Oneens.quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:36 schreef heywoodu het volgende:
Dat er zo veel mensen zijn die weigeren te accepteren dat 'volgend weekend' het volgende weekend is, of zou moeten zijn. Je zegt immers 'volgend weekend'. Dat is dus het volgende weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oneens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij is het volgende weekend het weekend na het aanstaande weekend
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oneens.Ik kan er met mijn hoofd simpelweg niet bij dat de logica bij zoiets ineens overboord gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het volgende weekeinde is toch gewoon...nou ja, het volgende weekeinde
Net zo kut: als iemand op zaterdag of zondag het over volgende week heeft, maar dan dus niet volgende week bedoelt![]()
Ha, hier zat ik heel vaak in het begin mee te kutten toen ik met Engelse vrienden sprak. Ik denk bij volgend weekend aan het aankomende weekend, maar in Engeland is 'next weekend' dus het weekend ná het bij ons aankomende weekend (snap je het nog?quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:36 schreef heywoodu het volgende:
Dat er zo veel mensen zijn die weigeren te accepteren dat 'volgend weekend' het volgende weekend is, of zou moeten zijn. Je zegt immers 'volgend weekend'. Dat is dus het volgende weekend.
In principe is dit wel op te lossen middels een VN-resolutie: vanaf nu is het verplicht om in elke taal met het volgende weekeinde het volgende weekeinde als betekenis te hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ha, hier zat ik heel vaak in het begin mee te kutten toen ik met Engelse vrienden sprak. Ik denk bij volgend weekend aan het aankomende weekend, maar in Engeland is 'next weekend' dus het weekend ná het bij ons aankomende weekend (snap je het nog?).
Niet erg handig als je wat wilt afspreken
Het is een ándere logica. En als je weet dat veel mensen die ándere logica hanteren, dan kun je daar omwille van de duidelijkheid rekening mee houden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd simpelweg niet bij dat de logica bij zoiets ineens overboord gaat
Het volgende weekeinde is toch gewoon...nou ja, het volgende weekeinde
Net zo kut: als iemand op zaterdag of zondag het over volgende week heeft, maar dan dus niet volgende week bedoelt
Ik vrees dat deze discussie al tig jaar met mijn moeder en zus voeren mij weinig hoop geeft dat ik het hier ooit mee eens ga kunnen zijnquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een ándere logica. En als je weet dat veel mensen die ándere logica hanteren, dan kun je daar omwille van de duidelijkheid rekening mee houden.
(Volgend is dus kennelijk relatief. Volgend op wat? Op komend/het aanstaande weekend.)
Dat is de grap. Je kunt accepteren dat het zo is zonder dat je het ermee eens bent.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees dat deze discussie al tig jaar met mijn moeder en zus voeren mij weinig hoop geeft dat ik het hier ooit mee eens ga kunnen zijn
This weekend en next weekendquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ha, hier zat ik heel vaak in het begin mee te kutten toen ik met Engelse vrienden sprak. Ik denk bij volgend weekend aan het aankomende weekend, maar in Engeland is 'next weekend' dus het weekend ná het bij ons aankomende weekend (snap je het nog?).
Niet erg handig als je wat wilt afspreken
Als je volgende week zegt, bedoel je de week na deze week, waarom bedoel je met volgend weekend dan niet het weekend na dit weekend?quote:Op donderdag 7 mei 2026 08:36 schreef heywoodu het volgende:
Wat heb je besteld dan? Ik heb ditzelfde bedrag aan Postnl als verzender moeten betalen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Krijg ik een verzoek van Post.nl of ik 5,60 wil betalen omdat ik een brievenbuspakketje heb ontvangen die schijnbaar niet voldoende gefrankeerd was.
Dit bedag is inclusief administratiekosten van 4,20 euro.
![]()
![]()
!!!
Zoek het uit daar.
Dan zeg je zo van: "welk pakketje?", laat ze het maar bewijzen dat je het echt hebt ontvangen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Krijg ik een verzoek van Post.nl of ik 5,60 wil betalen omdat ik een brievenbuspakketje heb ontvangen die schijnbaar niet voldoende gefrankeerd was.
Dit bedag is inclusief administratiekosten van 4,20 euro.
![]()
![]()
!!!
Zoek het uit daar.
Het is een verzoek om dat te betalen, niet meer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dan zeg je zo van: "welk pakketje?", laat ze het maar bewijzen dat je het echt hebt ontvangen.
Dan was het geen boerka. Bij een boerka is het gezicht ook bedekt door zo'n netje of doorzichtige stof.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik woon in een klein dorp , ging gisteren naar de apotheek staat er een meisje in boerka bij de medicijnen , alleen haar gezicht was dan wel helemaal te zien .
Ik ben geen racist, maar waarom heeft zo’n jong meisje een zwarte hobbezak aan en waarom neemt de apotheek haar zo aan .
Slaat idd nergens op, zoiets hoor je niet aan te hebben op het werk.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik woon in een klein dorp , ging gisteren naar de apotheek staat er een meisje in boerka bij de medicijnen , alleen haar gezicht was dan wel helemaal te zien .
Ik ben geen racist, maar waarom heeft zo’n jong meisje een zwarte hobbezak aan en waarom neemt de apotheek haar zo aan .
Een singletje. Stelletje pieperds bij Postnl.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat heb je besteld dan? Ik heb ditzelfde bedrag aan Postnl als verzender moeten betalen.
Niet dat ik dat deed want het klopte gewoon, dus bezwaar gemaakt.
En jij bent ontvanger, dat hoef jij al niet te betalen
Het is volgens mij een verdienmodel, want het was niet het enige bericht wat ik kreeg om bij te betalen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Een singletje. Stelletje pieperds bij Postnl.
Ze weten niet wie de afzender is zeggen ze. Hun probleem.
Maar echt hoor, de zgn administratiekosten zijn veel hoger dan het te laag gefrankeerde bedrag. Dan ben je als bedrijf redelijk dom bezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |