Een hoop "taal" wat ik nu hoor kan ik nou niet bepaald onder vooruitgang scharen als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
Taalpuristen. Als het aan die mensen lag, zou taal nooit vooruitgang boeken.
Ligt een beetje aan de situatie. Je hebt dingen die in de taal gewoon in de tijd veranderen, en je hebt mensen die een soort obsessie hebben met de spatiebalk, bijvoorbeeld, of die gewoon überhaupt niet in staat zijn een beetje normaal te schrijven. Dat is wel wat anders dan 'dingen veranderen'quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Mikeytt het volgende:
Taalpuristen. Als het aan die mensen lag, zou taal nooit vooruitgang boeken.
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruikenquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de situatie. Je hebt dingen die in de taal gewoon in de tijd veranderen, en je hebt mensen die een soort obsessie hebben met de spatiebalk, bijvoorbeeld, of die gewoon überhaupt niet in staat zijn een beetje normaal te schrijven. Dat is wel wat anders dan 'dingen veranderen'
Op zich wel mee eens, maar dat is soms lastig te voorkomen als je thuis 90% van de tijd ook Engels praat en het er dus een beetje in begint te roesten, als het warequote:Op dinsdag 28 april 2026 20:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Of mensen te pas en onpas Engelse woorden menen moeten te gebruiken![]()
Ook dat heeft niets met vooruitgang te maken.
niet herkenbaar, ik spreek 90% Frans in m’n leven. Zo zie je maar weer, dat dat voor iedereen anders isquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar dat is soms lastig te voorkomen als je thuis 90% van de tijd ook Engels praat en het er dus een beetje in begint te roesten, als het ware
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.quote:Op woensdag 22 april 2026 20:09 schreef Kanaroe het volgende:
Mensen die 'wanneer' uitspreken als 'waaaaarneer'
Krijg ik de kriebels van
Dit vind ik niet lekker. Maar glutenvrij brood blijft een probleem.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Coeliakie is een bitch, ik kan nooit zomaar ff ergens naartoe. Koffie bij de buren kan zelfs niet want kans op kruisbesmettingBen soms zo jaloers op die grote zakken witte puntjes voor een euro, terwijl ik bij gratie Gods één glutenvrij afbakbroodje voor 1,50 kan kopen
“Waaarnneeeer kom je thuis?!quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.
[..]
Glutenvrij brood en cake en evt wat koekjes (zoals speculaas,quote:[b]Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd
[..]
Dit vind ik niet lekker. Maar glutenvrij brood blijft een probleem.
AH deed weer aan stiekem bedoelde krimpflatie. De gluten- en zuivelvrije speculaasjes zijn van 175gr naar 125gr gegaan. Wel in het zelfde bakje in hetzelfde bakje, dus ze rammelen wat.
Sterktequote:Op dinsdag 28 april 2026 19:49 schreef vosss het volgende:
OT: mijn gezondheid. Of eigenlijk gebrek daaraan. En dan het feit dat het compleet buiten mijn macht ligt. Owja en dat oogarts èn neuroloog het nu niet meer weten. En wel elke dag achteruitgang is.
Andere lading? "Wanneer" betekent dan nog steeds "op welk moment" toch?quote:Op dinsdag 28 april 2026 23:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat ken ik alleen van iemand die tot de orde geroepen wordt. Heeft dus een andere lading dan het gewone wanneer.
De weersvooruitzichten vanaf zaterdagquote:Op woensdag 29 april 2026 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
De weersvooruitzichten (3 maal woordwaarde) tot en met vrijdag
quote:Op woensdag 29 april 2026 08:02 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Glutenvrij brood en cake en evt wat koekjes (zoals speculaas,) zijn ook te bestellen bij Bakker Leo,
.
Eens. Maar ik ben dan ook heel bleek,quote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Brandende zon + strakblauwe lucht zonder wolkjes.
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Het ziet er leuk uit, en toch geniet ik er niet van.
Heeft de Jumbo ook vaak. Dan is er maandenlang geen voorraad. Ik sla altijd heel ruim in als het voorradig is. Nadeel is dat dat het enige merk is wat ik echt goed verdraagquote:Op woensdag 29 april 2026 10:08 schreef Pisces29 het volgende:
Dat de AH al enige tijd geen lenzenvloeistof meer in het assortiment heeft.
Nee, correctie. Dat ik bij 4 vestigingen kom en geen van deze vestigingen het verkoopt.
Ik snap er niks van.![]()
Een plaats met 18000 inwoners.quote:In Hoensbroek, in Limburg
Ik hou er ook niet echt van hoor, maar ben geen ginger of bleekroze.quote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Maar dat zullen maar weinig mensen met me eens zijn. Hooguit wat gingers en bleekroze types, gok ik.
Bleke ginger hier, heb de kop na twee mooie dagen al verbrandquote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
terechte klacht wel, verschrikkelijk, en ik ben geen ginger of bleekroze typequote:Op woensdag 29 april 2026 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Ben jij ginger,quote:Op woensdag 29 april 2026 21:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Bleke ginger hier, heb de kop na twee mooie dagen al verbrandWaar zijn de schapenwolkjes?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |