abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 10:40:28 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220702905
quote:
11s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Bij de NASA doen ze dat wel naar het schijnt.

De ruimte handig gebruiken dan :P
_O- _O_
pi_220704040
Als je een schrijver bewondert en je schrijft zijn boeken letterlijk over en brengt dat onder een eigen naam op de markt pleeg je plagiaat.
Als je een schilder bewondert en je schildert minitieus diens schilderijen na en exposeert dat onder een eigen naam ben je een vervalser.

Als jij met volle nauwkeurigheid van een artiest of band alle liedjes naspeelt en dat onder een eigen naam ten gehore bent noemen we dat ineens een tribute en krijg je alle aandacht en podium die eigenlijk bedoeld zijn voor artiesten en bands die wél eigen werk kunnen maken en ten gehore brengen.

Tributebands. Gadverdamme :r
  zondag 3 mei 2026 @ 13:14:39 #83
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220704109
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:
Als je een schrijver bewondert en je schrijft zijn boeken letterlijk over en brengt dat onder een eigen naam op de markt pleeg je plagiaat.
Als je een schilder bewondert en je schildert minitieus diens schilderijen na en exposeert dat onder een eigen naam ben je een vervalser.

Als jij met volle nauwkeurigheid van een artiest of band alle liedjes naspeelt en dat onder een eigen naam ten gehore bent noemen we dat ineens een tribute en krijg je alle aandacht en podium die eigenlijk bedoeld zijn voor artiesten en bands die wél eigen werk kunnen maken en ten gehore brengen.

"Het is zo lekker herkenbaar."

Jaren geleden was dat nog iets voor feesten, partijen, bedrijfsfeesten en braderiën. Waar ze ook thuis hoorden.

Nu staan ze idd in de wat serieuzere popzalen. :{

Artiesten van lang geleden die ooit heel bekend waren en nu enkel nog een publiek kunnen trekken door hun liedjes van vroeger te zingen, vind ik trouwens ook vaak iets verdrietigs hebben. Ondanks het, regelmatig, hoge gage.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 13:18:12 #84
197773 crew  maily
pi_220704133
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]
"Het is zo lekker herkenbaar."

Jaren geleden was dat nog iets voor feesten, partijen, bedrijfsfeesten en braderiën. Waar ze ook thuis hoorden.

Nu staan ze idd in de wat serieuzere popzalen. :{
Mensen nemen blijkbaar genoegen met 2e keus ...
  zondag 3 mei 2026 @ 13:19:09 #85
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220704140
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:18 schreef maily het volgende:

[..]
Het entreeticket kost iig een stuk minder voor 'Killer Queen' oid dan voor de restanten van de echte Queen.
  Moderator / Redactie FP zondag 3 mei 2026 @ 13:19:20 #86
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220704142
Bij oudere bands vind ik het nog wel kunnen (Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Iron Maiden, Judas Priest, etc etc.), vooral als het op kleine schaal gebeurt :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 3 mei 2026 @ 13:19:39 #87
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220704146
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:18 schreef maily het volgende:

[..]
Dan is er nog hoop voor mij *O* :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 13:21:31 #88
197773 crew  maily
pi_220704162
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij oudere bands vind ik het nog wel kunnen (Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Iron Maiden, Judas Priest, etc etc.), vooral als het op kleine schaal gebeurt :P
Het is een gat in de markt ....
En een keer meedoen aan the voice, beste zangers en meer van die shitshows en je kostje is gekocht.
  zondag 3 mei 2026 @ 13:22:34 #89
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220704180
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:21 schreef maily het volgende:

[..]
En een keer meedoen aan the voice, beste zangers en meer van die shitshows en je kostje is gekocht.
The Tribute: The Battle Of The Bands is tegenwoordig iig een leverancier van goed verkopende acts.
pi_220704192
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nee, is ook gadverdamme. Als je als muzikant de skills op je instrument of je stem hebt om iets goeds ten gehore te brengen breng dan iets eigens óf een eigen opvatting van de muziek van ooitmalige grootheden.
The Beatles zijn geweest, een tributeband is, hoe goed ze ook spelen niet meer dan een slap aftreksel net als het overschrijven van een boek of het naschilderen van een schilderij.
Degenen die die tributebands zo geweldig vinden weten niet half hoezeer ze daarmee de originele artiest minachten door ook genoegen te nemen met een kopietje.
pi_220704207
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:21 schreef maily het volgende:

[..]
En door al die, door commerciële tv gedreven stront is er op de podia dus geen ruimte meer voor artiesten die écht iets eigens maken.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 mei 2026 @ 13:26:14 #92
284411 crew  heywoodu
pi_220704214
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:08 schreef Kakentoe het volgende:

Mwah. Ik neem even Queen als voorbeeld: ik ga natuurlijk nooit in mijn leven Queen live op kunnen zien treden, daar was ik ook gewoon te jong voor. Toch ben ik blij dat ik vorig jaar Queen Must Go On kon zien, dat was gewoon heel leuk en maakt de waarde van Queen niet minder ofzo. Dat vind ik nog steeds het beste, maar ja, ik vind naar zo'n show van die tributeband gaan dan weer leuker dan thuis Spotify aanzetten.

Tributes van bands die nog actief optreden is beduidend matiger, natuurlijk.
  zondag 3 mei 2026 @ 13:26:26 #93
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220704218
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:24 schreef Kakentoe het volgende:

[..]

Degenen die die tributebands zo geweldig vinden weten niet half hoezeer ze daarmee de originele artiest minachten door ook genoegen te nemen met een kopietje.
Misschien zijn dat wel dezelfden als de mensen die op Spotify een of andere behangplaylist opzoeken om bij te werken/studeren, en het geen bal kan schelen dat er amper menselijk denken aan minstens 90 % van die nummers te pas is gekomen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 mei 2026 @ 13:35:21 #94
284411 crew  heywoodu
pi_220704300
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Misschien zijn dat wel dezelfden als de mensen die op Spotify een of andere behangplaylist opzoeken om bij te werken/studeren, en het geen bal kan schelen dat er amper menselijk denken aan minstens 90 % van die nummers te pas is gekomen.
Wat natuurlijk ook gewoon prima is.
  zondag 3 mei 2026 @ 13:37:57 #95
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220704315
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat natuurlijk ook gewoon prima is.
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.

Hij is wel opvallend meer geliefd dan wat ik verder zoal op het account zet. De titel 'peaceful' lijkt triggerend te werken.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 mei 2026 @ 13:42:05 #96
284411 crew  heywoodu
pi_220704350
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ook goede ambient e.d. is een soortement van kunstvorm. Best erg dat ik boven m'n eigen relax-playlist inmiddels een disclaimer moet plaatsen dat de nummers 'echt' zijn.

Hij is wel opvallend meer geliefd dan wat ik verder zoal op het account zet. De titel 'peaceful' lijkt triggerend te werken.
Nou ja, mensen moeten vooral lekker aanzetten wat zij leuk of mooi of fijn vinden, natuurlijk. Als iemand een of andere 'behangplaylist' fijn vindt voor bij het werk, helemaal prima.

Als iemand een tributeband leuk vindt, is dat niet gelijk iemand die 'verkeerd' van muziek geniet ofzo.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 13:48:53 #97
18653 crew  D.
pi_220704439
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:24 schreef Kakentoe het volgende:

