Een hoop "taal" wat ik nu hoor kan ik nou niet bepaald onder vooruitgang scharen als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
Taalpuristen. Als het aan die mensen lag, zou taal nooit vooruitgang boeken.
Ligt een beetje aan de situatie. Je hebt dingen die in de taal gewoon in de tijd veranderen, en je hebt mensen die een soort obsessie hebben met de spatiebalk, bijvoorbeeld, of die gewoon überhaupt niet in staat zijn een beetje normaal te schrijven. Dat is wel wat anders dan 'dingen veranderen'quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
Taalpuristen. Als het aan die mensen lag, zou taal nooit vooruitgang boeken.
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruikenquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de situatie. Je hebt dingen die in de taal gewoon in de tijd veranderen, en je hebt mensen die een soort obsessie hebben met de spatiebalk, bijvoorbeeld, of die gewoon überhaupt niet in staat zijn een beetje normaal te schrijven. Dat is wel wat anders dan 'dingen veranderen'
Op zich wel mee eens, maar dat is soms lastig te voorkomen als je thuis 90% van de tijd ook Engels praat en het er dus een beetje in begint te roesten, als het warequote:Op dinsdag 28 april 2026 20:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruiken![]()
Ook dat heeft niets met vooruitgang te maken.
niet herkenbaar, ik spreek 90% Frans in m’n leven. Zo zie je maar weer, dat dat voor iedereen anders isquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar dat is soms lastig te voorkomen als je thuis 90% van de tijd ook Engels praat en het er dus een beetje in begint te roesten, als het ware
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.quote:Op woensdag 22 april 2026 20:09 schreef Kanaroe het volgende:
Mensen die 'wanneer' uitspreken als 'waaaaarneer'
Krijg ik de kriebels van
Dit vind ik niet lekker. Maar glutenvrij brood blijft een probleem.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Coeliakie is een bitch, ik kan nooit zomaar ff ergens naartoe. Koffie bij de buren kan zelfs niet want kans op kruisbesmettingBen soms zo jaloers op die grote zakken witte puntjes voor een euro, terwijl ik bij gratie Gods één glutenvrij afbakbroodje voor 1,50 kan kopen
“Waaarnneeeer kom je thuis?!quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.
[..]
Glutenvrij brood en cake en evt wat koekjes (zoals speculaas,quote:[b]Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd
[..]
Dit vind ik niet lekker. Maar glutenvrij brood blijft een probleem.
AH deed weer aan stiekem bedoelde krimpflatie. De gluten- en zuivelvrije speculaasjes zijn van 175gr naar 125gr gegaan. Wel in het zelfde bakje in hetzelfde bakje, dus ze rammelen wat.
Sterktequote:Op dinsdag 28 april 2026 19:49 schreef vosss het volgende:
OT: mijn gezondheid. Of eigenlijk gebrek daaraan. En dan het feit dat het compleet buiten mijn macht ligt. Owja en dat oogarts èn neuroloog het nu niet meer weten. En wel elke dag achteruitgang is.
Andere lading? "Wanneer" betekent dan nog steeds "op welk moment" toch?quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.
De weersvooruitzichten vanaf zaterdagquote:Op woensdag 29 april 2026 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
De weersvooruitzichten (3 maal woordwaarde) tot en met vrijdag
quote:Op woensdag 29 april 2026 08:02 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Glutenvrij brood en cake en evt wat koekjes (zoals speculaas,) zijn ook te bestellen bij Bakker Leo,
.
Eens. Maar ik ben dan ook heel bleek,quote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Brandende zon + strakblauwe lucht zonder wolkjes.
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Het ziet er leuk uit, en toch geniet ik er niet van.
Heeft de Jumbo ook vaak. Dan is er maandenlang geen voorraad. Ik sla altijd heel ruim in als het voorradig is. Nadeel is dat dat het enige merk is wat ik echt goed verdraagquote:Op woensdag 29 april 2026 10:08 schreef Pisces29 het volgende:
Dat de AH al enige tijd geen lenzenvloeistof meer in het assortiment heeft.
Nee, correctie. Dat ik bij 4 vestigingen kom en geen van deze vestigingen het verkoopt.
Ik snap er niks van.![]()
Een plaats met 18000 inwoners.quote:In Hoensbroek, in Limburg
Ik hou er ook niet echt van hoor, maar ben geen ginger of bleekroze.quote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Brandende zon + strakblauwe lucht zonder wolkjes.
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Het ziet er leuk uit, en toch geniet ik er niet van.
Bleke ginger hier, heb de kop na twee mooie dagen al verbrandquote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Brandende zon + strakblauwe lucht zonder wolkjes.
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Het ziet er leuk uit, en toch geniet ik er niet van.
terechte klacht wel, verschrikkelijk, en ik ben geen ginger of bleekroze typequote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Brandende zon + strakblauwe lucht zonder wolkjes.
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Het ziet er leuk uit, en toch geniet ik er niet van.
Ben jij ginger,quote:Op woensdag 29 april 2026 21:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Bleke ginger hier, heb de kop na twee mooie dagen al verbrandWaar zijn de schapenwolkjes?!
Man, man, man. Je zou die gasten moeten horen gamen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruiken![]()
Ook dat heeft niets met vooruitgang te maken.
Komaan, je kan elk woord een lading meegeven waarmee het lading meekrijgt die niet overeenkomt met de steriele betekenis van het woord. Dat is het verschil tussen gebezigde taal en de opsomming in een woordenlijst. En dan heeft nog steeds dezelfde "op welk moment"-betekenis, met bijvoorbeeld als antwoord: als pasen en pinksteren op één dag vallen.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Andere lading? "Wanneer" betekent dan nog steeds "op welk moment" toch?
Tegenwoordig met al die samengevoegde gemeentes met vaak een eigenaardige nieuwe gemeentenamen, is een lokatie-aanduiding wel handig.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Aan de berichtgeving van oa NOS.
Bij incidenten in Limburgse plaatsen zet de NOS er altijd bij 'in het Limburgse (plaatsnaam)..'
Of in (plaatsnaam) Limburg.
Niet alleen bij de kleine gehuchten (waar dit nog enigzins verklaarbaar zou zijn).
Maar ook bij grotere plaatsen.
Gebeurd er iets in bv Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht zet men dit er nooit bij.
Afgelopen week ook weer een mooi voorbeeld
https://nos.nl/artikel/2611509-dode-door-steekincident-hoensbroek
[..]
Een plaats met 18000 inwoners.
Dezelfde dag een artikel over Loosdrecht (6000 inwoners)
https://nos.nl/artikel/26(...)ht-twee-aanhoudingen
waar geen enkele keer de provincie wordt genoemd.
Maar waarom dan wel bij Limburgse plaatsen en niet bij plaatsen in het westen/midden van het land. Zojuist ook bij editieNL brand in 't Harde (geen Provincie genoemd). En ook in het Limburgse Helden was een natuurbrand. Doe het dan of bij elke plaats van bv kleiner dan 10000 inwoners of nergens.quote:Op donderdag 30 april 2026 01:11 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Tegenwoordig met al die samengevoegde gemeentes met vaak een eigenaardige nieuwe gemeentenamen, is een lokatie-aanduiding wel handig.
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Aan de berichtgeving van oa NOS.
Bij incidenten in Limburgse plaatsen zet de NOS er altijd bij 'in het Limburgse (plaatsnaam)..'
Of in (plaatsnaam) Limburg.
Niet alleen bij de kleine gehuchten (waar dit nog enigzins verklaarbaar zou zijn).
Maar ook bij grotere plaatsen.
Gebeurd er iets in bv Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht zet men dit er nooit bij.
Afgelopen week ook weer een mooi voorbeeld
https://nos.nl/artikel/2611509-dode-door-steekincident-hoensbroek
[..]
Een plaats met 18000 inwoners.
Dezelfde dag een artikel over Loosdrecht (6000 inwoners)
https://nos.nl/artikel/26(...)ht-twee-aanhoudingen
waar geen enkele keer de provincie wordt genoemd.
aannamesquote:Op donderdag 30 april 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.
Loosdrecht(se) plassen zal echt niet bij iedereen bekend zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.
Mss biased omdat ik in ZH woon.quote:Op donderdag 30 april 2026 08:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Loosdrecht(se) plassen zal echt niet bij iedereen bekend zijn.
Try mequote:Op donderdag 30 april 2026 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen kent Loosdrecht dan ook wel (door de Plassen) in tegenstelling tot één of ander random Limburgs dorp.
Eens met je punt wel dat het slim zou zijn om altijd de provincie er bij te vermelden.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Aan de berichtgeving van oa NOS.
Bij incidenten in Limburgse plaatsen zet de NOS er altijd bij 'in het Limburgse (plaatsnaam)..'
Of in (plaatsnaam) Limburg.
Niet alleen bij de kleine gehuchten (waar dit nog enigzins verklaarbaar zou zijn).
Maar ook bij grotere plaatsen.
Gebeurd er iets in bv Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht zet men dit er nooit bij.
Afgelopen week ook weer een mooi voorbeeld
https://nos.nl/artikel/2611509-dode-door-steekincident-hoensbroek
[..]
Een plaats met 18000 inwoners.
Dezelfde dag een artikel over Loosdrecht (6000 inwoners)
https://nos.nl/artikel/26(...)ht-twee-aanhoudingen
waar geen enkele keer de provincie wordt genoemd.
Koperrode baard in de zomerquote:Op woensdag 29 april 2026 21:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ben jij ginger,? Hoe ginger is ginger,
?
Ik ken het, zat ik 's ochtends 100km verderop bij m'n vriendin op m'n dooie gemakje wakker te worden, ging de foon. Of ik op kon schieten want alleen ik kon die dag de bieb open doenquote:Op donderdag 30 april 2026 13:57 schreef vencodark het volgende:
Dat je een roosterwijziging op werk niet in de gaten had en je gebeld wordt waar je blijft.![]()
Tja, het was mijn vaste vrije dag maar ivm andermans vakantie mocht ik een dagje eerder beginnen.
Heb je een vriendin? Verdorie. Zag net iets heel moois ontstaan hier in dit topic.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ken het, zat ik 's ochtends 100km verderop bij m'n vriendin op m'n dooie gemakje wakker te worden, ging de foon. Of ik op kon schieten want alleen ik kon die dag de bieb open doenPlan me dan niet ongevraagd en ongemeld in op m'n vaste vrije dag
Klopt in dit geval. Maar ook als berichten niet van regionale omroep zijn overgenomen zet men er bij de zuidelijkste provincie opmerkelijk vaak de provincie bijquote:Op donderdag 30 april 2026 10:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eens met je punt wel dat het slim zou zijn om altijd de provincie er bij te vermelden.
Maar jouw specifieke voorbeeld is wel te verklaren, het eerste bericht is er eentje van de NOS zelf, de tweede is een bericht van NH-Nieuws dat is doorgezet, dus in feite lokaal nieuws alleen dan op de NOS site. Mogen ze dat alsnog wel een beetje aanpassen, dat ben ik met je eens.
Ik vind het een beetje lastig om daar uitspraken over te doen, maar ik kan niet ontkennen dat ik de aanwezigheid van Astrid Holleeder opmerkelijk vind.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 06:20 schreef Eightyone het volgende:
(B/C-)Bn'er-volk dat het overlijden van Jade Kops gebruikt om zelf te stralen.
in het verlengde daarvan: een uitvaart van een of andere zelfuitgeroepen influencer typetje (Waar waarschijnlijk minimaal driekwart van nederland nooit van gehoord had) dat veel te veel aandacht krijgt..quote:Op zaterdag 2 mei 2026 06:20 schreef Eightyone het volgende:
(B/C-)Bn'er-volk dat het overlijden van Jade Kops gebruikt om zelf te stralen.
Ja, mee eens. Want laar ligt "Hollandse Kroon" in vredesnaam?!quote:Op donderdag 30 april 2026 06:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Maar waarom dan wel bij Limburgse plaatsen en niet bij plaatsen in het westen/midden van het land. Zojuist ook bij editieNL brand in 't Harde (geen Provincie genoemd). En ook in het Limburgse Helden was een natuurbrand. Doe het dan of bij elke plaats van bv kleiner dan 10000 inwoners of nergens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |