat.
Als je een schilder bewondert en je schildert minitieus diens schilderijen na en exposeert dat onder een eigen naam ben je een vervalser.
Als jij met volle nauwkeurigheid van een artiest of band alle liedjes naspeelt en dat onder een eigen naam ten gehore bent noemen we dat ineens een tribute en krijg je alle aandacht en podium die eigenlijk bedoeld zijn voor artiesten en bands die wél eigen werk kunnen maken en ten gehore brengen.
Tributebands. Gadverdamme
Misschien zijn dat wel dezelfden als de mensen die op Spotify een of andere behangplaylist opzoeken om bij te werken/studeren, en het geen bal kan schelen dat er amper menselijk denken aan minstens 90 % van die nummers te pas is gekomen.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:24 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Degenen die die tributebands zo geweldig vinden weten niet half hoezeer ze daarmee de originele artiest minachten door ook genoegen te nemen met een kopietje.
Wat natuurlijk ook gewoon prima is.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:26 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien zijn dat wel dezelfden als de mensen die op Spotify een of andere behangplaylist opzoeken om bij te werken/studeren, en het geen bal kan schelen dat er amper menselijk denken aan minstens 90 % van die nummers te pas is gekomen.
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.quote:
Nou ja, mensen moeten vooral lekker aanzetten wat zij leuk of mooi of fijn vinden, natuurlijk. Als iemand een of andere 'behangplaylist' fijn vindt voor bij het werk, helemaal prima.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.
Hij is wel opvallend meer geliefd dan wat ik verder zoal op het account zet. De titel 'peaceful' lijkt triggerend te werken.
Ik denk dat die originele artiesten er zelf minder moeite mee hebben dan dat jij er mee hebtquote:Op zondag 3 mei 2026 13:24 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Nee, is ook gadverdamme. Als je als muzikant de skills op je instrument of je stem hebt om iets goeds ten gehore te brengen breng dan iets eigens óf een eigen opvatting van de muziek van ooitmalige grootheden.
The Beatles zijn geweest, een tributeband is, hoe goed ze ook spelen niet meer dan een slap aftreksel net als het overschrijven van een boek of het naschilderen van een schilderij.
Degenen die die tributebands zo geweldig vinden weten niet half hoezeer ze daarmee de originele artiest minachten door ook genoegen te nemen met een kopietje.
Ook en vooral in Ambiënt is er een duidelijk verschil tussen de grootheden uit die tak van muziek en degenen die eigenlijk niet meer doen dan die grootheden imiteren.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.
Hij is wel opvallend meer geliefd dan wat ik verder zoal op het account zet. De titel 'peaceful' lijkt triggerend te werken.
Tenzij die natuurlijk destijds ook geen poot aan de grond hadden gekregen omdat de podia en media overvoerd werden met acts die dingen stonden na te spelen die ooit waren.quote:Op zondag 3 mei 2026 13:48 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat die originele artiesten er zelf minder moeite mee hebben dan dat jij er mee hebt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |