abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220617557
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die komt nu op -1 ;)

Ook logisch: TK en 18-04 zijn allebei 150, dus alleen een correcte verschilkolom zou op 0 uitkomen.
Je hebt gelijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 10:24:03 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220617680
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts en GLPvdA is er de grootste. Dan nog een beetje janken over GLPvdA dat met DENK in een coalitie wil maar in het huidige CvB&W zit Leefbaar met DENK.

[ afbeelding ]

En dan maar net doen alsof de PRO-fusie 'faliekant mislukt' zou zijn terwijl ze in Rotterdam dus al een linkse coalitie bij elkaar weten te fietsen.
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.

Je zult er maar trots op zijn.
pi_220617796
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 04:43 schreef michaelmoore het volgende:
link en rechts wint het midden verliest


PVV , FVD, JA21 staan op 52


vriend Jetten waait weer met alle winden mee met de asiel en de woningbouw

[ afbeelding ]
Vooral meer hard rechts.
pi_220617852
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.

Je zult er maar trots op zijn.
Wil jij Denk nou vergelijken met de Ayatolla Khomeini?
Is Leefbaar dan linkse elite omdat de hier mee samenwerken?
Hoe is deze opmerking anders dan een godwin?
  maandag 20 april 2026 @ 10:53:54 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220617996
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wil jij Denk nou vergelijken met de Ayatolla Khomeini?
Is Leefbaar dan linkse elite omdat de hier mee samenwerken?
Hoe is deze opmerking anders dan een godwin?
Ik noem Denk Islamisten. Ik zeg niet dat ze hetzelfde zijn als Ayatolla Khomeini.

Eerder Erdoğan.
  maandag 20 april 2026 @ 11:01:54 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220618133
In dit artikel van het Parool zie je dat de auteur weinig begrijpt van budgettering of dat er toch een bias in zit om het beleid in een gunstig daglicht te zetten.
Het gaat mij even niet om de inhoud (sommige voorzieningen zijn ook te ruim) maar over de manier van schrijven, en dat het eigenlijk ook gewoon niet klopt wat er staat.

Het gaat even om onderstaande passage die veel gehoord wordt in andere media outlets en aan talkshow tafels.

quote:
Deze week nog nam de Eerste Kamer een motie aan om een streep te zetten door het versneld laten stijgen van de AOW-leeftijd. Maar Vijlbrief zegt vast te houden aan zijn doel: de sociale zekerheid betaalbaar houden en zorgen dat mensen mee kunnen blijven komen op de snel veranderende arbeidsmarkt.
Dat is niet wat hier aan de hand is, er worden budgetten gealloceerd om deze voor andere bestedingen aan te wenden zoals bijvoorbeeld aan de snelst groeiende post: defensie.

Ingrepen of beleid worden gebracht alsof het iets zakelijks cq onoverkomelijks is, maar het is gewoon politiek beleid. En niet zelden gedelegeerd vanuit andere machten.

Bron passage: https://www.parool.nl/ned(...)-te-pesten~b7b312fb/
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220618326
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik noem Denk Islamisten. Ik zeg niet dat ze hetzelfde zijn als Ayatolla Khomeini.

Eerder Erdoğan.
Je weet dat Leefbaar, VVD en Denk (en D66) in de afgelopen 4 jaar samen in 1 coalitie zaten in Rotterdam?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 11:13:33 ]
  maandag 20 april 2026 @ 11:24:10 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220618483
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat Leefbaar, VVD en Denk (en D66) in de afgelopen 4 jaar samen in 1 coalitie zaten in Rotterdam?
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
pi_220618625
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Tuurlijk is dat wel ondenkbaar. We hebben 5% moslims in Nederland, als ze zo islamitisch zijn als jij zegt kom je dus nooit aan een meerderheid, in geen enkele plaats.

Ze zijn trouwens niet islamitisch, lijsttrekker en uithangbord Van Baarle is niet eens moslim. Dus waar je die onzin vandaan haalt is me echt een raadsel.

En dat Denk met Leefbaar en nu ook met Pro kan samenwerken betekent dat ze dus zeker in Rotterdam helemaal geen extreme standpunten hebben.
  maandag 20 april 2026 @ 11:45:04 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220618818
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat wel ondenkbaar. We hebben 5% moslims in Nederland, als ze zo islamitisch zijn als jij zegt kom je dus nooit aan een meerderheid, in geen enkele plaats.
En 2% SGP stemmers. En toch heeft de SGP op sommige plekken een meerderheid en drukt lokaal een groot stempel. Stemmers zijn niet evenredig verdeeld.

quote:
Ze zijn trouwens niet islamitisch, lijsttrekker en uithangbord Van Baarle is niet eens moslim. Dus waar je die onzin vandaan haalt is me echt een raadsel.
Je prikt niet door het standaard script van Islamisten heen. Zich tolerant en samenwerkend opstellen totdat het niet meer nodig is. Van Baarle is geen moslim, maar dient perfect de belangen en is meer toegankelijk voor het publiek. Wat wil je nog meer?

quote:
En dat Denk met Leefbaar en nu ook met Pro kan samenwerken betekent dat ze dus zeker in Rotterdam helemaal geen extreme standpunten hebben.
Dat klopt, ze zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat nu het zaadje in de kiem smoren is.
  maandag 20 april 2026 @ 12:06:41 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.

Je zult er maar trots op zijn.
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619027
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Islamisten, schrijft ie.
  maandag 20 april 2026 @ 12:08:08 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619029
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Alles mag, echt handig is het niet.
  maandag 20 april 2026 @ 12:08:28 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619032
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 12:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Islamisten, schrijft ie.
Islamisten dan, wat hij wil. In beide gevallen gaat het om DENK.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619039
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Islamisten dan, wat hij wil. In beide gevallen gaat het om DENK.
Nou ja. Lijkt me nogal een wezenlijk verschil. :D
  maandag 20 april 2026 @ 12:10:48 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619044
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alles mag, echt handig is het niet.
Je zult er maar trots op zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619104
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

Juist ja, dus als PRO met islamisten samenwerkt wordt onze cultuur ondermijnd, en als VVD en Leefbaar dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe zit dat precies?

Bas van der Vlies had moeite om überhaupt bij een talkshow aan te schuiven. De TV was taboe. Toen moest je Een Vlucht Regenwulpen lezen, of op een zondagochtend verkeerd fietsen tijdens de krokusvakantie in de Bijbel Belt om iets van de Oud-Gereformeerde bubbel mee te krijgen.

Dit is nu totaal anders. Radicaal Chris Stoffer is nu overal te zien op de MSM en de socials. De Evangelicals en MAGA zitten vastgebeiteld in de timeline van de SGP-jongeren. En sowieso wordt de scheidslijn tussen de fundamentalistische cultuurchristenen als Weird Duk en Baudet, en de reformatorische kringen met de dag dunner.

Inshallah.
  maandag 20 april 2026 @ 12:24:51 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619146
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 12:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nou ja. Lijkt me nogal een wezenlijk verschil. :D
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".

Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 april 2026 @ 12:26:02 #119
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619152
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Juist ja, dus als PRO met islamisten samenwerkt wordt onze cultuur ondermijnd, en als VVD en Leefbaar dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe zit dat precies?
Zei ik dat VVD en Leefbaar dat moeten doen?

quote:
Bas van der Vlies had moeite om überhaupt bij een talkshow aan te schuiven. De TV was taboe. Toen moest je Een Vlucht Regenwulpen lezen, of op een zondagochtend verkeerd fietsen tijdens de krokusvakantie in de Bijbel Belt om iets van de Oud-Gereformeerde bubbel mee te krijgen.

Dit is nu totaal anders. Radicaal Chris Stoffer is nu overal te zien op de MSM en de socials. De Evangelicals en MAGA zitten vastgebeiteld in de timeline van de SGP-jongeren. En sowieso wordt de scheidslijn tussen de fundamentalistische cultuurchristenen als Weird Duk en Baudet, en de reformatorische kringen met de dag dunner.

Inshallah.
Wat wil je hier precies mee zeggen?
  maandag 20 april 2026 @ 12:26:27 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619158
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".

Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Wie heeft gezegd dat dat helemaal te gaaf is dan?
pi_220619161
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".

Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Het gaat dus niet om islamieten, zoals je hier boven schreef.
  maandag 20 april 2026 @ 12:27:07 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619162
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wie heeft gezegd dat dat helemaal te gaaf is dan?
Voor DomvolkTV was het blijkbaar niet al te problematisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619213
https://www.nu.nl/politie(...)hol-gaan-omhoog.html

Dus ipv zaken betaalbaarder te maken maken laten we de benzineprijs ongemoeid en mag je als particulier wel meer accijns betalen voor andere zaken.
pi_220619242
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 12:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het gaat dus niet om islamieten, zoals je hier boven schreef.
Nee, het gaat zelfs niet om een islamitische partij, maar een seculiere partij. Denk is niet verbonden met een geloof.
pi_220619255
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En 2% SGP stemmers. En toch heeft de SGP op sommige plekken een meerderheid en drukt lokaal een groot stempel. Stemmers zijn niet evenredig verdeeld.
Nee, moslims wonen vooral in steden, waar ze dus nooit aan een meerderheid gaan komen. Nog los van het feit dat veel moslims helemaal niet op Denk stemmen.
pi_220619307
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Je weet dat de fractievoorzitter een agnost is?
pi_220619756
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)hol-gaan-omhoog.html

Dus ipv zaken betaalbaarder te maken maken laten we de benzineprijs ongemoeid en mag je als particulier wel meer accijns betalen voor andere zaken.
Terecht dat ze de benzineprijs ongemoeid laten (een essentieel product wat schaars dreigt te worden goedkoper maken, dat is pas domme politiek, kun je je straks afvragen hoe we toch aan die tekorten komen), ik zie eigenlijk allemaal prima maatregelen. Het enige wat ik mis is wat steun voor pomphouders binnen 20km van de grens. En wellicht had korting voor het OV ook gekund, al kan het OV op de piekmomenten nu al de stroom mensen nauwelijks aan.
pi_220619776
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
pi_220619795
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Terecht dat ze de benzineprijs ongemoeid laten (een essentieel product wat schaars dreigt te worden goedkoper maken, dat is pas domme politiek, kun je je straks afvragen hoe we toch aan die tekorten komen), ik zie eigenlijk allemaal prima maatregelen. Het enige wat ik mis is wat steun voor pomphouders binnen 20km van de grens. En wellicht had korting voor het OV ook gekund, al kan het OV op de piekmomenten nu al de stroom mensen nauwelijks aan.
Ik weet niet of een lastenverzwaring voor particulieren de oplossing is voor dure benzine.
  maandag 20 april 2026 @ 13:56:41 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619877
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 13:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
Het zou niemand moeten verbazen dat dit is wat je krijgt met D66 en CDA. En maar klagen over de VVD.
pi_220619925
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik weet niet of een lastenverzwaring voor particulieren de oplossing is voor dure benzine.
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).
pi_220620024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:33 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts
Niet mee willen werken is een groot woord, VVD wilde met Leefbaar en D66 (en Denk, dus feitelijk voortzetting).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 14:23:30 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220620037
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet mee willen werken is een groot woord, VVD wilde met Leefbaar en D66 (en Denk, dus feitelijk voortzetting).
Ze vonden inderdaad vooral dat de VVD wel erg snel overstag ging. Ongetwijfeld heeft de VVD liever een coalitie met Leefbaar, D66 en CDA, maar die zullen hebben aangevoeld dat D66 daar niet direct voor te porren was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220620043
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze vonden inderdaad vooral dat de VVD wel erg snel overstag ging. Ongetwijfeld heeft de VVD liever een coalitie met Leefbaar, D66 en CDA, maar die zullen hebben aangevoeld dat D66 daar niet direct voor te porren was.
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.

https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620047
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.

https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Ik kom het woord Denk niet tegen in jouw link?
pi_220620049
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 14:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik kom het woord Denk niet tegen in jouw link?
Voortzetting van de huidige coalitie dient daarbij nadrukkelijk in beeld te zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620069
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Voortzetting van de huidige coalitie dient daarbij nadrukkelijk in beeld te zijn.
Thanks. ^O^
  maandag 20 april 2026 @ 14:33:22 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220620148
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.

https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Overigens wilde Leefbaar zelf ook niet samen met PRO:

https://dagblad010.nl/pol(...)-college-met-gl-pvda
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 april 2026 @ 14:45:20 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220620268
Voorsorteren is het nog niet echt, maar het richtingaanwijzertje gaat al wel voorzichtig aan:

Bekijk deze YouTube-video
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220620279
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:45 schreef -XOR- het volgende:
Voorsorteren is het nog niet echt, maar het richtingaanwijzertje gaat al wel voorzichtig aan:

Bekijk deze YouTube-video
Goh, alweer verkiezingen over datzelfde thema. Hoe vernieuwend. Zal vast een heel andere uitslag geven. Nog meer zetels naar de flanken.
/s
  Moderator maandag 20 april 2026 @ 15:23:52 #141
5428 crew  miss_sly
pi_220620440
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 14:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Goh, alweer verkiezingen over datzelfde thema. Hoe vernieuwend. Zal vast een heel andere uitslag geven. Nog meer zetels naar de flanken.
/s
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2026 @ 15:26:04 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220620449
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
Huh maar als niemand erover begint hoe moeten mensen dan een asielcrisis ervaren?
Huilen dan.
pi_220620452
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
Dan hoop ik dat de CU een speerpunt maakt van hun "we houden nog maar eens in de 4 jaar verkiezingen".
https://www.universiteitl(...)-ook-bij-kabinetsval
Ophouden met dat gedoe, aan het werk. Desnoods ga je verder met wat in de gemeenteraden een raadsakkoord is en onafhankelijke ministers, daar kan het ook en zie je dat veel na een val.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 15:27:37 ]
pi_220620458
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zei ik dat VVD en Leefbaar dat moeten doen?
Ik had sterk de indruk dat die samenwerking je compleet was ontgaan. En je nu een tikje op de achterste benen staat na een leuke clickbait-artikel, waarin men aangeeft dat PRO weer eens thee gaat drinken met de islamisten.

quote:
Wat wil je hier precies mee zeggen?

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Dat de hernieuwde reformatorische lieden van de SGP:

• niet van de buis en de socials zijn weg te slaan,
• de politiek van Christ Stoffer bestaat uit het bundelen van krachten met de radicaal rechtse flank,
• op de schoolbanken staan als de dronken idioten met Ezechiël 25:17 (waar is de dorpsdominee als je hem nodig hebt?) geopolitiek bedrijven en Iran plat gooien,
• de cultuurchristenen op hun schild hijsen als redders in nood en Weird Duk als lekenpredikant uitnodigen op de Driestar,
• de reformatorische scholieren harder weglopen met de teksten in de podcasts van Baudet en de zijnen dan de dorpspredikant die eeuwig blijft ratelen over de erfzonde tijdens catechisatie,
• dat de ouders en grootouders, die zich vroeger nog druk maakte dat de overburen het voor elkaar hadden gekregen dat de Psalmen niet meer isoritmis gezongen hoefde te worden in de kerk, het bovenstaande allemaal wel best vinden. Wat maakt het uit of een cultuurchristen het boek Samuel 2 of Genesis aanhaalt als Palestina naar de Filistijnen wordt gebombardeerd. Het doel heiligt de middelen.

Kortom dat het fundamentalisme van de reformatorische SGP-ers meer verweven is met onze politiek bestel dan dat van de islamisten van Denk. Bij de standpunten van DENK zie ik niks over een jihad, en dat ze een islamitische partij zijn. Een islamist als Van Baarle heb ik nog geen koranverzen horen citeren in de Tweede Kamer, Christ Stoffer strooit wel te pas en te onpas met bijbelteksten.

Sowieso vraag ik mij af wat jouw definitie is van een islamist, en of je deze allemaal fundamentalisten vindt, en of ze allemaal per definitie gevaarlijker zijn dan een reformatorische lekenprediker als Christ Stoffer?

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Verschoppeling op 20-04-2026 15:47:03 ]
pi_220620467
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
Vooralsnog is het enkel druk zetten en plaats bepalen door de VVD.
pi_220620589
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620616
quote:
Die zijn al 30 jaar onderwerp van gesprek: https://www.groene.nl/artikel/de-onuitzetbaren

In praktijk helpt het opsluiten van mensen die buiten hun schuld niet terug kunnen natuurlijk voor geen meter. En als ze wel terug kunnen: sluit ze dan niet anderhalf jaar op, maar zet ze op het vliegtuig in overleg met het land van aankomst.
pi_220620676
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
pi_220620694
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
Midden in een jaar? Hoe dan? Hou je rekening met uitvoerbaarheid?
De meeste belastingen kunnen alleen per 1/1 worden gewijzigd.
Ik zou het graag anders zien, maar zo simpel is het niet. Er worden trouwens ook bedrijfsregelingen aangepast: de startersregeling wordt afgeschaft en de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek versoberd, maar dat kan beide pas per 1/1/27.

Verder: als de bedrijven de kilometervergoeding daadwerkelijk omhoog doen, kost hen dat natuurlijk geld.
pi_220620698
https://www.linkedin.com/(...)M-itMw33d-5Hi8Ti7NPs

Ik ben het hier wel mee eens. Het wordt eens tijd dat er wordt gestopt met het verdacht maken van de Nos. Zeker bij kanalen als NvdD. Voor je het weet krijg je een nog gestoordere gek dan Tarik Z voor de deur daar. En krijg je Breivik taferelen.
pi_220620711
VVD, FvD, JA21 en de PVV hebben in de laatste peiling 69 zetels. Hoe snel zal dit experiment van een kabinet vallen voor kabinet Yesilgoz 1 2
pi_220620759
quote:
Even wachten tot ze in overtreding op een ander of nieuw punt zijn. Dan kunnen ze naar de uitzet-hubs.
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
Ja. Alle andere landen om ons heen lossen dat anders op. Maar hier kan het niet want regels tijdens een lopend jaar. :')

Dat is gewoon onwil hoor.
Als de nood aan de man is, is er veel meer mogelijk.
pi_220620773
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 16:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Even wachten tot ze in overtreding op een ander of nieuw punt zijn. Dan kunnen ze naar de uitzet-hubs.
[..]
Ja. Alle andere landen om ons heen lossen dat anders op. Maar hier kan het niet want regels tijdens een lopend jaar. :')

Dat is gewoon onwil hoor.
Als de nood aan de man is, is er veel meer mogelijk.
Landen om ons heen doen vooral extreem dom door de accijns op bezine te verlagen, misschien wel het allerdomste wat je nu kunt doen. Zelfs niks doen getuigt van 1000x meer verstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 16:45:22 ]
pi_220620810
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel interessant dat je op het internet leest dat dit kabinet nu al wordt afgekraakt terwijl het pas een paar weken zit.
  maandag 20 april 2026 @ 16:46:17 #155
-1 #ANONIEM
pi_220620834
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel interessant dat je op het internet leest dat dit kabinet nu al wordt afgekraakt terwijl het pas een paar weken zit.
Het kabinet wordt natuurlijk vooral afgekraakt op een heel slecht regeerakkoord en vervolgens een aantal zeer onhandige handelingen in beide Kamers.
  maandag 20 april 2026 @ 16:47:47 #156
379097 Kowloon
pi_220620840
Uit de NRC:
quote:
Promoveren was in het hoger beroepsonderwijs tot een aantal jaar geleden niet mogelijk. Sinds 2023 loopt een proef om een zogenoemd Professional Doctorate-traject te doorlopen, vergelijkbaar met het PhD-traject op de universiteit.

[..]

In een commissiedebat begin deze maand reageerde de VVD kritisch op het voornemen. Tweede Kamerlid Martin de Beer vindt het plan „prematuur” omdat de PD-proef nog loopt. Daarnaast zei hij geen meerwaarde in de titel te zien en bang te zijn voor „titelinflatie”.
Wel grappig dat een partij die doorgaans niet zoveel op heeft met waarheidsvinding zich nu ineens druk maakt over het vermeend (lees: totaal niet onderbouwd) afnemen van de waarde van een academische titel.
  maandag 20 april 2026 @ 16:52:20 #157
512114 Ambtenaar030
pi_220620859
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het kabinet wordt natuurlijk vooral afgekraakt op een heel slecht regeerakkoord en vervolgens een aantal zeer onhandige handelingen in beide Kamers.
Mwahhh ik lees in sommige contreien al meer kritiek dan het kabinet Schoof kreeg. Het zijn ook dezelfde mensen die maar al te graag willen benadrukken dat Rob Jetten homoseksueel is of daar "grappen" (zie beledigingen) over maken.
  maandag 20 april 2026 @ 16:53:02 #158
470039 Firuze60
pi_220620860
Commissaris van de koning in Groningen doet aangifte tegen Farmers Defence Force

quote:
Intimidatie De actiegroep dreigde met „oorlog” tegen de provinciale BBB-fractie als zij niet terugkomt op haar steun voor de mogelijke onteigening van een boerenbedrijf. Volgens René Paas ondermijnt FDF daarmee de democratie.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fence-force-a4925933

Even wat achtergrond daarvan

https://rtvzulthe.nl/nieu(...)tum-gesteld-aan-bbb/

en

quote:
BBB-fractievoorzitter Bas Wiegmans noemt de situatie heel moeilijk. Waar de partij eerder begrip had vanwege het belang van waterveiligheid, speelt nu ook natuurontwikkeling mee. In het coalitieakkoord 2025-2027 staat juist dat gedwongen uitkoop voor natuurontwikkeling niet aan de orde is.
https://rtvzulthe.nl/nieu(...)grond-bij-boerakker/

Kan zo'n boer nog in hoger beroep tegen het besluit van de Provinciale Staten?
  maandag 20 april 2026 @ 16:54:43 #159
510620 PieterDeRijcke
pi_220620872
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Mwahhh ik lees in sommige contreien al meer kritiek dan het kabinet Schoof kreeg. Het zijn ook dezelfde mensen die maar al te graag willen benadrukken dat Rob Jetten homoseksueel is of daar "grappen" (zie beledigingen) over maken.
Nou, dat maakt veel mensen geen zak uit. Met wie hij het bed deelt.

Maar die gesponsorde suitsupply tiktok filmpjes vind ik wel een klacht waard.
  maandag 20 april 2026 @ 16:55:18 #160
13309 nostra
ask why
pi_220620879
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2026 16:47 schreef Kowloon het volgende:
Uit de NRC:
[..]
Wel grappig dat een partij die doorgaans niet zoveel op heeft met waarheidsvinding zich nu ineens druk maakt over het vermeend (lees: totaal niet onderbouwd) afnemen van de waarde van een academische titel.
Het is natuurlijk ook een belachelijk plan.

Zie ook NWS / OCW wil doctorsgraad op hbo faciliteren
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 16:55:59 #161
13309 nostra
ask why
pi_220620885
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Mwahhh ik lees in sommige contreien al meer kritiek dan het kabinet Schoof kreeg. Het zijn ook dezelfde mensen die maar al te graag willen benadrukken dat Rob Jetten homoseksueel is of daar "grappen" (zie beledigingen) over maken.
Dan moet je je algo toch wat beter trainen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 16:58:57 #162
512114 Ambtenaar030
pi_220620908
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:53 schreef Firuze60 het volgende:
Commissaris van de koning in Groningen doet aangifte tegen Farmers Defence Force
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fence-force-a4925933

Even wat achtergrond daarvan

https://rtvzulthe.nl/nieu(...)tum-gesteld-aan-bbb/

en
[..]
https://rtvzulthe.nl/nieu(...)grond-bij-boerakker/

Kan zo'n boer nog in hoger beroep tegen het besluit van de Provinciale Staten?
Ben benieuwd of hier wat mee gaat gebeuren. Als een Wierd Duk tot een "figuurlijke opstand" mag oproepen. Waarom deze persoon niet?
  maandag 20 april 2026 @ 16:59:32 #163
512114 Ambtenaar030
pi_220620915
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2026 16:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan moet je je algo toch wat beter trainen.
Heey "bezorgde burgers" doen er ook toe.
  maandag 20 april 2026 @ 17:04:13 #164
470039 Firuze60
pi_220620935
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ben benieuwd of hier wat mee gaat gebeuren. Als een Wierd Duk tot een "figuurlijke opstand" mag oproepen. Waarom deze persoon niet?
Tja, figuurlijk 'oorlog' is dan juridisch neem ik aan. Vandaar mijn vraag, want die boer heeft misschien wel een punt.
  maandag 20 april 2026 @ 17:07:41 #165
-1 #ANONIEM
pi_220620959
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 16:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook een belachelijk plan.

Zie ook NWS / OCW wil doctorsgraad op hbo faciliteren
Ik zie niet in waarom het een belachelijk plan is, eigenlijk. Zo lang je de titel maar kunt onderscheiden van een universitaire titel. Een praktisch ingesteldere titel zou een verademing zijn tegenover het nu vooral op theorie gerichte promoveren.

Sterker: ik zou het prima vinden als een MBO'er ook op MBO niveau nog 1 of 2 jaar kan specialiseren en daarmee een soort titel kan halen die je voor of achter je naam kunt zetten. Waarom niet?
  maandag 20 april 2026 @ 17:12:07 #166
-1 #ANONIEM
pi_220620993
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, figuurlijk 'oorlog' is dan juridisch neem ik aan. Vandaar mijn vraag, want die boer heeft misschien wel een punt.
Dat land wordt onteigend om water op te slaan, het gaat om een waterberging. Iedereen was het daar ook mee eens. Men werd pas boos toen bleek dat er ook een stukje natuur zou komen, omdat dat goed te combineren is met een waterberging.

https://dvhn.nl/groningen(...)artier-48911137.html

Dat BBB voor het grootste deel hier gewoon voor heeft gestemd, zou toch een signaal moeten zijn. Die waterberging is essentieel om de waterveiligheid in de provincie te garanderen. En het gaat om een voorstel om de Gedeputeerde Staten groen licht te geven een onteigeningsprocedure te starten als het niet lukt de benodigde grond te kopen. Dus proberen er uit te komen moet eerst.

De grond van de boerenfamilie is het laatste stukje van het beoogde waterbergingsgebied dat de provincie nog niet heeft verworven. Met alle overige landbouwers is ze al wel rond over aankoop.

Geen enkele partij vindt dit leuk, maar enkel PVV, FvD, PvhN en 4 van de 12 BBBers stemden tegen.


En nee, een beroep tegen een onteigening ivm waterveiligheid heeft geen zin, de overheid heeft dat recht gewoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 17:16:06 ]
  maandag 20 april 2026 @ 17:13:43 #167
13309 nostra
ask why
pi_220621003
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:07 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niet in waarom het een belachelijk plan is, eigenlijk. Zo lang je de titel maar kunt onderscheiden van een universitaire titel. Een praktisch ingesteldere titel zou een verademing zijn tegenover het nu vooral op theorie gerichte promoveren.
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde). Dit levert gewoon weinig praktisch nut op, leidt inderdaad tot titelinflatie en post-hbo-specialisaties bestaan gewoon al.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 17:16:27 #168
379097 Kowloon
pi_220621026
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 16:55 schreef nostra het volgende:
Het is natuurlijk ook een belachelijk plan.

Zie ook NWS / OCW wil doctorsgraad op hbo faciliteren
De titels zijn niet eens hetzelfde, Professional Doctorate (PD) tegenover Doctor of Philisophy (PhD).
  maandag 20 april 2026 @ 17:17:51 #169
-1 #ANONIEM
pi_220621032
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde). Dit levert gewoon weinig praktisch nut op, leidt inderdaad tot titelinflatie en post-hbo-specialisaties bestaan gewoon al.
Titelinflatie is prima, het is onzin waarom titels aan die paar theoretici moeten zijn voorbehouden. Zoals Letschert al zegt: Praktijkgericht onderzoek is van grote waarde om ons oplossingen te leveren voor maatschappelijke problemen, en is vaak direct toepasbaar voor bijvoorbeeld bedrijven.
https://nos.nl/artikel/26(...)rstitel-kunnen-halen
  maandag 20 april 2026 @ 17:17:51 #170
13309 nostra
ask why
pi_220621033
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 17:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]
De titels zijn niet eens hetzelfde, Professional Doctorate (PD) tegenover Doctor of Philisophy (PhD).
Nee, het moest er nog eens bijkomen dat het dezelfde titels zouden worden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 17:24:25 #171
470039 Firuze60
pi_220621095
quote:
Een praktijkgerichte PD ligt Gelten naar eigen zeggen veel beter dan een meer theoretische PhD. Dat met het voorstel van Letschert een titel in het verschiet ligt, geeft zijn werk weliswaar „een bepaalde erkenning”, maar het is juist het soort werk dat voor Gelten het verschil maakt. „Als PD’er zit je niet op een eiland, je staat met je voeten in de klei. Het is toepassingsgericht, dat past gewoon heel goed bij mij.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tatieladder-a4925245

quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2026 17:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het moest er nog eens bijkomen dat het dezelfde titels zouden worden.
Bij de titels voor een master is dat al zo, geen onderscheid tussen een HBO-master of Universiteits-master.
  maandag 20 april 2026 @ 17:25:56 #172
379097 Kowloon
pi_220621103
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:13 schreef nostra het volgende:
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde).
Waar denk je dat het PD-traject uit bestaat? Juist ja, het doen van onderzoek naar de praktische toepassing van theoretische kennis.
  maandag 20 april 2026 @ 17:31:34 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220621148
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 17:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waar denk je dat het PD-traject uit bestaat? Juist ja, het doen van onderzoek naar de praktische toepassing van theoretische kennis.
Mwah, vanuit bestaande theoretische kaders doe je onderzoek om het wetenschappelijke corpus uit te breiden met nieuwe kennis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 april 2026 @ 18:17:36 #174
13309 nostra
ask why
pi_220621453
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:24 schreef Firuze60 het volgende:
Een praktijkgerichte PD ligt Gelten naar eigen zeggen veel beter dan een meer theoretische PhD. Dat met het voorstel van Letschert een titel in het verschiet ligt, geeft zijn werk weliswaar „een bepaalde erkenning”, maar het is juist het soort werk dat voor Gelten het verschil maakt. „Als PD’er zit je niet op een eiland, je staat met je voeten in de klei. Het is toepassingsgericht, dat past gewoon heel goed bij mij.”
Ja, leuk voor Gelten dat hem dat heel goed past, maar als het hele onderwijs titels moet gaan faciliteren voor dat wat het beste past bij mensen, om het maar tangible te maken, wordt het allemaal wel wat diffuus. Hell, in mijn eigen vak zijn er twee titels (als enige land ter wereld volgens mij) wat aan geen hond uit te leggen is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 18:21:04 #175
470039 Firuze60
pi_220621474
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 18:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, leuk voor Gelten dat hem dat heel goed past, maar als het hele onderwijs titels moet gaan faciliteren voor dat wat het beste past bij mensen, om het maar tangible te maken, wordt het allemaal wel wat diffuus. Hell, in mijn eigen vak zijn er twee titels (als enige land ter wereld volgens mij) wat aan geen hond uit te leggen is.
Maar het is toch logisch dat je na een masterstudie (dat ook onderzoek is) een vervolgstudie kunt doen die hetzelfde is, of je nu HBO of Uni master hebt gedaan.

En titels worden internationaal.
  maandag 20 april 2026 @ 18:21:54 #176
-1 #ANONIEM
pi_220621482
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 18:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, leuk voor Gelten dat hem dat heel goed past, maar als het hele onderwijs titels moet gaan faciliteren voor dat wat het beste past bij mensen, om het maar tangible te maken, wordt het allemaal wel wat diffuus. Hell, in mijn eigen vak zijn er twee titels (als enige land ter wereld volgens mij) wat aan geen hond uit te leggen is.
Er is behoefte aan mensen die een post-hbo halen, dus waarom zou je dat niet willen aanmoedigen?

Dat gepraat over 'titelinflatie', wat het enige argument tegen lijkt te zijn, komt echt uit een ivoren toren. Stel je voor dat je minder uniek wordt, met je titel...

Nogmaals: zo snel mogelijk ook een MBO titel invoeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 18:22:18 ]
  maandag 20 april 2026 @ 18:27:25 #177
480553 Kickinalfa
pi_220621528
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Midden in een jaar? Hoe dan? Hou je rekening met uitvoerbaarheid?
De meeste belastingen kunnen alleen per 1/1 worden gewijzigd.
Ik zou het graag anders zien, maar zo simpel is het niet. Er worden trouwens ook bedrijfsregelingen aangepast: de startersregeling wordt afgeschaft en de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek versoberd, maar dat kan beide pas per 1/1/27.

Verder: als de bedrijven de kilometervergoeding daadwerkelijk omhoog doen, kost hen dat natuurlijk geld.
Er is vast wel iets beters te bedenken dan boodschappen duurder maken zodat vrachtwagens wegenbelastingvrij gemaakt kunnen worden.
  maandag 20 april 2026 @ 18:29:07 #178
13309 nostra
ask why
pi_220621541
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 18:21 schreef Hanca het volgende:
Er is behoefte aan mensen die een post-hbo halen, dus waarom zou je dat niet willen aanmoedigen?

Dat gepraat over 'titelinflatie', wat het enige argument tegen lijkt te zijn, komt echt uit een ivoren toren. Stel je voor dat je minder uniek wordt, met je titel...

Dat is wel een beetje in tegenspraak met elkaar, niet? Enerzijds mensen willen aanmoedigen door (het creëren van) een titel, anderzijds mensen met een titel niet zoveel waarde laten hechten aan die titel. Titelnivellering is het dan meer, de sterkste schouders moeten maar een beetje pas op de plaats maken en de wat mindere goden kunstmatig hun cv oppimpen. Het is net de FIFA Peace Prize.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 18:30:53 #179
-1 #ANONIEM
pi_220621558
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 18:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje in tegenspraak met elkaar, niet? Enerzijds mensen willen aanmoedigen door (het creëren van) een titel, anderzijds mensen met een titel niet zoveel waarde laten hechten aan die titel. Titelnivellering is het dan meer, de sterkste schouders moeten maar een beetje pas op de plaats maken en de wat mindere goden kunstmatig hun cv oppimpen. Het is net de FIFA Peace Prize.
Een titel wordt echt niet waardeloos. Maar ook mensen die niet puur theoretisch uitblinken krijgen een kans op een titel.
  maandag 20 april 2026 @ 18:32:26 #180
-1 #ANONIEM
pi_220621571
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Er is vast wel iets beters te bedenken dan boodschappen duurder maken zodat vrachtwagens wegenbelastingvrij gemaakt kunnen worden.
Dat vind ik eigenlijk de allerslimste beslissing, de wegenbelasting voor vrachtwagens afschaffen. En als jij een betere, per 1/7 in te voeren, dekking weet houden politieke partijen zich aanbevolen.
  maandag 20 april 2026 @ 18:35:08 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220621584
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk de allerslimste beslissing, de wegenbelasting voor vrachtwagens afschaffen. En als jij een betere, per 1/7 in te voeren, dekking weet houden politieke partijen zich aanbevolen.
wat is een vrachtwagen ?/
wat is een bestelbus
iedere bus , iedere vrachtwagen , iedere bestelauto ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 april 2026 @ 18:35:39 #182
470039 Firuze60
pi_220621589
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een titel wordt echt niet waardeloos. Maar ook mensen die niet puur theoretisch uitblinken krijgen een kans op een titel.
Niks mis met vakdiploma's.
  maandag 20 april 2026 @ 18:35:49 #183
13309 nostra
ask why
pi_220621590
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een titel wordt echt niet waardeloos. Maar ook mensen die niet puur theoretisch uitblinken krijgen een kans op een titel.
Je blijft wetenschappelijk maar verwarren met theoretisch. Eerder geloofde je ook al dat je gym halen een kwestie was van goed kunnen stampen. Een doctoraat vereist gewoon een bepaald conceptueel denkvermogen, doorzettingsvermogen, originele onderzoeksvaardigheden enzovoorts. Theorie en methodologie zijn de bouwstenen daarvoor, niet het meetinstrument. Waarom moet iedereen per se een plakkertje hebben, omdat hij/zij ook "iets" kan?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 18:37:18 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220621597
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een titel wordt echt niet waardeloos. Maar ook mensen die niet puur theoretisch uitblinken krijgen een kans op een titel.
er is geen enkele relatie tussen een titel en een inkomen
stikt van de straatarme drs mensen

mijn broer heeft als basis een paar jaar LTS en is dubbel en dwars milljonair
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 april 2026 @ 18:39:51 #185
470039 Firuze60
pi_220621611
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 18:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Je blijft wetenschappelijk maar verwarren met theoretisch. Eerder geloofde je ook al dat je gym halen een kwestie was van goed kunnen stampen. Een doctoraat vereist gewoon een bepaald conceptueel denkvermogen, doorzettingsvermogen, originele onderzoeksvaardigheden enzovoorts. Theorie en methodologie zijn de bouwstenen daarvoor, niet het meetinstrument. Waarom moet iedereen per se een plakkertje hebben, omdat hij/zij ook "iets" kan?
Mijn tandarts begon op de Mavo, toen de Havo, toen VWO, toen Uni. Mijn broer werd bouwkundig ingenieur, Mavo, Havo, HTS, TU. Dus waarom niet van (post) master HBO naar PD?
  maandag 20 april 2026 @ 18:39:51 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220621612
Een minderwaardigheidscomplex los je niet op door de lat weg te halen.

Niet iedereen beschikt over hetzelfde cognitieve bereik. En dat is geen aanval, dat is realiteit. Maar in plaats van dat onder ogen te zien, zijn we collectief gaan doen alsof verschillen niet bestaan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 20 april 2026 @ 18:40:27 #187
-1 #ANONIEM
pi_220621614
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 18:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Je blijft wetenschappelijk maar verwarren met theoretisch. Eerder geloofde je ook al dat je gym halen een kwestie was van goed kunnen stampen.
Dat zijn 100% niet mijn woorden, ik heb gymnasium gehaald zonder ooit een keer te stampen. Mijn dochter zit nu in het 2e van TTO gymnasium en heeft nog geen enkele dag meer dan 2 uur aan huiswerk besteed.

quote:
Een doctoraat vereist gewoon een bepaald conceptueel denkvermogen, doorzettingsvermogen, originele onderzoeksvaardigheden enzovoorts. Theorie en methodologie zijn de bouwstenen daarvoor, niet het meetinstrument. Waarom moet iedereen per se een plakkertje hebben, omdat hij/zij ook "iets" kan?
Waarom moet een titel zijn voorbehouden aan mensen met net die ene vaardigheid? Is die meer waard dan andere vaardigheden? Dat waag ik sterk te betwijfelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 18:41:11 ]
  maandag 20 april 2026 @ 18:42:52 #188
-1 #ANONIEM
pi_220621628
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:39 schreef Perrin het volgende:
Een minderwaardigheidscomplex los je niet op door de lat weg te halen.

Niet iedereen beschikt over hetzelfde cognitieve bereik. En dat is geen aanval, dat is realiteit. Maar in plaats van dat onder ogen te zien, zijn we collectief gaan doen alsof verschillen niet bestaan.
Een meerderwaardigheidscomplex los je blijkbaar ook niet op. Niemand heeft het over een lagere lat, maar over een andere lat. Een lat die de meeste universitair afgestudeerden nooit zullen halen. Andere vaardigheden, geen hogere of lagere.
  maandag 20 april 2026 @ 18:45:11 #189
492539 MoreDakka
pi_220621643
Wat een slap gelul allemaal weer. We hebben allemaal de gevolgen van diploma-inflatie gezien, dan er nog een schepje bovenop doen slaat nergens op. Stoppen met die proef en er niet meer over nadenken.
  maandag 20 april 2026 @ 18:45:33 #190
480553 Kickinalfa
pi_220621648
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk de allerslimste beslissing, de wegenbelasting voor vrachtwagens afschaffen. En als jij een betere, per 1/7 in te voeren, dekking weet houden politieke partijen zich aanbevolen.
Voer een tolvignet in voor buitenlandse kentekens, vraag 35 euro per schip wat in Rotterdam aanmeert, verhoog het btw tarief op antiek etc.
Wat we nu doen is de pijn van de hoge benzineprijzen afwentelen op particulieren die al de pijn voelen te confronteren met nog meer lastenverzwaring.

Als je een deel van het bedrijfsleven wilt compenseren dan haal je het geld maar ergens uit het bedrijfsleven.

En ja we hadden niks anders hoeven verwachten van Jetten.
  maandag 20 april 2026 @ 18:46:10 #191
470039 Firuze60
pi_220621650
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een slap gelul allemaal weer. We hebben allemaal de gevolgen van diploma-inflatie gezien, dan er nog een schepje bovenop doen slaat nergens op. Stoppen met die proef en er niet meer over nadenken.
'Life Long Learning' ook maar afschaffen dan?
  maandag 20 april 2026 @ 18:47:00 #192
-1 #ANONIEM
pi_220621655
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 18:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Voer een tolvignet in voor buitenlandse kentekens, vraag 35 euro per schip wat in Rotterdam aanmeert, verhoog het btw tarief op antiek etc.
De haven die al het meest lijdt onder deze hoge benzineprijzen nog meer pijn doen (de eerste 2 maatregelen raken vooral de haven)? Je bent duidelijk geen minister van economische zaken...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 18:47:21 ]
  maandag 20 april 2026 @ 18:49:06 #193
492539 MoreDakka
pi_220621666
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
De haven die al het meest lijdt onder deze hoge benzineprijzen nog meer pijn doen (de eerste 2 maatregelen raken vooral de haven)? Je bent duidelijk geen minister van economische zaken...
De burger daarentegen nog meer pijn doen door accijnsverhogingen is geen probleem natuurlijk.
  maandag 20 april 2026 @ 18:51:54 #194
-1 #ANONIEM
pi_220621685
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De burger daarentegen nog meer pijn doen door accijnsverhogingen is geen probleem natuurlijk.
Nogmaals: geef maar een andere dekking die per 1/7 kan worden ingevoerd...
  maandag 20 april 2026 @ 18:58:08 #195
463507 De_Verschoppeling
pi_220621719
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde). Dit levert gewoon weinig praktisch nut op, leidt inderdaad tot titelinflatie en post-hbo-specialisaties bestaan gewoon al.
Hier ben ik het wel mee eens, maar deze discussie komt dan eigenlijk een beetje te laat op gang.

De PhD-titel is de laatste decenia sowieso al behoorlijk aan inflatie onderhevig. Tegenwoordig is het heel erg gemakkelijk om als buitenpromovendus op toegepast onderzoek een papiertje op te halen. Als je nu bijvoorbeeld op de Technische Universiteiten gaat rondkijken wordt het merendeel van het toegepast onderzoek van PhD-ers gesponsord door multinationals en bedrijven. Een groot deel van de onderzoeksprojecten wordt opgezet met een pasklare onderzoeksvraag, een deel overheidssubsidie, en een groot deel aan in-kind bijdrages uit het bedrijfsleven. In de biomedische wereld is er een hele industrie opgetuigd om in een grote onderzoeksgroepen labwerk en onderzoek te doen en als klein radartje in dat geheel te publiceren en te promoveren.

Ook is het volstrekt normaal om je begeleiding te krijgen vanuit het bedrijfsleven, en niet van jouw promotor. Er zijn zat promotoren met tientallen PhD-ers voor wie het schier onmogelijk is ze allemaal gedegen te begeleiden. Die druk is dusdanig hoog dat de Ius promovendi tegenwoordig ook maar bij assistent/associate-professors en docenten wordt gelegd.

Dus ook aan de universiteit kun je in veel gevallen al vragen zetten bij hoe onafhankelijk en origineel het onderzoek van een promovendus nu eigenlijk is. En hoe onafhankelijk al het onderzoek aan de universiteiten nu daadwerkelijk is. En in welke mate promotietrajecten verworden zijn tot een melkkoe voor de universiteiten. Sterker nog, bij sommige faculteiten aan de universiteit kun je jezelf afvragen of het eigenlijk niet veredelde HBO-studies zijn met dito docenten en promovendi.

Dit neemt niet weg dat al dit toegepaste onderzoek zeer nuttig is voor Nederland. Of dit nu op academisch of HBO-niveau gebeurd.

.
  maandag 20 april 2026 @ 19:02:36 #196
470039 Firuze60
pi_220621749
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is geen enkele relatie tussen een titel en een inkomen
stikt van de straatarme drs mensen

mijn broer heeft als basis een paar jaar LTS en is dubbel en dwars milljonair
Genoeg ongeschoolde rijken inderdaad, maar dat was het onderwerp niet.
  maandag 20 april 2026 @ 19:03:36 #197
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220621761
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).
Dan is het toch een broekzak vestzak verhaal..
Je betaalt minder voor je mobiliteit (direct/indirect) maar voor je pils of whisky betaal je meer.

Management by excel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 20 april 2026 @ 19:10:45 #198
-1 #ANONIEM
pi_220621825
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan is het toch een broekzak vestzak verhaal..
Je betaalt minder voor je mobiliteit (direct/indirect) maar voor je pils of whisky betaal je meer.

Management by excel.
Bedrijven vallen minder snel om, transport blijft bestaan. Dat was het belangrijkste doel. Die paar euro meer voor een tank rechtvaardigen geen grote maatregelen.
  maandag 20 april 2026 @ 19:15:15 #199
13309 nostra
ask why
pi_220621867
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 18:40 schreef Hanca het volgende:
Dat zijn 100% niet mijn woorden, ik heb gymnasium gehaald zonder ooit een keer te stampen. Mijn dochter zit nu in het 2e van TTO gymnasium en heeft nog geen enkele dag meer dan 2 uur aan huiswerk besteed.
Dat het (kunnen) halen een kwestie was van dom leervermogen dan, om me beter uit te drukken.

quote:
Waarom moet een titel zijn voorbehouden aan mensen met net die ene vaardigheid? Is die meer waard dan andere vaardigheden?
Ja, op dat vakgebied wel. Dat is het hele concept van een uni. Dat maakt je uiteindelijk niet meer of minder waard als mens, of zelfs in je verdienvermogen in de echte wereld, dat zijn weer twee totaal andere werelden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 19:22:11 #200
470039 Firuze60
pi_220621912
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 19:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat het (kunnen) halen een kwestie was van dom leervermogen dan, om me beter uit te drukken.
[..]
Ja, op dat vakgebied wel. Dat is het hele concept van een uni. Dat maakt je uiteindelijk niet meer of minder waard als mens, of zelfs in je verdienvermogen in de echte wereld, dat zijn weer twee totaal andere werelden.
Mag jij nogmaals uitleggen wat het verschil is om via een langere leerroute hetzelfde einddiploma en titel te halen? De eisen zijn toch gelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')