[..]
Nee, is ook gadverdamme. Als je als muzikant de skills op je instrument of je stem hebt om iets goeds ten gehore te brengen breng dan iets eigens óf een eigen opvatting van de muziek van ooitmalige grootheden.
The Beatles zijn geweest, een tributeband is, hoe goed ze ook spelen niet meer dan een slap aftreksel net als het overschrijven van een boek of het naschilderen van een schilderij.
Ik denk dat die originele artiesten er zelf minder moeite mee hebben dan dat jij er mee hebt :D
pi_220704474
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ook en vooral in Ambiënt is er een duidelijk verschil tussen de grootheden uit die tak van muziek en degenen die eigenlijk niet meer doen dan die grootheden imiteren.
Wat er in ambiënt dan wel weer een ding was waren mensen die het hele oeuvre van bijvoorbeeld het Fax-label (van Pete Namlook) namen en daar weer dingen uit mixten die weliswaar herkenbaar waren als 'Fax' maar die toch weer heel anders klonken dan de som der cijfers.
Gaat iemand exact namaken van Namlook of ongeacht welke ambient-grootheid maakte dan wordt het op zijn zachtst gezegd allemaal wat bloedeloos.
pi_220704513
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:48 schreef D. het volgende:

[..]
Ik denk dat die originele artiesten er zelf minder moeite mee hebben dan dat jij er mee hebt :D
Tenzij die natuurlijk destijds ook geen poot aan de grond hadden gekregen omdat de podia en media overvoerd werden met acts die dingen stonden na te spelen die ooit waren.
pi_220709242
De Parkeermeter app aan laten staan, 12 uur te lang ofzo. :') En tijdens het wegrijden zette je hem niet uit omdat je dat iets later wilde doen, zodat iemand op de parkeerplaats sneller op jouw plek kon staan. (Dit moet ik echt afleren. _O- )

Maar 14 euro is nog altijd goedkoper dan een parkeerboete. :Y
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 21:48:26 #101
197773 crew  maily
pi_220709287
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:41 schreef Pisces29 het volgende:
De Parkeermeter app aan laten staan, 12 uur te lang ofzo. :') En tijdens het wegrijden zette je hem niet uit omdat je dat iets later wilde doen, zodat iemand op de parkeerplaats sneller op jouw plek kon staan. (Dit moet ik echt afleren. _O- )

ik heb twee keer de meter aangezet op het verkeerde kenteken :@
gelukkig geen bon.
pi_220709290
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:41 schreef Pisces29 het volgende:

Maar toch een pijnlijke ¤14. :X
Oh sorry, je probeerde positief te denken. :P
pi_220709305
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar toch een pijnlijke ¤14. :X
Oh sorry, je probeerde positief te denken. :P
Soms ook 25 euro. :@

Dit is echt de laatste keer geweest. |:) :D ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220709450
Het was niet de eerste keer, je tikte zoveel meer! :muziek:
pi_220716245
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:19 schreef Chandler het volgende:
Mensen (vooral vrouwen en ouderen) die op een rotonde aanrijden en dan gewoon gaan stoppen terwijl het duidelijk is dat er niets aan komt.. alsof ze roadrunner verwachten. En dan als het even kan ook nog tering sloom de rotonde op te rijden.

Verbieden moet je ze!!!
Rotonderemmers moet je aan een pianosnaar aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal ophangen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_220716435
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Soms ook 25 euro. :@

Dit is echt de laatste keer geweest. |:) :D ;(
Dat er nog geen stickers bestaan voor op het dashboard met de tekst parkeermeter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 5 mei 2026 @ 07:33:51 #107
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220718020
YouTube-verificatietroep op manieren waar ik geen zin in heb; ID uploaden, van die dingen. Of je moet zogenaamd een goede video-geschiedenis opbouwen, maar dat duurt een eeuwigheid.

M'n account staat btw al een aardige tijd online, maar wordt blijkbaar nog steeds niet als voldoende betrouwbaar gezien. Het lijkt erop dat ik dat verifiëren opnieuw moet.

Ja, weer een YouTube-klacht, ik weet het.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 08:59:15 #108
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_220718323
FOK!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_220718713
Ik wilde nieuwe werkkleding aanvragen. Vroegâh kon dat simpelweg via een mailtje naar de juiste persoon.
Nu moet het via een bepaalde site, op een computer of laptop niet via mobiel of de app.
Inloggen, code in mail, verificatie, nog een code via mail, QR code van laptop scannen mét mobiel, juiste tabblad kiezen, aangeven waarom je oude kleding inlevert, daarna pas nieuwe aanvragen door de juiste soort aan te vinken en daarna kan je het aanvragen. :')
Voor het personeel daar vast makkelijker maar ik ben minstens 20 minuten bezig geweest. :X
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:16:21 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220718780
De verificatie van YouTube-accounts, als je dat met een filmpje of een id zou doen, kan dan weer alleen via mobiel.

En het 6 seconden-filmpje van jezelf dat je via die route op zou kunnen sturen, is alleen mogelijk als een soort van gevangenis/mugshot-filmpje waarin je alle kanten op kijkt (nee, niet gedaan). Geen relatief flatteuze variant die je zelf al klaar had staan op de pc.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:43:33 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220719550
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:08 schreef vencodark het volgende:
Ik wilde nieuwe werkkleding aanvragen. Vroegâh kon dat simpelweg via een mailtje naar de juiste persoon.
Nu moet het via een bepaalde site, op een computer of laptop niet via mobiel of de app.
Inloggen, code in mail, verificatie, nog een code via mail, QR code van laptop scannen mét mobiel, juiste tabblad kiezen, aangeven waarom je oude kleding inlevert, daarna pas nieuwe aanvragen door de juiste soort aan te vinken en daarna kan je het aanvragen. :')
Voor het personeel daar vast makkelijker maar ik ben minstens 20 minuten bezig geweest. :X
Dit soort dingen zijn nooit 'makkelijker'. Voor niemand niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP dinsdag 5 mei 2026 @ 11:53:55 #112
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220719657
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:08 schreef vencodark het volgende:
Sovjetpraktijken dit :')
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_220719674
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Sovjetpraktijken dit :')
Ik haat zulke systemen met code dit, QR dat.
Het is dat ik dit tijdens mijn werk deed want thuis was ik al totaal gek geworden. :')
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:12:43 #114
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220719766
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:56 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik haat zulke systemen met code dit, QR dat.
Het is dat ik dit tijdens mijn werk deed want thuis was ik al totaal gek geworden. :')
En bedenk je dan hoe dit soort praktijken zijn voor mensen die niet handig zijn met hedendaagse techniek.

Mensen die, bijvoorbeeld, bankzaken nog op papier doen.
pi_220719802
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En bedenk je dan hoe dit soort praktijken zijn voor mensen die niet handig zijn met hedendaagse techniek.

Mensen die, bijvoorbeeld, bankzaken nog op papier doen.
Mijn vader is zo’n type. Die kan alleen YouTube vinden.
Internetbankieren of online iets bestellen is onmogelijk.
pi_220719850
Er liepen net mensen met een winkelwagentje door de Kruidvat, waar het al zo krap is. Het kan allemaal maar :(
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2026 @ 12:41:35 #117
842 Zorro
Z
pi_220719911
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:26 schreef heywoodu het volgende:
Tributes van bands die nog actief optreden is beduidend matiger, natuurlijk.
Dat ligt er maar aan.
Ik denk dat ik bv liever naar een tribute van Bon Jovi ga kijken dan naar de echte tegenwoordig :X .
Als ik er al naar zou willen kijken (en luisteren) dan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220719967
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:41 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat ligt er maar aan.
Ik denk dat ik bv liever naar een tribute van Bon Jovi ga kijken dan naar de echte tegenwoordig :X .
Als ik er al naar zou willen kijken (en luisteren) dan.
Was het niet een bandlid van The Golden Earring die totaal ontevreden was over een tribute act? Hij vond de zanger totaal niet passen bij de werkelijke Barry Hay. _O-
pi_220720905
Krijg ik een verzoek van Post.nl of ik 5,60 wil betalen omdat ik een brievenbuspakketje heb ontvangen die schijnbaar niet voldoende gefrankeerd was.
Dit bedag is inclusief administratiekosten van 4,20 euro.
:') :') :') !!!
Zoek het uit daar. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')