abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 14:38:54 #76
5428 crew  miss_sly
pi_220612474
quote:
11s.gif Op zondag 19 april 2026 14:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
D66: -6
PRO, PvdD, Volt: +5

CDA en CU: -3
50PLUS: +2

PVV, VVD, BBB: -15
JA21 en FvD: +16

Ligt het aan mij of mist er een zetel, ergens? Verder maar weinig verschuivingen tussen links en rechts.
FvD komt van 7, krijgt er 8 bij en komt dan op 16 is volgens mij al niet een goede optelsom.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 14:41:20 #77
375570 crew  Cyan9
pi_220612492
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
FvD komt van 7, krijgt er 8 bij en komt dan op 16 is volgens mij al niet een goede optelsom.
Ach Maurice.

Is de 16 zetels goed of de +8? Vragen vragen..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220612639
Zeteltje afgesnoept van FvD voor Markus/Keijzer?
pi_220612643
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2026 14:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ach Maurice.

Is de 16 zetels goed of de +8? Vragen vragen..
Ik neem zelf de maandelijkse peilingen van Verian serieuzer, die laten vaak ook veel kleinere verschuivingen zien. De Hond moet natuurlijk met zijn peiling wel iets laten zien dat een ophefkop kan opleveren.

Bij alle 3 (ook Ipsos) is Pro trouwens inmiddels de grootste.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2026 14:57:35 ]
  zondag 19 april 2026 @ 14:59:59 #80
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220612664
quote:
Middenklasse VERTREKT: 'Alleen HELE RIJKEN en HELE ARMEN blijven over in grote stad'
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 15:04:02 #81
5428 crew  miss_sly
pi_220612686
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2026 14:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ach Maurice.

Is de 16 zetels goed of de +8? Vragen vragen..
Als je de zetels uit de kolom 18-04 optelt, kom je volgens mij op 150. Ik heb het echter heel snel uit mijn hoofd gedaan, dus juist eentje meer of minder ligt dan op de loer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220612799
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je de zetels uit de kolom 18-04 optelt, kom je volgens mij op 150. Ik heb het echter heel snel uit mijn hoofd gedaan, dus juist eentje meer of minder ligt dan op de loer.
Had ik ook gedaan. Maar dat hij zulke basale fouten maakt, geeft gewoon wel te denken over veel ingewikkeldere formules wat betreft wegingen e.d.

Sowieso zijn peilingen buiten verkiezingstijd natuurlijk niet echt interessant. Belangrijkste conclusie is nu dat BBB er rekening mee moet houden dat ze straks misschien 0 zetels hebben in de EK, dus als ze invloed willen moet dat nu.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2026 15:17:59 ]
  zondag 19 april 2026 @ 15:17:59 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612800
Wat boeien die peilingen nu? Peilingen zijn alleen goed voor de peilers omdat het arbeidsverschaffing is.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 15:19:15 #84
5428 crew  miss_sly
pi_220612804
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 15:17 schreef Hanca het volgende: op

[..]
Had ik ook gedaan. Maar dat hij zulke basale fouten maakt, geeft gewoon wel te denken over veel ingewikkeldere formules wat betreft wegingen e.d.

Sowieso zijn peilingen buiten verkiezingstijd natuurlijk niet echt interessant. Belangrijkste conclusie is nu dat BBB er rekening mee moet houden dat ze straks misschien 0 zetels hebben in de EK, dus als ze invloed willen moet dat nu.
Eens hoor, van mij mogen ze de peilingen stoppen en hooguit van vier tot twee maanden voor verkiezingen doen.

En dat Maurice slordig en onzorgvuldig is, is ook niet nieuw natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220612814
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:17 schreef phpmystyle het volgende:
Wat boeien die peilingen nu? Peilingen zijn alleen goed voor de peilers omdat het arbeidsverschaffing is.
Ik kan me voorstellen dat het kabinet er richting de EK verkiezingen wel naar kijkt. Heeft het zin een wat meer rechts plan een jaar te laten liggen, moeten we rekening houden met Pro?

Als FvD straks groot wordt in de EK verkleint dat serieus de opties, want dat is gewoon geen gesprekspartner. Al valt het mee als dat bij PVV vandaan komt, die is 100% onbetrouwbaar gebleken afgelopen week.
  zondag 19 april 2026 @ 15:23:05 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612828
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat het kabinet er richting de EK verkiezingen wel naar kijkt. Heeft het zin een wat meer rechts plan een jaar te laten liggen, moeten we rekening houden met Pro?

Als FvD straks groot wordt in de EK verkleint dat serieus de opties, want dat is gewoon geen gesprekspartner. Al valt het mee als dat bij PVV vandaan komt, die is 100% onbetrouwbaar gebleken afgelopen week.
Kan. We worden er wekelijks mee doodgegooid, en in talkshows wordt het eindeloos bediscussieert.

FVD/PVV is een prima gesprekspartners om dealtjes mee te sluiten. En dat gebeurt ook gewoon.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220612836
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan. We worden er wekelijks mee doodgegooid, en in talkshows wordt het eindeloos bediscussieert.

FVD/PVV is een prima gesprekspartners om dealtjes mee te sluiten. En dat gebeurt ook gewoon.
FvD wordt niet mee gepraat, door geen enkele minister. En PVV stemt de eigen wetten weg, dan kun je geen deals sluiten.
  maandag 20 april 2026 @ 04:43:54 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220616769
link en rechts wint het midden verliest


PVV , FVD, JA21 staan op 52


vriend Jetten waait weer met alle winden mee met de asiel en de woningbouw



[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 20-04-2026 04:51:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 april 2026 @ 07:33:30 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220616900
quote:
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts en GLPvdA is er de grootste. Dan nog een beetje janken over GLPvdA dat met DENK in een coalitie wil maar in het huidige CvB&W zit Leefbaar met DENK.



En dan maar net doen alsof de PRO-fusie 'faliekant mislukt' zou zijn terwijl ze in Rotterdam dus al een linkse coalitie bij elkaar weten te fietsen.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 20-04-2026 07:45:08 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220616961
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
FvD komt van 7, krijgt er 8 bij en komt dan op 16 is volgens mij al niet een goede optelsom.
7,4+8,4=15,8
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 20 april 2026 @ 07:58:06 #91
5428 crew  miss_sly
pi_220616968
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 07:54 schreef nostra het volgende:

[..]
7,4+8,4=15,8
Dat kan natuurlijk, maar zo staat het er niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220617269
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 07:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk, maar zo staat het er niet.
Als je afrondt op hele getallen, wat hij doet, ontkom je (bijna) niet aan dit soort optelverschilletjes.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220617382
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 09:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je afrondt op hele getallen, wat hij doet, ontkom je (bijna) niet aan dit soort optelverschilletjes.
Wel als je een beetje je best doet in excel, zat formulemogelijkheden om zulke fouten er uit te halen.

Al zorg je, als lelijkste maar simpelste oplossing, desnoods alleen maar dat er een grote foutmelding bij je in beeld staat als de optelsom van alle + en - geen 0 is, dan kun je het handmatig aanpassen voor je het screenshot publiceert.
pi_220617391
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als je een beetje je best doet in excel, zat formulemogelijkheden om zulke fouten er uit te halen.

Al zorg je, als lelijkste maar simpelste oplossing, desnoods alleen maar dat er een grote foutmelding bij je in beeld staat als de optelsom van alle + en - geen 0 is, dan kun je het handmatig aanpassen voor je het screenshot publiceert.
Dan klopt de horizontale telling (verschil) weer niet.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220617392
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 09:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je afrondt op hele getallen, wat hij doet, ontkom je (bijna) niet aan dit soort optelverschilletjes.
Wel als je een beetje je best doet in excel, zat formulemogelijkheden om zulke fouten er uit te halen.

Al zorg je, als lelijkste maar simpelste oplossing, desnoods alleen maar dat er een grote foutmelding bij je in beeld staat als de optelsom van alle + en - geen 0 is, dan kun je het handmatig aanpassen voor je het screenshot publiceert.

Maar eigenlijk zou iemand die ook allerlei wegingen mee moet nemen in zijn formules, dit netjes moeten kunnen oplossen. Als hij dit qua formule niet kan, kun je je de vraag stellen of de rest van zijn formules wel degelijk zijn.
pi_220617397
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 09:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan klopt de horizontale telling (verschil) weer niet.
Die klopt nu niet, 7+8=16 staat er nu.
pi_220617432
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die klopt nu niet, 7+8=16 staat er nu.
Ja, en het alternatief was dan geweest op Forum 15 te geven, waardoor het totaal niet op 150 zou komen. Het is een beetje gemierenneuk tbh.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220617458
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 09:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, en het alternatief was dan geweest op Forum 15 te geven, waardoor het totaal niet op 150 zou komen. Het is een beetje gemierenneuk tbh.
Nee, het alternatief is gewoon die 8 een 9 maken. Dan klopt zowel horizontaal als verticaal de telling.

En het is geen gemierenneuk, het geeft duidelijk inzicht in dat De Hond geen idee heeft wat hij aan het doen is, als hij zo'n simpele formule al niet fatsoenlijk kan schrijven kan hij ook alle andere parameters niet wegen.
pi_220617465
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 09:51 schreef Hanca het volgende:
Nee, het alternatief is gewoon die 8 een 9 maken. Dan klopt zowel horizontaal als verticaal de telling.
Nee, dan sluit de verschilkolom niet op 0.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220617492
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 09:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, dan sluit de verschilkolom niet op 0.
Die komt nu op -1 ;)


Ook logisch: TK en 18-04 zijn allebei 150, dus alleen een correcte verschilkolom zou op 0 uitkomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 09:59:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')