FvD komt van 7, krijgt er 8 bij en komt dan op 16 is volgens mij al niet een goede optelsom.quote:Op zondag 19 april 2026 14:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
D66: -6
PRO, PvdD, Volt: +5
CDA en CU: -3
50PLUS: +2
PVV, VVD, BBB: -15
JA21 en FvD: +16
Ligt het aan mij of mist er een zetel, ergens? Verder maar weinig verschuivingen tussen links en rechts.
Ach Maurice.quote:Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FvD komt van 7, krijgt er 8 bij en komt dan op 16 is volgens mij al niet een goede optelsom.
Ik neem zelf de maandelijkse peilingen van Verian serieuzer, die laten vaak ook veel kleinere verschuivingen zien. De Hond moet natuurlijk met zijn peiling wel iets laten zien dat een ophefkop kan opleveren.quote:Op zondag 19 april 2026 14:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ach Maurice.
Is de 16 zetels goed of de +8? Vragen vragen..
Bekijk deze YouTube-videoquote:Middenklasse VERTREKT: 'Alleen HELE RIJKEN en HELE ARMEN blijven over in grote stad'
Als je de zetels uit de kolom 18-04 optelt, kom je volgens mij op 150. Ik heb het echter heel snel uit mijn hoofd gedaan, dus juist eentje meer of minder ligt dan op de loer.quote:Op zondag 19 april 2026 14:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ach Maurice.
Is de 16 zetels goed of de +8? Vragen vragen..
Had ik ook gedaan. Maar dat hij zulke basale fouten maakt, geeft gewoon wel te denken over veel ingewikkeldere formules wat betreft wegingen e.d.quote:Op zondag 19 april 2026 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je de zetels uit de kolom 18-04 optelt, kom je volgens mij op 150. Ik heb het echter heel snel uit mijn hoofd gedaan, dus juist eentje meer of minder ligt dan op de loer.
Eens hoor, van mij mogen ze de peilingen stoppen en hooguit van vier tot twee maanden voor verkiezingen doen.quote:Op zondag 19 april 2026 15:17 schreef Hanca het volgende: op
[..]
Had ik ook gedaan. Maar dat hij zulke basale fouten maakt, geeft gewoon wel te denken over veel ingewikkeldere formules wat betreft wegingen e.d.
Sowieso zijn peilingen buiten verkiezingstijd natuurlijk niet echt interessant. Belangrijkste conclusie is nu dat BBB er rekening mee moet houden dat ze straks misschien 0 zetels hebben in de EK, dus als ze invloed willen moet dat nu.
Ik kan me voorstellen dat het kabinet er richting de EK verkiezingen wel naar kijkt. Heeft het zin een wat meer rechts plan een jaar te laten liggen, moeten we rekening houden met Pro?quote:Op zondag 19 april 2026 15:17 schreef phpmystyle het volgende:
Wat boeien die peilingen nu? Peilingen zijn alleen goed voor de peilers omdat het arbeidsverschaffing is.
Kan. We worden er wekelijks mee doodgegooid, en in talkshows wordt het eindeloos bediscussieert.quote:Op zondag 19 april 2026 15:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het kabinet er richting de EK verkiezingen wel naar kijkt. Heeft het zin een wat meer rechts plan een jaar te laten liggen, moeten we rekening houden met Pro?
Als FvD straks groot wordt in de EK verkleint dat serieus de opties, want dat is gewoon geen gesprekspartner. Al valt het mee als dat bij PVV vandaan komt, die is 100% onbetrouwbaar gebleken afgelopen week.
FvD wordt niet mee gepraat, door geen enkele minister. En PVV stemt de eigen wetten weg, dan kun je geen deals sluiten.quote:Op zondag 19 april 2026 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan. We worden er wekelijks mee doodgegooid, en in talkshows wordt het eindeloos bediscussieert.
FVD/PVV is een prima gesprekspartners om dealtjes mee te sluiten. En dat gebeurt ook gewoon.
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts en GLPvdA is er de grootste. Dan nog een beetje janken over GLPvdA dat met DENK in een coalitie wil maar in het huidige CvB&W zit Leefbaar met DENK.quote:
7,4+8,4=15,8quote:Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FvD komt van 7, krijgt er 8 bij en komt dan op 16 is volgens mij al niet een goede optelsom.
Dat kan natuurlijk, maar zo staat het er niet.quote:
Als je afrondt op hele getallen, wat hij doet, ontkom je (bijna) niet aan dit soort optelverschilletjes.quote:Op maandag 20 april 2026 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, maar zo staat het er niet.
Wel als je een beetje je best doet in excel, zat formulemogelijkheden om zulke fouten er uit te halen.quote:Op maandag 20 april 2026 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je afrondt op hele getallen, wat hij doet, ontkom je (bijna) niet aan dit soort optelverschilletjes.
Dan klopt de horizontale telling (verschil) weer niet.quote:Op maandag 20 april 2026 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel als je een beetje je best doet in excel, zat formulemogelijkheden om zulke fouten er uit te halen.
Al zorg je, als lelijkste maar simpelste oplossing, desnoods alleen maar dat er een grote foutmelding bij je in beeld staat als de optelsom van alle + en - geen 0 is, dan kun je het handmatig aanpassen voor je het screenshot publiceert.
Wel als je een beetje je best doet in excel, zat formulemogelijkheden om zulke fouten er uit te halen.quote:Op maandag 20 april 2026 09:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je afrondt op hele getallen, wat hij doet, ontkom je (bijna) niet aan dit soort optelverschilletjes.
Die klopt nu niet, 7+8=16 staat er nu.quote:Op maandag 20 april 2026 09:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan klopt de horizontale telling (verschil) weer niet.
Ja, en het alternatief was dan geweest op Forum 15 te geven, waardoor het totaal niet op 150 zou komen. Het is een beetje gemierenneuk tbh.quote:Op maandag 20 april 2026 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die klopt nu niet, 7+8=16 staat er nu.
Nee, het alternatief is gewoon die 8 een 9 maken. Dan klopt zowel horizontaal als verticaal de telling.quote:Op maandag 20 april 2026 09:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, en het alternatief was dan geweest op Forum 15 te geven, waardoor het totaal niet op 150 zou komen. Het is een beetje gemierenneuk tbh.
Nee, dan sluit de verschilkolom niet op 0.quote:Op maandag 20 april 2026 09:51 schreef Hanca het volgende:
Nee, het alternatief is gewoon die 8 een 9 maken. Dan klopt zowel horizontaal als verticaal de telling.
Die komt nu op -1quote:Op maandag 20 april 2026 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dan sluit de verschilkolom niet op 0.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |