Hoe dan ook, ik reageer er niet op. Zoek het uit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:05 schreef drakin het volgende:
[..]
Het is volgens mij een verdienmodel, want het was niet het enige bericht wat ik kreeg om bij te betalen.
Ik kan meten en wegen, dus ik weet wat er op een pakket of brief moet. Maar zij kennelijk niet.
En ik ga weer een pakje versturenquote:Op donderdag 7 mei 2026 15:32 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik reageer er niet op. Zoek het uit.
Wat is volgende week op zondag? Voor mij is zondag de eerste dag van de week, dus volgende week is 7 dagen later. Voor anderen start de week op maandag en start volgende week dus 1 dag later. Ergens rond de jaren 90 is dat bij een hoop mensen veranderd (tot die tijd had volgens mij iedereen het over zondag als eerste dag van de week).quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd simpelweg niet bij dat de logica bij zoiets ineens overboord gaat
Het volgende weekeinde is toch gewoon...nou ja, het volgende weekeinde
Net zo kut: als iemand op zaterdag of zondag het over volgende week heeft, maar dan dus niet volgende week bedoelt
Oh god ja, daar kan ik als autist ook compleet op vastlopen. Dat de instructies om een formulier in te vullen dat soort "aanwijzingen" bevatten of je zo'n email krijgt waarbij je het letterlijk of niet letterlijk kunt nemen met een totaal tegengestelde uitkomst als resultaat.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:19 schreef D. het volgende:
[..]
Als je volgende week zegt, bedoel je de week na deze week, waarom bedoel je met volgend weekend dan niet het weekend na dit weekend?
Aangezien zondag vaak als de rustdag wordt gezien, zie ik zondag volgens de logica als laatste dag van de week. Je gaat immers niet de week beginnen met een rustdag (helaas), dat is wat onzinning.quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is volgende week op zondag? Voor mij is zondag de eerste dag van de week, dus volgende week is 7 dagen later. Voor anderen start de week op maandag en start volgende week dus 1 dag later. Ergens rond de jaren 90 is dat bij een hoop mensen veranderd (tot die tijd had volgens mij iedereen het over zondag als eerste dag van de week).
Ik zou dus ook in het weekend het bij volgende week nog verduidelijken, als ik jou was. Of het gewoon hebben over 'over een x aantal dagen'.
Tuurlijk. Het blijft een relatief kleine ergernis, maar uiteraard niet iets waar daadwerkelijk ruzie om gemaakt wordt, dat zou me wat zijnquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is de grap. Je kunt accepteren dat het zo is zonder dat je het ermee eens bent.
Op een zaterdag en zondag is dat inderdaad logischquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:19 schreef D. het volgende:
[..]
Als je volgende week zegt, bedoel je de week na deze week, waarom bedoel je met volgend weekend dan niet het weekend na dit weekend?
Bijbels gezien is de zaterdag, de sabbat, de laatste dag van de week. En de zondag dus de eerste (Jezus stond op de eerste dag van de nieuwe week op uit de dood). Dat is ook wat Europa eeuwenlang aan heeft gehouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zondagquote:Op donderdag 7 mei 2026 16:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aangezien zondag vaak als de rustdag wordt gezien, zie ik zondag volgens de logica als laatste dag van de week. Je gaat immers niet de week beginnen met een rustdag (helaas), dat is wat onzinning.
Dit ligt uiteraard anders als je Joods bent, daar is de zaterdag toch de rustdag?
Nou ja, op het gros van de dagen zou het dus alsnog duidelijk moeten zijnquote:Op donderdag 7 mei 2026 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bijbels gezien is de zaterdag, de sabbat, de laatste dag van de week. En de zondag dus de eerste (Jezus stond op de eerste dag van de nieuwe week op uit de dood). Dat is ook wat Europa eeuwenlang aan heeft gehouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zondag
Maar blijkbaar is er een internationale standaard, ISO 8601, die maandag de eerste dag van de week noemt en volgt de EU die. De Amerikanen zien zondag dan weer officieel als eerste dag van de week.
Ik zelf zie zondag in elk geval als de eerste dag van de week, koop ook elk jaar een weekkalender en agenda die elke week begint met de zondag.
Kortom: deze of volgende week zijn niet altijd duidelijke aanwijzingen. Zeker niet in internationaal gezelschap.
Triggeredquote:Op donderdag 7 mei 2026 13:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan was het geen boerka. Bij een boerka is het gezicht ook bedekt door zo'n netje of doorzichtige stof.
Was ze verder professioneel en vriendelijk? Dat vind ik belangrijker dan wat iemand aan heeft.
De grens is wel dat het hele gezicht zichtbaar is, dus een nikaab (sluier zodat alleen de ogen nog te zien zijn) daar zou ik me wel aan storen omdat de nonverbale communicatie dan gestoord wordt en iemand eigenlijk niet meer herkenbaar is.
Het gaat dus eigenlijk over het verschil tussen komende week vs. volgende week. Komende week zondag is echt heul wat anders dan volgende week. Tochquote:Op donderdag 7 mei 2026 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat is volgende week op zondag? Voor mij is zondag de eerste dag van de week, dus volgende week is 7 dagen later. Voor anderen start de week op maandag en start volgende week dus 1 dag later. Ergens rond de jaren 90 is dat bij een hoop mensen veranderd (tot die tijd had volgens mij iedereen het over zondag als eerste dag van de week).
Ik zou dus ook in het weekend het bij volgende week nog verduidelijken, als ik jou was. Of het gewoon hebben over 'over een x aantal dagen'.
Maar de komende week ís de volgende weekquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:38 schreef Klik het volgende:
[..]
Het gaat dus eigenlijk over het verschil tussen komende week vs. volgende week. Komende week zondag is echt heul wat anders dan volgende week. Toch
Dan doen we nog een laag mierenneukgenot erbij, er is verschil tussen het komende uur en het volgende uur. Tochquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de komende week ís de volgende week
Als Ajax op dit moment tegen Feyenoord aan het spelen is, over een paar dagen tegen PSV speelt en dan een paar dagen daarna tegen FC Utrecht, dan is de volgende wedstrijd op dit moment toch die tegen PSV?
Iets is nu bezig, de volgende keer dat iets bezig is is...nou ja, de volgende keer dus.
Mierenneukgenot.
Hehehe maar dan heb je alle reden, net als astronauten, F1-coureurs en lassers, om een paar categorieën te noemenquote:Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Klik het volgende:
[..]
Triggered![]()
de rituelen van omkleden voor cleanrooms, dat is pas echt rotklus![]()
[ afbeelding ]
Ik moest ook een keer zoiets doen voor werk. Zoiets is echt voor mij een ding om de baan niet te nemen. Ik heb er echt een hekel aan om op werk te douchen en dan andere kleren aan te doen. En dan aan het einde van de middag weer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:35 schreef Klik het volgende:
[..]
Triggered![]()
de rituelen van omkleden voor cleanrooms, dat is pas echt rotklus![]()
[ afbeelding ]
Mijn ergste werkdag ooit was toen ik in een zeer oud gebouw archieven moest redden die ze ooit 50 jaar geleden daar gedumpt hadden in de catacomben en toen bij een verbouwing per toeval terugvonden. Overheidsinstantie, dus behalve een verplichting qua wetgeving ook een historische factor om dat te willen redden.quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik moest ook een keer zoiets doen voor werk. Zoiets is echt voor mij een ding om de baan niet te nemen. Ik heb er echt een hekel aan om op werk te douchen en dan andere kleren aan te doen. En dan aan het einde van de middag weer.
Nu weten we niet in welke bunker dat is geweestquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn ergste werkdag ooit was toen ik in een zeer oud gebouw archieven moest redden die ze ooit 50 jaar geleden daar gedumpt hadden in de catacomben en toen bij een verbouwing per toeval terugvonden. Overheidsinstantie, dus behalve een verplichting qua wetgeving ook een historische factor om dat te willen redden.
Dus met een team met mondkapjes, plastic overalls, handschoenen, haarnetjes en alles de hele dag proberen te redden wat er nog niet tot stof vergaan was. Dat stof kroop dus overal in, tussen, over, door. Een week later had ik nog zwart snot en ontstoken ogen. Krijg nog kippenvel bij hoe dat voelde, oud stof overal en dan in bezweet plastic staan. Trauma's ook door wat er allemaal aan flora en fauna kon leven in half vergaan papier.
Dat was dus aan het begin van mijn loopbaan, uitzendkrachtje. Inmiddels zou ik weigeren en een inspectiedienst bellen want dat kon echt niet.
Zeker, maar dat is gatekeepen wat wel en niet ergerniswaardig is dan natuurlijk ook weerquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:09 schreef Eightyone het volgende:
Dingen als die komende week/volgende week/enz-muggenzifterij zijn ook wel een antwoord op de OP.
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt". De vicieuze cirkel van Cruijffquote:Op donderdag 7 mei 2026 22:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is gatekeepen wat wel en niet ergerniswaardig is dan natuurlijk ook weer
Een vicieuze cirkel der ergernissen
daar wat te zoeken hebbenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:01 schreef vencodark het volgende:
De salarisadministratie die 13:00 al uit checkt.![]()
Als aanvulling: Facebook die Ai-reels toont als reclame om de Ai-Tool app te proberen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
Instagram die de boel weer husselt, waardoor je 4 dagen later iemand z’n post pas ziet.
Facebook verhalen die ondanks grondige Facebook filters alsnog om indirect op FOK! verschijnenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als aanvulling: Facebook die Ai-reels toont als reclame om de Ai-Tool app te proberen.
Sowieso Instagram, echt een k website met 0 overzicht.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
Instagram die de boel weer husselt, waardoor je 4 dagen later iemand z’n post pas ziet.
Ik heb Insta sinds die ene rechtszaak gewoon op recentste post staan. Bovendien helpt het met het voorkomen van veel bullshit met algoritme.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Pisces29 het volgende:
Wel sneu voor je vader.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je belt naar iemand en die persoon zet je ongevraagd op de speaker![]()
Mijn vader doet dat altijd, dan vraag ik iets en dan geeft zijn vriendin op de achtergrond antwoord
Zo kun je ook nooit een privé gesprek voeren.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja niet bij allesMaar wel soms ja.
Ik moet het ook gewoon zeggen dat ik dat vervelend vind. Maar ik vind het ook vreemd dat mensen dat zo doen. Zou zoiets zelf nooit doen.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:27 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zo kun je ook nooit een privé gesprek voeren.
Wel voor jezelf opkomen eh!quote:Op zondag 10 mei 2026 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moet het ook gewoon zeggen dat ik dat vervelend vind. Maar ik vind het ook vreemd dat mensen dat zo doen. Zou zoiets zelf nooit doen.
MondialRelay is één van de verzenders die ook bij Vinted veel worden gebruikt. Ik snap eerlijk gezegd niet dat niet veel meer bedrijven er toe overstappen. Verzendkosten van 3 euro ipv 7 euro.quote:Op maandag 11 mei 2026 04:58 schreef Eightyone het volgende:
Gedoe bij retourneren. Helaas staat het er niet bij als je bij Bol een bestelling doet, dat retourneren niet via PostNL gaat en ook niet via extra diensten die je als Select-lid hebt. Misschien had het lezen van de recensies van de verkoper erop kunnen wijzen (niet aan gedacht), maar voor het eerste bericht daarover moet je sowieso best een eind scrollen.
Het moet nu naar een of ander obscuur pakketpunt met de naam MondialRelay; nog nooit van gehoord. Ze liggen iig stuk voor stuk decentraal. En voordat ik het weg breng, moet ik nog wachten tot Trade-Inn (de verkoper) het verzendlabel op heeft gestuurd.
Leuke Trustpilot-reviews ook.
Als je op Bol ooit iets ziet van de betreffende verkoper, denk er dan nog even over na.
ik snap het wel: relatief klein, gebruikers onvriendelijk en gedoe met retourlabels aanmakenquote:Op maandag 11 mei 2026 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
MondialRelay is één van de verzenders die ook bij Vinted veel worden gebruikt. Ik snap eerlijk gezegd niet dat niet veel meer bedrijven er toe overstappen. Verzendkosten van 3 euro ipv 7 euro.
Ik heb denk ik al zeker 40 pakketjes via MondialRelay ontvangen en nog nooit iets te klagen gehad.
Die retourlabels kun je als bedrijf natuurlijk gewoon leveren aan je klant. En dan is er ook niets gebruiksonvriendelijks meer aan voor je klanten.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik snap het wel: relatief klein, gebruikers onvriendelijk en gedoe met retourlabels aanmaken
bol heeft gewoon een systeem dat betrouwbaar en makkelijk werkt voor een bol.com klant
jawel want: klant moet wachten op een retourlabel(niet elk bedrijf heeft een blik dedicated klantenservice medewerkers ), vervolgens zoeken naar een punt waar ingeleverd kan worden (vaak ver met dit soort diensten)quote:Op maandag 11 mei 2026 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die retourlabels kun je als bedrijf natuurlijk gewoon leveren aan je klant. En dan is er ook niets gebruiksonvriendelijks meer aan voor je klanten.
Sowieso altijd externe verkopers proberen te vermijden, zeker als het een product is dat ook door bol zelf wordt verkocht, hetzij voor een paar euro meer. MondialRelay heb ik persoonlijk maar weinig problemen mee gehad, maar heb daar tot nu toe alleen nog maar van ontvangen, al moet ik daarvoor wel naar een hobbywinkel met beperkte openingstijden een dorp verderop.quote:Op maandag 11 mei 2026 04:58 schreef Eightyone het volgende:
Gedoe bij retourneren. Helaas staat het er niet bij als je bij Bol een bestelling doet, dat retourneren niet via PostNL gaat en ook niet via extra diensten die je als Select-lid hebt. Misschien had het lezen van de recensies van de verkoper erop kunnen wijzen (niet aan gedacht), maar voor het eerste bericht daarover moet je sowieso best een eind scrollen.
Het moet nu naar een of ander obscuur pakketpunt met de naam MondialRelay; nog nooit van gehoord. Ze liggen iig stuk voor stuk decentraal. En voordat ik het weg breng, moet ik nog wachten tot Trade-Inn (de verkoper) het verzendlabel op heeft gestuurd.
Leuke Trustpilot-reviews ook.
Als je op Bol ooit iets ziet van de betreffende verkoper, denk er dan nog even over na.
En woensdag en vrijdag krijg je niks voor elkaar want dan zitten de vrouwen bijna allemaal thuis.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:11 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De eerder genoemde pauzetijden is echt een bizar fenomeen. Als ik werk heb ik hooguit een half uur pauze en dan neemt een collega wel op of ik bel zelf terug. Als ik de huisarts of het ziekenhuis bel hebben ze middagpauzes van 2-3 uur en zijn ze onbereikbaar.Als je ze wel bereikt krijg je een bandje te horen met het verzoek na te gaan of je vraag niet bij de gemeente thuishoort of bij een andere instantie, en je moet kijken op thuisarts.nl. als je ze dan onverhoopt te pakken krijgt hebben ze weinig zin in je, tót je het magische woord kanker of oncologie laat vallen. Dan kan ineens alles en is er sprake van patiëntgerichtheid.
Hier ook Ohra en de jaarlijkse controle plus vaccinatie wordt altijd snel en netjes geaccepteerd en krijg zeer snel bericht.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:57 schreef Zorro het volgende:
OHRA huisdierverzekering.
"Je declaratie wordt niet vergoed want het is een preventieve controle"
Voorwaarden:
Wat ben je verplicht? Goede verzorging. Waaronder jaarlijkse controle.
JA WAT WIL JE NOU
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |